Συγκριτικο για...γερά νεύρα!

tegonik

Supreme Member
22 July 2006
6,022
Athens
Εχοντας παραλαβει απο την ΑΛΜΑΝ HELLAS τον benq W5000 απο αναβαθμιση στο firmware απο 1.08 στο τελευταιο 2.01 είπαμε με τον φιλο Γιαννη να οργανώσουμε ενα mini συγκριτικό στον χώρο του αναμεσα σε δυο 'παλιούς' αλλα αξιόλογους προβολείς στην κατηγορία τους.

Ο λόγος για τους infocus IN76 και Benq W5000.
Και οι δυο τεχνολογιας DLP αλλα με εντελως διαφορετικα χαρακτηριστικα.
Για όσους δεν γνωριζουν αυτα ειναι τα χαρακτηριστικα τους
IN76
Αναλυση 1280Χ720
Φωτεινοτητα 1000 Lumens
on/off contrast 3000:1

W5000
Aναλυση 1920Χ1080
Φωτεινοτητα 1200 Lumens
on/off contrast 10000:1

ο infocus 'σαν καινούργιος' (πρόσφατα καθαρίστηκαν τα οπτικά του και με καινουργια λάμπα ,κατω απο 50 ώρες)
ο W5000 με 420 ωρες στη λάμπα του

Ο χωρος του φιλου Γιάννη αξιόλογος ,μεγάλος και χωρίς πολλες αντανακλασεις.
Οπλα μας ενα HTPC με καρτα γραφικών ATI 2600XT που θα τροφοδοτούσε τον infocus και ενα δευτερο με καρτα γραφικών nvidia 8600GTS που θα τροφοδοτουσε τον W5000 (δεν υπηρχε HDMI switch και καταληξαμε σε δυο HTPC για παραλληλη θεαση),οθόνη σταθερή 125 ιντσες ,HDMI συνδέσεις και ματροσκες 1080 και 720 για υλικό.
Επίσης ενα φωτόμετρο spyder2 προσαρμοσμένο σε laptop με το γνωστο HCFR calibration software για τις μετρησεις μας.

Ας ξεκινησουμε..
Η πρωτη μας απορια ηταν κατα ποσο βελτιωθηκε ο W5000 με το καινουργιο firmware και δεν μιλαω για τα γνωστα προβληματα με το overscan και το κλείδωμα στα 24 καρέ.Μιλάω για το briliant color και τον αρκετο ψηφιακό θορυβο (κόκο) που προσθέτει στη εικόνα.
Η απάντηση είναι οτι βελτιώθηκε αρκετά αλλα...
ο 'κόκος' είναι ακόμη παρόν χωρίς όμως να ενοχλεί σε βαθμο που ενοχλούσε πριν την αναβάθμιση.
Δοκιμη βεβαια με την γνωστη για τον 'κοκο' της ταινια πεμπτο στοιχείο.
Να πω επίσης οτι κουραστήκαμε αρκετά μιας και ο infocus ηταν κρεμασμενος στο ταβανι και για να κλείνουμε τον φακό του στην παραλληλη θεαση επιστρατεψαμε μια 'παρκετέζα':firstprize:

Τα screenshots ειναι απο ψηφιακη sony στο χέρι ,άρα μην περιμένετε και τόσα πολλά...οι μετρήσεις όμως είναι αρκετά ενδιαφέρον..
Επίσης να πω οτι οι δυο προβολείς επαιξαν με την λάμπα τους στο low μιας και οι δυο τους είναι 'κανόνια' όσο αφορα την φωτεινότητα τους (ο benq μαλιστα και με την ιριδα του στην θέση 6 απο τις 19 - σχεδόν κλειστή δηλαδή)
 

Attachments

  • infocus1.jpg
    infocus1.jpg
    25.4 KB · Views: 148
  • benq1.jpg
    benq1.jpg
    26.5 KB · Views: 140
  • infocus2.jpg
    infocus2.jpg
    56 KB · Views: 229
  • benq2.jpg
    benq2.jpg
    60.5 KB · Views: 224
  • infocus3.jpg
    infocus3.jpg
    34.2 KB · Views: 147
  • benq3.jpg
    benq3.jpg
    33.7 KB · Views: 147
Να πω ότι τα δύο προβολικά δεν είναι ρυθμισμένα εκτός των βασικών παραμέτρων τους (brightness, contrast, color κ.λ.π.), οι οποίες ρυθμίστηκαν με τα γνωστά πατερνάκια του Avsforums.

