Τερματίσαμε? Ταβανώσαμε?

Ασφαλώς και καθόλου δεν είναι διακριτή ή είναι μόνο διακριτή κάτω από συγκεκριμένες και ορισμένες σαφώς προϋποθέσεις (αυτά τα γράφουν οι οφθαλμίατροι και όχι ο καθένας που με μαγικό τρόπο βλέπει τα πάντα από 2 χιλιόμετρα). Ναι, σας καταλαβαίνω και ο καθένας έχει το δικαίωμα στην άποψή του, αλλά, σταματήστε το τραγούδι με τα πινακάκια γιατί το νήμα βλέπω να παίρνει κακή τροπή. Μέχρι να ανατραπούν επιστημονικά και τεκμηριωμένα δεδομένα, δεν αρκεί το εγώ βλέπω τα πάντα από τα 3 μέτρα.
 
Το 4Κ δεν ειναι μόνο η ανάλυση. Συνολικά η εικόνα 4Κ ειναι αναβαθμισμένη (χρώματα ,φωτεινότητα κλπ) . Γι αυτό λένε ότι τους φαίνεται καλύτερη η εικόνα 4Κ ακόμα και απο πιο μακριά. Όχι για την ανάλυση αλλα για τις άλλες παραμέτρους.
 
@SR71Β High Dynamic Range.....πολυ μπακαλικα: καλυτερη αντιθεση και πιο πολλες αποχρώσεις χρωματος


Το 4Κ δεν ειναι μόνο η ανάλυση. Συνολικά η εικόνα 4Κ ειναι αναβαθμισμένη (χρώματα ,φωτεινότητα κλπ) . Γι αυτό λένε ότι τους φαίνεται καλύτερη η εικόνα 4Κ ακόμα και απο πιο μακριά. Όχι για την ανάλυση αλλα για τις άλλες παραμέτρους.

4Κ απο μονο του = πιο πολλα pixels τιποτα παραπανω (χρωματα, φωτεινοτητα κλπ)

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Το θεμα της αποστασης θεασης παιζει απιστευτο ρολο τα τελευταια χρονια....περασαν η εποχες που η μαμα φωναζε "μην καθεσαι πολυ κοντα στην TV....θα στραβωθεις"....
ακομα και με FHD TV μετα απο ενα μεγεθος πρεπει να καθεσαι πολυ κοντα......τοσο....που ο περισσοτερος κοσμος ακομα καθεται πιο πισω απο οτι πρεπει......

τωρα μιλαμε για το FULL benefit και οχι για το "λιγο καλυτερα απο πριν".....στο 4Κ οι αποστασεις εχουν μικρύνει τόσο που πλεον ειναι δυσκολο να επιπλώσεις ενα σαλονι με συμβατικό τροπο....
 
Στη θεωρία, θα συμφωνούσα με όσα γράφει ο Τάκης

Εδώ και μερικές μέρες έχω αρχίσει και κοιτάω σιγά σιγά τι ισχύει και στην πράξη

Πχ σήμερα έκανα ένα γρήγορο συγκριτικό μεταξύ του ίδιου δίσκου (documentary με αριςτη εικόνα) σε έκδοση BD και Ultra HD με HDR

Η δοκιμή έγινε με OLED 65 σε απόσταση περί τα 3,5 m.

Η διαφορά στην ανάλυση υπέρ του Ultra HD ήταν ξεκάθαρη αλλα όχι συγκλονιστική (όπως πχ απο SD σε 1080p). Αναμενόμενο.

Συνολικά η εικόνα στο UltraHD ήταν πολύ πιο εντυπωσιακή (φαντάζομαι λόγω HDR, χρωμάτων κλπ)

Επιφυλάσσομαι για περισσότερες δοκιμές και γράψιμο ωρών στα 4K για να δω που θα "κατασταλάξει" ο χαρακτηρισμός "εντυπωσιακή" που προανέφερα

ΥΓ Τα σχόλια τύπου "μην απαντάτε όσοι βλέπετε 4Κ απο τα 8m" κλπ, ειναι, το λιγότερο, άτοπα. Αν θες Γιάννη να διασφαλίσεις την συμφωνία όλων με τα γραφόμενα σου, το φόρουμ δεν ειναι το κατάλληλο μέρος και η "απαγόρευση" συμμετοχής σίγουρα όχι ο καλύτερος τρόπος
 
Απάντηση: Re: Τερματίσαμε? Ταβανώσαμε?

