Συμπεράσματα Ακρόασης ATC 11 (σεντόνι!)

Ευχαριστώ πολύ για τις αναλυτικές επεξηγήσεις. Πολύ χρήσιμες για κάποιον που αγαπά τον ήχο της ηλεκτρικής κιθάρας και τα εφέ της, αλλά δεν έχει παρά μια ελάχιστη ιδέα για το πώς αυτός παράγεται. Παρεμπιπτόντως το αγαπημένο εφέ μου είναι το wah. Πάντως αυτό που έχει αξία είναι ότι ήταν απόλυτα ξεκάθαρη η αλλαγή του ήχου (ανεξάρτητα αν αυτό τελικά οφείλεται στη μείξη κι όχι στα εφέ). Στο δικό μου ηχείο (αξίας λιγότερης από το μισό βέβαια) η κιθάρα είναι θαμμένη ελαφρά κάτω από κάποια παραμόρφωση. Θεωρώ ότι αυτή μάλλον προέρχεται από το ηχείο μου (γιατί αν υποψιαστώ ότι ο Sony ενισχυτής μου παραμορφώνει τόσο και σε μεσαίες εντάσεις με εύκολο ηχείο, με βλέπω να τον πετάω απ' το μπαλκόνι). Τα atc μου άνοιξαν ένα αποκαλυπτικό παράθυρο στην ηχογράφηση χωρίς να μου δείξουν κλινικότητα, ενοχλητικούς συντονισμούς ή πρίμα που ξύνουν (ιδίως την κλινικότητα και τα πρίμα τα φοβόμουν).
 
Πάντως,η συγκεκριμένη αλλαγή στο κομμάτι είναι τόσο εμφανής που μάλλον πρέπει να υποψιάζεσαι τα πάντα αν δεν την ακούς ξεκάθαρα.
Το παράξενο είναι πως και ο ενισχυτής αλλά και τα ηχεία σου είναι αξιοπρεπή,μπορεί όχι τόσο αναλυτικά σαν αυτά που άκουσες αλλά αποκλείεται να μην μπορούν να αναδείξουν τόσο χοντρές αλλαγές σε νορμάλ εντάσεις.
Εκτός αν μιλάμε για άγρια γκάζια...
 
Το ακούω και στα δικά μου ηχεία, απλά δεν είναι τόσο "καραμπινάτη" η διαφορά. Στη χθεσινή ακρόαση υπήρχαν περισσότερα επίπεδα στην ηχογράφηση από ότι ακούω συνήθως σπίτι μου. Υπήρχε μεγαλύτερο βάθος μεταξύ πρώτου και δεύτερου πλάνου στην εικόνα (για να μιλήσω με όρους φωτογραφίας) χωρίς να μπορώ να κατηγορήσω το ηχείο για πολύ straight forward κι επιθετικό ήχο (όπως έχω νιώσει πχ με προσιτά klipsh) και μεγαλύτερη καθαρότητα.
Παρεμπιπτόντως θεωρείτε ότι σε μέσες εντάσεις (το ρυθμιστικό του ενισχυτή στο -16 db πχ) είναι δυνατό να ρίχνει ο ενισχυτής αισθητή παραμόρφωση στο ηχείο; Μ' αυτά που γνωρίζω, μάλλον η παραμόρφωση οφείλεται στο ηχείο, αλλά σε κάθε περίπτωση ας ρωτήσω και τους ειδικότερους.
 
Σε μέσαιες εντάσεις κι ακόμα παραπάνω,δεν θα έπρεπε να υπάρχει παραμόρφωση.
Έτσι κι αλλιώς κανένα απ' τα δυο στοιχεία (ενισχυτής-ηχεία) δεν είναι τόσο διαφορετικό ώστε να καπελώσει το άλλο και να το αναγκάσει να παραμορφώσει.
Αυτό που αναφέρεις εγώ θα στο εστίαζα στον ενισχυτή ή ακόμα και στην πηγή σου ή και στα αρχεία (βέβαια έπαιξες το ίδιο cd με τα ATC οπότε το βγάζουμε απ' έξω.)
Η διαφάνεια αφορά όλη την αλυσίδα βέβαια,αλλά για τις συγκεκριμένες διαφορές,σε μεσαίες εντάσεις κι εφ' όσον δεν αφορούν άκρα αλλά την μεσαία περιοχή,ίσως το θέμα να είναι και συνολικό.
Εχεις ακούσει τον ενισχυτή σου με άλλα ηχεία;Κι αντιστοίχως,έχεις ακούσει τα ηχεία σου με άλλον ενισχυτή;
Μόνο έτσι θα βρεις άκρη.
 
