Σσσσσιγμα

Τις περισσότερες φορές τα έντονα συριστικά στο τραγούδι είναι αποτέλεσμα επιλογής του ηχολήπτη.

Όταν όμως το φαινόμενο παρουσιάζεται μόνιμα και όπου υπάρχουν συριστικά στο τραγούδι αυτά αποδίδονται ως "ξύρισμα" ή "γρέζι" κατά άλλη ορολογία - σύμφωνα με τα γραφόμενα του αείμνηστου Μιχάλη Σπέρτου είναι φαινόμενο "υπερύψωσης" ή "υπέρβασης" (OverShoot) που παρουσιάζεται στον τετραγωνικό παλμό σε αυτές τις συχνότητες με μια τάση για ταλάντωση.

Σημ.= OverShoot - φαινόμενο που παρατηρείται στον παλμογράφο, εάν εφαρμόσουμε τετραγωνικό παλμό - και στα σημεία των κορυφών υπάρχει μια μικρή ταλάντωση ένα με δύο κύκλων ή και περισσότερο.
 
Απάντηση: Re: Σσσσσιγμα

Τις περισσότερες φορές τα έντονα συριστικά στο τραγούδι είναι αποτέλεσμα επιλογής του ηχολήπτη.

Όταν όμως το φαινόμενο παρουσιάζεται μόνιμα και όπου υπάρχουν συριστικά στο τραγούδι αυτά αποδίδονται ως "ξύρισμα" ή "γρέζι" κατά άλλη ορολογία - σύμφωνα με τα γραφόμενα του αείμνηστου Μιχάλη Σπέρτου είναι φαινόμενο "υπερύψωσης" ή "υπέρβασης" (OverShoot) που παρουσιάζεται στον τετραγωνικό παλμό σε αυτές τις συχνότητες με μια τάση για ταλάντωση.

Σημ.= OverShoot - φαινόμενο που παρατηρείται στον παλμογράφο, εάν εφαρμόσουμε τετραγωνικό παλμό - και στα σημεία των κορυφών υπάρχει μια μικρή ταλάντωση ένα με δύο κύκλων ή και περισσότερο.

Μάλλον αυτό αυτό είναι και το πιο πιθανό. Ειδικά αν ο ηχολήπτης ή ο κατ/τής είναι πατριωτάκι από την Αρκαδία, όπου το τραβάμε το σ (σσσ παχύ), του φαίνεται πιο φυσικό έτσι και πειράζει τα πρίμα/ την ανάδραση για να δημιουργήσει το φαινόμενο που περιγράφεις.
Αν το κάνει και στο τσ, (τσσσ), τότε είναι σχεδόν σίγουρο..

Πέρα από πλάκα, αν δεν πρόκειται για ενισχυτή οριακά σταθερό ψηλά, που όταν διεγερθεί με υψίσυχνο περιεχόμενο και βλέπει έντονα χωρητικό φορτίο τείνει να ταλαντώσει (έστω και αποσβενυόμενα), είναι σύνηθες φαινόμενο σε τουίτερ μεταλλικού διαφράγματος που πάνε φλατ μέχρι τους 20 ΚΗΖ και αμέσως μετά έχουν την ιδιοσυχνότητά τους (μια κορυφή στην απόκριση στους π.χ. 22-23 ΚΗΖ)
 
Re: Απάντηση: Re: Σσσσσιγμα

... είναι σύνηθες φαινόμενο σε τουίτερ μεταλλικού διαφράγματος που πάνε φλατ μέχρι τους 20 ΚΗΖ και αμέσως μετά έχουν την ιδιοσυχνότητά τους (μια κορυφή στην απόκριση στους π.χ. 22-23 ΚΗΖ)

Κώστα,
μεταξύ σοβαρού και αστείου πόσοι από εμάς έχουν τη δυνατότητα να καταλάβουν ένα τουίτερ μεταλλικού διαφράγματος που παίζει το δικό του βιολί μετά τα 20ΚΗz;
Προσωπικά πιστεύω ότι επειδή αναφέρθηκε ότι είναι στο "σσσ", το εκλαμβάνω ότι είναι πρόβλημα σε αυτά τα σύμφωνα τα συριστικά όπως /σ/, /ζ/, /τα/, /τζ/.

