Στον αστερισμό του Ωρίωνα...

Αλεξ τα έχουμε πεί και λίγο με PM, είμαι σίγουρος ότι θα παίζεις για καιρό :-)
Πάντως βλέπω ότι με την ευκαιρία θα συζητήσουμε και διάφορα πέριξ του ηχείου καθεαυτού στο εδώ θέμα :-)
 
Δηλαδή, αν βάλει κάποιος διαφορετικό ενισχυτή - το LM3875 , ας πούμε - δεν είναι "ουδέτερο" και το σύστημα θα έχει "προβλήματα"?

Όχι, βέβαια.
Αν πρόσεξες είπα «αμφίβολα» αποτελέσματα και όχι «προβλήματα».
 
Δηλαδή πιστεύεις πως ο Stone της Seas που συνεργάζεται με τον SL χρόνια τώρα κι έχει φυσικά και ο ίδιος τα ορίον, που τα οδηγάει με full σύτημα PASS, ακούει χειρότερα από ότι με τον ΑΤΙ επειδή δεν έχει 3886?

Σίγουρα δεν ακούει χειρότερα. Άλλωστε και ο ίδιος ο Linkwitz δεν θα ήθελε να προβάλει προς τα έξω ένα σύστημα «κλειστό» σε αλλαγές.

Απλά ο 3886 είναι το σημείο αναφοράς του σχεδιαστή με ότι αυτό συνεπάγεται καλό ή κακό.
 
Λοιπόν, να οι μετασχηματιστές, τους έβαλα τελικά στην έξοδο του βουβαλιού και όχι στην είσοδο του κρος, λόγο έλλειψης χώρου, αλλά και επειδή οδηγούν μόλις 50cm ic μετά προς το κρος και όπως με διαβεβαίωσαν από τη cinemag, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με βάση τα χαρακτηριστικά εξόδου και του βουβαλιού.
Πρώτες εντυπώσεις....ΘΕΤΙΚΟΤΑΤΕΣ σε σημείο να μην μπορώ ακόμα να καταλάβω μήπως παίζει καλύτερα έτσι το βουβάλι από ότι full balanced....

http://imageshack.us/photo/my-images/195/dscf0916l.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/713/dscf0919n.jpg/

Και αυτά στο μικρό σύστημα με τα spendor που ακούω δοκιμαστικά όταν πρωτοβάζω κάτι καινούριο μην έχω κάνει καμιά πατάτα...
Σε λίγο θα μπουν στους ορίωνες...
 
Λοιπόν, να οι μετασχηματιστές, τους έβαλα τελικά στην έξοδο του βουβαλιού και όχι στην είσοδο του κρος, λόγο έλλειψης χώρου, αλλά και επειδή οδηγούν μόλις 50cm ic μετά προς το κρος και όπως με διαβεβαίωσαν από τη cinemag, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με βάση τα χαρακτηριστικά εξόδου και του βουβαλιού.
Πρώτες εντυπώσεις....ΘΕΤΙΚΟΤΑΤΕΣ σε σημείο να μην μπορώ ακόμα να καταλάβω μήπως παίζει καλύτερα έτσι το βουβάλι από ότι full balanced....

http://imageshack.us/photo/my-images/195/dscf0916l.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/713/dscf0919n.jpg/

Και αυτά στο μικρό σύστημα με τα spendor που ακούω δοκιμαστικά όταν πρωτοβάζω κάτι καινούριο μην έχω κάνει καμιά πατάτα...
Σε λίγο θα μπουν στους ορίωνες...


Συγχαρητήρια για το όλο σύστημα σου...είδες η σωστά σχεδιασμένη ανοιχτή μπάφλα...!

Για τους μετασχηματιστές θα σου πρότεινα να τους βάλεις στο cross μιας και έτσι θα απομονώσεις το σήμα από το RCA καλώδιο + το κουτί του βουβαλιού (αν κάποιος θόρυβος εισβάλει από αυτά!!!)

Καλή απόλαυση!
 
Συγχαρητήρια για το όλο σύστημα σου...είδες η σωστά σχεδιασμένη ανοιχτή μπάφλα...!

Για τους μετασχηματιστές θα σου πρότεινα να τους βάλεις στο cross μιας και έτσι θα απομονώσεις το σήμα από το RCA καλώδιο + το κουτί του βουβαλιού (αν κάποιος θόρυβος εισβάλει από αυτά!!!)

Καλή απόλαυση!

Eυχαριστώ καταρχάς, το κακό είναι πως δεν χωράνε στο κρος...αλλά δεν έχω εντοπίσει τίποτα αρνητικό μέχρι στιγμής...
 
Λοιπόν, μετά από σχεδόν 1 εβδομάδα ακροάσεων και ξεκούρασης, σήμερα άρχισα να παίζω με το κρος, το οποίο έχει για τα γούφερ ποτ με θέσεις ανά 0.25db και έυρους 5db (-2.5db - +2.5db) και για τα τουήτερ ποτ με θέσεις ανά 0.25db, εύρους 2db (-1db - +1db).
Είναι απίστευτο τί αλλαγές μπορεί να επιφέρει αλλαγή 0.5db όταν το εύρος συχνότητας που πιάνει καλύπτει σχεδόν 4 οκτάβες (τουήτερ : 1440Hz - 25kHz)...
 
