Τεχνικές και προβλήματα για φωτογράφηση άγριας ζωής και σπορ

Καλά δε ντρέπεσαι?

Το om1 mkii βλέπω στα specs και 300mm f4? Και δε λες τίποτα?
Όντως, έγινε η αναβάθμιση πρόσφατα από Ε-Μ1ΙΙ & 75-300 σε ΟΜ-1ΙΙ & 300f4.
Κυρίως λόγω του ότι δε βλέπω pre-capture και >20fps να έρχονται σε Ζ8 (αποδείχτηκε περιορισμός σε hardware και έτσι δεν υπάρχει περίπτωση για firmware update).
Η δε Ζ8ΙΙ ρεαλιστικά θα έλθει σε διετία+ και βάλε άλλο έναν χρόνο μέχρι να πέσει σε προσφορά.
Δηλαδή 3-4 χρόνια μέχρι να έχω σώμα Νίκον με καλό precapture και 30-40fps, κάτι που με τα τωρινά δεδομένα βλέπω ότι χρησιμοποιώ και κάνει διαφορά (με τη Ε-Μ1ΙΙ και τα 50fps precapture δίχως AF/metering). Η ΟΜ-1 έχει αυτά που θέλω με καλό AF (κάτι που η Ε-Μ1ΙΙ χωλαίνει ιδιαίτερα).

Έτσι έχωσα τα λεφτά που κρατούσα/μάζευα για μεταχειρισμένο nikon F 5/600f4 σε αυτό το κιτ.
Μεταχειρισμένος 300f4 από black friday ( -20% προσφορά και έπεσε στα 1300€ με 6 μηνη εγγύηση) και άλλα τόσα για ΟΜ-1ΙΙ από παράγκα.
Δεν μπορώ να πω πολλά τώρα γιατί δεν το έχω παραπάνω από εβδομάδα.
Η πρώτη φορά επί του πεδίου ήταν καλή, με βάση το πόσο λίγο ξέρω το σώμα/λειτουργίες βέβαια.
Το πραγματικό τεστ φυσικά θα γίνει την Άνοιξη όταν θα είμαι πολύ περισσότερο έξω.

Η Ε-Μ1ΙΙ θα φύγει βέβαια, πολύ καλή κάμερα για τα λεφτά της, αλλά δεύτερη Μ43 δεν χρειάζομαι στο κιτ.
 
Όντως, έγινε η αναβάθμιση πρόσφατα από Ε-Μ1ΙΙ & 75-300 σε ΟΜ-1ΙΙ & 300f4.
Κυρίως λόγω του ότι δε βλέπω pre-capture και >20fps να έρχονται σε Ζ8 (αποδείχτηκε περιορισμός σε hardware και έτσι δεν υπάρχει περίπτωση για firmware update).
Η δε Ζ8ΙΙ ρεαλιστικά θα έλθει σε διετία+ και βάλε άλλο έναν χρόνο μέχρι να πέσει σε προσφορά.
Δηλαδή 3-4 χρόνια μέχρι να έχω σώμα Νίκον με καλό precapture και 30-40fps, κάτι που με τα τωρινά δεδομένα βλέπω ότι χρησιμοποιώ και κάνει διαφορά (με τη Ε-Μ1ΙΙ και τα 50fps precapture δίχως AF/metering). Η ΟΜ-1 έχει αυτά που θέλω με καλό AF (κάτι που η Ε-Μ1ΙΙ χωλαίνει ιδιαίτερα).

Έτσι έχωσα τα λεφτά που κρατούσα/μάζευα για μεταχειρισμένο nikon F 5/600f4 σε αυτό το κιτ.
Μεταχειρισμένος 300f4 από black friday ( -20% προσφορά και έπεσε στα 1300€ με 6 μηνη εγγύηση) και άλλα τόσα για ΟΜ-1ΙΙ από παράγκα.
Δεν μπορώ να πω πολλά τώρα γιατί δεν το έχω παραπάνω από εβδομάδα.
Η πρώτη φορά επί του πεδίου ήταν καλή, με βάση το πόσο λίγο ξέρω το σώμα/λειτουργίες βέβαια.
Το πραγματικό τεστ φυσικά θα γίνει την Άνοιξη όταν θα είμαι πολύ περισσότερο έξω.

