Σωστά ή κολοκυθόπιττα??

Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Σωστά ή κολοκυθόπιττα??

Εδώ θα είχε ενδιαφέρον η άποψη του Petasi για το εάν συνεχίζει να βλέπει στην Philips με τις ρυθμίσεις του Μανώλη.

Υ.Γ. δεν έγραφα ένα Lotto....

Με βάζεις να απαντήσω σε θέματα που δεν θέλω να απαντήσω... :flipout:
Οι ρυθμίσεις που έκανε στην φίλιπς δεν ήταν κάτι σημαντικό, γιατί δεν έχει και πολλά ρυθμιστικά η φίλιπς. Η αντίθεση από το 80 που την έχει η φιλιπς (και το 70 που την είχα βάλει εγώ), μπήκε τελικά στο 67, η φωτεινότητα από το 50 πήγε στο 48, και το γάμμα από το 3 στο 2.
Ουσιαστικά η αντίθεση μείωσε το φως της τηλεόρασης σε συγκρίσιμα επίπεδα με τις άλλες 2, και μειώσαμε λίγο το γάμμα ("φωτίζοντας" την εικόνα) αλλά μειώσαμε λίγο την φωτεινότητα, γιατί φάνηκε λίγο περισσότερο shadow detail σε κάποια σκηνή που είχαμε.
Μικρές όμως οι διαφορές... Τις κράτησα, αλλά ήταν κοντά στα προκαθορισμένα...

Με την θερμοκρασία λευκού δεν ξέρω τι να κάνω. Προς το παρών έχω κρατήσει τις ρυθμίσεις, αλλά υπάρχει απόκλιση μεταξύ του δικού μου αισθητήρα και του Μανώλη, οπότε δεν ξέρω τι να κάνω. Ο δικός μου αισθητήρας βγάζει ότι η θερμοκρασία λευκού είναι χαμηλότερη από ότι πρέπει, και βγάζει χειρότερο ΔΕ από ότι με την δική μου ρύθμιση. Έχω την εντύπωση ότι και οι φωτογραφίες που έβγαλα δείχνουν την 9705 να κιτρινίζει περισσότερο από τις υπόλοιπες. Από την άλλη, και ο αισθητήρας του Μανώλη μια χαρά αισθητήρας είναι. Οπότε δεν ξέρω τι πρέπει να κάνω... :flipout:

(Για να έχετε μια ένδειξη των διαφορών, ο δικός μου αισθητήρας βγάζει ΔΕ 8 με τις ρυθμίσεις του Μανώλη, ΔΕ 5 με τις προκαθορισμένες ρυθμίσεις της φίλιπς, και ΔΕ < 1 με τις μικρές διορθώσεις που είχα κάνει...
http://www.avclub.gr/forum/showpost.php?p=1350786&postcount=359
Εσείς τι θα κάνατε στην θέση μου; :flipout:)
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Σωστά ή κολοκυθόπιττα??

Με την θερμοκρασία λευκού δεν ξέρω τι να κάνω. Προς το παρών έχω κρατήσει τις ρυθμίσεις, αλλά υπάρχει απόκλιση μεταξύ του δικού μου αισθητήρα και του Μανώλη, οπότε δεν ξέρω τι να κάνω. Ο δικός μου αισθητήρας βγάζει ότι η θερμοκρασία λευκού είναι χαμηλότερη από ότι πρέπει, και βγάζει χειρότερο ΔΕ από ότι με την δική μου ρύθμιση. Έχω την εντύπωση ότι και οι φωτογραφίες που έβγαλα δείχνουν την 9705 να κιτρινίζει περισσότερο από τις υπόλοιπες. Από την άλλη, και ο αισθητήρας του Μανώλη μια χαρά αισθητήρας είναι. Οπότε δεν ξέρω τι πρέπει να κάνω... :flipout:

(Για να έχετε μια ένδειξη των διαφορών, ο δικός μου αισθητήρας βγάζει ΔΕ 8 με τις ρυθμίσεις του Μανώλη, ΔΕ 5 με τις προκαθορισμένες ρυθμίσεις της φίλιπς, και ΔΕ < 1 με τις μικρές διορθώσεις που είχα κάνει...
http://www.avclub.gr/forum/showpost.php?p=1350786&postcount=359
Εσείς τι θα κάνατε στην θέση μου; :flipout:)


Αυτό ακριβώς είναι το ερώτημα Γιώργο τις κρατάς ή όχι τις ρυθμίσεις;

Εγώ μάλλον θα εμπιστευόμουν τις ρυθμίσεις του Μανώλη.
 
