Samsung UE H6400 : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Σε τι είδους επαγγελματία πρέπει να απευθυνθεί κάποιος για calibration και ποιες οι τιμές περίπου;

Calibrator.
Οι τιμές ποικίλλουν από άτομο σε άτομο ( δεν είναι και πολλοί που το κάνουνε εδώ επαγγελματικά στην Ελλάδα ) καθώς και από το "τύπο" που δέχεται το μηχάνημα του εκάστοτε πελάτη ( δεν έχουνε όλες οι TV/Projectors όλα τα απαραίτητα ρυθμιστικά για να γίνει πλήρης ρύθμιση ).
Για "πλήρες" calibration υπολόγιζε από 100 εώς 150 ανά πηγή ( αν έχεις π.χ. blu-ray player και HTPC θες calibration και στα 2, που είναι με διαφορετικά settings για να είναι και τα 2 calibrated, αν θες φυσικά επιλογή σου είναι να calibrάρεις ένα από τα 2 π.χ. ).
 
Εγω μια απλη ερωτηση θα κανω μιας και ειμαι ασχετος....
Το calibration γινεται στα προτυπα του ειδιμον η στου πελατη.....;...η ειναι συγκεκριμενο...;
Παντως εαν δεν εχεις τον αναλογω εξοπλησμο,που σαφως ειναι οικονομικης βασεως,τα 100 η και τα 150 δεν ξερω κατα ποσο εχουν ουσια....
 
Εγω μια απλη ερωτηση θα κανω μιας και ειμαι ασχετος....
Το calibration γινεται στα προτυπα του ειδιμον η στου πελατη.....;...η ειναι συγκεκριμενο...;
Παντως εαν δεν εχεις τον αναλογω εξοπλησμο,που σαφως ειναι οικονομικης βασεως,τα 100 η και τα 150 δεν ξερω κατα ποσο εχουν ουσια....

Το calibration είναι το φέρσιμο μιας συσκευής όσο πιο κοντά γίνεται στα πρότυπα.
Πρός το παρών αυτό σημαίνει ρύθμιση με βάση το Rec.709 color space και το gamma... αναλόγως τα "κέφια" ( χώρο και συνθήκες θέασης ) [ πρός το παρών οι ταινίες "γράφονται" ( mastering ) σε διάφορα gamma οπότε και δεν υπάρχει κανόνας 2.2 ή 2.4, κλπ ].

Αν ο πελάτης θέλει π.χ. πιο κορεσμένα χρώματα, είναι στο χέρι του calibrator να δεχτεί το αίτημα αυτό και να του φέρει πιο κορεσμένα τα χρώματα, έστω και αν προσωπικά δεν του αρέσει, ο πελάτης έχει πάντα "δίκιο".

Με την H6400 είσαι κομπλέ, δεν χρειάζεσαι "εξοπλισμό".
Η TV έχει πολύ καλό πάνελ, έρχεται απίστευτα κοντά στο απόλυτο, και το ενσωματωμένο media player με έναν USB δίσκο ή φλασάκι είναι ότι χρειάζεσαι για να δείς ταινίες HD σε πολύ καλή πιστότητα και ποιότητα εικόνας ( βάλε και ένα σύστημα 5.1/7.1/atmos και είσαι άρχων )
 
το gamma... αναλόγως τα "κέφια" ( χώρο και συνθήκες θέασης ) [ πρός το παρών οι ταινίες "γράφονται" ( mastering ) σε διάφορα gamma οπότε και δεν υπάρχει κανόνας 2.2 ή 2.4, κλπ ].

Αυτό δεν είναι απολύτως ακριβές... Η αναφορά για τα reference studio monitors και σκοτεινό περιβάλλον όπου γίνεται το mastering (τουλάχιστον για τα σοβαρά mastering facilities), είναι 2.4 για τα CRT, PDP, OLED και BT.1886 για τα IPS. -bye-

:happynewyearblue:
 
Κι όμως δεν είναι έτσι JL.

