Σύγχρονες ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής

Πολύ σωστά, μεγάλη υποθεση και μεγάλη διαφορά μιας ορχήστρας οταν την ακούς ζωντανά από την ηχογράφηση.
Εκεί οι διαφορετηκότητα είναι πιο εμφανής.
Πρόσφατα σε μια διαδικτυακή συζήτηση, υπήρχε μια διαφωνάι για το πόσο καλός είανι ο Gustavo Dudamel.
Ο αντιλογος ήταν οτι μόνο αν τον ακούσεις live μπορείς να καταλάβεις την ενέργεια και την επικοινωνία που έχει με τους μουσικους του. Είναι ένα επιχείρημα που το δέχομαι.
Όσον αφορά τον ήχο και το χαρακτήρα μιας ορχήστρας το παράδειγμα του Κουρεντζή είναι επίσης από τα πιο χαρακτηριστικά.
 
Απάντηση: Re: Σύγχρονες ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής

5065001341724-cover-225.jpg


Μια εξαιρετική από τεχνικής πλευράς ηχογράφηση του Mark Elder και της Halle ορχήστρας του Μάντσεστερ.
Πέραν αυτού όμως ουδέν. Ο μαέστρος δεν φαίνεται να έχει και πολύ σχέση με τον πλούτο των ηχοχρωμάτων της μουσικής του Debussy.
Ηχογράφηση που διέκοψα στην μέση.

Φαινονται πολύ καλές προτάσεις και οι δυο.
Κυριακή έχουμε αύριο, θα ψάξω να βρω και τα δυο CD να τα ακούσω.
 
EZwi7xLXsAEMQau.jpg


Η Λειτουργία είναι έργο ημιτελές. Ο Minkowski επέλεξε την πλήρη εκδοχή του Eder από το 1985.
Το έργο αν και ημιτελές είναι από τα σημαντικότερα έργα θρησκευτικής μουσικής.
Η ορχήστρα (Musiciens du Louvre) και οι μονωδοί εξαιρετικοί. To πρώτο μέρος <Κύριε ελέησον> μαγευτικό αλλά η συνέχεια μέτρια.
Δεν ξέρω τι έφταιγε. Ίσως η μικρή χορωδία (εννέα άτομα χορωδία και τέσσερεις μονωδοί) , ίσως τα πολύ ζωηρά τέμπι του μαέστρου που συμπίεζαν τα μελωδικά στοιχεία.
Δεν είναι κακό αλλά δεν συστήνεται.

Αν και είμαι οπαδός και του Minkowski και της HIP προσέγγισης δεν με συγκίνησε καθόλου.
Ο Γιαπωνέζος είναι και πάλι εγγύηση.
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81X0sUWCpFL._SL1417_.jpg
 
5065001341724-cover-225.jpg


Μια εξαιρετική από τεχνικής πλευράς ηχογράφηση του Mark Elder και της Halle ορχήστρας του Μάντσεστερ.
Πέραν αυτού όμως ουδέν. Ο μαέστρος δεν φαίνεται να έχει και πολύ σχέση με τον πλούτο των ηχοχρωμάτων της μουσικής του Debussy.
Ηχογράφηση που διέκοψα στην μέση.

Αντίθετα με τον Debussy που κατά την γνώμη μου ατύχησε έχω ακούσει από τον Mark Elder και τους Χαλέδες* υψηλοτάτου επιπέδου ερμηνείες του Sibelius που συστήνω.
H διεύθυνση των συμφωνιών ιδιαίτερα της Νο4 αλλά και της Νο6 του Sibelius από Elder-Halle είναι, ας πούμε, επιπέδου Colin Davis.

Στην εποχή που υπήρχαν μόνο βινύλια ο Colin Davis ήταν αναφορά. Παραμένει αναφορά μέχρι και σήμερα.

*Οι Χαλέδες (χάριν αστεισμού) είναι από τις παλαιότερες Αγγλικές ορχήστρες με διευθυντές όπως ο Barbirolli, Beecham, Nagano.

