SET και μετρήσεις

ParisK

Established Member
26 January 2007
146
Μόλις μπήκα στον κόπο να διαβάσω την παραπομπή του Κόγια στο άλλο φόρουμ. Αυτές οι μετρήσεις των μικρών λαμπάτων έγιναν στο μετρητικό σύστημα του ΗΧΟΥ, το Audio Precision, από εμένα. Με το ίδιο σύστημα μετριώνται χρόνια τώρα όλα τα ενισχυτικά, και το ίδιο υπήρχε μέχρι πρόσφατα στο περιοδικό, άσχετα από το αν χρησιμοποιείται πια σπανίως.
Το θεμα που τίθεται είναι κλασικό, σχετικό υπαινιγμό έκανα στο "τέλος εποχής" με την αναφορά στους 1610. Η διάσταση απόψεων ανάμεσα σε αυτό που ακούς και εκείνο που μετράς με ένα single-ended λαμπάτο είναι δεδομένη. Εργαστηριακά είναι για θάψιμο, ακουστικά όχι. Αλλά και αυτή η αντίφαση δεν ισχύει πάντα. Ίσα-ίσα, με τις κατάλληλες συνθήκες, όπως ένα ηχείο 104 dB, ακούς σχεδόν πάντα κάτω από ένα watt, άρα με αρκετά χαμηλή παραμόρφωση. Εδώ κάτω, μάλιστα, η ανάδραση είναι απόλυτο ανάθεμα.

Είναι ένας "κόσμος ισχύος" που αγνοούν οι μεγάλοι τρανζιστοράτοι, τόσο περισσότερο όσο χαμηλώνει η ισχύς που καλούνται να αποδώσουν κάτω του 1W, ανεβάζοντας παραμόρφωση.
Έτσι, εκτίθενται όταν παντρευτούν με πολύ ευαίσθητα ηχεία.
Π.χ, ο πολύς GamuT D200 (MkI) είχε ακουστεί παχύς-θολός και χωρίς πολλά πρίμα μέσα από τα Rehdeko.
Αλλά ακόμη και οι ειδικοί τρανζιστοράτοι, όπως οι ενισχυτές διαγωγιμότητας, που αποδίδουν μικρή ισχύ και μετράνε συνολικά καλύτερα σε απόκριση, θόρυβο και εύρος, δεν προσφέρουν την εμπειρία μιας 2Α3 RCA ή μιας 300Β WE, παρότι παίζουν πάρα πολύ καλά με ευαίσθητα ηχεία. Το ίδιο ισχύει και για τα Tripath.
Συνεπώς, αν έχω βγάλει ένα συμπέρασμα από τις δοκιμές μου, είναι το κοινότυπο: οι μετρήσεις δεν αποκαλύπτουν όλες τις πτυχές του ήχου του ενισχυτή και κάτω από όλες τις συνθήκες συστήματος/ακροατή. Δεν ακούμε όλοι το ίδιο και με τα ίδια ηχεία.

Το στοίχημα τίθεται βέβαια από τον ML2, που μετράει άριστα. Kαι πάλι, όμως, δεν υπάρχει σαφής αντιστοιχεία μετρήσεων-ήχου: οι πιο "κεντρώοι" τον θεωρούν ως ένα θαύμα ενώ οι πιο ακραίοι προς τα κλασικά SET, όχι δηλαδή με την 6C33C, τον θεωρούν υπερτιμημένο και όχι τόσο μαγικό όσο ελεγχόμενο.

Σε όλα αυτά υπάρχει αντίλογος που καλό θα ήταν να εκφραστεί. Έστω και με τις γνωστές παρεμβολές του κ. Κόγια. Ας τις δούμε καλύτερα με χιούμορ. Άλλωστε, μάλλον ανήκει στο πολύ αντιπαθές, ευτυχώς πολύ μικρό εκείνο στρατόπεδο που απολαμβάνει να θάβει τους μικρούς λαμπάτους και την απουσία ανάδρασης περισσότερο από όσο απολαμβάνει το κρυόπλαστο σύστημά του.
 
Αγαπητέ Πάρι, μήπως κρυφάκουγες χτες το τηλέφωνο που μιλάγαμε με τον Μορφέα? Κατά τύχη, αυτό ακριβώς το θέμα προσπαθούσαμε να αναλύσουμε χτες το βράδυ για άλλη μια φορά.

