Σκέψεις περί τριτοβάθμιας εκπαίδευσης..

με το νόμο Γιαννάκου άρχισε να ισχύει η εσωτερική αξιολόγηση στα πανεπιστήμια. Η Ανώτατη αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση που είχε δημιουργηθεί ήδη από το 2005 (με Γιωργάκη) ανέλαβε να δημιοργήσει το πλαίσιο της αξιολόγησης. Για ΑΔΙΠ βλ. http://www.hqaa.gr/

Έτσι σε κάθε πανεπιστήμιο δημιουργήθκε η Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) η οποία εφαρμόζει κάθε εξάμηνο το μοντέλο της αξιολόγησης με βάση συγκεκριμένα κριτήρια που ισχύουν στην ΕΕ. Έτσι μπορείτε για κάθε πανεπιστημιακό ίδρυμα να δείτε το ΜΟΔΙΠ συνήθως βάζοντας το modip μπροστά από την ονομασία του πανεπιστημίου. Έτσι για το Δυτικής Μακεδονίας υπάρχει το http://modip.uowm.gr/fe/ για το Μακεδονίας το http://modip.uom.gr/ κ.ο.κ. Η συμμετοχή του εκαπιδευτικού προσωπικού στην αξιολόγηση είναι υποχρεωτική. Δηλαδή κανένα μέλος ΔΕΠ δεν μπορεί να ζητήσει να μην αξιολογηθεί. Από το 2009 γίνεται και η αξιολόγηση του καθηγητικού δυναμικού μέσω ερωτηματολογίων που συμπληρώνουν οι φοιτητές. Δηλ. σε συγκεκριμένη ώρα μαθήματος εκπρόσωπος του φοιτητικού συλλόγου έμπαινε στο μάθημα, κι ο καθηγητής περνούσε έξω. Μοίραζε τα φύλλα αξιολόγησης τα συμπλήρωναν οι φοιτητές ανώνυμα , τα έβαζε σε φάκελο, ο οποίος σφραγιζόταν και πήγαινε στην ΜΟΔΙΠ. Μετά τη λήξη της αξιολόγησης ο καθηγητής έμπαινε και πάλι στην αίθουσα και συνέχιζε το μάθημά του. Τα αποτελέσματα ανακοινώνονται υποχρεωτικά στο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Από το 2011 η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται Online. Δηλαδή μπαίνει ο φοιτητής με το ΑΔΜ του και με το e-mail του πανεπιστημίου στο site της ΜΟΔΙΠ και συμπληρώνει την αξιολόγηση του κάθε καθηγητή στο κάθε μάθημα προς αξιολόγηση. Ακόμη και σε μένα που φέτος έλειπα με εκπαιδευτική άδεια εξωτερικού μπήκαν 18 φοιτητές και με αξιολόγησαν στο προπτυχιακό μάθημα ΠΟΕ 201 Εισαγωγή στην Πολιτική Επικοινωνία. Την προηγούμενη χρονιά με αξιολόγησαν 64 φοιτητές (η συμετοχή στην αξιολόγηση δεν είναι υποχρεωτική).

Επομένως οι παραπάνω αυθαιρεσίες πλέον περιορίζονται σημαντικά.

Nα διευκρινίσω ότι το περιστατικό που περιέγραψα συνέβη στη Γερμανία, γιατί μάλλον δεν είναι κατανοητό από το ποστ μου.
 