ΥΓ Τα σχόλια τύπου "μην απαντάτε όσοι βλέπετε 4Κ απο τα 8m" κλπ, ειναι, το λιγότερο, άτοπα. Αν θες Γιάννη να διασφαλίσεις την συμφωνία όλων με τα γραφόμενα σου, το φόρουμ δεν ειναι το κατάλληλο μέρος και η "απαγόρευση" συμμετοχής σίγουρα όχι ο καλύτερος τρόπος

Μετά από τόσα χρόνια εδώ μέσα, πιστεύεις ότι έχω καμμιά τέτοια ανάγκη σε μια αμιγώς τεχνική κουβέντα?

Καμμία απαγόρευση δεν έκανα. Απλά έγραψα πως όποιος επιθυμεί να διατυπώσει ρηξικέλευθες προτάσεις, ας έχει το θάρρος και να τις τεκμηριώσει επιστημονικά, όχι εγώ τα βλέπω είτε σας αρέσει είτε όχι, διότι μετά η τεχνική κουβέντα γίνεται κουκουρούκου και γράφουμε ό,τι μας κατέβει στο κεφάλι. Απλά.
 
Re: Απάντηση: Re: Τερματίσαμε? Ταβανώσαμε?

Μετά από τόσα χρόνια εδώ μέσα, πιστεύεις ότι έχω καμμιά τέτοια ανάγκη σε μια αμιγώς τεχνική κουβέντα?

Καμμία απαγόρευση δεν έκανα. Απλά έγραψα πως όποιος επιθυμεί να διατυπώσει ρηξικέλευθες προτάσεις, ας έχει το θάρρος και να τις τεκμηριώσει επιστημονικά, όχι εγώ τα βλέπω είτε σας αρέσει είτε όχι, διότι μετά η τεχνική κουβέντα γίνεται κουκουρούκου και γράφουμε ό,τι μας κατέβει στο κεφάλι. Απλά.

Φυσικά και κατάλαβα οτι η "απαγόρευση" δεν είχε κυριολεκτικό χαρακτήρα

Γνωρίζω άλλωστε τον τρόπο σκέψης σου.

Σε κάθε περίπτωση, χτυπάει άσχημα, εξ ου και η σημείωση

Πάντως, απο την μια, η τεκμηρίωση δεν αποτελεί την μοναδική παράμετρο για την διενέργεια μιας ενδιαφέρουσας κουβέντας

Από την άλλη, θεωρώ οτι το αντικείμενο μας δεν είναι τόσο περιφραγμένο επιστημονικά όσο εσυ θεωρείς (εξάλλου και η επιστήμη προοδεύει)

Σε κάθε περίπτωση, μιλάμε για διαφορετική προσέγγιση όσον αφορά την εξαγωγή συμπερασμάτων

Αλλά μιας και το αντικείμενο είναι κοινό, ας μείνουμε σε αυτό (τι βλέπουμε, καταλαβαίνουμε, πιστεύουμε για το 4K, HDR κλπ)

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Επι του θέματος, να προσθέσω το εξής:

Το τι / γιατί μας σερβίρουν οι εταιρίες είναι γνωστό

Το θέμα είναι τι μπορούμε να απολαύσουμε και φυσικά πως το αξιολογεί αυτό ο καθένας μας σε συνδυασμό με την τσέπη του

Και το 3D πχ θεωρείται ίσως αποτυχημένο από πολλούς.

Ωστόσο βλέποντας καλά transfers (όπως πχ το τελευταίο xmen) απολαμβάνεις όσο δεν πάει όσα μπορεί να σου προσφέρει ένα κατά τα αλλά, "αποτυχημένο" φορμα
 
Re: Απάντηση: Τερματίσαμε? Ταβανώσαμε?

