Sony NEX-VG10E : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Μαλλον δε βλεπουμε το ιδιο... εχεις δει καμια βιντεοκαμερα να τραβαει ετσι, σε εστιακα μηκη 50mm ?
Πως δε βλεπεις ξεφονταρισμα, αφου ολο το background ειναι θολο.... τι αλλο δηλ. να δεις?
 
Πως δεν βλεπεις ξεφονταρισμα?

Μεχρι και το χερι του παιδιου ειναι θολο.

Οπως το σκεφτομαι για τα οικογενειακα βιντεο, χωρις να εχω δοκιμασει, νομιζω το εξης:

Δεν ειναι για χορταση, δηλαδη δεν εχει νοημα να τραβας μεγαλης διαρκειας βιντεο, που μαλλον δεν θα τα δει κανεις πανω απο μια φορα. Νομιζω οτι μικρα βιντεακια που δειχνουν το παιδι να κανει κατι συγκεκριμενο με παιχνιδι με το φοκους (ακομα και με λαθη) ειναι προτιμοτερο. Εξαλλου υπαρχει παντα η επιλογη να κλεισεις το διαφραγμα οταν υπαρχει φως. Το να φαινονται ακομα και τα σκουπιδακια στο δαπεδο ή ασχετες λεπτομερειες στο βαθος, το θεωρω αρκετα ανεπιθυμητο.
 
Το θεμα ειναι και σε εσωτερικους χωρους, που με ενα φακο των 100 ευρω (canon 50mm 1.8) μπορεις να κανεις θαυματα!!!
Εικονες που καμια βιντεοκαμερα δε μπορει να τραβηξει, ουτε γι αστειο!

Σιγουρα δεν ειναι να τραβας εκδηλωσεις και μεγαλα σε διαρκεια βιντεο, εκει κι εγω χρησιμοποιω την hv30.

Αλλα για να παιξεις λιγο, και να εχεις μερικα μικρα αριστουργηματα, μια χαρα ειναι η dslr .
 
Για να λέμε και την αλήθεια, βλέποντας διάφορα βίντεο για την Sony θεωρώ ότι δεν είναι και ότι καλύτερο από θέμα πρακτικότητας/φορητότητας για δύο λόγους:

-το βαλιτσάκι μεταφοράς (που το θεωρώ απαραίτητο για τέτοια αξίας συσκευή) δεν είναι ακριβώς βαλιτσάκι αλλά βαλίτσα. Για παράδειγμα την HV20 την κουβαλάω σε "μπανάνα" στην μέση και πάλι μου φαίνεται βάρος σε ταξίδια στο εξωτερικό που γράφεις χιλιόμετρα με τα πόδια...
- 1.3 κιλά σίγουρα χρειάζεται και το αριστερό χέρι για σταθερότητα και δεν είναι ότι ελαφρύ για πολύωρη χρήση. Για παράδειγμα το βλέπω αρκετά χλωμό να βγάλεις το χέρι π.χ. από ένα τρενάκι για να τραβήξεις το μπροστά τοπίο.

φοβάμαι ότι θα την φάει η σκόνη μετά τον πρώτο ενθουσιασμό.....
 
Παιδιά σόρυ αν γίνομαι κουραστικός αλλά επειδή "τα λεφτά είναι πολλά Αρη" θέλω να ξεκαθαρίσω το εξής: αυτό το θέμα του θολού background είναι επιλογή δική μου έτσι; ή τραβάει μόνιμα έτσι;

Σόρυ αν ακούγεται αστεία η ερώτηση, όπως γνωρίζετε μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου ουδέν λάθος αναγνωρίζεται....
 
Re: Απάντηση: Sony NEX-VG10E : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Παιδιά σόρυ αν γίνομαι κουραστικός αλλά επειδή "τα λεφτά είναι πολλά Αρη" θέλω να ξεκαθαρίσω το εξής: αυτό το θέμα του θολού background είναι επιλογή δική μου έτσι; ή τραβάει μόνιμα έτσι;

Σόρυ αν ακούγεται αστεία η ερώτηση, όπως γνωρίζετε μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου ουδέν λάθος αναγνωρίζεται....