Το αυτοδιοικητο ειναι ενα αλλο μεγαλο και δυσκολο θεμα. Υποτιθεται οτι ισχυει αλλα παντου θα βρεις μπροστα σου το υπουργειο ακομα και σε ζητηματα που δεν θα επρεπε.
αριθμος εισακτεων: οτι ναναι. Τα νουμερα τα βγαζουν με πελατειακα κριτηρια. πχ σου λεει φετος εισαγονται 20 ή 30% παραπανω απο περισυ τη στιγμη που εισαι ήδη στο κοκκινο ειδικα σε σχολες με εργαστηριακες υποχρεωσεις.
Οκ αδερφε ας πουμε οτι δεν τους θελω οχι γιατι δεν μπορω αλλα επειδη ειμαι τεμπελης (λεμε τωρα). Φερε μου αξιολογητες απο εξω δικους σου να κρινουν με ακαδημαικα κριτηρια, αλλα όχι ο καθε ειδικος γραμματεας του υπουργου να κανει οτι του κατεβει!!

Αλλο θεμα: θελω να φτιαξω ή να αναμορφώσω ενα μεταπτυχιακο προγραμμα της δικης μου ειδικοτητας. Δεν μπορω μεσω των οργανων του Πανεπιστημιου.
Πρεπει να παω παλι στο υπουργειο, να παρω ΦΕΚ, ΜΕΚ και εγω δεν ξερω τι.
Παιρνεις τηλεφωνο στο υπουργειο (παλι!) να εξηγησεις οτι το αντικειμενο της μοριακης βιολογιας ετσι οπως διαμορφωθηκε πριν δεκαπεντε χρονια εχει ξεπεραστει, πρεπει να μπουν καινουργια αντικειμενα, να διδαξουν ανθρωποι απο αλλες σχολες και πεφτεις πανω σε μια αποσπασμενη γυμναστρια (δεν εχω τιποτα με την ειδικοτητα αλλα το αναφερω επειδη εχει συμβει και δεν εχει σχεση με το θεμα) και σου λεει, αααααα αυτο δε γινεται πρεπει να ξαναγινει απο την αρχη, αλλα και παλι ξερετε εχουν παγωσει οι εγκρισεις για νεα μεταπτυχιακα.
Κανονικα αυτο θα επρεπε να γινεται μεσα απο το Πανεπιστημιο και τα ακαδημαικα του οργανα
 
Ξεθάβω το θρεντ για κάτι που διάβασα μόλις.

Για μένα σωστή κίνηση, όπως αναφέρεται στο άρθρο, αλλά φοβάμαι πως η υλοποίησή της θα είναι κάθε άλλο παρά σωστή, όπως συνηθίζει ο κυβερνητικός θίασος.


Αγγλόφωνες σπουδές με δίδακτρα στα ελληνικά ΑΕΙ προτείνει ο Λοβέρδος

Στοχεύοντας στην αυτοχρηματοδότηση των ελληνικών ΑΕΙ ο υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος, πρότεινε την καταβολή διδάκτρων για προπτυχιακές σπουδές στην αγγλική γλώσσα για αλλοδαπούς. Μάλιστα θα έχει συνάντηση τις επόμενες ημέρες με τον πρωθυπουργό και τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης για το θέμα.


Σύμφωνα με το Έθνος, ο υπουργός ζήτησε οι σχολές να ιδρύσουν προπτυχιακά τμήματα με δίδακτρα στην αγγλική για αλλοδαπούς. Τα τμημάτα θα μπορούν να ιδρυθούν σε περιοχές της χώρας που είναι κοντά στα σύνορα και θα αφορούν τους τομείς της Φιλοσοφικής και των Οικονομικών ώστε να μην απαιτούν βαριές εγκαταστάσεις.

Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, στόχος της συνάντησης είναι να εξεταστεί «να μην υπάγονται οι λογαριασμοί στην έννοια του δημόσιου λογιστικού και στη γενική κυβέρνηση -αυτό θα τους βοηθήσει να κρατήσουν μια αυτοτέλεια σχετική, που θα τους φέρει κάποια χρήματα»



Σχόλιο δικό μου:

Δε θα είμαστε η πρώτη χώρα που κάνει κάτι τέτοιο, και το να μένουν τα χρήματα απ'τα δίδακτρα στα Πανεπιστήμια και όχι σε κάποια μαύρη τρύπα του προϋπολογισμού είναι ένα σαφέστατα καλό βήμα προς την κατεύθυνση της σχετικής έστω αυτοδυναμίας τους. Και φυσικά, η αγγλική γλώσσα είναι κάτι που πολύ άργησε να γίνει, είναι κρίμα στα Πανεπιστήμιά μας να αποκλείουμε την είσοδο αλλοδαπής αφρόκρεμας μόνο και μόνο λόγω γλώσσας.