Δηλαδή το ότι τα SET ενω μετράνε απαράδεκτα, συγκριτικά ακόμη και με φτηνούς solid state, πραγματικά ακούγονται άριστα, τουλάχιστον στα ηχεία μας που είναι υψηλής ευαισθησίας . Μάλλον οι κλασσικές μετρήσεις δεν ειναι σε θέση να προσδιορίσουν αν ένας ενισχυτής ακούγεται σωστά, εγώ τουλάχιστον είμαι πλέον σίγουρος.

Επίσης, το φαινόμενο που ανέφερες του First Watt, όπως το βάπτισε επιτυχώς και ο φίλτατος Pass, ισχύει και παραϊσχύει. Απ την άλλη η ανάδραση όντως μπορεί να κάνει έναν solid state να μετρά απίθανα όμως μπορεί να αφαιρέσει την μαγεία ενος SET ολοσχερώς!

'Οσο για τους Lamm, έχουν ανάδραση, αλλά ευτυχώς, όχι μεγάλα ποσοστά. Τώρα, το γιατί αρέσουν στον κόσμο είναι μάλλον θέμα σωστά υπολογισμένου μετασχηματιστή εξόδου που είναι στο σωστό μέγεθος για SET και όχι αναιμικός όπως η πλειοψηφία του αναταγωνισμού η οποία κατα την γνώμη μου είναι υπεύθυνη για το κακό όνομα των SET.

Για να μην αναφερθώ και στην απόκριση των SET που ακόμα και ενισχυτές που μετράνε μόλις μέχρι τα 15KHz ακούγονται απλά υπέροχοι χωρίς καμία έλλειψη πρίμων ή "αέρα" όπως θα περίμενε κανείς βλέποντας την καμπύλη απόκρισής τους.

Τελειώνοντας, προσωπικά, πιστεύω οτι ενώ οι μετρήσεις μπορεί να αποτελούν ένδειξη του πώς παίζει ένας ενισχυτής, όμως με τίποτα δεν αποτελούν απόδειξη του πώς παίζει ή θα πρέπει να παίζει ένας ενισχυτής και ειδικά SET. Μάλλον η τεχνογνωσία του εικοστού πρώτου αιώνα δεν είναι ακόμα ικανή να καλύψει (ίσως γιατί κανείς δεν έχει ασχοληθει σοβαρά) το θέμα συσχετισμού των μετρήσεων με το πώς ακούγεται ένας ενισχυτής στα αυτιά μας αλλά και στον εγκέφαλό μας.
 
Δεν είμαι ο πιο αρμόδιος για να συμμετέχω στην κουβέντα.
Απλά να κάνω μια ταπεινή δηλωσούλα.
Αδιαφορώ για τις μετρήσεις ακριβώς για τον ποιο πάνω λόγο ,όπως αναφέρει ο Πάνος.
Εάν κάποιος ενισχυτής μετράει στον πάγκο ψιλομέτρια και στο χώρο μου παίζει έτσι όπως γουστάρω, δεν πρόκειται να μείνω σε καμμία μέτρηση.

Το αν ακούω καλά ή ξέρω ή είμαι κουφός ή λατρεύω τις παραμορφώσεις αφορά μόνο εμένα.

Ο Κόγιας έχει δίκιο όταν λέει ότι όταν ένα μηχάνημα είναι αέρα-πατέρα σαν σχεδίαση ,δηλαδή δεν ανταποκρίνεται ούτε στα πρώτα στάδια ηλεκτρονικής ζωής και ζητάει ο κατασκευαστής ένα κάρο λεφτά ,τότε ναι έχουμε θέμα.
Στο οικονομικό κομμάτι μπορώ με άνεση να συμφωνήσω.
Στο ακούστικό -υποκειμενικό μέρος όχι.
Και εγώ μάλλον έχω ενισχυτικά που δεν είναι τα καλύτερα στον πάγκο.
Εγώ όμως είμαι ευτυχισμένος με το αποτέλεσμα.
Αυτό δεν μετράει περισσότερο;

Ο τρόπος γραφής του Πάρι μου ήταν αποδεκτός, όχι γιατί τον θεωρώ γκουρού, γνώστη ή μάγκα αλλά γιατί τα κείμενα του ήταν ''μουσικά''.
Είχαν σαν βάση τη μουσική και το συναίσθημα.
Το προτιμώ από την οποιαδήποτε ψυχρή μέτρηση.
Άλλοι όχι. Σεβαστό.
 