Για πες μου βρε Ναθ...τι να το κάνω το 8Κ? Πες ότι μου φτιάχνεις ένα δισκάκι και είναι 8Κ η ταινία. Πες μου σε παρακαλώ, τι κερδίζω από την αυξημένη ανάλυση με δεδομένο ότι δεν θα καθίσω στο 1 μέτρο στην κατοστάρα οθόνη για να δω την ταινία μου. Όχι μόνον εγώ εννοείται...φαντάζομαι ότι μόνον 1 στους 100 θα κάτσει στο 1 μέτρο σε 100 ίντσες για να δει την ταινία.


Εσυ και εγω πρακτικα δεν κερδιζουμε τιποτα. Ουτε απο το 4k ουτε απο το 8k........AKOMA.

Eννοω οτι στα μεσα προβολης ακομα υπαρχει 2k μεσαιωνας :computer: γιατι δεν υπαρχει ακομα ικανη ποσοτητα 4k μαστερς.

Πρακτικα ετσι οπως το λες ειναι αλλα στην πραγματικοτητα η διαφορα υπαρχει . Ακομα και εμεις αν εχουμε να επιλεξουμε μεταξυ ενος 2k αρχειο και ενος 4-6k downgraded σε 2k κανει μπαμ οτι το δευτερο ειναι πολυ καλυτερο.

Σιγα σιγα το ματι εμαθε να ξεφευγει απο την μπιχλα του sd και καλομαθε σε 720p και 1080p με αποτελεσμα τα προηγουμενα βηματα να φαινονται αρχαια.

Το ιδιο θα γινει και με τις επομενες γενιες αναλυσεων. Οταν δουμε τα πρωτα 8k πιθανον να αρχιζουμε να στραβοκοιταζουμε αγριως το 2k.

Και πιθανολογω οτι το 4k δεν θα ειναι παρα μια μικρη παρενθεση για ....βιαστικους.
 
Δηλαδή βρε Σύριε, είναι τόσο τρομερό και φοβερό να μείνει και ένα νήμα καθαρά τεχνικού ενδιαφέροντος με πληροφορίες εμπεριστατωμένες που θα βοηθήσει τον κόσμο να μάθει και να γνωρίσει 5 πράγματα πάνω σε αυτά που έρχονται? Δεκάδες νήματα υπάρχουν του στυλ ''πάρτε την παιδιά, γ@μ@ει και δέρνει η τηλεόραση/προβολέας...έχει και 4Κ και HDR''. Η κουβέντα θα είναι ενδιαφέρουσα είτε έτσι είτε γιουβέτσι...ωστόσο, ας μείνουμε μόνο και στο γιουβέτσι μια φορά, δεν χάλασε ο κόσμος. Η σημείωση εν είδει αστεϊσμού εκεί απέβλεπε, αλλά, όπως δείχνουν τα πράγματα πάλι παρεξηγήθηκα.

Τέλος πάντων...σταματώ το οφ τόπικ διότι δεν έχει και νόημα.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Πρακτικα ετσι οπως το λες ειναι αλλα στην πραγματικοτητα η διαφορα υπαρχει . Ακομα και εμεις αν εχουμε να επιλεξουμε μεταξυ ενος 2k αρχειο και ενος 4-6k downgraded σε 2k κανει μπαμ οτι το δευτερο ειναι πολυ καλυτερο.

Επειδή το ακούω συχνά αυτό και έχοντας κάνει τις δοκιμές μου με στατικές εικόνες δεν μου προκύπτει, μπορείς σε παρακαλώ να μου πεις (τεχνικά) γιατί θα βλέπω καλύτερη εικόνα όταν το μέσο προβολής μου έχει συγκεκριμένες δυνατότητες? Π.χ. 1080 ανάλυσης?
 
Το μεσο σου εχει συγκεκριμενες δυνατοτητες αλλα η αναλυση που αν και ειναι η ιδια ακριβως λογω του περιορισμου του μεσου δεν απεικονιζει τελικα το ιδιο αποτελεσμα.