Δεν χρειάζεται να έρθει calibrator για να κάνουμε το test. Μπορούμε να παίξουμε και με της default ρυθμίσεις που έχει και η TV. Στην δική μου έχει Δυναμική, Τυπική, Φυσική και Κινηματογραφική. Την δυναμική την ξεχνάς με την μια γιατί θα χρειαστείς οφθαλμίατρο. Η τυπική σου δίνει αυτό που βλέπουμε στα καταστήματα, έντονα χρώματα (υπερκερασμένα) για εντυπωσιακή εικόνα. Η φυσική έχει λιγότερο έντονα χρώματα αλλά αρκετά υπερκερασμένο μαύρο, χάνεις δηλαδή αρκετές λεπτομέρειες στα σκοτεινά. Η κινηματογραφική υποτίθεται ότι out of the box είναι η σωστότερη στις περισσότερες TV. Μεγάλη διαφορά ανάμεσα στα mode που παρατήρησα είναι και το άσπρο. Εκτός από την κινηματογραφική που είναι στο θερμό όλα τα αλλά mode είναι σε περιοχές του ψυχρού που τουλάχιστον εμένα μου δείχνει κουραστικό.
Όταν πήρα την tv στην αρχή προτίμησα την τυπική. Κάτι όμως με χάλαγε, μετά από λίγη ώρα η εικόνα μου φαινόταν κουραστική. Έβαλα την φυσική. Μετά από λίγες μέρες πάλι ένιωθα ότι είναι κουραστική η εικόνα και μάλιστα χάνω και σε πληροφορία στα σκοτεινά. Έβαλα την κινηματογραφική. Στην αρχή σου φαίνετε μεγάλη η διαφορά καθώς φεύγεις από τα υπερκερασμένα χρώματα αλλά μετά από 30 λεπτά που ξαναδοκίμασα να βάλω την τυπική κατάλαβα το πόσο καλύτερη και ξεκούραστη εικόνα έχει στην κινηματογραφική ακόμα και την μέρα.
 
Στους πολλούς αρέσει η εκ δεξιών ορμώμενη ...

....γλυκιά...

small_pictureQuality_highContrast.jpg


...πίττα...

small_pictureQuality_colourHigh.jpg


...με κολοκύθια.

small_pictureQuality_sharpen.jpg


Καλή όρεξη!!!

1330645874382143317.jpg
 
Κατά τη γνώμη μου το sharpness σε μια συσκευή απεικόνισης ανεξαρτήτου τεχνολογίας είναι ένα και μοναδικό, για μένα τα υπόλοιπα είναι υποκειμενικά συμπεράσματα και φιλοσοφίες που έχει βγάλει ο καθένας ανάλογα με το πως αρέσει σε αυτόν να βλέπει, αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό μια και αυτός είναι που βλέπει και θα βλέπει τη συσκευή που υπάρχει μπροστά του.

Από κει και πέρα όμως, άλλο το τι αρέσει στο μάτι του καθένα και άλλο το πως ελέγχουμε το sharpness μιας συσκευής απεικόνισης.

Βάζουμε την συσκευή απεικόνισης να δείξει αυτή την εικόνα, που βρίσκεται στο κεφάλαιο 5 των βασικών ρυθμίσεων του AVS HD 709 (http://www.avsforum.com/t/948496/avs-hd-709-blu-ray-mp4-calibration), για να δούμε σε ποια "όρια" παίζει η συσκευή μας με την default ρύθμιση που έχουμε επιλέξει.

sharpness_overscan.png


Ρυθμίζουμε το overscan ώστε να έχουμε 1:1 pixel mapping (πλήρης οθόνη, just scan, fit screen κ.λ.π.) και βάζουμε το ρυθμιστικό του sharpness στο 0.