R8AFrJWl3UtnlwFbTP8NIqyDlJKYFR0nZ0h3tPashgCWcIDcBoIu9Fvqndunh-WjGJXoFZHtrpJ4zmcG1obDPltzLtBSWzAEJYWhpTo1FOMhs63FWRmgn358jmqmlomqo1JBXwosAcrmnqg
 
Ακουσα με πολύ προσοχή όλες τις προτάσεις, μπορω να πω οτι μου άρεσε και πολύ μάλιστα ο κύριος Εlder και η ορχήστρα του.
Ακουσα και την 4η του Σιμπέλιους αρκετά καλή
Σιμπέλιους από Davis έχω ένα κύκλο σε 24/96 που έχει βγει και σε SACD.
Δεν πρέπει να λέμε το ίδιο γιατί οι ηχογραφήσεις έγιναν μεταξύ 2002 και 2008.
 
Για όσους δεν έχουν σε βινύλιο την παρακάτω ηχογράφηση που είναι αναφορά στο κονσέρτο για βιολί του Dvorak

R-1925550-1397556954-7973.jpeg.jpg


ένα καλό νέο είναι η πρόσφατη ηχογράφηση του με δύο πολύ καλούς νέους, σύγρονους μουσικούς.
Τον βιολιστή Augustine Hadelich και τον μαέστρο Jakub Hrusa να διευθύνει Ορχήστρα της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας.

Το κονσέρτο συμπηρώνουν έργα για βιολί και πιάνο, με τον Charles Owen, όπως η μελαγχολική βιολί σονάτα του Janacek, τα 4 κομμάτια Op.17 του Suk και δύο μικρά κομμάτια του Dvorak. Εξαιρετικός ήταν και στην μουσική δωματίου.

2adUuSjJiS0ttmq9Nt-4XI_yx1Otj5SqnFb6MYEPQM3bgWLoUqXASvxYNVa4xnSxHnEtSu6wgr8ETFckXFPoHIsiKuiwf2V9s8vTJOypDh4YdjjvcBwNFoKwlA5509s


Ένα πολύ,πολύ ενδιαφέρον cd.

(Μην σας ξενίσει η εμφάνιση του Hadelich. Είχε υποστεί μικρός σοβαρά εγκαύματα)
 
Οι ήχοι και τα αρώματα επιστρέφουν με τον αέρα του βραδινού.
Αυτόν τον τίτλο ενός από τα πρελούδια του Debussy διάλεξε η Καναδή πιανίστρια Janina Fialkowska.

722056276627.jpg


Το cd αυτό αποτελεί ένα απάνθισμα Γαλλικής μουσικής και περιλαμβάνει έργα της Talleferre (Impromptu) και των Faure (Νυχτερινό Νο4), Poulenc (Intermezzo), Chabrier (Χαμπανέρα),Debussy και Ravel.
Καλοπαιγμένο το προσφιλές Clair de Lune από την Suite Bergamasque του Debussy και περισσότερο από όλα η σονατίνα του Ravel.
Μπορεί να το δει κανείς σαν μια εισαγωγή στην Γαλλική μουσική για πιάνο.
 
Φοβερή σύμπτωση, είχα πάνω απο μια εβδομάδα να ακούσω μουσική και σήμερα άκουσα το κονσέρτο του Dvorak για cello από τον Κίαν Σολτάνι
και την Staatskapelle Berlin υπό την διεύθυνση του Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ.

cellodvoraksmall.jpg

Το κονσέρτο του Dvorak δεν χρειάζεται ιδιαίτερη παρουσίαση μιας και μιλάμε για ένα από τα καλύτερα
και πιο αγαπημένα κονσέρτα όλων των ειδών.
Οι ηχογραφήσεις που μου έρχονται στο μυαλό από την οπτική πλευρά της ορχήστρας είναι η ηχογράφηση του Ροστροπόβιτς
υπό την διεύθυνση του Κάραγιαν
και από την πλευρά του τσελίστα εννοώντας ηχογραφήσεις με πιο πολύ ελευθερία στον παίχτη του τσέλου
είναι της Alisa Weilerstein και φυσικά ποια άλλη της Ζακλίν Ντι Πρε πάλι υπο τη διευθυνση του Ντάνιελ Μπαρενμποϊμ με την ορχήστρα του Σικάγο.

Στην συγκεκριμένη εκτέλεση έχουμε μια ενδιάμεση κατάσταση, στην οποία δεν έχει τον απόλυτο έλεγχο ούτε ο μαέστρος ούτε ο μουσικός.
Στη πρώτη κίνηση το αποτέλεσμα δεν εντυπωσιάζει, θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο ήχος του είναι λίγο νωχελικός εώς νωθρός.
Στο 3:53 ακούμε για πρώτη φορά τον πραγματικό τσελίστα Κιαν Σολτάνι και μας προϊδεάζει για το τι μπορεί να ακολουθήσει.

