Σχολιασμός και βοήθεια για λήψη και επεξεργασία φωτογραφίας

Η σωστη οθονη κακα τα ψεματα αν δεν ξερει κανεις να διαβαζει σηματα παλμογραφου που λεγαμε εμεις πρεπει να βλεπει ΣΩΣΤΑ.

Μια οθονη καλη που να καλιμπραρεται και κυριως η σωστη της ρυθμιση με την καρτα γραφικων και το προγραμμα που δουλευεις ειναι το Α και το Ω

Διαφορετικα τσαμπα παιδευεσαι. Οταν σεταριστεις σωστα παιζει και να ξαναφτιαξεις ολες σου τις καλες παλιες φωτογραφιες απο την αρχη......
τι ειπες τωρα φιλε μου καλε καλε μου φιλε:cry:
 
  • Sad
Reactions: toupia
τι ειπες τωρα φιλε μου καλε καλε μου φιλε
rednick, μετά από όλα αυτά, γράφτηκα σε σύλλογο πλεξίματος ανδρών ενηλίκων και πουλάω τον φωτογραφικό εξοπλισμό μου. Στείλε pm να σου δώσω λεπτομέρειες για ώρες μαθημάτων.
 
rednick, μετά από όλα αυτά, γράφτηκα σε σύλλογο πλεξίματος ανδρών ενηλίκων και πουλάω τον φωτογραφικό εξοπλισμό μου. Στείλε pm να σου δώσω λεπτομέρειες για ώρες μαθημάτων.
🤣 αντε να πω στην ρεντνικαινα οτι κοβονται οι διακοπες στις σπετσες γιατι νομιζα οτι εβλεπα τις φωτο οπως επρεπε και στην ουσια εβλεπα μπιπ ,εχει να πεσει παντοφλα 🤣
 
Νίκο πριν φτάσεις στην οθόνη , καλιμπραρισματα κλπ. πρέπει να κανεις τα απολύτως βασικά στην λήψη (αλλωστε με την κάρτα γραφικών και την οθόνη του συγκεκριμένου laptop τι σοβαρό καλιμπραρισμα να κανεις ? )

Τοπιο με FF με f4 δεν νοείται , εχεις λογικά εστιασει στο κέντρο οπότε όλο το μπροστινό είναι χωρίς πολύ λεπτομέρεια.

Δευτερευόντως με την λάθος επιλογή στην έκθεση με τις τιμές που διαλεξες και του μη διαβασματος του ιστογραμματος (ή των φωτεινών σκοτεινών αν μπορείς να τα διαβάσεις στην LCD) εχεις καψει ουρανό, νερό και κορμούς.

Με μια πρόχειρη επεξεργασια στο ipad (όχι σε καλή και μεγάλη οθόνη) το jpeg που ανέβασες το μάζεψα έως ένα σημείο βέβαια , προφανώς με πιο κατάλληλη επεξεργασία μπορεί να δώσει πολύ καλυτερο αποτέλεσμα ειδικά αν ξεκινούσαμε απο το RAW όπου θα είχαμε και περισσότερο χώρο στα λευκά

_DSC2520 (1) 2.jpg
 
Last edited:
  • Like
Reactions: evanfotis and Nexus
🤣 αντε να πω στην ρεντνικαινα οτι κοβονται οι διακοπες στις σπετσες γιατι νομιζα οτι εβλεπα τις φωτο οπως επρεπε και στην ουσια εβλεπα μπιπ ,εχει να πεσει παντοφλα 🤣

Αγαπη - πες ειναι βασικο πως αρχιζεις την προταση- θες να σε βγαζω φωτογραφιες και να μην εισαι μια θεα οπως εισαι και να βγαινεις μετρια επειδη δεν εχω τα σωστα εργαλεια ?
 
  • Haha
Reactions: rednick
Εχτες ειχα και την d750 κοντα μου την ιδια ωρα στον ιδιο χωρο το κλικ εγινε με 35mm iso 2500 f5,6 1/400 εδω το αρχειοDSC_1518.jpg
 
Τι ψάχνεις να δείς;
Αν η 750 τραβά καλύτερα από την Ζ6;
Το συγκεκριμένο θέμα δεν έχει να κάνει με τη μηχανή, με ποιά έγινε η λήψη, αλλά με την επιλογή ρυθμίσεων, κάδρου κλπ, δηλαδή είναι καθαρά θέμα τεχνικής.
 