Μια παραπομπή στο Stereophile που περιπλέκει ακόμα πιο πολύ τα πράγματα.

Επίσης πριν απο καιρό είχε πέσει στα χέρια μου μια εργασία (την οποία δεν μπορώ να ξαναβρώ) η οποία κατέληγε ότι, κάτω απο συνθήκες και σε συγκεκριμένες περιοχές συχνοτήτων ένας ενισχυτής με υψηλά επίεδα παραμόρφωσης (SET) μαζί με το ηχείο, θα μετρούσε πολύ μικρότερα ποσά παραμόρφωσης. Πιο συγκεκριμένα συγκεκριμένες παραμορφώσεις του ενισχυτή ακύρωναν αυτές του μεγαφώνου.

Απ την εμπειρία μου, οι μετρήσεις μπορούν να δείξουν μόνο το πότε ένας ενισχυτής δεν θα παίξει. Οταν οι μετρήσεις του δεν δείχνουν κάτι πολύ λάθος, το αν θα παίξει hifi ή μουσική είναι μια εντελώς άλλη ιστορία. Πολλές φορές μετρητικά είμαστε τέλεια και όμως η μουσική απόλαυση απλά δεν είναι εκεί.
 
Απάντηση: Re: SET και μετρήσεις

Αγαπητέ Πάρι, μήπως κρυφάκουγες χτες το τηλέφωνο που μιλάγαμε με τον Μορφέα? Κατά τύχη, αυτό ακριβώς το θέμα προσπαθούσαμε να αναλύσουμε χτες το βράδυ για άλλη μια φορά.

Δηλαδή το ότι τα SET ενω μετράνε απαράδεκτα, συγκριτικά ακόμη και με φτηνούς solid state, πραγματικά ακούγονται άριστα, τουλάχιστον στα ηχεία μας που είναι υψηλής ευαισθησίας . Μάλλον οι κλασσικές μετρήσεις δεν ειναι σε θέση να προσδιορίσουν αν ένας ενισχυτής ακούγεται σωστά, εγώ τουλάχιστον είμαι πλέον σίγουρος.

Επίσης, το φαινόμενο που ανέφερες του First Watt, όπως το βάπτισε επιτυχώς και ο φίλτατος Pass, ισχύει και παραϊσχύει. Απ την άλλη η ανάδραση όντως μπορεί να κάνει έναν solid state να μετρά απίθανα όμως μπορεί να αφαιρέσει την μαγεία ενος SET ολοσχερώς!

'Οσο για τους Lamm, έχουν ανάδραση, αλλά ευτυχώς, όχι μεγάλα ποσοστά. Τώρα, το γιατί αρέσουν στον κόσμο είναι μάλλον θέμα σωστά υπολογισμένου μετασχηματιστή εξόδου που είναι στο σωστό μέγεθος για SET και όχι αναιμικός όπως η πλειοψηφία του αναταγωνισμού η οποία κατα την γνώμη μου είναι υπεύθυνη για το κακό όνομα των SET.

Για να μην αναφερθώ και στην απόκριση των SET που ακόμα και ενισχυτές που μετράνε μόλις μέχρι τα 15KHz ακούγονται απλά υπέροχοι χωρίς καμία έλλειψη πρίμων ή "αέρα" όπως θα περίμενε κανείς βλέποντας την καμπύλη απόκρισής τους.

Τελειώνοντας, προσωπικά, πιστεύω οτι ενώ οι μετρήσεις μπορεί να αποτελούν ένδειξη του πώς παίζει ένας ενισχυτής, όμως με τίποτα δεν αποτελούν απόδειξη του πώς παίζει ή θα πρέπει να παίζει ένας ενισχυτής και ειδικά SET. Μάλλον η τεχνογνωσία του εικοστού πρώτου αιώνα δεν είναι ακόμα ικανή να καλύψει (ίσως γιατί κανείς δεν έχει ασχοληθει σοβαρά) το θέμα συσχετισμού των μετρήσεων με το πώς ακούγεται ένας ενισχυτής στα αυτιά μας αλλά και στον εγκέφαλό μας.

Χωρίς να έχω το τεχνικό υπόβαθρο για να το υποστηρίξω, συμφωνώ απολύτως.
Εύγε!
 
