Ψηφιακά βινύλια

Τι ακριβώς είναι τόσο αστείο στα λεγόμενα του Δημήτρη, αδυνατώ να το καταλάβω. Μάλλον είμαι χαζός...
Τουλάχιστον ο κ. Στεφανίδης μας έχει προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες επί του θέματος.
Εσείς τι προσφέρετε, πέρα από φωτογραφίες πλατώ και ειρωνείες;
 
Μιά ήσυχη μέρα... :flipout:

avclub.jpg
 
τελικά πήρε απάντηση ο Τσάκωνας ή ξοδέψαμε 33 σελίδες μάταια?
 
τελικά πήρε απάντηση ο Τσάκωνας ή ξοδέψαμε 33 σελίδες μάταια?

Αμέ!
Στους δίσκους και στα CD που αγοράζουμε υπάρχουν σημάνσεις "Για φανατικούς του βινυλίου" και "Για φανατικούς του CD"...
Απ' όλα έχει ο μπαξές. :flipout:
 
Το θέμα ΔΕΝ είναι αν είναι καλύτερη η μουσική όταν ακούγεται από το πικάπ ή το cd! Το θέμα είναι πως αρέσει στον καθένα να ακούει μουσική! Έλεος δηλαδή!
Αν εμένα μου αρέσει ο ήχος του ipod όταν είναι συνδεδεμένο σε ηχεία υπολογιστή σημαίνει ότι είμαι λάθος; Εμένα δεν μου αρέσει και ο πατσάς! Τι πάει να πεί; Άν με βρίσετε θα αρχίσω να τον τρώω;

Cheer up!



να και ενας λογικος.....
 
Το θέμα είναι να ακούς μουσική.
Και ξεκινήσαμε θυμάμαι με το πόσες φορές μπορεί κάποιος ανυποψίαστος που αγοράζει βινύλιο το 1990 πχ να την πατήσει, καθώς το βινύλιο που αγόρασε προέκυψε από ψηφιακό master....
 
Προσωπικα εχω αναλογικο που στοιχιζει πολυ πολυ περισσότερο του CDPlayer, τελευταια δε ακουω πιο συχνα το "μπλε" ισως γιατι δεν μπορω να πιστεψω ακομα οτι αν και κοστιζει το ενα διακοσιοστο περιπου των αλλων, μου δινει αρκετη ευχαριστηση ωστε να μην το αποχωριστώ.
Το θεμα ειναι να ακους τη μουσικη και οχι το μηχανημα!!!
Επισης το θεμα που συζητουσαμε πριν τις παρεμβασεις ηταν το ψηφιακο βινύλιο οπως σωστα το περιεγραψε ο Δημήτρης Π.

Υ.Γ Tzimisce πολυ καλο το καρτουν. Οπως παρατηρει και ο havoc δεν εχεις μονο λογικη αλλα και χιουμορ.
 
Το θέμα είναι να ακούς μουσική.
Και ξεκινήσαμε θυμάμαι με το πόσες φορές μπορεί κάποιος ανυποψίαστος που αγοράζει βινύλιο το 1990 πχ να την πατήσει, καθώς το βινύλιο που αγόρασε προέκυψε από ψηφιακό master....

Μα, ρε Δημήτρη, εκεί ακριβώς βρίσκεται η παρεξήγηση. Εάν κάποιος αγόρασε φωνογραφικό δίσκο του οποίου το υλικό προέρχεται από ψηφιακή ηχογράφηση, δεν την πάτησε. Η μορφή και ο τρόπος αποθήκευσης και επεξεργασίας του ηχητικού υλικού είναι κάτι ξέχωρο από τη μορφή στην οποία διατίθεται αυτό το υλικό στην τελική κατανάλωση. Μέχρις ενός χρονικού σημείου, αυτή η μορφή ήταν αναλογική, και στη συνέχεια, όλα τα studio πέρασαν σε ψηφιακή μορφή, η οποία, συγκρινόμενη με την αναλογική ταινία του παρελθόντος, είναι ξεκάθαρα υπέρτερη, σε όλα τα επίπεδα. Και όσον αφορά την ηχητική ποιότητα, και όσον αφορά την ευκολία και τις -ασύλληπτα περισσότερες- δυνατότητες στην παραγωγή, και όσον αφορά την αξιοπιστία και αντοχή του ηχητικού υλικού στο πέρασμα του χρόνου. Τρελαθήκαμε εντελώς;