Είχα παλαιότερα τον rotel ra-01 (40 watt) ο οποίος ήταν πιο σωματώδης στον ήχο του και έβγαζε γενικά μεγαλύτερη ενέργεια (μάλλον είχε λίγο φουσκωμένο μεσοχαμηλό και μεγαλύτερο gain στην προενίσχυση γιατί άρπαζε πιο εύκολα το ποτενσιόμετρο) αλλά είχε μικρότερη ανάλυση από το sony. Ίσως η μικρότερη ανάλυση να έκρυβε λίγο κάποια θέματα της πηγής. Όντως όταν ακούω από την έξοδο ακουστικών του marantz cd 4000 ακούω οξύτητα, αγριάδα και μεγαλύτερη παραμόρφωση (ακόμα κι όταν χαμηλώνω την ένταση του player - έχει ρυθμιστικό στο τηλεκοντρόλ). Το cd ήταν το ίδιο, το remaster του abraxas, αρχών 2000 περιπου (βαριέμαι να ψάξω τώρα το cd).
 
Είχα παλαιότερα τον rotel ra-01 (40 watt) ο οποίος ήταν πιο σωματώδης στον ήχο του και έβγαζε γενικά μεγαλύτερη ενέργεια (μάλλον είχε λίγο φουσκωμένο μεσοχαμηλό και μεγαλύτερο gain στην προενίσχυση γιατί άρπαζε πιο εύκολα το ποτενσιόμετρο) αλλά είχε μικρότερη ανάλυση από το sony. Ίσως η μικρότερη ανάλυση να έκρυβε λίγο κάποια θέματα της πηγής. Όντως όταν ακούω από την έξοδο ακουστικών του marantz cd 4000 ακούω οξύτητα, αγριάδα και μεγαλύτερη παραμόρφωση (ακόμα κι όταν χαμηλώνω την ένταση του player - έχει ρυθμιστικό στο τηλεκοντρόλ). Το cd ήταν το ίδιο, το remaster του abraxas, αρχών 2000 περιπου (βαριέμαι να ψάξω τώρα το cd).

Εγώ θα σου πρότεινα πριν κάνεις το οτιδήποτε,να κατεβάσεις σε καλό flac το ίδιο κομμάτι και να το ακούσεις απ' τον υπολογιστή μέσω του Teac αν υπάρχει η δυνατότητα.
Ισως εκεί σου δείξει κάποια πράγματα.
 
Μπορείς ακόμα να δοκιμάσεις το ίδιο cd αλλά με τον υπολογιστή ως transport και το teac σε KS mode που αποδίδει πάρα πολύ καλά.
 
Είναι βασικά θεμα προσεγγισης.
Οι διαφορές αυτές ηταν παντα ευδιάκριτες και στο πιο απλό σύστημα που ειχα.
Πολυς κόσμος όμως προσλαμβάνει το τελικό αποτέλεσμα ως σύνολο
 
Επειδη ειχα ακουσει το roksan kandy μου με τα 19αρια απλα να προσθεσω οτι με το συγκεκριμενο ενισχυτη τα ηχεια ακουστηκαν προβολικα λογω ανικανοτητας οδηγησης των χαμηλων προφανως αλλα τα πριμα που λειπανε ηταν σε μεγαλο βαθμο θεμα ηχειων. Απο την αλλη τα ηχεια στις μεσαιες ηταν απλα εξαφανισμενα στηνοντας διαπλατα οτι ο ενισχυτης ειχε να δωσει χωρις ιδιαιτερα κριτικη αποψη στον ενισχυτη αλλα με μαζεμενα σωματα γιατι τοσο τον επαιρνε να βγαλει.
 
Γούστα είναι αυτά. Εγώ πάντως εξαφανισμένα στις μεσαίες δεν τα βρήκα. Θα έλεγα ότι ήταν φυσικά εκεί που πρέπει, ίσως μια ιδέα φωτεινά, αλλά χωρίς σκληρότητες, ξυσίματα κλπ. Ίσως δεν ταιριάζανε με τον roksan. Ή ίσως ήταν διαφορετικά από το στυλ που έχεις συνηθίσει να ακούς. Βέβαια εγώ άκουσα τα 11 κι όχι τα 19, αλλά δε νομίζω ότι θα έχουν τόσο μεγάλη διαφορά στην ηχητική κατεύθυνση.
 
Για την ακρίβεια όχι μόνο γούστα αλλά και αυτιά. Νομίζω ότι ο τρόπος που ακούει καθένας είναι όντως μοναδικός.
 
Πολύ ωραία παρουσίαση, και ευτυχώς για το συγκεκριμένο ηχείο υπάρχουν και μετρήσεις εδώ που εξηγούν τις διάφορες παρατηρήσεις των φίλων.

Ελπίζω να έχουμε την ευκαιρία να δούμε το Θ. Ζαφειρόπουλο και τα καλούδια του στην έκθεση...
 
Πάντως έχει ενδιαφέρον οι πιο έμπειροι με τα ηχεία της σειράς αυτής της atc να μας πουν πως μεταβάλλεται η συμπεριφορά τους ανάλογα με τον ενισχυτή που είναι από πίσω. Εμείς που τα ακούσαμε με τον ομόσταυλο ήταν ισορροπημένα.Το θέμα είναι ότι ο ενισχυτής της atc στοιχίζει και πάνω από 2 φορές την αξία των ηχείων.
Με λίγα λόγια τι ηχητικά χαρακτηριστικά είναι απαραίτητα σε έναν ενισχυτή για να βγάζει με τα atc αυτό το ισορροπημένο αποτέλεσμα.
 