Μια ερωτησούλα μόνο:
Για να πάρεις ικανοποιητική στάθμη από 1 Watt, θες ηχείο όπως λέει ο Κωτσής, 104 bB. Τί κατηγορίας τιμής είναι?
 
Re: Απάντηση: SET και μετρήσεις

Μια ερωτησούλα μόνο:
Για να πάρεις ικανοποιητική στάθμη από 1 Watt, θες ηχείο όπως λέει ο Κωτσής, 104 bB. Τί κατηγορίας τιμής είναι?

Η υψηλή ευαισθησία δεν είναι αλληλένδετη με την τιμή.

Έχει να κάνει με τη φιλοσοφία και το είδος του ηχείου.

Π.χ. οι κόρνες και τα ηχεία με ομοαξονικά μεγάφωνα συνήθως έχουν υψηλότερη ευαισθησία από τα πάνελ και τα ηχεία καμπίνας με απλές μονάδες.

Σε όλα τα είδη υπάρχει υψηλή και χαμηλή κατηγορία τιμής.

Τώρα ποια από αυτά αναπαράγουν μουσικά είναι ‛αλλού παπά ευαγγέλιο’...:D
 
Απάντηση: Re: SET και μετρήσεις

Αγαπητέ Πάρι, μήπως κρυφάκουγες χτες το τηλέφωνο που μιλάγαμε με τον Μορφέα? Κατά τύχη, αυτό ακριβώς το θέμα προσπαθούσαμε να αναλύσουμε χτες το βράδυ για άλλη μια φορά.

Δηλαδή το ότι τα SET ενω μετράνε απαράδεκτα, συγκριτικά ακόμη και με φτηνούς solid state, πραγματικά ακούγονται άριστα, τουλάχιστον στα ηχεία μας που είναι υψηλής ευαισθησίας . Μάλλον οι κλασσικές μετρήσεις δεν ειναι σε θέση να προσδιορίσουν αν ένας ενισχυτής ακούγεται σωστά, εγώ τουλάχιστον είμαι πλέον σίγουρος.

Επίσης, το φαινόμενο που ανέφερες του First Watt, όπως το βάπτισε επιτυχώς και ο φίλτατος Pass, ισχύει και παραϊσχύει. Απ την άλλη η ανάδραση όντως μπορεί να κάνει έναν solid state να μετρά απίθανα όμως μπορεί να αφαιρέσει την μαγεία ενος SET ολοσχερώς!

'Οσο για τους Lamm, έχουν ανάδραση, αλλά ευτυχώς, όχι μεγάλα ποσοστά. Τώρα, το γιατί αρέσουν στον κόσμο είναι μάλλον θέμα σωστά υπολογισμένου μετασχηματιστή εξόδου που είναι στο σωστό μέγεθος για SET και όχι αναιμικός όπως η πλειοψηφία του αναταγωνισμού η οποία κατα την γνώμη μου είναι υπεύθυνη για το κακό όνομα των SET.

Για να μην αναφερθώ και στην απόκριση των SET που ακόμα και ενισχυτές που μετράνε μόλις μέχρι τα 15KHz ακούγονται απλά υπέροχοι χωρίς καμία έλλειψη πρίμων ή "αέρα" όπως θα περίμενε κανείς βλέποντας την καμπύλη απόκρισής τους.

Τελειώνοντας, προσωπικά, πιστεύω οτι ενώ οι μετρήσεις μπορεί να αποτελούν ένδειξη του πώς παίζει ένας ενισχυτής, όμως με τίποτα δεν αποτελούν απόδειξη του πώς παίζει ή θα πρέπει να παίζει ένας ενισχυτής και ειδικά SET. Μάλλον η τεχνογνωσία του εικοστού πρώτου αιώνα δεν είναι ακόμα ικανή να καλύψει (ίσως γιατί κανείς δεν έχει ασχοληθει σοβαρά) το θέμα συσχετισμού των μετρήσεων με το πώς ακούγεται ένας ενισχυτής στα αυτιά μας αλλά και στον εγκέφαλό μας.

