Σιγουρα ειμαστε εκτος θεματος αλλα θα σου δωσω μια γρηγορη απαντηση : με ενα 16ΜP m4/3 αισθητηρα και ένα ποιοτικό τηλεφακό 150mm/2.8 (300mm στο FF) θα φωτομετρήσεις στο F=2.8 (οποτε δεν θα χρειαστει να ανεβεις σε ψηλο ISO για να κρατησεις ψηλες ταχυτητες κλειστρου) και θα έχεις βαθος πεδιου για F=5.6 , δηλαδή στην FF θα πρεπει να εχεις για ιδιο βαθος πεδιου ενα 300mm/5.6 αλλά τοτε θα έχεις χασει 2 στοπ στην φωτομετρηση τα οποια τα περνεις αναγκαστικα απο το ISO για να εχεις την ιδια ταχυτητα κλειστρου (ασε στην ακρη κοστος και βάρος FF 300mm/2.8 τηλεφακoύ), αν βαλεις στην παράμετρο και την σταθεροποιηση που δινει η Olympus σε καθε φακο, ακομη και χειροκίνητο φωτεινό τηλεφακό άλλης εταιρίας οπου του διπλασιαζει το εστιακό μηκος χωρίς να χανει φωτεινότητα, θα έχεις καλυτερη εικόνα.
Ναι στα 36MP αισθητηρα FF μπορεις να κροπαρεις και ισως να παρεις το ιδιο αποτελεσμα με το μ4/3 (αν έχεις τρίποδο - στο χερι αμφιβαλω για FF τηλεφακούς εκτος και αν μιλαμε για πολυ υψηλες ταχυτητες κλειστρου), σιγουρα οχι ομως με τα 24Mp FF. Το κροπάρισμα όμως γινεται και στον 16MP m4/3 (ισως λιγότερο ομως) γιατι στην πραξη η ανάλυση του ανοιγμενη σε επιφανεια αισθητηρα ισοδυναμει με αυτη FF 34Mp , η ποιοτητα πολλές φορές θα σας εκπληξει, έχω κανει πολλές φορές κροπάρισμα πάνω απο 50% και δεν υπάρχει πρόβλημα (για τις δικες μου απαιτήσεις πάντα) εκτος και αν θες να κανεις εκτυπωση σε ολοκληρο τοιχο .....
Υ.Σ.
Στο παράδειγμα θα μπορουσα να βάλω και τον 4/3 150mm/2 οπου αυξανεται και αλλο η ψαλίδα αλλά θα κρατησω το παράδειγμα σε θεωρητικό επίπεδο μιας και m4/3 150mm/2.8 αυτη την στιγμή δεν υπάρχει παρα μονο στα χαρτια.
Ομως γιατι συγκρίνεις ογκο-μεγεθος-τιμή 4/3 150mm/f2.8 με FF 300mm/f2.8 ?. Με τον ισοδύναμο συνδυασμό FF 300/f5.6 IS θα έπρεπε να συγκρίνεις κόστος και βάρος.
Δεν υπάρχουν παράπονα και μάλιστα πολλοι χρησιμοποιουν με σταθεροποίηση τους πολύ καλους τους χειροκινητους τηλεφακους με εξαιρετικα αποτελέσματα μιας και το συγκεκριμένο φορμα κροπάρει τα άκρα και κρατα το κεντρο που αποδιδει οξυτερα.Η σταθεροποίηση της Oly πως τα πάει στα μεγάλα εστιακά μήκη (>=200mm, 4/3 format) ?
Γιατι να θέλεις τρίποδο ?. Υπάρχουν πολλοί τηλεφακοί με σταθεροποίηση για FF. Και σίγουρα και οι μελλοντικοί για mirrorless FF θα έχουν σταθεροποίηση εφόσον δεν διατίθεται σταθεροποίηση αισθητήρα.
Μια που ταιριάζει στο θέμα μας να συγκρινουμε τον 4/3 150mm/2 με FF 300mm/f4.0L IS που είναι 1000$ πιο φτηνός, 400gr πιο ελαφρύς, και μόνο 16% μεγαλύτερος σε όγκο... ετσι για να πάρουμε μια ιδέα ?.
όλοι οι biogon αποδίδουν απογοητευτικά.O zeiss biogon 28 f/2.8 ειναι απογοήτευση πάντως.
Γιατι όταν συγκρινουμε φακούς πρώτα ελεγχουμε να έχουν την ιδια εστιακή απόσταση και δευτερευόντως την ιδια φωτεινοτητα με την οποία τελικά η μηχανή φωτομετρει και δίνει ταχύτητες στο κλείστρο, τον αν έχουν μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθος πεδιου για το ιδιο f ή δευτερευόντως μεγαλύτερη ικανότητα στο ISO (αναλογα το συστημα) το ζητάς ανάλογα με το είδος της φωτογράφησης που καλύπτεις (π.χ. σε αλλους ειναι απαραιτητα το ρηχο βαθος για πορτετο ενω σε ενα φωτογραφο τοπίου παντελώς άχρηστο, τον βολευει να εχει οσο το δυνατον μεγαλύτερο βαθος πεδίου για να μην αναγκαστει να βάλει τρίποδο).
