R.T.A. - μοντέλα και απόψεις

Τασο, μιλαω γι´αυτο..........RCS 2.2 XP(http://www.tactlab.com/Products/AutomaticRC/index.html)

το οποιο, απ´οτι λεει, κανει room corection αυτοματα, με το δικο του μικροφωνο, χωρις χρηση πι σι.

Αυτο εχεις τσεκαρει ή παλιοτερα μοντελα?

Sta προφεσιοναλ παλι ξερω οτι τα περισοτερα καλα συστηματα ηχειων θελουν τον δικο τους προσεσορα για να παιξουν καλα/σωστα.
 
Οχι . Μιλάω γι' αυτό: http://www.tactlab.com/Products/TCS/index.html

Ελεγα να αλλάξω τον δικό μου επεξεργαστή με αυτόν, αλλά εκτός που μιλάμε για τρελά λεφτά δεν είδα στα specs για τίποτα τρελές παραμετροποιήσεις. Οπότε αρκέστηκα σε εξωτερικό προσέσορα εξειδικευμένο για παραμετροποίηση στον ήχο.
 
η διορθωση που μπορη να γινη maual με μετρητικο δεν μπορη να γινη αυτοματα.

το ultracurve μου φαινεται καλυτερο.

η απολυτη λυση ειναι το drc αλλα πρεπη να παιζεις απο pc η εστω να στελνεις την ψηφιακη του cd player στο pc να κανη την επεξεργασια και μετα στο dac.
 
drc=digital room correction

ειναι ενα δωρεαν προγραμμα που εχει φτιαξη ενας τυπος το οποιο
κανη διορθωση αποκρισης συχνοτητας, ακυρωση ανακλασεων και διορθωση φασης.

το αποτελεσμα ειναι κορυφαιο (με το αναλογο μικροφωνο) και μονο με συμετρικο και ακουστικα περιποιημενο δωματιο μπορη να συγκριθη αλλα ειναι χοντρο πακετο μεχρι να το κανη καποιος να δουλεψη.

http://drc-fir.sourceforge.net/
 
ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΤΑΣΟΣ said:
Κι εγώ την είχα ψάξει κάποια στιγμή για Tact αλλά απ' ότι διάβασα από τα manual που κατέβασα, ούτε κατά διάνοια δεν έχουν τόσο λεπτομερή παραμετροποίηση όσο ένα dedicated μηχάνημα που κάνει μόνο αυτή την δουλειά. Και μιλάμε για αρκετά χιλιάρικα ότι κάνουν αυτά τα μηχανήματα.

Εγώ κατέληξα σε αυτό. Καθαρα επαγγελματικό εργαλείο.
http://www.symetrixaudio.com/index.php?Show=14&Show1=&Show2=322
Μην το βλέπετε λιτό εμφανησιακά. Απλά δεν μπορείς να βάλεις χέρι χωρίς pc. Οταν συνδεθεί με αυτό όμως, έχει τρελή παραμετροποίηση. Καλό και αξιόπιστο.

Τασο με το ιδιο μηχανημα της Symetrix εχω να ρυθμισω ενα συστημα σε επαγγελματικο χωρο. Σαν μετρητικο θα χρησημοποιησω το γνωστο της dbx που ειχα φερει στο panic room. Με το δικο του μικροφωνο. Αληθεια το symetrix 322 ποσο κοστιζει;
 
Τάσο ψηφίζω software πρόγραμμα TRueRTA με ανάλυση 192 περιοχών.

Το έχω χρησιμοποιήσει αρκετά (για να δω πως δουλεύει) και να πιστοποίησω "κενά" στον ήχο μου. Πολλές δυνατότητες και αρκετά αξιόπιστες μετρήσεις.
 
Απάντηση: Re: R.T.A. - μοντέλα και απόψεις

Κρυωνάς Νίκος said:
Τάσο ψηφίζω software πρόγραμμα TRueRTA με ανάλυση 192 περιοχών.

