Sony a100 ;ή Canon EOS 400 ???

Δημητρη (Παναγιωτιδη)
Πως γινεται ο 75-300 να γινει 120-500, και ο 28-80, 50-90
Και δευτερον, Send ειναι 100% σιγουρο οτι ταιριαζουν οι φακοι (της 50E με της 400D)

Η 400D παίρνει όλους τους φακούς για μοντούρα EOS (EF, EF-S, MP-E, TS-E). Με φακούς της Canon ειδικά δε νομίζω να υπάρχει καμία ασυμβατότητα, πρόβλημα υπάρχει μόνο με τους παλαιότερους φακούς τρίτων κατασκευαστών, οι οποίοι λειτουργούν μόνο με τέρμα ανοικτό διάφραγμα.

Τώρα για το πώς γίνεται ο 75-300 120-500 (120-480 για την ακρίβεια) και ο 28-80 45-128, η απάντηση δώθηκε παραπάνω. Ο αισθητήρας της 400D είναι περίπου ο μισός σε επιφάνεια από το φιλμ των 24x36mm και έτσι καταγράφει μόνο το κέντρο του ειδώλου που προβάλει ο φακός. Λόγω των διαστάσεων του αισθητήρα προκύπτει ο συντελεστής 1,6, ο οποιος σε άλλους κατασκευαστές -Nikon, Pentax, Sony- επειδή ο αισθητήρας είναι ελαφρώς μεγαλύτερος, είναι λίγο μικρότερος (1,5), ενώ σε άλλους λόγω ακόμη μικρότερου αισθητήρα είναι μεγαλύτερος (Sigma -1,7- Olympus -2,0-). Με τον συντελεστή αυτό πολλαπλασιάζεις στην ουσία το πραγματικό εστιακό μήκος του φακού για να βρεις την αντιστοιχία του πεδίου που πλέον καλύπτει σε μια μηχανή με αισθητήρα μικρότερων διαστάσεων από αυτές του φιλμ (καθώς υπάρχουν και οι full-frame).
Προσοχή όμως: ο φακός δεν γίνεται από 28άρης 45άρης. Παραμένει 28άρης, απλά από το είδωλο παίρνεις τελικά το πεδίο αντίστοιχο με εκείνο που θα σου έδινε ένας 45άρης σε φιλμ 35mm. Τα λοιπά χαρακτηριστικά του φακού όμως δεν αλλάζουν. Έτσι ο 50άρης φακός με δεδομένο διάφραγμα σε δεδομένη απόσταση διατηρεί το ίδιο βάθος πεδίου με το φιλμ (λογικό, αφού ουσιαστικά έχουμε πάρει το φιλμ και έχουμε κόψει και κρατήσει μόνο το κέντρο του). Ακόμη σημαντικότερο, διατηρεί την προοπτική του, η οποία παραμένει αυτή ενός 50άρη φακού και όχι η περισσότερο συμπιεσμένη ενός 80άρη. Επίσης ο κανόνας της ασφαλούς ταχύτητας (ταχύτητα = 1/εστιακό μήκος φακού) ισχύει, όπως είναι λογικό, για το πραγματικό, και όχι το "φαινόμενο" (εάν μου επιτρέπεται ο χαρακτηρισμός) εστιακό μήκος. Επ' αυτών των θεμάτων βεβαίως έχουν γραφεί σελίδες επί σελίδων στο νετ, μην θεωρηθεί πως λέω και τπτ καινούργιο.
 
Last edited:
Για φακούς καλό θα ήταν να μας περιγράψεις τις ανάγκες σου και την τιμούλα που εννοείς "να μην κανει μια περιουσια?"
 
Ρε παιδιά ίσως χαλάω λίγο το θέμα αλλά επειδή θα πάνε τα αδέρφια μου Αμερική για 4-5 μέρες σε συνέδριο, υπάρχει περίπτωση να μπορούν εύκολα να μου πάρουν σε συμφέρουσα τιμή φακό ή σώμα; Ενδιαφέρομαι κυρίως για Pentax k10d, nikon d80.
Ή είναι μεγάλη η φασαρία και το ρίσκο;
 
Ψάξε εσύ από εδώ να δείς που θα υπάρχουν σε τσοκ οι μηχανές, κάνε παραγγελία από εδώ, πλήρωσε με κάρτα και ο φίλος σου απλά να πάει να παραλάβει το δέμα. Γιορτές έρχονται, τα μισά μαγαζιά μπορεί να είναι out of stock.
 
Η K10D πηγαίνει κάτω από 1000 δολάρια το κιτ με τον φακό. Στην Ευρώπη δεν έχει έρθει ακόμη και πηγαίνει περίπου 1050 Ευρώ. Δηλαδή 350+ δολάρια παραπάνω. Από όσα έχω διαβάσει πιστεύω ότι αξίζει σαν μηχανή και δεν κρύβω ότι την ορέγομαι. Σταθεροποίηση, AF, αδιαβροχοποιημένο σώμα, αντι-dust... Εάν είχε και σώμα μαγνήσιο...