Προβλήματα; Φυσικά υπάρχουν προβλήματα, είπε κανείς το αντίθετο; Αλλά, αυτά τα προβλήματα σε σχέση με το αναλογικό παρελθόν είναι κατά πολύ λιγότερα, ενώ κάποια από αυτά είναι διαφορετικής φύσης. Είναι σφάλμα να συγχέουμε κάποια τονικά χαρακτηριστικά του ηχητικού υλικού του παρελθόντος, τα οποία οφείλονταν σε εγγενείς ατέλειες του εξοπλισμού της κάθε εποχής, με την άποψη του παραγωγού, του συνθέτη ή των μουσικών. Δηλαδή, αν οι Trashmen είχαν την ευκαιρία να ηχογραφήσουν με τρία – τέσσερα U47 επάνω σε ένα τετρακάναλο Studer, θα έλεγαν «όχι, εμείς είμαστε του underground και δε γουστάρουμε το τεχνολογικό mainstream που μας πασσάρουν οι Γερμανοί»; Μήπως νομίζεις ότι ο Hendrix γούσταρε αυτό το ασαφές μπάσο και τα κουρεμένα πιατίνια, έτσι όπως βγήκαν στο Are you experienced; Αυτά τους έδωσαν να γράψουν, έτσι μπόρεσαν, με αυτά έγραψαν. Ή μήπως ο Neumann ήταν άγιος όσο έφτιαχνε τόρνους, ενώ σήμερα, που κοτσάρει μετατροπέα A2D μέσα στο σώμα του μικροφώνου, έχει γίνει ένας ποταπός πράκτορας της παγκοσμιοποίησης –και δεν ξέρω τί άλλο- και έχει αλωθεί από τα ψηφιακά, και έπαψε να έχει ιερό και όσιο;

Ένα σαββατοκύριακο έκατσα και τα έβαλα κάτω, και έγραψα λίγα λεπτά από έναν direct cut Harry James από το πικάπ στην ταινία, στις 15ips, αλλά και στο Dat. Μετά έκατσα να συγκρίνω τα αντίγραφα. Φαντάζεσαι το συμπέρασμα, ε; Μετά πέρασα το dat στον υπολογιστή και το σήκωσα με το Wavelab, και εύλογα μπορείς να αναλογιστείς τί δυνατότητες έχει μια τέτοια εφαρμογή, πόσο μάλλον, μια αντίστοιχη πολυκάναλη.

Ποια ισοπέδωση αξιών, ποια κακία, ποιες τρίχες; Θα εξαρτήσουμε τώρα τις αξίες μας από τα μηχανήματα; Ή θα εξισωθούμε με τον πάσα ένα δύστυχο αμόρφωτο, που αποκηρύσσει τον Caruso, τον Gigli ή τον Μητρόπουλο, επειδής δηλαδή δεν πρόλαβαν να γράψουν έτσι όπως επεφύλασσε το τεχνολογικό τους μέλλον;

Και για να τελειώνουμε, ικανοί άνθρωποι υπήρχαν στο παρελθόν, και υπάρχουν και σήμερα. Αυτά που βελτιώθηκαν είναι η τεχνολογία και ο εξοπλισμός. Το ψηφιακό υλικό που γράφουν σήμερα στα studio, ή όπου αλλού, έχει όλα τα προσόντα να είναι κατά πολύ, πολύ!, ανώτερης ηχητικής ποιότητας από οποιαδήποτε αναλογική ηχογράφηση του παρελθόντος, αρκεί να το χειρίζονται ικανοί άνθρωποι. Και, αυτό το υλικό, εάν –μια στις τόσες- οποιαδήποτε δισκογραφική εταιρεία κρίνει εμπορικά σκόπιμο, μπορεί να το κατεβάσει και να το κυκλοφορήσει και σε βινύλιο. Πού είναι το κακό δηλαδή!
 
Δεν διαφωνώ, σχεδόν μέχρι κεραίας, αλλού είναι το πόιντ...

Λέω ότι υπάρχουν, καλώς, άνθρωποι που έχουν μιά αγάπη (δεν λέω άλλη λέξη) γιά το βινύλιο.
Θεωρώ ότι μετά το 1982-83-άντε βία βία 1988 θα έπρεπε πλέον σε κάθε νέο βινύλιο και μάλιστα επανεκτύπωσης σε σούπερ ντούπερ βινύλιο και συσκευασία να υπάρχουν ένα δυό γραμματάκια του στυλ DDA ADA πχ....
Δεν θα ήταν πιό τίμιο ?
 
Και φυσικά το σχεδόν μέχρι κεραίας πήγαινε, στο ότι σαφώς και υπάρχουν στούντιος που ακόμα και τώρα χρησιμοποιούν αναλογικά μέσα ή και αφού πέρασαν γιά ένα διάστημα στο ψηφιακό ξαναγύρισαν πίσω στο αναλογικό....


Να δώσω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα?
τα περίφημα EGREM στούντιος στην Αβάνα, που γίνανε διάσημα μετά την περίφημη σειρά buena vista social club...

και φυσικά τον Bernie BRundman, τον Doug Sax και αρκετούς άλλους που τολμώ να διατυπώσω ότι ίσως δεν το κάνουν τόσο γιατί είναι πιά τόσο hard core fans του αναλογικού, αλλά διότι διαπιστώνουν ότι υπάρχει ένα μικρό μερίδιο της αγοράς, μικρό μέν, αλλά που πληρώνει καλά δε.....
 
Σίγουρα θα ήταν πιο τίμιο, αλλά όπως ανέφερες υπάρχουν και πελάτες που πληρώνουν κάτι παραπάνω για το αναλογικό, οι οποίοι αν ήξεραν ότι πρόκειται για "γιαλαντζί" αναλογικό, δε θα το αγόραζαν.

