Τεχνική τουριστικών λήψεων με σύζυγο σε διακοπές

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Είναι γεγονός ότι η φωτογραφία είναι μοναχικό χόμπι. Προτιμούμε να είμαστε μόνοι μας με τη μηχανή μας, παρά με παρέα. Τουλάχιστον εγώ τότε βγάζω τις καλύτερες λήψεις.

Όμως δεν είναι δυνατόν να είμαστε πάντα μόνοι. Εμείς οι παντρεμένοι έχουμε τη δυνατότητα ή είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε μερικά ταξίδια με τη σύζυγο ή και με τα τέκνα. Ειδικά σε μεγάλα ταξίδια τί κάνουμε; Τραβούμε καλές φωτογραφίες σε μέρη που ίσως ποτέ δεν θα πάμε ή πάμε πάσο; Παίρνουμε τον εξοπλισμό μας ή μια μικρούλα κόμπακτ; Τραβούμε όλα τα ωραία ή μόνο οικογενειακές στιγμές;

My way...

Αν ταξιδεύουμε με το αυτοκίνητο θα πάρω μέχρι 10-12 κιλά εξοπλισμό (και τρίποδο). Αλλιώς μια τσάντα ώμου ή πλάτης με ένα σώμα και 3 ζουμ, άντε κι έναν 50άρη. Και φίλτρα, ειδικά πολωτικό.

Πριν ξεκινήσουμε διαβάζω... διαβάζω πολύ. Ώρες ατελείωτες. Κάνω καταλόγους με μνημεία, ναούς, μουσεία, σοκάκια, γενικές λήψεις, από ψηλά, κλπ. Αφού πλέον ελέγχω τον κάθε προορισμό, τότε προχωρώ στη συλλογή πληροφοριών. Πότε είναι ανοιχτό, πώς πάνε εκεί, πού έχει παρκάρισμα, κοντινά μαγαζιά, θέση σε σχέση με τον ήλιο κλπ.

Με βάση αυτά κάνω δυο προγράμματα. Ένα αυτό που παρουσιάζω στην οικογένεια, το οποίο και γίνεται δεκτό με μικροαλλαγές. Και γίνεται δεκτό, διότι λαμβάνω υπόψη τα θέλω και τις αντοχές του καθενός, αλλά και τις φωτογραφικές ευκαιρίες μου. Το δεύτερο δεν το παρουσιάζω στην αρχή, το ξεφουρνίζω on location και μόνο αν τους πέφτει το αρχικό σχέδιο βαρύ. Από τη στιγμή που το δέχονται, είναι σχετικά εύκολη η υλοποίησή του, άρα αυξάνονται δραματικά και οι δυνατότητες για καλές λήψεις.

Στο χώρο τώρα. Ύπνος νωρίς, ξύπνημα νωρίς, εκτός κι αν έχει μεσολαβήσει νυχτερινή φωτογράφηση (συνήθως σε κεντρικές πλατείες ή σε τοποθεσίες από ψηλά. Επομένως υπάρχει αρκετός χρόνος, ακόμη και για ενδιάμεση ξεκούραση.

Και πάμε στα δύσκολα.... πώς βγάζουμε ένα καλό πλάνο; Με τη μία;;; Δύσκολο. Με μια γωνία; Πάλι δύσκολο.... Τί κάνουμε μέσα σε μνημεία σε αυλές, σε πλατείες;;;

