Ταινια στο σινεμα

The very short answer is that there are around 20 million "quality" pixels in a top-quality 35mm shot. That's a shot with a tripod, mirror-up, with a top-rate lens and the finest-grained film, in decent light. 12 million are more typical for "good" shots. There may be as few as 4 million "quality" pixels in a handheld shot with a point-and-shoot camera or camera with a poor lens. And of course if focus is poor, or light is poor, or the camera was not held steady, the number will drop down below the 1-2 million pixels of the modern consumer digicam. Of course, one can have a bad shot with a digital camera too, not using all its resolving ability. However, few pick their gear with the plan of shooting badly.

The eye, however, is not as discerning when looking at a picture in the usual context as it can be when looking at things blown up. So many can also argue that a shot of around 9 million pixels would look as good to the eye as a 35mm shot, except when blown up very large and looked at quite closely.



http://pic.templetons.com/brad/photo/pixels.html
 
Χρήστο, το άρθρο που παραθέτεις αναφέρεται σε φωτογραφικά φιλμ. Δεν είμαι σίγουρος ότι του σινεμά είναι το ίδιο. Ψάχνοντας, βρήκα τελικά στην Wikipedia τα παρακάτω:
- 35 mm original camera negative motion picture film can resolve up to 6,000 lines.
- 35 mm projection positive motion picture film has about 2,000 lines which results from the analog printing from the camera negative of an interpositive, and possibly an internegative, then a projection positive.
- Sequences from newer films are scanned at 2,000, 4,000 or even 8,000 columns (line measured the other directions), called 2K, 4K and 8K, for quality visual effects editing on computers.

Άρα το αρνητικό είναι αντίστοιχο του φωτογραφικού και πολλαπλάσιας ανάλυσης από το ψηφιακό HD, αλλά η κόπια είναι αρκετά πιο κοντά. Υποθέτω ότι, αν λάβουμε υπόψη την ποιότητα των φακών, τη φθορά της κόπιας και άλλες ατέλειες του συστήματος προβολής, η εικόνα που τελικά βλέπουμε στην αίθουσα πέφτει πολύ χαμηλότερα.
 
Από το περιοδικό Widescreen:

Differences In Film and Digital Projection Resolution:

70mm 22 million pixels
35mm negative 12 million pixels
35mm print 3-4 million pixels
DLP 1.3 million pixels
 
Απάντηση: Re: Ταινια στο σινεμα

Από το περιοδικό Widescreen:

Differences In Film and Digital Projection Resolution:

70mm 22 million pixels
35mm negative 12 million pixels
35mm print 3-4 million pixels
DLP 1.3 million pixels

Αυτό από πού προκύπτει;
icon5.gif
 
Παίδες, το φίλμ στον κιν/φο δουλεύεται με διαφορετικό τρόπο απο την φωτογραφία. Το καρρέ του κιν/φικού 35 είναι μικρότερο απο αυτό του φωτ/κού, αφού το πρώτο φωτίζεται με τον ορίζοντα κάθετα στην γραμμή ροής του φίλμ ενώ το φωτογραφικό οριζόντια. Βάλτε και τον ήχο που υπάρχει και πιάνει χώρο στο φίλμ (όχι πάντα). Γενικότερα, ο κάθε ένας λέει το δικό του, όπως πιό πάνω αναφέρονται πίξελς σε μετρήσεις για φίλμ ....! Όλοι είναι επιστήμονες και τα ξέρουν όλα. Ο τύπος του Χρήστου, κόντεψε να μας πείσει οτι η κόντακ 10ετίας που έχει η μαμά μου (2ΜΡ) είναι καλύτερη απο μια 35αρα .......... τσού ρε λάκη πέστου.
 
Προφανώς και δεν πρόκειται περί ασχετοσύνης του συντάκτη του άρθρου. Απλώς, ήθελε να παρουσιάσει μια αναλογία των δυνατοτήτων ανάλυσης του κάθε μέσου, αντιστοιχώντας το αναλογικό φίλμ με τον τρόπο μέτρησης ενός ψηφιακού πάνελ. Υποθέτω ότι έπρεπε να επιλέξει μια διατύπωση του στιλ:"αν το φιλμ ήταν ψηφιακό μέσο, θα είχε αυτή την ανάλυση" για να μην παρεξηγηθεί. Για μένα όμως άλλο είναι το ενδιαφέρον στοιχείο του πίνακα. Η πτώση στο ένα τρίτο της ανάλυσης μεταξύ του αρνητικού των 35mm και μιας τυπικής κόπιας μιας ταινίας και αυτό με την προυπόθεση ότι μιλάμε για αρχικό φιλμ στοκ καλής ποιότητας. Σε αντίθετη περίπτωση, τα νούμερα πέφτουν ακόμη πιο χαμηλά.