Φυσικά τα σχόλιά μου αναφέρονται στην περίπτωση που το παραπάνω συμβεί ΕΠΙΠΛΕΟΝ της κανονικής διαδικασίας (πανελλήνιες+ελληνικά μαθήματα) που ισχύει τώρα, και όχι αντικαθιστώντας την (όπως φοβάμαι ότι τελικά θα κάνουν οι φωστήρες).
 
Είναι μεγάλη συζήτηση, αλλά τελικά δεν με εκπλήσσει. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι τα επιστημονικά περιοδικά είναι (τα περισσότερα) στην αγγλική, ακριβώς επειδή σ'αυτά αρθρογραφούν ερευνητές από όλον τον κόσμο, και αυτό είναι και το βασικό νόημα ύπαρξής τους (αλλιώς θα είχαμε ντόπιες κυκλοφορίες να τα λέμε μεταξύ μας).

Υποτίθεται δε ότι η "υποχρέωση" του κράτους προς τους νέους σταματά στο να τους εκπαιδεύσει ή καταρτίσει ώστε να μπορούν να σταθούν στα πόδια τους ως επαγγελματίες. Αυτό γίνεται με τον προπτυχιακό κύκλο σπουδών. Από κει και πέρα, στο Μεταπτυχιακό είναι λογικό τα Πανεπιστήμια να γίνονται πιο "ανοιχτά", και να μπορούν να προσελκύουν τους καλύτερους, τουλάχιστον αυτά που χτίζουν κάποιο πρεστίζ. Οι καλύτεροι όσο κι αν δε μας αρέσει δεν είναι μόνο απ'τα μέρη μας. Αντίστοιχα δε, οι καλύτεροι δικοί μας φοιτητές, παραδοσιακά επέλεγαν να φύγουν προς άλλες πολιτείες, και βασικό στοιχείο στη δυνατότητά τους αυτή ήταν τα αγγλόφωνα τμήματα, σε Γερμανία, Σουηδία, Ολλανδία, και βέβαια Κίνα και λοιπές ασιατικές χώρες.
 

β€œThis came from the university’s management, not from students or the university’s departments,” said student leader Sebastian Biermann, speaking to a Berlin-based news website.
λέει το αρθρο, γεγονος που αποτυπωνει οτο ο στοχος της εισαγωγης της αγγλικης εχει καθαρα οικονομικα και καθολου ακαδημαικα κριτηρια.

Το επομενο σταδιο θα ειναι η παρεμβαση των μανατζαραιων στους διδασκοντες ωστε να παιρνουν πτυχια ολοι οσοι εσκασαν τα ωραια τους λεφτα.
Οι αγγλοι ειναι οι πρωτοποροι στη βιομηχανια της ανωτατης εκπαιδευσης και οι γερμανοι το σκεφτονται.
Στα αγγλικα πανεπιστημια βεβαια (οχι στα ελιτ) το κουμαντο εχει περασει στα χερια των μανατζερς με οτι αυτο συνεπαγεται...
 
β€œThis came from the university’s management, not from students or the university’s departments,” said student leader Sebastian Biermann, speaking to a Berlin-based news website.
λέει το αρθρο, γεγονος που αποτυπωνει οτο ο στοχος της εισαγωγης της αγγλικης εχει καθαρα οικονομικα και καθολου ακαδημαικα κριτηρια.

