Technics SL-1300G

Εσυ , εδω και αρκετα ποστ , κατα τη γνωμη μου , "φωτογραφιζεις" ενα συγκεκριμενο πικαπ , που κατα τη γνωμη σου τηρει τα πιο πανω που γραφεις, αλλα δεν μας λες ποιο.
Πες το να ξαλαφρωσεις ;)
Φωτογραφίζω απλά γενικά την εξέλιξη που υπάρχει που για διάφορους λόγους αρχίζουμε και γκρινιάζουμε .
Πάντα θα υπάρχουν απόψεις οι οποίες είναι σεβαστές αλλά είναι κάποια πράγματα που τα βλέπεις ,τα ακούς ,τα αντιλαμβάνεσαι,τα γράφεις σαν χαμπίστας το γιατί ;σε άλλο νήμα .😋
 
Ο Albert Einstein πολλές φορές επιχειρηματολογώντας ...επιστημονικά χρησιμοποιούσε συχνά την φράση "Not everything that matters can be measured, and not everything that is measured matters" ("Δεν μπορούν να μετρηθούν όλα όσα έχουν σημασία και δεν έχουν σημασία όλα όσα μετριούνται"). Είναι η μόνη ερμηνεία - εξήγηση που προσωπικά είμαι σε θέση να δώσω όταν θέτω στον εαυτό μου το ερώτημα γιατί ο ήχος των συσκευών της δεκαετίας του ’70 είναι – κατά τη γνώμη μου – κατά κράτος ανώτερος του ήχου της οποιασδήποτε, κατ’ αντιστοιχία, συσκευής ήχου παράγεται σήμερα (πάντα υπάρχουν εξαιρέσεις όπως π.χ. τα μηχανήματα που κατασκεύασε στις μέρες μας ο αείμνηστος Ken Shindo και αυτό χρησιμοποιώντας παλιά υλικά και μερικοί ακόμα). Αλλά αυτό είναι μία άποψη και σίγουρα υπάρχουν πολλοί που θα διαφωνήσουν...
σε τι συσκευές του ΄70 αναφέρεσαι ;;
σε πικάπ θα συμφωνήσω.. στις άλλες ;;;
ενισχυτές ;;;
ηχεία ;;;
μήπως θυμάσαι τον ενθουσιασμό στα νεανικά σου χρόνια όταν πρωτοάκουσες (όπως και γω) καλό "στέρεο" και από τότε κάτι τέτοιο δεν (ξανα)ένιωσες ;;

μέχρι πριν λίγα χρόνια άκουγα σε φίλο συνταξιούχο συνάδερφο (που έφυγε από την ζωή στον covid) το σύστημά του , βγαλμένο από το ΄70 από την αρχή μέχρι το τέλος..
αυτός περιχαρής, εγώ να λέω (από μέσα μου) -πωωω ρε γμτ... ο Μήτσος είναι τέρμα κουφός !!
 
όταν λες "να παίξει" εννοείς το τελικό ακουστικό αποτέλεσμα όταν διαβάζει δίσκο;;
Σε τελικη αναλυση ναι.
γιατί ο "θαυμασμός" μου στα 1200G , SL1000R και κάπως στο 1300G αφορά την ακρίβεια περιστροφής του πλατώ
Τι αλλο να εκαναν πριν 50-60 χρονια ? Αμελητεο speed drift επισης. Και ειμαι σιγουρος οτι πολλα DD τοτε θα ηταν και καλυτερα.Το PLC-590 που ειχα και πουλησα και βριζω τον εαυτο μου ακομη , ηταν αψογο σε ολα. Ηθελα ομως βλεπεις .............. αναβαθμισεις :mad:

garrard 401-2.jpg
καλά αυτό...,,,, κάνω και τίποτα άλλο;;; :LOL:
:ROFLMAO:
πόσο αθόρυβα ήταν όμως;;
Πολύ. Οσα ετυχε να ακουσω τουλαχιστον.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Σε ποιον τομέα, μετρήσεις; Μετρούσαν τόσο καλά πολλά 70's DD πικάπ που προσωπικά δεν με ενδιαφέρει αν μετράει ελαφρά καλύτερα. Αυτό που με χαλάει στο G πέρα από το υψηλό για μένα κόστος είναι ότι αισθητικά είναι ένα ΜΚ2. Μου αρέσει το ΜΚ2, είναι κλασικό πικάπ αλλά ποτέ δεν ήμουν τρελαμένος μαζί του. Πάντα θα προτιμώ πιο "εξωτικές" κατασκευές γιατί είναι σπάνιες και διαφορετικές από αυτό που έχουν οι περισσότεροι, πικάπ όπως τα Victor TT-801 & TT-101, Denon DP-80, Pioneer PLC590 κλπ.

