Spherical enclosures

Μην ξεκινήσεις ομως μόνος σου, θα χρειαστει κι ο τζωρτζακης για ελεγχο στατικότητας :D
 
και μια που λες για το next
το εχω σχεδασει ηδη
αλλά πρωτα πρεπει να χτίσω το σπίτι

Θα ειναι μπακλόνι-σαλόνι
το καθιστικό θα βλέπει το μπαλκόνι και θα εχει δύο χοανες από μπετό μήκους ~3μετρα και mouth 1τερταγωνικό
Προσέξτε οι χοάνες να εχουν mouth ακριβώς κάτω από τη τζαμαρία και οι χοάνες θα βγαίνουν στο μπαλκόνι (~2.5m) παραλληλες μεταξύ τους.
Αυτό θα το ξέρουμε μονο εμείς γιατι οποιος βγαίνει θα βλέπει τραπεζαρία και χτισμένο καναπέ σε σχήμα Π με πετρα επένδυση:flipout:
και ουσιαστικά οι δύο καθετες γραμμές του Π θα κρύβουν τις χοάνες
Το τύμπανο θα φαινεται σαν τραπεζάκι στη ακρη του
 
1. Μπολάκια ξυλινα ΙΚΕΑ σελ 86 καταλογος 2010 (και απο το δικτυο)
9ε/τεμ
20cm διαμετρο...δηλαδή περιπου 6 λιτρα περίπου δύο ενωμενα

2. σελ 133 καλουπια για ...δε το λέω

3. σελ 298 κατσαρόλα....βγαζεις τα χερουλια, κολλάς το καπάκι, μονώνεις μέσα, κανεις τρυπα στο πάτο, προσαρμόζεις ξύλο βιδώνεις μεγάφωνο, περνάς καλώδια από τις τρύπες που υπάρχουν στο πλάι
5 λίτρα 29ε
Μη ξεχάσετε να βαλετε θωρακισμένο μεγάφωνο γιατί ειναι από ατσάλι...θα γινει του Τεσλα εκει μεσα

4. σελ 314 μπολάκια μεταλλικά και ξύλινα (ομοια με τα πάνω)
αυτό το μεταλλικό ειχα φτιάξει ~9 λίτρα το ενα ημισφαιριο, 9.5ε
δεν μπορώ να πω οτι εντυπωσιαστηκα από τον ηχο...αλλά πολύ ομορφο
πάλι του Τεσλα και εδώ

Το Γερμανικό μαγαζί που σας ελεγα sorry τα εχει πιο οικονομικά
http://www.hifisound.de/oxid/oxid.p.../VISATON-FONTANA-CONE-SET-SMALL_LARGE.-BEECH/
Πρακτικερ στη Πειραιώς που ξέρω, ισόγειο, δεξια πισω που κόβουν ξυλα, σε κάποιο ραφι κοντα ~20-25 ευρώ αν θυμάμαι καλά
εχει και αλλα σχεδια

Εχομε πολλά ακομα
 
Απάντηση: Re: Spherical enclosures

Jonh το πέρασμα απο 2 σε 4π μοντελοποίηται σαν ένα απλό 1ης τάξεως HIgh Pass φίλτρο. Εξού και baffle step διορθωτικό κύκλωμα που κάνει την αντίθετη διόρθωση.

Σε κλειστή καμπίνα το στάσιμο "φρενάρει" το μεγάφωνο με αποτέλεσμα τη μείωση του πλάτους.
Θυμίσου στα ρεφλέξ όπου στο resosance σταματάει να πάιζει το μεγάφωνο και ακούγεται μόνο ο σωλήνας.

Περισότερα ααύριο ......