Οι ιδανικές συνθήκες για μένα είναι (και συνήθως έτσι λειτουργούν)
1. Τραβούμε μια πρόχειρη φωτογραφία. Τη βλέπουμε στην οθόνη και ύστερα ψάχνουμε καλύτερα σημεία. Π.χ. να ορίσουμε με τις γραμμές στο πάτωμα και με τις κολώνες ένα κάδρο μέσα στο κάδρο.
2. Τραβούμε τη δεύτερη φωτογραφία με κάτι τέτοιο. Στη συνέχεια ψάχνουμε μήπως μπορούμε να βρούμε ένα θέμα για μπροστά αριστερά που να μας οδηγεί καλύτερα μέσα στη φωτο. Π.χ. ένα σκαλοπάτι θα ήταν ιδανικό. Σε συνδυασμό με τις φάλτσες γραμμές στο έδαφος δημιουργείς μια πολύ καλή σύνθεση.
3. Τραβούμε την τρίτη φωτογραφία. Φεύγουμε κατευθείαν να προλάβουμε τη γυναίκα μας που μόλις τη διακρίνουμε στο βάθος. Τέλειωσα αγάπη μου, λέμε. Ναι, πώς μας απαντά. Εμείς ξανασκεφτόμαστε το κάδρο μας κοιτάζοντας αφηρημένα την πορεία μας.
4. Μόλις σκεφτούμε κάτι καλύτερο, τότε σκάμε τη μπόμπα. Αγάπη μου ξέχασα το πίσω καπάκι του φακού στο έδαφος. Πάω να το πάρω αμέσως για να μη χάσουμε χρόνο πηγαίνοντας στα φωτογραφικά μαγαζιά για να πάρουμε καινούριο.
5. Πηγαίνουμε καρφωτοί στο θέμα μας παρακαλώντας να μην υπάρχει γκρουπ τουριστών στο θέμα. Αν ναι, θρασύτατα τους ζητάμε να φύγουν από τη μέση, διότι Ι αμ α προφέσιοναλ φωτογγραφερ. Τραβάμε τη λήψη και ξαναγυρνάμε τρέχοντας στη γυναίκα μας κρατώντας ένα καπάκι στο χέρι μας (απαραίτητο για τη σωματική μας υγεία!!!).
6. Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία στο επόμενο μνημείο.
7. Σε κάθε ναό ανάβουμε κεράκι και παρακαλούμε την Παναγία να μας βοηθήσει.
 
Θεος!!!

εχεις ορεξη!!!... κι εμεις ενα μεγαλο χαμογελο!!!...

go on!!!
 
Last edited:
:grinning-smiley-043

Μάλλον όμως πρέπει να αλλάξεις τον τίτλο σε "Η Βοήθεια της Παναγίας στην λήψη τουριστικών φωτογραφιών" -bye-

ΥΓ. Πάντως με τον τρόπο αυτό πρέπει να χάνεις και μερικά κιλά σε κάθε ταξίδι.
 
xaxaxaχαχα:grinning-smiley-043
θυμάμαι ένα αντίστοιχο κείμενο με οδηγίες του Βλάση ήταν από τα πρώτα που διαβασα τυχαία στις κατηγορίες όταν άρχισα να σκέφτομαι για μηχανή
 
Φίλε Βλάση η ικανότητα του να μοιράζεσαι μαζί μας τέτοιες στιγμές είναι ανεπανάληπτη. Ενα μεγάλο μπράβο απο μέρους μου και πάντα περιμένω το επόμενό σου Post.
Την καλημέρα μου !!
 
κύριε Βλάση,
εισαι σιγουρος οτι η γυναικα σου ΔΕΝ διαβαζει απο καπου αυτά που γραφεις ? Υπαρχουν και "κακοπροαιρετοι" ανθρωποι που θελουν να σαμποταρουν τα χομπυ μας....-bye-
Και τοτε μαλλον, θα κινδυνευει η σωματικη σου ακεραιότητα και θα θελεις ενα καλο "post proccesing" μεχρι το επομενο ταξιδι .... ( ή εσύ ή η μηχανή σου) χαχαχα! :grinning-smiley-043


Περα απο την πλακα βεβαιως - βεβαιως , το κολπο με το καπακι το εχω κανει και εγω πολλες φορες οταν παω ταξιδια με την οικογενεια μου, και πλεον ΔΕΝ πιανει...... Μετα καπου "ξεχνουσα" την θηκη, μετα το λουρακι, μετα την δευτερη μπαταρια, μεχρι που στο τελος μου την ελεγαν κιολας..... " Καλα παιδι μου, αμα εισαι τοσο στραβος και ξεχασιαρης και δεν βλεπεις καλα, τι θες και ασχολεισαι με την φωτογραφια ???

Γι αυτο και οσες φορες πλεον ειμαι "αναγκασμενος" να πηγαινω οικογενειακα ταξιδια και οχι μοινος μου, παιρνω μαζι μου την καλυτερη compact που διαθετω, φτιαχνω απο ΠΡΙΝ ετοιμα προφιλ ρυθμισεων, ή πυροβολώ στο αυτοματο, και ΟΠΟΥ μπορω ανεβαζω λιγο ευαισθησια για να πετυχαινω καλες σκοτεινες ληψεις χωρις φλας....

