Στάθμη ακρόασης

γιατί όχι ?
εγώ με 84άρια και 2 γεφυρωμένους μπέρυδες έφτασα άνετα τα 113

ναι αλλα σε 10 τετραγωνικα και θεση ακροασης αντε 2 μετρα απο τα ηχεια.

tsimisce δε θυμαμαι ποσα db ηταν στο 1 μετρο (καπου 116 db γιατι στη θεση ακροασης εχει gain) αλλα

το καθε ηχειο πρεπη να καταπινε πανω απο 800 watt.

τα φωτα του σπιτιου επαιζαν και εχω ξεχωριστη γραμμη για το συστημα.:smash:

και για το τοπικ.

ακουω 88-90 με κορυφες λιγο πανω απο 100db.
 
Εν κατακλείδι...
Και ηχεία των 101 DB να είχα...
Και 2x1000 Watt ενισχυτή να είχα...
Πάλι σε εκείνη την ένταση θα άκουγα.
Οι εντάσεις που ακούω είναι αυτές που μπορούν να δώσουν τα ATC με 10 - 20 Watt σε easy listening και το max του ενισχυτή μου σε ροκιές...

Με λίγα λόγια άλλο ένα σύστημα που παντρεύτηκα... :flipout:
 
Σε κάποια ακρόαση στο παρελθόν με noise υλικό, θυμάμαι σε μέσες στάθμες συντόνιζε όλο το σπίτι. Αν παίζαμε στα 110 db νομίζω ότι δεν θα υπήρχαμε τώρα.

Το είδος της μουσικής παίζει σημαντικό ρόλο και σε μένα. Αλλά κυρίως η διάθεση. Όταν θέλεις να βάλεις κάτι να χαλαρώσεις δεν μπορείς να ακούς δυνατά. Όπως επίσης όταν θέλεις να χορέψεις δεν γίνεται να ακούς σε χαμηλές στάθμες.

Το κακό με αυτό το Hi-end είναι ότι οι συχνότητες ταξιδεύουν σε μεγαλύτερες αποστάσεις. Πιστεύω ότι το έχετε παρατηρήσει αυτό.
 
geia egw pistevw oti h idanikh stathmh einai ekei pou den enoxlountai ta autia mou kai panta paizei rolo kai h eggrafh
 
από site γνωστής Εγγλέζικης εταιρίας
------------------------------------------------------------------
Loudspeaker sensitivity is a measure of how much sound a loudspeaker will give for 1 watt at 1 metre. It is critical to note that the basic measure of sensitivity is at 1 metre and not at a typical listening distance of about 10 feet or 3½ metres.

Sound attenuates (reduces) over distance at the rate of 6dB with each doubling of the distance. At 2 metres distance from the loudspeaker its perceived sensitivity is reduced by 6dB. At a normal listening distance of about 10 or 11 feet from the loudspeaker its perceived sensitivity will be reduced by approximately 10dB.

This is the factual basis for our claims about how much power a system would need for a decent hi-fi dynamic range. We reiterate that this is not made up or marketing hype, it is scientific fact.
Loudspeaker sensitivity – is it real?
This is the source of much misunderstanding. Amplifier power is specified in watts, which are a measure of heating power. They have no apparent relationship to what we hear, as they are a linear measure. Loudspeakers (and our ears) perceive things in dB (decibel) steps. These are based on a logarithmic relationship.
This is the fundamental mismatch between what your ears perceive and how amplifiers are specified. The solution to the problem is to recalibrate watts into dB steps. The results are below, in a chart of watts converted to dB steps. For convenience we have started our chart at 50 watts. These figures are not made up they are fact.


dBW Watts dBW Watts

17 50 24 251
18 63 25 316
19 79 26 400
20 100 27 500
21 126 28 630
22 156 29 795
23 200 30 1000


As you can see, as soon as you calibrate amplifier power in dB watts, you get a dramatically different view of what amplifier power really means.