Η Ε-Μ1ΙΙ θα φύγει βέβαια, πολύ καλή κάμερα για τα λεφτά της, αλλά δεύτερη Μ43 δεν χρειάζομαι στο κιτ.
Άντε ωραία , με το καλό να σου βγει η αναβάθμιση.
Καλές λήψεις!
 
  • Like
Reactions: LongTom
Όντως, έγινε η αναβάθμιση πρόσφατα από Ε-Μ1ΙΙ & 75-300 σε ΟΜ-1ΙΙ & 300f4.
Κυρίως λόγω του ότι δε βλέπω pre-capture και >20fps να έρχονται σε Ζ8 (αποδείχτηκε περιορισμός σε hardware και έτσι δεν υπάρχει περίπτωση για firmware update).
Η δε Ζ8ΙΙ ρεαλιστικά θα έλθει σε διετία+ και βάλε άλλο έναν χρόνο μέχρι να πέσει σε προσφορά.
Δηλαδή 3-4 χρόνια μέχρι να έχω σώμα Νίκον με καλό precapture και 30-40fps, κάτι που με τα τωρινά δεδομένα βλέπω ότι χρησιμοποιώ και κάνει διαφορά (με τη Ε-Μ1ΙΙ και τα 50fps precapture δίχως AF/metering). Η ΟΜ-1 έχει αυτά που θέλω με καλό AF (κάτι που η Ε-Μ1ΙΙ χωλαίνει ιδιαίτερα).

Έτσι έχωσα τα λεφτά που κρατούσα/μάζευα για μεταχειρισμένο nikon F 5/600f4 σε αυτό το κιτ.
Μεταχειρισμένος 300f4 από black friday ( -20% προσφορά και έπεσε στα 1300€ με 6 μηνη εγγύηση) και άλλα τόσα για ΟΜ-1ΙΙ από παράγκα.
Δεν μπορώ να πω πολλά τώρα γιατί δεν το έχω παραπάνω από εβδομάδα.
Η πρώτη φορά επί του πεδίου ήταν καλή, με βάση το πόσο λίγο ξέρω το σώμα/λειτουργίες βέβαια.
Το πραγματικό τεστ φυσικά θα γίνει την Άνοιξη όταν θα είμαι πολύ περισσότερο έξω.

Η Ε-Μ1ΙΙ θα φύγει βέβαια, πολύ καλή κάμερα για τα λεφτά της, αλλά δεύτερη Μ43 δεν χρειάζομαι στο κιτ.
Τσίμπησες ωραίο σετακι μεγειες

Κατά τη γνώμη μου με τα χρήματα που δαπάνησες για την ΟΜ1.2 και τον 300αρη έχεις κάνει VFM επιλογή. Τα πέτυχες σε εξαιρετικές τιμές. Αρκεί να σου έκατσαν καλά κομμάτια γιατί στα μτχ. δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει (πολλές φορές και στα καινούργια) από την χρήση που έχει γίνει ειδικά σε τέτοιο εξοπλισμό που πολλοί κουβαλούν σε βουνά και λαγκάδια.

Ο 300αρης/4 είναι πολύ οξύς φακός με γρήγορο AF που εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες της ΟΜ1.2 και δουλεύει πολύ καλά και με τον 1.4Χ πολ/στη. Το μόνο του μειονέκτημα είναι η μικρή ευχρηστία του αφού είναι μονοεστιακός και κάπως μακρύς αλλά ιδανικός για BIF και ειδικά για μικρά πουλιά. Η αναβάθμιση από την ΕΜ1.2 στην ΟΜ1.2 επίσης θα σου δώσει καλύτερο hitrate εφόσον προσαρμοστείς στις ιδαιτεροτητες της.

Μπορείς να ανεβάσεις πιο εύκολα υψηλά ISO για να έχεις υψηλότερες ταχύτητες κλείστρου, μπορείς να την σεταρεις να περνάς γρήγορα από ΑΙ tracking σε νορμαλ CAF με προτεραιότητα είτε εντός της περιοχής εστίασης που έχεις διαλέξει ή σε όλη την επιφάνεια του αισθητήρα πατώντας άλλο κουμπί (κλείστρο - ΑF ON). Εχει πολλούς τρόπους σεταρισματος , με δοκιμές θα δεις εσένα τι σε βολεύει.
 