Διαβάζεις πολύ τώρα τελευταία ε; :BDGBDGB53:

Αλλά τα διαγράμματα που ανέβασες αφορούν μετρήσεις εξωτερικά της καμπίνας. Η σφαίρα ούτε περιθλάσεις έχει ούτε σκαλοπάτι... Τα στάσιμα που δημιουργούνται εντός της όμως είναι άλλο θέμα.
Και μάλιστα έχω την άποψη ότι η σφαίρα εσωτερικά είναι η χειρότερη περίπτωση καμπίνας γιατί έχει μόνο μία διάσταση. Αυτή της διαμέτρου. Άρα λοιπόν ένας ισχυρότατος συντονισμός 8 - 9 ρίχτερ στην ιδιοσυχνότητα της καμπίνας.
 
Σωστά
αλλά αυτή τη συχνότητα μπορείς να την αποφύγεις
αν δεις σε πραγματικές συνθηκες (διαστασεις) δεν ειναι δυσκολο
 
Σωστά
αλλά αυτή τη συχνότητα μπορείς να την αποφύγεις
αν δεις σε πραγματικές συνθηκες (διαστασεις) δεν ειναι δυσκολο

η διαφωνία είναι στο ότι το στάσιμο δεν εχει καμια σχεση με την περιθλαση οπου και περιγραφουν οι ποσταρισμένες γραφικές. Τωρα το αν ο συντονισμος αυτός αντιμετωπίζεται / ενοχλεί κτλ ειναι ενα ολοκληρο θεμα απο μονο του. Να ενα ενδιαφερον σημείο.
 
Re: Απάντηση: Re: Spherical enclosures

Διαβάζεις πολύ τώρα τελευταία ε; :BDGBDGB53:

Αλλά τα διαγράμματα που ανέβασες αφορούν μετρήσεις εξωτερικά της καμπίνας. Η σφαίρα ούτε περιθλάσεις έχει ούτε σκαλοπάτι... Τα στάσιμα που δημιουργούνται εντός της όμως είναι άλλο θέμα.
Και μάλιστα έχω την άποψη ότι η σφαίρα εσωτερικά είναι η χειρότερη περίπτωση καμπίνας γιατί έχει μόνο μία διάσταση. Αυτή της διαμέτρου. Άρα λοιπόν ένας ισχυρότατος συντονισμός 8 - 9 ρίχτερ στην ιδιοσυχνότητα της καμπίνας.

Καλημέρα Ευάγγελε.

Θα προσπαθήσω να εξηγήσω με λίγα και απλά λόγια.
Και επειδή δεν είχα τον χρόνο να το κοιτάξω πιο προσεκτικά εμμένω βασικά σε ότι είπε σε προηγούμενο μήνυμα μου.

Η μετάβαση απο 2π σε 4π ακτινοβολία (Συν. 1ο) δημιουργεί έν υψιπερατό φίλτρο. Με πολύ απλά λόγια, όταν τα μήκη κύματος είναι μεγάλα σε σχέση με τις διαστάσεις του κώνου/μπάφλας η ακτινιβολία εκπέμπεται σφαιρικά. Όταν
μικραίνουν σε σχέση με τις διαστάσεις, η ακτινοβολία είναι ημισφαιρική.


Στο Συν 2, φαίνεται ο τρόπος που συμμετέχουν και τα στάσιμα.
Πρόκειται για κλέιστό κουτί (Φαίνεται απο τα στάσιμα είναι όλες οι αρμονικές, αν ήταν ανοικτό θα ήταν μόνο οι περιττές)
Πρώτο στους ~1100, δεύτερο στους ~2200, τρίτο στους ~3300 κλπ.
Το μεγάφωνο πάνω σε στάσιμο ελαχιστοποιεί τη μετατόπηση του ενώ μεταξύ δύο στασίμων την μεγιστοποιεί. Φαίνεται κιόλας απο το σχέδιο , τα έντονα σκαμπανεβάσματα.

Θα επανέλθω ....
 

