Η συζητηση και η αποψεις που θα ηθελα να συζητησουμε ειναι καθαρα τεχνικες και προφανως αφορουν γνωστες και μαλιστα μιλαμε και για ενα συγκεκριμενο μηχανημα .
Ο συγκεκριμενος ενισχυτης ειναι sziklai η CFP που σημαινει οτι ειναι τοπολογιας κοινου συλεκτη και εχει τις παρακατω ιδιομορφιες
---Αρχικα απο τοπολογια και θεωρια ποτε σε αυτους του ενισχυτες ο vbe multiplier δεν ειναι στα τρανσιστορ εξοδου παει παντα στα οδηγα τρανιστορ .
*( το εξηγω αυτο στο τελος του νηματος για οσους δεν το γνωριζουν ωστε να μην μπερδευω την συζητηση πολυ )
---Η δευτερη ιδιομορφια ειναι οτι ο συγκεκριμενος ενισχυτης εχει εξαερισμο και εγγυημενη ροη αερα μονο στα τρανσιτορ εξοδου
Τα παραπανω σημαινουν οτι απο την στιγμη που ο υπολοιπος ενισχυτης ειναι πολυ καλα σφραγισμενος η θερμοκρασια που θα αναπτυχθει στις πλακετες και ειδικοτερα στην περιοχη των οδηγων τρανσιστορ ( παντα σε συνδυασμο με την θερμοκρασια χωρου ) θα υποχρεωσει τον vbe multiplier να κατεβασει την πολωση προφανως σε πολυ χαμηλο σημειο οποτε αυτο ισο με παραμορφωση και απο την αλλη θα επιτρεψει σε ολη την πλακετα και τα οδηγα να ψηνονται ( γενικα ολους οσους ενισχυτες εχω φτιαξει απο αυτους ολοι ειχαν ψημενες πλακετες )
Μια λυση θα ηταν καποιος να βαλει αυξημενη πολωση κατι το οποιο προτεινει και το μανουαλ και να θεωρησει οτι ο vbe multiplier θα την κατεβασει σε ενα λογικο σημειο με φυσικα μειονεκτημα οτι τα παντα εκει θα ψηνονται και οτι τελικα θα παρει τουλαχιστον 1-2 ωρες ωστε να ψηθει το πλαισιο και να ισοροπησουν οι θερμοκρασιες σαφως εκει εχω τις αντιρησεις μου και δεν θα ηθελα ννα ""ψηνω "" τις πλακετες ενος μηχανηματος αλλα και απο την αλλη ουτε θελω να περιμενω 2 ωρες για να ακουσω σωστα μουσικη και τελος μου ειναι αρκετα δυσκολο να υπολογισω τι θα γινει αν καποιος """πλακωσει "" τον ενισχυτη την ωρα που ειναι κρυος και αρα εχει ψηλη πολωση η και αντιθετα πλακωσει εναν ενισχυτη την ωρα που ββραζει ακομα και αν η πολωση ειναι χαμηλη .
Μια αλλη εναλλακτικη θα ηταν να κοψει καποιος θυριδες εξαερισμου πανω απο τα ντριβερ οπου
---Θα εκτονοθει η θερμοκρασια που παραγει η πλακετα
---Θα μπορει ευκολοτερα το μηχανημα να προσαρμοστει στην θερμοκρασια χωρου
---Δεν θα θελει 2 ωρες για να ερθει σε θερμοκρασια λειτουργιας
--- η πολωση θα ειναι στο προτεινωμενο σημειο απο την αρχη και δεν θα χρειαζεται ο ενισχυτης πρωτα να ζεσταθει , να βρασει με πολυ πολωση και μετα να την κατεβασει ο vbe multiplier σε καποιο λογικο επιπεδο
---Και τελος ο vbe multiplier θα αρχισει να λειτουργει και να πειραζει την πολωση μονο οταν πραγματικα χρειαστει και μονον οταν το μηχανημα στρεσαριστει απο το παιξιμο και οχι απο την ιδια την θερμοτητα που παραγουν τα κυκλωματα του κατα την λειτουργεια τους .
Γνωμες και αποψεις ειναι ολες καλοδεχουμενες .
Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
*( Με απλα ελληνικα οι ενισχυτες sziklai η CFP στην ουσια δεν εχουν τρανσιστορ εξοδου ...τα τρανσιστορ εξοδου ειναι στην ουσια τα οδηγα ..εξυπνο και σωστο γιατι ενα μικρο τρανσιστορ ειναι ταχυτερο και ειναι και πολυ πιο ευκολο να δουλευει τσιτα απο πλευρας τροφδοσιας και να προσφερει τα καλυτερα χαρακτηριστικα του . Μονο που τα οδηγα τρανσιστορ μπορουν να παραγουν πολυ ευκολα ολη την ταση που θα χρειαστει το μεγαφωνο αλλα οχι την ενταση .... τα μεγαλα τρανσιστορ που καποιος θα εβλεπε ως εξοδου ειναι απλοι διακοπτες και ""ανοιγουν"" για να παρεχουν ενταση στο σημα βοηθωντας τα οδηγα . Με αυτη την λογικη δεν εχει απολυτως κανενα νοημα να ""κοιτας θερμοκρασια "" στα μεγαλα τρανσιστορ και ειναι σωστο να τα αφησεις να ζεσταθουν οσο θελουν ...Αν καει ο ενισυτης αυτος θα καει απο τα πραγματικα τρανσιστορ εξοδου τα οποια οπως ειπαμε ειναι τα οδηγα . Αρα το σοφο ειναι να παρακολουθεις την συμπεριφορα των οδηγων και οχι των ""εξοδου"" )
Ο συγκεκριμενος ενισχυτης ειναι sziklai η CFP που σημαινει οτι ειναι τοπολογιας κοινου συλεκτη και εχει τις παρακατω ιδιομορφιες
---Αρχικα απο τοπολογια και θεωρια ποτε σε αυτους του ενισχυτες ο vbe multiplier δεν ειναι στα τρανσιστορ εξοδου παει παντα στα οδηγα τρανιστορ .
