σχετικα με τις εγγυησεις..

alfa156

New member
7 December 2007
34
χαιρετιζω ολους καταρχην..
επειδη διατηρω καταστημα ηλεκτρονικων ειδων και εξαρτηματων,θα ηθελα να κανω μερικες ερωτησεις σχετικα με το θεμα που ανεφερα παραπανω για την καλυψη εγγυησεων απο τους καταστηματαρχες,και επιστροφες αγαθων.
επειδη λοιπον τον νομο που παραθεσατε σε αλλα ποστ τον διαβασα αλλα δεν μπορω να πω οτι τα καταλαβα και ολα οσα γραφει,για αυτο και θα ηθελα την βοηθεια σας σε οσους γνωριζουν,αλλα να ακουσετε και την δικη μου πλευρα σαν καταστηματαρχη.
οταν λεει υπαναχωριση του προιοντος απο τον πελατη και αναστροφη πωλησης τι ενοει?οτι μπορει ο πελατης επειδη του καπνισε μετα απο 3 μηνες και εχει χρησημοποιησει το προιον να το γυρισει πισω και να παρει τα λεφτα του πισω?υπαρχει χρονικο περιθωρειο που μπορει να το κανει αυτο?
και ποιος νομος εμενα με καλυπτει αμα κοψω αποδειξη ,να του γυρισω τα λεφτα πισω?και με το φπα τι γινεται?απο οσο γνωριζω τουλαχιστον σε εταιριες νομικης μορφης ο.ε και ατομικες εταιριες δεν προβλεπετε ακυρωση αποδειξης ταμειακης μηχανης,και λογικο το βρισκω αυτο γιατι ολοι αυτο θα εκαναν,θα εκοβαν αποδειξεις και μετα...θα τις ακυρωναν....
ας υποθεσουμε λοιπον οτι το λυσαμε το θεμα με τις αποδειξεις,γιατι να παρω εγω ενα μεταχειρισμενο προιον πισω,επειδη ο αλλος εκανε την δουλεια του ενα μηνα και μετα διαπιστωσε οτι δεν το θελει οποτε παρτο πισω ,φερε και τα λεφτα μου και παμε για αλλα,και εγω μετα σε ποιον θα το πουλησω το προιον αυτο μεταχειρισμενο,που θα φαινεται ανοιγμενη η συσκευασια και δεν θα το περνει κανεις?γιατι μην ξεχναμε οτι ολοι θελουμε να ψωνιζουμε σφραγισμενα κουτια....
παμε στο θεμα τωρα των βλαβων...οκ λοιπον αγοραζει ο πελατης το αγαθο,χαλαει αυτο μεσα σε 10 μερες,ενοητε το επιστρεφει και του το αντικαθιστω με καινουργιο και μετα το στελνω και εγω πισω στην εταιρια και καλα οτι βγηκε χαλασμενο απο την αρχη ωστε να μου το αλλαξουν κατευθειαν.
οταν ομως χαλασει στον μηνα πανω και μετα,προιον που φαινεται πλεον οτι ειναι μεταχειρισμενο,γρατζουνιες κλπ...γιατι να εχω εγω την ευθυνη μπορειτε να μου πειτε,και να μην εχει την ευθυνη η αντιπροσωπεια η ο εκαστοτε εισαγωγεας που εισαγει και εχει υποχρεωση να εχει και σερβις για το καθε εντικειμενο που φερνει?οποτε εγω θα πρεπει να τον παραπεμψω στο σερβις του και να αποφανθει το σερβις τι θα κανει,θα το φτιαξει,θα το αλλαξει,δικο του θεμα...
και να πω και ενα παραδειγμα επιτουτου..
αγοραζεις ενα αυτοκινητο καινουργιο απο μια εκθεση,και παθαινει βλαβη εντος εγγυησης,που θα το πατε για επισκευη εκει που το πηρατε η στο σερβις της εταιριας??
μαλλον το δευτερο που ακουγεται πιο λογικο...........
οποτε γιατι να εχει ευθυνη επισκευης η αντικαταστασης στα πλαισια εγγυησης ο καταστηματαρχης?ειναι μηχανικος?εχει την τεχνογνωσια να κρινει αν κατι ειν αι χαλασμενο,δυσλειτουργει για καποιον λογο κλπ?εχει την αδεια απο το κρατος για να το κανει αυτο?μαλλον οχι...