Το επομενο σταδιο θα ειναι η παρεμβαση των μανατζαραιων στους διδασκοντες ωστε να παιρνουν πτυχια ολοι οσοι εσκασαν τα ωραια τους λεφτα.
Οι αγγλοι ειναι οι πρωτοποροι στη βιομηχανια της ανωτατης εκπαιδευσης και οι γερμανοι το σκεφτονται.
Στα αγγλικα πανεπιστημια βεβαια (οχι στα ελιτ) το κουμαντο εχει περασει στα χερια των μανατζερς με οτι αυτο συνεπαγεται...

Μήπως γίνεται να ξεκαθαρίσεις τι σημαίνει το "ότι αυτό συνεπάγεται"... γιατί αληθινά δεν είναι καθόλου προφανές!

Ας πούμε, τα Αγγλικά πανεπιστήμια που πέρασαν στους μάνατζερς είναι πλέον χάλια σε σχέση με τα Ελληνικά; Και αν ισχύει κάτι τέτοιο, τι σημαίνει μακροπρόθεσμα; Θα καταρρεύσει η Αγγλική κοινωνία και θα θριαμβεύσει η Ελληνική που είναι καλύτερα μορφωμένη;
 
Μήπως γίνεται να ξεκαθαρίσεις τι σημαίνει το "ότι αυτό συνεπάγεται"... γιατί αληθινά δεν είναι καθόλου προφανές!

Ας πούμε, τα Αγγλικά πανεπιστήμια που πέρασαν στους μάνατζερς είναι πλέον χάλια σε σχέση με τα Ελληνικά; Και αν ισχύει κάτι τέτοιο, τι σημαίνει μακροπρόθεσμα; Θα καταρρεύσει η Αγγλική κοινωνία και θα θριαμβεύσει η Ελληνική που είναι καλύτερα μορφωμένη;


Οι αγγλοι δεν ειναι χαζοι φυσικα. Προσπαθησε να σπουδασεις στα παν/μια Oxford ή Cambridge ή στο St Andrews! Εκει δεν υπαρχουν "εκπωσεις" και απο εκει θα περασουν υποχρεωτικα οσοι θα στελεχωσουν τις υψηλοτερες θεσεις των κοινωνικων τους δραστηριοτητων (εξαιρεσεις υπαρχουν αλλα λιγες).
Εχουν ομως φτιαξει ιδρυματα που απευθυνονται σχεδον ολοκληρωτικα σε φοιτητες ξενους, κυριως ασιατες.
Ε αυτα ειναι επιχειρησεις και με αυτη τη λογικη διαυθυνονται κατα πρωτο λογο απο μανατζερς.

Αυτα τα λεω χωρις να απορριπτω την ιδεα ξενογλωσσων προγραμματων που ανεφερε ο Maestro παραπανω.
Αυτο ομως που απορριπτω ειναι να γινει το πανεπιστημιο επιχειρηση που θα "καλυπτει" τα εξοδα του αποκλειστικα απο αυτα (γιατι εκει παμε).
Ας μας πει ο ιδιος τι κονδυλια κρατικα ή πολιτειακά (το ιδιο ειναι - taxpayers money) ξοδευουν οι αμερικανοι για τα πανεπιστημιά τους και τα ξαναλεμε
 
....
...
Ας μας πει ο ιδιος τι κονδυλια κρατικα ή πολιτειακά (το ιδιο ειναι - taxpayers money) ξοδευουν οι αμερικανοι για τα πανεπιστημιά τους και τα ξαναλεμε