Για αυτό και αμέσως πήγε το μυαλό μου σε αυτά που είχε αναφέρει ο αείμνηστος Σπέρτος (τα διάβαζα μάλιστα πρόσφατα που ψάχνω ενδελεχώς το slew rate).
Αλλά επειδή όλα αυτά τα συριστικά σύμφωνα είναι προιόντα που συνάδουν με τη φωνή, νομίζω ότι αυτοί ενισχυτές που προβάλουν συνεχώς τα συριστικά σύμφωνα, έχουν πρόβλημα ήδη από τις μεσαίες δηλ. εάν βάλεις στον παλμογράφο ένα τετραγωνικό παλμό 5-6KHz, μάλλον θα παρατηρήσεις Overshoot!
 
το κάνει γενικά? Κάποιες ηχογραφήσεις το...έχουνε.

Εγώ πχ με τα τσάριο, με τους εαρ που τα περισσότερα παίζουν βελούδινα το ακούω στις ηχογραφήσεις της patricia barber και της cassandra wilson.

Αλλά δεν έχω πρόβλημα γιατί δεν ακούω τέτοια πλέον...

Κόψτε τις χαϊεντάδικες ηχογραφήσεις να βρείτε την υγειά σας...
 
Όπως εχω αναφέρει και σε προηγούμενο post δεν το ακούω έντονα σε όλες τις ηχογραφήσεις.Για παράδειγμα στο cd της nora jones ''not too late'' δεύτερο κομμάτι που λέγεται ''sinkin' soon'' στην αρχή του κομματιού που έχει κάποιους στίχους με ''s'' το ακούω πιο έντονα.Βέβαια αν αφεθώ στην μουσική και δεν ''καρφώνομαι'' πάνω στο κομμάτι για να ακούσω πως ακούγονται τα ''s'' απο τον κάθε ερμηνευτή η ερμηνεύτρια μου περνά σχεδόν απαρατήρητο αυτό το ηχητικό φαινόμενο.Μήπως φταίει και το γεγονός ότι και ο ενισχυτής και το cd player και τα ηχεία ειναι ακόμη άστρωτα;Θα βελτιωθεί αυτό το φαινόμενο πρός το καλύτερο;
 
Φυσικά και δεν ακούμε 22 ΚΗΖ, αλλά από τη στιγμή που θα διεγερθεί συντονισμός εκεί, παράγει προϊόντα ενδοδιαμόρφωσης με το υπόλοιπο περιεχόμενο, αν π.χ υπάρχει ένας τόνος 15 ΚΗΖ, δημιουργείται ένας καινούργιος που δεν υπήρχε πριν στους 7 ΚΗΖ (22-15).

Overshoot σε τετράγωνο 5 ΚΗΖ σημαίνει κορύφωση στην απόκριση αρκετά πάνω από τους 20 ΚΗΖ (ανάλογα και πόσο πλατύ είναι).
Αν υπάρχει πρόβλημα στις μεσαίες, το εν λόγω τετράγωνο δεν είναι καν τετράγωνο, όχι να παρουσιάζει απλά λίγο overshoot.
 