Αλέξανδρε;
Αλέξανδρε;

Δεν είχα μέχρι τώρα διαβάσει το νήμα και το "ρούφηξα". Μπράβο ρε παλλίκαρε, ή κάνεις την υπέρβαση ή δεν την κάνεις!

Όχι απλά να το χαρείς, αλλά να το καταχαρείς ... όλες τις ευχές μου!

Όταν παγώσει και πάλι ο καιρός, θα σου βάλω το ποτό και θα με φιλοξενήσεις για λίγο στον ωραίο ήχο σου...

(Μανόλης)
 
Λοιπόν, λίγα πράγματα για τα ηχεία μετά από 12 μέρες συνεχών ακροάσεων.
Καταρχάς, είναι αρκετά ευαίσθητα στην τοποθέτησή τους. Νομίζω πως πρέπει να έχω βρει το κατάλληλο σημείο πλέον, το οποίο είναι 1,5 μέτρο από τον πίσω τους τοίχο και 2,50μ. μεταξύ τους, ενώ δεν κοιτάνε εντελώς στη κεφάλα μου αλλά η νοητή ευθεία τους συναντιέται λίγο πιο πίσω.
Από τους πλαινούς είναι ούτως η άλλως πολύ μακριά, αν και δεν επηρεάζονται πολύ από την απόσταση από τους πλαινούς και πιο κοντά να ήταν.
Πιστεύω και πιο μακρυά να ήταν από τον πίσω τους καλύτερα θα ήταν. Έχει να κάνει με το πόσο πρέπει να καθυστερεί ο ήχος που ανακλάται από τον πίσω τοίχο να φτάσει στο αυτί του ακροατή και ελάχιστη προυπόθεση είναι να χρειάζεται να διανύσει την διπλάσια απόσταση από ότι ο κατευθείαν ήχος, έτσι ώστε το μυαλό μας να τον συλλάβει ως ambience ήχο και όχι ως άμεσο. Βρίσκοντας τη σωστή απόσταση σαν να σταθεροποιήται ας πούμε η σκηνή και κάθε όργανο να είναι πιο ευδιάκριτο. Έχω ακόμα πάντως κάποια θέματα με τις υψηλές, νιώθω πως δεν είναι απόλυτα σαφής στο χώρο κάπως και νομίζω αυτό έχει να κάνει με το ότι δεν έχω διάχυση ακόμα πίσω από τα ηχεία...
Έπαιξα και λίγο με το κρος αλλά δεν είμαι σίγουρος ακόμα τί είναι πιο σωστό. Έχω ξαναγυρίσει στις "εργοστασιακές" ρυθμίσεις προς το παρόν αν και χαμηλό δεν θέλω σίγουρα άλλο, είναι ακριβώς όσο χρειάζεται.
Η θέση ακρόασης είναι κοντά στα ηχεία, περίπου στα 2,20μ. Καθόμενος εκεί λοιπόν, τα ηχεία εξαφανίζονται και δημιουργείται όλη η σκηνή λίγο πιο πίσω τους και ανάμεσά τους (σε κάποιες ηχογραφήσεις π.χ Roger Waters και αρκετά εκτός τους, μπορεί και 1μ. αριστερά και δεξιά τους). Eίναι πραγματικά σαν να μην υπάρχουν ηχεία, ενώ τα όργανα βρίσκονται σαφή στον χώρο. Αν απομακρυνθείς πιο πίσω χάνεται λίγο αυτή η αίσθηση, αφού ακούς πλέον περισσότερο τον χώρο, αν και η απόλαυση παραμένει.
Λοιπόν, δεν ξέρω αν έχει να κάνει με το γεγονός ότι ο Linkwitz τα τιουνάρει με κλασσική μουσική, αλλά όταν ακούς καλές ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής από αυτά τα ηχεία, δε ξέρω, πραγματικά είναι το κάτι άλλο.
Απόλυτα σαφής μουσική σκηνή, τα όργανα διαχωρίζονται απόλυτα και υπάρχει η αίσθηση του χώρου της ηχογράφησης. Από "χροιές"...απολαυστικές!
Γενικά από ηχογράφηση σε ηχογράφηση ακούς εντελώς διαφορετικά πράγματα και καλώς η κακώς, συνηδειτοποιείς πως κάποια κομμάτια που άκουγες άνετα στο προηγούμενό σου σύστημα, τώρα απλά δεν ακούγονται...Απογοητεύεσαι βρε παιδί μου! Πλήρης ουδετερότητα...
Τέλος, με αυτά τα ηχεία καταλαβαίνεις επιτέλους πως είναι να έχεις ηχεία που παίζουν τα συχνοτικά άκρα...άλλη φάση...
Αυτά προς το παρόν, θα επανέλθω σύντομα.
 
Last edited:
Αν και καθυστερημένα και έχοντας ακούσει το ηχείο του exp4nder, να πω με την σειρά μου, πως πρόκειται για μια Άψογη υλοποίηση από πλευράς του exp4nder και βέβαια για ένα ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ηχητικό αποτέλεσμα.

Συγχαρητήρια και πάλη για το μεράκι την υπομονή και βέβαια για το αποτέλεσμα.
 
Nα είσαι καλά Χάρη, χάρηκα ιδιαίτερα που σας γνώρισα και από κοντά, ελπίζω να τα ξαναπούμε σύντομα!!