Τώρα το μόνο ρίσκο είναι η εγγύηση. Εάν ήταν μικρότερη η διαφορά ούτε που θα το συζητούσα, αλλά τώρα...
 
Επειδη θα κατσω κανα μηνα στην ΝΥ πιστευω οτι θα εχω αρκετο χρονο να ψαξω διεξοδικα...


Θα σου πρότεινα να δεις τα καταστήματα στην 45η οδό και -κυρίως- αυτά που βρίσκονται στο Brooklyn. Βέβαια εκεί υπάρχουν και πολλοί απατεώνες, αλλά ... Έλληνες είμαστε δεν μασάμε εύκολα. Πάντως προτίμησε τα καταστήματα των Εβραίων και όχι των μαύρων (κλεπταποδόχοι). Πριν αρχίσεις το παζάρι με τους Εβραίους πρέπει να γνωρίζει άριστα αν η μηχανή θα είναι κανονικής εισαγωγής ή παραεισαγωγή (στη δεύτερη περίπτωση η τιμή είναι πιο χαμηλή, αλλά εσένα δεν ξέρω αν σε ενδιαφέρει πέρα από την πιθανότητα να κάνεις χρήση της εγγύησης), και να ξέρει ποιά είναι η ελάχιστη τιμή αγο´ράς πουδ διαφημίζουν τα σοβαρά καταστήματα.
 
Θα σου πρότεινα να δεις τα καταστήματα στην 45η οδό και -κυρίως- αυτά που βρίσκονται στο Brooklyn. Βέβαια εκεί υπάρχουν και πολλοί απατεώνες, αλλά ... Έλληνες είμαστε δεν μασάμε εύκολα. Πάντως προτίμησε τα καταστήματα των Εβραίων και όχι των μαύρων (κλεπταποδόχοι). Πριν αρχίσεις το παζάρι με τους Εβραίους πρέπει να γνωρίζει άριστα αν η μηχανή θα είναι κανονικής εισαγωγής ή παραεισαγωγή (στη δεύτερη περίπτωση η τιμή είναι πιο χαμηλή, αλλά εσένα δεν ξέρω αν σε ενδιαφέρει πέρα από την πιθανότητα να κάνεις χρήση της εγγύησης), και να ξέρει ποιά είναι η ελάχιστη τιμή αγο´ράς πουδ διαφημίζουν τα σοβαρά καταστήματα.

Βλασση ευχαριστω και παλι, θα ειμαι προσεκτικος.
Τωρα σχετικα με κατι που εγραψες παραπανω, δλδ οτι ο φακος του κιτ (18-55) ειναι μετριος, μπορεις να μου προτεινεις καποιον αλλο που θα ειναι καλυτερος? Δεν μπορω να πω αυτην τη στιγμη για budget, δεν γνωριζω που "παιζουν" οι τιμες.
 
για τον φακό του κιτ, μπορεί να είναι μέτριος, αλλά για 100 διαφορά αξίζει και με το παραπάνω τα χρήματά του. Θα πρέπει να δώσεις αρκετά παραπάνω για να καταλάβεις διαφορά.
 
Τamron 17-50 δεν βρισκω, 28-80 ομως στα 200 $, Sigma 17-70 2,8-4 στα 100 $, 18-50 2,8 στα 420$.

Αποκλειω τον τελευταιο λογω τιμης.

Παντως να υποθεσω οτι εχουν μεγαλη διαφορα απο αυτον που παρεχει το "κλασικο" κιτ (18-55) και σιγουρα καλυτεροι απο αυτον που εχω απο την 50Ε, τον 28-80?????
 
Η συμβουλή μου:
κράτα μόνο το ζουμ τελε πέτα όλα τα άλλα 28-80 και φακό του κιτ και πάρε τον 17-40L.
 
ναι....
και εφ όσον θα χτυπήσεις αμέρικα (και τώρα με 1.32 το δολάριο) θα σου βγεί κάτω από 500....έουρα
 
Ρε Μητσάρα, κόλησες με τον 17-40 ναούμε.

Δε λέω, κορυφή, αλλά δεν έχουν όλοι άκρες από εξωτερικό για να τον πάρουν φτηνά, ούτε και θέλουν κάποιοι να αγοράσουν μεταχείρα.

8-9 κατοστάρικα που κάνει στο Ελλάντα είναι πολλά ρε μάνα μου για φακό.

Κάνει τα διπλά από τον τάμρον μου, αλλά δεν είναι διπλά καλύτερος, στάνταρ.

ΥΓ:Ήμουν προχτέ σε ένα γάμο ρε παιδιά και βλέπω τον φωτογράφο (επαγγελματίας άνθρωπας) και είχε το φακό του ΚΙΤ επάνω στην 300D. Έβγαζε το ψωμί του με τον 18-55 κι εμείς για ερασσιτεχνική χρήση παίρνουμε φακούς L. L-εος!