Αρχίζουμε να ανεβάζουμε σιγά-σιγά το ρυθμιστικό της οξύτητας μέχρι να αρχίσουμε να βλέπουμε στις άκρες των αντικειμένων να εμφανίζεται, μια λευκή "γραμμή" με αυξημένη φωτεινότητα ή μέρος των ευθείων γραμμών που βρίσκονται στον κάθετο και τον οριζόντιο άξονα να μετατρέπονται σε ακανόνιστες θολές καμπύλες, κάνουμε μια "όπισθεν" και είμαστε ΟΚ.

Κοιτάμε αν υπάρχει ενεργοποιημένο κάποιο ρυθμιστικό βελτίωσης άκρων ( edge enhancement κ.λπ.), αν υπάρχει το απενεργοποιούμε για να δούμε τυχόν αρνητικές συνέπειες που μπορεί να επιφέρει και ξαναπαίζουμε με το ρυθμιστικό.

Ιδανικά το ρυθμιστικό της οξύτητας θα πρέπει να παραμείνει σε τέτοιο σημείο ώστε να μην εμφανίζεται καθόλου μουαρέ.

Συγχαρητήρια, μόλις ρυθμίσαμε την οθόνη μας να δείχνει με σωστή οξύτητα, αν δεν μας αρέσει το αποτέλεσμα δεν ανήκουμε στη κατηγορία αυτών που ψάχνουν το σωστό, αλλά ανήκουμε στη κατηγορία αυτών που ψάχνουν τι τους αρέσει, οπότε..

...βάλτε το ρυθμιστικό της οξύτητας όπου αγαπάτε.

http://www.avsforum.com/t/948496/avs-hd-709-blu-ray-mp4-calibration
http://www.missingremote.com/guide/display-calibration-part-i

Από αοριστολογίες, κάποιοι, κάπου, κάτι λένε ....

.....όποιος επιθυμεί ας διαβάσει ένα ενδιαφέρον άρθρο σχετικά με το Sharpness...

.....με link σχετικά με το ποιοι, το που και το τι λένε.

http://hifi-writer.com/wpblog/?page_id=3517 ( © Stephen Dawson 2012 )

Ευκρίνεια; Όχι…….. Παραμόρφωση; Ναι.

Σε ένα review που έγραψα πριν λίγο για μια όμορφη τηλεόραση Samsung 55 ιντσών, αφιέρωσα λίγο χρόνο για να διαμαρτυρηθώ σχετικά με τη default ρύθμιση "Sharpness". Out of the box, οι περισσότερες από τις ρυθμίσεις παράγουν μια πολύ ωραία ποιοτική εικόνα, εκτός από το ότι όλα αναιρούνται με την default ρύθμιση του " Sharpness ".

Τι κάνει λοιπόν το ρυθμιστικό του Sharpness; Και γιατί αυτό κατέστρεψε την εικόνα της τηλεόρασης;

Αυτό το ρυθμιστικό κάνει λίγο πολύ ό,τι υποδηλώνει το όνομά του: κάνει την εικόνα πιο έντονη από ό, τι είναι. «Σκληραίνει» τις άκρες των αντικειμένων στην οθόνη για να ξεχωρίζουν περισσότερο και η εικόνα φαίνεται σαν η κάμερα να ήταν περισσότερο εστιασμένη ή σαν να ήταν υψηλότερη η ανάλυση της εικόνας από ό,τι είναι. Αλλά όλα αυτά είναι απλώς μια εντύπωση με σημαντικό κόστος στην ποιότητα της εικόνας. Τα ρυθμιστικά του " Sharpness" αυξάνουν την αίσθηση της ευκρίνειας αυξάνοντας την αντίθεση σε αυτές τις σκληρές άκρες. Αυτό φαίνεται καλύτερα με εικόνες.

