Σχεδιασμος ηχειων

geopolitis

AVClub Addicted Member
28 June 2006
1,766
Αθηνα
Διαβαζοντας μια συνεντευξη του σχεδιαστη του αγαπημενου μου ηχειου

http://www.soundstageglobal.com/ind...:tidal-wave&catid=55:super-speakers&Itemid=88

μου εκανε εντυπωση μια συγκεκριμενη παραγραφος...


"The result we achieve is attributable to many different things, starting with good measurements. If I hear things that make them sound different, then I avoid those things because it means the speaker is colored." As to how he designs his products, he said, "It is 95% measurements and 5% hearing, with the step response being the most relevant measurement and then frequency response immediately following that. Flat frequency response affects tonality but not timing." Janczak feels that time is critical to localization and whether a sound seems "right" to our ears. According to Janczak, "A good step response ensures that the complexity of music is reproduced as it is in reality."


Τι γνωμη εχετε για την αναλογια μετρησεων-ακροασεων για το τελικο τιουναρισμα των ηχειων? Συμφωνειτε με την παραπανω αναλογια 95% μετρησεις - 5% ακροασεις?
 
Last edited by a moderator:
Εγώ θα έλεγα ότι αν ξέρεις τι να μετρήσεις και πως, δεν χρειάζεται καν
ακρόαση.
Εξηγούμαι: Το κάθε ανθρώπινο αυτί είναι διαφορετικό, το γούστο και οι
ακουστικές προτιμήσεις του καθενός είναι διαφορετικά, άρα υποκειμενικά
μεγέθη. Οι μετρήσεις όμως (οι κατάλληλες, με τον σωστό εξοπλισμό και
με δεδομένα τα χαρακτηριστικά των οικιακών χώρων ή όποιων άλλων
χώρων ακρόασης), είναι αντικειμενικά μεγέθη και δεν επιδέχονται καμίας
αμφισβήτησης, αυτό υποδηλώνει τελείως ξεκάθαρη φιλοσοφία και άποψη
σχεδίασης και απόδοσης. Όσο γιά την μουσικότητα και αυτό σχετικό είναι,
δεν είναι κοινή γιά όλους μας, αλλά ακόμα και αν το θέλετε έτσι και αυτή
είναι μετρήσιμη και άρα και αυτή μπορεί να επιτευχθεί εντέχνως, με τον
ίδιο τρόπο που επιτυγχάνεται με την χρήση κάποιων DSP ρυθμών από τους
AV επεξεργαστές - ενισχυτές λ.χ
 
Τι γνωμη εχετε για την αναλογια μετρησεων-ακροασεων για το τελικο τιουναρισμα των ηχειων? Συμφωνειτε με την παραπανω αναλογια 95% μετρησεις - 5% ακροασεις?

Μια αναλογία υψηλού ποσοστού υπέρ των μετρήσεων υφίσταται ως προς την υλοποίησή του καθώς και του χώρου που σεταρίστηκε. Γίνονται πολλές δοκιμές με το-τα κατάλληλο-α μηχάνημα-τα ώστε να ""έρθει εκεί που το θέλει ο κατασκευαστής (σχεδιαστής)
Όμως ο τελικός κριτής είναι το αυτί (άκουσμα). Σίγουρα μετά την κρίση του ακουστικού θα υπάρξει και μικρορετουσάρισμα.

Τελικώς θα έλεγα ότι για την κατασκευή είναι σωστό, για την ακρόαση που δεν ακούμε με τα μάτια είναι λάθος.
 
Ειναι λιγο αντιφατικο το ερωτημα .Το ιδανικο μηχανημα υποτιθεται οτι δεν χρωματιζει αρα αν το χρωματιζουν κατι δεν παει καλα.
Nομιζω ομως οτι πισω απο την πρεμουρα της προσωπικης πινελιας κρυβεται η λογικη του μαρκετιγκ : το τελικο touch του χρυσου αυτιου , η αποψη του γευσιγνωστη , η πινελια του Rembrandt.
Αλλα αυτα ανηκουν στην ηχογραφηση.
 
