Πρωτομαγιές του κόσμου.....

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,823
Εξάρχεια
Μια Πρωτομαγιά από το παρελθόν

1-%CE%9C%CE%B1%CE%B7.jpg-4-e1304194494632.jpg

Στην ιδιαίτερα οξυμένη συγκυρία της οικονομικής κρίσης και της δραματικής απώλειας των κεκτημένων ενός και πλέον αιώνα αγώνων της εργατικής τάξης, γιορτάζεται εφέτος η 125η επέτειος της Πρωτομαγιάς.

Από το Σικάγο μέχρι το Ουισκόνσιν πέρασαν 125 χρόνια. Στις μέρες μας η κρίση και η ανατροπή των εργασιακών σχέσεων βγάζουν στους δρόμους ακόμη και τους Αμερικανούς.

Μια επέτειος κομβικής σημασίας, καθώς οι εργαζόμενοι στον λεγόμενο ανεπτυγμένο κόσμο δεν υποχρεώνονται μόνο να πληρώσουν το τίμημα της βαθιάς συστημικής κρίσης, αλλά και να βρεθούν πάλι στο ίδιο σημείο εκκίνησης των εργατικών διεκδικήσεων για τις οποίες ήδη χύθηκε το αίμα αναρίθμητων επαναστατών εργατών. «Ποιος θα μπορούσε να το φανταστεί» αναρωτιέται στην ιστοσελίδα της η παγκόσμια ένωση των Βιομηχανικών Εργατών του Κόσμου (IWW), σχολιάζοντας το βίαιο πισωγύρισμα της εργατικής τάξης και την απόλυτη αφλογιστία των συνδικαλιστικών της οργανώσεων, καλώντας το σύνολο των εργαζομένων να βγει την Πρωτομαγιά στους δρόμους όχι για να τιμήσει την επέτειο, αλλά για να οριοθετήσει την αφετηρία νέων αγώνων.

«Ο συνδυασμός των δραματικών προκλήσεων και των ιστορικών ευκαιριών που αντιμετωπίζουν οι εργάτες, τους υποχρεώνει σε μία και μοναδική απάντηση την Πρωτομαγιά του 2011: μαζική κάθοδος στους δρόμους και αγώνας εναντίον των επιθέσεων στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, των επιθέσεων εναντίον των μεταναστών και όλων των εργαζόμενων ανθρώπων» σημειώνει η IWW.

Η φετινή Πρωτομαγιά των «ιστορικών ευκαιριών» λόγω των οξυμένων κοινωνικών εντάσεων που ευνοούν την πολιτική ανυπακοή, τη ριζοσπαστικοποίηση και τις ρήξεις, δείχνει να επιστρέφει στις ρίζες της -στην ιδέα ότι το παγκόσμιο, μαζικό εργατικό κίνημα οφείλει «να δημιουργήσει μια αντι-εξουσία και αντι-κουλτούρα αντίστασης, χτίζοντας μια σοσιαλιστική κοινωνία από τα κάτω και στη βάση της αυτο-οργάνωσης και της συμμετοχικής δημοκρατίας», όπως επισημαίνει κοινή ανακοίνωση ευρωπαϊκών αναρχικών οργανώσεων, αναρτημένη στον ιστότοπο του a-infos. Και είναι ο ευρύτερος αριστερός εξωκοινοβουλευτικός χώρος, που αποδεσμευμένος από κάθε είδος πολιτικού σαβουάρ-βιβρ προειδοποιεί για τον κίνδυνο να μετατραπεί και πάλι η παρούσα ευκαιρία επανάκτησης του ιστορικού ρόλου της Εργατικής Πρωτομαγιάς σε «ακόμη μια γιορτή, μια λιτανεία που όταν τελειώσει την επομένη, οι διαδηλωτές πειθήνια θα ξαναχτυπήσουν κάρτα στο χώρο της καταναγκαστικής τους εργασίας».

