Σκέψεις περί τριτοβάθμιας εκπαίδευσης..

Μα τί γίνεται με μένα... πάω το Μάιο του 2014 στο πανεπιστήμιο Σαπιέντζα στη Ρώμη και πέφτω πάνω σε κατάληψη. Τραπεζάκια, συνελεύσεις, κλπ. Λέω δεν μπορεί ήρθε η ΚΝΕ από την Αθήνα και κάνει μεταπτυχιακά στους φοιτητές της Ρώμης. Πάω στο Βελιγράδι τέλος Οκτωβρίου και βρίσκω το πανεπιστήμιο υπό κατάληψη. Πάω στα Σκόπια (πρωτεύουσα) την Παρασκευή βρίσκω κι εκεί το πανεπιστήμιο υπό κατάληψη. http://www.independent.mk/articles/14428 . Την προηγούμενη εβδομάδα ακύρωσα συμμετοχή σε μεταπτυχιακά μαθήματα στο Ιάσιο της Ρουμανίας, διότι οι φοιτητές είναι σε ταραχή ενάντια στην επιθετική πολιτική της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Ρε διάβολε, τί συμβαίνει με μένα;;; Όλοι βλέπουν καταλήψεις μόνο στην Ελλάδα και ότι όλα πάνε καλά στον υπόλοιπο κόσμο. Εγώ όπου πατήσω το πόδι μου βλέπω την κατάσταση στο ίδιο περίπου μπάχαλο με την Ελλάδα. Κι όχι μόνο καταλήψεις, αλλά και ανοργανωσιά. Πάω τον περασμένο Μάιο (9-11) στο UCD του Δουβλίνου κι έκαναν εξετάσεις εισαγωγικές για τους Ασιάτες. Δεν είχαν αρκετούς επιτηρητές, και με παρακάλεσαν κι επιτήρησα 8 ώρες τη μια μέρα και 2 την επόμενη....Τί κακό είναι αυτό με μένα;;;
 
Μα τί γίνεται με μένα... πάω το Μάιο του 2014 στο πανεπιστήμιο Σαπιέντζα στη Ρώμη και πέφτω πάνω σε κατάληψη. Τραπεζάκια, συνελεύσεις, κλπ. Λέω δεν μπορεί ήρθε η ΚΝΕ από την Αθήνα και κάνει μεταπτυχιακά στους φοιτητές της Ρώμης. Πάω στο Βελιγράδι τέλος Οκτωβρίου και βρίσκω το πανεπιστήμιο υπό κατάληψη. Πάω στα Σκόπια (πρωτεύουσα) την Παρασκευή βρίσκω κι εκεί το πανεπιστήμιο υπό κατάληψη. http://www.independent.mk/articles/14428 . Την προηγούμενη εβδομάδα ακύρωσα συμμετοχή σε μεταπτυχιακά μαθήματα στο Ιάσιο της Ρουμανίας, διότι οι φοιτητές είναι σε ταραχή ενάντια στην επιθετική πολιτική της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Ρε διάβολε, τί συμβαίνει με μένα;;; Όλοι βλέπουν καταλήψεις μόνο στην Ελλάδα και ότι όλα πάνε καλά στον υπόλοιπο κόσμο. Εγώ όπου πατήσω το πόδι μου βλέπω την κατάσταση στο ίδιο περίπου μπάχαλο με την Ελλάδα. Κι όχι μόνο καταλήψεις, αλλά και ανοργανωσιά. Πάω τον περασμένο Μάιο (9-11) στο UCD του Δουβλίνου κι έκαναν εξετάσεις εισαγωγικές για τους Ασιάτες. Δεν είχαν αρκετούς επιτηρητές, και με παρακάλεσαν κι επιτήρησα 8 ώρες τη μια μέρα και 2 την επόμενη....Τί κακό είναι αυτό με μένα;;;

Ε, αφού πηγαίνεις όλο σε τριτοκοσμικά μέρη, τι περιμένεις. Πήγαινε σε κανένα πανεπιστήμιο της Γερμανίας ή των ΗΠΑ να δεις πως λειτουργούν τα κανονικά πανεπιστήμια.
 
Σερβία, Ρουμανία, FΥΡΟΜ έστω να τα πεις δεύτερο κόσμο, αλλά τρίτο όχι. Ιταλία, Ιρλανδία όμως από πού κι ως πού τρίτος κόσμος ;

Μήπως το πρόβλημα δεν είναι οι φοιτητές και τα πανεπιστήμια; μήπως το πρόβλημα είναι το σύστημα και αυτό που θέλει να επιβληθεί; Πού θέλει να έχει αποτελέσματα χωρίς να πληρώνει το ίδιο το σύστημα αλλά αυτοί που επιθυμούν να δουλέψουν γιαυτό;

Μήπως το πρόβλημα δεν είναι οι εξεγέρσεις των φοιτητών για τη σίτιση και τη στέγαση, και τις άλλες υπηρεσίες επί πληρωμή, αλλά η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών; Αν είναι το πρώτο τότε γιατί οι πολιτικοί ή οι μεγαλοεπιχειρηματίες δεν δέχονται να σιτιστούν ή να γνωρίσουν έστω τις εστίες των φοιτητών και των καθηγητών; Όταν δηλαδή θεωρούν ότι αυτό που παρέχουν στα μελλοντικά τους στελέχη, είναι αδιανόητο να το βιώσουν οι ίδιοι;

Εγώ γνωρίζω ότι στο στράτευμα ο στρατηγός τρώει το ίδιο φαγητό με τους άλλους αξιωματικούς και τους οπλίτες, και θα μείνει επίσης σε σκηνή. Και δεν θα θεωρεί βλασφημία να τους πει κάποιος έλα στο πανεπιστήμιο να δεις πώς είναι πέρα από τους χώρους της διοίκησης.

