Streaming audio. So far, so no good...

Μπούρδες.
Ποιος είναι αυτός που ξέρει σε τι χώρο παίζω και με τι σύστημα;
Στην τελική που ξέρει το γούστο μου;
Μπορεί εγώ να γουστάρω να έχω τα μπάσα στα +12db. Θα τα κατεβάσει; Και με ποια φιλοσοφία;
Ή μπορεί στο χώρο μου τα μπάσα να βουίζουν και να τα έχω κόψει. Αυτός θα τα ανεβάσει επειδή γουστάρει;

Ξέρεις τι σημαίνει "καλή παραγωγή";
Έτσι για να ξεκινήσουμε από τα βασικά δηλαδή.
 
Μπούρδες.
Ποιος είναι αυτός που ξέρει σε τι χώρο παίζω και με τι σύστημα;
Στην τελική που ξέρει το γούστο μου;
Μπορεί εγώ να γουστάρω να έχω τα μπάσα στα +12db. Θα τα κατεβάσει; Και με ποια φιλοσοφία;
Ή μπορεί στο χώρο μου τα μπάσα να βουίζουν και να τα έχω κόψει. Αυτός θα τα ανεβάσει επειδή γουστάρει;

Ξέρεις τι σημαίνει "καλή παραγωγή";
Έτσι για να ξεκινήσουμε από τα βασικά δηλαδή.

Το έγραψα. Έτσι ακούει ο άνθρωπος. Αν εσύ δεν θες να το δεχτείς, δεν έχει σημασία. Πάντως το μεταβλητό loudness αναλόγως στάθμης είναι το σωστό. Αλλιώς ακούς λειψά. Και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις μέσων αναπαραγωγής είναι και υποχρεωτικό για να μην ακούγεται σαν τρανζιστοράκι.

Καμπύλες ακουστότητας λέγονται.

Καλή παραγωγή είναι εκείνη που εκμεταλεύεται στο έπακρο τα μέσα παραγωγής. ;)
 
Παίδες τι συζητάμε ακριβώς, όλοι εμείς οι "πειραγμένοι" αποτελούμε μια ισχνή μειοψηφία.
Γι'αυτό το spotify δεν το κουνάει κανείς.
Βολεύει το 99,99999 των ακροατών

Θα σου πω. Συζητάμε κατά πόσο το streaming έχει μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλους τρόπους και μέσα αναπαραγωγής. Η διαφωνία έγκειται κυρίως στο ότι η σύγκριση δεν γίνεται με ίδιας ποιότητας πηγές στη μία και την άλλη περίπτωση. Όχι αν υπάρχουν διαφορές μεταξύ των μέσων. Αυτές υπάρχουν, έχουμε καταλήξει σε αυτό.
 
Το έγραψα. Έτσι ακούει ο άνθρωπος. Αν εσύ δεν θες να το δεχτείς, δεν έχει σημασία. Πάντως το μεταβλητό loudness αναλόγως στάθμης είναι το σωστό. Αλλιώς ακούς λειψά. Και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις μέσων αναπαραγωγής είναι και υποχρεωτικό για να μην ακούγεται σαν τρανζιστοράκι.

Μάλιστα... Άρα αυτός που κάνει το mastering ξέρει και σε τι στάθμη ακούω.
Όταν με βλέπει να πλησιάζω τον ενισχυτή για να δυναμώσω αλλάζει το mastering να υποθέσω;

Το ότι ακούγεται το σύστημά σου σαν τρανζιστοράκι δεν είναι κάτι που με απασχολεί.
 
Μάλιστα... Άρα αυτός που κάνει το mastering ξέρει και σε τι στάθμη ακούω.
Όταν με βλέπει να πλησιάζω τον ενισχυτή για να δυναμώσω αλλάζει το mastering να υποθέσω;

Το ότι ακούγεται το σύστημά σου σαν τρανζιστοράκι δεν είναι κάτι που με απασχολεί.

Αυτός που κάνει mastering λαμβάνει υπ' όψη το μέσο στο οποίο απευθύνεται και πράττει αναλόγως για κάθε μέσο. Τώρα κατά πόσο αυτό γίνεται για όλα τα μέσα, δεν το ξέρω αλλά ούτε και με απασχολεί. Εάν κάνει λάθος δηλαδή αυτός που κάνει την παραγωγή, ποσώς με ενδιαφέρει. Εγώ να ακούω σωστά θέλω.