Εκατόν είκοσι πέντε χρόνια πριν, τον Μάιο του 1886 που γέννησε την Εργατική Πρωτομαγιά, ο κόσμος της εργασίας έμοιαζε πολύ με τον σημερινό, «με απρόσωπη δουλειά στα εργοστάσια, με διευρυμένη φτώχεια και καταπιεσμένη, εξαθλιωμένη εργατική τάξη που ήταν δέσμια της οικονομικής ολιγαρχίας που αύξανε τον πλούτο της εν μέσω κοινωνικής δυστυχίας». Κοινή διαπίστωση του ριζοσπαστικού κομματιού της εργατικής τάξης στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, είναι ότι εφέτος «πρέπει να γίνει η Πρωτομαγιά μέρα παγκόσμιας γενικής απεργίας όχι μόνο για να τιμηθούν οι μάρτυρες της πλατείας Χάιμαρκετ στο Σικάγο του 1886-87, αλλά για να οικοδομηθεί μια νέα παγκόσμια εργατική αλληλεγγύη».

Η οικονομική κρίση όμως φαίνεται να προσθέτει ακόμη ένα καθήκον στην Πρωτομαγιά του 2011. Το καθήκον «της αποκάλυψης της προδοσίας όχι μόνο των εκλεγμένων κυβερνήσεων αλλά και των συνδικαλιστικών και φιλελεύθερων οργανώσεων, που αντί να μάχονται για τα δικαιώματα των μελών τους, αναλώθηκαν στις παραπολιτικές μανούβρες και τις παρασκηνιακές πολιτικές διαπλοκές» όπως σημειώνει η ιστοσελίδα Socialist Worker, που καταφεύγει στο παράδειγμα των κοινωνιών εξεγέρσεων στον αραβικό κόσμο, για να διαπιστώσει τι μπορεί να πετύχει «η εμπνευσμένη και αδιάφθορη δράση της εργατικής τάξης».

Πρωτόγνωρα παραδείγματα τέτοιας δράσης όμως καταγράφηκαν και στις ΗΠΑ, τη μοναδική δυτική δημοκρατία που δεν γιορτάζει επίσημα την Εργατική Πρωτομαγιά, καθώς οι μαζικές διαδηλώσεις και καταλήψεις δημόσιων κτιρίων στο Ουισκόνσιν «δείχνουν στον αμερικανικό λαό γιατί πρέπει να γίνουν πορείες την Πρωτομαγιά».

Ηδη στις ΗΠΑ συζητιέται μεταξύ πολλών πολιτειών η ιδέα μιας γενικής απεργίας όχι ως «κακέκτυπο μιας ιστορικά απολιθωμένης πρακτικής» αλλά ως «αποδοτικός τρόπος αντιμετώπισης των προβλημάτων στους χώρους δουλειάς και στο πολιτικό σύστημα».

Του ΑΧΙΛΛΕΑ ΦΑΚΑΤΣΕΛΗ [email protected]
Πηγή: Ελευθεροτυπία

ΑΠΟ ΤΟ Inprecor
 
Πρωτομαγιά του 1909 γεννιέται ο ποιητής Γιάννης Ρίτσος...

http://www.youtube.com/watch?v=WN5S37LFa2c&feature=player_embedded
contentsegment_9696570w310_h_r0_p0_s1_v1jpg.jpg


Από τον Δρ, Νίκο Κρεμμύδα(press-gr)

Αυτά τα δένδρα δεν βολεύονται με λιγότερο ουρανο
Αυτές οι πέτρες δεν βολεύονται κατου από τα ξένα βήματα
αυτά τα πρόσωπα δεν βολεύονται παρά μόνο στον ήλιο
αυτές οι καρδιές δεν βολεύονται παρά μόνο στο δίκιο
[Ρωμιοσύνη]

Τίς μέρες αυτές τίς τόσο δύσκολες για την πατρίδα μας, οι ποιητές παίρνουν μια συμβολική θέση. Πέρα από ιδεολογίες και υποτιθένες ή μη "στρατολογίες", η ευαισθησία που τούς διακρίνει σαν ποιητές, αναδεικνύει τον εσωτερικό πατριωτισμό τους με...
λέξεις σύμβολα, και γίνεται η ποιησή τους οδηγός και πνοή, φάρος κι ελπίδα για το μέλλον της Ελλάδας. Πηγή έμπνευσης, δημιουργίας, ίσως και σπίθα επανάστασης για ένα καλύτερο μέλλον...
Πάνω απ´όλα αναδεικνύονται Ελληνες...