Ποιός?
Αν εννοείς εμένα θα σου απαντήσω ότι αναλόγως σε ποιο αμερικάνικο πανεπιστήμιο αναφέρεσαι.
Εκεί βέβαια όλα προσπαθούν και έχουν ίδια έσοδα είτε από προσφορές, είτε από επιχορηγήσεις, είτε από δίδακτρα, είτε από εφαρμοσμένη έρευνα.
Την απόφαση του πανεπιστημίου του Μονάχου παρεπιπτόντως την έβαλα σαν είδηση.
Ότι ενώ εμείς εδώ ακόμη συζητάμε για τα προφανή, μας έρχεται η συγκεκριμμένη είδηση από ένα από τα καλύτερα πανεπιστήμια της Ευρώπης.
Το ότι η απόφαση λήφθηκε from the university's management δεν θα πρέπει να μας δημιουργεί αυτόματες αντιδράσεις και ερμηνείες.
Γιατί και στα δικά μας πανεπιστήμια managers δεν έχουμε, αλλά administration που κάνει καταστροφικό management, έχουμε.
Η απόφαση τους για την χρήση αγγλικής στα masters σαφώς και δεν καταδεικνύει μόνο άγρα χρημάτων.
Το ότι πετυχαίνουν πολλούς στόχους με μια απόφαση πάντως, μπράβο τους.

Εδώ πάντως η συζήτηση στην πανεπιστημιακή κοινότητα δεν έχει ακόμη καλύψει το ζωτικό θέμα του αν τα κυλικεία θα πρέπει να τα νοικιάζουν ιδιώτες που θα αποδίδουν ενοίκια στα πανεπιστήμια ή θα πρέπει να τα αυτοοργανώνουν και χρησιμοποιούν οι φοιτητές (μέ όλα τα έξοδα βέβαια εις βάρος του προϋπολογισμού του πανεπιστημίου).
 
Last edited:
Δε μπορώ να γνωρίζω πολύ αναλυτικά τι συμβαίνει, καθώς όπως λέει ο chris δεν είναι όλα τα πανεπιστήμια το ίδιο.

Πάντως το δικό μου (Purdue) είναι κρατικό. Αυτό δε σημαίνει όμως ότι ο φοιτητής δεν καλείται να πληρώσει για το μεταπτυχιακό που γνωρίζω περί τα 30 χιλιάρικα ετησίως. Απ'την άλλη, σημαίνει ότι δεν καλείται να πληρώσει περί τα 60-100 χιλιάρικα που θα πλήρωνε σε ιδιωτικό πανεπιστήμιο. Επίσης, για τους κατοίκους της συγκεκριμένης Πολιτείας οι τιμές πέφττουν στο 50%.

Βεβαίως, το Πανεπιστήμιο δε λειτουργεί μόνο από την κρατική χρηματοδότηση, ούτε μόνο από τα δίδακτρα, αλλά επίσης οι εταιρίες μέσω projects και grants χρηματοδοτούν την έρευνα. Προσωπικά πληρώνομαι (τόσο o μισθός μου όσο και τα δίδακτρά που θα έπρεπε να πληρώνω) από μια εταιρία που ενδιαφέρεται για τη δουλειά μας. Εξ'ολοκλήρου.

Κοινώς: Το σύστημα λειτουργεί. Έχει αδικίες, έχει ανισότητες, αλλά έχει και πολύ θετικά στοιχεία. Παράδειγμα:

Προσωπικά δεν είχα χρήματα ούτε για να σπουδάσω στη Θεσ/νίκη, αφού θα έπρεπε να σκάω κάνα χιλιάρικο το μήνα σε ενοίκια κλπ. Τώρα το κάνω δωρεάν, και μάλιστα σε ένα Πανεπιστήμιο όπου οι φοίτηση φαινομενικά κοστίζει 30Κ το χρόνο. Οι πόρτες φυσικά είναι ανοιχτές αντίστοιχα για οποιονδήποτε μπορεί να πείσει ότι αξίζει την ευκαιρία. Εδώ δε θα είχα αυτή την ευκαιρία. Σε φαινομενικά κρατικό πανεπιστήμιο, χωρίς δίδακτρα.