First off, you can see that what looks like a large increase in amplifier power, for example from 50 watts to 100 watts, only gives an increase of 3dB.

You can see why amplifier manufacturers want to sweep these figures under the nearest carpet; they make most of their claims look ridiculous as they predict that most loudspeaker/amplifier combinations will have only limited dynamic range.
How much dynamic range do I need?

Some years ago John Atkinson (current editor of the Stereophile) made some measurements of live music using accurate equipment. He recorded 109dB peaks (brass and percussion) and the quietest was 63dB (solo violin) a variation of 46dB from the quietest to the loudest moments – a huge dynamic range.

The question is what sort of dynamic range a really good hi-fi system should have.

In our opinion, an ability to produce unclipped peaks of 105dB is the minimum starting point for a really good hi-fi system. You are welcome to debate different figures, but that is our basic position.

1. Take your loudspeaker sensitivity (better yet check back to a technical review to find out what its sensitivity really is). Deduct around 10dB for the SPL (sound pressure level) attenuation over distance. And then add back 3dB because there are two loudspeakers in the room.

Now you have arrived at the practical, real world, in-room sensitivity of your loudspeaker system.

1. Decide what peak level you want to achieve. We think 105dB is about right. Some people think 110dB is more appropriate. It’s up to you.

1. Deduct the result of 1 above from your decision about 2. This is how much amplifier power you require in dB watts.

1. Use the chart above to translate your dB watts result in to ordinary watts.


General overview.

People have objected to our position claiming that their system sounds great. It might. However, you can’t escape the fact that, if they have a low powered amplifier and relatively insensitive loudspeakers, the system must be clipping, distorting and limiting regularly, which must dominate the listening experience. Maybe the listeners like distortion clipping. Well, each to his own and good luck to them. If you want your hi-fi system to produce as close an approximation to the real live performance as you can get, then you must ensure, for a start, that your amplifier is not clipping.
-------------------------------------------------------------------------

- Αν πάρουμε τον φίλο Τζιμίσκε(απ' τις χειρότερες των περιπτώσεων λόγω των 84 db των atc) για να πάρει 105 db στα 10 feet δηλ. στα 3 μέτρα έχουμε και λέμε...
84(atc db) - 10(db πτώση λόγω απόστασης) + 3(db διπλασιασμός λόγω 2 ηχείων) = 77 db
105 - 77 = 28 dbw....δηλαδή θέλει 630 watt ενισχυτή...
 
Last edited:
84 1
87 2
90 4
93 8
96 16
99 32
102 64
105 128

128 w γιά 105 db στο ένα μέτρο.
βάλε άλλο ένα ηχείο 108

με 128 βατ παίρνεις τα 108 db στο ένα μέτρο από τα ηχεία.

Αν δεχθούμε ότι στα 3 μέτρα πέφτει 10 db τότε (αν και δεν μου κάθεται τόσο καλά, από δικές μου μετρήσεις)
98 128
101 256
104 512
105 682
 
Δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα...
Τα γραφόμενά μου είναι από εδώ και από εδώ

Ούτως άλλως τε αν διαβάσουμε τα χαρακτηριστικά κορυφαίων ενισχυτικών θα παρατηρήσουμε πως οι περισσότεροι από τους κατασκευαστές τους δίνουν την ισχύ και σε dbw...έννοια που συνάδει με τα παραπάνω...
 
Last edited:
- Αν πάρουμε τον φίλο Τζιμίσκε(απ' τις χειρότερες των περιπτώσεων

Ευχαριστώ βρε! Νάσαι καλά βρε! :flipout:

Μπα που να γυρίσεις σπίτι και να δεις τα ηχεία σου στολισμένα με σεμεδάκια και τη βελόνα σου κουρεμένη από την καθαρίστρια!


