Ψηφικη κομπακτ στα 100Ε ?

H Canon Α460 δείχνει τόσο καλή στα λεφτά της, που είναι πειρασμός να την πάρει κάποιος για δεύτερη, τρίτη κλπ.!

Λίγο ακριβότερα έρχεται αυτή η Fuji:
http://www.katerelos.gr/product_info.php?cPath=227_263&products_id=4151
με καλύτερο ccd στα σκοτεινά, ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά αλλά δεν την έχω πιάσει στα χέρια μου.

Αμέσως μετά η Panasonic με το πλεονέκτημα της οπτικής σταθεροποίησης.
http://www.katerelos.gr/product_info.php?cPath=227_263&products_id=3604

Υπάρχει και η μικρούλα Nikon, που δεν ξέρω γιατί δεν μου γεμίζει το μάτι...
http://www.katerelos.gr/product_info.php?cPath=227_263&products_id=3520

Εξαρτάται φυσικά αν κάποιο χαρακτηριστικό τους είναι σοβαρότερο για σένα...
 
Πολυ σωστος! Σ'ευχαριστω Ηλια για τον κοπο και τον χρονο σου.
Πιστευω μεσα στο ΣΚ να εχω βγαλει μια ακρη.
Σημαντικο για εμαν ειναι
ΑΑ μπαταριες, λιγα μεγαπιξελ (μπας και γλυτωσουμε θορυβο), καλο ζουμ (4χ), βιντεο στα 640χ480 /30καρε (αν γινετα) ιαπεριοριστο και με ζουν αν και το βλεπω απιθανο σε αυτα τα λεφτα!
Παει για δευτερο-τριτο -προχειρο-καθημερινη ας πουμε!
 
με τα λίγα mp δεν είναι σίγουρο πως γλυτώνεις το θόρυβο. Στην περίπτωση της Α460 τα 5mp στριμώχνονται σε έναν μικροσκοπικό αισθητήρα 1/3 ίντσας. Η πυκνότητα των εικονοστοιχείων είναι αντίστοιχη με ενός αισθητήρα 1/2.5 με 6 ή 7 mp.
 
Πολυ καλη επισημανση send!
Τα περασα λοιπον σε ενα εξελ και ολες βγαζουν τα ιδια πιξελς ανα μοναδα επιφανειας εκτος απο την..... FUJI που εχει τα περισσοτερα μεγαπιξελς συνολικα (8.1) αλλα και τον μεγαλιτερο αισθητηρα 1/1.6".
Ειναι ανεκτα ακριβοτερη αλλα δεν τραβαει βιντεο στα 640/480 !
 
Αν και η δυνατότητα video στις φωτογραφικές μοιάζει ενδιαφέρουσα, στην πράξη ελάχιστοι την χρησιμοποιούν πέρα από κάποιες δοκιμές κυρίως. Όποιος πραγματικά θέλει video πάει σε videocamera και ξεμπλέκει πιο σωστά.
Αυτά απ' ότι βλέπω στο περιβάλλον μου, ίσως άλλοι να έχουν διαφορετική άποψη...
 
Απάντηση: Re: Ψηφικη κομπακτ στα 100Ε ?

Αν και η δυνατότητα video στις φωτογραφικές μοιάζει ενδιαφέρουσα, στην πράξη ελάχιστοι την χρησιμοποιούν πέρα από κάποιες δοκιμές κυρίως. Όποιος πραγματικά θέλει video πάει σε videocamera και ξεμπλέκει πιο σωστά.
Αυτά απ' ότι βλέπω στο περιβάλλον μου, ίσως άλλοι να έχουν διαφορετική άποψη...

θα συμφωνησω !

οποιος θελει σοβαρο βιντεο αγοραζει βιντεοκαμερα .....

ολες οι φωτογραφικες ειναι λυσεις αναγκης στο βιντεο...
 
Προσωπικώς πάντως εάν ο προϋπολογισμός μου περιοριζόταν στα 100 ευρώ, θα έψαχνα κάτι μεταχειρισμένο, πιθανώς από ebay. Έχω δει για παράδειγμα μερικές Canon S60 και S70 να κλείνουν κοντά στην τιμή αυτή.
 