Το έχω χρησιμοποιήσει αρκετά (για να δω πως δουλεύει) και να πιστοποίησω "κενά" στον ήχο μου. Πολλές δυνατότητες και αρκετά αξιόπιστες μετρήσεις.

Νίκο ποιό μικρόφωνο χρησιμοποιείς;
 
Ενα φτηνό πλήν τίμιο μικρόφωνο (philips) το οποίο έχει μια απόκλιση στις χαμηλές συχνότητες (αλλά γνωρίζω το διάγραμμα απόκρισης του μικροφώνου).

Σε πρώτη φάση καλό είναι να μάθεις πως λειτουργούν και τι κάνουν αυτά τα προγράμματα και μετά προχωράς σε θέματα λεπτομέρειας και ακρίβειας μετρήσεων.

Εξηγώ αν βάλεις το μικρόφωνο στη θέση ακρόασης, παίξεις κάποιον sweep τόνο σε όλο το φάσμα και μετρήσεις μια τρύπα και μια κορυφή μεγαλύτερες τον 5-6 db σε συγκεκριμένες συχνότητες τότε πιθανότητα έχεις "χοντρικα" τις ακυρώσεις και τους συντονισμούς του χώρου σου με την συγκεκριμένη τοποθέτηση.

Αν αλλάξεις θέση τα ηχεία η τη θέση ακρόασης ή προσθέσεις κάτι στο χώρο, το διάγραμμα σου θα αλλάξει, αυτό είναι και το νόημα ενός τέτοιου προγράμματος, να σε βοηθήσει να καταλάβεις τι παίζεται με τον χώρο και τις συχνότητες Real time.

Αν έχεις το χρόνο και την υπομονή να ασχοληθείς κάνοντας πολλαπλές μετρήσεις τότε παίρνεις και καλύτερο εξοπλισμό. BTW (to σετάκι της Behringer) μικρόφωνο+ενισχυτής είναι κελεπούρι για τα λεφτά τους.
 
Χαίρεται!
Παιδιά για την χρήση RTA απαιτούνται ειδικά μικρόφωνα και όχι φυσικά "όσο πιο ακριβό τόσο πιο καλό". Τα μικρόφωνα είναι διαφορετικά για μετρήσεις, ηχογραφήσεις, ζωντανές εμφανίσεις ή άλλες εφαρμογές. Ένα πανάκριβο μικρόφωνο ηχογραφήσεων θα μετρήση άλλα αντί άλλων με ένα καλό RTA. Στην κατηγοριοποίηση παίζουν ρόλο πολλά και διάφορα όπως η ευαισθησία, η κατεύθυνση, η πολική συμπεριφορά, τα φίλτρα θορύβου κλπ. Φυσικά σημαντικότερο ρόλο παίζει η απόκριση του μικροφώνου. Τα "κανονικά" μικρόφωνα ψιλοσυμφωνούν με την καμπύλη ακουστότητας του αυτιού μας με την λογική ότι έχουν roll off χαμηλά αλλά λιγότερο από το αυτί μας και περισσότερο γραμμικά. Συνεπώς η απόκριση των κοινών μικροφώνων χαμηλά δεν είναι το ζητούμενο. Στα μετρητικά δεν επιτρέπονται τέτοια πράγματα μιας και αυτό που μας ενδιαφέρει είναι πως ακούει ο χώρος και όχι εμείς... Φυσικά όλα αυτά με την απλή γνώση του διαγράμματος απόκρισης του μικροφώνου και το αυτί μας, δεν έρχονται στα ίσα τους οπότε αν δεν έχουμε το σωστό "μετρητικό" μικρόφωνο (και όχι ένα ακριβό μικρόφωνο), καλύτερα να μην ασχοληθούμε με το θέμα. By the way το set της behringer κάνει περίπου 500 πράγματα παραπάνω από όσα αναφέρθηκαν με τα υπόλοιπα s/w (με εξαίρεση κάτι cross που νομίζω ότι είδα), πιο εύκολα, πιο φθηνά και φυσικά έχει το δικό του καλιμπραρισμένο μετρητικό μικρόφωνο.
 