Εδώ έχουμε ένα test pattern από το Blu-ray Digital Video Essentials βίντεο:

fullsharpness501.jpg

Όπως μπορείτε να δείτε, το pattern αυτό αποτελείται από έντονα λευκά και μαύρα στοιχεία σε γκρίζο φόντο (λόγω scale down η εικόνα δεν είναι πολύ καθαρή, γι’ αυτό η λεπτομέρεια δεν είναι τόσο σαφής όσο θα μπορούσε να είναι). Φωτογράφησα αυτό το pattern στην τηλεόραση Samsung με τις default ρυθμίσεις της εικόνας.

Εδώ είναι ο κύκλος στο κέντρο της εικόνας, ο οποίος φωτογραφήθηκε με τη default ρύθμιση "Sharpness" στο 50, με την κλίμακα να είναι από το 0 έως το 100.​

detailsharpness50.jpg


Παρατηρείτε πως το μαύρο κείμενο και οι γραμμές έχουν όλα αυτό το ανοιχτό γκρι, σχεδόν άσπρο, φωτοστέφανο γύρω τους;

Τώρα, ας χαμηλώσουμε τη ρύθμιση στο 0 .

detailsharpness00.jpg

Όπως μπορείτε να δείτε, όλες οι γραμμές και τα κείμενα είναι τώρα ομαλά και πλήρη, και χωρίς τα φωτοστέφανα.
Η εικόνα από το Blu-ray είναι πλήρης 1.920 Χ 1.080 pixels. Δεν χρειάζεται καμία όξυνση. Όλα αυτά που κάνει η υποτιθέμενη επεξεργασία όξυνσης είναι να νοθεύεται το αρχικό υλικό. Σε πραγματικό υλικό βίντεο, τα φωτοστέφανα δίνουν στην εικόνα και σκληρή χροιά και συχνά επισκιάζουν την πραγματική λεπτομέρεια.
Επιλέγω την Samsung, μόνο επειδή ήταν μια τηλεόραση στο πάγκο δοκιμής μου όταν έγραφα.. Και πολλές άλλες μάρκες έχουν εκ κατασκευής το Sharpness “ανεβασμένο» στις default ρυθμίσεις, και το κάνουν όλες εξίσου κακά.

Μερικά πράγματα που πρέπει να σημειώσετε.

Κατ 'αρχάς, αν βρίσκετε την εικόνα οδυνηρά μαλακή και ασαφή σε σημείο όπου ταλαιπωρήστε, τότε φυσικά να μη διστάσετε να χρησιμοποιήσετε το ρυθμιστικό του Sharpness για να δείτε αν μπορεί να προσθέσει λίγο «σκληρά άκρα».

Για παράδειγμα, μια ενδιάμεση ρύθμιση από τη default (δηλ.: 25) σε αυτή την τηλεόραση απεικονίζεται έτσι:

detailsharpness25.jpg

Με αυτή τη ρύθμιση υπάρχει μια εμφανής ώθηση στο Sharpness και αν κοιτάξετε προσεκτικά, μόλις που μπορείτε να διακρίνετε τα φωτοστέφανα γύρω από τα στοιχεία. Είναι παραμορφωμένη, αλλά με κάποια περιεχόμενα η λίγη παραμόρφωση μπορεί να είναι προτιμότερη, ώστε να δώσει μια υποκειμενικά καλύτερη αίσθηση σε συγκεκριμένο υλικό. Είμαι ακριβολόγος σε μεγάλο βαθμό με την παρατήρηση μου, επειδή αυτό είναι δουλειά μου. Αλλά σε τελική ανάλυση, το σύστημά του σπιτιού σας είναι για ψυχαγωγία και όχι για συμμόρφωση με ορισμένα ιδανικά πρότυπα.