Στη δεύτερη κίνηση τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Ο Σολτάνι είναι το λιγότερο εξαιρετικός, ενω τα ξύλινα και τα έγχορδα
εναρμονίζονται εκατό τοις εκατό πάνω στο τσελίστα. Αξίζει να αναφερθεί οτι οι μουσικοί της Staatskapelle είναι άριστοι, ειδικά το φλάουτο.
Φυσικά βοηθάει πάρα πολύ και το έργο. Είναι ένα ποίημα, ένα αριστούργημα.
(Μη ξεχνάμε οτι ο Dvorak πιθανόν να έχει γράψει και το καλύτερο largo όλων των έργων, την δεύτερη κίνηση της 9ης συμφωνίας του,
η οποία υπάρχει στην συνέχεια του CD. )


H τρίτη κίνηση συνεχίζει πάλι στο ίδιο ηψυλό επίπεδο αλλά εδω ξεκάθαρα τα ηνία τα έχει πάρει ο μαέστρος.
Θυμίζει λίγο την ηχογράφηση της Ντι Πρε αλλα δυστυχώς δεν φτάνει σε αυτό το επίπεδο.
Το άκουσα με όλη τη καλή διάθεση αλλά του λείπει η προσωπικότητα για να φτάσει το επίπεδο μιας κορυφαίας ηχογράφησης αναφοράς.

Το CD συνεχίζει με κάποια επίσης ωραία έργα του Dvorak, άλλα γνωστότερα, τα περισσότερα όμως δεν τα ηξερα.
Όπως έγραψα και προηγουμένως έχουν κάνει μια διασκευή του largo της 9ης αλλά το απότελεσαμ δεν μπορώ να πω οτι μου άρεσε ιδιαίτερα
όσο και αν μου αρέσει αυτό το έργο.

Highlight για μένα είναι τα δυο τελευταία κομάτια το "Romantic piece, Op. 75, No. 1" ένα έργο γεμάτο συναίσθημα
και τέλος το "Waldesruhe (Silent woods) for cello and orchestra, Op. 68 No. 5" κλείνει το CD με έναν ιδανικό επίλογο,
ένα έργο κομένο και ραμένο στα μέτρα του Σολτάνι.

Γενικώς είναι μια παρα πολύ καλή συλλογή να την ακούσετε σε κάποια υπηρεσία streaming σε υψηλη ποιότητα πχ tidal/quboz
αλλά τα 19 που θέλει για τα 24/96 ίσως είναι πολλά, όσο καλό κι αν είναι το έργο.
 
Για όσους δεν έχουν σε βινύλιο την παρακάτω ηχογράφηση που είναι αναφορά στο κονσέρτο για βιολί του Dvorak

R-1925550-1397556954-7973.jpeg.jpg


ένα καλό νέο είναι η πρόσφατη ηχογράφηση του με δύο πολύ καλούς νέους, σύγρονους μουσικούς.
Τον βιολιστή Augustine Hadelich και τον μαέστρο Jakub Hrusa να διευθύνει Ορχήστρα της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας.

Το κονσέρτο συμπηρώνουν έργα για βιολί και πιάνο, με τον Charles Owen, όπως η μελαγχολική βιολί σονάτα του Janacek, τα 4 κομμάτια Op.17 του Suk και δύο μικρά κομμάτια του Dvorak. Εξαιρετικός ήταν και στην μουσική δωματίου.

2adUuSjJiS0ttmq9Nt-4XI_yx1Otj5SqnFb6MYEPQM3bgWLoUqXASvxYNVa4xnSxHnEtSu6wgr8ETFckXFPoHIsiKuiwf2V9s8vTJOypDh4YdjjvcBwNFoKwlA5509s


Ένα πολύ,πολύ ενδιαφέρον cd.

(Μην σας ξενίσει η εμφάνιση του Hadelich. Είχε υποστεί μικρός σοβαρά εγκαύματα)

Παρέλειψα να βάλω την φωτογραφία

300
 
O οργανισμός Bru Zane που εδρεύει στο Παλατσέτο Zane της Βενετίας έχει σαν έργο την προβολή και διάδοση της Γαλλικής όπερας του 19ου αιώνα.
Ανάμεσα στις δραστηριότητες του είναι η συνεργασία με μουσικά σχήματα και η παραγωγή ιστορικά ενημερωμένων ηχογραφήσεων.
Ακολουθούν δύο αξιόλογες ηχογραφήσεις της Bru Zane.
 