Ένας απλός τρόπος για όσους τραβάνε "αρπαχτές" με πίεση χρόνου λόγω δουλειάς, γυναίκας και λοιπών δεινών, είναι το bracketing έκθεσης. Με μια μίνι ριπή -1,0,+1 EV 99% είσαι εντάξει ως προς αυτό, παίζεις λίγο και με διάφραγμα, τραβάς άλλη μια τριπλέτα, ε και μετά αν κάτι θέλει σώσιμο, κάτι θα κάνεις με τον υπολογιστή.
 
Nα προσθέσω ότι επειδή δεν έχω εμπιστοσύνη στην οθόνη μου, όταν ολοκληρώνω την επεξεργασία μιας εικόνας, επιλέγω και ένα auto brightness, έτσι για να δω πού βρίσκομαι. Κάποιες φορές κάνω αποδοχή, εάν δεν μου έχει χειροτερέψει άλλα πράγματα.
 
Eγω θα σας ελεγα ΠΟΤΕ μην πατατε τα auto fix

γιατι μπορει να σας αρεσει το αποτελεσμα αλλα πρωτον δεν τριβεστε αρα δεν αποκτατε εμπειρια και δευτερον δεν ειστε απολυτως σιγουροι ποσες παραμετροι ενεργοποιουνται (καλα οχι με το auto brightness αλλα με τα συνολικα auto που εχετε στην διαθεση σας )
 
Ένας απλός τρόπος για όσους τραβάνε "αρπαχτές" με πίεση χρόνου λόγω δουλειάς, γυναίκας και λοιπών δεινών, είναι το bracketing έκθεσης. Με μια μίνι ριπή -1,0,+1 EV 99% είσαι εντάξει ως προς αυτό, παίζεις λίγο και με διάφραγμα, τραβάς άλλη μια τριπλέτα, ε και μετά αν κάτι θέλει σώσιμο, κάτι θα κάνεις με τον υπολογιστή.


Οταν τραβας RAW με καθε καμερα ακομα και την 750 δεν χρειαζεσαι καν bracketing .

Βαλε μια επιλογη προτεραιοτητας (αναλογα την ληψη) και δεν θα πεσεις δραματικα εξω.

Αρκει να βλεπεις μετα σωστα.
 
  • Like
Reactions: toupia
To πρόβλημα είναι ότι δε σκεφτόμαστε (περιλαμβάνω και τον εαυτό μου), βασικές παραμέτρους πριν πατήσουμε το κουμπί...

Λόγω της πρεμούρας που έχουμε να φωτογραφίζουμε όλες τις ώρες της ημέρας και κάτω απ οποιεσδήποτε συνθήκες, δεν δίνουμε στον εαυτό μας ικανό χρόνο να σκεφτεί...

Φως... καιρικές συνθήκες... ποια ώρα της ημέρας, πρωί, μεσημέρι, απόγευμα, βράδυ... το φως αλλάζει τα πάντα...

Κάδρο... αυτό που βλέπουμε μπροστά μας διαφέρει απ αυτό που βλέπουμε μέσα απ το φακό, και φυσικά με τη φαντασία μας.

Μετά έρχεται η επεξεργασία.

Δε γίνεται να χωρέσουμε 25 στοπ στον αισθητήρα.

Όλα αυτά στη θεωρία, η πράξη θέλει πειραματισμό ΥΠΟΜΟΝΗ και ΧΡΟΝΟ.
 