Κακα τα ψεματα.... Οπως το ειπες και εσυ στην αρχη, DSLR και οικογενειακό ταξίδι ΔΕΝ πανε μαζι ....-bye-
 
Last edited:
Παίρνουμε τον εξοπλισμό μας ή μια μικρούλα κόμπακτ; Τραβούμε όλα τα ωραία ή μόνο οικογενειακές στιγμές;

επειδή έχω βαρεθεί
-να κουβαλάω ΟΛΑ τα βάρη του εξοπλισμού
-να είμαι υπέυθυνος για τις φωτογραφίες-βίντεο και να προσπαθώ να γίνομαι ο άνθρωπος αράχνη, προσπαθώντας να προλάβω και τα δύο
-να είμαι υπεύθυνος να μην ξεχάσω πουθενά κάτι, και να είναι όλα φορτισμένα στην εντέλεια για να μην έχω γκρίνια
-να με "κράζουν" συνέχεια γιατί ξεμένω πίσω
-και άλλα παρόμοια που οι παντρεμένοι με παιδιά γνωρίζουν πολύ καλά

εδώ και κάτι χρόνια έχω κάνει το εξής:
Εχω κάνει την γυναίκα φωτογράφο!
Δεν κάνω καμία πλάκα. ΔΕΝ ακουμπάω τίποτα. Αδιάφορο τι θα βγει. Ας βγουν θολά, κουνημένα, ας μην βγει τίποτα.
Το κινητό στην κωλότσεπη και πολύ είναι.
Βαρέθηκα πλέον
.
 
επειδή έχω βαρεθεί
-να κουβαλάω ΟΛΑ τα βάρη του εξοπλισμού
-να είμαι υπέυθυνος για τις φωτογραφίες-βίντεο και να προσπαθώ να γίνομαι ο άνθρωπος αράχνη, προσπαθώντας να προλάβω και τα δύο
-να είμαι υπεύθυνος να μην ξεχάσω πουθενά κάτι, και να είναι όλα φορτισμένα στην εντέλεια για να μην έχω γκρίνια
-να με "κράζουν" συνέχεια γιατί ξεμένω πίσω
-και άλλα παρόμοια που οι παντρεμένοι με παιδιά γνωρίζουν πολύ καλά

εδώ και κάτι χρόνια έχω κάνει το εξής:
Εχω κάνει την γυναίκα φωτογράφο!
Δεν κάνω καμία πλάκα. ΔΕΝ ακουμπάω τίποτα. Αδιάφορο τι θα βγει. Ας βγουν θολά, κουνημένα, ας μην βγει τίποτα.
Το κινητό στην κωλότσεπη και πολύ είναι.
Βαρέθηκα πλέον
.

:D
 
ΟΚ, αλλά όταν πηγαίνετε σε ένα μέρος και μάλιστα εξωτερικό, δεν σας την σπάει στο τέλος να μην θυμάστε ούτε καν που πήγατε και το μόνο που να σας μένει να είναι τι διάφραγμα χρησιμοποιήσατε;
 
Πέρα από το χιουμοριστικό της υπόθεσης (που το επιδίωξα στο κείμενο) υπάρχουν πολλές πραγματικότητες, διαφορετικές για τον καθένα μας και διαφορετικές ανάλογα με τον αριθμό και την ηλικία των παιδιών.

Δηλαδή άλλο είναι να έχεις ένα ή δυο μωρά κι άλλο να έχεις παιδιά άνω των 14 ετών. Άλλο είναι να έχεις ένα παιδί μαζί σου κι άλλο τέσσερα ή περισσότερα. Άλλο είναι να ταξιδεύει μια οικογένεια μόνη της κι άλλο με παρέα (δεύτερη οικογένεια). Επίσης άλλο είναι να ταξιδεύει μια οικογένεια μόνη της κι άλλο με γκρουπ.

Αυτά είναι τα δεδομένα.