Κύριο μέλημά μας ήταν να μετρήσουμε με το φωτόμετρο για να δούμε κατά πόσο είναι αληθινά τα διάφορα νούμερα που διαβάζουμε κατά καιρούς στο ίντερνετ, αλλά και αν ανταποκρίνονται τα νούμερα στον βασικό σκοπό:

Τη θέαση και απόλαυση της ταινίας.

Τα αποτελέσματα θα τ' ανεβάσει ο Νίκος (έχει το χαρτί με τις μετρήσεις :BDGBGDB55:). Το τεστ μας δεν πληρεί τις απόλυτες προδιαγραφές συγκριτικού (μας έλειπε ένα σπλιτεράκι, είναι η αλήθεια, και ένα καλιμπράρισμα), αλλά δεν παύει να αποτελεί ένα πολύ καλό δείγμα για το πως παίζουν οι 2 προβολείς. Εντυπώσεις θα γράψω στη συνέχεια.

Μερικά πράγματα για την οθόνη και την απόσταση των προβολέων:

Η οθόνη είναι μια γυψοσανίδα διαγωνίου 126 ιντσών (2,79 χ 1,58). Είναι στημένη σε σκουρόχρωμο τοίχο (μολυβί σκούρο, μοιάζει με μαύρο), τα δε περιφερειακά πλαίσιά της είναι 13 εκατοστά, μαύρα φυσικά. Γενικώς το δωμάτιο δεν έχει πολλές αντανακλάσεις, πάντως, δεν θεωρείται και bat cave.

Ο Benq είναι πολύ long throw και στήθηκε στα 5,5 μέτρα για να καλύψει το κάδρο, ενώ ο Ινφόκους το επιτυγχάνει από την απόσταση των 4,22 μέτρων. Περιττό να πω πόσο τεράστια ευκολία είναι το lens shift που διαθέτει ο Benq. Απαραίτητο για κάθε προβολικό, πιστεύω...
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Συγκριτικο για...γερά νεύρα!

Παιδιά, πολύ καλή προσπάθεια!

Αναμένουμε με ανυπομονησία τα αποτελέσματα...

(Γιάννη, σε "τρώει" για 1080p ή είναι η ιδέα μου; :D)

Μήτσε μου, όχι ακόμα......αν και οι διαφορές ήταν εμφανέστατες στους περισσότερους τομείς της εικόνας. Όσο για την προσπάθεια, να πω ότι ξεκινήσαμε κατά τις 8 το βραδάκι και τελειώσαμε περί τις 2 το πρωί!!!:firstprize::firstprize:
 
Μπραβο παιδες, καλη δουλεια! Ετσι να αρχισουμε να θυμομαστε τα παλια! ;)

ΥΓ. Νομιζω οτι ο αυξημενος θορυβος στον BenQ οφειλεται σε φιλτρο sharpening που υπαρχει ενεργοποιημενο στο κρυφο μενου, το οποιο αυξανει την επιλαμβανομενη "ευκρινεια" αλλα μεγιστοποιει και τα artifacts της εικονας..
 
Μπραβο παιδες, καλη δουλεια! Ετσι να αρχισουμε να θυμομαστε τα παλια! ;)

ΥΓ. Νομιζω οτι ο αυξημενος θορυβος στον BenQ οφειλεται σε φιλτρο sharpening που υπαρχει ενεργοποιημενο στο κρυφο μενου, το οποιο αυξανει την επιλαμβανομενη "ευκρινεια" αλλα μεγιστοποιει και τα artifacts της εικονας..

Αυτός ήταν ο σκοπός, Τάκη!!!