Εκ πείρας επειδή εχω ασχοληθεί με την ηχοληψία επι ετη,, το συριστικό σσσ,,ειναι γνωριμο και οφείλεται στα παραμετρικά εκουαλαιζερς στις κονσολες,[στην φετα του μικροφωνου] δηλαδη μερικα db παραπανω γυρω στην περιοχη 4ΚΗΖ , και σε συνεργασια με μερικα μικροφωνα , εντείνεται δραματικα. Επιλογη ηχοληπτη, παραγωγου για δηθεν ``καθαροτητα και διαύγεια `` της ηχογραφησης.
Μπορει να οφειλεται και σε ringing ,κωδονισμο ,η overshoot στο τετραγωνικο παλμο , αλλα συνηθως οι κατασκευαστες τα ελεγχουν αυτα με τον εξοπλισμο του εργαστηριου τους ,,ελεγχουν το ποσοστο αναδρασης με χωρητικα, επαγωγικά φορτια ,,βαζουν zobel ,βλέπουν αστάθειες .... τέλος παντων αυτα ελέγχονται .:guitarist:
 
Το προβλημα πιστευω ξεκινά απο την ηχοληψία
τη νοοτροπία και γουστα κάποιων
ειδικά σε Ελληνικό ρεπερτόριο ειναι πιο συνηθισμένο

Αλλά ειναι και η ευαισθητη περιοχή των τουίτερς ειδικά μεταλλικών θόλων.

Αν ακους σε καλές παραγωγές πολύ συριστικό φταιει το ηχείο κατά βάση
ο νέος ενισχυτής μπορεί να το βοήθησε να ξεδιπλώσει τα κρυμένα του ταλέντα και μπορεί να συμβάλλει λίγο οπως και τα καλώδια (ειδικά ασήμι) και η πηγή.

Για αυτά τα σσσσσσσσ πήγα Harberth και θα πήγαινα ευκολα Sonus Faber
που διατηρουν την αναλυση και λεπτομέρια ψηλά χωρις να γίνονται ποτέ κουραστηκά.


Υ.Γ. Αυτός ηταν και ο λόγος που εφυγα από την Audio Spectrum γεννάγανε σσσσ και τζζζζ και τσσσ και ζζζζ
ειδα το γραφημα του νέου Artemis στον ΗΧΟ και ειδα μια πτωση 5-10dB στις 1.000-6.000 και πάνω από 12.000 (οπως τα αντιστοιχα ΜΤΖ με λιγότερη πτωση)
ακουσα ενα πολύ καλύτερο νέο Ερμη.....λετε να διορθώθηκαν?
 
Η μόνη λύση είναι να πάρεις μερικά δισκάκια που θεωρείς ότι σε ενοχλούν και να πάρεις σβάρνα τα συστήματα που οι κάτοχοι τους θεωρούν ουδέτερα. Ο μέσος όρος της ακρόασης είναι και ενδεικτικός και θα δείξει που είναι το πρόβλημα.
 
Μπορώ να πω πια με σιγουριά ότι σταμάτησα να ακούω αυτό το ενοχλητικό σσσσσσσσ!!!!.Εδώ και 15 μέρες το παρατήρησα για πρώτη φορά ότι σταμάτησε και βάζοντας να ακούσω ξανά και ξανά τα κομμάτια με γυναικείες φωνές που το είχα πρωτοπαρατηρήσει δεν άκουσα τίποτε το ενοχλητικό με έντονο το ''σιγμα''.Μάλλον οφείλεται στο ότι τα ηχεία άρχισαν να στρώνουν για τα καλά καθώς και το cd player.Η μόνη αλλαγή πού έκανα πριν παρατηρήσω ότι σταμάτησε αυτό το έντονο ''σίγμα'' ειναι ότι άλλαξα την φάση του ρεύματος στο cd player γιατί ήταν ανάποδα.Ισως να οφείλεται και σε αυτή την αλλαγή ή και στα δύο μαζί δηλαδή και στο στρώσιμο των μηχανημάτων και ιδιαίτερα των ηχείων.Ποιά είναι η δικιά σας γνώμη;
Πάντως τώρα απολαμβάνω πραγματικά την αγαπημένη μου μουσική χωρίς να με ενοχλεί κάτι στον ήχο που ακούω.