  • Like
Reactions: LongTom
Τσίμπησες ωραίο σετακι μεγειες

Κατά τη γνώμη μου με τα χρήματα που δαπάνησες για την ΟΜ1.2 και τον 300αρη έχεις κάνει VFM επιλογή. Τα πέτυχες σε εξαιρετικές τιμές. Αρκεί να σου έκατσαν καλά κομμάτια γιατί στα μτχ. δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει (πολλές φορές και στα καινούργια) από την χρήση που έχει γίνει ειδικά σε τέτοιο εξοπλισμό που πολλοί κουβαλούν σε βουνά και λαγκάδια.

Ο 300αρης/4 είναι πολύ οξύς φακός με γρήγορο AF που εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες της ΟΜ1.2 και δουλεύει πολύ καλά και με τον 1.4Χ πολ/στη. Το μόνο του μειονέκτημα είναι η μικρή ευχρηστία του αφού είναι μονοεστιακός και κάπως μακρύς αλλά ιδανικός για BIF και ειδικά για μικρά πουλιά. Η αναβάθμιση από την ΕΜ1.2 στην ΟΜ1.2 επίσης θα σου δώσει καλύτερο hitrate εφόσον προσαρμοστείς στις ιδαιτεροτητες της.

Μπορείς να ανεβάσεις πιο εύκολα υψηλά ISO για να έχεις υψηλότερες ταχύτητες κλείστρου, μπορείς να την σεταρεις να περνάς γρήγορα από ΑΙ tracking σε νορμαλ CAF με προτεραιότητα είτε εντός της περιοχής εστίασης που έχεις διαλέξει ή σε όλη την επιφάνεια του αισθητήρα πατώντας άλλο κουμπί (κλείστρο - ΑF ON). Εχει πολλούς τρόπους σεταρισματος , με δοκιμές θα δεις εσένα τι σε βολεύει.
Στα περισσότερα συμφωνώ, αλλά στα ψηλά ISO δεν είδα σημαντική διαφορά να πω την αλήθεια.
Η ΕΜ-1ΙΙ είχε πάνω-κάτω την ίδια απόδοση στα 6400+ με τη ΟΜ-1ΙΙ.
Πες μισό στοπ καλύτερο σε ορισμένες συνθήκες.
Αυτά έπειτα από σύντομη χρήση βέβαια, ίσως αλλάξω γνώμη όταν έχω αρκετή εμπειρία με το σύστημα.
Ο φακός έκανε πολύ μεγαλύτερη διαφορά, τα f6.7 του 75-300 είναι απλά τραγικά σε χαμηλό φως.
Το f4 και το sync IS δίνει πολύ περισσότερες επιλογές, ιδίως όταν έχω (λίγες αλλά υπαρκτές) καλές φωτο σε 1/20s.

Γενικά δεν πήγα σε άλλη Μ43 γιατί το ISO θα ήταν καλύτερο.
Μπορείς να δουλέψεις με το τι σε δίνει η Μ43 κάμερα, αλλά σίγουρα λείπει η απόδοση μιας FF τώρα το χειμώνα.
Κάθε εργαλείο έχει τα κουσούρια του, τι να κάνεις...
 
Δεν θα δεις τρομερές διαφορές στα υψηλά ISO με την πρώτη ματιά αλλα όμως υπάρχουν. Δεν μιλώ βέβαια για απόδοση σύγχρονης FF

Ο θόρυβος πλέον είναι πιο φιλματος καθαρίζει πιο εύκολα με τα περισσότερα προγράμματα αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι μένει πολύ περισσότερη πληροφορία χρώματος. Και μιλώ από 6400 και πάνω που στα πιο παλιά σώματα με τον κλασσικό 20αρη αισθητήρα το αρχείο έσπαγε γρήγορα και δεν κρατούσε πληροφορία χρώματος.