Παράδειγμα #2: Για τον εξοπλισμό μας θα χρειαζόμασταν τουλάχιστον 6ψήφιο (αν όχι 7ψήφιο) ποσό. Χωρίς την χρηματοδότηση από τη βιομηχανία αυτό το ποσό δε θα υπήρχε ποτέ. Ούτε για ολόκληρο το Πανεπιστήμιο, πόσο μάλλον για την έρευνα μιας μόνο τριμελούς ομάδας. Οπότε απλά αυτή η έρευνα δε θα γινόταν ποτέ.
 
Υπαρχουν πολλα χρηματα και λογω ενδιαφεροντος και λογω tax-exempt donations. Εδω ο ορος αγνοειται
Ημουν πριν 10 χρονια στο UOI (κοντα σου) και θυμαμαι οτι το State of Illinois ειχε βγαλει τοτε 100M για υποδομες και μονο για το UOI (η Urbana-Champain χωρια).
 
Υπαρχουν πολλα χρηματα και λογω ενδιαφεροντος και λογω tax-exempt donations. Εδω ο ορος αγνοειται
Ημουν πριν 10 χρονια στο UOI (κοντα σου) και θυμαμαι οτι το State of Illinois ειχε βγαλει τοτε 100M για υποδομες και μονο για το UOI (η Urbana-Champain χωρια).

αναφερομαι στο UOI-UIC ,
τρεχω για εξετασεις Alzheimer
 
Κουφές πιθανότητες!
Και εγώ εκεί κοντά ήμουνα κάποια στιγμή, αλλά όχι για σπουδές.
Στο Akron (Ohio) πιο συγκεκριμένα.
 
Παντως για πριν που αναφερθηκε,στη Γερμανια,στο Aachen,μια χαρα μου τα αρμεξαν,όπως ελεχθει την περιοδο 2008-2010,για Master of Science πανω στα οδοντιατρικα Laser..
Συνεχιστε..

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Εννοωντας στην Αγγλικη Γλωσσα..
 
Παντως για πριν που αναφερθηκε,στη Γερμανια,στο Aachen,μια χαρα μου τα αρμεξαν,όπως ελεχθει την περιοδο 2008-2010,για Master of Science πανω στα οδοντιατρικα Laser..
Συνεχιστε..

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---



Εννοωντας στην Αγγλικη Γλωσσα..


Εμαθες τουλαχιστον ή τζαμπα?

Λοιπον μου εστειλαν ενα αρθρο που αναφερεται στα κερδοσκοπικης φυσεως παν/μια με ιδιαιτερη εμφαση στα αγγλικα
το αρθρο ειναι σχετικα μεγαλο, αλλα για οποιον ενδιαφερεται αποκαλυπτικοτατο

και δεν το υπογραφει κανενας αριστερος, αλλα ακαδημαικος και οχι οπουδηποτε
αυτοι παντως εκει κρατανε γερα...

ενα αποσπασμα

Various justifications have been offered for current policies, not always with conscious cynicism: ‛the need to reduce public expenditure’; ‛the need to secure a sustainable financial future for our universities’; ‛the need to make student choice effective’; ‛the need to make students bear some of the expense of their education’. However valid any of them may be as goals in their own right, as justifications for what is being done to higher education they are not persuasive. In reality, the overriding aim is to bring the universities to heel: to change their character, to make them conform to market ideology. Universities must be made into businesses, selling a product to customers: if they reduce costs and increase sales, they make a profit; if they don’t, they go bust. Profit is the only indefeasible goal, competition the only effective mechanism.
Stefan Collini - Professor of English at Cambridge
http://www.lrb.co.uk/v35/n20/stefan-collini/sold-out
 
Last edited:
καθόλου ασχετο με τη συζήτησή μας

Ο «μπαχαλάκιας» Λοβέρδος
Οι πειραματισμοί με τις μετεγγραφές των φοιτητών καταδεικνύουν την ανικανότητα της κυβέρνησης να ασκήσει υπεύθυνη εκπαιδευτική πολιτική, που θα σέβεται, αν μη τι άλλο, τους νέους ανθρώπους και τους κόπους των οικογενειών τους. Καταδεικνύουν όμως και το πόσο επιζήμια είναι για το εκπαιδευτικό σύστημα η πολιτική των υπουργών που έχουν ως βασικό γνώμονα την προσωπική τους προβολή και την πολιτική τους καριέρα.