To ανθρώπινο αυτί δεν είναι τέλειο ούτε έχει ευθεία καμπύλη απόκρισης.

Δεν είναι μικρόφωνο μέτρησης.

Ενα ηχείο που το μετράνε τα μικρόφωνα flat είναι ΑΔΥΝΑΤΟ να το αντιλαμβάνεται και το αφτί μας flat.

Ολα αυτά υπό ιδανικές συνθήκες.

Μετά έχουμε τον παράγοντα χώρο,σύστημα,ηχογράφηση.........

Οποιαδήποτε συσκευή χωρίς voicing είναι καταδικασμένη.
 
To ανθρώπινο αυτί δεν είναι τέλειο ούτε έχει ευθεία καμπύλη απόκρισης.

Δεν είναι μικρόφωνο μέτρησης.

Ενα ηχείο που το μετράνε τα μικρόφωνα flat είναι ΑΔΥΝΑΤΟ να το αντιλαμβάνεται και το αφτί μας flat.

Ολα αυτά υπό ιδανικές συνθήκες.

Μετά έχουμε τον παράγοντα χώρο,σύστημα,ηχογράφηση.........

Οποιαδήποτε συσκευή χωρίς voicing είναι καταδικασμένη.

Ναί, αλλά απο αυτό ακούμε και λογικό να επιλέγουμε απο το εκάστοτε αισθητήριο όργανο.
Ειδάλλως θα κατασκεύαζαν ηχεία μόνο με μετρήσεις και χωρίς χαρακτήρα - φιλοσοφία και εμείς απλά θα επιλέγαμε μόνο το design.

Αντίστοιχα είναι τα πράματα και στις γεύσεις.
 
To ανθρώπινο αυτί δεν είναι τέλειο ούτε έχει ευθεία καμπύλη απόκρισης.

Δεν είναι μικρόφωνο μέτρησης.

Ενα ηχείο που το μετράνε τα μικρόφωνα flat είναι ΑΔΥΝΑΤΟ να το αντιλαμβάνεται και το αφτί μας flat.

Ολα αυτά υπό ιδανικές συνθήκες.

Μετά έχουμε τον παράγοντα χώρο,σύστημα,ηχογράφηση.........

Οποιαδήποτε συσκευή χωρίς voicing είναι καταδικασμένη.

H flat απόκριση συχνοτήτων είναι η αναφορά και δεν έχει να κάνει με την απόκριση συχνοτήτων που έχει το αυτί.
Ορθά λοιπόν επιδιώκει κάποιος την επίπεδη απόκριση συχνότητας.
Το δύσκολο βέβαια είναι η (ανηχοϊκή) επίπεδη απόκριση του ηχείου να μεταφράζεται και σε επίπεδη απόκριση στο χώρο μας κάτι το οποίο δε συμβαίνει και εδώ έρχεται και κολλάει το "κούρδισμα" (voicing) μιας και ένα ηχείο με μη επίπεδη απόκριση συχνότητας ίσως σε οικιακό περιβάλλον να έχει επίπεδη απόκριση (οι ατέλειες του χώρου αντισταθμίζουν την μη επίπεδη απόκριση του ηχείου)...
 
Flat frequency response affects tonality but not timing." Janczak feels that time is critical to localization and whether a sound seems "right" to our ears.

Δεν γίνεται να μη μετράς, μάλιστα από οτι γνωρίζω πολλοί κατασκευαστές διατηρούν το 95-5, γιατί πολύ απλά η μετρηση είναι περισσότερο αντικειμενική απο τα αφτιά μας.
Αλλά δεν είναι εκεί πιστεύω το θέμα.
Ολη η μαγεία της μουσικής είναι οι χρόνοι
και για να παιξει σωστα ενα ηχείο θέλει περισσότερο ''κουρδισμα'' παρά επίπεδη απόκριση.
 