Attachments

  • 01.jpg
    01.jpg
    81.1 KB · Views: 13
  • 02.jpg
    02.jpg
    90.5 KB · Views: 16
Εδώ άλλο ένα παράδειγμα πως επιδρούν τα στάσιμα στη (πρόσθεια)ακτινοβολία του μεγαφώνου.

Εδώ έχουμε να κάνουμε με undamped TL.
Ανοικτή στο ένα μέρος της (Τα στάσιμα εδώ είναι Χ3, 5, 7 κλπ)
Κοντά στο resonance σταματάει σχεδόν εντελώς το μεγάφωνο ενω αντίθετα
τη μουσική τη παίζει η καμπίνα ...
Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και στο ρεφλέξ.
 

Attachments

  • Alpha-Transmission-Lines-9.jpg
    Alpha-Transmission-Lines-9.jpg
    121.8 KB · Views: 21
συμφωνοι για την τελευταια, δεν καταλαβαινω ομως τον συσχετισμό αυτης της γραφικής με τις προηγουμενες για να πω την αληθεια.
 
Απάντηση: Re: Spherical enclosures

Σωστά
αλλά αυτή τη συχνότητα μπορείς να την αποφύγεις
αν δεις σε πραγματικές συνθηκες (διαστασεις) δεν ειναι δυσκολο

Σωστό κι αυτό!
Ακόμα, ότι είναι στρογγυλό απ έξω δεν είναι ανάγκη να είναι στρογγυλό κι από μέσα.
 
Απάντηση: Re: Spherical enclosures

συμφωνοι για την τελευταια, δεν καταλαβαινω ομως τον συσχετισμό αυτης της γραφικής με τις προηγουμενες για να πω την αληθεια.

Ούτε εγώ καταλαβαίνω τον συσχετισμό.

Οι προηγούμενες γραφικές δεν είναι παρά μετρήσεις απόκρισης συχνότητας μπροστά από ένα μεγάφωνο βιδωμένο σε καμπίνα διαφορετικού γεωμετρικού σχήματος κάθε φορά.
Ουσιαστικά δείχνουν δηλαδή τι φίλτρα δημιουργεί στην ακτινοβολία το κάθε γεωμετρικό σώμα και κυρίως το σχήμα της μπάφλας. Γιατί, ενώ ο κύλινδρος είναι άριστη περίπτωση καμπίνας όταν το μεγάφωνο τοποθετηθεί στην περιφέρεια, όταν το τοποθετήσουμε στην βάση μετατρέπεται στην χειρότερη μορφή καμπίνας. Κι αυτό δεν έχει να κάνει με το εσωτερικό του κυλίνδρου που έτσι κι αλλιώς είναι κακή επιλογή για τα στάσιμα κύματα ανεξάρτητα που θα βιδώσεις το μεγάφωνο. Έχει να κάνει με την εξωτερική ακτινοβολία του σε όσα π θέλετε.

Τα στάσιμα και πια στάσιμα, που εμπλέκονται δεν καταλαβαίνω!:hmmmm:
 
Re: Απάντηση: Re: Spherical enclosures

Ούτε εγώ καταλαβαίνω τον συσχετισμό.

Οι προηγούμενες γραφικές δεν είναι παρά μετρήσεις απόκρισης συχνότητας μπροστά από ένα μεγάφωνο βιδωμένο σε καμπίνα διαφορετικού γεωμετρικού σχήματος κάθε φορά.
Ουσιαστικά δείχνουν δηλαδή τι φίλτρα δημιουργεί στην ακτινοβολία το κάθε γεωμετρικό σώμα και κυρίως το σχήμα της μπάφλας. Γιατί, ενώ ο κύλινδρος είναι άριστη περίπτωση καμπίνας όταν το μεγάφωνο τοποθετηθεί στην περιφέρεια, όταν το τοποθετήσουμε στην βάση μετατρέπεται στην χειρότερη μορφή καμπίνας. Κι αυτό δεν έχει να κάνει με το εσωτερικό του κυλίνδρου που έτσι κι αλλιώς είναι κακή επιλογή για τα στάσιμα κύματα ανεξάρτητα που θα βιδώσεις το μεγάφωνο. Έχει να κάνει με την εξωτερική ακτινοβολία του σε όσα π θέλετε.