Ν' αρχίσουμε να θυμόμαστε τα παλιά. Μ' αυτό που έγραψες, αν διορθώνεται από το κρυφό μενού, ο Νίκος θα σου στήσει άγαλμα (τον ενοχλεί τρομερά ο θόρυβος του Benq)...:a0210::a0210:
 
Απάντηση: Re: Συγκριτικο για...γερά νεύρα!

Όντως, αυτό θέλει λίγη προσοχή. Είναι εντυπωσιακό out-of-the-box, αλλά τελικά υπερβολικά "τούμπανο" για συνεχή χρήση. Μάλιστα, δεν είναι σε κρυφό μενού.. σε φανερό είναι αν θυμάμαι καλά.

Θυμάσαι, Δημήτρη, ποια ρύθμιση είναι???

Νίκο, που είσαιιιιιιιιιιιιιιιι??????????????:flipout:
 
Δοκιμάστε τις εξής ρυθμίσεις στα δύο φίλτρα του HQV επεξεργαστή βίντεο που έχει ο προβολέας: τα "Luma transmission" και "Chroma transmission", τα οποία προφανώς παρεμβαίνουν στη φωτεινότητα και στις χρωμοδιαφορές του σήματος. (Θα τα βρείτε στο Clarity control).
Chroma: 0
Luma : 0 η το πολύ-πολύ 1.
Γενικά σε ταινίες που έχουν εκ κατασκευής κόκκο βγάλτε εκτός το BC!
O W5000 περνάει αφιλτράριστο τον όποιο θόρυβο έχει το υλικό, οπότε στο προβληματικό υλικό καλό είναι να γίνεται φιλτράρισμα στην πηγή, πχ στο HTPC.


Φιλικά
Γιώργος.
 
Απάντηση: Re: Συγκριτικο για...γερά νεύρα!

Δοκιμάστε τις εξής ρυθμίσεις στα δύο φίλτρα του HQV επεξεργαστή βίντεο που έχει ο προβολέας: τα "Luma transmission" και "Chroma transmission", τα οποία προφανώς παρεμβαίνουν στη φωτεινότητα και στις χρωμοδιαφορές του σήματος. (Θα τα βρείτε στο Clarity control).
Chroma: 0
Luma : 0 η το πολύ-πολύ 1.
Γενικά σε ταινίες που έχουν εκ κατασκευής κόκκο βγάλτε εκτός το BC!
O W5000 περνάει αφιλτράριστο τον όποιο θόρυβο έχει το υλικό, οπότε στο προβληματικό υλικό καλό είναι να γίνεται φιλτράρισμα στην πηγή, πχ στο HTPC.


Φιλικά
Γιώργος.

Το δοκιμάσαμε πολλές φορές, Γιώργο.

Συνεχώς δοκιμάζαμε με B.C. on και off. Όντως, ισχύει αυτό που γράφεις, αν και 'γω προτιμούσα την εικόνα με το B.C. on. Της έδινε ένα punch που προτιμώ στην εικόνα.

Τα υπόλοιπα που γράφεις, θα δοκιμαστούν οπωσδήποτε...thank you!!!!!!:a0210::a0210:
 
Το θέμα του 'κόκου' ειναι κατι που με ενοχλει πολύ. Ειναι κατι που παει το ματι μου πανω του και δεν ξεκολαει.Το προβλημα λυνεται με λιγο defocus του φακου.Οπου δεν βλεπω να επηρεαζει και τοσο πολυ την ευκρινεια της εικονας.Ο φακος του W5000 ειναι ξυραφι!Ας ερθουμε στα περι του συγκριτικου.Ασχετα με τις φωτογραφιες οι διαφορες των δυο μηχανηματων δεν ηταν και 'τραγικές'.Ευκολα απολαμβανεις τις ταινιες σου και στους δυο.

