Ρωσσικη Αυτοκρατορία, σε έγχρωμο, έναν αιώνα πριν

πω πω..καταπληκτικες φωτογραφιες..απιστευτη ποιοτητα...και 100χρονων ε..τι λες τωρα..:grinning-smiley-043
 
Εντυπωσιακές και ακόμα πιο εντυπωσιακός, ο τρόπος λήψης...
 
Πρίν εκατό -και βάλε- χρόνια, κάποιοι φωτογράφοι, προσπαθώντας να υπερκεράσουν την τεχνολογία της εποχής τους και χρησιμοποιώντας πολλαπλές εκθέσεις με διάφορα φίλτρα, με διπλά (πολλαπλά; ) προβολικά κλπ, προσπαθούσαν -απο τότε- ν' αποδώσουν τυπωμένα στο χαρτί, τα χρώματα που έβλεπαν.


Σήμερα, εκατό χρόνια μετά, πλείστοι εξ ημών φιλοδοξούμε να γίνουμε κάτοικοι Κολοκοτρωνιτσίου, με Δήμαρχο τον Περίανδρο Πώποτα και κυρίαρχο δόγμα μας το "ένα βήμα εμπρός και δύο πίσω"...

Αμφιβάλλετε;
...Κοιτάξτε τριγύρω σας τους "ασπρόμαυρους" της σημερινής εποχής και... αποφασίστε μήπως πρέπει να το ξανασκεφτείτε!
 
Re: Απάντηση: Ρωσσικη Αυτοκρατορία, σε έγχρωμο, έναν αιώνα πριν

Σήμερα, εκατό χρόνια μετά, πλείστοι εξ ημών φιλοδοξούμε να γίνουμε κάτοικοι Κολοκοτρωνιτσίου, με Δήμαρχο τον Περίανδρο Πώποτα και κυρίαρχο δόγμα μας το "ένα βήμα εμπρός και δύο πίσω"...

Αμφιβάλλετε;
...Κοιτάξτε τριγύρω σας τους "ασπρόμαυρους" της σημερινής εποχής και... αποφασίστε μήπως πρέπει να το ξανασκεφτείτε!

Αυτο ομολογω δε το πιασα... :BDBDG54:
 
Απίστευτο!!! Τέτοια λεπτομέρεια, χρώματα... Δε ξέρω κατά πόσο αντέχουν σε σύγκριση και επαγγελματικές παλαιοτέρων δεκατιών.
 
Οι φωτογραφίες είναι υπέροχες και η διαδικασία επεξεργασίας και προβολής τουλάχιστον εντυπωσιακή.


Μια σημείωση: Όλες οι φωτογραφίες έχουν τραβηχτεί με φίλμ σε μεγάλο φορμά:

"A single, narrow glass plate about 3 inches wide by 9 inches long was placed vertically into the camera"

"Μια απλή, στενή γυάλινη πλάκα (σ.του μ.που επάνω της στηριζόταν το φιλμ) περίπου 3 ίντσες φαρδύ και 9 μακρύ -7,5x23-τοποθετείτο (πιθανώς συρταρωτά) κάθετα μέσα στην κάμερα"

Φανταστείτε έναν ψηφιακό αισθητήρα σε αυτές τις διαστάσεις.Τώρα φανταστείτε την ανάλυση που θα έχει (δεν τα πάω καλά με τις πράξεις, βοηθήστε με!).

Φανταστείτε επίσης τους φακούς που χρησιμοποιούνται για να δώσουν τέτοια ανάλυση, την ποιότητα που έχουν, την επιφάνεια που καλούνται να καλύψουν...

Δεν είναι τυχαίο πως οι καλύτερες φωτογραφίες τοπίου έχουν τραβηχτεί (και εξακολουθούν να τραβιούνται) με μηχανές μεγάλου φορμά. Αυτού του είδους οι μηχανές, είναι σε πολλά σημεία πολύ καλύτερες από οποιαδήποτε σύγχρονη επαγγελματική μηχανή, φτάνει να ξέρεις τι κάνεις. Για ευκολίες, δεν υπάρχει συζήτηση. Ξεχάστε το (ενσωματωμένο) φωτόμετρο, σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και το κλείστρο και τέλος πάντων, προσπαθήστε να φανταστείτε (μαζί σας κι εγώ) μια εντελώς διαφορετική νοοτροπία λήψης και επεξεργασίας φωτογραφιών.

Ακόμα και στις μηχανές μεσαίου φορμά (4 φορές η επιφάνεια του FX), όταν το φιλμ σκαναριστεί σε πολύ μεγάλη ανάλυση, η λεπτομέρεια είναι εκπληκτική.