Να είσαι σίγουρος ότι όχι μόνο ξέρουμε πως ακούει ο άνθρωπος, αλλά και τι αντιστάθμιση χρειάζεται το κάθε μέσο αναλόγως στάθμης που ακούμε και υπόστασης του ίδιου του μέσου και του συστήματος αναπαραγωγής.
Ένα χοντρό παράδειγμα - για να γίνει κατανοητό - είναι τα φορητά ηχεία bluetooth. Χωρίς μεταβλητό loudness αναλόγως στάθμης δεν θα μπορούσαν να έχουν τον ήχο που έχουν.
 
Έχεις μπερδέψει λίγο το mastering με το loudness που έχουν τα ηχειάκια BT, τις πλατφόρμες streaming...
Έχεις βάλει όλη την αλυσίδα παραγωγής σε έναν κουβά αλλά δεν πειράζει, μαθαίνουμε.
Το μόνο που άφησες απ' έξω είναι οι ενισχυτές των οργάνων, υποθέτω και εκεί loudness βάζουν και με κάποιο τρόπο το εφαρμόζουν και στα φυσικά όργανα, το βιολί π.χ.
Για πες μας στην drums π.χ. έχει κουμπί loudness ή είναι στα αυτιά των ακροατών ανάλογα με την απόσταση που κάθονται;
Φαίνεται να ασχολείσαι σοβαρά με το mastering, μάλλον έχεις κάνει σε μεγάλες ορχήστρες. Για πες!
 
Έχεις μπερδέψει λίγο το mastering με το loudness που έχουν τα ηχειάκια BT, τις πλατφόρμες streaming...
Έχεις βάλει όλη την αλυσίδα παραγωγής σε έναν κουβά αλλά δεν πειράζει, μαθαίνουμε.
Το μόνο που άφησες απ' έξω είναι οι ενισχυτές των οργάνων, υποθέτω και εκεί loudness βάζουν και με κάποιο τρόπο το εφαρμόζουν και στα φυσικά όργανα, το βιολί π.χ.
Για πες μας στην drums π.χ. έχει κουμπί loudness ή είναι στα αυτιά των ακροατών ανάλογα με την απόσταση που κάθονται;
Φαίνεται να ασχολείσαι σοβαρά με το mastering, μάλλον έχεις κάνει σε μεγάλες ορχήστρες. Για πες!

Ακόμα και τα ηχεία σου έτσι είναι σχεδιασμένα να παίζουν. Με τρόπο που να μπορούν να έχουν μεταβλητό loudness. Άλλο αν εσύ χρειάζεσαι τη μεταβλητή ακουστότητα για να την αντιληφθείς ως flat απόκριση. Αυτό το σημείο ειδικά είναι που παρεξηγούν πολλοί και μπλέκουν μέσα πιουρίλες και διάφορα άλλα παραμύθια της χαλιμάς.

Σε ό,τι αφορά τα ακουστικά όργανα, γιατί από φυσικά όργανα πέραν της φωνής δεν υπάρχουν άλλα (ακόμα ένας μύθος που έχει προκύψει από την πιουρίλα αυτός) και αυτά είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να παράγουν σε μεγαλύτερη ένταση άλλες συχνότητες σε σχέση με κάποιες άλλες, μέχρι βέβαια τα φυσικά όρια που προκύπτουν από τον σχεδιασμό τους. Δεν θα περίμενε κανείς από ένα βιολί να παίξει πολύ βαθιές νότες, υπάρχουν άλλα έγχορδα από το ίδιο σόι, σχεδιασμένα για τη δουλειά αυτή.
Ο ενισχυτής απλώς ενισχύει το σήμα, δεν κάνει κάτι άλλο. Καμιά φορά βάζει και το δικό του ηχόχρωμα και είναι προτιμητέο αυτό, αλλά δεν έχει σχέση με αυτό που συζητάμε εδώ.

Στα drums ειδικά η πιουρίλα πάει περίπατο, μια και για να ηχογραφηθούν σωστά θέλουν πολλά μικρόφωνα.