71Nzf6f4qDL._SY679_.jpg


Jaques Offenbach (1819-1880) La Perichole.
Η Perichole είναι όπερα Bouffe σε τρείς πράξεις . Διευθύνει ο Marc Minkowski με την ορχήστρα του Musiciens du Louvre.
Η ηχογράφηση έγινε στην όπερα του Bordeaux.

Εν τάχει η Perichole και ο αγαπημένος της Piquillo είναι πλανόδιοι τραγουδιστές που αγαπιούνται αλλά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να παντρευτούν. Ο αντιβασιλέας του Περού Don Andres (Ισπανός κατακτητής) θέλει να τοποθετήσει την Perichole κυρία επί των τιμών για να την έχει ερωμένη. Για να γίνει όμως κυρία επί των τιμών πρέπει να είναι παντρεμένη. Την παντρεύει με τον εργαζόμενο του Piquillo χωρίς ο τελευταίος να γνωρίζει την ταυτότητα της νύφης γιατί είναι πιωμένος και έχει το πρόσωπο της καλυμμένο. Στο τέλος ο Don Andres αποσύρεται και το ζευγάρι ζει ευτυχισμένο.

Οι τραγουδιστές είναι πολύ καλοί και ο Minkowski διευθύνει με ζωντανούς ρυθμούς.
Η μουσική είναι εξόχως διασκεδαστική με ωραία τραγούδια που θυμίζουν οπερέτα.

Η εγγραφή είναι από παράσταση οπότε υπάρχουν κάποια βηξίματα και χειροκροτήματα που περιέργως δεν με ενόχλησαν αντίθετα μου έδωσαν της αίσθηση της ζωντανής παράστασης. Δυστυχώς εκδόθηκε σε μόλις 4000 αντίτυπα.

Δεν έχω ακούσει την κλασσική εκτέλεση αυτής της όπερας με τους Beganza καιCarreras σε διεύθυνση Plassons με την ορχήστρα της Τoulouse.
 
Faust.webp


Μια δεύτερη εξαιρετική δουλειά από τις εκδόσεις Bru Zane είναι ο Φάουστ του Gounod (version 1859).
Είναι η τετράπρακτη πρώτη εκδοχή που οι διάλογοι ήταν ομιλούντες. Η πρώτη δημόσια παράσταση της όπερας δόθηκε 20 χρόνια μετά την πρώτη εκδοχή και ήταν πεντάπρακτη με μελοποιημένους διαλόγους.

Νομίζω είναι από τις σημαντικότερες εκδόσεις σε όπερα εφέτος.
Μαέστρος ο Christophe Rousset και ορχήστρα Les Talents Lyriques.
Mαργαρίτα είναι η υψίφωνος Veronique Gens που είναι γνωστή με πολλές ηχογραφήσεις.
Η μεγάλη αποκάλυψη όμως ήταν ο Φάουστ. Είναι ο τενόρος Benjamin Bernheim με φωνή που ενώ είναι γλυκιά κινείται με μεγάλη άνεση στις υψηλές νότες.

Για όσους δεν ακούσουν την όπερα ας ακούσουν την άρια του Φάουστ <salut demeure chaste et pure>

https://www.youtube.com/watch?v=4mwyIu7qdxY
 
Έψαξα παραπάνω για τον Bernheim και είδα ότι έχει εκδώσει μόνο ένα cd με αποσπάσματα από όπερες που συστήνω για ακρόαση.

0vvraxqx.j31


Για όσους δεν ακούσουν το cd ας ακούσουν την άρια του Lensky από τον Ευγένιο Ονιέγκιν.

https://www.youtube.com/watch?v=9v6ftGTVHDw
 
Πολύ ωραίος... Το άκουσα το πρωί με ακουστικά στο σποτιφαι που έχει όλες τις ηχογραφήσεις του.

Στάλθηκε από το SM-G965F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Όταν ακούω την σονάτα D. 959 του Schubert στέκομαι με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο δεύτερο μέρος το Andantino.
Ξεκινά με μια μελωδία λυρική και θλιμμένη μέσα στην οποία ξεσπά μια βίαια έκρηξη. Η αναστάτωση καταλαγιάζει και η μελωδία επανέρχεται.