Στη δική μας οικογένεια τα ομαδικά ταξίδια δεν γίνονται ποτέ με γκρουπ, διότι κανείς δεν μένει ικανοποιημένος από την ποιότητα των περιηγητικών υπηρεσιών (δεν αναφέρω στο που μένω και πού τρώω), και συνήθως έχουμε ίδια ή καλύτερη γνώση του μέρους που επισκεπτόμαστε από τους συνοδούς. Επίσης μια εξαμελής οικογένεια είναι καλύτερα να ταξιδεύει με αυτοκίνητο, παρά με γκρουπ και είναι και πιο φθηνό. Όλοι γνωρίζουμε βασικά αγγλικά (ακόμη κι οι πιτσιρικάδες) ενώ συνολικά μιλούμε επτά γλώσσες εκτός των ελληνικών (αγγλικά 6, γαλλικά 2, γερμανικά 3, βουλγαρικά 2, ισπανικά 1, πορτογαλικά 1, τουρκικά 1 ).

Κάθε ταξίδι είναι προετοιμασμένο στο μέτρο του δυνατού και εχουν προβλεφθεί εναλλακτικές λύσεις για ώρες ανάγκης. Έχουν συλλεγεί πληροφορίες χρήσιμες για το ταξίδι και για τις έκτακτες περιπτώσεις. Έχουν σχεδιαστεί διαδρομές, γνωρίζουμε από πριν πόσο έχει η είσοδος σε κάθε μνημείο, εκκλησία, μουσείο, ποση κίνηση έχει η κάθε πόλη, τί εγκληματικότητα έχει ή δεν έχει, ποιά είναι τα στερεότυπα των κατοίκων, κλπ. Φυσικά gps υπάρχει. Κάθε άτομο έχει συγκεκριμένα καθήκοντα. Πχ. στο ταξίδι της Ισπανίας τη συνεννόηση με τους ντόπιους, ξενοδοχεία, κλπ. την είχε η μεγάλη κόρη (τότε 16) που γνωρίζει καλά τις ιβηρικές γλώσσες (εκτός καταλανικών που δεν χρειάστηκαν όμως). Η σύζυγος είχε τα οικονομικά και το κέτερινγκ, εγώ την οδήγηση, ασφάλεια γκρουπ (χρειάστηκε) φωτογράφηση, και η μικρή (14 τότε) είχε τις βαλίτσες (packing, unpacking) και το κουβάλημα των τουριστικών πληροφοριών και το μοίρασμά τους σε όποιον το επιθυμούσε. Οι τρείς είχαν backpacks με όλα τα χρειαζούμενα και εγώ μια τσάντα μέσης με διάφορα χρήσιμα, και μια ώμου με φωτογραφικά.

Στην πραγματικότητα δεν αντιμετωπίζω πρόβλημα με τη φωτογράφηση. Πρώτα από όλα διότι δεν τους πρήζω για να τους βγάλω φωτογραφίες (να είναι καλά ο τηλεφακός). Επίσης έχω κάνει πρόγραμμα. Ξέρω τί θέλω να τραβήξω και τί ώρα να το τραβήξω . Και επίσης γνωρίζουν ότι το φωτογραφικό χόμπι μέσω των microstocks πληρώνει για την ανανέωση του εξοπλισμού και δίνει επίσης την ευκαιρία για νέα ταξίδια. Π.χ. ένα διήμερο πέρυσι με τη γυναίκα μου στην Ύδρα πληρώθηκε εξ ολοκλήρου από τέτοιες πληρωμές. Ένα δεύτερο τριήμερο σε Δελφούς Γαλαξίδι επίσης. Μια άδεια χρήσης διαφημιστικής για μια λήψη από Τουρκία που έδειχνε να περπατούν στο δρόμο (λήψη από πίσω) μια κοπέλα με κολάν και τιραντάκια, μια δεύτερη μαντιλοφέρουσα και μια τρίτη με φερετζέ στο Ατατούρκ Αλάνι στην Τραπεζούντα, μου έφερε 1100 δολάρια. Αρκετά χρήματα νομίζω. Επίσης κάποια ταξίδια γίνονται για να γράψω τουριστικούς οδηγούς, τους οποίους καλύπτω και φωτογραφικά, άρα η αμοιβή διπλασιάζεται.