Kαμιά φορά κρυφακούω μέσα από υπαρξιακές σκουληκότρυπες που συνδέονται με τη μουσική.
Πληροφοριακά: Ο Lamm δεν σχεδιάζει ακούγοντας, αλλά στηρίζει τα κυκλώματά του σε ψυχοακουστικές μελέτες. Ξέρει πάντα πως θα ακούγονται οι ενισχυτές του χωρίς να τους ακούσει! Έτσι τουλάχιστον δηλώνει. Το σίγουρο είναι πως όλα του τα μηχανήματα έχουν την ίδια ακριβώς ουσία σε βαθμό μεγαλύτερο από το συνηθισμένο.

Όπως oι ΜL2 έτσι και ο Tom Evans Linear A μετράνε απίθανα για single-ended αλλά έχουν λίγη ανάδραση. Έτσι, ενισχύουν χωρίς μείωση του εύρους, χαμηλώνουν τις παραμορφώσεις και την αντίσταση εξόδου, οδηγώντας καλύτερα και διατηρώντας περισσότερο την τονικότητα του ηχείου. Το τί χάνουν ως κόστος γι'αυτές τς βελτιώσεις είναι ένα ερώτημα. Το οποίο για να απαντηθεί θα μπούν στην εξίσωση τα ηχεία, το φορτίο και η ευαισθησία τους.

Το θέμα είναι ότι με ένα ηχείο στην περιοχή των 100dB, με εύκολο φορτίο, το ένα βατ είναι μάλλον υπερβολή για μέση στάθμη. Με 8 βατ στο χέρι, πιάνεις κορυφές των 109 dB ενώ αναπόφευκτα οι λεπτομέρειες της ηχογράφησης π.χ στα 60dB, αντιστοιχούν σε άφάνταστα μικρές τιμές ισχύος.
Με τέτοια ηχεία, πιστεύω πως ένα SET με τη 45 ή τις 300Β, 2Α3, όχι όμως το οποιοδήποτε, θα είναι προτιμότερο αν βέβαια έχει μηδενική ανάδραση.

Από την άλλη, τόσο οι ML2 (18W) όσο και ο Linear A (25W) μπορούν να οδηγήσουν τα περισσότερα ηχεία της αγοράς, αλλά όχι όλα. Οι κατασκευαστές αυτοί έχουν παρουσιάσει ακόμη ισχυρότερα μοντέλα αλλά στην περίπτωση του Tom Evans, ο Linear B είναι push-pull (70W). Ο ML3 αποδίδει αν θυμάμαι καλά περί τα διπλάσια βατ από τον ML2.

Αυτά, σε αντιδιαστολή με τον μικροσκοπικά μVac με μέγιστη ισχύ 800mW και λογική τιμή δείχνουν την ποικιλία στη νοοτροπία των SET. Mπορεί αυτός να παίζει καλύτερα από πολλούς και πανάκριβους ενισχυτές, αλλά πάντα με δεδομένο ένα πάρα πολύ ευαίσθητο ηχείο. Αλλά το hi-fi είναι μια μεγάλη κοινωνία και υπάρχει χώρος για όλους, έτσι η μεγαλύτερη πλάνη είναι να πιστεύουμε ότι υπάρχει τελικά ο ένας και μοναδικός "καλύτερος" ενισχυτής.

Σε ό,τι αφορά επιλογές σε ευαίσθητα ηχεία, ας είναι καλά οι Αμερικανοί, που έχουν Omega, Cain και Zu σε καλές τιμές. Ηχεία που ακούγονται μέτρια με τα λάθος συνοδά και απίθανα με τα κατάλληλα. Το θέμα είναι ο επιτυχημένος γάμος, όπως και στη ζωή.
 
  • Like
Reactions: Kostas P. K.
Εύχομαι το θέμα των μετρήσεων να συνεχιστεί συμπεριλαμβάνοντας ολόκληρη την ηχητική αλυσίδα στις μετρήσεις μας. Ξερές αναφορές σε γραφήματα μεμονωμένων συσκευών (ενός κρίκου της αλυσίδας) λ.χ. ενός SET ενισχυτή, δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να παρουσιάζεται.
Τόσα χρόνια στο κουρμπέτι και οι πλέον "ειδικοί" του χώρου συνεχίζουν να κάνουν τα ίδια λάθη και άθελά τους -θέλω να πιστεύω- βοηθούν στην εξάπλωση της παραπληροφόρησης που τελικά φαίνεται να οδηγεί τους καταναλωτές σε λάθος δρόμο και τους εμπόρους στο σωστό δρόμο.