valhala said:
Χαίρεται!
Παιδιά για την χρήση RTA απαιτούνται ειδικά μικρόφωνα και όχι φυσικά "όσο πιο ακριβό τόσο πιο καλό". Τα μικρόφωνα είναι διαφορετικά για μετρήσεις, ηχογραφήσεις, ζωντανές εμφανίσεις ή άλλες εφαρμογές. Ένα πανάκριβο μικρόφωνο ηχογραφήσεων θα μετρήση άλλα αντί άλλων με ένα καλό RTA. Στην κατηγοριοποίηση παίζουν ρόλο πολλά και διάφορα όπως η ευαισθησία, η κατεύθυνση, η πολική συμπεριφορά, τα φίλτρα θορύβου κλπ. Φυσικά σημαντικότερο ρόλο παίζει η απόκριση του μικροφώνου. Τα "κανονικά" μικρόφωνα ψιλοσυμφωνούν με την καμπύλη ακουστότητας του αυτιού μας με την λογική ότι έχουν roll off χαμηλά αλλά λιγότερο από το αυτί μας και περισσότερο γραμμικά. Συνεπώς η απόκριση των κοινών μικροφώνων χαμηλά δεν είναι το ζητούμενο. Στα μετρητικά δεν επιτρέπονται τέτοια πράγματα μιας και αυτό που μας ενδιαφέρει είναι πως ακούει ο χώρος και όχι εμείς... Φυσικά όλα αυτά με την απλή γνώση του διαγράμματος απόκρισης του μικροφώνου και το αυτί μας, δεν έρχονται στα ίσα τους οπότε αν δεν έχουμε το σωστό "μετρητικό" μικρόφωνο (και όχι ένα ακριβό μικρόφωνο), καλύτερα να μην ασχοληθούμε με το θέμα. By the way το set της behringer κάνει περίπου 500 πράγματα παραπάνω από όσα αναφέρθηκαν με τα υπόλοιπα s/w (με εξαίρεση κάτι cross που νομίζω ότι είδα), πιο εύκολα, πιο φθηνά και φυσικά έχει το δικό του καλιμπραρισμένο μετρητικό μικρόφωνο.

συμφωνο απολυτα σε ολα εκτος απο ενα.

το behringer δεν εχει calibration file αλλα εχει επιπεδη αποκριση +-1db.

μακαρη να μπορεσουμε να φερουμε το χωρο μας με τετοια ακρηβεια και θα ειμαστε τρισευτιχισμενοι.:music-smiley-005:
 
Για να καταλαβω,........Γιωργο και Valhala, milate για το μικροφωνο, και τον ενισχυτη του, (montela?) της behringer, ή για το ultramatch και το μικροφωνο 8000 ?
 
Για να μην παρεξηγηθώ δεν είμαι κατά του ειδικού εξοπλισμού, απλά το point που ήθελα να θείξω είναι το εξείς:
Αν κάνουμε μετρήσεις κάτω από κάποιες συνθήκες χώρου ας πούμε επίπλωση "με λάθος μικρόφωνο" και ξανακάνουμε τις ίδιες μετρήσεις με δυο παραλλαγές της διαρύθμισης των επίπλων πάλι με το ίδιο "λάθος μικρόφωνο" τότε θα δούμε μια διαφορά σε db απόκρισεις του χώρου η οποία θα είναι πραγματική.
Προσοχή δεν μιλάω για την ακρίβεια της μέτρησης αλλά για τη σημασία της, αν τη μια φορά μετρήσω πχ στους 1000 κύκλους 95db και την άλλη 98db μπορεί να μην είμαι σίγουρος ότι οι αριθμοί είναι σωστοί αλλά είμαι σίγουρος ότι η μετακίνηση του καναπέ δίνει + 3db στη συγκεκριμένη συχνότητα.
Αφού λοιπόν παίξω δωρεάν και ανέξοδα με το πρόγραμμα και το χώρο για να καταλάβω τι δυνατότητες βελτίωσης του χώρου μου δίνει ένα τέτοιο πρόγραμμα και είμαι διατεθειμένος να μπω στον κόπο, τότε παίρνω και τον κατάληλο εξοπλισμό.