Υπαρχει διαφορα. Δεν βγαζει ματι αλλα υπαρχει.
 
....το νήμα είναι αμιγώς τεχνικό (βάσει όσων γνωρίζουμε και έχουν αποδειχθεί τόσα χρόνια από μελέτες και έρευνες) όχι επιστημονικής φαντασίας.

Aσ το πιάσουμε απο την αρχή λοιπόν ... τι άκριβως γνωρίζουμε που έχει τεκμηριοθεί επιστημονικά ??

Αν εννοείς τα πινακάκια με τις βέλτιστες αποστάσεις θέασης που βασίζονται στο " η διακριτική ικανότητα είναι 1 arc min" ξέχνα το .. είναι άλλα αντ'άλλων .. γενικεύουν μια υποπερίπτωση* και κάνουν παραδοχές που δεν ισχύουν** ..

* Υποπερίπτωση είναι να κρίνεις την διακριτικότητα με "opcodes" (απο κει προέρχεται το 1 arc min) διότι τα opcodes είναι διαλεγμένα για να μπερδεύουν τον εγκέφαλο π.χ. το κλειστό C το φαντάζεται O ..

** Η παραδοχή που δεν ισχύει είναι οτι η απόδοση ανάλυσης που μπορεί να δώσει μια οθόνη με σταθερό κάναβο είναι ίση με τον αριθμό των γραμμών της .. αυτή είναι η μέγιστη και συμβαίνει μόνο οταν η γραμμές που θέλουμε να παρουσιάσουμε κάθονται ακριβώς στον κάναβο. Επειδή αυτό δεν συμβαίνει .. Κατα μέσο όρο αποδίδει με πιστότητα περίπου 0,7Χ της μέγιστης ονομαστικής. Ομως το μάτι δεν έχει αυτόν τον περιορισμό .. μπορεί να δεί με ίδια ευκρίνεια σε όλες τις θέσεις και όλες τις γωνίες (ενω π.χ. σε γωνία 45° τα πίξελ απέχουν 1,4Χ)

Το 1 arc min ισχύει ?? ... δες το παρακάτω λινκ που λέιε οτι δεν ισχύει, αφου ο γράφων (διδάκτωρ αστρονόμος http://www.clarkvision.com/rnc/index.html ) διάβασε μια ντουζίνα papers μερικά απο τα τα οποία και παραθέτει ..

http://www.clarkvision.com/articles/eye-resolution.html
 
@Γιάννης Χαττζηγεωργίου: Κι εγώ τεχνικά μίλησα, το link που παρέθεσε ο Γιαρίμης Ηλίας το ανέφερα κι εγώ στο άλλο νήμα που επεσήμανα και όχι μόνο αυτό, ανέφερα και το θεώρημα Nyquist/€“Shannon το οποίο απαιτεί διπλάσια ψηφιακή ανάλυση από την μέγιστη διακριτικότητα του αναλογικού σήματος.

Πέραν όμως της θεωρίας, το πείραμα πάντα βοηθάει. Και το βίντεο που παρέθεσα δεν είναι τίποτ' άλλο από ένα πείραμα που μπορεί να κάνεις οποιοσδήποτε έχει 4Κ τηλεόραση. Οι πίνακες που έχουν φτιαχτεί με βάση το 1 arc min μπορεί πραγματικά να δείχνουν την απόσταση κατά την οποία η 4Κ ανάλυση γίνεται πλήρως αντιληπτή. Όμως από 1080p ως 4K έχουμε διπλάσια ανάλυση και έτσι, η βελτίωση είναι ορατή ακόμα και αν αντιλαμβανόμαστε το 1/2, το 1/3 ή και το 1/4 της επιπλέον ανάλυσης.

Μεγάλη σημασία τέλος έχει το τι βλέπεις. Αν για παράδειγμα βλέπεις μια εικόνα σαν κι αυτή:
DSC03844.jpg

με λεπτές πλάγιες γραμμές, η διαφορά από το 1080p στο 4K είναι περισσότερο αισθητή.
 
Re: Απάντηση: Τερματίσαμε? Ταβανώσαμε?