Τα λόγια για τον Ρίτσο, - όπως και τούς άλλους ποιητές - σύμβολα περιτεύουν. Απλά, γεννήθηκε στην Μονεμβασία την πρωτομαγιά του 1909, και περνώντας μια ζωή βασανισμένη, ανέχια, αρρώστιες και οικονομική καταστροφή στην οικογενιά του, πεθαίνει σε ηλικία 89 ετών στην Αθήνα. Πάνω από100 ποιητικές συλλογές και συνθέσεις, 9 πεζογραφήματα (μυθιστορήματα τα ονόμαζε), 4 θεατρικά, όπως και μελέτες για ομοτέχνους συγκροτούν το κύριο σώμα του έργου του. Πολυάριθμες μεταφράσεις, χρονογραφήματα κι άλλα δημοσιεύματα συμπληρώνουν την εικόνα του....
Βαθειά ερωτικός γράφει με τον λυγμό στην άκρη της πένας του:

«Δυο μήνες που δε σμίξαμε / ένας αιώνας/ κ´εννιά δευτερόλεπτα (Γυμνό Σώμα – Τα Ερωτικά), δεν φοβάται τον θάνατο μπροστά στην ελευθερία «…θυμήθηκες να κοιτάξεις απ’ το παράθυρο;/ χαμογέλασες στο χτύπημα της πόρτας;/ Αν είναι ο θάνατος πάντοτε- δεύτερος είναι./ Η ελευθερία πάντοτε είναι πρώτη» (Τα στοιχειώδη – Διάδρομος και Σκάλα)

Τελειώνω με ένα απόσπασμα από το «Καπνισμένο Τσουκάλι», που λέει:

«Γιατί εμείς δεν τραγουδάμε για να ξεχωρίσουμε αδελφέ μου απ’ τον κόσμο.
Εμείς τραγουδάμε για να σμίξουμε τον κόσμο.
…έχεις ακόμη να κλάψεις πολύ
ώσπου να μάθεις τον κόσμο να γελάει».

Πόσο δύσκολο, και πόση ωριμότητα χρειάζεται, - σε προσωπικό αλλά και κοινωνικό - Εθνικό επίπεδο αυτό το "Εμείς τραγουδάμε για να σμίξουμε τον κόσμο"
 
Η ματωμένη Πρωτομαγιά του 1944

http://www.youtube.com/watch?v=PYGH55JuM18&feature=player_embedded

getimajrj.jpg


«Τώρα πια ο θάνατος περιφερόταν στους δρόμους με κίτρινη μάσκα, τον νιώθαν οι άνθρωποι πίσω από τα βήματά τους και δε γύριζαν να τον κοιτάξουν ο φόβος σήμαινε ενοχή. Είχανε φτάσει οι εχτροί σ' αυτό το σημείο, να μη μπορούν να σταθούν παρά μόνο σκοτώνοντας. Την πρωτομαγιά 1944 πήραν διακόσους από το στρατόπεδο του Χαϊδαριού και τους σκοτώσαν αράδα στο σκοπευτήριο της Καισαριανής. Φορτώσαν τα πτώματα, ζεστά σε καμιόνια και τα περάσαν μέσα από το συνοικισμό, τρέχαν ποτάμι τα αίματα όθε περνούσαν, κι ο κόσμος έκλεινε τα παράθυρα δε βαστούσε να βλέπει. Μερικοί σκοτωμένοι δεν είχαν καλά καλά ξεψυχήσει»..
(Α. Πανσέληνος, Τότε που ζούσαμε, Αθήνα, Κέδρος 1984)

Η χώρα μας γνώρισε πολλές «ματωμένες» Πρωτομαγιές.

Η πρώτη ματωμένη Πρωτομαγιά στην Ελλάδα ήταν αυτή του 1924.