valhala said:
Χαίρεται!
Παιδιά για την χρήση RTA απαιτούνται ειδικά μικρόφωνα και όχι φυσικά "όσο πιο ακριβό τόσο πιο καλό". Τα μικρόφωνα είναι διαφορετικά για μετρήσεις, ηχογραφήσεις, ζωντανές εμφανίσεις ή άλλες εφαρμογές. Ένα πανάκριβο μικρόφωνο ηχογραφήσεων θα μετρήση άλλα αντί άλλων με ένα καλό RTA. Στην κατηγοριοποίηση παίζουν ρόλο πολλά και διάφορα όπως η ευαισθησία, η κατεύθυνση, η πολική συμπεριφορά, τα φίλτρα θορύβου κλπ. Φυσικά σημαντικότερο ρόλο παίζει η απόκριση του μικροφώνου. Τα "κανονικά" μικρόφωνα ψιλοσυμφωνούν με την καμπύλη ακουστότητας του αυτιού μας με την λογική ότι έχουν roll off χαμηλά αλλά λιγότερο από το αυτί μας και περισσότερο γραμμικά. Συνεπώς η απόκριση των κοινών μικροφώνων χαμηλά δεν είναι το ζητούμενο. Στα μετρητικά δεν επιτρέπονται τέτοια πράγματα μιας και αυτό που μας ενδιαφέρει είναι πως ακούει ο χώρος και όχι εμείς... Φυσικά όλα αυτά με την απλή γνώση του διαγράμματος απόκρισης του μικροφώνου και το αυτί μας, δεν έρχονται στα ίσα τους οπότε αν δεν έχουμε το σωστό "μετρητικό" μικρόφωνο (και όχι ένα ακριβό μικρόφωνο), καλύτερα να μην ασχοληθούμε με το θέμα. By the way το set της behringer κάνει περίπου 500 πράγματα παραπάνω από όσα αναφέρθηκαν με τα υπόλοιπα s/w (με εξαίρεση κάτι cross που νομίζω ότι είδα), πιο εύκολα, πιο φθηνά και φυσικά έχει το δικό του καλιμπραρισμένο μετρητικό μικρόφωνο.
 
Για να καταλήξουμε σε κάποια πρόταση, αυτό που λέτε είναι ότι με το software TrueRTA και με τον συνδυασμό του μικροφώνου-προενισχυτή της behringer θα έχουμε αποτέλεσμα με αρκετή ακρίβεια;
 