Στην πράξη έχω πετύχει κορυφώσεις των 99 - 100 DB από τη θέση ακρόασης (2 μέτρα από τα ηχεία) με τον Copland μου...
Μετρημένη με dbόμετρο και άσε τις πράξεις να λένε ότι θέλουν... :ADFADF1:
 
δεν διαφέρουμε ιδιαίτερα σε αποτελέσματα, ασχέτως πηγών ή μπακάλικης προσέγγισης αγαπητέ....
 
Ε
Στην πράξη έχω πετύχει κορυφώσεις των 99 - 100 DB από τη θέση ακρόασης (2 μέτρα από τα ηχεία) με τον Copland μου...
Μετρημένη με dbόμετρο και άσε τις πράξεις να λένε ότι θέλουν... :ADFADF1:

εγώ τάχω δει αυτό και με τους τρεντς με 84άρι ηχείο....:flipout:

(και φυσικά....πηγή ipod :flipout::flipout::flipout::flipout:)
 
Ευχαριστώ βρε! Νάσαι καλά βρε! :flipout:

Μπα που να γυρίσεις σπίτι και να δεις τα ηχεία σου στολισμένα με σεμεδάκια και τη βελόνα σου κουρεμένη από την καθαρίστρια!


Στην πράξη έχω πετύχει κορυφώσεις των 99 - 100 DB από τη θέση ακρόασης (2 μέτρα από τα ηχεία) με τον Copland μου...
Μετρημένη με dbόμετρο και άσε τις πράξεις να λένε ότι θέλουν... :ADFADF1:

Σεμεδάκια....αχαχα...Ρε συ αφού σου χω πει...Όποιος κατεβαίνει κάτω παίρνει ειδική άδεια...
Πάντως για να σοβαρευτούμε στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε τον παράγοντα 'καθαρή απαραμόρφωτη ισχύς'...Το ντεσιμπελόμετρο ΔΕΝ μετρά παραμορφώσεις και κλιπαρίσματα...
 
Πάντως για να σοβαρευτούμε στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε τον παράγοντα 'καθαρή απαραμόρφωτη ισχύς'...Το ντεσιμπελόμετρο ΔΕΝ μετρά παραμορφώσεις και κλιπαρίσματα...

Απαραμόρφωτη ισχύς όπως είπε ο Κώστας δεν υπάρχει.
Από εκεί και πέρα, υπάρχει ένα όργανο που λέγεται αυτάκι και ακούει που αγκομαχά ο ενισχυτής.
Το κλιπάρισμα δεν έχει σημασία. Ένας ενισχυτής που έχει max power τα 50 Watt, 50 watt θα βγάλει maximum όσο και να κλιπάρει το σήμα. Απλά θα τα βγάλει σε τετραγωνισμένο παλμό... :ADFADF1:
 
Σημασία δεν έχει να βρεις την τιμή της στάθμης ακριβώς αφού δεν λέει τίποτα ως αριθμός.
Σημασία έχει να βρεις σε ποια στάθμη (ας είναι στο περίπου) αποδίδει σωστά το μηχάνημα και πόσο "αντέχει" ο χώρος.

Αλήθεια..., με ποια παράμετρο έχετε ορίσει αυτό το όριο ? (στάθμης)

 
παιδια αυτες οι πραξεις ισχυουν σε ελευθερο χωρο.

οσο πλησιαζουν τα ηχεια στους τοιχους οι ανακλασεις

προσθετουν λιγο οποτε στην πραξη χρειαζονται λιγοτερα
watt
 
Αναλόγως του χώρου, φίλε backousis!
Ένας βαριά φορτωμένος χώρος επιρρεάζει λιγότερο αυτήν την παράμετρο.
Έχετε πάντως υπ´όψιν ότι οι μετρήσεις ευαισθησίας και απόκρισης συχνότητας
στα ηχεία, γίνονται σε ανοηχηκό θάλαμο, όποτε στην πράξη, στους οικιακούς
χώρους πάντα παίρνουμε κάτι παραπάνω! Εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα
μέτρησης αποτελούν τα ηχεία πάνελ, μιάς και χρησιμοποιούν τις ανακλάσεις
του χώρου!
 
