View attachment 188595
Μια από τις καλύτερες ερμηνείες που χρήζει άμεσης ακρόασης.
Αυτή την ηχογράφηση αν δεν υπήρχε η σύσταση του Sonorus δεν επρόκειτο να την ακούσω. Άλλωστε για το ενδιαφέρον αλλά σπάνια παιζόμενο κονσέρτο του Andre Caplet είχα την παρακάτω πολύ καλή εκτέλεση αλλά μέτρια ηχογράφηση της ΕΜΙ.
Η αρνητική μου θέση οφείλονταν σε μια άλλη εφετινή φριχτή ηχογράφηση του κονσέρτου του Schumann.
Εδώ ο μαέστρος και βιολιστής Gilles Coliard πείραξε την ενορχήστρωση αφαιρώντας από την ορχήστρα τα πνευστά. Έτσι ακούμε το κονσέρτο για τσέλο και το κονσέρτο για βιολί του Schumann με ορχήστρα εγχόρδων. Όλοι έπαιζαν άριστα, η ορχήστρα, το τσέλο, το βιολί αλλά το αποτέλεσμα ήταν σούπα. Άντε να πειράζουν τα προκλασικά, αλλά στα ρομαντικά γιατί βάζουν χέρι. Αυτά τα έκανε με επιτυχία μόνο o Schoenberg και τα έκανε λόγω της οικονομικής ανέχειας της εποχής.
Επί του προκειμένου όμως. Με τις πρώτες νότες μου έκανε εντύπωση η καλή ποιότητα ηχογράφησης παρά το ότι δεν διέθετα την sacd έκδοση και παρά το ότι το άκουγα στο δεύτερο σύστημα. Η συνομιλία τσέλου ορχήστρας ήταν ιδεώδης, με αποτέλεσμα μια εξαίρετη μουσική ροή. Η τεχνική της τσελίστριας, όπως ακούγεται και στην απαιτητική κατέντσα του Caplet άψογη. Κέρδος ήταν επίσης η αναβίωση του ενδιαφέροντος για ένα έργο του 20ου αιώνα από έναν ταλαντούχο συνθέτη που πέθανε νέος στον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο.
Επειδή ήμουν ιδιαίτερα αρνητικός στην ενορχήστρωση του Gilles Colliard πρέπει να πω ότι τον έχω ακούσει και στο ορατόριο του Haydn, <Les sept dernières paroles du Christ en Croix> με την ορχήστρα δωματίου της Toulouse.

Συγκρίνοντας τον ακόμη και με τον Hanoncourt, παρά το ότι ο τελευταίος έχει και φωνές, νομίζω ότι πρόκειται για μια ηχογράφηση με αντίστοιχο συναίσθημα και πολύ καλύτερο ήχο. Πρόκειται για έναν δίσκο που δεν πρέπει να λείπει από την δισκοθήκη του φιλόμουσου που αγαπά αυτό το έργο.
Μικρό μουσικό ταξίδι από τον Caplet στον Haydn χάρις στον Sonorus