Κρυωνάς Νίκος said:
Για να μην παρεξηγηθώ δεν είμαι κατά του ειδικού εξοπλισμού, απλά το point που ήθελα να θείξω είναι το εξείς:
Αν κάνουμε μετρήσεις κάτω από κάποιες συνθήκες χώρου ας πούμε επίπλωση "με λάθος μικρόφωνο" και ξανακάνουμε τις ίδιες μετρήσεις με δυο παραλλαγές της διαρύθμισης των επίπλων πάλι με το ίδιο "λάθος μικρόφωνο" τότε θα δούμε μια διαφορά σε db απόκρισεις του χώρου η οποία θα είναι πραγματική. Προσοχή δεν μιλάω για την ακρίβεια της μέτρησης αλλά για τη σημασία της, αν τη μια φορά μετρήσω πχ στους 1000 κύκλους 95db και την άλλη 98db μπορεί να μην είμαι σίγουρος ότι οι αριθμοί είναι σωστοί αλλά είμαι σίγουρος ότι η μετακίνηση του καναπέ δίνει + 3db στη συγκεκριμένη συχνότητα. Αφού λοιπόν παίξω δωρεάν και ανέξοδα με το πρόγραμμα και το χώρο για να καταλάβω τι δυνατότητες βελτίωσης του χώρου μου δίνει ένα τέτοιο πρόγραμμα και είμαι διατεθειμένος να μπω στον κόπο, τότε παίρνω και τον κατάληλο εξοπλισμό.
Με την παραπάνω διαδικασία όμως, δυστυχώς μόνον θα παίξεις...:nounder:
- Αν θέλεις spl διαφορές, δεν έχεις παρά να πάρεις ένα ντεσιμπελόμετρο αλλά αυτά με τον χώρο σου, καμία σχέση. Το RTA είναι όπως γνωρίζεις, πολύ διαφορετικό πράγμα και μετρά σε μέγεθος χρόνου, τέτοιου που κάποια μικρόφωνα δεν το πιάνουν καν. Δεν μετράει συνεχόμενα, πέρνει άπειρες μικρές μικρές μετρήσεις. Τις μετρήσεις αυτές και συνεπώς τις διαφορές τους δεν μπορεί να τις μετρήσει σωστά ένα φυσιολογικό, μη μετρητικό μικρόφωνο. Άσε που αν αφαιρέσουμε 5dB μπάσου από 20dB μπάσου, ΔΕΝ θα πάρουμε 15dB μπάσου (μην μπερδευόμαστε που φαινομενικάμε τα ρυθμιστικά των ψηφιακών ισοσταθμιστών αυτό κάνουμε, αυτές είναι αναλογικές σκέψεις...), ούτε η πτώση είναι γραμμική ούτε..., τέλος πάντων είναι λίγο πιο περίπλοκο το πράμα. Εσύ απλά θα πάρεις κάποιες ενδείξεις που μπορεί όμως να μην έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα και σαφώς θα σε αποπροσανατολίσουν ενδεχομένως σοβαρά...

Άστα να πάνε στο διάολο με λίγα λόγια...:twoguns:
 
Re: Απάντηση: R.T.A. - μοντέλα και απόψεις

ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΤΑΣΟΣ said:
Για να καταλήξουμε σε κάποια πρόταση, αυτό που λέτε είναι ότι με το software TrueRTA και με τον συνδυασμό του μικροφώνου-προενισχυτή της behringer θα έχουμε αποτέλεσμα με αρκετή ακρίβεια;

Ποιός να ξέρει άραγε?:firstprize: :music-smiley-005: -bye-

Εγώ λέω να τα αγοράσεις να κάνεις μετρήσεις και μετά να έρθουμε να κάνουμε τις ίδιες μετρήσεις και με άλλα μηχανάκια για να συγκρίνουμε. :flipout: :flipout: :flipout: :fahne90: :violent-smiley-008:
 
Re: Απάντηση: R.T.A. - μοντέλα και απόψεις

ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΤΑΣΟΣ said:
Για να καταλήξουμε σε κάποια πρόταση, αυτό που λέτε είναι ότι με το software TrueRTA και με τον συνδυασμό του μικροφώνου-προενισχυτή της behringer θα έχουμε αποτέλεσμα με αρκετή ακρίβεια;

ναι θα εχουμε αρκετη ακριβεια.
στην αμερικη χρησιμοπιουνται κατα κορον με αριστα αποτελεσματα.

εξαλλου το mic ειναι ειδικο για μετρησεις(παντοκατευθυντικο) για αν ηταν για τραγουδι π.χ. οσο ακριβο και να ηταν θα μετρουσε αλλα για αλλα.
 
Last edited: