Σκονη σε φακο Canon efs 18-55 image stabilizer

mstr

Supreme Member
23 July 2009
4,393
Καλησπερα

Εχω την canon eos 400d,και ο φακος που εχω ειναι ο 18-55 is.

Το μεσημερι πηγα να καθαρισω το φακο κατω απο το φως μιας λαμπας και δυστυχως παρατηρησα οτι εχει μπει σκονη μεσα στο φακο.

Κατω απο το πρωτο κρυσταλλο(το εξωτερικο)και λιγο μεσα υπαρχει ενα κρυσταλλο περιπου το μισο σε μεγεθος το οποιο με κινηση του ζουμ δε μετακινηται,και υπαρχει πιο κατω ενα αλλο παλι κρυσταλλο μικρο(το οποιο περιβαλλεται απο κατι σα πλαστικο)το οποιο αν ζουμαρεις-ξεζουμαρεις,αλλαζει μεγεθος/μετακινηται.Δυστυχως και σε αυτα τα δυο κρυσταλλα εχει επικαθησει σκονη,και μαλιστα αρκετη.

Ειχα την εντυπωση τελευταια οτι σαν να εχει πεσει λιγο το κοντραστ,μαλλον θα ευθυνεται αυτο.

Μου εκανε εντυπωση(αν και ειχα δει στο διαδικτιο παρομοια περιστατικα με 17-55is που ειναι και ακριβος),γιατι δε κανω και τοσο βαρια χρηση σε περιβαλλον με σκονη κτλ.Δυστυχως απ'οτι φαινεται η ποιοτητα κατασκευης δεν ειναι και τοσο καλη.

Αυτο σε συνδιασμο με το οτι ειχε μπει και σκονη στον αισθητηρα χωρις να ειχα βγαλει ποτε το φακο(και το sensor cleaning δεν κανει απολυτως τιποτα),με εχει κανει λιγο σκεπτικο πλεον απεναντι στις μηχανες της canon,τουλαχιστον τα μοντελα εισαγωγικης κατηγοριας.

Ξερει κανεις αν αυτο μπορει να καθαριστει(ο φακος),και αν ναι,ειναι επικινδυνο αν τον ανοιξουν να ξεκεντραριστουν τιποτα κρυσταλλα μεσα και μετα να εχει αλλα προβληματα?Αν εχετε εμπειριες παρομοιες και εσεις αναφερετε το εδω.

Θα σκεφτειτε ισως γιατι το λεω εδω,και αν θελω μετα να τα πουλησω...εγω παντως παλι θα το ελεγα αν τα πουλουσα.

Επισης κατι αλλο.Ειχα παρατηρησει οτι σε καποιους φακους 18-55 is,σε καποιους γραφει μπροστα γυρω απο το κρυσταλλο "canon lens made in japan" και πισω στη μοντουρα τιποτα,σε καποιους αλλους δεν το γραφει μπροστα,αλλα γραφει πισω στη μοντουρα "made in japan",και σε καποιους αλλους παλι δε γραφει μπροστα κατι και πισω γραφει "made in taiwan".
(τα καπακια σε ολους ομως γραφουν made in taiwan).Λιγο περιεργο δεν ειναι?
 
Να έχει πέσει το κόντραστ από λίγη σκόνη, αποκλείεται. Να έχει απλώσει δίκτυο κανένας μύκητας, να έχει θαμπώσει το μπροστινό στοιχείο από απρόσεκτο επίμονο καθάρισμα, ναι, αυτά μπορεί να ρίξουν το κόντραστ. 2-3 κόκκοι, όχι.
 
Τασο δεν ειναι 2-3 κοκκοι δυστυχως.Ειναι αρκετη.Μπορει και να μην επεσε το κοντραστ βεβαια και να μου φανηκε για καποιο λογο καποιες στιγμες αυτο.

Jim,η μηχανη εχει αρκετη χρηση,υγρασια μονο οταν βρισκομουν σε μερος με υγρασια και φωτογραφιζα.(οχι να την εχω να βρεχεται)
 
Κοίταξε το να μπουν 2-3 κόκκοι δεν είναι ασύνηθες, στον Τάμρον 70-200/2.8 μπήκαν στο πρώτο δίμηνο αλλά ήταν πίσω από το πρόσθιο γκρουπ (το γκρουπ εστίασης λειτουργούσε σαν τρόμπα, τραβώντας από έξω) και το καθάρισα με τα χεράκια μου πολύ εύκολα. Τώρα να έχει μπει τόση σκόνη που λες...
 
Καλησπερα


Ο φακος μου δυστυχως κατι επαθε και δεν κανει autofocus στις ενδιαμεσες εστιακες αποστασεις.Κανει autofocus στα 18mm και στα 50-55mm.

Περιεργο προβλημα,με χειροκινητη εστιαση δεν εχει προβλημα.

Θα παω αυριο σε καποιο μαγαζι να βαλουμε ενα αλλο φακο να δω τι γινεται,αν εχετε ομως καμια προταση,συμβουλεψτε με.

Προσπαθησα να καθαρισω την επαφη στη μοντουρα,αλλα τιποτα.
 
Κοιτα να δεις τωρα τι γινεται,ο φακος οταν πας να κανεις autofocus κανει κινησεις μπρος-πισω και ψαχνει για να πετυχει την εστιαση.Τωρα κατι επαθε ο φακος λοιπον,και ενω στα 18mm και κατι λιιιιγο μετα,και στα 50-55mm δουλευει ενταξει,σε ολο το αλλο ευρος του zoom κανει μονο την κινηση προς τα πισω,κατι επαθε και χαλασε.

Δοκιμασα σε ενα μαγαζι το φακο μου σε μια 450d,και εκανε τα ιδια,ενω ο φακος της 450 εκει στο μαγαζι(ο ιδιος με το δικο μου)δουλευε οκ στη μηχανη μου.Αρα ο φακος μου επαθε καποια βλαβη.
:confused::confused::confused:
 
Παμε για αλλα ..με 2 επιλογες Ωρα για αναβαθμιση , καποια καταστηματα παιρνουν την παλια για καποιο ποσο οταν αγορασεις καινουρια. Αν δεν ειναι ωρα για εξοδα ....πιστευω πως δεν αξιζει να αγορασεις παλι τον κιτ αλλα.. 1) τον δουλευεις χειροκινητα εως οτου βρεις τα χρηματα για τον απλο ταμρον 17-50 (338 ευρω) , αν τα εχεις παρτον ειναι αναβαθμιση απο μονος του.. 2) Αν δεν τα εχεις ,αγοραζεις με 90-95 ευρω εναν 50/1.8 που ειναι φωτεινος , οξυς οπως λενε οσοι τον εχουν , παμφηνος και χρησιμος σε μελλοντικη αγορα.Και προπαντων με ελαχιστα χρηματα θα εχεις εναν σωστο σε αποδοση φακο.
 
Γεια σου stgeo

Καταρχας ενδιαφερον αυτο που λες για την αποσυρση παλιου εξοπλισμου.Δεν το ηξερα.Ο tamron που προτεινεις ειναι σιγουρα μια πολυ καλη επιλογη.Βεβαια σκεφτομουν αν κανω τετοια κινηση,να κοιτουσα τον νεο με το stabiliser.Εχω παρατηρησει στην πλειονοτητα των ληψεων που κανω,ο σταθεροποιητης μου εχει φανει πολυ χρησιμος.
Ειναι βεβαια πιο φωτεινος ακομη και ο απλος tamron απο αυτον που εχω,αλλα συνηθως δουλευω με πιο κλειστα διαφραγματα στην slr εχω παρατηρησει.Δηλαδη απο την πορεια μου μεχρι τωρα με την slr εχω βγαλει το συμπερασμα οτι προσωπικα πιο πολυ χρησιμο μου ειναι το stabiliser παρα τα ανοιχτα διαφραγματα.Αλλα ασφαλως ειναι ενα συν να ειναι πιο φωτεινος ο φακος,οπως και να εχει.Εχω διαβασει οτι ειναι και πιο καλοι στην αυτοματη εστιαση οι φωτεινοι φακοι.

Ο 50/1.8 που μου προτεινες δειχνει πολυ ενδιαφερον.

Εντελει βεβαια αυτο που σκεφτομαι,μιας και θα παω φανταρος τωρα,ειναι να τον δουλευω αυτον που εχω ετσι που ειναι,και μετα του χρονου να παρω μια καλητερη μηχανη ισως.Βλεπουμε.
 
Γεια σου stgeo

Καταρχας ενδιαφερον αυτο που λες για την αποσυρση παλιου εξοπλισμου.Δεν το ηξερα.Ο tamron που προτεινεις ειναι σιγουρα μια πολυ καλη επιλογη.Βεβαια σκεφτομουν αν κανω τετοια κινηση,να κοιτουσα τον νεο με το stabiliser.Εχω παρατηρησει στην πλειονοτητα των ληψεων που κανω,ο σταθεροποιητης μου εχει φανει πολυ χρησιμος.
Ειναι βεβαια πιο φωτεινος ακομη και ο απλος tamron απο αυτον που εχω,αλλα συνηθως δουλευω με πιο κλειστα διαφραγματα στην slr εχω παρατηρησει.Δηλαδη απο την πορεια μου μεχρι τωρα με την slr εχω βγαλει το συμπερασμα οτι προσωπικα πιο πολυ χρησιμο μου ειναι το stabiliser παρα τα ανοιχτα διαφραγματα.Αλλα ασφαλως ειναι ενα συν να ειναι πιο φωτεινος ο φακος,οπως και να εχει.Εχω διαβασει οτι ειναι και πιο καλοι στην αυτοματη εστιαση οι φωτεινοι φακοι.

Ο 50/1.8 που μου προτεινες δειχνει πολυ ενδιαφερον.

Εντελει βεβαια αυτο που σκεφτομαι,μιας και θα παω φανταρος τωρα,ειναι να τον δουλευω αυτον που εχω ετσι που ειναι,και μετα του χρονου να παρω μια καλητερη μηχανη ισως.Βλεπουμε.

Καμιά σχέση οι ταχύτητες που θα βλέπεις με φακό 2.8 σε σχέση με τον 3.5-5.6 . Να το θυμάσαι....
 
Εννοεις τις ταχυτητες κλειστρου ετσι?Η της αυτοματης εστιασης?

Λογικο ειναι αν εχει ανοικτο διαφραγμα να μπορω να χρησιμοποιω μεγαλητερες ταχυτητες σε συγκεκριμενες φωτιστικες συνθηκες απο'τι με πιο κλειστο,τα ξερω περι της εκθεσης.Το θεμα ειναι οτι ακομα και σ'αυτον που εχω,σπανιως ανοιγω το διαφραγμα πανω απο 6.3.
 
Εννοεις τις ταχυτητες κλειστρου ετσι?Η της αυτοματης εστιασης?

Λογικο ειναι αν εχει ανοικτο διαφραγμα να μπορω να χρησιμοποιω μεγαλητερες ταχυτητες σε συγκεκριμενες φωτιστικες συνθηκες απο'τι με πιο κλειστο,τα ξερω περι της εκθεσης.Το θεμα ειναι οτι ακομα και σ'αυτον που εχω,σπανιως ανοιγω το διαφραγμα πανω απο 6.3.

Και στα δυο. Δεν είναι το ίδιο πάντως να έχει την ίδιαι έκθεση στο 6.3 με φακό 5.6 και με 2.8.
 
πλακα πλακα πως γινεται να καθαριστει ενας κοκος σκονης μεσα σε φακο ;
γιατι και εγω κατι τετοιο βλεπω στον sigma!
 
πλακα πλακα πως γινεται να καθαριστει ενας κοκος σκονης μεσα σε φακο ;
γιατι και εγω κατι τετοιο βλεπω στον sigma!

Θα πρεπει να τον ανοιξεις.Πριν ομως το αποφασισεις , το ψαχνεις πρωτα καλα (Ιντερνετ)για σημεια προσοχης μη τον χαλασεις γιατι δεν ειναι ολοι ιδιας δυσκολιας.Αλλωστε καποιοι κοκκοι δεν επηρεαζουν την ποιοτητα (ουτε που φαινεται κατι ιδιαιτερα στα μπροστινα στοιχεια).Αγγιζεις μονο αν εχεις προβλημα εδω.

Παραδειγμα εδω για τον CZJ flektogon 35/2.4 που μαλλον ανηκει στους ευκολους στο λυσιμο.

http://www.kolumbus.fi/uusilehto/img/lenses/zeiss/disass/
 
Last edited:
:violent-smiley-008:

Αλλα επειδη δεν γινεται με λαπαροσκοπηση , οταν χρειαζεται ....καποιος θα τον κανει καπως ετσι ....σαν τον φλεκ εννοω -bye-
 
και εμένα στον 17-85 is έχει κόκκους αλλά περιμένω να μπούνε πιο πολλοί για να τον πάω για καθάρισμα. Πάντως το γεγονός οτι ακριβοί φακοί γεμίζουν με σκόνη (εντάξει δεν είναι L αλλά δεν είναι και οτι τα πετάμε τα λεφτά μας) δεν μου αρέσει καθόλου !!
 
Δεν βαριέσαι. Τις προάλλες ανακάλυψα ένα σκουπιδάκι (όχι σκόνη) ανάμεσα σε κάποια εσωτερικά στοιχεία του Ταμρον 70-200... συμβαίνει παντού.

Αυτό το νόημα έχει και η ονομασία κιτ για τέτοιους φακούς. Κιτ-κατ. Τους πετάς και δεν το σκέφτεσαι.

Εδώ που τα λέμε, πόσες λήψεις έχει ο φακός? 20.000 εάν θυμάμαι? Δεν είναι τρομακτικά πολλές, για εστίαση και άνοιξε-κλείσε το διάφραγμα, σε έναν φακό χοτσιμίνχι;