Επισης επειδή τραβάς και τοπίο δοκίμασε με το συνδιαστικό IS σε χαμηλό φωτισμό να τραβήξεις και χερατο hires όταν δεν έχεις την FF μαζί , πλέον ο χρόνος επεξεργασίας του αρχείου είναι σημαντικά μικρότερος (περίπου 10 δευτ. μικρότερος) ειδικά σε υψηλές ταχύτητες κλείστρου η όλη διαδικασία είναι γρήγορη και το αποτελεσμα αν βγει πετυχημένο το merging σε νεκρή φύση αρκετά καλό για να έχεις περισσότερη ανάλυση αν θες να κάνεις crop. Σε BiF δύσκολα βέβαια να σε βοηθήσει ίσως σε καμία ακίνητη κουκουβάγια..;)

Και η ταχύτητα του focus stacking έχει βελτιωθεί επίσης σε σχέση με την ΕΜ1.2 όπως κι ο αριθμός των καρέ έχει αυξηθεί και πλέον έχεις το κόκκινο πλαίσιο να πάρεις μια ένδειξη του αυτόματου stacking. Πολύ σημαντικό επίσης είναι ότι και οι δύο κάρτες υποστηρίζουν κάρτες υψηλής ταχύτητας και έτσι σε ριπές μεγάλης ταχύτητας δεν πέφτει η απόδοση της ριπής (κάτι που στην ΕΜ1.2 με διπλή κάρτα συνέβαινε)

Σε τρίποδο η απόδοση του hires είναι σαφώς καλύτερη , εγώ σπάνια το χρησιμοποιώ με τρίποδο , συνήθως βρίσκω κάπου να ακουμπήσω την μηχανή αλλιώς δοκιμάζω το χεράτο. Το σωστό αποτέλεσμα σε sharpness, χρώμα σε hires αρχεία θα στο δώσει ο RAW editor της εταιρίας, μετά το περνάς στο αγαπημένο σου πρόγραμμα για τα υπόλοιπα

Το GND είναι μια ενδιαφέρουσα λειτουργία επίσης που δημιουργικά μπορεί να δώσει καλύτερο DR σε απαιτητικές σκηνές αλλά δεν ξέρω αν οι κλιματολογικές συνθήκες εκεί είναι κατάλληλες για χρήση του. Ενα link πως να το δουλέψεις παραγωγικά είναι εδώ : https://www.philnortonphotographyblog.co.uk/techniques-om3-live-gnd , υποψην πατώντας επάνω στα tabs για τις άλλες ηλεκτρονικές λειτουργίες της ΟΜ3 (τα ίδια ισχύουν και για ΟΜ1.2 με εξαίρεση το Creative Mode) έχει μερικά έξυπνα tips με παραδείγματα που μπορούν να βοηθήσουν κάποιον να κάνει δημιουργικές συνθέσεις.
 
Last edited:
Δεν θα δεις τρομερές διαφορές στα υψηλά ISO με την πρώτη ματιά αλλα όμως υπάρχουν. Δεν μιλώ βέβαια για απόδοση σύγχρονης FF

Ο θόρυβος πλέον είναι πιο φιλματος καθαρίζει πιο εύκολα με τα περισσότερα προγράμματα αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι μένει πολύ περισσότερη πληροφορία χρώματος. Και μιλώ από 6400 και πάνω που στα πιο παλιά σώματα με τον κλασσικό 20αρη αισθητήρα το αρχείο έσπαγε γρήγορα και δεν κρατούσε πληροφορία χρώματος.

Επισης επειδή τραβάς και τοπίο δοκίμασε με το συνδιαστικό IS σε χαμηλό φωτισμό να τραβήξεις και χερατο hires όταν δεν έχεις την FF μαζί , πλέον ο χρόνος επεξεργασίας του αρχείου είναι σημαντικά μικρότερος (περίπου 10 δευτ. μικρότερος) ειδικά σε υψηλές ταχύτητες κλείστρου η όλη διαδικασία είναι γρήγορη και το αποτελεσμα αν βγει πετυχημένο το merging σε νεκρή φύση αρκετά καλό για να έχεις περισσότερη ανάλυση αν θες να κάνεις crop. Σε BiF δύσκολα βέβαια να σε βοηθήσει ίσως σε καμία ακίνητη κουκουβάγια..;)

Και η ταχύτητα του focus stacking έχει βελτιωθεί επίσης σε σχέση με την ΕΜ1.2 όπως κι ο αριθμός των καρέ έχει αυξηθεί και πλέον έχεις το κόκκινο πλαίσιο να πάρεις μια ένδειξη του αυτόματου stacking. Πολύ σημαντικό επίσης είναι ότι και οι δύο κάρτες υποστηρίζουν κάρτες υψηλής ταχύτητας και έτσι σε ριπές μεγάλης ταχύτητας δεν πέφτει η απόδοση της ριπής (κάτι που στην ΕΜ1.2 με διπλή κάρτα συνέβαινε)