θα ηθελα να κανουμε μια κουβεντα πανω στο θεμα να ακουσω αποψεις γιατι με ενδιαφερουν και σαν καταναλωτη αλλα και σαν καταστηματαρχη..
 
Last edited:
Αυτά που λες τα σκέφτομαι κι εγώ σαν απλός καταναλωτής. Αυτό που με ενδιαφέρει εμένα σαν πελάτη είναι να ξέρω ΠΡΙΝ την αγορά την after sales συμπεριφορά του καταστήματος. Πιστεύω πως οι καλοί λογαριασμοί, ως γνωστόν, κάνουν τους καλούς φίλους γι'αυτό μ'αρέσουν οι ξεκάθαρες συνεννοήσεις! Έτσι προτιμώ καταστήματα απο τα οποία υπάρχει αποδεδειγμένα σωστή συμπεριφορά.

Θεωρώ δε πως ο καταστηματάρχης που έχει τα @ρχί... να αναλάβει την αντικατάσταση της συσκευής που χαλά σε διάστημα μερικών εβδομάδων είναι και ο πιο σωστός. Άλλωστε αν εγώ σαν πελάτης έχω χ αξία για την αντιπροσωπεία ο καταστηματάρχης έχει 100χ...

Δυστυχώς όμως αυτό συμβαίνει σε μια ευνομούμενη χώρα και η δικιά μας δεν είναι οπότε ρίχνουμε το μπαλάκι στον αμέσως επόμενο. Μιας και η ώρα είναι περασμένη σταματώ εδώ. Ελπίζω να υπάρξει ανταπόκριση στα ερωτήματά σου.
 
Αν και δεν είμαι δικηγόρος, έχω ασχοληθεί αρκετά με το θέμα.
Λοιπόν, όπως τα καταλαβαίνω εγώ:

Όταν κάποιος αγοράζει ένα προϊόν (είτε ο τελικός καταναλωτής είτε ο μαγαζάτορας από τον εισαγωγέα), παίρνει 2 "προνόμια":
  1. Την κάλυψη από τον νόμο 3043/2003.
  2. Την κάλυψη από τον νόμο 2251/1994 (με όλες τις αναθεωρήσεις - τελευταία Ιούλιος 2007!)
Ο 3043/2003 είναι κατά πολύ ισχυρότερος ως προς τα δικαιώματα του αγοραστή. Αυτός λέει ότι αν το προϊόν χαλάσει σε διάστημα 2 χρόνων από την αγορά, τότε ο αγοραστής επιλέγει αν θα του το αντικαταστήσουν, θα του το επισκευάσουν ή θα πάρει τα χρήματά του πίσω. Τις υποχρεώσεις αυτές τις παρέχει αυτός που του το πούλησε (δηλ. το κατάστημα). Αλυσιδωτά, τις ίδιες υποχρεώσεις έχει και αυτός που το πούλησε στο κατάστημα και πάει λέγοντας. (Ο νόμος αυτός είναι η κοινοτική οδηγία που υποχρεώνει σε "εγγύηση" 2 χρόνων - μόνο που στην Ελληνική νομοθεσία η "εγγύηση" είναι άλλο πράγμα)