Τέλος κολακεύονται οι κόρες μου όταν βλέπουν (έτυχε 3 φορές) φωτογραφία δική μου σε ξένα έντυπα, την οποία φωτογραφία γνωρίζουν καλά. Π.χ. μια φορά πήγα με τη μεγάλη μου κόρη για φωτογράφηση στην παραλία Σπαθιές κοντά στο Μαρμαρά στη Χαλκιδική. Μια περίεργη παραλία με μεγάλα λεία βράχια και καθόλου άμμο ή χοχλαδάκια. Φυσούσε και είχε κύματα. Σε κάποια φάση γλυστρά πάνω στο βράχο και πέφτει.... πρώτα τράβηξα την πτώση (με υπερευρυγώνιο) και μετά τη βοήθησα. Το τί άκουσα εκείνη την ώρα δεν λέγεται.... η ίδια όμως γέλασε πολύ, πραγματικά πολύ, όταν είδε τη φωτογραφία σε κάποια εφημερίδα της Ολλανδίας με αφιέρωμα στη Χαλκιδική και λεζάντα κάτω από τη φωτο "Οι Ολλανδέζες πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα στις ακτές" ....

κλπ. κλπ. κλπ.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Τεχνική τουριστικών λήψεων με σύζυγο σε διακοπές

Δηλαδή άλλο είναι να έχεις ένα ή δυο μωρά κι άλλο να έχεις παιδιά άνω των 14 ετών. Άλλο είναι να έχεις ένα παιδί μαζί σου κι άλλο τέσσερα ή περισσότερα.


Ακριβώς. Σε μονοψήφια νούμερα ετών , όλα αυτά που περιγράφεις απλά ΔΕΝ είναι εφικτά. Ετσι και πας να τα κάνεις, το αποτέλεσμα θα είναι μόνο εκνευρισμός για όλους.

Οταν με το καλό θα φτάσουν και τα παιδιά μου 15+ χρονών το ξανασυζητάω. εώς τότε , είπαμε: κινητό στην κωλότσεπη.... -bye-
 
Συντρεχουν κι αλλοι λογοι οταν κανεις μονος σου μακρινα ταξιδια στο εξωτερικο.... Και ΙΔΙΩΣ σε χωρες που δεν εχεις ξαναπαει και δεν γνωριζεις το κλιμα και την νοοτροπια τους :
  • Εισαι μονος σου και πρεπει εκτος απο τις αποσκευες σου να κουβαλας και φωτογραφικο εξοπλισμο (dslr, φακους κλπ)
  • Πρεπει να προσεχεις να μην σου χτυπηθουν, στα κλεψουν, και γενικα δεν εισαι ποτε ησυχος να τραβηξεις μια φωτο οπως την θες
  • Πρεπει να προσεχεις και τα προσωπικα σου αντικειμενα μαζι, οπως πιστωτικες καρτες, λεφτα, διαβατηριο, κλπ
  • Πρεπει να κουβαλας και αλλα τεχνολογικα πραγματα ΕΚΤΟΣ της φωτογραφικης σε ενα μακρινο ταξιδι πολλων ημερων, οπως λαπτοπ, smarthphone, mp3, κυαλια, κλπ.....
  • ΔΕΝ ειναι ευελικτη και ευχρηστη η DSLR οταν κανεις "street photography" της χωρας που επισκέπτεσαι, ΕΚΤΟΣ και την εχεις συνεχεια κρεμασμενη στον λαιμο σου, με ΟΛΑ τα συνεπακολουθα που αναφερω παραπανω... (+ το βαρος της, ειδικα οταν κανεις μεγαλη πεζοπορια για να δεις διαφορα μερη)
  • ΔΕΝ μπορεις να την χρησιμοποιεις σε μικρους κλειστους χωρους που θες να αποθανατισεις στιγμες, οπως πχ νυχτερινα μαγαζια, disco, club κλπ, ΕΙΔΙΚΑ οταβ συνοδευεσαι και απο γυναικεια παρεα, γιατι ΟΛΟΙ θα σε περασουν για paparazzi και υπαρχει και περιπτωση να ΜΗΝ σου επιτρεψουν καν να μπεις μεσα στο μαγαζι ΜΑΖΙ με την μηχανη....
Εγω ημουν ετοιμος να παραγγειλω την D90 με τον Sigma 17-70 2.8-4.0 για ενα επικειμενο ταηιδι μου 20 μερων στην Ταυλανδη που θα κανω τον Δεκεμβριο μονος.... Για ΟΛΟΥΣ ομως τους παραπανω λογους και ΠΟΛΛΟΥΣ ακομα προσωπικους μου, θα προτιμησω την Compact μου (Olympus C-70 zoom) ή θα αγορασω καποια αλλη που να εχει καλες νυχτερινες ληψεις χωρις φλας και ευρυγωνιο φακο .... (προτεινετε μου ποια κ. Βλασίδη......ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ) -bye-
 