Με μια βόλτα σε εξειδικευμένα sites/forums όπως π.χ. το gearslutz όπου συχνάζουν πολλοί sound & video engineers μεγάλων studios θα δείς σε αναφορές τους πως η τιμή του gamma παίζει από παραγωγή σε παραγωγή και δεν ακολουθούνε κάποιον κανόνα ( που μέχρι τώρα, που από ότι φαίνεται, αν εδραιωθεί, το Dolby Vision θα τα αλλάξει ).

Και η THX στο video calibration expert certification δεν δίνουνε standard gamma target αλλά range ( 2.2 - 2.6, με "προτίμηση" στο 2.4 αν πρόκειται για dim/dark room ).

Πρέπει επιτέλους να δημιουργηθεί κάποιο standard "standard" και να το ακολουθούνε όλες οι παραγωγές... αμήν και πότε ( στον ήχο τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα από την εικόνα ).
 
Όλα τα σοβαρά production facilities ακολουθούν τα guidelines της EBU και της ITU, τα οποία έκαναν λόγο για 2,35 gamma την εποχή των CRT και για BT.1886 από το επίσημο standard που εξέδωσε η ITU από το 2011 κι έπειτα (το οποίο δίνει 2.4 για display με μηδενικό μαύρο).

Το 2.2 είναι κατάλοιπο από το sRGB, όπου νοείται ως αναφορά με περιβάλλοντα φωτισμό γραφείου (κάπου 60-75lux αν δεν με απατά η μνήμη μου) και από τη χρήση του σε master control τηλεοπτικών σταθμών (οπού επίσης δεν υπάρχει απόλυτη συσκότιση), ενώ το 2.6 έχει προταθεί από μερικούς για προβολικά συστήματα υψηλής native αντίθεσης...

Από περιέργεια, θα ήθελα κάποια link από τις συζητήσεις που αναφέρεις, γιατί προσωπικά δεν έχω διαβάσει κανέναν σοβαρό video engineer να αφήνει το gamma του reference display στην τύχη του...
 
Κάπου στο site της Pixar υπήρχε ( αν δεν υπάρχει πλέον θα βρίσκεται λογικά σε archived version στην waybackmachine ) ότι αυτοί κάνουνε mastering σε 2.4 καρφωτό viewing gamma.
Στο Red User ( forum για κάμερες Red ) όπου και εκεί υπάρχουνε άτομα που δουλεύουν σε μεγάλες παραγωγές, μερικοί περιγράφουνε και το workflow τους.
Link συγκεκριμένα δεν έχω, άλλωστε όταν το είχα κοιτάξει ήταν 12+ μήνες πίσω, και έκτοτε έχουνε γίνει κάμποσα format στο daily PC... bookmarks αν είχα κάνει... δεν υπάρχουν.

Ουδείς γνωρίζει τι γίνεται από τα home video studios κατά το re-mastering του original υλικού ( DCI, 2.6 gamma ).

Το BT.1886 δεν έχει ιοθετηθεί από όλα τα studios, όσο παράξενο και αν ακούγεται αυτό.

Το 2.2 δεν είναι ακριβώς το ίδιο με το sRGB Gamma Curve ( είναι κοντά, αλλά ΔΕΝ είναι το ίδιο ).

Και στον ήχο που υπάρχουν standards πολύ πιο λεπτομερή από αυτά στον τομέα της εικόνας, hollywoodιανές παραγωγές του 13-14-15-16 έχουνε τραγικά "λάθη", τόσο τραγικά όσο non-reference levels, clipping, κλπ.
 
Από το ένα άκρο στο άλλο ?
Απλά δεν μπορείς ( όσον αφορά το gamma ) να πείς ότι με μια συγκεκριμένη τιμή είσαι καλυμμένος, ότι βλέπεις spot on όλες μα όλες τις ταινίες όπως ήθελαν να τις δείς οι σκηνοθέτες.