καθαρά δική σου επιλογή. Συμβαίνει το ίδιο ακριβώς με τη λήψη με φωτογραφική μηχανή. Έχεις ένα φακό με διαφράγματα. Αν τραβάς με ανοιχτό διάφραγμα (π.χ. 2.8) τότε έχεις νετ το θέμα και φλου το background, ειδικά αν ο φακός έχει μεγάλη εστιακή απόσταση (π.χ. από 50 και πάνω) κι αν το θέμα έχει σημαντική απόσταση από το φόντο.

Τώρα αν κλείσεις το διάφραγμα στην ίδια λήψη, (π.χ. 8.0 ή 11.0) τότε όλα γίνονται νετ, ειδικά αν ο φακός είναι ευρυγώνιος και το θέμα είναι κοντά στο φόντο.

Ουσιαστικά με μια βιντεοκάμερα με μεγάλο αισθητήρα μπορείς να λειτουργείς όπως και με τη φωτογραφική μηχανή. Έχεις περισσότερες επιλογές, άσχετα αν τις χρησιμοποιείς ή όχι. Και μάλλον θα μπορείς να κάνεις κι αλλαγές on the fly δηλ. την ώρα που τραβάς. Π.χ. τραβάς το γιο σου ή την κόρη σου που κολουμπούν σε αγώνες σε πισίνα. Έχεις κλειστό διάφραγμα για να έχεις όλο το πλάνο νετ. Κι όταν βγαίνει έξω, τότε ανοίγεις το διάφραγμα, ώστε να έχεις μόνο αυτή καθαρή και το φόντο, δηλ. η πισίνα ή οι κινήσεις των άλλων να θολώνουν, έτσι ώστε το μάτι να μένει μόνο σε αυτήν. Ή και το αντίστροφο.

Φυσικά τα παραπάνω εξαρτώνται κι από τους φακούς. Π.χ. με τον 18-200 δύσκολα ξεφοντάρεις, ενώ με έναν 2.8 ζουμ τα πράγματα θα είναι πιο εύκολα (και θα έχεις και μεγαλύτερη ευκρίνεια).

Και δεν αναφέρομαι καν και σε άλλες ευκολίες που θα έχεις έτσι κι αλλιώς λόγω του μεγαλύτερου μεγέθους της βιντεοκάμερας (π.χ. ένα εξωτερικό μικρόφωνο πάνω στη μηχανή ώστε να σου δώσει ακόμα καλύτερο ήχο). Φαντάσου το σε μια λήψη στην πίστα των Μεγάρων ή στο Ακρόπολις...
 
Τα πραγματα ειναι περιπου ετσι... κι εξηγουμαι.

Λογω μεγαλου αισθητηρα , στα ιδια εστιακα μηκη, μια απλη βιντεοκαμερα και μια dslr (ή ισως και αυτη η Sony) δεν εχουν το ιδιο βαθος πεδιου.

Η dslr (ισως και σονυ) θα εχουν πολυ μικροτερο βαθος πεδιου, δεν ειναι παντα εφικτο να κλεισεις πολυ το διαφραγμα, ειδικα σε εσωτερικους χωρους, γιατι θα εχεις πολυ λιγοτερο φως.
Παντα θα εχεις λιγοτερο βαθος πεδιου σε μια dslr απο μια βιντεοκαμερα , σε αντιστοιχα εστιακα μηκη, γι αυτο θελει πολλη προσοχη.
 