Οκ, ας τα παρουμε ενα ενα.
Δεν μιλησα για σοβαρο βιντεο. Ουτε ζηταω κατι 2ο χερι εκτος και εχει καποιος απο εσας κατι σε αυτα τα λεφτα και με αυτες τι δυνατοτητες.
Να αντικαταστησω την Α95 μου θελω που εχει αρχισει και ρετταρει!
Βιντεοκαμερα ειχα 2. Την miniDV την πουλησα και κρατησα μια παλια Hi8. Αλλα και αυτην σπανιοτατα την χρησημοποιω αφου με καλυπτει ΑΠΟΛΥΤΑ η S5is!
Ομως για προχειρα και γρηγορα και ευκολα, θελω μια απλη κομπακτ για ΟΛΕΣ τις ωρες (για την γυναικα μου κυριως)! Μη μου ζητατε να κουβαλαω 2-3 μηχανακια για να παω καπου. Αν το κνητο μου τραβαγε σαν μια κομπακτ θα εμενα εκει αλλα δεν το κανει δυστυχως.
Ψαχνω το οπτιμουμ σε αυτα τα λεφτα. Απλα και καθαρα.
Και ναι, το βιντεο ειναι σημαντικο και το χρησιμοποιω πολυ γι'αυτο δεν εχω παει σε dSLR ακομα.
Οπως και να εχει, σας ευχαριστω για τις εναλλακτικες και τις επισημανεις που κανατε. Πραγματικα με βοηθησαν.
 
Κι εγώ ένα μικρούλι κινητό τηλέφωνο με κάμερα, video, mp3, ραδιο, gps, κλπ. ονειρεύομαι αλλά ακόμα δεν! ;)

Απ' όσες μηχανές αναφέρθηκαν πάντως ή την Canon θα κοιτούσα ή την fuji, με την ελπίδα ότι η fuji λόγω πιο ευαίσθητου ccd θα τα καταφέρνει καλύτερα και σε video με χαμηλό φωτισμό. Υποθέτω απλά, δεν την ξέρω...
 
Αυτό που λες το βλέπω να αργεί τουλάχιστον 5ετία. Εννοώ για να πιάσει το επίπεδο μίας από τις παραπάνω μηχανής των 100-120 ευρώ.
Έχω το Ν73 που για κινητό βγάζει πολύ καλές φωτογραφίες, αλλά πάλι δεν μπορεί να υπάρξει σύγκριση. Ακόμη και στην τιμή είναι υπερ2πλάσιο από τις 3 απλές συσκευές (φωτογραφική, mp3 player, απλό κινητό) που για εμένα αντικαθιστά.
 
Λοιπόν αυτή τη fuji (Α820), από ένα review της που έριξα μια ματιά, δεν τη βρίσκω καθόλου μα καθόλου άσχημη! Αν είχε και 28mm ευρυγώνιο, την έπαιρνα και αύριο.
 
Αμ δεν ειναι "χαζες" οι εταιρειες να μας δωσουν 3-4 σησκευες σε μια!
Κλεφτες θα γινουν? (η καλιτερα, περισσοτερο κλεφτες!:)

Και εγω αν ειχε καλιτερο βιντεο θα την επαιρνα σημερα αλλα..... νιεντε!
 
Αυτό που λες το βλέπω να αργεί τουλάχιστον 5ετία. Εννοώ για να πιάσει το επίπεδο μίας από τις παραπάνω μηχανής των 100-120 ευρώ.
Έχω το Ν73 που για κινητό βγάζει πολύ καλές φωτογραφίες, αλλά πάλι δεν μπορεί να υπάρξει σύγκριση. Ακόμη και στην τιμή είναι υπερ2πλάσιο από τις 3 απλές συσκευές (φωτογραφική, mp3 player, απλό κινητό) που για εμένα αντικαθιστά.

Έχουμε δει εντυπωσιακά τεχνολογικά βήματα σε ποιότητα και τιμές που δύσκολα φανταζόμασταν κάποια χρόνια πριν.

Παράλληλα όμως καλομαθαίνουμε και στην ποιότητα και ζητάμε διαρκώς περισσότερη. Οπότε όσο και καλά να δουλέψει μια συσκευή που κάνει πολλά, θα εξακολουθούμε νομίζω να γοητευόμαστε απ' την εξειδικευμένη συσκευή που κάνει μόνο ένα αλλά πολύ καλύτερα. Σε πλήθος τομέων φυσικά.