Για την ανάλυση (4K) θα σας πρότεινα να δείτε το video που έδωσα εδώ.

Η μπάρα του 100% σε τηλεόραση 65" φαίνεται ότι αποτελείται από γραμμές ακόμα και από τα 2,8 μέτρα. Αυτό σημαίνει πως η υψηλότερη ανάλυση είναι ορατή και σε μεγαλύτερες αποστάσεις και αυτό αυξάνει περισσότερο ακόμα αν δοκιμάσουμε διαγώνια patterns. Εκεί για να αποφύγουμε τα "σκαλοπατάκια" θέλουμε υπερδιπλάσια ανάλυση. Συνεπώς η παραπάνω ανάλυση είναι καλό πράγμα και δεν χρειάζεται μόνο σε αυτούς που βλέπουν από το 1 μέτρο.

Για το HDR δεν έχω άποψη.

Ααα ρε τι μου έκανες .. μέχρι το 1,5 μέτρο κάτι βλέπω στο 100% .. και με βλέπω να πηγαίνω στον οφθαλμίατρο συντομα καθώς οι επιδόσεις καταρρέουν χρόνο με τον χρόνο ..

Ομως το ενδιαφέρον είναι στο 75% .. εκει βλέπουμε μια μκια .. κάτι χοντρές γραμμές .. είναι αυτο που λέμε οτι δεν στοιχίζεται το πάττερν με τον κάναβο ενω παράλληλα δεν ισχύει και η συνθηκη Nyquist.

Kαι υπόψιν η Nyquist ισχύει για σημειακή δειγματοληψία .. ενω στις οθόνες έχουμε τετραγωνάκια και η θολούρα μεγαλώνει ..
 
Απάντηση: Re: Τερματίσαμε? Ταβανώσαμε?

Aσ το πιάσουμε απο την αρχή λοιπόν ... τι άκριβως γνωρίζουμε που έχει τεκμηριοθεί επιστημονικά ??

Αν εννοείς τα πινακάκια με τις βέλτιστες αποστάσεις θέασης που βασίζονται στο " η διακριτική ικανότητα είναι 1 arc min" ξέχνα το .. είναι άλλα αντ'άλλων .. γενικεύουν μια υποπερίπτωση* και κάνουν παραδοχές που δεν ισχύουν** ..

* Υποπερίπτωση είναι να κρίνεις την διακριτικότητα με "opcodes" (απο κει προέρχεται το 1 arc min) διότι τα opcodes είναι διαλεγμένα για να μπερδεύουν τον εγκέφαλο π.χ. το κλειστό C το φαντάζεται O ..

** Η παραδοχή που δεν ισχύει είναι οτι η απόδοση ανάλυσης που μπορεί να δώσει μια οθόνη με σταθερό κάναβο είναι ίση με τον αριθμό των γραμμών της .. αυτή είναι η μέγιστη και συμβαίνει μόνο οταν η γραμμές που θέλουμε να παρουσιάσουμε κάθονται ακριβώς στον κάναβο. Επειδή αυτό δεν συμβαίνει .. Κατα μέσο όρο αποδίδει με πιστότητα περίπου 0,7Χ της μέγιστης ονομαστικής. Ομως το μάτι δεν έχει αυτόν τον περιορισμό .. μπορεί να δεί με ίδια ευκρίνεια σε όλες τις θέσεις και όλες τις γωνίες (ενω π.χ. σε γωνία 45° τα πίξελ απέχουν 1,4Χ)

Το 1 arc min ισχύει ?? ... δες το παρακάτω λινκ που λέιε οτι δεν ισχύει, αφου ο γράφων (διδάκτωρ αστρονόμος http://www.clarkvision.com/rnc/index.html ) διάβασε μια ντουζίνα papers μερικά απο τα τα οποία και παραθέτει ..

http://www.clarkvision.com/articles/eye-resolution.html


Μάλιστα. Το διάβασα Ηλία. Φυσικά δεν πρόκειται να κάνω το λάθος να πάρω θέση σε τόσο εξειδικευμένα πράγματα τα οποία απαιτούν ειδικές γνώσεις. Συνεπώς, περιμένω τους επαΐοντες να παρέμβουν στο νήμα. Πάμε σ' αυτά που καταλαβαίνω...