Και τα προβλήματα αυτά δεν υπάρχουν μόνο στα καθυστερημένα Βαλκάνια ή στην καθυστερημένη Ιταλία (τόσο καθυστερημένη που τα Πολυτεχνεία της συνεργάζονται με τις καλύτερες βιομηχανίες του κόσμου). Να θυμίσω τις εξεγέρσεις του 2009 στην Αυστρία; Μήπως και η Αυστρία είναι τρίτος κόσμος; http://www.internationalviewpoint.org/spip.php?article1747 . Όμως εκεί το κράτος και οι ιδιωτικοί φορείς αποδείχθηκαν λογικοί και έδωσαν στα πανεπιστήμια τα κονδύλια που έπρεπε για να παραχθεί αξιοπρεπής έρευνα και να βελτιωθούν οι συνθήκες ζωής των φοιτητών και των καθηγητών και του λοιπού προσωπικού. Μήπως και η Γερμανία είναι το ίδιο; Τριτοκοσμική; Μήπως κι εκεί οι καταλήψεις του 2009 έπρεπε να αντιμετωπιστούν με κατασταλτικά μέτρα; http://www.dw.de/students-protest-across-germany-against-education-reforms/a-4328767 .


Αλήθεια εσύ σε ποιά κανονικά πανεπιστήμια των ΗΠΑ και της Γερμανίας έχεις πάει και μεταφέρεις τις εντυπώσεις σου;

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Και πώς λειτουργούν τα κανονικά πανεπιστήμια στον πολιτισμένο κόσμο; Βάζοντας τόσο υψηλά δίδακτρα, ειδικά στις ιατρικές σχολές, που ωθούν πλέον τουλάχιστον τον γυναικείο φοιτητικό πληθυσμό στην πορνεία. Τα παρακάτω δείχνουν ότι στο UK το 10-15% των φοιτητών των ιατρικών σχολών (και δεν είναι οι μόνες) εργάζονται στη βιομηχανία του sex ή είναι escorts.

http://www.independent.co.uk/news/u...he-last-resort-of-the-debtridden-8376363.html
http://www.dailymail.co.uk/debate/a...rostitution-Theres-new-oldest-profession.html
http://www.huffingtonpost.com/2011/07/29/seeking-arrangement-college-students_n_913373.html
http://abcnews.go.com/Health/sex-work-medical-students-rise/story?id=15808597
http://www.theatlantic.com/educatio...ng-college-education/379533/?single_page=true

Δείτε τι ανακοινώνει το seekingarangement :
SeekingArrangement.com is the world’s largest Sugar Daddy website with over two million members worldwide. In 2011, 40% of the website’s total population was comprised of college students. But after a 58% increase in co-ed signups in 2012, that number rose to 44%. The website encourages the growth of the student population by offering college students a free premium membership upgrade if they register with their college email address (.edu).
http://www.prweb.com/releases/2013/1/prweb10384888.htm

αν έχουμε κι εμείς παιδιά σε αυτή την ηλικία και φύγουν από τα κακά ελληνικά πανεπιστήμια, και πάνε στα φημισμένα πανεπιστήμια των ΗΠΑ ή της Μεγάλης Βρετανίας, έχουν πολλές πιθανότητες (περισσότερες από 50% μετά τη μεταρρύθμιση του 2013) να βρεθούν σε αυτή την ανάγκη και να ακολουθήσουν αυτή τη λύση. Τα παιδιά μας, όταν θα βρεθούν μακριά από εμάς, δεν θα γυρίσουν να μας πουν, ξέρεις μπαμπά κάνω πλέον αιματηρή οικονομία, αλλά και πάλι χρωστώ 6.000-15.000 ευρώ ή δολάρια το χρόνο , δώστα μου. Θα κοιτάξουν να βρουν τη λύση μόνα τους. Η πιθανότητα να βρουν κανονική δουλειά ή περιστασιακή (help needed) έχει μειωθεί πλέον κατά 60%, άρα σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να απορροφήσει τους φοιτητές που ζητούν δουλειά για να καλύψουν τα έξοδα των σπουδών τους (που έχουν αυξηθεί ιλιγγιωδώς μετά το 2012). Άρα.... άρα εμείς θα είμαστε ήσυχοι ότι σπουδάζουν σε "καλά" πανεπιστήμια και θα γίνουν καλοί επιστήμονες, κι αυτά είτε θα έχουν να αποπληρώσουν χρέη σε τράπεζες της τάξης των 60.000-100.000 λιρών, άρα δεν θα μπορούν να γυρίσουν στην Ελλάδα, ή για να πληρώνουν στην ώρα τους τα δίδακτρα κλπ. το πρωί και το απόγευμα θα είναι στα πανεπιστημιακά campuses και το βράδυ θα γυρνούν παρέα με sugar daddies ή θα είναι call boys σε parties λυσσασμένων golden girls στα γραφεία τους μετά τις 21.00.

Αυτό είναι το καλό μέλλον; Αυτός είναι ο πολιτισμένος κόσμος;

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

και χθεσινό μήνυμα από πρώην στρατιωτικό και κορυφαίο επιστήμονα στρατιωτικής ιστορίας:

I look forward to the event and thank you most kindly for thinking of me. I am currently an independent scholar although I may well get another university affiliation soon. I have no intention of giving up work - it was just that H... University turned out to be a great disappointment and the stress was bad for my health.

Yours sincerely

(για να μη νομίζετε ότι είναι στημένο τα στοιχεία του και του πανεπιστημίου στη διάθεσή σας. Ο άνθρωπος έπαθε καρδιακή προσβολή μέσα στην τάξη σε μεταπτυχιακό μάθημα και τον έδιωξαν από το πανεπιστήμιο διότι ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ βάσει συμβολαίου να πάθεις περιστατικό υγείας στο χώρο εργασίας του.

Αν θέλετε να τον γνωρίζετε και να σας τα πει από πρώτο χέρι, θα βρίσκεται στην Ελλάδα 21-23/10 (αν είναι εν ζωή).

Αυτός είναι ο πολιτισμένος, ο πρώτος, κόσμος;
 
Στο Μπερκλει, ένα από τα κορυφαία πανεπιστήμια στον κόσμο, υπάρχουν καθηγητές που ζουν στις φοιτητικές εστίες μαζί με τους φοιτητές. Στην Ελλάδα και την Ιταλία, που έχουν και πλήθος αριστερών καθηγητών, γιατί δεν το κάνουν;

http://www.sfgate.com/education/article/Cal-professors-live-in-dorms-to-help-students-4778347.php

Όσο για τα υπόλοιπα, αν οι φοιτητές στην Αγγλία έκαναν καταλήψεις, μουτζούρωναν τα πανεπιστήμια, αντέγραφαν μαζικά στις εξετάσεις, περνούσαν τα μαθήματα με βάση την συμμετοχή στις κατάλληλες παρατάξεις, και έμεναν στο πανεπιστήμιο 10 χρόνια και βάλε ... όπως δηλαδή στην Ελλάδα, τότε ποιό από τα δύο θα ήταν το πιο πιθανό αποτέλεσμα;

1. Θα έλυναν όλα τους τα προβλήματα και θα ήταν όλα τέλεια.
2. Θα χειροτέρευαν όλα τα προβλήματα και θα είχαν και αυτοί 60% ανεργία στους νέους.
 
Last edited:
Έχουν οι Ιταλοί πανεπιστήμια με εκτεταμένο campus και εστίες με διαμερίσματα τριών δωματίων (γιατί σε τέτοιο κατοικεί η περίπτωση του άρθρου που παραθέτεις); Γιατί εδώ σίγουρα δεν έχουμε.


Πάντως διαβάζω τα ονόματα των διδασκόντων του CAL που μένουν σε εστίες:
Mahasin Mujahid, George Chang, Genaro Padilla, Malo Hutson, Na'ilah Suad Nasir. Για 100% thoroughbred αμερικανοί μου ακούγονται. Στα δικά μας δεδομένα, μπορεί να υπηρετούσαν σε κανένα Άι-Στράτη, σα να λέμε.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

και έμεναν στο πανεπιστήμιο 10 χρόνια και βάλε ... όπως δηλαδή στην Ελλάδα

Η προσωπική μου εμπειρία σε ελληνικό πανεπιστήμιο (ΝΟΕ ΑΠΘ πριν 20 χρόνια) μου λέει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών που αποφοιτούν, τελειώνουν στη σχολή σε διάστημα 4 (το ελάχιστο δυνατό) έως 6 ετών. Τα 10 χρόνια φοίτησης, αν και υπάρχουν σαν δυνατότητα (και ο πατέρας μου, διδάκτορας και καθηγητής οικονομικών, παρέμενε μέχρι πρότινος εγγεγραμμένος φοιτητής Νομικής, όπως κι εγώ σκεφτόμουν να αξιοποιήσω τη δυνατότητά μου βάσει βαθμού πτυχίου να εγγραφώ στη Γερμανική Φιλολογία, αλλά τελικώς δεν το έκανα), σπανιότατα θα οδηγήσουν και σε πτυχίο, ώστε να δύνασαι να τα αναφέρεις με κάποια ελάχιστη σοβαρότητα ως επιχείρημα.
 
Re: Απάντηση: Σκέψεις περί τριτοβάθμιας εκπαίδευσης..

Έχουν οι Ιταλοί πανεπιστήμια με εκτεταμένο campus και εστίες με διαμερίσματα τριών δωματίων (γιατί σε τέτοιο κατοικεί η περίπτωση του άρθρου που παραθέτεις); Γιατί εδώ σίγουρα δεν έχουμε.


Πάντως διαβάζω τα ονόματα των διδασκόντων του CAL που μένουν σε εστίες:
Mahasin Mujahid, George Chang, Genaro Padilla, Malo Hutson, Na'ilah Suad Nasir. Για 100% thoroughbred αμερικανοί μου ακούγονται. Στα δικά μας δεδομένα, μπορεί να υπηρετούσαν σε κανένα Άι-Στράτη, σα να λέμε..

Ή ίσως η ιδέα που έχεις για την Αμερική δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα... άστο κι αυτό σαν μια πιθανότητα.

(Καθηγητής στο Τέξας ήταν και κάποιος Varoufakis!... Στο Τέξας του Μπους... )
 
Ναι, μεν, αλλά δεν συναντώ ούτε ένα επώνυμο αγγλοσαξωνικο-γερμανο-ιρλανδικής προέλευσης, στα 5 που διάβασα. Τυχαίο?
 
Στο Μπερκλει, ένα από τα κορυφαία πανεπιστήμια στον κόσμο, υπάρχουν καθηγητές που ζουν στις φοιτητικές εστίες μαζί με τους φοιτητές. Στην Ελλάδα και την Ιταλία, που έχουν και πλήθος αριστερών καθηγητών, γιατί δεν το κάνουν;

http://www.sfgate.com/education/article/Cal-professors-live-in-dorms-to-help-students-4778347.php

Όσο για τα υπόλοιπα, αν οι φοιτητές στην Αγγλία έκαναν καταλήψεις, μουτζούρωναν τα πανεπιστήμια, αντέγραφαν μαζικά στις εξετάσεις, περνούσαν τα μαθήματα με βάση την συμμετοχή στις κατάλληλες παρατάξεις, και έμεναν στο πανεπιστήμιο 10 χρόνια και βάλε ... όπως δηλαδή στην Ελλάδα, τότε ποιό από τα δύο θα ήταν το πιο πιθανό αποτέλεσμα;

1. Θα έλυναν όλα τους τα προβλήματα και θα ήταν όλα τέλεια.
2. Θα χειροτέρευαν όλα τα προβλήματα και θα είχαν και αυτοί 60% ανεργία στους νέους.

Έρχεσαι στα λόγια μας. Θα θέλαμε κι εμείς εδώ να μένουμε σε εστίες (προσωπικά θα το ήθελα, άλλωστε δίδαξα 12 χρόνια στο πανεπιστήμιο στη Φλώρινα). Αλλά δεν έχουμε. Ούτε στις περισσότερες χώρες της Μεσογείου. Στα Βαλκάνια έχουν όλοι μεγάλες εστίες, εκτός της Σερβίας. Αυτό κάτι λέει...

Για όλα τα υπόλοιπα θα σου έλεγα, ότι μάλλον δεν έχεις σχέση με το πρόσφατο παρόν στα ελληνικά πανεπιστήμια. Κι επίσης κάνεις λάθος όταν θεωρείς ότι όλα είναι καλά από την πλευρά του κράτους και της χρηματοδότησης και το πρόβλημα είναι οι αριστεροί φοιτητές και καθηγητές.
Πλέον υπάρχει το αρχείο της αξιολόγησης όλων των τμημάτων των ελληνικών πανεπιστημίων ή σχεδόν, τόσο της εσωτερικής (αυτοαξιολόγησης) όσο και της εξωτερικής (με μέλη από μητρώο εξωτερικών αξιολογητών). Μπορείς να δεις τα αποτελέσματα στο http://www.hqaa.gr/gr/exteval-reports.php . Από τις εκθέσεις αυτές μπορείς να καταλάβεις ότι η θέση των ελληνικών πανεπιστημίων στον παγκόσμιο χάρτη, ή έστω στον ευρωπαικό, δεν είναι αυτή που έχεις εσύ στο μυαλό σου. Και ότι το πρόβλημα δεν είναι οι αριστεροί φοιτητές και καθηγητές και η αντιγραφή, αλλά οι ελλιπείς υποδομές, και η χρηματοδότηση, καθώς και οι χαμηλές αποδοχές του προσωπικού και η έλλειψη κονδυλίων για έρευνα και η έλλειψη κονδυλίων στους φοιτητές για εξάσκηση κλπ.

Επίσης μπορείς να δεις ότι η εικόνα που υπάρχει ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια δεν θέλουν την αξιολόγησή τους δεν ισχύει στον απόλυτο βαθμό. Υπάρχουν πανεπιστημιακά τμήματα που ζήτησαν κι αξιολογήθηκαν από εξωτερικούς φορείς πολλά χρόνια πριν. Π.χ. το Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκριτείου το 2008, το Φυσικό της Κρήτης το ίδιο και δεκάδες τμήματα (περισσότερα από 50) το 2010.