Re: Απάντηση: Στάθμη ακρόασης

Αναλόγως του χώρου, φίλε backousis!
Ένας βαριά φορτωμένος χώρος επιρρεάζει λιγότερο αυτήν την παράμετρο.
Έχετε πάντως υπ´όψιν ότι οι μετρήσεις ευαισθησίας και απόκρισης συχνότητας
στα ηχεία, γίνονται σε ανοηχηκό θάλαμο, όποτε στην πράξη, στους οικιακούς
χώρους πάντα παίρνουμε κάτι παραπάνω! Εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα
μέτρησης αποτελούν τα ηχεία πάνελ, μιάς και χρησιμοποιούν τις ανακλάσεις
του χώρου!

ναι αναλογως αν και κατω απο τα 500hz η συνηθης διακοσμηση ενος χωρου

δεν κανη σχεδον τιποτα εκτος αν ειναι φροντισμενος ηχητικα.

οπως και να εχει ολο και δινη σε σχεση με εναν ανηχοικο θαλαμο γιατι

διαφορετικα ο ηχος θα ειναι χαλια αν ειναι τοσο φορτωμενος που να αποροφα

ολες τις ανακλασεις.
 
Δεν είναι απαραίτητο ότι ο ήχος θα είναι χάλια, αν ο χώρος είναι πολύ
φορτωμένος! Όσο γεμάτος και αν είναι, με συνήθη οικιακά αντικείμενα,
στην καλύτερη περίπτωση η ανακλάστικότητά του θα είναι γύρω στο 40%,
δηλαδή άψογο! Τα μεγαλύτερα προβλήματα σε έναν χώρο, προέρχονται από
μεγάλη ανακλαστικότητα, όχι από μικρή. Γιά αυτό βλέπεις διάφορα βοηθήματα,
όπως μπασοπαγίδες, διαχύτες και ηχοαποροφητικά. Ο σκοπός είναι να
προσαρμόσεις την ακουστική συμπεριφορά του χώρου (με αναφορά τα ηχεία
και γενικά ολόκληρο το σύστημα), με σκοπό να πετύχεις τον ήχο που θέλεις
στον χώρο σου!
 
Re: Απάντηση: Στάθμη ακρόασης

Δεν είναι απαραίτητο ότι ο ήχος θα είναι χάλια, αν ο χώρος είναι πολύ
φορτωμένος! Όσο γεμάτος και αν είναι, με συνήθη οικιακά αντικείμενα,
στην καλύτερη περίπτωση η ανακλάστικότητά του θα είναι γύρω στο 40%,
δηλαδή άψογο! Τα μεγαλύτερα προβλήματα σε έναν χώρο, προέρχονται από
μεγάλη ανακλαστικότητα, όχι από μικρή. Γιά αυτό βλέπεις διάφορα βοηθήματα,
όπως μπασοπαγίδες, διαχύτες και ηχοαποροφητικά. Ο σκοπός είναι να
προσαρμόσεις την ακουστική συμπεριφορά του χώρου (με αναφορά τα ηχεία
και γενικά ολόκληρο το σύστημα), με σκοπό να πετύχεις τον ήχο που θέλεις
στον χώρο σου!

μα νομιζω οτι το ξεκαθαρισα παραπανω.

χαλια θα ειναι αν αποροφα ολες τις ανακλασεις.

με 40% θα παιζη αρκετα δυνατοτερα απο ανηχοικο θαλαμο

οπως και εσυ εγραψες.

ας μην παιζουμε με τις λεξεις.
 
.... Όσο γεμάτος και αν είναι, με συνήθη οικιακά αντικείμενα,
στην καλύτερη περίπτωση η ανακλάστικότητά του θα είναι γύρω στο 40%,
δηλαδή άψογο! ...
... ? !