Δεύτερον, στις περισσότερες τηλεοράσεις η ρύθμιση της κλίμακας του “Sharpness” στο «μηδέν» επιτρέπει στην αρχική εικόνα να απεικονιστεί χωρίς καμία επεξεργασία, κάθε αύξηση στην ρύθμιση ενεργοποιεί την επεξεργασία ευκρίνειας. Αλλά, πραγματικά, ορισμένες μάρκες έχουν την πραγματική εικόνα κάπου στη μέση της κλίμακάς τους, και αν μειωθεί η ρύθμιση κάτω από τη μέση η εικόνα μαλακώνει ή φαίνεται σαν να μην έχει υπάρχει σωστή εστίαση. Απλά να είστε λίγο προσεκτικοί ώστε να μην το παρακάνετε.

Τρίτον, κάποιες τηλεοράσεις και οθόνες έχουν και άλλες ρυθμίσεις με ονόματα όπως «Ενίσχυση λεπτομέρεια» (Detail Enhancement , Edge Enhancement ) που κάνει παρόμοια πράγματα. Εάν η εικόνα σας φαίνεται με έντονα, σκληρά άκρα αντικειμένων, (ακόμη και με το ρυθμιστικό του Sharpness στο μηδέν), ψάξτε το Μενού για προχωρημένους για να δείτε αν υπάρχει κάποιο τέτοιο ρυθμιστικό.

Τέλος, όταν ρυθμίζετε το Sharpness στο μηδέν για πρώτη φορά, η εικόνα μπορεί να φαίνεται μαλακή στα μάτια σας και θα μπείτε στον πειρασμό να ξανανεβάσετε το ρυθμιστικό.

Κάντε στον εαυτό σας μια χάρη και αφήστε αυτή την τεχνητή διαδικασία εκτός, για μία ώρα, αν εξακολουθεί να σας προβληματίζει και μετά, ανεβάστε πάλι το ρυθμιστικό. Αλλά είναι πιθανό ότι πολύ σύντομα θα απολαύσετε το αυξημένο ποσό της πραγματικής λεπτομέρεια που διατίθεται από την εικόνα, σε συνδυασμό με την πιο film-like ποιότητα.

Για να ολοκληρώσω, θα ήθελα να τονίσω ότι κατά την προετοιμασία αυτής της Web εκδοχής του άρθρου ήμουν αρκετά εντυπωσιασμένος από την απώλεια της λεπτομέρειας κατά το scale down της πρώτης φωτογραφίας της, το οποίο μετετραπεί σε μια χρήσιμη εικονογράφηση.

Για λόγους σύγκρισης, πήρα φωτογραφία της πλήρους οθόνης με το ρυθμιστικό του “Sharpness” στο 0 - όπου ανήκει - και έκανα scale down στα ίδια 620 pixels πλάτους του. Εδώ είναι:

fullsharpness00.jpg



Παρατηρήστε πως μπορείτε να δείτε όλες τις λεπτομέρειες που λείπουν από τη πρώτη φωτογραφία με την default «Sharpened» εκδοχή παραπάνω.

fullsharpness501.jpg
fullsharpness00.jpg

....
 
Ικανοποιουμε την περιεργεια μας με καλιμπραρισμα.Αν ταιριαζει με την κολοκυθοπιττα μας εχει καλως ,αλλιως βγαζουμε τον αναρχικο που κρυβουμε μεσα μας :p .Aντε να δωσουμε ενα μικρο χρονικο περιθωριο , ισα ισα για να μην λεμε οτι αντιδρασαμε εν θερμω.
 
Απάντηση: Re: Σωστά ή κολοκυθόπιττα??

Ικανοποιουμε την περιεργεια μας με καλιμπραρισμα.Αν ταιριαζει με την κολοκυθοπιττα μας εχει καλως ,αλλιως βγαζουμε τον αναρχικο που κρυβουμε μεσα μας :p .Aντε να δωσουμε ενα μικρο χρονικο περιθωριο , ισα ισα για να μην λεμε οτι αντιδρασαμε εν θερμω.

Καλά...εσένα δεν θα σου καλιμπράρουν με Κάλμαν ή HCFR, θα στα φέρουν τα χρώματα με το λογισμικό Molotov!!-bye-