Όλη η αλυσίδα παραγωγής υπό αυτό το πρίσμα είναι βασικά. Τι παράγεις και πως θα ακουστεί αναλόγως μέσου.
 
Last edited:
I rest my case.
Είσαι τελείως άσχετος με την πραγματικότητα και δεν υπάρχει τρόπος να το καταλάβεις γιατί απλά δεν θέλεις.
 
I rest my case.
Είσαι τελείως άσχετος με την πραγματικότητα και δεν υπάρχει τρόπος να το καταλάβεις γιατί απλά δεν θέλεις.

Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε.

Αυτά ισχύουν στην παραγωγή, μέχρι να ισχύσει κάτι άλλο (που δεν πρόκειται δηλαδή).
 
Όταν σταματάνε να σου απαντάνε δεν σημαίνει ότι έχεις δίκιο.
Απλά βαριούνται να τους τα κάνεις αερόστατα ενώ σου εξηγούν τα αυτονόητα και σε παρατάνε.
 
Όταν σταματάνε να σου απαντάνε δεν σημαίνει ότι έχεις δίκιο.
Απλά βαριούνται να τους τα κάνεις αερόστατα ενώ σου εξηγούν τα αυτονόητα και σε παρατάνε.

Όπως έγραψα και πριν.

Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε.
 
  • Haha
Reactions: Tzimisce
Πόσοι περίπου θέλεις να σου το πουν για να σε βάλουν σε σκέψεις;
Anyway, έχουμε φύγει ΠΟΛΥ μακριά από το θέμα, γελάσαμε, δεν λέω, αλλά νομίζω ότι δεν υπάρχει λόγος ούτε να το συνεχίζουμε ούτε καν να υπάρχουν κάποια μηνύματα.
Προσπάθησε τουλάχιστον να μη συμπεριφέρεσαι σαν πεντάχρονο.
Και δεν μιλάω για τις γνώσεις που για αυτό δεν μπορείς να κάνεις και πολλά.
 
Πόσοι περίπου θέλεις να σου το πουν για να σε βάλουν σε σκέψεις;
Anyway, έχουμε φύγει ΠΟΛΥ μακριά από το θέμα, γελάσαμε, δεν λέω, αλλά νομίζω ότι δεν υπάρχει λόγος ούτε να το συνεχίζουμε ούτε καν να υπάρχουν κάποια μηνύματα.
Προσπάθησε τουλάχιστον να μη συμπεριφέρεσαι σαν πεντάχρονο.
Και δεν μιλάω για τις γνώσεις που για αυτό δεν μπορείς να κάνεις και πολλά.

Καταλαβαίνω τη δυσκολία να δεχτείς την πραγματικότητα όταν αυτή διαφωνεί μαζί σου, αλλά έτσι έχουν τα πράγματα.

Οτιδήποτε άλλο θές να μάθεις περί παραγωγής, ευχαρίστως να σου πω εφ' όσον ξέρω. Είμαι σίγουρος πάντως πως αυτά δεν τα γνώριζες και αυτό είναι το νόημα της κουβέντας. Να μαθαίνουμε καινούργια πράγματα.

Ο λόγος που αποφεύγω κυρίως να μπαίνω σε τέτοιες συζητήσεις είναι γιατί θα πρέπει να εξηγώ πολύ βασικά πράγματα κάθε φορά και με τον κίνδυνο εκείνος που τα διαβάζει να νομίζει εντελώς άλλα πράγματα γιατί του κάνει trigger κάτι που πίστευε ότι ισχύει ενώ δεν είναι πραγματικότητα. Σε αυτό συνήθως παίρνει κι ένα πινέλο και τα βάφει με το ίδιο χρώμα και νομίζει ότι μαζί με αυτά δεν ισχύουν και κάποια άλλα.
Για να είμαι ξεκάθαρος, οι διαφορές μεταξύ streaming από πλατφόρμες και άυλου από τοπική αναπαραγωγή, υπάρχουν και το έχω γράψει πολλές φορές. Απλώς διαφωνώ στον τρόπο της σύγκρισης που έχει να κάνει με την ποιότητα των πηγών με τις οποίες γίνεται η σύγκριση (μαζί με το software).
 