Τέλος, ας προστεθούν δυο πολύ σημαντικοί παράγοντες:χρόνος και χρήμα (οι επαγγελματίες του είδους με νοιώθουν-στο μυαλό μου έρχεται ο Billy).

Τελευταία παρατήρηση: Τα αντικείμενα των φωτογραφιών είναι ακίνητα, καθότι σε αυτές τις μηχανές, οι ταχύτητες είναι πάαααααααρα πολύ αργές (το τρίποδο απαραίτητο).Όχι ότι αυτό είναι κακό, αλλά προϋποθέτει ακινησία για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Όπως και να'χει, τα βράχια δεν κουνιούνται...χεχε



Προσοχή!Και για να σας προλάβω: Εννοείται ότι υπάρχουν υπέροχες φωτογραφίες τοπίων και ανθρώπων με DSLR.

Απλώς παρουσιάζω (κάνω μια απόπειρα) έναν διαφορετικό (τόσο παλιό αλλά και τόσο σύγχρονο) κόσμο.
 
Re: Απάντηση: Ρωσσικη Αυτοκρατορία, σε έγχρωμο, έναν αιώνα πριν

Οι φωτογραφίες είναι υπέροχες και η διαδικασία επεξεργασίας και προβολής τουλάχιστον εντυπωσιακή.


Μια σημείωση: Όλες οι φωτογραφίες έχουν τραβηχτεί με φίλμ σε μεγάλο φορμά:

"A single, narrow glass plate about 3 inches wide by 9 inches long was placed vertically into the camera"

"Μια απλή, στενή γυάλινη πλάκα (σ.του μ.που επάνω της στηριζόταν το φιλμ) περίπου 3 ίντσες φαρδύ και 9 μακρύ -7,5x23-τοποθετείτο (πιθανώς συρταρωτά) κάθετα μέσα στην κάμερα"

Φανταστείτε έναν ψηφιακό αισθητήρα σε αυτές τις διαστάσεις.Τώρα φανταστείτε την ανάλυση που θα έχει (δεν τα πάω καλά με τις πράξεις, βοηθήστε με!).

Φανταστείτε επίσης τους φακούς που χρησιμοποιούνται για να δώσουν τέτοια ανάλυση, την ποιότητα που έχουν, την επιφάνεια που καλούνται να καλύψουν...

Δεν είναι τυχαίο πως οι καλύτερες φωτογραφίες τοπίου έχουν τραβηχτεί (και εξακολουθούν να τραβιούνται) με μηχανές μεγάλου φορμά. Αυτού του είδους οι μηχανές, είναι σε πολλά σημεία πολύ καλύτερες από οποιαδήποτε σύγχρονη επαγγελματική μηχανή, φτάνει να ξέρεις τι κάνεις. Για ευκολίες, δεν υπάρχει συζήτηση. Ξεχάστε το (ενσωματωμένο) φωτόμετρο, σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και το κλείστρο και τέλος πάντων, προσπαθήστε να φανταστείτε (μαζί σας κι εγώ) μια εντελώς διαφορετική νοοτροπία λήψης και επεξεργασίας φωτογραφιών.

Ακόμα και στις μηχανές μεσαίου φορμά (4 φορές η επιφάνεια του FX), όταν το φιλμ σκαναριστεί σε πολύ μεγάλη ανάλυση, η λεπτομέρεια είναι εκπληκτική.

Τέλος, ας προστεθούν δυο πολύ σημαντικοί παράγοντες:χρόνος και χρήμα (οι επαγγελματίες του είδους με νοιώθουν-στο μυαλό μου έρχεται ο Billy).

Τελευταία παρατήρηση: Τα αντικείμενα των φωτογραφιών είναι ακίνητα, καθότι σε αυτές τις μηχανές, οι ταχύτητες είναι πάαααααααρα πολύ αργές (το τρίποδο απαραίτητο).Όχι ότι αυτό είναι κακό, αλλά προϋποθέτει ακινησία για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Όπως και να'χει, τα βράχια δεν κουνιούνται...χεχε



Προσοχή!Και για να σας προλάβω: Εννοείται ότι υπάρχουν υπέροχες φωτογραφίες τοπίων και ανθρώπων με DSLR.

Απλώς παρουσιάζω (κάνω μια απόπειρα) έναν διαφορετικό (τόσο παλιό αλλά και τόσο σύγχρονο) κόσμο.

:a0210:
 
Re: Απάντηση: Ρωσσικη Αυτοκρατορία, σε έγχρωμο, έναν αιώνα πριν

Οι φωτογραφίες είναι υπέροχες και η διαδικασία επεξεργασίας και προβολής τουλάχιστον εντυπωσιακή.