Από την άλλη για όλα τα υπόλοιπα που αναφέρω για τον πολιτισμένο χώρο και χώρες δεν μας είπες τίποτε. Λες και δεν υπάρχουν τα προβλήματα που σου αναφέρουμε.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Σκέψεις περί τριτοβάθμιας εκπαίδευσης..

Ναι, μεν, αλλά δεν συναντώ ούτε ένα επώνυμο αγγλοσαξωνικο-γερμανο-ιρλανδικής προέλευσης, στα 5 που διάβασα. Τυχαίο?

Το Hutson που έβαλες μάλλον είναι.

Επιπλέον, στην Καλιφόρνια οι άσπροι είναι λιγότεροι από 50% πλέον. Δεν ξέρω τι ακριβώς ποσοστό είναι.

Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι υπόλοιποι είναι λιγότερο "πατριώτες Αμερικανοί". Ή λιγότερο Αμερικανοί, γενικώς. Ίσως και να είναι "περισσότερο".
 
Για να δεις ότι το σύνολο των ελληνικών πανεπιστημίων δεν είναι αυτό που έχεις στο μυαλό σου, σε καλώ, όποια μέρα και μήνα θέλεις, να έλθεις στη Θεσσαλονίκη και να ξεναγήσω στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Να δεις τους χώρους των φοιτητών, τις εγκαταστάσεις, το αν είναι συντηρημένοι ή όχι, αν υπάρχουν γραμμένα με σπρέυ και πού υπάρχουν οι αφίσες, την ποιότητα και την καθαριότητα στις τουαλέτες των φοιτητών, τους χώρους της φοιτητικής λέσχης, κλπ. Μπορώ να σου στείλω ένα ολόκληρο φωτογραφικό αφιέρωμα, αλλά επειδή νομίζω ότι θα το θεωρήσεις πλαστό ή προκατειλημμένο, γι αυτό και απευθύνω ανοιχτή πρόσκληση για να σε ξεναγήσω σε όλο το χώρο του πανεπιστημίου.
 
Από την άλλη για όλα τα υπόλοιπα που αναφέρω για τον πολιτισμένο χώρο και χώρες δεν μας είπες τίποτε. Λες και δεν υπάρχουν τα προβλήματα που σου αναφέρουμε.

Δεν τα γνωρίζω για τα θέματα που λες στον "πολιτισμένο κόσμο", οπότε δεν έχω κάτι να πω. Αφού εσύ το έχεις ψάξει και το γνωρίζεις, σε πιστεύω. Είμαι πάντως σίγουρος ότι δεν θα έλυναν κανένα από τα προβλήματά τους αν λειτουργούσαν όπως τα Ελληνικά, μάλλον θα τα χειροτέρευαν. Αντίθετα, είμαι σίγουρος ότι τα Ελληνικά θα έλυναν πολλά από τα προβλήματά τους αν λειτουργούσαν όπως τα Αγγλικά.

Αρχικά είπες ότι τα πανεπιστήμια στο εξωτερικό που έχεις επισκευτεί είναι μπάχαλο σαν τα δικά μας, που δεν γνωρίζει κανείς πότε ξεκινούν και πότε τελειώνουν.

Σου απάντησα ότι αν θες να δεις πανεπιστήμια να λειτουργούν σωστά, τότε να επισκευτείς της Γερμανίας, της Αγγλίας και των ΗΠΑ.

Από κει και πέρα, για την πρόοδο και την ποιότητα των πανεπιστημίων της Ελλάδας καλύτερα να έχεις σαν μετρική πόσοι κορυφαίοι φοιτητές από Οξφόρδη και Χάρβαρντ έρχονται στην Ελλάδα να κάνουν διδακτορικό.

Αυτή είναι η άποψή μου. Ξέρω ότι έχεις άλλη άποψη.

(ΑΠΘ τελείωσα και τα είδα από μέσα.)
 
Δεν τα γνωρίζω για τα θέματα που λες στον "πολιτισμένο κόσμο", οπότε δεν έχω κάτι να πω. Αφού εσύ το έχεις ψάξει και το γνωρίζεις, σε πιστεύω. Είμαι πάντως σίγουρος ότι δεν θα έλυναν κανένα από τα προβλήματά τους αν λειτουργούσαν όπως τα Ελληνικά, μάλλον θα τα χειροτέρευαν. Αντίθετα, είμαι σίγουρος ότι τα Ελληνικά θα έλυναν πολλά από τα προβλήματά τους αν λειτουργούσαν όπως τα Αγγλικά.

Αρχικά είπες ότι τα πανεπιστήμια στο εξωτερικό που έχεις επισκευτεί είναι μπάχαλο σαν τα δικά μας, που δεν γνωρίζει κανείς πότε ξεκινούν και πότε τελειώνουν.

Σου απάντησα ότι αν θες να δεις πανεπιστήμια να λειτουργούν σωστά, τότε να επισκευτείς της Γερμανίας, της Αγγλίας και των ΗΠΑ.

Από κει και πέρα, για την πρόοδο και την ποιότητα των πανεπιστημίων της Ελλάδας καλύτερα να έχεις σαν μετρική πόσοι κορυφαίοι φοιτητές από Οξφόρδη και Χάρβαρντ έρχονται στην Ελλάδα να κάνουν διδακτορικό.

Αυτή είναι η άποψή μου. Ξέρω ότι έχεις άλλη άποψη.

(ΑΠΘ τελείωσα και τα είδα από μέσα.)

Φοιτητές από το Χάρβαρντ και την Οξφόρδη γνωρίζω μόνο 6 που έχουν κάνει τα πιο πρόσφατα χρόνια διδακτορικό στη Θεσσαλονίκη. Όχι παραπάνω. Μπορείς να δεις και τα διδακτορικά τους στο www.ekt.org.gr

Για τα δικά μας πανεπιστήμια πότε ξεκινούν και πότε τελειώνουν από το 2014 γνωρίζουμε πλέον όλες τις ημερομηνίες έναρξης έτους, εξετάσεων, αργίες, κλπ. Είναι ευθύνη των κοσμητόρων και μπορώ να πω ότι το σύστημα λειτουργεί καλά. Π.χ. η κόρη μου που είναι στην Ιατρική γνωρίζει από το Σεπτέμβριο του 2014, ότι θα τελειώσει την εξεταστική του Ιουνίου του 2015 στις 10 Ιουλίου, άρα μπορεί να προγραμματίσει πότε θα πάει για πρακτική άσκηση σε νοσοκομείο του εξωτερικού από το Δεκέμβριο του 2014.

Δεν λέω ότι όλα είναι ιδανικά στα ελληνικά πανεπιστήμια. Το αντίθετο. Αλλά ούτε θεοποιώ τα ξένα, ούτε θεοποιώ τις λίστες, ούτε υποτιμώ τα ελληνικά. Ούτε επίσης έχω την εικόνα του ελληνικού πανεπιστημίου του 2010 ή του 2008 στο σήμερα. Σήμερα είμαστε στο 2015 και έχουμε άλλες ανάγκες και άλλους στόχους. Ούτε μπορώ να αντιμετωπίζω τους φοιτητές μου με την αδιαφορία των δικών μου καθηγητών της δεκαετίας του 1980.

Ούτε πιστεύω ότι η ελληνική τσαπατσουλιά είναι ο τρόπος για να λυθούν τα προβλήματα. Το αντίθετο μάλιστα. Αλλά και δεν θα πω ότι η ελληνική τσαπατσουλιά ισχύει ως τρόπος διοίκησης σε όλα τα ιδρύματα.

Η πρόσκληση για την επίσκεψη ισχύει. Άλλο πράγμα το ΑΠΘ και μάλιστα μερικά χρόνια πριν κι άλλο το Μακεδονίας.
 
Δεν τα γνωρίζω για τα θέματα που λες στον "πολιτισμένο κόσμο", οπότε δεν έχω κάτι να πω. Αφού εσύ το έχεις ψάξει και το γνωρίζεις, σε πιστεύω. Είμαι πάντως σίγουρος ότι δεν θα έλυναν κανένα από τα προβλήματά τους αν λειτουργούσαν όπως τα Ελληνικά, μάλλον θα τα χειροτέρευαν. Αντίθετα, είμαι σίγουρος ότι τα Ελληνικά θα έλυναν πολλά από τα προβλήματά τους αν λειτουργούσαν όπως τα Αγγλικά.

Αρχικά είπες ότι τα πανεπιστήμια στο εξωτερικό που έχεις επισκευτεί είναι μπάχαλο σαν τα δικά μας, που δεν γνωρίζει κανείς πότε ξεκινούν και πότε τελειώνουν.

Σου απάντησα ότι αν θες να δεις πανεπιστήμια να λειτουργούν σωστά, τότε να επισκευτείς της Γερμανίας, της Αγγλίας και των ΗΠΑ.

Από κει και πέρα, για την πρόοδο και την ποιότητα των πανεπιστημίων της Ελλάδας καλύτερα να έχεις σαν μετρική πόσοι κορυφαίοι φοιτητές από Οξφόρδη και Χάρβαρντ έρχονται στην Ελλάδα να κάνουν διδακτορικό.

Αυτή είναι η άποψή μου. Ξέρω ότι έχεις άλλη άποψη.

(ΑΠΘ τελείωσα και τα είδα από μέσα.)

Απο μεγαλα πανεπιστημια του εξωτερικου δεν θα δεις φοιτητες να ερχονται στην Ελλαδα για μεταπτυχιακα (ισως σε τιποτα humanities, αρχαιολογια, γλωσσες κλπ)
ΟΜΩΣ την αντιθετη πορεια θα τη δεις κατα κορον.
Μη συγχεουμε τα προ- με τα μεταπτυχιακα.
Για να εχεις δυνατα μεταπτυχιακα χρειαζονται υποδομες, κοινως αφθονο χρημα.
Αν διαβασεις λιγο απο τις αξιολογησεις που εκαναν εξωτερικοι κριτες (στο βαθμο που μπορεσαν εκαναν πολυ καλη δουλεια) και υπαρχουν πλεον σε κοινη θεα
θα δεις οτι απορουν πως ειναι δυνατον να γινεται ερευνητικη δουλεια με αυτα τα budget