Στην αλυσιδα εγγραφη, αναπαραγωγη ,ακροαση , υποκειμενικος μπορει να ειναι ο πρωτος και ο τελευταιος .Η αναπαραγωγη οφειλει να ειναι υψηλης πιστοτητας (hi-fi) δηλαδη χωρις παραμορφωσεις, voicing ,χρωματισμους ,κλπ .Επισης δεν δικαιολογειται να κανει κανεις καποια ρυθμιση σε ηχειο (κλπ) με την δικαιολογια οτι θα ακουγεται φλατ στο σπιτι του ακροατη .Σε ποιο σπιτι απ ολα ?
Μονο αν το voicing γινεται κατα την επιθυμια και τις αναγκες του αγοραστη εχει καποιο νοημα αλλα ειναι ανεφικτο σε μαζικη παραγωγη.
 
Last edited:
Κι όμως υπάρχουν σχολές στο "voicing" και απευθύνονται σε συγκεκριμένους χώρους και ακροατές. Στα μικρά σπίτια των Ιαπώνων, στα βαρυφορτωμένα καθιστικά των εγγλέζων, στα ξύλινα δάπεδα των αμερικάνων κοκ. Υπάρχει διαφορετική σχολή (ή τουλάχιστον υπήρχε) ανάμεσα σε west coast και east coast ηχεία στην αμερική, γιατί άλλο το κλίμα της Καλιφόρνια και άλλω της Μασσαχουσέτης.
 
και γραφουν καπου οι κατασκευαστες που απευθυνονται τα μοντελα τους ετσι ωστε να παρουμε το καταληλο?.
Πως ξερει κανεις ποια ηχεια απευθυνονται στην Ελλαδα?
 
Αυτο που πρεπει να ισχυει ειναι οτι βασει των προβληματων της υλοποιησης βρισκουν μια συμβιβαστικη λυση που την ονομαζουν voicing.
 
και γραφουν καπου οι κατασκευαστες που απευθυνονται τα μοντελα τους ετσι ωστε να παρουμε το καταληλο?.
Πως ξερει κανεις ποια ηχεια απευθυνονται στην Ελλαδα?

Τα.. Ελληνικά! ;)
 
Ολη η μαγεία της μουσικής είναι οι χρόνοι
και για να παιξει σωστα ενα ηχείο θέλει περισσότερο ''κουρδισμα'' παρά επίπεδη απόκριση.

για συνεχισε,καλα το πας...
 
"with the step response being the most relevant measurement and then frequency response immediately following that"

ποιος θα το σχολιασει αυτο?
 
"with the step response being the most relevant measurement and then frequency response immediately following that"

ποιος θα το σχολιασει αυτο?

Προφανώς, θεωρεί το SR πιο σημαντικό, αφού θα δείξει αν τα μεγάφωνα είναι χρονικά "ευθυγραμμισμένα".

Σχολιασμός (αν αυτό εννοείς )? Μάλλον σωστό το σκεπτικό αυτό ....
 
Το βασικό θέμα με τα ηχεία είναι ότι...

είναι τόσο προβληματικοί αναπαραγωγείς, με τόσα πολλά προβλήματα σε τομείς που είναι συγκριτικά λυμένοι στα ηλεκτρονικά (πχ απόκριση συχνότητας, απόκριση φάσης, αρμονική παραμόρφωση, απόδοση)

που η δημιουργία ενός ηχείου είναι απλά...

άσκηση στους συμβιβασμούς
 
Το βασικό θέμα με τα ηχεία είναι ότι...

είναι τόσο προβληματικοί αναπαραγωγείς, με τόσα πολλά προβλήματα σε τομείς που είναι συγκριτικά λυμένοι στα ηλεκτρονικά (πχ απόκριση συχνότητας, απόκριση φάσης, αρμονική παραμόρφωση, απόδοση)

που η δημιουργία ενός ηχείου είναι απλά...

άσκηση στους συμβιβασμούς

Πράγματι ...