sharpness και lag

Μα η διαδικασία για να επεξεργαστεί και να δώσει το επεξεργασμένο σήμα στην εικόνα δε θέλει επιπλέον χρόνο;
 
Το lag οφείλεται στην επεξεργασία, αλλά η οξύτητα που θα έχει η εικόνα δεν έχει απαραίτητα σχέση με τον χρόνο της επεξεργασίας. Κυρίως έχει να κάνει με τους αλγόριθμους που χρησιμοποιεί η κάθε εταιρία.

Για παράδειγμα οι περισσότερες Sony έχουν αρκετή οξύτητα στην εικόνα χωρίς να έχουν μεγάλο lag.
 
Δεν ξέρω αν το έθεσα σωστά, επειδή μου πες οι sony έχουν αρκετή οξύτητα από μόνες τους, εννοώ την επιλογή sharpness αν την ανεβάσω σε ψηλότερα στάδια.
 
Ναι δεν είχα καταλάβει τι εννοούσες.

Και πάλι δεν πιστεύω πως παίζει ρόλο, αφού δεν νομίζω πως αλλάζει η επεξεργασία όταν αλλάζεις το ρυθμιστικό. Απλά οι άκρες των στοιχείων τονίζονται περισσότερο ή λιγότερο.

Πάντως είναι εύκολο για όποιον θέλει να χρησιμοποιήσει κάποιο software και να το τσεκάρει.
 
Ρωτάω διότι όταν ανεβάζω λίγο το sharpness έστω και στο 2 αρχίζουν τα pixels να σέρνονται πχ σε μια απότομη κίνηση του προσώπου κλπ αγκομαχάνε! Ενώ στο 0 κανένα πρόβλημα.
Τα "βοηθητικά" εικόνας τα έχω βγάλει όλα τι να φταίει άραγε;
 
Το φαινόμενο που παρατηρείς karamelas, λογικά πρέπει να το βλέπεις μόνο σε σήμα SD, έτσι δεν είναι;
 
Και στην κεραία και σε s-video το ίδιο πράγμα γίνεται:

όταν ανεβάζω λίγο το sharpness έστω και στο 2 αρχίζουν τα pixels να σέρνονται πχ σε μια απότομη κίνηση του προσώπου κλπ αγκομαχάνε! Ενώ στο 0 κανένα πρόβλημα.
 
Δεν έχει να κάνει με lag ή response time πάντως, τουλάχιστον όχι ως προς το να αλλάζει κάτι. Η ρύθμιση της οξύτητας (sharpness) περιλαμβάνεται στο βασικό σετ επεξεργασίας εικόνας των τηλεοράσεων, που είναι πάντα ενεργοποιημένο και σε όποια θέση και να βρίσκεται το ρυθμιστικό, δεν αλλάζει κάτι στο lag.
Όσον αφορά τον χρόνο απόκρισης, αυτό που συμβαίνει είναι το εξής: όταν βλέπουμε σήμα στάνταρ ανάλυσης σε ένα πάνελ υψηλής ευκρίνειας, γίνεται επαύξηση της αναλυτικότητας του για να απλώσει σε όλα τα εικονοστοιχεία του πάνελ.

Όταν έχουμε το ρυθμιστικό της οξύτητας στο 0, στην εικόνα δεν προστίθεται επιπλέον λεπτομέρεια, εφαρμόζεται ένα φίλτρο εξομάλυνσης για να μην φαίνονται άσχημα οι ακμές και η κίνηση πραγματοποιείται σε ομάδες των 2-3 εικονοστοιχείων. Το αποτέλεσμα είναι να καμουφλάρεται καλά με αυτόν τον τρόπο το motion blur, το πρόβλημα που έχουν οι LCD λόγω της αργής απόκρισης των κρυστάλλων.

Όταν αρχίσουμε και ανεβάζουμε το ρυθμιστικό προς τα άνω, τότε έχουμε τεχνητή αύξηση της λεπτομέρειας και η κίνηση πλέον αρχίζει να υπολογίζεται σε επίπεδο 1 εικονοστοιχείου. Το αποτέλεσμα πλέον είναι να αποκαλύπτεται το motion blur, όπως επίσης κάνει την εμφάνιση του και ένα άλλο φαινόμενο, απόρροια της τεχνητής επαύξησης αναλυτικότητας, γνωστό ως ringing (αυτό παίζει και στις Plasma). Το τελευταίο εμφανίζεται με την μορφή μεμονομένων εικονοστοιχείων που φαίνονται να "χοροπηδάνε" στα περιγράμματα αντικειμένων με λεπτομέρεια.
 