Μετά ο νόμος 2251/1994 λέει κάτι επιπλέον: κάθε κατασκευαστής/εισαγωγέας πρέπει να παρέχει "εγγύηση" οιασδήποτε διάρκειας. Αυτή παρέχεται από τον εισαγωγέα, και όχι το κατάστημα. Εδώ ο νόμος βάζει κάποιους περιορισμούς, όπως αν η επισκευή πάρει πάνω από 15 εργάσιμες, πρέπει να παρασχεθεί συσκευή αντικατάστασης, ότι μπορεί να αντιστραφεί η πώληση, ότι δεν μπορεί να χρεωθεί ο αγοραστής με έξοδα (και κυρίως μεταφορικά) και άλλα.
Το βασικό είναι ότι αυτός ο νόμος προστάζει ότι το χαλασμένο προϊόν πρέπει ή να αντικατασταθεί, να επισκευαστεί η να αναστραφεί η πώληση του, χωρίς να ξεκαθαρίζει ποιος αποφασίζει. Το σίγουρο είναι ότι αν ο εισαγωγέας αρνηθεί την επισκευή ή "βραδύνει υπερβολικά" (όπως λέει ο νόμος), ο καταναλωτής πάλι αντιστρέφει την πώληση.
Το σίγουρο είναι ότι με κάθε αντικατάσταση/επισκευή ανανεώνεται η εγγύηση του αλλαγμένου προϊόντος από την αρχή. Τέλος, ο νόμος έχει δικλείδα υπέρ του καταναλωτή, αν η περίπτωση είναι ασαφής...

Το ζήτημα για μένα είναι γιατί ο καταναλωτής να δεχτεί την "εγγύηση" του κάθε κατασκευαστή, με το κοντό και το μακρύ του, αφού ο 3043/2003 του δίνει δικαίωμα αντικατάστασης με νέο ή επιστροφή των χρημάτων του;
Ο 2251/1994 αξίζει μόνο σε περίπτωση εγγύησης μεγαλύτερης των 2 ετών - ποτέ άλλοτε.

Όμως, αν πραγματικά έχεις κατάστημα, θα σε συμβούλευα να διαβάσεις μόνος σου τους 2 νόμους, και να μην βασιστείς σε ότι σου πω εγώ και ο κάθε ένας από όσους απαντήσουν. Οι νόμοι είναι ξεκάθαροι (νομίζω), και καλό είναι να τους έχεις διαβάσεις ο ίδιος.

Τώρα, όσον αφορά τον ΦΠΑ, δεν νομίζω ότι υπάρχει πρόβλημα.
Κόβεις ένα πιστωτικό σημείωμα όπως ονομάζεται, που απλά λέει ότι δίνεις τα λεφτά (όλο το ποσό) πίσω. Οπότε, το ΦΠΑ που δίνεις πίσω στον πελάτη τον αφαιρείς στην επόμενη καταβολή ΦΠΑ. Ρώτα και έναν λογιστή, είναι απλό νομίζω... (Η εφορία πάντως δεν δίνει ποτέ ΦΠΑ πίσω :p - νομίζω πρέπει να κάνεις ειδική αίτηση, κλπ...)
 
Ξέχασα να σου αναφέρω για τις πωλήσεις από απόσταση (π.χ. ίντερνετ). Εδώ νομίζω τα καλύπτει ο 2251/1994, και αναφέρει πράγματι ότι ο αγοραστής μπορεί να το επιστρέψει επειδή δεν του άρεσε. Ο νόμος δεν αναφέρει λεπτομέρειες (νομίζω - δεν έχω ασχοληθεί πολύ με αυτό το κομμάτι) του στυλ δεν πρέπει να ανοιχθεί, κλπ. Συνήθως αυτές είναι οι δικαιολογίες που προβάλλονται από τα καταστήματα, αλλά δεν ξέρω αν είναι σύννομες οι όχι. Τώρα τι γίνονται τα ανοιγμένα, είναι άλλη ιστορία. Εγώ θα τα έβαζα ξανά για πούλημα με χαμηλότερη τιμή, λέγοντας ότι είναι από επιστροφή, και θα έβαζα σε μαύρη λίστα τον αγοραστή - δεν θα του ξαναπούλαγα τίποτα ποτέ ξανά!
 