Σε τρίποδο η απόδοση του hires είναι σαφώς καλύτερη , εγώ σπάνια το χρησιμοποιώ με τρίποδο , συνήθως βρίσκω κάπου να ακουμπήσω την μηχανή αλλιώς δοκιμάζω το χεράτο. Το σωστό αποτέλεσμα σε sharpness, χρώμα σε hires αρχεία θα στο δώσει ο RAW editor της εταιρίας, μετά το περνάς στο αγαπημένο σου πρόγραμμα για τα υπόλοιπα

Το GND είναι μια ενδιαφέρουσα λειτουργία επίσης που δημιουργικά μπορεί να δώσει καλύτερο DR σε απαιτητικές σκηνές αλλά δεν ξέρω αν οι κλιματολογικές συνθήκες εκεί είναι κατάλληλες για χρήση του. Ενα link πως να το δουλέψεις παραγωγικά είναι εδώ : https://www.philnortonphotographyblog.co.uk/techniques-om3-live-gnd , υποψην πατώντας επάνω στα tabs για τις άλλες ηλεκτρονικές λειτουργίες της ΟΜ3 (τα ίδια ισχύουν και για ΟΜ1.2 με εξαίρεση το Creative Mode) έχει μερικά έξυπνα tips με παραδείγματα που μπορούν να βοηθήσουν κάποιον να κάνει δημιουργικές συνθέσεις.
Ίσως για ISO, λίγο που είδα με 6400-8000 ήταν ΟΚ.
Το 8000 ήταν μάλλον υπερβολικά για τον αισθητήρα και μόνο σε περισσότερο "καλλιτεχνία" φωτογραφίες βλέπω χρήση, όχι birding.
Τα 6400 καθαρίζουν σχετικά καλά (κατά τι καλύτερα από Ε-Μ1ΙΙ) και μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις με καλό φακό όπως τους μάκρο και τον 300αρη.

Είδα ήδη για το hires στο χέρι, αλλά είναι λίγο περίεργο στο να το συνηθίσεις.
Θέλει χρόνο για τις πολλαπλές και δύο φορές που δοκίμασα είχε θολούρα στα 1/250.
Όταν το κανονικό αρχείο από από απλό κλικ ήταν ξυράφι.
Προπόνηση, αλλά δεν ξέρω εάν αξίζει τελικά.

Το graduated ND/ND τα είδα και αυτά προχθές, αλλά μάλλον θα είναι στη κατηγορία "καλό είναι που υπάρχει, αλλά μάλλον θα μείνει στο ράφι".
Για τοπίο τώρα πάντα έχω Ζ8 ή/και A7CII με τους αντίστοιχους φακούς, η Μ43 μου είναι για μάκρο-birding.
Ίσως όταν βρω κάτι σε 12-45f4 ή ανάλογο σε καλά λεφτά, θα το δω για τοπίο ως συμπληρωματικό.
Όχι ότι δεν έχω καλές (αστικού κυρίως) με τον 30macro, αλλά ήταν της στιγμής.

Γενικά τα computational είναι ωραία, αλλά δεν τα χρησιμοποιώ πολύ.
Εκεί που θα έχει διαφορά σε χαμηλό φως/τοπίο με f5.6-f8 είναι το πολύ καλύτερο IBIS.

Καλό το λινκ, θα δω τι κόλπα κάνει ο τύπος.
Καλό να τα έχεις υπ'όψιν για τις φορές που θα είμαι επί του πεδίου δίχως FF.
 
  • Like
Reactions: kbouk
Τα 300mm είναι 600mm σε FF, οπότε για πολλαπλές λήψεις ίσως να μην φτάνει το 1/250

Αλλά μην φοβηθείς να ανεβάσεις το ISO στο hires και να πας σε υψηλότερες ταχύτητες γιατί το συντεθιμενο αρχείο έχει πολύ χαμηλότερο θόρυβο από το μόνο αρχείο με το ίδιο ISO. Ειδικά με καλό φως. Το jpeg του έχει οξυνθεί με τον αλγόριθμο της εταιρίας και καταλαβαίνεις αν είναι κουνημένο το κάδρο με προεπισκόπηση συνήθως στην μικρή οθόνη. Μετά στον υπολογιστή θα το δεις πιο σωστά βέβαια και για απειροελάχιστες μικρομετακινησεις.