Καλο ειναι να βλεπουμε τα rankings κλπ αλλα να τα συγκρινουμε με τις επενδυσεις που γινονται, αλλιως δεν εχει νοημα
 
Και επιπλέον:

Σε περισσότερα από 120 τμήματα στο σύνολο των πανεπιστημίων της χώρας λειτουργούν μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών σε άλλη γλώσσα από την ελληνική (συνήθως στα αγγλικά). Το αγγλόφωνο πρόγραμμα μπτχ. σπουδών του δικού μου τμήματος είναι αυτό http://mabsos.uom.gr/description-aim. Έχει 45-50 φοιτητές κάθε διετία. Το 35-50% των φοιτητών προέρχονται από άλλες χώρες. Έχουμε και φοιτητές από Φιλανδία και Σκωτία. Έχουμε και μαθήματα στο προπτυχιακό επίπεδο που διδάσκονται αποκλειστικά στα αγγλικά ή στα ρωσικά και απευθύνονται τόσο στους φοιτητές ERASMUS όσο και στους δικούς μας.

Επίσης στη Θεσσαλονίκη υπάρχει το Διεθνές Πανεπιστήμιο, http://www.ihu.edu.gr/index.php/schools-faculty.html το οποίο προσφέρει μόνο μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές, μόνο στα αγγλικά, και το 50% των φοιτητών του προέρχεται υποχρεωτικά (by the law) από άλλες χώρες. Επίσης το 50% του προσωπικού του είναι visiting professors από άλλα πανεπιστήμια κυρίως του εξωτερικού. Οι οποίοι πληρώνονται με ελληνικές αμοιβές (δυστυχώς...) αλλά έρχονται στην Ελλάδα κανονικά.

Όλα τα παραπάνω δεν είναι σύμφωνα με την εικόνα που έχεις στο μυαλό σου για τα ελληνικά πανεπιστήμια, αλλά υπάρχουν. Υπάρχουν και λειτουργούν. Και θα μπορούσαν να λειτουργούσαν καλύτερα αν έλειπαν κάποιες αγκυλώσεις (π.χ. δεν μας επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία να κάνουμε franchising σε άλλες χώρες).

Η πρόσκληση ισχύει δεν είναι σχήμα λόγου.
 
Απο μεγαλα πανεπιστημια του εξωτερικου δεν θα δεις φοιτητες να ερχονται στην Ελλαδα για μεταπτυχιακα (ισως σε τιποτα humanities, αρχαιολογια, γλωσσες κλπ)
ΟΜΩΣ την αντιθετη πορεια θα τη δεις κατα κορον.
Μη συγχεουμε τα προ- με τα μεταπτυχιακα.
Για να εχεις δυνατα μεταπτυχιακα χρειαζονται υποδομες, κοινως αφθονο χρημα.
Αν διαβασεις λιγο απο τις αξιολογησεις που εκαναν εξωτερικοι κριτες (στο βαθμο που μπορεσαν εκαναν πολυ καλη δουλεια) και υπαρχουν πλεον σε κοινη θεα
θα δεις οτι απορουν πως ειναι δυνατον να γινεται ερευνητικη δουλεια με αυτα τα budget

Καλο ειναι να βλεπουμε τα rankings κλπ αλλα να τα συγκρινουμε με τις επενδυσεις που γινονται, αλλιως δεν εχει νοημα


Η πορεία των δικών μας προς τα έξω δεν σημαίνει ότι τα πανεπιστήμιά μας είναι καλά αλλά ότι οι συγκεκριμένοι φοιτητές σαν άτομα προσπάθησαν πολύ. Είναι ατομικό επίτευγμα.

Η πορεία κορυφαίων φοιτητών από έξω προς τα μας θα σήμαινε ότι τα πανεπιστήμιά μας είναι εφάμιλα των ξένων. Δεν υπάρχει τέτοια ροή γιατί απλούστατα δεν είναι.

Οι αιτίες που τα δικά μας ΑΕΙ δεν είναι καλά, είναι πάρα πολλές και δεν είναι μόνον τα λεφτά. Ούτε στα Μαθηματικά έχουμε ροή προς τα μέσα και εκεί δεν χρειάζονται ούτε υποδομές, ούτε άφθονο χρήμα.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Όλα τα παραπάνω δεν είναι σύμφωνα με την εικόνα που έχεις στο μυαλό σου για τα ελληνικά πανεπιστήμια, αλλά υπάρχουν. Υπάρχουν και λειτουργούν. Και θα μπορούσαν να λειτουργούσαν καλύτερα αν έλειπαν κάποιες αγκυλώσεις (π.χ. δεν μας επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία να κάνουμε franchising σε άλλες χώρες).

Η πρόσκληση ισχύει δεν είναι σχήμα λόγου.