Καταλαβαίνω, λοιπόν, ότι ο εν λόγω επιστήμονας (ο οποίος δεν είναι ειδικός επι του θέματος, είναι άλλο το αντικείμενό του...) επικαλείται 3 ή 4 έρευνες για να στηρίξει τα λεγόμενά του. Ως εδώ όλα καλά. Σε ρωτάω λοιπόν: Γιατί το 1 arc έχει καθιερωθεί στην οφθαλμολογική κοινότητα? Είναι κάποια παγκόσμια συνωμοσία που θέλει να θάψει την αλήθεια? Και για ποιο λόγο? Και στο πάω παρακάτω...

Όλοι όσοι υποστηρίζουν την επικρατούσα θεωρία με τεστ και ριβιούς μηχανημάτων επιβεβαιώνοντας αυτούς τους περιορισμούς, είναι στημένοι, αυθυποβαλλόμενοι ή τυφλοί? Διότι, τουλάχιστον στον χώρο μας (εικόνα), απ' όσα έχω διαβάσει, πάντα επιβεβαιώνονται με τον έναν ή άλλο τρόπο τα πινακάκια. Αν έχεις διαβάσει τα αρχικά ριβιού τηλεοράσεων 4Κ vs 2K όλα τα ίδια γράφουν σχετικά με την διακριτική ικανότητα και τις αποστάσεις.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

@malakudi,

φυσικά και βοηθάει το πείραμα, άλλωστε, και τα πινακάκια μετά από πειράματα και έρευνες έχουν καθιερωθεί. Σ' αυτό δεν νομίζω κανένας να διαφωνεί. Η ερώτηση που έκανα στον Ηλία, ισχύει και για σένα εφόσον θέλεις να απαντήσεις.
 
Πάντως θα ήταν ενδιαφέρον να διοργανώσουμε ένα side by side συγκριτικό μεταξύ δυο τηλεοράσεων της ίδιας μάρκας με βασική διαφορα την ανάλυση του πάνελ (2K vs 4K) και κοινη πηγή ένα 4Κ player. Φυσικά απαιτείται equalization φωτεινότητας, οξύτητας, χρωματικής ισορροπίας σε Rec 709, θερμοκρασίας λευκού και φυσικά απενεργοποίησης του HDR και λοιπών enhancements.
 
Απάντηση: Re: Τερματίσαμε? Ταβανώσαμε?

Το μεσο σου εχει συγκεκριμενες δυνατοτητες αλλα η αναλυση που αν και ειναι η ιδια ακριβως λογω του περιορισμου του μεσου δεν απεικονιζει τελικα το ιδιο αποτελεσμα.

Υπαρχει διαφορα. Δεν βγαζει ματι αλλα υπαρχει.

Πάμε να το κάνουμε πρακτικό Ναθαναήλ....

Έχουμε ένα μόνιτορ 1020χ1080. Παίρνουμε μια φωτογραφία 8Κ και την βλέπουμε στο μόνιτορ. Λόγω downscale δεν προσλαμβάνουμε όλη την πληροφορία...λογικό. Παίρνουμε την ίδια φωτογραφία (ή την ορίτζιναλ φωτογραφία στα 2Κ) και την συμπιέζουμε στα 1920χ1080. Την ξαναβλέπουμε στο ίδιο μόνιτορ. Έχει καμμία διαφορά?
 
Πρεπει να το ελέγξω για να απαντήσω. Μεσα για το συγκριτικό που προτεινει ο Τάκης Αντε καιρος ειναι να ξαναβρεθούμε.

Πρακτικα παντως δειτε την διαφορα της EΡΤ hd σε μια παλια τηλεοραση crt ή τέλος πάντων οχι hd .