Το φαινόμενο τις παραπληροφόρησης συνεχίζεται:

από ανθρώπους -που δεν έχουν τα τυπικά επιστημονικά προσόντα- να πραγματοποιούν ηλεκτρονικές μετρήσεις και στη συνέχεια να προσπαθούν να τις αξιολογήσουν,

και από ανθρώπους με ελάχιστες μουσικές εμπειρίες και αντίστοιχη μουσική παιδεία να κρίνουν την μουσικότητα ενός συστήματος με το “αυτί”. Στους τελευταίους θα ήθελα να πω ότι κάπου εκεί έξω εκτός από ευχαριστημένους αντιπροσώπους συσκευών HiEnd υπάρχουν και επαγγελματίες ηχολήπτες και κορυφαίοι μουσικοί που καμιά φορά τους διαβάζουν.
 
ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΑΥΣΤΗΡΑ !!!!!!

(επίσης να μην γίνονται αναφορές σε μέλη που δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση έστω και προσωρινά.)
 
Last edited:
Κάποτε έλεγε κάποιος για μετρήσεις, στην πορεία μάθαμε ότι χρησιμοποιούσε ως μετρητικό ένα της Tele των 100 ευρώ......ερωτώ τι γνώμη θα είχατε για τις μετρήσεις του???
 
Δεν έχει να κάνει με το πόσο κοστίζει το όργανο μέτρησης αλλά έχει να κάνει κυρίως με την ακρίβεια της μέτρησεις που θέλουμε να πάρουμε.
Εάν μας καλύπτει μια ακρίβεια μέτρησης της τάξης του 0,5% τότε ακόμα και ένα φτηνό όργανο σαν το Tele μπορεί να μας δώσει την ακρίβεια της μέτρησης που θέλουμε.
Εάν όμως θέλουμε πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια τότε πρεπει να έχουμε το κατάλληλο όργανο.

Έπίσης να γνωρίζουμε πως μετράμε ένα χαρακτηριστικό και να ξέρουμε να ερμηνεύουμε σωστά το αποτέλεσμα.
Επίσης οι επαγγελματίες στέλνουν τα όργανα για καλιμπράρισμα όπως άλλωστε προβλέπεται και από το ISO.
 
Last edited:
Ξερές αναφορές σε γραφήματα μεμονωμένων συσκευών (ενός κρίκου της αλυσίδας) λ.χ. ενός SET ενισχυτή, δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να παρουσιάζεται.
Τόσα χρόνια στο κουρμπέτι και οι πλέον "ειδικοί" του χώρου συνεχίζουν να κάνουν τα ίδια λάθη και άθελά τους -θέλω να πιστεύω- βοηθούν στην εξάπλωση της παραπληροφόρησης που τελικά φαίνεται να οδηγεί τους καταναλωτές σε λάθος δρόμο και τους εμπόρους στο σωστό δρόμο.

Το φαινόμενο τις παραπληροφόρησης συνεχίζεται:

από ανθρώπους -που δεν έχουν τα τυπικά επιστημονικά προσόντα- να πραγματοποιούν ηλεκτρονικές μετρήσεις και στη συνέχεια να προσπαθούν να τις αξιολογήσουν,

και από ανθρώπους με ελάχιστες μουσικές εμπειρίες και αντίστοιχη μουσική παιδεία να κρίνουν την μουσικότητα ενός συστήματος με το "αυτί". Στους τελευταίους θα ήθελα να πω ότι κάπου εκεί έξω εκτός από ευχαριστημένους αντιπροσώπους συσκευών HiEnd υπάρχουν και επαγγελματίες ηχολήπτες και κορυφαίοι μουσικοί που καμιά φορά τους διαβάζουν.

Προφανώς δεν έχεις αντιληφθεί το θέμα. Το οποίο είναι η αντίφαση ανάμεσα στις εργαστηριακές επιδόσεις των SET και τις επιδόσεις τους, στο κατάλληλο σύστημα. Δεν πρόκειται λοιπόν για μια "ξερή αναφορά σε ένα κρίκο" αλλά για θέμα ουσίας, για μια αντίφαση που απασχολεί εδώ και πολλά χρόνια τους χαϊφιντελίστες. Και αυτή είναι σήμερα ακόμη πιο επίκαιρη, που οι λαμπάτοι έχουν γίνει μόδα.