Τα στάσιμα και πια στάσιμα, που εμπλέκονται δεν καταλαβαίνω!:hmmmm:

Ας δεχτώ λοιπόν το σκεπτικό σου. Άρα όλα τα ηχεία που έχουν μεγάφωνα σε παραλληλόγρ/μη καμπίνα όπως το συνημ. θα έχουν +-6dB στη midbass - mid περιοχή.
 

Attachments

  • 33.jpg
    33.jpg
    56.4 KB · Views: 15
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Spherical enclosures

Ας δεχτώ λοιπόν το σκεπτικό σου. Άρα όλα τα ηχεία που έχουν μεγάφωνα σε παραλληλόγρ/μη καμπίνα όπως το συνημ. θα έχουν +-6dB στη midbass - mid περιοχή.

Όχι.
 
μισο για να καταλαβω, στην συγκεκριμένη καμπύλη δηλαδη η κυμάτωση οφειλεται σε στάσιμα? τι μηκους κύματος ειναι πχ το στασιμο που αντιστιχει στην δευτερη μυτη μεταξυ 1 και 2ΚHz ?
 
Παίδες η όλη συζήτηση είναι ενδιαφέρουσα, Ειδικά η θεωρητική μελέτη για εμένα - Καθώς από πατέντες υπάρχουν πολλές

Το λίγο που μπορώ να συνεισφέρω είναι ένα μικρό quote:
The increase in output can be seen as the dimensions of the sphere approach the wavelength of the reproduced frequency. Once the wavelength is smaller than the diameter of the sphere, the response flattens out again, having risen by 6dB from the low frequency level. The radiating efficiency of the driver starts to increase earlier than one might imagine - there is a 1dB increase in SPL at the frequency where the baffle is about 0.2 of a wavelength, and the baffle step effect has no influence when the baffle width is greater than 3 wavelengths. At this point, the driver is effectively radiating into a hemisphere.
bstep-f1.gif


http://sound.westhost.com/bafflestep.htm

Και εγώ όπως το αντιλαμβάνομαι η μπάφλα είναι που προκαλεί κατά κύριο λόγο την παραπάνω συμπεριφορά.

Φυσικά είμαι όλος αυτιά
 
Απάντηση: Re: Spherical enclosures

Παίδες η όλη συζήτηση είναι ενδιαφέρουσα, Ειδικά η θεωρητική μελέτη για εμένα - Καθώς από πατέντες υπάρχουν πολλές

Το λίγο που μπορώ να συνεισφέρω είναι ένα μικρό quote:
The increase in output can be seen as the dimensions of the sphere approach the wavelength of the reproduced frequency. Once the wavelength is smaller than the diameter of the sphere, the response flattens out again, having risen by 6dB from the low frequency level. The radiating efficiency of the driver starts to increase earlier than one might imagine - there is a 1dB increase in SPL at the frequency where the baffle is about 0.2 of a wavelength, and the baffle step effect has no influence when the baffle width is greater than 3 wavelengths. At this point, the driver is effectively radiating into a hemisphere.
bstep-f1.gif


http://sound.westhost.com/bafflestep.htm

Και εγώ όπως το αντιλαμβάνομαι η μπάφλα είναι που προκαλεί κατά κύριο λόγο την παραπάνω συμπεριφορά.

Φυσικά είμαι όλος αυτιά

Αυτο καταλαβαινω και εγω.
Baffle step diffraction δειχνουν τα διαγραμματα, εξωτερικα της καμπινας δηλαδη και οχι εσωτερικα.
Οπως φαινεται η σφαιρα ειναι η πιο στανταρ και συνεπως η πιο ευκολα copensated!