καλα ολα αυτα που λετε αλλα βδεν απαντηθηκαν ακομα ορισμενα ερωτημα τα μου.
να ξαναναφερω το παραδειγμα που εφερα προηγουμενος.
το αυτοκινητο-μοτοσυκλετα λογιζετε και αυτο σαν αγαθο καταναλωτικο ετσι?
ωραια μεχρι εδω...
μπορω δηλαδη εγω να αγορασω ενα αυτοκινητο και επειδη μετα απο 3 μηνες δεν το γουσταρω τελικα να παω να το δωσω πισω και να παρω τα λεφτα μου?
μπορω να παω εκει που το αγορασα και να του πω "φιλε δεν με νοιαζει,χαλασε φτιαξτο εσυ τωρα για να φυγω"?
ειναι υπευθυνο το καταστημα για την βλαβη,η η αντιπρωσοπεια για την επιδιορθωση του?
ενοητε θα συμφωνησω στην αναστροφη πωλησης στην περιπτωση που ειναι αδυνατη η επισκευη,η δεν εχει επισκευαστει σωστα.
 
Για το αυτοκίνητο: αν το αγόρασες από απόσταση (ιντερνετ), ναι μπορείς να το επιστρέψεις εντός 10 ημερών. Οι 3 μήνες από που προκύπτουν;
Αν χαλάσει, φυσικά και έχεις όλα τα δικαιώματα που δίνει ο νόμος.
Δηλαδή παίρνεις καινούργιο αυτοκίνητο, και χαλά η μηχανή. Δικαίωμά σου να ζητήσεις καινούργιο. Αρκεί ο πωλητής να μην μπορεί να αποδείξει ότι φταις εσύ που χάλασε (π.χ. έτρεχες με 100 και έβαλες δευτέρα...)
Σε όλες τις περιπτώσεις είτε ευθύνη έχει το κατάστημα (3043) είτε ο εισαγωγέας (2251) αλλά και στην δεύτερη περίπτωση, όλη η διαμεσολάβηση γίνεται από το κατάστημα. Δηλαδή, αν ο πελάτης σου έρθει με βλάβη και θέλει εγγύηση, δεν μπορείς να του πεις να το πάει μόνος του. Εκτός και αν θέλει ο ίδιος να το πάει...
 
Για το αυτοκίνητο: αν το αγόρασες από απόσταση (ιντερνετ), ναι μπορείς να το επιστρέψεις εντός 10 ημερών. Οι 3 μήνες από που προκύπτουν;
Αν χαλάσει, φυσικά και έχεις όλα τα δικαιώματα που δίνει ο νόμος.
Δηλαδή παίρνεις καινούργιο αυτοκίνητο, και χαλά η μηχανή. Δικαίωμά σου να ζητήσεις καινούργιο. Αρκεί ο πωλητής να μην μπορεί να αποδείξει ότι φταις εσύ που χάλασε (π.χ. έτρεχες με 100 και έβαλες δευτέρα...)
Σε όλες τις περιπτώσεις είτε ευθύνη έχει το κατάστημα (3043) είτε ο εισαγωγέας (2251) αλλά και στην δεύτερη περίπτωση, όλη η διαμεσολάβηση γίνεται από το κατάστημα. Δηλαδή, αν ο πελάτης σου έρθει με βλάβη και θέλει εγγύηση, δεν μπορείς να του πεις να το πάει μόνος του. Εκτός και αν θέλει ο ίδιος να το πάει...
δεν μιλαω για αγορα μεσο ιντερνετ μιλαω για κανονικη αγορα,οπως γινετε συνηθως.
οι 3 μηνες ειναι τυχαιο νουμερο,θα μπορουσε να ηταν 2 μηνες πχ.
 
Το αυτοκίνητο και τα δίτροχα ειναι ιδιάζουσα περίπτωση - μπορείς να υπαναχωρήσεις της αγοράς μεχρι την ταξινόμηση.

