Technics SL BD2

dinos

Moderator
Staff member
17 June 2006
930
Πάτρα
Φίλη με αρκετούς δίσκους αποφάσισε να ξαναμπεί στο κόλπο και τον κόπο της ακρόασης. Η βελόνα φαίνεται καλή, με επιφύλαξη όσο αφορά την ανάρτηση μετά από τόσα χρόνια. Όπως ήταν αναμενόμενο ο ιμάντας έχει γίνει κομμάτια. Αυτός βρίσκεται μάλλον εύκολα. Αν υπάρχουν προτάσεις καλοδεχούμενες. Εκεί που υπάρχει μεγαλύτερο πρόβλημα είναι τα ποδαράκια που φιλοξενούσαν και ελατήριο. Τα δυο ελατήρια είναι χαμένα ενώ και τα ποδαράκια είναι σε κακή κατάσταση (σχεδόν αποπολυμερισμένα). Τι προτείνετε οι έμπειροι με το θέμα. Παραθέτω και μερικές εικόνες προς διευκόλυνση.
 

Attachments

  • εικόνα_Viber_2025-04-07_17-46-35-326.jpg
    εικόνα_Viber_2025-04-07_17-46-35-326.jpg
    276.7 KB · Views: 18
  • εικόνα_Viber_2025-04-07_17-46-35-200.jpg
    εικόνα_Viber_2025-04-07_17-46-35-200.jpg
    361.6 KB · Views: 15
  • εικόνα_Viber_2025-04-07_17-43-42-858.jpg
    εικόνα_Viber_2025-04-07_17-43-42-858.jpg
    283.9 KB · Views: 18
  • εικόνα_Viber_2025-04-07_17-43-42-692.jpg
    εικόνα_Viber_2025-04-07_17-43-42-692.jpg
    387.5 KB · Views: 19
μέχρι στιγμής βρήκα αυτά :


θα συνεχίσω το ψαχτήρι γιατί είδα ότι είναι από το Β2 και δεν ξέρω αν υπάρχει διαφορά με το BD2
 
  • Like
Reactions: dinos
μέχρι στιγμής βρήκα αυτά :


θα συνεχίσω το ψαχτήρι γιατί είδα ότι είναι από το Β2 και δεν ξέρω αν υπάρχει διαφορά με το BD2
Δυστυχώς είναι διαφορετικά και βρίσκονται στο USA.
Καμιά πατέντα;
 
  • Sad
Reactions: vlad66
Κάπως έτσι είναι το κανονικό.

s-l1600.jpg

Το ελατήριο προφανώς μεταβάλλεται με το βάρος του μηχανήματος.
 
  • Like
Reactions: vlad66
τώρα πρόσεξα στο 1ο πόστ ότι λείπουν και 2 ελατήρια.. άρα δεν έχει νόημα να ασχοληθείς με τα υπόλοιπα ποδαράκια.

αν δεν βοηθήσει ο ιταλός να κοιτάξουμε για μεταχειρισμένα από ΜΚ2 ;;

αυτά βρίσκονται, αλλά..

το βάρος του ΜΚ2 είναι 12,4kg , μάλλον πολύ βαρύτερο από το BD2

δεν είναι φτηνά..

θα πρέπει να γίνει μετατροπή στο σασί του BD2 γιατί τα πόδια του ΜΚ2 έχουν ενσωματωμένο σπείρωμα και όχι ξεχωριστή βίδα

IMG_20250408_014008.jpg

στην περίπτωση των ποδιών από ΜΚ2 ίσως να μπορεί να γίνει και κάτι άλλο..

αφήνεις το σασί του BD2 απείραχτο και ξηλώνεις το σπείρωμα από το λάστιχο των ποδιών.. μια ροδέλα (αν χρειαστεί) στην βίδα του BD2 και τέλος...

δεν το έχω κάνει ποτέ, δεν ξέρω πόσο εύκολο είναι να βγει το σπείρωμα (που μάλλον είναι μπουζόνι) από το πόδι του ΜΚ2
 
Last edited:
Αν τα ποδια και ελατηρια του ΜΚ2 ειναι για μεγαλυτερα βαρη (που μαλλον ειναι) δεν θα βοηθησουν , ισως κανουν και ζημια στον ηχο . Σχεδον σιγουρα δεν θα προσφερουν σωστη απομονωση απο κραδασμους.
 