Διαφορες που είδα εγω στους δυο προβολείς
Μαυρο
Στα μάτια μου ιδιο περιπου, με τον benq ομως να αποδίδει πολυ περισσοτερη πληροφορια στα σκοτεινά.Σκηνες δυσκολες αναφορας που εχω δει με αρκετους προβολεις τις περασε ΑΡΙΣΤΑ (καλύτερα απο τον VW60 που εχουμε δει παρεα με τον Γιάννη).Ο infocus με πολυ φως ,ελειψη ιριδας,ελειψη αρκετων ρυθμιστικών υποφερει σε αυτον το τομέα.
Ευκρινεια
ο infocus δεν μου εδωσε την εντυπωση οτι φοραει και τον καλυτερο φακο του κόσμου αντιθετα με τον benq που μου την εδωσε!Τι φακο του έβαλαν οι Χριστιανοί και 'ξυρίζει' έτσι απο γωνία σε γωνία.Εντυπωση κάνει το γεγονος οτι το ευρος της ρυθμισης του φακου κάνοντας focus ειναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ (δειγμα καλης ποιοτητας φακου) .Εχεις περιπου ενα εκατοστο ρυθμισης του φακου που πέφτει 'πανω' στο απολυτο focus της εικόνας.
ansi contrast
εδω θα έλεγα οτι ειδα και την μεγαλύτερη διαφορα.Ενω παρατηροντας τον infocus ορκίζεσαι οτι βλεπεις μια πολύ ωραία εικόνα ,κρυβοντας του τον φακό και βαζοντας τον benq αμεσα να προβαλει την ιδια σκηνη η διαφορα ειναι κατι παραπανω απο ορατη.Στην φωτογραφία με τα αστέρια ειναι ορατό οπως επισης και στην παρακάτω (παρατηρηστε τα δεντρα που αποκτουν μια τρισδιάστατη μορφη στον benq).Επισης να πω οτι σε σκηνες απο το batman με τον benq μας έπεσαν τα σαγονια.
χρώμα
Εδω δεν μπορουμε να βγάλουμε και ασφαλη αποτελέσματα μιας και τα δυο μηχανακια δεν ηταν καλιμπραρισμενα.Σε γενικες γραμμες παντως αποδιδουν και οι δυο πολυ φωτεινά χρωματα δινοντας μια εικόνα πολυ 'ζωντανη'.Ο benq αποδίδει ελαφρως καλυτερα το κοκκινο (αφου λυσαμε με ρυθμίσεις την πρασινιλα που είχε by default).O infocus εκτος του ελαφρως 'πορτοκαλοκοκκινου' του εχει πολυ καλή overal χρωματικη απόδοση.
Γενικά και δυο παίρνουν υψηλή βαθμολογία στον τομέα αυτον.
Φως
Για εμένα και τον Γιάννη το φως ενός προβολέα είναι απο τους καθοριστικούς παραγοντες για να καταφέρει ενας προβολέας να εγκατασταθεί στον χώρο μας.Απο την μία οι οθόνες μας (126 ιντσες ο Γιάννης ,138 εγώ) που δεν μας αφήνουν πολλα περιθώρια.Απο την άλλη θελω στις φωτεινες σκηνές να τις βλέπω ΦΩΤΕΙΝΕΣ.Θελω βλεποντας μια ηλιόλουστη σκηνή να εχω κανεναν συμβιβασμό ως προς το τι βλέπω.
Αυτο το προσφέρουν και οι δυο προβολείς απλόχερα ξεχυλίζοντας τις οθόνες απο φώς.Εχω την εντυπωση οτι νουμερα οπως 140-150 ιντσες δεν ειναι καθολου απαγορευτικά και για τους δυο.Ο benq με το briliant on μαλιστα, σε αναγκαζει εκτος απο low ρυθμιση στην λαμπα να κλεισεις και κατα πολυ την χειροκίνητη ίριδα του για να μην εχεις υπεφωτισμένες σκηνές (ολα αυτα με 420 ωρες στην πλατη του).