Μιας και σου αρέσει πάντως, εδώ το G και τα μέρη που το αποτελούν αν δεν το έχεις δει

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Το έχω δει όπως έχω δει αρκετά άλλα από παλιά που πρωτοβγήκε.

Πάντα η προσοχή μου ήταν στα κακά του βραχίονα που δεν έχουν αλλάξει...

Οκ, τα ρουλεμάν βελτιώθηκαν αλλά παραμένουν ανοιχτού τύπου και υποχρεωτικά στηρίζονται σε βάσεις "καρφιά"

Screenshot_20241003-141012.png

Άγνωστο το υλικό κατασκευής του σταυρού και της ουράς..
(πιστεύω ότι παραμένουν πλαστικά)

Screenshot_20241003-142014~2.png

Απαράδεκτη η πλαστική εσωτερική βάση, δείχνει την μη διάθεση του εργοστασίου να "ξεκολλήσει" από τις φτήνιες του παρελθόντος

Screenshot_20241003-141528~2.png

Το ότι κόβουν την καλωδίωση του βραχίονα, τα έχουμε ξαναπεί 100αδες φορές.....
 
σε τι συσκευές του ΄70 αναφέρεσαι ;;
σε πικάπ θα συμφωνήσω.. στις άλλες ;;;
ενισχυτές ;;;
ηχεία ;;;
Ενισχυτες ειχαν και μαλιστα πολυ καλους , αλλα δεν τους εβλεπε κανεις εκτος Ιαπωνιας για χρονια. ( Accuphase , Sony , Sansui , Luxman ,Pioneer )
Απο ηχεια ισως να μην τα πηγαιναν και τοσο καλα οι Ιαπωνες τοτε , αλλα εκαναν εισαγωγη τα παντα.
 
Last edited:
Ενισχυτες ειχαν και μαλιστα πολυ καλους , αλλα δεν τους εβλεπε κανεις εκτος Ιαπωνιας για χρονια. ( Accuphase , Sony , Sansui , Luxman ,Pioneer )
Απο ηχεια ισως να μην τα πηγαιναν και τοσο καλα οι Ιαπωνες τοτε , αλλα εκαναν εισαγωγη τα παντα.
τα πήγαιναν καλά οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί στα ηχεία το ΄70 ;;
πιστεύεις δλδ ότι τα ηχεία εκείνης της εποχής ήταν καλύτερα από τα σημερινά ;;
εγώ έχω αντίθετη άποψη (στα ηχεία)
 
μήπως θυμάσαι τον ενθουσιασμό στα νεανικά σου χρόνια όταν πρωτοάκουσες (όπως και γω) καλό "στέρεο" και από τότε κάτι τέτοιο δεν (ξανα)ένιωσες ;;
Αυτο ισχυει ............. θυμαμαι οταν πηρε ο πατερας μου ενα συστημα sanyo , και ακουσα το Βρωμικο Ψωμι του Σαββοπουλου . Επαθα πλακα. Το "θυμαμαι" να παιζει οντως οπως δεν το εχω ακουσει ξανα οπως τοτε 🙁
 
  • Like
Reactions: vlad66
τα πήγαιναν καλά οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί στα ηχεία το ΄70 ;;
Οι Ιαπωνες αγαπουσαν πολυ τα Αγγλικα & Αμερικανικα ηχεια.
Οπως επισης και λαμπατους ενισχυτες LEAK, Radford, QUAD , Croft........... τα οποια χρησιμοποιουν οπως και τα idler πικαπ μεχρι σημερα.
πιστεύεις δλδ ότι τα ηχεία εκείνης της εποχής ήταν καλύτερα από τα σημερινά ;;
εγώ έχω αντίθετη άποψη (στα ηχεία)
Infinity , Ohm Acoustics , Klipsch , AR , Dahlquist ,JBL , Quad, Rogers, Spendor , ATC , Tannoy .................
 
Last edited:
Αν θυμάμαι καλά, γύρω στο '75, τα περισσότερα γιαπωνέζικα ηχεία εθεωρούντο κακή επιλογή, γιατί ήταν φτιαγμένα για τα γιαπωνέζικα σπίτια (!) με άλλη ακουστική (!).
Έπαιζαν κυρίως τ' αμερικάνικα και τα εγγλέζικα.

Για πικάπ, ενισχυτές, μαγνητοκασετόφωνα δεν είχε κανείς να επισυνάψει κακιά κουβέντα.
 
Υπηρχε μια Ιαπωνικη εταιρεια ηχειων η CORAL Audio που ειχε πολυ καλη φημη, οπως και η Fostex.
 
Και το 1000άρι το ΥΑΜΑΗΑ πχ, μιά χαρά ήταν, αλλά από τα πολύ ακριβά.
Caral και Fostex δεν θυμάμαι να κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα το 75-79 που ήταν η εποχή των συνεχών αναζητήσεών μου εις βάρος της τσέπης του πατέρα μου.
Τα περισσότερα γιαπωνέζικα πάντως είχαν κακή φήμη, όχι όλα. Ίσως ήταν και η τακτική των πωλητών...