Παίρνοντας ως βάση ότι υπάρχει ποιοτική διαφορά μεταξύ streaming από μουσικές πλατφόρμες και streaming από τοπική αναπαραγωγή (άυλα) όχι βέβαια όση είναι αυτή που υπονοείται εδώ αλλά μικρότερη κυρίως λόγω ποιότητας πηγής στην περίπτωση του streaming μουσικών υπηρεσιών, κατά πόσο θα ήταν κάποιος διατεθειμένος να αφήσει ένα μικρό μέρος της ποιότητας προκειμένου να έχει πολύ περισσότερη ευκολία είναι το ερώτημα;

Κρίνοντας από τη χρήση που κάνω εγώ, ενώ έχω συλλογή από άυλα και έχοντας τη δυνατότητα να συγκρίνω το ίδιο αρχείο από άυλο και από tidal hi-res, προτιμώ το tidal, γιατί πολύ απλά η ευκολία είναι σημαντικά περισσότερη από τη διαφορά που προκύπτει ποιοτικώς.
Κάποιος άλλος θα πει ότι προτιμά να βγάλει και την τελευταία σταγόνα ποιότητας που μπορώ να βγάλω και έτσι επιλέγω να αφήσω την ευκολία στην άκρη.

Εϊμαι σίγουρος ότι μιάμιση δεκαετία πριν, τέτοιες συζητήσεις και κόντρες γίνονταν μεταξύ άυλης αναπαραγωγής και αναπαραγωγής από CD.
 
  • Like
Reactions: VlassisK
In conclusion.
Στο ερώτημα λοιπόν αν "Το τοπικό άυλο έχει καλύτερη ποιότητα από το streaming" η απάντηση είναι ναι.

Το αν κάποιος προτιμάει την ευκολία, την ποικιλία, δεν έχει άυλα ή οτιδήποτε άλλο, σεβαστά αλλά δεν είναι μέρος της ερώτησης.
Προσωπικά κατήργησα ακόμη και το remote control του volume για να έχω καλύτερο ήχο.
Και πλήρωσα για αυτό!
 
H συγκέντρωση άυλης βιβλιοθήκης όμως αφορά σίγουρα δικάναλη μουσική, γιατί η μουσική με Dolby Atmos και ο ήχος 360 (από ακουστικά ή μη) παρουσιάστηκαν την ίδια εποχή με τις πλατφόρμες streaming, επομένως δεν νομίζω να έχει κανείς ικανό αριθμό αρχείων τέτοια στη βιβλιοθήκη του.

Άρα, μαζί με την ευκολία εδώ έχουμε και νέα πεδία ηχητικής εξερεύνησης, πράγμα που λειτουργεί προσθετικά υπέρ του streaming από τις μουσικές υπηρεσίες. Γι' αυτό (δηλαδή μαζί με αυτό) είναι και ο λόγος που θα επικρατήσουν τελικά και σε λίγα χρόνια, αν όχι από τώρα, θα είναι μια μακρινή ανάμνηση η τοπική βιβλιοθήκη του χρήστη.
 
In conclusion.
Στο ερώτημα λοιπόν αν "Το τοπικό άυλο έχει καλύτερη ποιότητα από το streaming" η απάντηση είναι ναι.

Το αν κάποιος προτιμάει την ευκολία, την ποικιλία, δεν έχει άυλα ή οτιδήποτε άλλο, σεβαστά αλλά δεν είναι μέρος της ερώτησης.
Προσωπικά κατήργησα ακόμη και το remote control του volume για να έχω καλύτερο ήχο.
Και πλήρωσα για αυτό!
Τωρα που γυρισαμε στο θεμα, επειδη τα αυτια και το συστημα του καθενος παιζουν ρολο στην αξιολογηση αν θες κανε ενα πειραμα να δουμε ποση διαφορα υπαρχει.
Κατεβασε η μετετρεψε το wav σε flac και κανε την συγκριση με το tidal.
By the way η μπαντα super δεν ηξερα
 
Τελικα μια και ασχολειστε η ξερετε απο παραγωγη τα ιδια αρχεια πανε στις πλατφορμες με αυτα που προσφερονται ως αυλα η γινεται κατι αλλο βαση προδιαγραφων της πλατφορμας δεδομενου το διαφορετικου τροπου μεταδοσης στον χρηστη.