  • Like
Reactions: dinos
Το MK2 έχει υπερτριπλάσιο βάρος και τα ποδαράκια είναι μάλλον χωρίς ελατήρια. όποτε δεν κάνουν.
Από την άλλη οι τιμές που ζητούν κάποιοι για αντίστοιχα είναι εξωφρενικές
(αγγίζουν ή ξεπερνούν το μισό της αξίας του μηχανήματος, χώρια που οι περισσότερες έχουν και δασμούς (π.χ USA).
 
Για ελατήρια, κοιτάξτε και εδώ. Πιθανότατα να μπορούν να μετρήσουν την δύναμη συμπίεσης και επαναφοράς από τα υπάρχοντα και να μπορούν να τα κατασκευάσουν, αν δεν έχουν σε απόθεμα.
Τα πόδια ίσως μπορούν να φτιαχτούν σε 3D printer.
 





Υπάρχουν πολλά ποδαράκια σαν εναλλακτική λύση
 
Last edited:
  • Like
Reactions: dinos
Αν τα ποδια και ελατηρια του ΜΚ2 ειναι για μεγαλυτερα βαρη (που μαλλον ειναι) δεν θα βοηθησουν , ισως κανουν και ζημια στον ηχο . Σχεδον σιγουρα δεν θα προσφερουν σωστη απομονωση απο κραδασμους.
Το MK2 έχει υπερτριπλάσιο βάρος και τα ποδαράκια είναι μάλλον χωρίς ελατήρια. όποτε δεν κάνουν.
Από την άλλη οι τιμές που ζητούν κάποιοι για αντίστοιχα είναι εξωφρενικές
(αγγίζουν ή ξεπερνούν το μισό της αξίας του μηχανήματος, χώρια που οι περισσότερες έχουν και δασμούς (π.χ USA).

μα το έγραψα ρε παιδιά.. το 1ο σχόλιο μετά το ..."αλλά"

το 2ο σχόλιο ήταν για την τιμή τους "δεν είναι φτηνά"


για την ιστορία και μόνο, τα πόδια του ΜΚ2 έχουν και ελατήρια εσωτερικά και σωληνωτό λάστιχο στον κάθετο άξονα
 
  • Like
Reactions: dinos
Συμφωνούμε απόλυτα.
Θα δω τι θα κάνω, ας ξεκινήσουμε με τον ιμάντα και όσο αφορά τα ποδαράκια..... για πατέντα το βλεπω.
 
Συμφωνούμε απόλυτα.
Θα δω τι θα κάνω, ας ξεκινήσουμε με τον ιμάντα και όσο αφορά τα ποδαράκια..... για πατέντα το βλεπω.

είναι μπελάς οι πατέντες στα πόδια , αν θέλεις να διατηρήσεις τα χαρακτηριστικά τους..

ένα εργοστάσιο ή βιοτεχνία που ασχολείται με ελατήρια, δύσκολα θα δώσει σημασία για 1-2 κομμάτια.. αν υπάρχει σε απόθεμα ίδιο, θα είναι "θαύμα"...

οι εναλλακτικές στα "αξεσουάρ" του εμπορίου δεν έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά και ποτέ δεν είναι φτηνά..

η κατασκευή σε 3D printer είναι μια λύση (αν έχεις πρόσβαση σε 3D printer), αλλά το υλικό είναι σκληρό πλαστικό και όχι λάστιχο όπως τα γνήσια πόδια.. άρα πάλι τα χαρακτηριστικά πάνε περίπατο... (άσε που πάλι θα πρέπει να ψάξεις για 2 ελατήρια)

αν βρεθούν μεταχειρισμένα (όπως στην περίπτωση του ιταλού) θα είναι η καλύτερη λύση ακόμα και αν είναι χρέπια.. υπάρχει τρόπος να επισκευαστούν και τα χαρακτηριστικά θα είναι σχετικά κοντά στα πρωτότυπα σε καινούργια κατάσταση.

αλλιώς θα "αναγκαστείς" να κοιτάξεις πόδια από ΜΚ2 με όσα "προβλήματα" αναφέραμε πριν...