Μάλιστα. Οπως έγραψα όμως και παραπάνω δεν σκοπεύω να κάνω συλλογή από Sony φακούς, αυτός ο 18-200 που δίνει λέει ότι "κατεβαίνει" μέχρι 3.5

Είναι αρκετό αυτό για το φλου background που συζητάμε;

Λέτε να βγάλει και καμιά μοντουλα να παίρνει Canon L φακούς ή είναι ορκισμένοι εχθροί (Canon-Sony) ;
 
Το 3.5 ειναι πολυ σκοτεινος για να φλουταρεις απο κοντα...
Πρεπει να πας μακρια απο το θεμα, να ζοομαρεις αρκετα και τοτε θα εχεις καλο φλουταρισμα.
 
Οχι φυσικα, αρχιζει απο 3.5 στα 18mm και φτανει 6,3 στα 200mm.
Καμια σχεση με τους φωτογραφικους φακους που χρησιμοποιουμε στις dslr για βιντεο.
Εγω εδω εχω 50mm 1.4 και 135mm 2.0 και δε μου φτανουν σε εσωτερικους χωρους , τι να κανει αυτος ?
 
Η Sony ανέκαθεν είχε μια μανία με την υπερβολική χρήση gain στους αισθητήρες των Handycam της, οπότε μάλλον κι εδώ τη βλέπω να χρησιμοποιεί το ίδιο τέχνασμα για να αντισταθμίσει το διάφραγμα του μαμίσιου φακού της σε μη καλά φωτισμένους χώρους...
 
Απάντηση: Re: Sony NEX-VG10E : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Η Sony ανέκαθεν είχε μια μανία με την υπερβολική χρήση gain στους αισθητήρες των Handycam της, οπότε μάλλον κι εδώ τη βλέπω να χρησιμοποιεί το ίδιο τέχνασμα για να αντισταθμίσει το διάφραγμα του μαμίσιου φακού της σε μη καλά φωτισμένους χώρους...

Που σημαίνει στην πράξη;
 
Τιποτα δε σημαινει οσο αφορα το ξεφονταρισμα... αυτο θελει μεγαλο διαφραγμα και τιποτε αλλο.
Απλα, λογω σχετικα σκοτεινου φακου, σε εσωτερικους χωρους θα ανεβαζει το gain, οπως κανουν οι περισσοτερες βιντεοκαμερες , με αποτελεσμα περισσοτερου κοκκου.

Το ιδιο κανουμε και στις dslr, αν δεν εχεις μεγαλο διαφραγμα απλα ανεβαζεις τα iso , με αποτελεσμα περισσοτερο θορυβο στα χαμηλα, αλλα αυτο δεν επηρεαζει φυσικα το βαθος πεδιου.
 
Τιποτα δε σημαινει οσο αφορα το ξεφονταρισμα... αυτο θελει μεγαλο διαφραγμα και τιποτε αλλο.
Απλα, λογω σχετικα σκοτεινου φακου, σε εσωτερικους χωρους θα ανεβαζει το gain, οπως κανουν οι περισσοτερες βιντεοκαμερες , με αποτελεσμα περισσοτερου κοκκου.

Το ιδιο κανουμε και στις dslr, αν δεν εχεις μεγαλο διαφραγμα απλα ανεβαζεις τα iso , με αποτελεσμα περισσοτερο θορυβο στα χαμηλα, αλλα αυτο δεν επηρεαζει φυσικα το βαθος πεδιου.

Aυτό ακριβώς. Και πιθανώς, λιγότερο ή περισσότερο ξεπλυμένα χρώματα σε τέτοιες συνθήκες...
 
Ναι αλλά βλέπω και η Sony ανεβάζει εύκολα ISO και επειδή έχει μεγάλο αισθητήρα υποτίθεται ότι δεν θα βγάζει εύκολα κόκκο.

Υποτίθεται λέω, γιατί ποτέ πολλές φορές σε τέτοια θέματα η θεωρία διαφέρει από την πράξη...
 
Πολλα αναφερουν τι φακο χρησιμοποιουν... με τον 18-200 παντως , λογικα θα πρεπει να ζοομαρεις αρκετα για να εχεις μικρο βαθος πεδιου, θα δουμε οταν βγει.
Αυτο το φακο μπορεις κανι να τον βαλεις και στις μικρες sony nex3 kai 5.