  • Like
Reactions: toupia
Όποιος θέλει να το δει έστω ημισόβαρα, καλό θα ήταν να διαβάσει δύο τρία βιβλία σοβαρά όσον αφορά το τεχνικό μέρος (τρίγωνο έκθεσης, παραμέτροι μηχανής, σε ποιές συνθήκες χρειάζεται τι, πως δουλεύει το autofocus, τι είναι το depth of field, πως συνδέονται τα διαφράγματα και το focus point με το τι είναι in focus στο κάδρο, κλπ), και δύο σοβαρά βιβλία για το composition και το πως να ανοίξει η ματιά σας για ωραία θέματα (βαρύ, αλλά τρομερό βιβλίο για το composition είναι το The Photographer's Eye: Composition and Design for Better Digital Photos του Michael Freeman, θα πρέπει ειδικά στα θεωρητικά parts για τους κανόνες του composition να διαβάζετε σαν να δίνετε πανελλήνιες, και πιθανόν για να τα αφομοιώσετε να χρειαστεί να τα διαβάσετε 30 φορές, και μετά να τα κάνετε practice out in the field πολλές φορές μέχρι να σας γίνει "αυτόματη συνήθεια", αλλά αξίζει και με το παραπάνω τον κόπο!).
 
  • Like
Reactions: toupia
βαρύ, αλλά τρομερό βιβλίο για το composition είναι το The Photographer's Eye: Composition and Design for Better Digital Photos του Michael Freeman
Πραγματικά, φοβερό βιβλίο. Must, ειδικά για όποιον ξεκινάει.

Εγώ θα προσθέσω στα παραπάνω που γράφει ο Βασίλης και κάτι ακόμα: να βλέπετε φωτογραφίες καταξιωμένων φωτογράφων.
Μερικά παραδείγματα για αρχή: θες τοπίο και wildlife; δες τι τραβανε στο National Geographic. Θες action; δες τι τραβάνε οι φωτογράφοι της Red Bull. Θες κάποιο συγκεκριμένο σπορ; Βρες τους καλύτερους και παρακολούθα τη δουλειά τους. Θες street και documentary; δες τι τραβάνε στο Magnum, δες τα world press photo awards.
 
Προσωπικά, έχω μεγάλο άγχος όταν φωτογραφίζω εντός πόλεως (το 98% των φωτογραφιών μου), επειδή φοβάμαι μη χάσω τη στιγμή ή μη με σταματήσουν και μου πουν "γιατί φωτογραφίζεις το σπίτι μου / το αμάξι μου / τον σκύλο μου / το φίλο μου". Έτσι, προσπαθώ να σκεφτώ το κάδρο και μετακινούμαι στο σημείο για "one shot" (κατά τον Ελαφοκυνηγό) ή burst mode (κατά το Ράμπο III), βάζω βιαστικά τις ρυθμίσεις, έχοντας manual mode, auto iso, καρφωμένο shutter speed ανάλογα το φακό και πειράζω το διάφραγμα κατά το δοκούν, φροντίζοντας η φωτεινότητα να είναι κοντά στο 0.
 
Πραγματικά, φοβερό βιβλίο. Must, ειδικά για όποιον ξεκινάει.

Εγώ θα προσθέσω στα παραπάνω που γράφει ο Βασίλης και κάτι ακόμα: να βλέπετε φωτογραφίες καταξιωμένων φωτογράφων.
Μερικά παραδείγματα για αρχή: θες τοπίο και wildlife; δες τι τραβανε στο National Geographic. Θες action; δες τι τραβάνε οι φωτογράφοι της Red Bull. Θες κάποιο συγκεκριμένο σπορ; Βρες τους καλύτερους και παρακολούθα τη δουλειά τους. Θες street και documentary; δες τι τραβάνε στο Magnum, δες τα world press photo awards.

Mεγαλη αληθεια.

Μεγαλωσα αγοραζοντας απο το μικρο μου χαρτζιλικι καθε μηνα το γαλλικο Photo γνωστο για την τραβηγμενη του αισθητικη (αλλα ποτε mainstream)

Οσο βλεπεις το ματι σου και το μυαλο σου μαθαινουν χωρις να το καταλαβαινεις καδρο, ισορροπια, εκθεση, χρωμα, στησιμο τα παντα.

Αν δε στα εξηγησει και καποιος αυτα σε θεωρητικο επιπεδο τοτε ολα δενουν μεταξυ τους (αναλογα και την δεκτικοτητα του καθενος βεβαια)
 
  • Like
Reactions: NassosT and toupia