νομίζω η απάντηση που ψάχνεις βρίσκεται στο το link του dapost.

I estimated the ATC's sensitivity as being a low 82dB(B)/2.83V/m—this speaker should work best with higher-power amplifiers,


Though there is a rather demanding combination of 5.5 ohms magnitude and –42° electrical phase angle at 3.3kHz, this shouldn't overtax well-designed amplifiers.
 
Από ό,τι βλέπω στο site της ATC τα 7άρια και τα 11άρια βαίνουν προς κατάργηση (Limited Stock λέει) καθώς είναι έτοιμη η διάδοχη σειρά με το νέο tweeter. Όποιος πρόλαβε τον κύριο είδε...
 
Πάντως έχει ενδιαφέρον οι πιο έμπειροι με τα ηχεία της σειράς αυτής της atc να μας πουν πως μεταβάλλεται η συμπεριφορά τους ανάλογα με τον ενισχυτή που είναι από πίσω. Εμείς που τα ακούσαμε με τον ομόσταυλο ήταν ισορροπημένα.Το θέμα είναι ότι ο ενισχυτής της atc στοιχίζει και πάνω από 2 φορές την αξία των ηχείων.
Με λίγα λόγια τι ηχητικά χαρακτηριστικά είναι απαραίτητα σε έναν ενισχυτή για να βγάζει με τα atc αυτό το ισορροπημένο αποτέλεσμα.


Από τα χαρακτηριστικά της εταιρίας αλλά έστω και από τiς μετρήσεις του Atkinson, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα οτι χρειαζόμαστε-για όλες τις χρήσεις- έναν ενισχυτή με καλό επαρκές βολτάζ (70-120 βαττ) χωρίς ιδιαίτερα ισχυρό ρεύμα.
Την κύρια όμως παράμετρο που θα έπρεπε να σκεφτούμε σχετικά με την οδήγηση ένος ηχείου δεν βλέπω να την αναφέρουμε και να την έχουμε λάβει σοβαρά υπ' οψη μας, και αυτή είναι κατά τη γνώμη μου η απόστασή μας από τα ηχεία και η ένταση που συνήθως ακούμε. Ένα μικρό ηχείο σαν το εν λόγω SCM11, είναι ένα ηχείο που θα απόδώσει σωστά σε μία μεσαία προς μικρή απόσταση από τον ακροατή. Για αυτή λοιπόν την λειτουργία το να συζητάμε για όλο και περισσότερα βαττ που θα κάνουν την τεράστια διαφορά είναι κατά τη γνώμη μου άστοχο και άχρηστο. Μία σημαντική συμβουλή σε έναν υποψήφιο αγοραστή ηχείων ATC, είναι να δωθεί προσοχή και κάποια παραπάνω χρήματα για την ποιότητα του ενισχυτή και όχι τα βαττ. Αυτά τα χρήματα είναι που θα "ακούσει". Και για να φέρω ένα παράδειγμα, από τους καλύτερους ήχους που άκουσα σε σύστημα πελάτη με τα SCM11 αλλά και τα SCM40 ήταν με έναν 60άρη DENSEN.
 
  • Like
Reactions: Kostas P. K.
Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Ζαφειρόπουλο για την ανταπόκριση και τις συμβουλές. Μα κι εγώ σε προηγούμενο ποστ, με τις εντελώς υποτυπώδεις γνώσεις μου κατέληγα ότι ακόμα και 32 watt θα ήταν επαρκή για περίπου 97 db σε θέση ακρόασης 2 μέτρων. Για να έχουμε και επαρκή αποθέματα κλπ νομίζω ότι μεταξύ 60watt και 100 watt ενισχυτής θα είναι μια χαρά. Το ζήτημα δεν είναι η τεράστια ισχύ αλλά η ποιότητα.
 
π.χ. η ισχύς του Naim XS στη σοφίτα που βρίσκομαι τώρα είναι αρκετή για να σε κάνουν να ερωτεύεσαι τη μουσική που βγάζουν (και μιλώ για τα 19)...
 
"Αποδίδοντας ισχύ αρκετά κάτω από τα 100W, ο Nait XS ήταν μια μικρή έκπληξη για εμάς όσον αφορά τις δυνατότητες οδήγησης και τις στάθμες που μπόρεσε να δημιουργήσει. Εννοείται ότι δεν πρόκειται για έναν ενισχυτή κατάλληλο για κάθε χώρο και κάθε ηχείο, από την άλλη, φάνηκε ικανός να ελέγξει το ηχείο αναφοράς (ATC 50) και να μας καλύψει πλήρως δικαιώνοντας τους Βρετανούς για τις επιλογές τους."

http://www.avmentor.gr/reviews/group_test_integrated_amps_2010_8.htm