Συμπέρασμα
Η τεχνολογία DLP ειναι ενα βημα μπροστα απο τον ανταγωνισμο σε οτι αφορα το contrast ,την οξυτητα και το φως (κατα την γνωμη μου παντα).Εαν συγκρίνουμε δε τον benq με ολα τα sxrdlcd της ιδιας κατηγορίας τιμης στην αγορα τοτε ειναι σιγουρα ο μεγαλος νικητης.Απο την αλλη εαν ειχα ενα καλο 720p προβολέα θα το σκεφτόμουν πολυ να προβω στην αντικατάσταση του απο εναν 1080 της μεσαιας κατηγορίας.Οι διαφορες δεν ειναι τραγικες και μονο side to side μπορεις να μπεις στην 'πριζα' για αντικατάσταση του.

Ενα άλλο θεματακι που θα μας απασχολησει σε λιγακι βεβαια αφορα τις μετρησεις αλλα και τις ανακοινωσεις των εταιριων.Υπομονη λιγακι να οργανώσω τα 'χειρογραφα' :BDBDG54:των μετρησεων και να τα αναρτήσω (καποιοι θα βγουν απο τα ρουχα τους οπως και εμεις)
 

Attachments

  • benq10.jpg
    benq10.jpg
    79.5 KB · Views: 76
  • infocus10.jpg
    infocus10.jpg
    65 KB · Views: 77
  • infocus11.jpg
    infocus11.jpg
    30.4 KB · Views: 87
  • benq11.jpg
    benq11.jpg
    31.5 KB · Views: 87
  • infocus12.jpg
    infocus12.jpg
    46.1 KB · Views: 69
  • benq12.jpg
    benq12.jpg
    54.6 KB · Views: 71
Αφού πω ότι συμφωνώ μέχρι κεραίας με το Νίκο (ακριβώς τα ίδια πράγματα βλέπουμε) να συμπληρώσω κάτι για το B.C. Η παρουσία του γίνεται ελαφρώς ενοχλητική σε tranfers με αρκετό κόκκο, ο οποίος μεγεθύνεται από τον εξαιρετικό φακό του Benq. Φυσικά σε ταινίες όπως το Dark Knight, Casino Royale, Ratatouille, I legend, I Robot, Batman begins δεν υπάρχει κόκκος ούτε για δείγμα. Γενικά, δοκιμάσαμε πολλές ταινίες και όχι μόνο αυτές των φωτογραφιών, αλλά με τα ''βάλε αυτή τη σκηνή'', ''για βάλε και εκείνη την ταινία'' δεν βγάλαμε φωτογραφίες σε όλες...:bang:

Επιφυλασσόμαστε στο επόμενο τεστ.

Οι διαφορές των προβολέων, αν εξαιρέσει κανείς το ζήτημα της ευκρίνειας όπου ο Benq λογικά πήρε παραμάζωμα τον κακομοίρη IN76 μου, δεν είναι τραγικές για έναν μέσο χρήστη. Ένας πιο έμπειρος, όμως, θα επισημάνει αμέσως όλα τα παραπάνω που ανέφερε ο Νίκος. Το πιο κοντινό τους σημείο ήταν η χρωματική απόδοση, αν και σε μερικές σκηνές είχαμε κάποια θεματάκια ως προς το αποδιδόμενο χρώμα. Π.χ. αν τα μαλλιά της Lilu είναι κόκκινα ή πορτοκαλοκόκκινα ή στο Hitch το παντελόνι κατάδυσης του Smith είναι μπλε ή μωβίζει?? Στα πρόσωπα, μετά τις διορθώσεις που κάναμε στον Benq και οι 2 απέδωσαν φυσικό τόνο.

Το μεγάλο προβάδισμα του Benq, κατά τη γνώμη μου, είναι το μενού του, φανερό και κρυφό. Από τη μία έχεις ένα μηχανάκι που μπορείς να κάνεις άπειρα ''χεριάσματα'' και από την άλλη έναν ''φτωχό συγγενή'' που έχει κλειδωμένο ακόμα και τα tint, saturation...:furious3:

Για τον ''ευπαθή'' πληθυσμό να πω ότι rainbow δεν είδαμε πλην ελαχίστων περιπτώσεων που μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού ( ο Νίκος δεν είδε καθόλου και 'γω μια ή δυο φορές στον Ινφόκους. Στον Benq δεν είδα καθόλου).

Συνεχίζεται...