Ρώμη, η αιώνια πόλη.

Δύσκολο να το πεις, η θέση του φωτογράφου δεν είναι κεντρική στο κτίριο - οπότε οι αψίδες δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως σημείο αναφοράς. Ο ορίζοντας είναι "κρυμμένος" , τα κάγκελα δεξιά δίνουν την αίσθηση ότι γέρνει αριστερά... χμμμ...
 
κανονικά πρέπει να πάρεις κάτι που υποτίθεται είναι οριζόντιο.
Στην περίπτωση αυτή μια περιφέρεια.
Πχ στον "α όροφο"

αυτήν πρέπει να τη φέρεις όσο γίνεται "παράλληλη" με τον ορίζοντα. Που ίσως δεν φαίνεται στην εικόνα αλλά υλοποιείται από την μεγάλη διάσταση του μόνιτορ.
Επίσης είναι ξεκάθαρο οτι οι δυό κεντρικές κολώνες γέρνουν προς τα αριστερά.
Οι κολώνες πρέπει να τείνουν όλες προς το σημείο φυγής που θα έπρεπε να είναι το μέσον της επάνω πλευράς του μόνιτορ.
Βέβαια άμα γίνουν αυτά θα αρχίσει να γέρνει ο "ορίζοντας" στα πλακάκια προς τα δεξιά.
Αλλά και πάλι ίσως όχι διότι δίνει μια εσφαλμένη προέκταση του ορίζοντα η βάση από τα κίτρια κάγκελα, κράσπεδο τι είναι τελος πάντων.


Ισχύει και αυτό που λες περί αλλοίωσης της πραγματικότητας ώστε να φαίνεται κάτι πιό "σωστό"


Όπως και στην προηγούμενη με τον οβελίσκο. Εγώ θα έδινα μία μοίρα.... Διότι είναι το κατακόρυφο στοιχείο και πρέπει να είναι κατακόρυφο
 
Απάντηση: Re: Ρώμη, η αιώνια πόλη.

ενας shift φακός θα ελυνε τα χέρια , θα έδινε και την χαμηλή λήψη και θα είχαμε και το ισιωμα ωστε να καταλαβουμε τι παιζει με τον ορίζοντα. Όνειρα θερινής νυχτός αλλά πιστευω η Sony κάτι θα βγάλει κάποια στιγμή :flipout:

Καλή προσπάθεια Ιωσηφ , τόσο κλειστό διάφραγμα (f22) υποθέτω έβαλες για να πάρεις το starburst και το max βαθος πεδίου απο τις πέτρες μπροστά σου μέχρι και το Κολοσσαίο, παρόλα αυτα δεν γλίτωσες το οριακά καμμένο λευκό στην ανατολή και το starburst δεν είναι τόσο όμορφο ενώ η διάθλαση μάλλον έκοψε απο τη λεπτομέρεια που θα μπορούσε να δώσει ο φακός. Μήπως δοκίμασες την ίδια λήψη με f16-18?
 
Εν τω μεταξύ ξεγελάει και το κτίριο γιατί κάπου στις 20 μοίρες αριστερά από τον άξονα της λήψης είναι η επιπλέον διπλή σειρά κιόνων - στοών (σε κάτοψη), οπότε επηρεάζεται η οπτική συμμετρία. Χάος... :flipout:
 
Ευχαριστώ για όλα τα σχόλια! Όπως είπε κι ο Κώστας ένας tilt- shift φακός θα έλυε το πρόβλημα!
Κώστα, έβγαλα μόνο με f22. Δυστυχώς δεν είχα την ευχέρεια που υπολόγιζα, ώστε να δοκιμάσω διάφορες λήψεις.
Αν και ξύπνησα πολύ νωρίς, φτάνοντας στο σημείο -που εντόπισα από το προηγούμενο βράδυ- είδα 5-6 άλλους φωτογράφους στημένους εκεί με τα τριπόδια τους.
Οπότε κι εγώ στάθηκα λίγο πιο πλάγια και δυσκολεύτηκα. Σε κάποιο σημείο απλώς έκλεψα κάποια δευτερόλεπτα και έβγαλα λίγες βιαστικές λήψεις γονατίζοντας μπροστά τους.
 
Αφού έχουμε και τεχνολογία δωρεάν ρε παιδιά σήμερα, ή μήπως όλο το μπλα μπλα είναι η δικαιολογία που ετοιμάζετε προς το άλλο μισό για να ψωνίσετε με την πρώτη ευκαιρία?:flipout:
 
Λέω πως μπορούν να διορθωθούν αρκετά πράγματα χωρίς τη χρήση ειδικού (και...ακριβού) φακού, αργότερα στην επεξεργασία.
 
Απάντηση: Re: Ρώμη, η αιώνια πόλη.

Λέω πως μπορούν να διορθωθούν αρκετά πράγματα χωρίς τη χρήση ειδικού (και...ακριβού) φακού, αργότερα στην επεξεργασία.

Ναι φυσικά και μπορούν αλλά είναι πολύ μεγάλη ευκολία να ξέρεις ποσο σε πέρνει η μετέπειτα διόρθωση την ώρα που τραβάς το κάδρο ώστε να μην χάσεις κάτι σημαντικό, αυτό μόνο με φακό tilt shift το κανεις ή με αναλογη ψηφιακή λειτουργία keystone αν τη διαθέτει το σώμα (όπως π.χ. το έχει ενσωματώσει η OLYMPUS στην ΕΜ1.2) . Πρόσφατα στο ταξιδι μου στην Μόσχα που τραβούσα πάρα πολλές εκκλησίες με τους περίεργους πανύψηλος τρούλους βρέθηκα να μην έχω την κατάλληλη απόσταση από το θέμα για να μπορώ να καταλάβω πόσο αέρα να αφήσω από πάνω για την μετέπειτα διόρθωση και σε μερικες μετέπειτα λόγω ψιλό διόρθωσης έχασα τους σταυρούς που κοσμούν την κορυφή , από ένα σημείο και μετά έβαλα στο ΟΝ τη συγκεκριμένη λειτουργία keystone και με βοήθησε πολύ. Είναι κατά τη γνώμη μου από τα πιο χρήσιμα ηλεκτρονικά βοηθήματα που αξίζει να περάσουν σιγά σιγά σε όλα τα σώματα, αν και νομίζω οτι μπορεί να ενσωματωθεί μόνο σε όσα έχουν IBIS ικανό να μετακινήσει τον αισθητήρα προς κάποια κατεύθυνση.
 
Τι να βάλω μιλάμε τραγωδία σε σχέση με αυτά που φωτογραφίζω τώρα με τις σύγχρονες μηχανές.
Λες και είναι τραβηγμένη με φιλμ.
 

Attachments

  • Romi058.jpg
    Romi058.jpg
    223.4 KB · Views: 107
Δεν νομίζω οτι μοναδική έλλειψη τοτε ήταν ο εξοπλισμός, το πιο πιθανό εϊναι σήμερα αν επερνες το ίδιο κάδρο να την έβγαζες ακόμη καλύτερα.
 
Last edited: