Screen Shots - Βάλτε τα δικά σας...

Μηπως επρεπε και το Color Temperature στη φωτογραφικη να το βαλεις στους 6500?? (Υποθετω οτι ειναι καλιμπραρισμενος ο προβολεας σου, οποτε στην κλιμακα των IRE θα εχεις σχεδον αυτη τη θερμοκρασια)

Το έκανα... Το έβαλα στους 6500 αλλά δεν νομίζω οτι έγινε κάτι. Ανοίγωντας το RAW αρχείο καμία φωτογραφία δεν ήταν στους 6500 Κ. Γύρω στο 5 και κάτι ήταν και πολλές φορές χαμηλότερα..
 
Το αρχικο RAW με την αντιστοιχη JPEG που σωνει ταυτοχρονα η φωτογραφικη σου, ειναι ακριβως οι ιδιες?? Εννοω τσεκαρες μηπως και αλλαζει τα default της ληψης το προγραμμα που επεξεργαζεται τις RAW (απο οσο εχω καταλαβει δουλευεις το Camera RAW 4 που εχει το Photoshop).
 
Το αρχικο RAW με την αντιστοιχη JPEG που σωνει ταυτοχρονα η φωτογραφικη σου, ειναι ακριβως οι ιδιες?? Εννοω τσεκαρες μηπως και αλλαζει τα default της ληψης το προγραμμα που επεξεργαζεται τις RAW (απο οσο εχω καταλαβει δουλευεις το Camera RAW 4 που εχει το Photoshop).

Εδώ μ' έπιασες λίγο αδιάβαστο... Δεν το τσέκαρα, ή μάλλον τους έριξα μια ματιά μόνο στις 2 πρώτες φωτογραφίες και δεν είδα κάποιες εμφανείς διαφορές.
Ναί, από το Photoshop το κάνω (δεν ξέρω αν αυτό είναι το Camera RAW 4), στη συνέχεια τα έσωσα σε jpeg, μετά έκανα crop με το paint και στη συνέχεια resize πάλι από το Photoshop.
 
Ωραια. Λοιπον ενα πρωτο βημα που πρεπει να κανεις ειναι αφου περασεις και τις 2 φωτογραφιες στον υπολογιστη σου (ελπιζω να δουλευεις ακομα με το MAC και να μην το γυρισες σε PC :grinning-smiley-043), δηλαδη μια σε RAW και μια σε JPEG, ανοιξε την JPEG αρχικα και μετα ανοιξε και την RAW. Μολις ανοιξεις την RAW θα σου ανοιξει με το Camera Raw 4 (εαν εισαι αναβαθμισμενος, διαφορετικα μπορεις να εχεις το 3 πχ). Βαλτε διπλα διπλα και δες εαν οντως ειναι ακριβως ιδια τα χρωματα και το exposure της καθε φωτογραφιας. Απλα για να ξερουμε εαν επηρεαζει σε εκεινο το σημειο τουλαχιστον το προγραμμα ή οχι.
Δεν εχω και τη φωτογραφικη τωρα στο γραφειο να το δοκιμαζα και να σου ελεγα...
 
Φυσικα υπαρχουν πολλες εκδοχες για το πως μπορει να τραβηχθει μια σωστη φωτογραφια. Και ποσο περισσοτερο οταν την θελουμε να φαινεται ακριβως οπως κοιταζουμε εμεις εκεινη τη στιγμη.
Οπως το σκεφτομαι υπαρχουν 2 τροποι.

1ος.: Εχεις την φωτογραφικη συνδεδεμενη απευθειας με τον υπολογιστη και τραβας σε RAW. Μετα, αφου εχεις σε PAUSE την εικονα απο τον προβολεα, προσπαθεις να φερεις την εικονα με το ματι στα ιδια επιπεδα με αυτο που βλεπεις εκεινη τη στιγμη στο πανι σου. Θα ελεγα δυσκολο και υποκειμενικο...

2ος.: Να την πετυχεις, οχι ομως τραβωντας σε RAW, αλλα με JPEG. Εδω θα χρειαστει σιγουρα πειραματισμος, αλλα πολυ περισσοτερο θα πρεπει να ρυθμιστει σωστα το W/B της φωτογραφικης, οπως και το σημειο εστιασης (απο οπου και θα εξαρτηθει το exposure της τελικης σου φωτογραφιας). Ισως ενα καλο κολπο ειναι να χρησιμοποιεις manual στοχο και να στοχευεις παντα στο πανω μερος του πανιου, εκει δηλαδη που ειναι η μπαρα μεταξυ του πανιου σου και της ταινιας (εαν η ταινια ειναι σε 2.35:1). Ετσι, αφου θα εστιασεις στο περισσοτερο σκοτεινο σημειο, τα υπολοιπα παιζοντας κιολας με τις ρυθμισεις, ελπιζω να τα δεις, ιδιαιτερα στα >30IRE που ειναι και το προβλημα σου.

Πως σου φαινεται η σκεψη μου?? :popcorn::chinscratch:
 
Πως σου φαινεται η σκεψη μου?? :popcorn::chinscratch:

Η πρώτη καλή μου φαίνεται... ίσως επειδή δεν κατάλαβα τίποτε...
icon10.gif


Η δεύτερη είναι λίγο "ασκήσεις επί χάρτου"... Έχεις δοκιμάσει να εστιάσεις σε σκοτεινό σημείο; Ντεν εστιάζει καρντιά μου... -bye-
 
Έχεις δοκιμάσει να εστιάσεις σε σκοτεινό σημείο; Ντεν εστιάζει καρντιά μου... -bye-

Με manual focus εστιαζει και παραεστιαζει ψυχη μου! :ernaehrung004: :worshippy: :grinning-smiley-043
 
Καλα, ο Βλασιδης δεν ειδε το θεμα να μας δωσει λιγο φως??? Ειδοποιηστε τον παρακαλω!!!
 
Με manual focus εστιαζει και παραεστιαζει ψυχη μου! :ernaehrung004: :worshippy: :grinning-smiley-043


Καλά εντάξει....χαίρω πολύ. ξέρεις πόσο έυκολο είναι να σου φύγει το focus στο manual; μισό χιλιοστό να μην είναι νεταρισμένος ο φακός θα φανεί η θολούρα. Το χω κάνει . Εκτός αν τραβάς 100 φωτογραφίες κάθε μισό χιλιοστό κούνημα του φακού ούτως ώστε να πετύχεις την καθαρή. Από το ματάκι της μηχανής δεν μπορείς να καταλάβεις το τέλειο νετάρισμα σε σκοτεινά πλάνα.
 
Δεν εχεις αδικο οτι ειναι αρκετα δυσκολο να εστιασεις απο το ματακι, αλλα πως αλλιως μπορει να γινει?? Δεν ειπα οτι ειμαι και επαγγελματιας, απλα λεω τις σκεψεις μου δυνατα :idea:
 
Το πρόβλημα του νεταρίσματος λύνεται.
Αφού η μηχανή είναι στημένη σε τριπόδι και δεν μετακινείται μπορείς να νετάρης στην οθόνη με αναμένα φώτα και μετά να τον βάλεις στο Manual και να μην τον ξαναακουμπήσεις.
Το πρόβλημα της φωτομέτρησης όμως πώς λύνεται; Εδώ σε θέλω μάστορα...
 
Γιατι το αλλο? Και να την τραβηξεις τελικα σωστα, θα την δουν οι υπολοιποι σωστα? Δεν εχουμε ολοι τα ιδια monitors στους υπολογιστες μας, ουτε και ειναι καλιμπραρισμενα ολα στις ιδιες ρυθμισεις. Οποτε τελικα...??? Μηπως ψαχνουμε ψυλλους μεσα στα αχυρα?? :huh2:
 
Ελειψα απο το φόρουμ πολλές ώρες.

Αυτό που είχα στο μυαλό μου από την αρχή είναι :

Αυτό που χρειάζεται η μηχανή για να νετάρει είναι κοντράστ.... αρα σκακιέρα.
Το κάνεις μια φορά στην άρχή της κάθε προβολής και μετά δεν την ξανακουνάς.

Η φωτομέτρηση είναι πιό δύσκολο κομάτι αλλά θα γίνει για κάθε σέτ (φωτ.μηχανή-φακός-προγραμμα επεξεργασίας raw) μία φορα.
Πάλι πρέπει να φωτομετρήσουμε σε σκακιέρα απο τον καλιμπραρισμένο μετρημένο προβολέα αναφοράς μας (σταθερό διάφραγμα γύρω στο f/5.6, προτεραιότητα διαφράγματος) ώστε να μας δώσει τον αντίστοιχο χρόνο έκθεσης η μηχανή. Το γυρνάμε στο M(anual) και με αρχική τιμή αυτή που πήραμε απο το AE ανεβάζουμε τον χρόνο έκθεσης και μικρορυθμίζουμε με το exposure compensation μέχρι να μας δείξει το διάγραμμα ότι καίμε λευκά.
Φωτογραφίζουμε μια κλίμακα του γκρί και μετά ελέγχουμε στο raw αρχείο τις τιμές "λευκού/γκρι/μαύρου" και καλιμπράρουμε με τα exp.compensation κυρίως αλλά και κοντραστ/φωτεινότητα/γκαμα του προγράμματος ώστε να πάρουμε ίδιο "λευκό/γκρι/μαύρο" με τον καλιμπραρισμένο μετρημένο προβολέα αναφοράς μας (εφόσον υπάρχει τέτοιος). και αν δεν υπάρχει θα χρειαστεί να γίνει το ίδιο με βαθμονομημένες κάρτες για φωτογράφους.
Το πρόγραμμα μας δέιχνει τι r-g-b έχει κάθε πίξελ. Αφού δούμε τα σωστά νούμερα επιβεβαιώνουμε με την οπτική εντύπωση σε καλιμπραρισμένη οθόνη.
Οι ρυθμίσεις καλιμπραρίσματος του τριπτύχου φωτ.μηχανή-φακός-πρόγραμμα RAW, χρειάζεται να γίνουν μόνο μία φορά.

Μέσες άκρες αυτά. Υπάρχουν σίγουρα λεπτομέρειες (??) που δεν καλύπτονται απο το παραπάνω σκεπτικό και αρκετές γνώσεις που μας λείπουν. Ελπίζω οι έμπειροι συνφορουμίτες να βοηθήσουν.

Υ.Γ. Ελπίζω να μπορέσουμε να ανεβάσουμε στο άμεσο μέλλον εικόνες 1920Χ1080 σε μή απωλεστικό φορματ (png). Eστω με κατ' εξαίρεση άδεια για ειδικές περιπτώσεις.
 
Χωρίς να έχω τις γνώσεις του Ηλία στις ρυθμίσεις, είναι λογικό η φωτομέτρηση και το νετάρισμα να γίνονται μία φορά. Βέβαια, αν η δυναμική περιοχή της μηχανής δεν καλύπτει αυτήν που αποτυπώνεται στο πάνι, έχουμε πρόβλημα.
 
Αν για παράδειγμα βάλεις την κάρτα του grayscale, υπάρχει κάποια ρύθμιση της μηχανής με την οποία όλες οι αποχρώσεις να φαίνονται στη φωτογραφία; Αν ναι, τραβάμε όλες μας τις φωτογραφίες με αυτή τη φωτομέτρηση και τέλος.

Αν όχι, δηλαδή ό,τι και να κάνουμε θα κρασάρει είτε τα λευκά, είτε τα μαύρα, αναγκαστικά οποιαδήποτε σκηνή περιέχει ταυτόχρονα χαμηλά μαύρα και ψηλα λευκά (π.χ. διάστημα) θα απεικονίζεται λάθος και οι συγκρίσεις πάνε περίπατο.
 
Η περιοχη που λες μπορει να φαινεται με πολλες ρυθμισεις της μηχανης. Το θεμα ειναι με ποια ρυθμιση θα φαινεται σωστα, οπως τη βλεπουμε και με τα ματια μας.

Εξακολουθω να μην καταλαβαινω τον ορισμο της "δυναμικης περιοχης" που χρησιμοποιειτε συχνα, ακομα και μετα το παραδειγμα.

Ορισμος υπαρχει , η την χρησιμοποιουμε κατα το δοκουν εκει που μας μοιαζει η βοηθαει αυτο που θελουμε να περιγραψουμε?
Εχω ρωτησει και στο αλλο θεμα γιατι μαλλον υπαρχει μπερδεμα !
 
Περι δυναμικης περιοχης......

Dynamic range and human perception

The human senses of sight and hearing have a very high dynamic range. A person is capable of hearing (and usefully discerning) anything from a quiet murmur in a soundproofed room to the sound of the loudest rock concert. A difference like this can be 100dB which represents a difference in energy of 10,000,000,000. Equally a person can see objects in starlight (although colour differentiation is reduced at low light levels) or in bright sunlight, even though on a moonless night objects receive 1/1,000,000,000 of the illumination they would on a bright sunny day: that is a dynamic range of 90 dB. A person cannot perform these feats of perception at both extremes of the scale at the same time. The eyes take time to adjust to different light levels and the dynamic range of the human eye without any adjustment of the pupil is only approximately 30 dB. The instantaneous dynamic range of human audio perception is similar, so that, for example, a whisper cannot be heard in loud surroundings. Nevertheless, a good quality audio reproduction system should be able to reproduce accurately both the quiet sounds and the loud; and a good quality visual display system should be able to show both shadow details in nighttime scenes and the full brightness of sunny scenes.
In practice it is difficult to achieve the full dynamic range seen by human beings using electronic equipment, since most electronic reproduction equipment is essentially linear rather than logarithmic like human perception. Electronically reproduced audio and video often uses some trickery to fit original material with a wide dynamic range into a narrower recorded dynamic range that can more easily be reproduced: this is dynamic compression. For example a good quality LCD display has a dynamic range of around 1000, or 30 dB

(commercially the dynamic range is often called the "contrast ratio" meaning the full on/full off contrast ratio). When showing a movie or a game such a display is able to show both shadowy nighttime scenes and bright outdoor sunlit scenes, but in fact the level of light coming from the display is much the same for both types of scene (perhaps different by a factor of 10). Knowing that the display does not have a huge dynamic range, the program makers do not attempt to make the nighttime scenes millions of times less bright than the daytime scenes, but instead use other cues to suggest night or day: a nighttime scene will contain duller colours and will often be lit with blue lighting, which reflects the way that the human eye sees colours at low light levels.


Photography

Main article: Exposure range
Photographers use exposure range as a synonym for the luminosity range of a scene being photographed; the light sensitivity range of photographic film, paper and digital camera sensors; the opacity range of developed film images; the reflectance range of images on photographic papers.


In photography, exposure range is one of several types of dynamic range:
  • The Light sensitivity range of photographic film, paper, or digital camera sensors.
  • The luminosity range of a scene being photographed.
  • The opacity range of developed film images
  • The reflectance range of images on photographic papers.
A graduated neutral density filter can be used to control exposure range.
The exposure range of a device is usually expressed in stops, which are equivalent to log2(c) where c is the medium or device's contrast ratio. For example, average Digital Video (DV) has a contrast ratio of 45:1, so its exposure range is roughly 5.5 stops. Film has an exposure range of 11 stops, currently the highest in motion picture mediums.



800px-HDR_example_-_exposure.jpeg


Shown are three "exposures" of the same HDR image: -4 f-stops, the desired exposure, and +3 f-stops.



http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_range


http://en.wikipedia.org/wiki/Exposure_range



και μεταφρασμενο απο το google

http://translate.google.com/transla...n.wikipedia.org/wiki/Dynamic_range&hl=el&sa=G
 
Υ.Γ. Ελπίζω να μπορέσουμε να ανεβάσουμε στο άμεσο μέλλον εικόνες 1920Χ1080 σε μή απωλεστικό φορματ (png). Eστω με κατ' εξαίρεση άδεια για ειδικές περιπτώσεις.

Αυτό και αν είναι "παλούκι"! :smile:

Για να έχει πραγματικά νόημα θα πρέπει να πετύχουμε 1:1 pixel mapping μεταξύ της φωτογραφικής και του προβολέα. Επειδή ως γνωστό αυτό δεν γίνεται, γιατί δεν υπάρχουν μηχανές με φυσική ανάλυση 1920 x 1080 (ή έστω 1920 x XXXX), θα πρέπει να βρούμε ένα ακέραιο πολλαπλάσιο αυτής. Ακόμα και αν υπάρχει κάτι τέτοιο (δεν γνωρίζω - δεν το έχω ψάξει) θα πρέπει να γίνει τρομερή στόχευση από την φωτογραφική για να πέσουν τα pixels σωστά. Και πάλι, αν δεν ανεβάζουμε ολόκληρη την φωτογραφία (σε πλήρη ανάλυση) θα πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί στον αλγόριθμο resampling που θα χρησιμοποιούμε για το downscaling.

Κοινώς, το βλέπω λίγο χλωμό να καταφέρουμε κάποια στιγμή να διακρίνουμε και πραγματική ευκρίνεια από screenshots, εκτός αν κάνουμε πολύ zoom σε ένα συγκεκριμένο μέρος της εικόνας.