*( το εξηγω αυτο στο τελος του νηματος για οσους δεν το γνωριζουν ωστε να μην μπερδευω την συζητηση πολυ )
---Η δευτερη ιδιομορφια ειναι οτι ο συγκεκριμενος ενισχυτης εχει εξαερισμο και εγγυημενη ροη αερα μονο στα τρανσιτορ εξοδου
Τα παραπανω σημαινουν οτι απο την στιγμη που ο υπολοιπος ενισχυτης ειναι πολυ καλα σφραγισμενος η θερμοκρασια που θα αναπτυχθει στις πλακετες και ειδικοτερα στην περιοχη των οδηγων τρανσιστορ ( παντα σε συνδυασμο με την θερμοκρασια χωρου ) θα υποχρεωσει τον vbe multiplier να κατεβασει την πολωση προφανως σε πολυ χαμηλο σημειο οποτε αυτο ισο με παραμορφωση και απο την αλλη θα επιτρεψει σε ολη την πλακετα και τα οδηγα να ψηνονται ( γενικα ολους οσους ενισχυτες εχω φτιαξει απο αυτους ολοι ειχαν ψημενες πλακετες )
Μια λυση θα ηταν καποιος να βαλει αυξημενη πολωση κατι το οποιο προτεινει και το μανουαλ και να θεωρησει οτι ο vbe multiplier θα την κατεβασει σε ενα λογικο σημειο με φυσικα μειονεκτημα οτι τα παντα εκει θα ψηνονται και οτι τελικα θα παρει τουλαχιστον 1-2 ωρες ωστε να ψηθει το πλαισιο και να ισοροπησουν οι θερμοκρασιες σαφως εκει εχω τις αντιρησεις μου και δεν θα ηθελα ννα ""ψηνω "" τις πλακετες ενος μηχανηματος αλλα και απο την αλλη ουτε θελω να περιμενω 2 ωρες για να ακουσω σωστα μουσικη και τελος μου ειναι αρκετα δυσκολο να υπολογισω τι θα γινει αν καποιος """πλακωσει "" τον ενισχυτη την ωρα που ειναι κρυος και αρα εχει ψηλη πολωση η και αντιθετα πλακωσει εναν ενισχυτη την ωρα που ββραζει ακομα και αν η πολωση ειναι χαμηλη .
Μια αλλη εναλλακτικη θα ηταν να κοψει καποιος θυριδες εξαερισμου πανω απο τα ντριβερ οπου
---Θα εκτονοθει η θερμοκρασια που παραγει η πλακετα
---Θα μπορει ευκολοτερα το μηχανημα να προσαρμοστει στην θερμοκρασια χωρου
---Δεν θα θελει 2 ωρες για να ερθει σε θερμοκρασια λειτουργιας
--- η πολωση θα ειναι στο προτεινωμενο σημειο απο την αρχη και δεν θα χρειαζεται ο ενισχυτης πρωτα να ζεσταθει , να βρασει με πολυ πολωση και μετα να την κατεβασει ο vbe multiplier σε καποιο λογικο επιπεδο
---Και τελος ο vbe multiplier θα αρχισει να λειτουργει και να πειραζει την πολωση μονο οταν πραγματικα χρειαστει και μονον οταν το μηχανημα στρεσαριστει απο το παιξιμο και οχι απο την ιδια την θερμοτητα που παραγουν τα κυκλωματα του κατα την λειτουργεια τους .
Γνωμες και αποψεις ειναι ολες καλοδεχουμενες .
Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
*( Με απλα ελληνικα οι ενισχυτες sziklai η CFP στην ουσια δεν εχουν τρανσιστορ εξοδου ...τα τρανσιστορ εξοδου ειναι στην ουσια τα οδηγα ..εξυπνο και σωστο γιατι ενα μικρο τρανσιστορ ειναι ταχυτερο και ειναι και πολυ πιο ευκολο να δουλευει τσιτα απο πλευρας τροφδοσιας και να προσφερει τα καλυτερα χαρακτηριστικα του . Μονο που τα οδηγα τρανσιστορ μπορουν να παραγουν πολυ ευκολα ολη την ταση που θα χρειαστει το μεγαφωνο αλλα οχι την ενταση .... τα μεγαλα τρανσιστορ που καποιος θα εβλεπε ως εξοδου ειναι απλοι διακοπτες και ""ανοιγουν"" για να παρεχουν ενταση στο σημα βοηθωντας τα οδηγα . Με αυτη την λογικη δεν εχει απολυτως κανενα νοημα να ""κοιτας θερμοκρασια "" στα μεγαλα τρανσιστορ και ειναι σωστο να τα αφησεις να ζεσταθουν οσο θελουν ...Αν καει ο ενισυτης αυτος θα καει απο τα πραγματικα τρανσιστορ εξοδου τα οποια οπως ειπαμε ειναι τα οδηγα . Αρα το σοφο ειναι να παρακολουθεις την συμπεριφορα των οδηγων και οχι των ""εξοδου"" )