Προτεινόμενη, απαιτούμενη και μέγιστη ισχύς και επιλογή κατάλληλου ενισχυτή

Καλημέρα σε όλους

Θέλω να συζητήσουμε ένα θέμα, που με απασχολεί, ώστε να εξαχθούν τα καλύτερα δυνατά συμπεράσματα για να επιτευχθεί η βέλτιστη επιλογή.

Υπάρχει ένα ζέυγος ηχείων, που πρέπει να οδηγηθεί με έναν τελικό και πρέπει να επιλέξω ανάμεσα σε τρεις διαθέσιμους. Τα ηχεία έχουν τα εξής χαρακτηριστικά:

- Design: 5-driver, 3-way
- Type: Dipole
- High-Frequency drivers: Two 25-mm (1 in) H-PTD domes
- Midrange drivers: Two 115-mm (4-1/2 in) M-ICP cones, 25-mm (1 in) voice-coils
- Bass driver: 190-mm (7-1/2 in) M-ICP carbon-infused polypropylene cone, 38-mm (1-1/2 in) voice-coil, die-cast heatsink chassis.
- Crossovers: 2nd-order electro-acoustic at 3.0 kHz; 2nd-order electro-acoustic at 250 Hz (bass drivers)
- Low Frequency Extension: 70 Hz
- Sensitivity: Room 90 dB, Anechoic 87 dB
- Suitable Power Range 15-175 W
- Maximum Power Input: 120 W (Typical program source with maximum allowable amplifier no more than 10% at a time)
- Impendance: 8 Ohm compatible

- ΧΡΗΣΗ: Surround - Back Surround

Είναι τα Paradigm ADP-390 v.6.

Οι τελικοί, από τους οποίους πρέπει να επιλέξω είναι οι:

Α. Δικάναλος
Πρόκειτα για τον Arcam Delta 120.2, με προδιαγραφή 105 WRMS/ch. Είναι σχεδίασης dual mono, με διπλούς μετασχηματιστές και ξεχωριστή τροφοδοσία ανά κανάλι. Συμβατικές Unbalanced είσοδοι.

Β. Τρικάναλος
Είναι ο Rotel RB-993. Γνωστή και αξιόπιστη σχεδίαση από το παρελθόν με αρκετό "μούσκουλο" στα 200 WRMS/ch. Δυστυχώς δεν έχω κάποιο άλλο link για κάποια εκτενέστερη αναφορά γι αυτόν, πλην του ίδιου του εγχειριδίου του. Αν επιλεχθεί, θα χρησιμοποιηθούν φυσικά μόνο τα δυο από τα τρία κανάλια, ήτοι το τρίτο περισσευούμενο θα πάει "υπέρ πίστεως". Με Balanced και Unbalanced εισόδους.

Β. Πεντακάναλος
Αυτός είναι ο επίσης γνωστός από το παρελθόν Ahthem MCA-5. Στα 200/190/180/170 WRMS, ανάλογα πόσα κανάλια οδηγούνται. 200 W όταν οδηγείται μόνο ένα κανάλι, 190 W όταν οδηγούνται δύο, 180 όταν οδηγούνται τέσσερα και 170 όταν οδηγούνται και τα πέντε. Με δυο μετασχηματιστές, ο ένας να αναλαμβάνει τα δυο (κύρια) κανάλια και ο άλλος τα υπόλοιπα τρία. Με Balanced και Unbalanced εισόδους κι αυτός. Μάλιστα, υπάρχει και η βελτιωμένη έκδοση του Series 2, με ίδιες προδιαγραφές ισχύος, που θα μπορούσα να επιλέξω. Είναι φυσικά προφανές ότι αν επιλεχθεί αυτός, τότε τα τρία κανάλια του θα μείνουν ανενεργά, αλλά κάποια στιγμή, τα δύο από αυτά θα κληθούν μάλλον να οδηγήσουν ένα ακόμα ζευγάρι ηχεία. Πάντως προς το παρόν, θα παραμείνουν ανενεργά, ενώ το πέμπτο σε κάθε περίπτωση πάει κι αυτό στα "άχρηστα".

Ποιά θα μπορούσε να θεωρηθεί ως η βέλτιστη λύση, ώστε - αν δεν θυσιάζεται κάτι σε επάρκεια ισχύος - να μη χαραμίσω κάποιον από τους πολυκάναλους, αν κάποια από τις παραπάνω επιλογές, ειδικά η πρώτη, μπορεί να με καλύψει;
-
 
Νομίζω ότι και ο Arcam θα τα καταφέρει. Πώς και έχεις τόσους τελικούς; Με τι οδηγείς τα υπόλοιπα κανάλια;
 
Ο arcam αρκεί για να διαλύσει το 7,5άρι, πάρτον άφοβα. Στο μέλλον, αν χρειαστείς -πολύ- περισσότερη ισχύ, παίρνεις άλλον ένα και τους γεφυρώνεις.
 
Νομίζω ότι και ο Arcam θα τα καταφέρει. Πώς και έχεις τόσους τελικούς; Με τι οδηγείς τα υπόλοιπα κανάλια;

Ο arcam αρκεί για να διαλύσει το 7,5άρι, πάρτον άφοβα. Στο μέλλον, αν χρειαστείς -πολύ- περισσότερη ισχύ, παίρνεις άλλον ένα και τους γεφυρώνεις.

Σας ευχαριστώ και τους δύο. Θα χρησιμοποιήσω τον Arcam, τελικά. Υπάρχει μόνο μια μικρή πιθανότητα αντί γι αυτόν, να χρησιμοποιήσω δυο μονομπλόκς Marantz MA500 παρεμφερούς ισχύος (125WRMS -> 8Ω), αφού μπορεί να είναι κι αυτά διαθέσιμα.

Όσο για τους τελικούς, να σημειώσω ότι έχουν μαζευτεί κάμποσοι, αφού έτσι κι αλλιώς, εδώ και πολλά χρόνια το αρχικό σετάπ προέβλεπε ξεχωριστούς τελικούς, έστω κι αν ο πρώτος AV ήταν ο ολοκληρωμένος AVC-A1SE της Denon, που από τη πρώτη στιγμή λειτούργησε μόνο ως AV Pro.
-