Προφανώς και δεν είναι άχρηστο το calibration.
Το gamma είναι μια παράμετρος σε όλες τις παραμέτρους και τις βελτιώσεις που μπορείς να αποκομήσεις από αυτό.

Προφανώς παίζεις μπάλα στο πιο "λογικό", σε αυτό που προτείνουνε οι εκπαιδευτικοί των THX/ISF, και εκεί που συμφωνούνε οι περισσότεροι calibrators, δηλαδή gamma 2.4 και παίζεις μπάλα μέχρι να εδραιωθεί πραγματικά επιτέλους κάποιο fully specified πρότυπο.
Προφανώς για ημι-σκότεινο ή εντελώς σκοτεινό δωμάτιο ( μόνη πηγή φωτός το μέσο προβολής ).
 
Περί gamma, έχω γράψει δυο πραγματάκια εδώ...ίσως βοηθήσουν κάποιους.

http://www.projectorjunkies.com/ποιο-είναι-το-σωστό-gamma-ποια-ρύθμιση-να-πρ/


Φυσικά, από όλο το κειμενάκι, βασικό είναι να κρατήσουμε τα λόγια του αρχηγού.

Τάδε λέγει Κύριος, λοιπόν:

If the power function on

R’G’B’

– display gamma – is dialed back

a little, that contrast and colorfulness are reduced. At about 300 nt,

with ambient illuminance of 5 or 10 lx, and with a surround of say 5%,

decreasing gamma from 2.4 to 2.2 will visually compensate the effect.

So, if your consumer has such an environment, I recommend gamma

of 2.2. If your customer preferred to display the same imagery at

48 nt, in darkness (zero ambient illuminance), in a 0% surround, then

gamma of 2.6 (as in digital cinema) might be appropriate. In a really,

really bright environment, or with a really bright display (say 400 nt or

500 nt), decreasing gamma to 2.0 might be appropriate.



-bye-
 
for JL :)

http://www.avsforum.com/forum/139-display-calibration/1450925-what-bt-1886-gamma.html

Γνώμη μου, με τις ερχόμενες εξελίξεις ελέω Ultra HD ( όχι 4K, Ultra HD, άλλο το ένα άλλο το άλλο ), βλέπε Rec.2020, Dolby Vision, HDR, το BT.1886 πάει για τον κάδο πρωτού καν εδραιωθεί.
Και πάλι δεν βλέπω να γίνεται κάτι ώστε να υπάρξει κάποιο εντελώς συγκεκριμενοποιημένο standard για όλες τις παραγωγές.

όπως και στα κινητά... φθάσαμε στο 2014 για να έχουνε επιτέλους όλα το ίδιο βύσμα για φορτιστή...
 
Το calibration είναι το φέρσιμο μιας συσκευής όσο πιο κοντά γίνεται στα πρότυπα.
Πρός το παρών αυτό σημαίνει ρύθμιση με βάση το Rec.709 color space και το gamma... αναλόγως τα "κέφια" ( χώρο και συνθήκες θέασης ) [ πρός το παρών οι ταινίες "γράφονται" ( mastering ) σε διάφορα gamma οπότε και δεν υπάρχει κανόνας 2.2 ή 2.4, κλπ ].

Αν ο πελάτης θέλει π.χ. πιο κορεσμένα χρώματα, είναι στο χέρι του calibrator να δεχτεί το αίτημα αυτό και να του φέρει πιο κορεσμένα τα χρώματα, έστω και αν προσωπικά δεν του αρέσει, ο πελάτης έχει πάντα "δίκιο".