Προσοχή κάτι που δεν ξέρουν πολλοί. Πρέπει να τραβάς σε RAW και JPEG καλής ποιότητας και να κάνεις προεπισκόπηση το JPEG στην μηχανή . Αν την έχεις ρυθμίσει να σώνει μόνο RAW ή προεπισκόπηση γίνεται σε ένα JPEG χαμηλής ποιότητας που φτιάχνει πρόχειρα και δεν βλέπεις το σωστό αρχείο σε μεγένθυνση στην οθόνη της μηχανής.

Αν πάλι κοιτάξεις απευθείας το RAW και όχι το jpeg καλής ποιότητας μετά στον υπολογιστή μην το κρίνεις βιαστικά , δεν θα έχει καμία απολύτως σχέση με αυτό που μπορείς να πάρεις τελικά με ελάχιστη επεξεργασία σε οξύτητα και ειδικά στα σκοτεινά (στα highlights όχι) . Πρέπει να το περάσεις από το ΟΜ Workspace για να πάρεις το max σε χρώμα οξύτητα ή στο RAW editor της επιλογής σου να το σανιδώσεις σε οξύτητα.

Καλο είναι να ξέρεις τι μπορεί και τι όχι να κάνει η μηχανή όταν την τεντωσεις και ας μην το δουλέψεις ποτέ. Αρκεί η καταχώρηση να υπάρχει κάπου στην άκρη του μυαλού σου. Πολλές φορές βγαίνεις για φωτό BIF δεν έχεις άλλο εξοπλισμό μαζί και σου τυχαίνει ένα διαφορετικό φωτογραφικό σενάριο που αξίζει να πατήσεις το κλικ.
 
Τα 300mm είναι 600mm σε FF, οπότε για πολλαπλές λήψεις ίσως να μην φτάνει το 1/250

Αλλά μην φοβηθείς να ανεβάσεις το ISO στο hires και να πας σε υψηλότερες ταχύτητες γιατί το συντεθιμενο αρχείο έχει πολύ χαμηλότερο θόρυβο από το μόνο αρχείο με το ίδιο ISO. Ειδικά με καλό φως. Το jpeg του έχει οξυνθεί με τον αλγόριθμο της εταιρίας και καταλαβαίνεις αν είναι κουνημένο το κάδρο με προεπισκόπηση συνήθως στην μικρή οθόνη. Μετά στον υπολογιστή θα το δεις πιο σωστά βέβαια και για απειροελάχιστες μικρομετακινησεις.

Προσοχή κάτι που δεν ξέρουν πολλοί. Πρέπει να τραβάς σε RAW και JPEG καλής ποιότητας και να κάνεις προεπισκόπηση το JPEG στην μηχανή . Αν την έχεις ρυθμίσει να σώνει μόνο RAW ή προεπισκόπηση γίνεται σε ένα JPEG χαμηλής ποιότητας που φτιάχνει πρόχειρα και δεν βλέπεις το σωστό αρχείο σε μεγένθυνση στην οθόνη της μηχανής.

Αν πάλι κοιτάξεις απευθείας το RAW και όχι το jpeg καλής ποιότητας μετά στον υπολογιστή μην το κρίνεις βιαστικά , δεν θα έχει καμία απολύτως σχέση με αυτό που μπορείς να πάρεις τελικά με ελάχιστη επεξεργασία σε οξύτητα και ειδικά στα σκοτεινά (στα highlights όχι) . Πρέπει να το περάσεις από το ΟΜ Workspace για να πάρεις το max σε χρώμα οξύτητα ή στο RAW editor της επιλογής σου να το σανιδώσεις σε οξύτητα.

Καλο είναι να ξέρεις τι μπορεί και τι όχι να κάνει η μηχανή όταν την τεντωσεις και ας μην το δουλέψεις ποτέ. Αρκεί η καταχώρηση να υπάρχει κάπου στην άκρη του μυαλού σου. Πολλές φορές βγαίνεις για φωτό BIF δεν έχεις άλλο εξοπλισμό μαζί και σου τυχαίνει ένα διαφορετικό φωτογραφικό σενάριο που αξίζει να πατήσεις το κλικ.
Μάλλον λάθος το έγραψα, το 1/250 σε hires ήταν με τον 30αρη μάκρο.
Στα 60mm FFequiv με 1/250 βγάλω ξυράφι στο χέρι με σώμα-φακό δίχως IBIS/σταθεροποίηση. Δεν παίζει να ήταν κούνημα.
Όταν βγάζει πολλαπλές με 1/250 για το hires πρέπει να είσαι σταθερός παραπάνω από ότι θεωρητικά σε λέει.
Εκεί είναι να μάθεις πότε είναι ΟΚ να κουνηθείς.
Το αποτέλεσμα το είδα σε lightroom, όχι στη μηχανή.
Στο lighroom είδα και το ΕΜ-1ΙΙ hires πολλές φορές, δεν έχω θέμα να καταλάβω όταν κάτι βγήκε σωστά.