Η συγκέντρωση διοργανώθηκε από το Εργατικό Κέντρο Αθήνας στην πλατεία Κοτζιά και πραγματοποιήθηκε παρά την απαγόρευση της κυβέρνησης Παπαναστασίου. Ακολούθησαν επεισόδια μεταξύ διαδηλωτών και αστυνομίας, με συνέπεια να χάσει τη ζωή του ο εργάτης Σωτήρης Παρασκευαΐδης και δεκάδες άλλοι να τραυματιστούν.

Επόμενος σημαντικός σταθμός ο Μάης του 1936. Οι καπνεργάτες στη Θεσσαλονίκη βρίσκονται από καιρό σε απεργιακές κινητοποιήσεις που πνίγηκαν στο αίμα. Σε μία από αυτές τις κινητοποιήσεις χτυπιέται βάναυσα και πέφτει νεκρός ο αυτοκινητιστής Τάσος Τούσης. Η εικόνα της μάνας που σπαράζει πάνω από το άψυχο κορμί του συγκλονίζει και εμπνέει στον ποιητή Γιάννη Ρίτσο τον Επιτάφιο, που γράφεται μέσα σε μία νύχτα και δημοσιεύεται την επόμενη μέρα στο Ριζοσπάστη της εποχής.

Ημερομηνία-σταθμός όμως για την Πρωτομαγιά στην Ελλάδα η 1η Μαΐου 1944, όταν στο σκοπευτήριο της Καισαριανής από τα γερμανικά πολυβόλα πέφτουν νεκροί 200 αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης, κομμουνιστές.

Το πλήρες άρθρο...
http://www.xatzikostas.gr/
 
Ἂν χτυπήσουν τὴν πόρτα, μὴν ἀνοίξεις.
Ὅσο καὶ νὰ χτυποῦν.
Πρέπει νὰ πιστέψουν πὼς τὸ σπίτι
εἶναι ἀδειανό.
Δὲν θὰ τὴ σπάσουν. Μὴ φοβᾶσαι.
Ἂν τὴ σπάσουν,
θὰ ξέρουμε πὼς μᾶς πρόδωσαν.
Οὔτε κ᾿ ἐγὼ τὸ πιστεύω.
Ναί, θὰ πυροβολήσω ἂν μποῦνε.
Ἐσὺ δοκίμασε νὰ φύγεις.
θὰ μπορέσεις.
Γιὰ μᾶς θἆναι. Τόση ὥρα
τριγυρίζουν τὸ σπίτι.
Κοίταξε ἀπ᾿ τ᾿ ἄλλο παραθύρι.
Μὰ πρόσεχε.
Ναί, βλέπω. Χτυπᾶνε ἀπέναντι.
Μίλα σιγότερα.
Ἀκοῦς; Φασαρία; Τί νὰ γίνεται;
Κάποιον πιάσανε. Εἶναι γέρος.
Τὸν χτυπᾶνε τὰ σκυλιά.
Ἄτιμοι.
Πόσους θὰ πιάσετε; θὰ μείνουν
ὅσοι χρειάζονται καὶ περσότεροι.
θὰ μείνουν καὶ δὲν θὰ σταυρώσουν
τὰ χέρια.

Α.Παναγούλης

Αλέξανδρος Παναγούλης

Τὰ δάκρυα ποὺ στὰ μάτια μας
θὰ δεῖτε ν᾿ ἀναβρύζουν
ποτὲ μὴν τὰ πιστέψετε
ἀπελπισιᾶς σημάδια.

Ὑπόσχεση εἶναι μοναχὰ
γι᾿ Ἀγώνα ὑπόσχεση».

Alexandros_PANAGOULIS.jpg

Mπορεί η αλήθεια νάν’ θνητή, το ψέμα αθάνατο;» «Έτσι δείχνουν όλα». «Πού είδες, η αδικία να μη ξεμασκαρεύεται χρόνους και καιρούς;». «Eδώ». «Mα ξέρεις κάποιον που η βία να του ‛χει φέρει τύχη;» «Kαι ποιος δεν ξέρει;» «Tότε ποιος μπορεί, σ’ έναν τέτοιο κόσμο, να τσακίσει τον τύραννο;». «Eσύ». ΜΠ. ΜΡΕΧΤ