Μάρκετινγκ...
 
Και φυσικά το σχεδόν μέχρι κεραίας πήγαινε, στο ότι σαφώς και υπάρχουν στούντιος που ακόμα και τώρα χρησιμοποιούν αναλογικά μέσα ή και αφού πέρασαν γιά ένα διάστημα στο ψηφιακό ξαναγύρισαν πίσω στο αναλογικό....


Να δώσω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα?
τα περίφημα EGREM στούντιος στην Αβάνα, που γίνανε διάσημα μετά την περίφημη σειρά buena vista social club...

και φυσικά τον Bernie BRundman, τον Doug Sax και αρκετούς άλλους που τολμώ να διατυπώσω ότι ίσως δεν το κάνουν τόσο γιατί είναι πιά τόσο hard core fans του αναλογικού, αλλά διότι διαπιστώνουν ότι υπάρχει ένα μικρό μερίδιο της αγοράς, μικρό μέν, αλλά που πληρώνει καλά δε.....

Θα ήθελα να σε πληροφορήσω ότι ο Bernie Grundman δεν το γύρισε στο αναλογικό μάστερινκ από δήθεν κάποιο ψηφιακό. Απλώς συνεχίζει και κάνει την εξαίρετη δουλιά του εδώ και δεκαετίες όπως πάντα και μάλιστα καλύτερα όσο ποτέ πριν.
Επομένως δεν άλλαξε, εξακολουθεί και παραμένει hard core fan του αναλογικού και επιπλέον θα ήθελα να σε πληροφορήσω ότι είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος master man και δεν το κάνει για χρήματα, έχει πολλά.
Αυτό που πρόσθεσε στη δουλιά του ήταν το ψηφιακό μάστερινκ το οποίο είναι και αυτό εξαίρετο και ακριβοπληρωμένο. Λ.Σ.
 
Σίγουρα θα ήταν πιο τίμιο, αλλά όπως ανέφερες υπάρχουν και πελάτες που πληρώνουν κάτι παραπάνω για το αναλογικό, οι οποίοι αν ήξεραν ότι πρόκειται για "γιαλαντζί" αναλογικό, δε θα το αγόραζαν.

Μάρκετινγκ...
Έχω εξηγήσει πολύ πιο πάνω ποιες εκδόσεις είναι "γιαλαντζί" αναλογικό και ποιες όχι. Αν το διάβασες και το ξέχασες ρίξε μια ματιά.
Επομένως όλα τα βινύλια δεν είναι "γιαλαντζί" γι' αυτό μην τα βάζεις στο ίδιο σακκί. Λ.Σ.
 
Δεν διαφωνώ, σχεδόν μέχρι κεραίας, αλλού είναι το πόιντ...

Λέω ότι υπάρχουν, καλώς, άνθρωποι που έχουν μιά αγάπη (δεν λέω άλλη λέξη) γιά το βινύλιο.
Θεωρώ ότι μετά το 1982-83-άντε βία βία 1988 θα έπρεπε πλέον σε κάθε νέο βινύλιο και μάλιστα επανεκτύπωσης σε σούπερ ντούπερ βινύλιο και συσκευασία να υπάρχουν ένα δυό γραμματάκια του στυλ DDA ADA πχ....
Δεν θα ήταν πιό τίμιο ?

Εντάξει, πιο δίκαιο θα ήταν. Στη 10ετία του ’80 έγραφαν υπερηφάνως Digitally Remastered, απευθυνόμενοι στην πλειοψηφία, που κατείχε πικάπ και κατ’ υπόθεσιν προετίθετο να αγοράσει CD. Στη 10ετία του ’90 το έκοψαν, γιατί η πλειοψηφία έκανε την επιλογή της, και η εναπομείνασα μειοψηφία περιέβαλε εαυτόν τη χλαμύδα της αναλογικής αγνότητας, η οποία πρέπει να έχει και την τιμή της, βεβαίως, πώς να το κάμωμεν δηλαδής. Buena Vista Social Club σε CD, 20 ευρά, σε διπλό LP 75 ευρά. Δε μπορεί να είμαστε ίσα κι όμοια. Αμ πώς... (Μεταξύ μας, καλά τους κάνουν. Εκεί, αλύπητα, στ’ αυτιά, όχι 75, 275 ευρά)...
 
Έχω εξηγήσει πολύ πιο πάνω ποιες εκδόσεις είναι "γιαλαντζί" αναλογικό και ποιες όχι. Αν το διάβασες και το ξέχασες ρίξε μια ματιά.
Επομένως όλα τα βινύλια δεν είναι "γιαλαντζί" γι' αυτό μην τα βάζεις στο ίδιο σακκί. Λ.Σ.

Μα δεν τα βάζω στο ίδιο σακκί. Ίσα-ίσα που είμαι και οπαδός του αναλογικού.
Αλλά πριν διαβάσω κι εγώ για τα "ψηφιακά βινύλια", παραπληροφορημένος ήμουν. Δεν είναι λογικό να υπάρχει κόσμος εκεί έξω που δεν γνωρίζει;