Κουρασμένοι αναζητάμε και να απλουστεύσουμε την ζωή μας που γίνεται όλο και πιο περίπλοκη με όλα αυτά που φορτωνόμαστε και μετά άντε να βγει άκρη που ακριβώς πρέπει να ισορροπήσουμε για να βρούμε την ευτυχία...! ;)
 
Αλματώδης πρόοδος σίγουρα υπάρχει στις μνήμες και τους επεξεργαστές. Βλέπεις ότι μία μηχανή των 8mp και των 150-200 ευρώ είναι πιο γρήγορη από μία μηχανή 4ετίας των 4mp και των 500 ευρώ. Και ότι με 25 ευρώ έχεις μια κάρτα 2GB ενώ πριν 4 χρόνια στα ίδια χρήματα έπαιρνες μετά βίας 32, άντε 64mb, και με το 1/10 της ταχύτητας.
Για την ποιότητα εικόνας όμως τα παραπάνω δεν έχουν σημασία, εκτός από τον τομέα των κυκλωμάτων υποστήριξης των αισθητήρων και επεξεργαστών εικόνας. Αλλά αυτή η πρόοδος λειτουργεί ως αντίβαρο στην τάση σμίκρυνσης. Ούτε στα οπτικά υπήρξε φυσικά τρομερή πρόοδος. Ίσως υπάρξει όταν μπουν στην αγορά οι υγροί φακοί που μορφοποιούνται όταν εφαρμόζεται τάση κλπ, δεν ξέρω. Πάντως από τον φακό του κινητού μας και το όλο πάχος της συσκευής, καταλαβαίνεις πόσο μικροσκοπικός αισθητήρας πρέπει να βρίσκεται πίσω του. Να είναι 1/5 ίντσας? Πώς θα βγάλεις από τέτοιο μέγεθος τα 3mp που απαιτούνται για μία σωστή εκτύπωση, με ποιότητα εικόνας έστω αντίστοιχη αυτής μίας κόμπακτ των 100 ευρώ;
 
Αλματώδης πρόοδος σίγουρα υπάρχει στις μνήμες και τους επεξεργαστές. Βλέπεις ότι μία μηχανή των 8mp και των 150-200 ευρώ είναι πιο γρήγορη από μία μηχανή 4ετίας των 4mp και των 500 ευρώ. Και ότι με 25 ευρώ έχεις μια κάρτα 2GB ενώ πριν 4 χρόνια στα ίδια χρήματα έπαιρνες μετά βίας 32, άντε 64mb, και με το 1/10 της ταχύτητας.
Για την ποιότητα εικόνας όμως τα παραπάνω δεν έχουν σημασία, εκτός από τον τομέα των κυκλωμάτων υποστήριξης των αισθητήρων και επεξεργαστών εικόνας.

Ναι, ήρθε μείωση θορύβου, διόρθωση γεωμετρικών και άλλων παραμορφώσεων μέσω software, προγράμματα αναγνώρισης προσώπων κλπ.

Αλλά αυτή η πρόοδος λειτουργεί ως αντίβαρο στην τάση σμίκρυνσης. Ούτε στα οπτικά υπήρξε φυσικά τρομερή πρόοδος. Ίσως υπάρξει όταν μπουν στην αγορά οι υγροί φακοί που μορφοποιούνται όταν εφαρμόζεται τάση κλπ, δεν ξέρω.

Τα ηλεκτρονικά και το software αντισταθμίζει την χρήση φτηνότερων φακών και μέτριων ccd...

Πάντως από τον φακό του κινητού μας και το όλο πάχος της συσκευής, καταλαβαίνεις πόσο μικροσκοπικός αισθητήρας πρέπει να βρίσκεται πίσω του. Να είναι 1/5 ίντσας? Πώς θα βγάλεις από τέτοιο μέγεθος τα 3mp που απαιτούνται για μία σωστή εκτύπωση, με ποιότητα εικόνας έστω αντίστοιχη αυτής μίας κόμπακτ των 100 ευρώ;

Εδώ είναι που το software των κινητών με εντυπωσιάζει καταφέρνοντας να δίνει αποδεκτά αποτελέσματα "από το τίποτα" του υποτυπώδους hardware!