Πολύ ωραίο ποστ.
Να ρωτήσω κάτι πάνω σε αυτά.
Να γιατί λοιπόν μου φαίνεται η κίνηση καλύτερη διότι δεν πιξελιάζει λόγο motion blur?
Η τηλεόραση μου είναι παλιό μοντέλο, δεν έχει επιλογή motion blur. Αλλά υπάρχει ας το πούμε κάτι τέτοιο στην πηγή της τηλεόρασης στην επιλογή sharpness;
Με sharpness στο 0 δλδ ενεργοποιείται motion blur; Οπότε και στο 0 να το έχω πάλι γίνεται ψηφιακή διόρθωση;
Δηλαδή μια crt (παλιό μοντέλο χωρίς επιλογή sharpness) θα δίχνει καθαρότερα απ'ότι μια LCD στο 0 ας πούμε;
 
Με λίγα λόγια αντί να δείχνει στο 0 σε αυθεντικό επίπεδο, δείχνει λίγο θολώτερα;
 
Και κάτι άλλο:
όταν λες με το sharpness ψηλά αποκαλύπτεται το motion blur εννοείς τον τρόπο με τον οποίο γίνεται το motion blur ή την εικόνα χωρίς motion blur?
 
Απ' ότι καταλαβαίνω φίλε karamelas, αυτό που βλέπεις και σε ενοχλεί, δεν είναι το motion blur λόγω αργής απόκρισης των κρυστάλλων, αλλά το ringing...

To motion blur που αναφέρουμε εδώ δεν υποννοεί κάποιο ψηφιακό φίλτρο, αλλά ένα φαινόμενο που οφείλεται στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ένα πάνελ υγρών κρυστάλλων. Συγκεκριμένα, για να αλλάξει η κατάσταση ενός εικονοστοιχείου σε μία LCD, πρέπει να αλλάξουν προσανατολισμό στον χώρο τα μόρια του κρυστάλλου, διαδικασία που χρειάζεται κάποια ms για να συμβεί. Αν η ταχύτητα της κίνησης στο βίντεο ξεπερνάει κάποιο όριο, πριν προλάβει να προσανατολιστεί ο κρύσταλλος πρέπει να ξανααλάξει προσανατολισμό. Το αποτέλεσμα είναι να μην "πιάνει" το εικονοστοιχείο το 100% του σήματος που θα έπρεπε να δείξει για να φανεί καθαρά η κίνηση και στην πράξη αυτό που βλέπει το μάτι είναι μειωμένη αντίθεση και θολούρα κατά την κατεύθυνση της κίνησης.

Όσον αφορά το ringing, αυτό αποτελεί απότοκο της ψηφιακής επεξεργασίας για τεχνητή επαύξηση αναλυτικότητας σε σήματα στάνταρ ανάλυσης και εμφανίζεται ως εικονοστοιχεία που "σέρνονται" ή "χορεύουν" γύρω από τα περιγράμματα αντικειμένων που κινούνται κατά την διάρκεια της κίνησης.

Σε σχέση με τις άλλες ερωτήσεις σου:
(1) Το ρυθμιστικό της οξύτητας στην πλειονότητα των CRT δουλεύει με τελείως διαφορετικό τρόπο, ουσιαστικά εκεί αλλάζει με αναλογικό τρόπο ο συσχετισμός του φίλτρου Y/C (φωτεινότητα/χρωματικότητα) γι' αυτό και δουλεύει μόνο σε RF και CVS και όχι σε S-video και RGB. Στις ψηφιακές οθόνες δουλεύει καθαρά ως ψηφιακή επεξεργασία της εικόνας.
(2)Όταν έχεις την οξύτητα στο 0 για σήματα στάνταρ ανάλυσης δεν χάνεις τίποτα σε λεπτομέρεια, απλώς εξομαλύνονται τα όρια μεταξύ των εικονοστοιχείων για να μην φαίνονται άσχημα.
 
Γι'αυτό υποστηρίζω τις crt!
Τελικά απ'τη φύση τους οι LCD έχουν motion blur;
Στην απάντηση 2 εννοείς τα περιγράμματα;