Με την H6400 είσαι κομπλέ, δεν χρειάζεσαι "εξοπλισμό".
Η TV έχει πολύ καλό πάνελ, έρχεται απίστευτα κοντά στο απόλυτο, και το ενσωματωμένο media player με έναν USB δίσκο ή φλασάκι είναι ότι χρειάζεσαι για να δείς ταινίες HD σε πολύ καλή πιστότητα και ποιότητα εικόνας ( βάλε και ένα σύστημα 5.1/7.1/atmos και είσαι άρχων )

Eυχαριστω για τις πληροφοριες αν και καταλαβαινω λιγα απο την συνεχεια του διαλογου σου μετον JL.....
Απο την αλλη τα κορεσμενα χρωματα δεν ειναι για μεγαλο διαστημα και καποια στιγμη συγουρα θα κουραζουν....
Οταν ειπα εξοπλησμο εννοουσα συσκευη εικονας....π.χ ενα καλο blueray η κονσολα.....που δεν υπαρχει προς το παρον...
Απο ηχο δεν εχω πολλες απαιτησεις καθως παιζει ενας Yamaha 640 με ενα σε γενικα καλο συνολο της Μagnat 5.1.....και ειμαι ευχαριστηνμενις.....
 
Από το ένα άκρο στο άλλο ?

Προφανώς και το λέω αστειευόμενος, με αφορμή αυτό το σχόλιό σου:

Ουδείς γνωρίζει τι γίνεται από τα home video studios κατά το re-mastering του original υλικού ( DCI, 2.6 gamma ).

Ευτυχώς, κατά κανόνα τα home studios λαμβάνουν κόπια ήδη downconverted, οπότε η ευθύνη αυτή βαραίνει την εταιρεία παραγωγής κι όχι τον τελευταίο κρίκο της αλυσίδας... :silly:

Σίγουρα, θα υπάρχουν και οι λιγότερο ευυπολύπτοι επαγγελματίες εκεί έξω, αλλά για αυτούς δεν είναι δυνατόν να προβλέψει κανείς τις αποκλίσεις που θα έχουν τα μηχανήματά τους από την αναφορά κι ούτε θα έπρεπε αυτό να επηρεάζει στρατηγικές calibration... :ernaehrung004:
 
Το UltraHD φαίνεται πάντως να κλειδώνει καλά ( πρότυπο όλα σε ένα, όχι φλού ).
Αν τώρα ξεκολήσουμε και τις παραγωγές από αυτά τα καταραμένα και από εποχής του Νώε 24fps...
 
Δοκιμασε κανενας το netflix στην τηλεοραση μας τωρα που ειναι διαθεσημο το netflix στην Ελλαδα;
 
Δεν βλέπω το λόγο να το δοκιμάσεις ακόμα γτ δεν έχει καν ελληνικούς υπότιτλους και πολύ φτωχό πρόγραμμα
 
Στα Samsung app εχει εφαρμογη Netfix
ξεκινά από τα 7.99 μηνιαίως ολόκληρο το περιεχόμενο του Netflix σε SD ανάλυση μόνο σε μία συσκευή κάθε φορά.
Το δεύτερο πακέτο κοστίζει 9.99/μήνα HD, παρακολούθηση σε 2 διαφορετικές συσκευές.
το κορυφαίο πακέτο 11.99/μήνα σε Ultra HD/4K υλικό, σε 4 διαφορετικές συσκευές ταυτόχρονα
 
Το δοκίμασα το Netflix app της H6400.

Τέλεια παίζει τις ταινίες, λίγο, ένα τσακ αργό στο να φορτώσει τα πάντα στο browsing του καταλόγου, αλλά κατά τα άλλα απροβλημάτιστο.

Ταινία/σειρά με ελληνικούς υπότιτλους δεν είδα καμμία.
Δώρον άδωρον για τον περισσότερο κόσμο.

Subtitles where art thou ?
 
Το δοκίμασα το Netflix app της H6400.

Τέλεια παίζει τις ταινίες, λίγο, ένα τσακ αργό στο να φορτώσει τα πάντα στο browsing του καταλόγου, αλλά κατά τα άλλα απροβλημάτιστο.

Ταινία/σειρά με ελληνικούς υπότιτλους δεν είδα καμμία.
Δώρον άδωρον για τον περισσότερο κόσμο.

Subtitles where art thou ?
Ακόμα δεν υποστηρίζει ελληνικούς υπότιτλους και κανείς δεν ξέρει πότε ακόμα