Last edited:
Συντρεχουν κι αλλοι λογοι οταν κανεις μονος σου μακρινα ταξιδια στο εξωτερικο.... Και ΙΔΙΩΣ σε χωρες που δεν εχεις ξαναπαει και δεν γνωριζεις το κλιμα και την νοοτροπια τους :
  • Εισαι μονος σου και πρεπει εκτος απο τις αποσκευες σου να κουβαλας και φωτογραφικο εξοπλισμο (dslr, φακους κλπ)
  • Πρεπει να προσεχεις να μην σου χτυπηθουν, στα κλεψουν, και γενικα δεν εισαι ποτε ησυχος να τραβηξεις μια φωτο οπως την θες
  • Πρεπει να προσεχεις και τα προσωπικα σου αντικειμενα μαζι, οπως πιστωτικες καρτες, λεφτα, διαβατηριο, κλπ
  • Πρεπει να κουβαλας και αλλα τεχνολογικα πραγματα ΕΚΤΟΣ της φωτογραφικης σε ενα μακρινο ταξιδι πολλων ημερων, οπως λαπτοπ, smarthphone, mp3, κυαλια, κλπ.....
  • ΔΕΝ ειναι ευελικτη και ευχρηστη η DSLR οταν κανεις "street photography" της χωρας που επισκέπτεσαι, ΕΚΤΟΣ και την εχεις συνεχεια κρεμασμενη στον λαιμο σου, με ΟΛΑ τα συνεπακολουθα που αναφερω παραπανω... (+ το βαρος της, ειδικα οταν κανεις μεγαλη πεζοπορια για να δεις διαφορα μερη)
  • ΔΕΝ μπορεις να την χρησιμοποιεις σε μικρους κλειστους χωρους που θες να αποθανατισεις στιγμες, οπως πχ νυχτερινα μαγαζια, disco, club κλπ, ΕΙΔΙΚΑ οταβ συνοδευεσαι και απο γυναικεια παρεα, γιατι ΟΛΟΙ θα σε περασουν για paparazzi και υπαρχει και περιπτωση να ΜΗΝ σου επιτρεψουν καν να μπεις μεσα στο μαγαζι ΜΑΖΙ με την μηχανη....
Εγω ημουν ετοιμος να παραγγειλω την D90 με τον Sigma 17-70 2.8-4.0 για ενα επικειμενο ταηιδι μου 20 μερων στην Ταυλανδη που θα κανω τον Δεκεμβριο μονος.... Για ΟΛΟΥΣ ομως τους παραπανω λογους και ΠΟΛΛΟΥΣ ακομα προσωπικους μου, θα προτιμησω την Compact μου (Olympus C-70 zoom) ή θα αγορασω καποια αλλη που να εχει καλες νυχτερινες ληψεις χωρις φλας και ευρυγωνιο φακο .... (προτεινετε μου ποια κ. Βλασίδη......ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ) -bye-

Ποτέ δεν είχα πρόβλημα ταξιδεύοντας μόνος μου ακόμη και σε περίεργες χώρες (Αλβανία, Κόσσοβο, Μάλτα, Βουλγαρία, Τουρκία πέραν της Άγκυρας). Street φωτογραφία δεν κάνω, αλλά στριγκάκια που εξέχουν σε προσευχή σε τζαμί, ιμάμηδες, φερετζέδες, βυζάκια πάνω σε άγαλμα του Τζέιμς Τζόυς έχω βγάλει πολλά. Ποτέ δεν είχα πρόβλημα να μπω κάπου με μεγάλη μηχανή και τηλεφακό. Απλώς στην είσοδο τη δείχνω, δηλώνω ότι είμαι ξένος και μου λένε τί μπορώ να κάνω. Άλλοτε πάλι κάνω χρήση επαγγελματικής ιδιότητας (καθηγητής) σε χώρους που δεν επιτρέπεται η φωτογράφηση (π.χ. σε Πινακοθήκη της Βουδαπέστης).