Από εκεί και πέρα όμως οι πλαστικοί φακοί στις καινούργιες μηχανές ίσως δεν έχουν την οξύτητα των γυάλινων αλλά είναι εντυπωσιακά φτηνότεροι και ευκολότεροι σχεδιαστικά. Στοιχείο με ασφαιρική σχεδίαση και στις δύο πλευρές είναι πανάκριβο κατασκευαστικά σε γυαλί, αλλά σε πλαστικό βγαίνει άνετα!
Κάπου κερδίζουμε, κάπου χάνουμε... Ανεβαίνει εντυπωσιακά η ποιότητα στην βασική κατηγορία, απαλλάσσοντας μας από ανεστίαστες ή λάθος εκφωτισμένες φωτογραφίες, αλλά στην κορυφή τα πράγματα είναι σταθερά και ίσως και να υποχωρούν χάνοντας κοινό. Θαυμάσιοι primes φακοί σταματούν πια να παράγονται, πολύ καλά φιλμ καταργούνται χωρίς κάτι να καλύπτει το κενό κλπ.
Παρατηρείται κάτι σαν μείωση της "δυναμικής περιοχής", κι αυτό όχι μόνο στην φωτογραφία...
 
Με το τελευταίο δεν μπορώ να πω ότι συμφωνώ...
Η ψηφιακή εποχή έχει φέρει πολλούς χομπίστες στον χώρο των slr's, και βγαίνουν στην παραγωγή πολλοί καινούργιοι primes, και μάλιστα αρκετοί από αυτούς "εξωτικοί", ακόμη και εν είδει "φετίχ". Παράδειγμα οι όλως πρόσφατοι 50/1.2 & 85/1.2 L από την Canon. Ίσως χάνεται το ενδιαφέρον για τους τίμιους primes των επαγγελματιών, τύπου 28/2.8 ή 35/2.0 για να συνεχίσω με παραδείγματα από την Canon. Πάντως πολλοί θρύλοι διατηρούν υψηλότατες τιμές στην αγορά μεταχειρισμένων, μιλάμε για τρομερή αναθέρμανση...
Παράδειγμα ο εξαιρετικός Carl Zeiss Jena Flektogon 35/2.4 (βιδωτός). Πέρισυ που πήρα έναν από ebay, οι τιμές έπαιζαν κάτω από τις 65-70 λίρες. Έναν χρόνο μετά, το όριο αυτό ανέβηκε στις 100 λίρες. Τουλάχιστον +40% επάνω δηλαδή. Εξωφρενικά πράγματα.
 
Με το τελευταίο δεν μπορώ να πω ότι συμφωνώ...
Η ψηφιακή εποχή έχει φέρει πολλούς χομπίστες στον χώρο των slr's, και βγαίνουν στην παραγωγή πολλοί καινούργιοι primes, και μάλιστα αρκετοί από αυτούς "εξωτικοί", ακόμη και εν είδει "φετίχ". Παράδειγμα οι όλως πρόσφατοι 50/1.2 & 85/1.2 L από την Canon. Ίσως χάνεται το ενδιαφέρον για τους τίμιους primes των επαγγελματιών, τύπου 28/2.8 ή 35/2.0 για να συνεχίσω με παραδείγματα από την Canon. Πάντως πολλοί θρύλοι διατηρούν υψηλότατες τιμές στην αγορά μεταχειρισμένων, μιλάμε για τρομερή αναθέρμανση...
Παράδειγμα ο εξαιρετικός Carl Zeiss Jena Flektogon 35/2.4 (βιδωτός). Πέρισυ που πήρα έναν από ebay, οι τιμές έπαιζαν κάτω από τις 65-70 λίρες. Έναν χρόνο μετά, το όριο αυτό ανέβηκε στις 100 λίρες. Τουλάχιστον +40% επάνω δηλαδή. Εξωφρενικά πράγματα.

Ωραία! Ας ελπίσουμε ότι θα συνεχίσουν να βγαίνουν περισσότεροι και όλο και καλύτεροι φακοί λοιπόν!
Απ' την άλλη πλευρά όμως, η αναθέρμανση του ενδιαφέροντος για θρυλικούς μεταχειρισμένους μήπως δείχνει ότι τώρα πια δεν υπάρχει κάτι φρέσκο αντίστοιχης ποιότητας; Τι εμποδίζει π.χ. την Tamron να πάρει τον Carl Zeiss Jena Flektogon 35/2.4 σαν πρότυπο και να βγάλει στην παραγωγή κάτι τέτοιο αλλά ακόμα πιο βελτιωμένο? Δεν ξέρω, αναρωτιέμαι!