Απο εκεί και πέρα καθως η οδήγηση, η σταθμευση και γενικότερα η χρήση του (νομος ορίζει πως) εμπεριεχουν αστική ευθύνη, εμπεριέχουν υποχρεωσεις προς το κράτος καθώς και πτώση της τιμής του δεδομένη και σαφή (βλέπε νομους περι ασφαλιστικών εταιρειών και ασφάλισης οχημάτων) δεν ισχύουν τα απο τους νομους προστασίας του καταναλωτή οριζόμενα. αλλά μόνο συμπληρωματικά οσον αφορά την προστασία του καταναλωτή εναντι ελαττωμάτων του οχήματος.

Το οχημα "δενεται" νομικά με τον ιδιοκτήτη μετά την αγορά του.
 
Το αυτοκίνητο και τα δίτροχα ειναι ιδιάζουσα περίπτωση - μπορείς να υπαναχωρήσεις της αγοράς μεχρι την ταξινόμηση.

Απο εκεί και πέρα καθως η οδήγηση, η σταθμευση και γενικότερα η χρήση του (νομος ορίζει πως) εμπεριεχουν αστική ευθύνη, εμπεριέχουν υποχρεωσεις προς το κράτος καθώς και πτώση της τιμής του δεδομένη και σαφή (βλέπε νομους περι ασφαλιστικών εταιρειών και ασφάλισης οχημάτων) δεν ισχύουν τα απο τους νομους προστασίας του καταναλωτή οριζόμενα. αλλά μόνο συμπληρωματικά οσον αφορά την προστασία του καταναλωτή εναντι ελαττωμάτων του οχήματος.

Το οχημα "δενεται" νομικά με τον ιδιοκτήτη μετά την αγορά του.
φυσικα και προβλεπετε νομικα και η αναστροφη πωλησης ακομα και στα αυτοκινητα αν δεν μπορεσουν να στο επισκευασουν...
και φυσικα μια χαρα ξαναγυριζει στο ονομα τςη εταιριας το οχημα αν χριεαστει και παραστει αναγκη...
οσον αφορα την μειωση αξιας δεν ισχυει μονο και στα αυτοκινητα...αλλα σε ολα τα αντικειμενα.
 
δεν μιλαω για αγορα μεσο ιντερνετ μιλαω για κανονικη αγορα,οπως γινετε συνηθως.
οι 3 μηνες ειναι τυχαιο νουμερο,θα μπορουσε να ηταν 2 μηνες πχ.
Σε κανονικές αγορές δεν τίθεται θέμα επιστροφής χωρίς βλάβη...
 
Ο νόμος δεν ξεχωρίζει αντικείμενα, ισχύει για όλα (κινητά 2 χρόνια, ακίνητα 5 χρόνια) εκτός από αναλώσιμα. Το αυτοκίνητο είναι απλώς ένα κινητό αντικείμενο. Βλάβη που δεν προκλήθηκε από τον αγοραστή και που αρνείται να την επισκευάσει η αντιπροσωπία μπορεί να έχει σοβαρές παρενέργειες για αυτούς - ίσως μεγαλύτερη από την αρχική αξία του αυτοκινήτου αν φτάσει σε δίκη...
 
καλα...και πιστευεις οτι σε δικη ειναι ευκολο να αποδειξεις μια βλαβη στο οχημα οτι δεν προκληθηκε απο εσενα και ειναι κατασκευαστικο ελλατωμα?\
θα ελεγα οτι ειναι αρκετα δυσκολο να αποδειχθει κατι τετοιο ειδικα σε περιπτωση δικης.
 
καλα...και πιστευεις οτι σε δικη ειναι ευκολο να αποδειξεις μια βλαβη στο οχημα οτι δεν προκληθηκε απο εσενα και ειναι κατασκευαστικο ελλατωμα?\
θα ελεγα οτι ειναι αρκετα δυσκολο να αποδειχθει κατι τετοιο ειδικα σε περιπτωση δικης.
Μάλλον ξεχνάς ότι σε δίκη πρέπει ο εισαγωγέας να αποδείξει ότι το χάλασες.
Είπαμε, εκείνη η ρήτρα υπέρ του καταναλωτή για την περίπτωση αμφιβολιών...