Περισσότερες πληροφορίες για την σονάτα στο ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ευρετήριο παρουσιάσεων
https://avclub.gr/forum/showthread.php/48557-Schubert-Piano-Sonata-D-959

Πρόσφατα κυκλοφόρησαν δύο εκτελέσεις αυτής της σονάτας.
Η πρώτη από τον Ούγγρο πιανίστα Andras Schiff και η δεύτερη από τον Γερμανό πιανίστα και μαέστρο Alexander Lonquich.
 
images


Ο Andras Schiff είναι γνωστός για το έργο του αλλά και την αγάπη του σε πιάνα εποχής.
Εδώ χρησιμοποιεί fortepiano του 1820, κατασκευής Franz Brodmann που ανήκε στον Karl I τον τελευταίο αυτοκράτορα της Αυστροουγγρικής αυτοκρατορίας.
Παρότι δεν είμαι γενικά οπαδός του fortepiano εδώ ο ήχος είναι ευχάριστα διαυγής (νομίζω διαυγέστερος της εγγραφής του Paul Lewis που έχει επίσης ηχογραφήσει τις τελευταίες σονάτες σε πολύ καλές εκτελέσεις).
Γενικότερα οι ερμηνείες του Schiff στην D. 958 και στην D.959 (σονάτες Νο.19 και Νο. 20) αυτής της ηχογράφησης μου άρεσαν πολύ.
Αξίζουν με το παραπάνω την προσοχή σας.
 
ca41ad381eb2b695513b5f4d25dfb6df.jpg


Η δεύτερη ηχογράφηση του Alexander Lonquich περιλαμβάνει τις τελευταίες σονάτες του Schubert.
Στο συνοδευτικό φυλλάδιο, γραμμένο από τον ίδιο, υπάρχει μια εμπεριστατωμένη και διαφωτιστική ανάλυση των έργων.
Δεν θα αναφερθώ σε άλλες εκτελέσεις του παρελθόντος που μου είχαν αρέσει όπως της Mitsuko Uchida και άλλων.
Στέκομαι μόνο στο δεύτερο μέρος της D.959 που ο Schiff αρίστευσε ενώ ο Lonquich μάλλον ατύχησε.
 
Εξαίσια, υπέροχη, μαγευτική η ακρόαση των παραλλαγών Goldberg με τρίο όπως το μετέγραψε ο Sitkovetsky to 1985.
Αναφέρομαι σε μια εγγραφή του 2016 από την εταιρία BarkaNova Records τριών μουσικών της Concergebouw Orchestra.
Είναι μια εκτέλεση βάλσαμο για τα αυτιά που θα αναβαθμίσει και τα μηχανήματα αναπαραγωγής που διαθέτετε.

Η εγγραφή έγινε σε εκκλησία του Άμστερνταμ με τους Annebeth Webb violin, Jeroen Woudstra viola, Honorine Schaeffer Violoncello.


Μου άρεσε τόσο πολύ που αγόρασα όλο τον κατάλογο της BarkaNova*.

Bach-Goldberg-Variations-Vinyle180-gr-Gatefold.jpg
booklet-17.jpg

*Αστειευόμουν γιατί η εταιρία έχει μόνο δύο ηχογραφήσεις.
Αυτή που αγοράσθηκε άυλο dsd 128 και περιμένω σε υλική μορφή (sacd) τις σουίτες του Bach για τσέλο με την Viersen.

Έχω ακούσει και άλλα τρίο σε αυτό το έργο όπως το Gaede Trio και το τρίο Zimmermann αλλά σε αυτούς στάθηκε η καρδιά μου.

414wQO3tWNL._AC_US218_.jpg
D-iPtZUXUAAPhbQ.jpg


Οφείλω την ανακάλυψη αυτού του διαμαντιού, που μοιράζομαι μαζί σας, σε εκλεκτό φίλο από την Θεσσαλονίκη.
Η αλήθεια είναι ότι η ανατροφοδότηση που έχω στην κλασική μουσική οφείλεται κατά κύριο λόγο σε φίλους εκτός AV Club.
Από την πλευρά μου πάλι προσπαθώ να μοιρασθώ με τα μέλη ότι καλύτερο υπάρχει παρά το ότι στο παρελθόν οι πολιτικές του Club δεν ήταν πάντα φιλόξενες.