ο Αλέκος Παναγούλης μοιάζει να έχει ξεχαστεί. Πολλοί ίσως από τους πολύ νεώτερους να μην ξέρουν καν πως τον Αύγουστο του 1968 προσπάθησε να δολοφονήσει τον δικτάτορα Παπαδόπουλο, συνελλήφθη, βασανίστηκε απάνθρωπα και καταδικάστηκε δις σε θάνατο. Παρέμεινε στις φυλακές για πέντε χρόνια κάτω απο απάνθρωπες συνθήκες κρατώντας μια αξιοπρεπή και αγωνιστική στάση, αυτή που του είχαν κληρονομήσει αν θέλετε οι αγωνιστές μιας άλλης γενιάς.Αυτά είναι τα λίγα που ξέρω να πω για τον Παναγούλη και ίσως πράγματι να είναι λίγα.

Αντί προλόγου
ΘΕΛΩ
Θέλω να προσευχηθώμε την ίδια δύναμη που θέλω να βλαστημήσω
Θέλω να τιμωρήσωμε την ίδια δύναμη που θέλω να συγχωρήσω
Θέλω να προσφέρωμε την ίδια δύναμη πού ’θελα στο ξεκινήμα
Θέλω να νικήσωαφού δεν μπορώ να νικηθώ
31 χρόνια μετά ...

Μέρος Ι

Έχουν περάσει τριανταένα χρόνια από την τραγική Πρωτομαγιά του 1976, και ο Αλέκος Παναγούλης έχει ξεχαστεί…

Η ελληνική κοινωνία, το ελληνικό κράτος ακόμα και τώρα, 39 χρόνια μετά την ηρωική απόπειρα της τυραννοκτονίας, τον φοβάται και δεν του συγχωρεί το γεγονός ότι παρέα με τους λίγους συντρόφους του, προσπάθησε να πετύχει το ακατόρθωτο: Να δολοφονήσει τον τύραννο και να επανέλθει με το λιγότερο δυνατό κόστος η Δημοκρατία….

O Παναγούλης ήταν πολύ μεγαλύτερος από τον καιρό του, πολύ μεγαλύτερος από τα δικά μας μέτρα και σταθμά, πολύ μεγαλύτερος από τις ανάγκες και προσδοκίες μιας γενιάς που πέρασε και πάει. Για αυτό και τον τυλίγουμε με την αμηχανία μας, για αυτό και τον παραδίνουμε στη σιωπή. Τον εξωθούμε στο περιθώριο γιατί δεν τον αντέχουμε, τον διώχνουμε από μέσα μας γιατί δειλιάζουμε να τον συλλογιστούμε. Τον εξωθούμε στην μοναξιά. Μια μοναξιά όμοια με εκείνη των αρχαίων ηρώων.

Ο Παναγούλης πέθανε. Άφησε πίσω του πράξεις και ποιήματα. Άφησε πίσω του την λαχτάρα του για αγώνα, για ανθρώπινες κοινωνίες, ανθρώπινες αξίες, ανθρώπινες ευαισθησίες. Για αντίσταση σε κάθε αφέντη, μεγάλο τιμονιέρη, πιστολά πρόεδρο, τεχνοκράτη, ορθολογιστή τραπεζίτη.

Από την Πρωτομαγιά του 1976 πέρασαν τριανταένα χρόνια και οι αξίες για τις οποίες αγωνίστηκε ο Παναγούλης πήγαν στην άκρη. Εκλογές γίνονται τακτικά - ωστόσο οι Αμερικάνοι βομβαρδίζουν όποια χώρα και πόλη επιθυμούν. Όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι - μα οι άνθρωποι της Δύσης πλουτίζουν πάνω στην πείνα των υπολοίπων ίσων συνανθρώπων τους. Οι πρώτοι νεκροί δεν πήραν ποτέ απάντηση με ενότητα και αγώνα.
Στα ελληνικά σχολικά βιβλία δεν θα διαβάσεις ούτε ένα από τα ποιήματα του. Τα ποιήματα του πια τα βρίσκεις σε ελάχιστα βιβλιοπωλεία. Η ελληνική πολιτεία τον φοβάται και επιδεικτικά τον αγνοεί .