Παρεμπιπτόντως, η διαδικασία των μετρήσεων είναι απλή και δεν χρειάζεται να έχεις πτυχίο ΕΜΠ για να τις κάνεις. Αλλά, το τονίζω, το θέμα αυτό που θέτεις είναι παντελώς άσχετο με το θέμα αυτού του thread.
Eίτε έχεις το tele είτε το άψογα καλιμπραρισμένο Audio Precision, με ένα κλασικό SET θα μετρήσεις υψηλές παραμορφώσεις, χαμηλό εύρος συχνοτήτων και μέτριο σηματοθορυβικό λόγο, εν αντιθέσει με ένα τρανζιστοράτο ενισχυτή. Υπάρχει σε αυτό αντίρρηση; Στο αυτί, όμως, τα πράγματα αλλάζουν. Σ'αυτό, μπορεί να υπάρχει αντίρρηση που είναι ευπρόσδεκτη να συζητηθεί.

Να συμπληρώσω εδώ ότι το θέμα που έθιξε ο Μορφέας, με τις παραμορφώσεις που ακυρώνονται, αποτελεί τη βάση του συστήματος timbre lock που διαθέτει ο πολυβραβευμένος single-ended ενισχυτής της Audiopax.
 
Η αντίφαση έχει να κάνει με την υποκειμενική αξιολόγηση του ήχου και της μουσικής.
Οσον αφορά τις μετρήσεις θα προτιμούσα να τις εκτελεί κάποιος που έχει τα τυπικά προσόντα και φυσικά την επιστημονική γνώση που απαιτείται και εδώ όπως και σε άλλα επαγγέλματα . Δεν είναι τόσο απλο όσο νομίζεις. Κι εγώ όταν ήμουν μικρός νόμιζα ότι η δουλειά του ιατρού ακτινολόγου είναι να βγάζει φωτογραφίες.
 
Για το πως μετράνε τις πραγματικές απαιτήσεις οδήγησης ενός ηχείου σας προτείνω να διαβάσετε το άρθρο του Keith Howard στο τεύχος Ιουλίου του Stereophile.

Tόσο απλά είναι τα πράγματα ;;;

Επιστημονική κατάρτιση πάνω από όλα.
 
Last edited:
Δεν είναι τόσο απλο όσο νομίζεις. Κι εγώ όταν ήμουν μικρός νόμιζα ότι η δουλειά του ιατρού ακτινολόγου είναι να βγάζει φωτογραφίες.

Ευχαριστώ μπαμπά, όταν μεγαλώσω θα μάθω να μετράω καλύτερα. Και να μην ακούω αυτές τις αναθεματισμένες αρμονικές των SET που με παραπλανούν.
 
Re: Απάντηση: SET και μετρήσεις

....Οσον αφορά τις μετρήσεις θα προτιμούσα να τις εκτελεί κάποιος που έχει τα τυπικά προσόντα και φυσικά την επιστημονική γνώση που απαιτείται και εδώ όπως και σε άλλα επαγγέλματα . Δεν είναι τόσο απλο όσο νομίζεις. Κι εγώ όταν ήμουν μικρός νόμιζα ότι η δουλειά του ιατρού ακτινολόγου είναι να βγάζει φωτογραφίες.
Έχει δίκιο ο Ι.Κ.
Άν π.χ. εγώ ο άσχετος διαβάσω στο Χ όργανο μια ένδειξη 150 mv ένας έμπειρος επιστήμονας μπορεί να διαβάσει 167,3345 !!!!!
 
Ευχαριστώ μπαμπά, όταν μεγαλώσω θα μάθω να μετράω καλύτερα. Και να μην ακούω αυτές τις αναθεματισμένες αρμονικές των SET που με παραπλανούν.

Τις ακούς αλλα δεν είναι οι αρμονικές , είναι απλώς αρμονική παραμόρφωση, κάτι διαφορετικό.
 
Σεβαστή η άποψή σου. Διαφωνώ ριζικά, βέβαια.
Πιστεύω ότι είναι οι σωστές αρμονικές που πηγάζουν από τη συνφασική λειτουργία των ενισχυτικών εξαρτημάτων (όχι phase splitter) και την απουσία ανάδρασης. Η αρμονική παραμόρφωση αυτού του σχεδίου αρκεί για να παχύνει αλλά όχι και να κρύψει το σωστό αρμονικό του περιεχόμενο.