Την ίδια συζήτηση την έχουμε ξανακάνει και το 2007, μόλις πρωτομπήκα στο φόρουμ. Εγώ έλεγα ότι τίποτα δεν λειτουργεί σωστά στην Ελλάδα, ούτε τα ΑΕΙ, ούτε τα νοσοκομεία, ούτε κανένα κομμάτι του δημοσίου. Εσύ μου απαντούσες ότι πάμε από το καλό στο καλύτερο, στο μέλλον θα πάμε ακόμη καλύτερα, οι αξιολογήσεις δείχνουν θαυμάσια, όλοι οι τομείς βελτιώνονται, και όσους ξένους επισκεύτηκες είδες εκεί προβλήματα.

Ίσως να μην το θυμάσαι, εγώ πάντως το θυμάμαι πολύ καλά γιατί ήταν από τις πρώτες συζητήσεις που είχα κάνει και μου την είχαν πέσει όλοι μαζικά! :-)
 
Η πορεία των δικών μας προς τα έξω δεν σημαίνει ότι τα πανεπιστήμιά μας είναι καλά αλλά ότι οι συγκεκριμένοι φοιτητές σαν άτομα προσπάθησαν πολύ. Είναι ατομικό επίτευγμα.

Δεν ειναι μονο ατομικο επιτευγμα.
Παραδειγμα προσωπικο:
Δουλευοντας σε μεγαλο αμερικανικο πανεπιστημιο (τοπ τεν) ειχα την ευκαιρια να διαπιστωσω οτι undergrads (προπτυχιακοι) εκει δεν ειχαν βασικες γνωσεις σε πραγματα που οταν ημουν στη θεση τους τα ηξερα.
Πως τα εμαθα? γιατι υπηρχαν στην υλη, καποιοι μας τα διδαξαν και φυσικα εκατσα και τα διαβασα για να περασω το μαθημα.

Ξαναλεω αλλο τα προ- και αλλο τα μετα-
 
Η πορεία των δικών μας προς τα έξω δεν σημαίνει ότι τα πανεπιστήμιά μας είναι καλά αλλά ότι οι συγκεκριμένοι φοιτητές σαν άτομα προσπάθησαν πολύ. Είναι ατομικό επίτευγμα.

Η πορεία κορυφαίων φοιτητών από έξω προς τα μας θα σήμαινε ότι τα πανεπιστήμιά μας είναι εφάμιλα των ξένων. Δεν υπάρχει τέτοια ροή γιατί απλούστατα δεν είναι.

Οι αιτίες που τα δικά μας ΑΕΙ δεν είναι καλά, είναι πάρα πολλές και δεν είναι μόνον τα λεφτά. Ούτε στα Μαθηματικά έχουμε ροή προς τα μέσα και εκεί δεν χρειάζονται ούτε υποδομές, ούτε άφθονο χρήμα.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---



Την ίδια συζήτηση την έχουμε ξανακάνει και το 2007, μόλις πρωτομπήκα στο φόρουμ. Εγώ έλεγα ότι τίποτα δεν λειτουργεί σωστά στην Ελλάδα, ούτε τα ΑΕΙ, ούτε τα νοσοκομεία, ούτε κανένα κομμάτι του δημοσίου. Εσύ μου απαντούσες ότι πάμε από το καλό στο καλύτερο, στο μέλλον θα πάμε ακόμη καλύτερα, οι αξιολογήσεις δείχνουν θαυμάσια, όλοι οι τομείς βελτιώνονται, και όσους ξένους επισκεύτηκες είδες εκεί προβλήματα.

Ίσως να μην το θυμάσαι, εγώ πάντως το θυμάμαι πολύ καλά γιατί ήταν από τις πρώτες συζητήσεις που είχα κάνει και μου την είχαν πέσει όλοι μαζικά! :-)

σε αυτό δεν έχεις καθόλου άδικο. Απλώς η παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες έχει συντριβεί από τα προγράμματα σταθεροποίησης.
 
σε αυτό δεν έχεις καθόλου άδικο. Απλώς η παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες έχει συντριβεί από τα προγράμματα σταθεροποίησης.

Ναι βέβαια, αυτή είναι η μια άποψη. Η χώρα ήταν μια χαρά με κάποια μικροπροβληματάκια που έχουν όλοι, αλλά δυστυχώς ήρθε το μνημόνιο στα καλά καθούμενα και την κατέστρεψε.

Η άλλη άποψη, είναι ότι οι παρατάξεις και τα σκονάκια στα πανεπιστήμια, τα φακελάκια στα νοσοκομεία και τις πολεοδομίες, και οι μίζες στα υπουργεία, είναι απλώς συμπτώματα μιας βαριάς αρρώστιας που ποτέ δεν καταπολεμήθηκε σοβαρά, και που τελικά σκότωσε την χώρα.
 
Καλά έχω δει σε πανεπιστήμιο σύνθημα για κατάργηση των εξετάσεων.


Όοοχι των εισαγωγικών!
Των εξαμήνων, εντός των πανεπιστημιακών σπουδών.
Έκλαψα από τα γέλια και δυστυχώς ξέχασα να το φωτογραφίσω.


--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

όχι χαρακτηρισμούς και ψυχαναλύσεις στον συνομιλητή παρακαλώ.