Το καλοκαίρι ο υπουργός Παιδείας δήλωνε ότι θα γίνονται αυτόματες μετεγγραφές φοιτητών, με αποτέλεσμα χιλιάδες εισαχθέντες στα πανεπιστήμια να δηλώσουν με βάση αυτή τη δυνατότητα τις σχολές προτίμησής τους στα μηχανογραφικά δελτία. Μάλιστα ο Ανδρέας Λοβέρδος σημείωνε ότι αυτή η αλλαγή είχε περάσει από τη Βουλή επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου. Σε όσους τότε από την πανεπιστημιακή κοινότητα διατείνονταν ότι τα πανεπιστήμια δεν αντέχουν ένα τέτοιο μέτρο, ο Ανδρέας Λοβέρδος αντέτεινε, υπερασπιζόμενος τις ελεύθερες μετεγγραφές, ότι «εκεί μας οδηγεί η κρίση».

Το αποτέλεσμα είναι να «αδειάζουν» κυρίως τα περιφερειακά ΑΕΙ και ΤΕΙ και να υπερφορτώνονται άλλα ιδρύματα ως επί το πλείστον στα μεγάλα αστικά κέντρα. Μπροστά σ' αυτό το αδιέξοδο ο υπουργός Παιδείας δηλώνει τώρα ότι το μέτρο αυτό θα ισχύσει μόνο για φέτος.

Πρόκειται για ακόμα ένα αλαλούμ, το οποίο όμως ξεσπά στις πλάτες χιλιάδων οικογενειών. Ενα ακόμα μπάχαλο με ευθύνη της κυβέρνησης, που απαξιώνει τη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος. Ο Ανδρέας Λοβέρδος καλά θα κάνει να δουλέψει περισσότερο, να ακούει πιο προσεκτικά και να λέει λιγότερα. Αν «η κρίση οδηγεί εκεί», δηλαδή στο μέτρο των ελεύθερων μετεγγραφών που τελικά αποδεικνύεται ότι τα πανεπιστήμια δεν το αντέχουν, τι καινούργιο μπάλωμα θα σκαρφιστούν ο υπουργός και η κυβέρνηση από τη στιγμή που η κρίση είναι παρούσα και θα εξακολουθεί και του χρόνου;

Δυστυχώς αυτή η κυβέρνηση είναι αδιόρθωτη και ανεπίδεκτη μαθήσεως. Για ακόμα μια φορά ο υπουργός Παιδείας παίρνει βαθμό κάτω από τη βάση. Ωρα του καλή. Οι φοιτητές και οι γονείς τους τι του φταίνε;

αντιγραφή απο: http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=448491

και με τη λογικη του καχυποπτου
Με αυτο το "φιλολαικό" μετρο επιτυγχάνεται α) η συρρικνωση των περιφερειακων πανεπιστημίων λογω ελλειψης φοιτητων και ταυτόχρονα β) η απαξίωση των κεντρικών λογω αντικειμενικης αδυναμιας (υποδομών και προσωπικου) να ανταπεξελθουν στις απαιτησεις του μεγάλου αριθμου φοιτητων.
Ειδικα στις "εργαστηριακες" σχολες η υποβαθμιση των σπουδων ειναι βέβαια.

Όπως μου ανεφερε καθηγητης Χημειας οι ασκησεις τους, που ειναι εκ φυσεως επικινδυνες, ειναι αδυνατον να διεξαχθούν με ασφαλεια κατω απο αυτες τις συνθηκες!
 
Εν μέρει σχετικό με τριτοβάθμια, εν μέρει με δευτεροβάθμια.