Τέλος πάντων, πάντα χρησιμοποιώ ότι έχω στο χέρι.
Από 8mm έως 950mm (όταν είχα τη R10 και 150-600), η κάμερα είναι κάμερα, θα κάνει τη δουλειά εφόσον το κάδρο ψιλοταιριάζει (και σώζεται σε ποστ).
 
Όση ώρα τραβά τις λήψεις μόνο παίζει ρόλο. Όταν κάνει την επεξεργασία για το ενωμα μπορείς να κουνηθείς κανονικά και να βγάλεις τη μηχανή από το μάτι. Μπορείς να ανοίξεις το βοήθημα με την μπίλια που σου δείχνει πότε ηρεμεί η σταθεροποίηση και πόσο επιδρά σε real time

Η ΕΜ1.2 δεν έχει χερατο είναι λιγο διαφορετική η διαδικασια με αυτή στο τρίποδο που απενεργοποιεί τη σταθεροποίηση στην πράξη .

Εγώ πάντα βάζω μέσα από το μενού του hires και μια χρόνοκαθυστέρηση πριν κάνει το κλικ η μηχανή , σε τρίποδο 8 δευτερα για παν ενδεχόμενο … στο χέρι πολύ λιγότερο το ελάχιστο.

Αυτό εξασφαλίζει τον απαραίτητο χρόνο στην μηχανή να προετοιμάσει για το χερατο την σταθεροποίηση του σώματος να δουλέψει συνδυαστικά στο φόρτε της με τον φακο
 
  • Like
Reactions: LongTom
Ο φακός έκανε πολύ μεγαλύτερη διαφορά, τα f6.7 του 75-300 είναι απλά τραγικά σε χαμηλό φως.
Το f4 και το sync IS δίνει πολύ περισσότερες επιλογές, ιδίως όταν έχω (λίγες αλλά υπαρκτές) καλές φωτο σε 1/20s.

Γενικά δεν πήγα σε άλλη Μ43 γιατί το ISO θα ήταν καλύτερο.
Μπορείς να δουλέψεις με το τι σε δίνει η Μ43 κάμερα, αλλά σίγουρα λείπει η απόδοση μιας FF τώρα το χειμώνα.
Κάθε εργαλείο έχει τα κουσούρια του, τι να κάνεις...



Eδω ρε συ "κλαιμε" εμεις με FF οταν τραβαμε με τετοια μινιμουμ διαφραγματα δεν θα ειχες τετοια θεματα με m43 ?

H τελευταια φραση ειναι οντως το ρεζουμε......καθε συστημα μπορει να κανει καποια πραγματα.
 
Eδω ρε συ "κλαιμε" εμεις με FF οταν τραβαμε με τετοια μινιμουμ διαφραγματα δεν θα ειχες τετοια θεματα με m43 ?
Μα έχω Ζ8 με Ζ 180-600 και είχα DSLR Sigma 150-600 με crop και FF Canon, ξέρω τις διαφορές.
Σε FF είναι υπεραρκετά για πανίδα, εκτός και εάν είσαι σε καταστάσεις αλά blue hour χειμώνα ή αντίστοιχα σε σκοτεινό δάσος με συννεφιά.
Τα f2.8/f4/f5.6 σε FF είναι για πραγματικά οριακές συνθήκες ή για πορτραίτο πανίδας.

Σε φωτεινές/ηλιόλουστες μέρες τα 6.7 σε Μ43 είναι αρκετά για πανίδα, αν και όχι ιδανικά φυσικά.
Εδώ γράφω ότι τα f4 σε Μ43 τα κάνουν πιο ρεαλιστική επιλογή σε χειμωνιάτικες συνθήκες στη Σουηδία (πάλι οριακά και μετά τη χαραυγή).