Ευχαριστώ για την ενημέρωση, αν έχεις και κάτι πιο κατατοπιστικό "ρίξτο".Δεν υπάρχουν παράπονα και μάλιστα πολλοι χρησιμοποιουν με σταθεροποίηση τους πολύ καλους τους χειροκινητους τηλεφακους με εξαιρετικα αποτελέσματα μιας και το συγκεκριμένο φορμα κροπάρει τα άκρα και κρατα το κεντρο που αποδιδει οξυτερα.
Εδώ αναφερόμουν σε τριποδι (όπως πολλές φορές το έχουν γραψει οι κατοχοι αυτων), κυρίως για τις FF των 36Μp χωρις ΑΑ, όπου οποιαδηποτε κουνημα λόγω ανάλυσης πολ/ζεται, αρα με τους βαρυς τηλεφακους FF στο χέρι ακομα και με σταθεροποιηση η πιθανότητα αυτη μεγαλώνει.
Δευτερευόντως αναφερόμουν στους παλιους legacy χειροκινητους FF τηλεφακους χωρίς σταθεροποιηση που το σώμα δεν τους βοηθα με σταθεροποίηση.
Ηδη απάντησα πιο πάνω, με τον 150mm/2 φωτομετρώ και έχω ταχύτητες κλειστρου ισες με αυτες του 300mm/2 σε FF και ταυτόχρονα διπλάσιο βαθος (αγνοω την σταθεροποιηση, το ISO κλπ.) - το ιδανικο κατεμε - γιαυτο άλλωστε δεν τον συγκρινω τιμολογικα με τον 300mm/4 αλλά με τους πανακριβους 300mm/2.8, μιας και δεν ξερω αν υπαρχει 300mm/2 σε FF με σταθεροποιηση.
Κατά την γνώμη μου αλλωστε η κατηγορία FF (σιγά-σιγά) θα έπρεπε ετυμολογικά να ονομαστει κάπως αλλιως, γιατι έχουμε μπει εδώ και καρό στην ψηφιακή εποχή και βλεπουμε μεγαλες αλλαγες στην τεχνολογια - εγκαταλειπεται ο καθρεπτης , αλλάζουν τα κλειστρα σε ηλεκτονικά , τα OVF σε EVF κλπ. - δεν μπορουμε να κραταμε αιωνιους τεχνικους όρους μιας αλλης εποχης.
Κάθε σύστημα που σχεδιάζεται σημερα εξαρχής για τον αισθητήρα του και έχει νέους φακους είναι στην ουσία FF σύστημα, δηλαδή full format αφού ο φακός του καλύπτει 100% τον αισθητήρα του, με τα συν και τα πλήν του κάθε συστήματος - αν δεν υπήρχαν άλλωστε αρνητικά σε ενα σύστημα δεν θα ειχαμε τόση πληθωρα επιλογων.
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1250122
Full size αρχεία με διάφορους φακούς.
Κάποιοι τα πάνε πολύ καλά και άλλοι χάλια.
Δεν βλέπω απο την άλλη στα ώς τώρα τρομερές διαφορές μεταξύ της A7 και της A7R. Αυτοί που είναι χάλια στην μία είναι και στην άλλη. Αυτοί που είναι καλοί, είναι καλοί και στις δυο. Ίσως στην A7R είναι λίγο καλύτερα τα άκρα, αλλά δεν έχω δεί ώς τώρα κάτι το τρομερό...
Θετικό για την τσέπη μας.
Μια ερώτηση για τον Ηλία.
![]()
Το τελευταίο στοιχείο (είναι και ασφαιρικό), ανήκει στην κλασική Sonnar φόρμουλα? Μήπως οφείλεται αυτό για την optimised συμπεριφορά αυτών των φακών για την μοντούρα?
Γιατί βλεπω το έχει και ο 55αρης πχ
![]()
Η Zeiss βρήκε μάλλον τρόπο να κατευθύνει το φώς με την σωστή γωνία στον αισθητήρα με αυτήν την παραλλαγή του Sonnar πιθανολογώ. Αλλά οι γνώσεις μου περι οπτικής είναι σχετικά περιορισμένες...
Στο συγκεκριμενο παραδειγμα ειναι ο ιδιος φακος με τηλεκομβερτερ 1,4 σε FF σωμα και χωρις τηλεκοβερτερ σε crop σωμα.Μιλαμε για τον ιδιο φακο οχι γενικα,ο οποιος δειχνει να χανει κατα πολυ οταν μπαινει σε μικρο αισθητηρα.http://www.the-digital-picture.com/...meraComp=736&SampleComp=0&FLIComp=0&APIComp=1
Δεν βλεπω καποιο πλεονεκτημα του μικροτερου αισθητηρα στους τηλεφακους.Ειμαι εκτος θεματος.Γιατι το σκεφτομαι να παρω αλλα αυτο που βλεπω με προβληματιζει.
Πολυ μπερδεμα αυτα τα τεστ.
Νομίζω οτι τα περισσότερα θα έπρεπε να μεταφερθούν σε ενα "format wars" νημα
Ποιός έχει το κουράγιο ξανά - μανά τα ίδια ..
Kανείς ... μιας και αλλοι απο μας βλέπουν το ποτηρι μισοάδειο και αλλοι μισογεμάτο, αν δεν υπηρχαν πλεονεκτήματα στα διάφορα συστηματα θα ειχαμε ολοι μηχανές μεσαίου φορμα (μιας και έχουν ακομη μεγαλύτερο αισθητήρα άρα περνουν περισσότερο φώς...) και κινητά, ενδιαμεσα τίποτε άλλο. :music-smiley-005:
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.