Μια σημείωση: Όλες οι φωτογραφίες έχουν τραβηχτεί με φίλμ σε μεγάλο φορμά:

"A single, narrow glass plate about 3 inches wide by 9 inches long was placed vertically into the camera"

"Μια απλή, στενή γυάλινη πλάκα (σ.του μ.που επάνω της στηριζόταν το φιλμ) περίπου 3 ίντσες φαρδύ και 9 μακρύ -7,5x23-τοποθετείτο (πιθανώς συρταρωτά) κάθετα μέσα στην κάμερα"

Φανταστείτε έναν ψηφιακό αισθητήρα σε αυτές τις διαστάσεις.Τώρα φανταστείτε την ανάλυση που θα έχει (δεν τα πάω καλά με τις πράξεις, βοηθήστε με!).

Φανταστείτε επίσης τους φακούς που χρησιμοποιούνται για να δώσουν τέτοια ανάλυση, την ποιότητα που έχουν, την επιφάνεια που καλούνται να καλύψουν...

Δεν είναι τυχαίο πως οι καλύτερες φωτογραφίες τοπίου έχουν τραβηχτεί (και εξακολουθούν να τραβιούνται) με μηχανές μεγάλου φορμά. Αυτού του είδους οι μηχανές, είναι σε πολλά σημεία πολύ καλύτερες από οποιαδήποτε σύγχρονη επαγγελματική μηχανή, φτάνει να ξέρεις τι κάνεις. Για ευκολίες, δεν υπάρχει συζήτηση. Ξεχάστε το (ενσωματωμένο) φωτόμετρο, σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και το κλείστρο και τέλος πάντων, προσπαθήστε να φανταστείτε (μαζί σας κι εγώ) μια εντελώς διαφορετική νοοτροπία λήψης και επεξεργασίας φωτογραφιών.

Ακόμα και στις μηχανές μεσαίου φορμά (4 φορές η επιφάνεια του FX), όταν το φιλμ σκαναριστεί σε πολύ μεγάλη ανάλυση, η λεπτομέρεια είναι εκπληκτική.

Τέλος, ας προστεθούν δυο πολύ σημαντικοί παράγοντες:χρόνος και χρήμα (οι επαγγελματίες του είδους με νοιώθουν-στο μυαλό μου έρχεται ο Billy).

Τελευταία παρατήρηση: Τα αντικείμενα των φωτογραφιών είναι ακίνητα, καθότι σε αυτές τις μηχανές, οι ταχύτητες είναι πάαααααααρα πολύ αργές (το τρίποδο απαραίτητο).Όχι ότι αυτό είναι κακό, αλλά προϋποθέτει ακινησία για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Όπως και να'χει, τα βράχια δεν κουνιούνται...χεχε



Προσοχή!Και για να σας προλάβω: Εννοείται ότι υπάρχουν υπέροχες φωτογραφίες τοπίων και ανθρώπων με DSLR.

Απλώς παρουσιάζω (κάνω μια απόπειρα) έναν διαφορετικό (τόσο παλιό αλλά και τόσο σύγχρονο) κόσμο.

Μια δυο παρατηρήσεις. Το γυαλί δεν ήταν ο φορέας, αλλά το μέσο αποτύπωσης. Συγκεκριμένα άλειφαν το γυαλί πριν το βάλουν στη θέση τους και η φωτογραφία σχηματιζόταν πάνω στο γυαλί. Υπάρχουν ακόμη κιαι στην Ελλάδα χιλιάδες τέτοια αρνητικά. Π.χ. το αρχείο του φωτογράφου Πάπαζογλου στην Καστοριά που αξιοποίησε ο μακαρίτης ο Γιώργος Κολομπίας και εκείνο του Αγίου Όρους των Ρώσων φωτογράφων.

Τώρα για την ανάλυση των μεγάλων φορμά μηχανών... Ναι, έχετε δίκιο, αλλά έχετε δοκιμάσει να τραβήξετε με τέτοια μηχανή; Εγώ δυο τρεις φορές που προσπάθησα (με βοηθό το φωτογράφο) ζορίστηκα πολύ, πάρα πολύ. Και το ζόρι ξεκινά από τη στιγμή που θα μπεις κάτω από το μαύρο πανί γι ανα συνθέσεις... Βρωμάει παιδιά και μάλιστα άσχημα.

Τέλος ας πούμε ότι πρόκειται για συλλογή φωτογραφιών κυρίως από τον Καύκασο, Μαύρη Θάλασσα και Ουράλια, δηλ. τις άκρες της αχανούς εκείνης χώρας....