Με τις κόμπακτ δεν τα πάω καλά. Έχω βέβαια πάντα κάποια στην τσέπη μου για ώρα ανάγκης ....


Από τσάντες τώρα... αυτή που θα πάρει τα πάντα από ηλεκτρονικά είναι μια LowePro Computrekker ή μια παρόμοια (δες http://products.lowepro.com/catalog/Notebook-Camera,16.htm) η οποία εξασφαλίζει ασφάλεια και εύκολη μεταφορά σε σχέση με το βάρος που κουβαλάς.
 
Η C70, αν εξαιρέσουμε τις νυχτερινές λήψεις, μια χαρά είναι. Βέβαια τα πράγματα έχουν προχωρήσει από το 2004, και αν επιμένεις να δώσεις κάποια χρήματα υπάρχουν καλές επιλογές.

Όλες οι top compact, Canon S90/95 και G11/12, Panasonic LX3/5, Samsung ΕΧ1 και (αν δεν τραβάς Raw) η πολύ ενδιαφέρουσα λόγω φακού Nikon P7000.

Οικονομικά βέβαια, και από άποψη μεγέθους είναι πολύ κοντά στις mirror-less Olympus E-PL1, Panasonic GF1, Sony NEX3/5 και ακολουθούν σύντομα και άλλες. Μια από αυτές με τον pancake φακό μπαίνει στην (μεγάλη) τσέπη, στην άλλη έχεις τον ζουμ, και η ποιότητα είναι σε άλλο επίπεδο... αν την χρειάζεσαι βέβαια.

Η προσέγγιση του καθενός είναι διαφορετική, ανάλογα με το τι φωτογραφίες τραβάει, και τι θέλει να κάνει με αυτές. Αν σκοπός είναι η "τουριστική" χρήση, έστω και με καλλιτεχνική προσέγγιση, οποιαδήποτε από τις παραπάνω compact σε (υπέρ)καλύπτει. Μπορείς να δείς τα έργα σου σε οποιαδήποτε οθόνη και να τυπώσεις άριστα έως Α4, υπό προϋποθέσεις και Α3+.

Επίσης μια βασική διαφοροποίηση, σημαντική για την τουριστική φωτογραφία, είναι το βάθος πεδίου: οι compact έχουν άπειρο, στις "άλλες" πρέπει να κλείσεις πολύ το διάφραγμα, πράγμα όχι πάντα εφικτό.

Μην ξεχάσεις το νο.1 αξεσουάρ: ένα τρίποδο τσέπης, π.χ. το gorilla.

Καλό ταξίδι, και όταν γυρίσεις ανέβασε τα έργα σου να ταξιδέψουμε κι εμείς...
 
Ευχαριστω παρα πολυ Δημητρη!
Ειμαι ενα σκαλι πριν πραγγειλω την panasonic LX 5 που εχει και ενσωματωμενο φλας, και θα τραβαω σε Raw για να εχω μετα μεγαλυτερα περιθωρια διορθωσης σφαλματων με το Adobe Lightroom που χρησιμοποιώ συνηθως... ( H πολυαγαπημενη μου C70 που επισης τραβουσα σε Raw ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ φωτογραφιες, εχει μπει ηδη στις αγγελίες ...-bye-)

Με ελκυει ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ αυτο που λες για το άπειρο βαθος πεδιου που εχουν οι compact.... Εγω θελω οταν τραβαω μια φωτο, να ειναι ΤΑ ΠΑΝΤΑ εστιασμενα ΠΛΗΡΩΣ και να μην υπαρχει φλουταρισμα στην εικονα.... ΑΝ το θελω καπου, θα το φτιαξω μετα στον υπολογιστη....:grandpa:

Φυσικα και οταν με το καλο γυρισω αρχες Γεναρη, θα φτιαξω thread με τις φωτος να δειτε ολοι.....

Και παλι ευχαριστώ !