Πάντως ακόμα θυμάμαι το CELESTION 44, αν και δεν το απέκτησα.
Μου άρεσε καλύτερα και από το 66, τόσο μου έκοβε τότε.

Αλλά από ηλεκτρονικά, κεντούσαν οι Γιαπωνέζοι
 
Last edited:
Αν θυμάμαι καλά, γύρω στο '75, τα περισσότερα γιαπωνέζικα ηχεία εθεωρούντο κακή επιλογή, γιατί ήταν φτιαγμένα για τα γιαπωνέζικα σπίτια (!) με άλλη ακουστική (!).
Το ίδιο λέγεται και για τα Audio Spectrum
Για τα ελληνικά σπίτια φυσικά...
Έπαιζαν κυρίως τ' αμερικάνικα και τα εγγλέζικα.

Για πικάπ, ενισχυτές, μαγνητοκασετόφωνα δεν είχε κανείς να επισυνάψει κακιά κουβέντα.
(y)
 
Με μερακλώσατε ρε παιδιά.

μέτρησα το Fons CQ30 (50 ετών) που μου το χάρισαν κατεστραμμένο και το επισκεύασα βήμα - βήμα (ίσως είναι το πιο ήσυχο πλατώ που έχω).
 

Attachments

  • εικόνα_Viber_2024-10-03_18-47-56-609.jpg
    εικόνα_Viber_2024-10-03_18-47-56-609.jpg
    98.1 KB · Views: 5
τα πήγαιναν καλά οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί στα ηχεία το ΄70 ;;
πιστεύεις δλδ ότι τα ηχεία εκείνης της εποχής ήταν καλύτερα από τα σημερινά ;;
εγώ έχω αντίθετη άποψη (στα ηχεία)
Βλαδίμηρε στην μεγαλύτερη έκθεση stereo της Ευρώπης και ίσως του κόσμου παρουσιάζει (δεν πουλά) πάμπλουτος Ασιάτης το σύστημα του. Δεν πρέπει να υπάρχει επισκέπτης της έκθεσης που να μην περνά από το δωμάτιο του. Δες τα ηχεία του που είναι αναφοράς. Θεωρείται από τους καλύτερους ήχους της έκθεσης.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Βλαδίμηρε στην μεγαλύτερη έκθεση stereo της Ευρώπης και ίσως του κόσμου παρουσιάζει (δεν πουλά) πάμπλουτος Ασιάτης το σύστημα του. Δεν πρέπει να υπάρχει επισκέπτης της έκθεσης που να μην περνά από το δωμάτιο του. Δες τα ηχεία του που είναι αναφοράς. Θεωρείται από τους καλύτερους ήχους της έκθεσης.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
είχα κατά νου νορμάλ ηχεία.. αυτό (αυτά) δεν είναι νορμάλ ηχεία αλλά "ακρότητα"
δεν μπορώ να ξέρω πως θα έπαιζαν την μουσική που ακούω εγώ, αλλά έχω ενδοιασμούς...
ενώ οι σημερινές ακρότητες (κάτι θηρία που φτάνουν μέχρι το ταβάνι) , αποδεδειγμένα παίζουν τα πάντα
 
Κόρνες, τι άλλο;
Κανένας άλλος τύπος ηχείου δε φτάνει τη δυναμική περιοχή και τα επίπεδα έντασης χωρίς παραμορφώσεις που πετυχαίνουν ηχεία με πολύ καλές κόρνες.
Όπως οι κόρνες της "δικής μας" Tune Audio του Μανώλη Προεστάκη.

Με καλές κόρνες φτιάχνονται κορυφαίες υλοποιήσεις που φέρουν επάξια τον τίτλο του Hi-End.

Έχουν ένα μειονέκτημα: Χρειάζονται μεγάλους χώρους για ν' αναπτυχθούν, να "αναπνεύσουν". Όσοι τυχεροί τους διαθέτουν δε χρειάζονται τίποτε άλλο. Τα καλά ηχεία κόρνας είναι End-game. Θα τους συντροφεύουν μία ολόκληρη ζωή, χωρίς να χρειαστεί να αναζητήσουν κάτι άλλο. Και δε συζητώ για τις απαιτήσεις σε ενισχυτικά. Ένα-μόνο ένα, αλλά πολύ ποιοτικό Watt αρκεί και για μεγάλους χώρους. Είναι τόσο μεγάλη η αποδοτικότητα αυτού του τύπου ηχείων.

Δυστυχώς στην Ελλάδα τέτοιοι χώροι είναι σπάνιοι για τους περισσότερους από εμάς.
 
  • Like
Reactions: superfly