Πολλοί απορούν - μα γιατί τούτες οι παραλήψεις;
Μην ξεγελιόμαστε - δεν είναι παραλήψεις:

Ο Παναγούλης ενοχλεί όπως ενοχλούσε πάντα
Ο Παναγούλης ενοχλεί - ως μνήμη, ως ανθρώπινο σήμα, ως πολιτικό αίτημα. Ναι, ο Παναγούλης ενοχλεί και θα ενοχλεί για πάντα τους Μεγάλους Αδελφούς, τους Μεγάλους Αρχηγούς κι όλους τους ρουφιάνους τους, όσους λογαριάζουν τους ανθρώπους για υπηκόους, για σκλάβους, για υποτελείς, για καύσιμη ύλη στη μεγάλη μηχανή της Ιστορίας.

Ο Παναγούλης ενοχλεί γιατί δεν σκεπάζεται από τα ψέματά τους, τις δημαγωγίες τους, ενοχλεί γιατί δεν λογάριαζε μήτε το Μπογιάτι, μήτε το Κολοσσαίο, μήτε το Γκουαντανάμο, μήτε τις νυχτερινές περιπόλους των φιλήσυχων μα πάντα αγανακτισμένων πολιτών, μήτε καν το διάλειμμα για τις διαφημίσεις.

Ο Παναγούλης ενοχλεί γιατί δεν ήταν ελέγξιμος, διαπραγματεύσιμος, συζητήσιμος, ανταλλάξιμος, ενοχλεί γιατί δεν φοβότανε τίποτε και κανέναν…
Ο Παναγούλης ενοχλεί γιατί δεν μπορεί να ελεγχθεί, να οριοθετηθεί και να γίνει ηρωικό παρελθόν, γιατί δεν σταματιέται με τίποτε και με κανέναν, γιατί ρέει σαν παράφορο αίμα μέσα στις φλέβες μας, χαλάει την σύμπνοια των ιδεών.

Ο Παναγούλης ενοχλεί γιατί δεν γίνεται πετρωμένο αμίλητο άγαλμα, διαφημιστική αφίσα, σύνθημα μιας ένδοξης πλειοψηφίας.
Ο Παναγούλης ενοχλεί γιατί δεν τελειώνει - γιατί παραμένει και θα παραμείνει πάντα βαθιά ριζωμένος στις καρδιές μας……

31 χρόνια μετά …

Το πλήρες άρθρο...
http://kamena.blogspot.com/2008/05/blog-post.html
 
Οι Πρωτομαγιές είναι συνυφασμένες με ήρωες, αλλά ήρωες που δεν έγιναν εξ επί τούτου....ήρωες που απλά τόλμησαν να κάνουν αυτό που σκίρτησε στην καρδιά τους.....

Να ναι καλά εκεί που είναι...αφανείς και γνωστοί.
 
Ο ΠΑΝΑΓΟΥΛΗΣ ΔΕΝ ΞΕΧΝΙΕΤΑΙ.....

ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΠΑΡΕ ΝΑΧΕΙΣ......

http://news.pathfinder.gr/greece/news/705698.html


ΚΑΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑ ΣΗΜΕΡΑ ΟΤΙ Η ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ ΕΓΙΝΕ ΣΤΗΝ ΠΙΟ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΤΗΝ ΑΥΣΤΡΙΑ!!!!!!
Η ΟΠΟΙΑ ΛΕΓΕΤΑΙ ΟΤΙ ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΔΙΑΚΚΟΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΕ.......-bye-
 
Ο ΠΑΝΑΓΟΥΛΗΣ ΔΕΝ ΞΕΧΝΙΕΤΑΙ.....

ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΠΑΡΕ ΝΑΧΕΙΣ......

http://news.pathfinder.gr/greece/news/705698.html

Και που νομίζεις ότι είναι όλοι αυτοί...??

Οι εργαζόμενοι δεν είναι ηλίθιοι να τρέχουν πίσω απο τα πουλημένα κομματόσκυλα(όπου υπάρχουν)...

Οργανώνονται σε πρωτοβουλίες και κινήματα και όταν οι πρωτοβουλίες αυτές θα ενωθούν τότε......