Ιδιωτικά πανεπιστήμια της Κύπρου έχουν προγράμματα master στη "Διοίκηση της Εκπαίδευσης" έναντι σεβαστού αντιτίμου

Τρεις εβδομάδες παρακολούθηση το καλοκαίρι, μία εβδομάδα τα Χριστούγεννα.

Τα υπόλοιπα "εξ αποστάσεως".

Μία διπλωματική εργασία και το πήρες.

Σημειωτέον ότι σε πρόσφατες προκηρύξεις θέσεων διευθυντών δίνονταν 7 μόρια σε κατόχους διδακτορικού και 4 σε κατόχους μάστερ προσαυξημένα κατά 2 αν ο κάτοχος έχει το μάστερ στην διοίκηση της εκπαίδευσης.

Άρα ένα μάστερ με 3+1 εβδομάδες παρακολούθησης σχεδόν ισότιμο με διδακτορικό 4+ ετών πρωτότυπης έρευνας, δημοσιεύσεων κλπ

Αλλά ξέχασα... Είπαμε αξιολόγηση
 
ok Έκτωρα, όπως ξέρεις κι εσύ, η αξιολόγηση πέρασε, τα περισσότερα τμήματα των πανεπιστημίων πήγαν πάρα πολύ καλά, και σίγουρα πολύ καλύτερα από έλπιζε το ΥΠΕΠΘ. Με βάση τις εκτιμήσεις της ΑΔΥΠ το 50% όσων πρέπει να γίνουν αφορούν το Υπουργείο και το τί πρέπει να δώσει στα πανεπιστήμια. Επίσης με βάση τα δεδομένα της αξιολόγησης διεθνώς από τη στιγμή που υπάρχουν τμήματα που αρίστευσαν, θα πρέπει να ανταμειφθούν. Όχι μόνο ηθικά αλλά και υλικά. Διότι η αντιστοίχιση πλέον με ιδρύματα του εξωτερικού δημιουργεί προυποθέσεις όχι μόνο για πιέσεις αλλά και για απολαβές.
Εσείς έχετε ακούσει κάτι σχετικό;

Νέα πρυτανεία στο ΠΑΜΑΚ. Έβαλε masterplan /business plan κι ετοιμάζει πολλές πολλές ηλεκτρονικές δράσεις (π.χ. ηλεκτρονικό πρωτόκολλο ενιαίο για όλο το πανεπιστήμιο). Στόχοι 20% άυξηση στις δημοσιεύσεις στα επιστημονικά περιοδικά (μόνο διεθνή), 25% στις παραπομπές και αύξηση σημαντική στον Ειδικό Λογαριασμό. Όμως ο στόχος δεν έχει προσδιοριστεί ακόμη αριθμητικά.

Μέχρι στιγμής όλα αυτά μου ακούγονται εξαιρετικά θετικά και μακάρι να συνεχιστούν.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Επίσης η αξιολόγηση (που το επαναλαμβάνω πήγε πολύ καλά σε όσα τμήματα αξιολογήθηκαν) και η αντιστοίχηση με πανεπιστημιακά ιδρύματα του εξωτερικού δημιουργεί προυποθέσεις για πιθανές εξελίξεις στο χώρο των ΑΕΙ.

Ποιές; Μα το άδειασμα των ελληνικών ΑΕΙ από προσωπικό και μεταφορά τους σε άλλα ιδρύματα του εξωτερικού με χαμηλότερες αποδοχές από το ντόπιο προσωπικό, αλλά σαφώς υψηλότερες από τς εδώ αμοιβές. Π.χ. σε πανεπιστήμια τρίτης κατηγορίας της Μεγάλης Bρετανίας (Λονδίνου) δίνουν 39.000+8.000 λίρες για λέκτορα χωρίς προυπηρεσία σε ανθρωπιστικές επιστήμες για 5 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα, δυο μέρες παρουσίας και τα λοιπά.