Eχει τραγικη διαφορα συγκρινομενη με την ΕΡΤ1.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Δεν ειναι το ίδιο αλλα η φιλοσοφια εξετασης συγκρισης ειναι κοντα

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
 
Πάντως θα ήταν ενδιαφέρον να διοργανώσουμε ένα side by side συγκριτικό μεταξύ δυο τηλεοράσεων της ίδιας μάρκας με βασική διαφορα την ανάλυση του πάνελ (2K vs 4K) και κοινη πηγή ένα 4Κ player. Φυσικά απαιτείται equalization φωτεινότητας, οξύτητας, χρωματικής ισορροπίας σε Rec 709, θερμοκρασίας λευκού και φυσικά απενεργοποίησης του HDR και λοιπών enhancements.

Με τι υλικό Τάκη? BD?
 
Απάντηση: Re: Τερματίσαμε? Ταβανώσαμε?

Πάμε να το κάνουμε πρακτικό Ναθαναήλ....

Έχουμε ένα μόνιτορ 1020χ1080. Παίρνουμε μια φωτογραφία 8Κ και την βλέπουμε στο μόνιτορ. Λόγω downscale δεν προσλαμβάνουμε όλη την πληροφορία...λογικό. Παίρνουμε την ίδια φωτογραφία (ή την ορίτζιναλ φωτογραφία στα 2Κ) και την συμπιέζουμε στα 1920χ1080. Την ξαναβλέπουμε στο ίδιο μόνιτορ. Έχει καμμία διαφορά?

Νομίζω έχει διαφορα. Εάν η original φωτό έχει τραβηχθει σε 4Κ ή 8Κ θα έχει πολύ περισσότερη πληροφορία (ειδικά στις υψηλές συχνότητες), η οποία θα φανεί σε κάποιο ποσοστό ακόμα και αν γινει downscale σε 2Κ. Πάντα φυσικά, συγκρινόμενη με την ιδια φωτό τραβηγμένη σε 2Κ.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Με τι υλικό Τάκη? BD?

Ναι, BR UHD με κάποιο καλο transfer ταινίας και κανένα καλο documentary.
 
Απάντηση: Re: Τερματίσαμε? Ταβανώσαμε?

Πρεπει να το ελέγξω για να απαντήσω. Μεσα για το συγκριτικό που προτεινει ο Τάκης Αντε καιρος ειναι να ξαναβρεθούμε.

Ok...σε ρωτάω μιας και το έχω κάνει αυτό. Θα περιμένω τα συμπεράσματά σου.

Πρακτικα παντως δειτε την διαφορα της EΡΤ hd σε μια παλια τηλεοραση crt ή τέλος πάντων οχι hd .


Eχει τραγικη διαφορα συγκρινομενη με την ΕΡΤ1.

Αποκλείεται η διαφορά να οφείλεται σε προσεγμένα λέβελς, ρύθμιση brightness/contrast/gamma και μεγαλύτερο bitrate?

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Ναι, BR UHD με κάποιο καλο transfer ταινίας και κανένα καλο documentary.

Nope...δεν γίνεται τότε. Σου λέω γιατί:

Αν ρυθμίσεις χρωματικά την 4Κ κατά REC709 και της πετάξεις υλικό γραμμένο σε DCI ή και 2020 σου λέω εγώ, αυτό που θα βλέπεις θα είναι κουκουρούκου. Από την άλλη, το ίδιο θα συμβεί και στην 2Κ. Η ρύθμιση των δύο συσκευών πρέπει να γίνει με διαφορετικά πάτερνς ειδικά στον τομέα της οξύτητας/ευκρίνειας. Είναι δύο διαφορετικοί κόσμοι. Επομένως, το μόνο που θα μπορούσε να γίνει είναι να έχουμε δύο players που θα παίζουν ταυτόχρονα το ίδιο υλικό. Η μία τηλεόραση ρυθμισμένη, όπως πρέπει και η άλλη το ίδιο. Το υλικό στην μία θα είναι 4Κ και στην άλλη 2Κ...

Αν όμως το κάνουμε αυτό, η χρωματική διαφορά υπέρ της 4Κ θα κάνει μπαμ και θα μπερδέψει τα πράγματα. Αν κάνω λάθος διορθώστε με..
 
Re: Απάντηση: Τερματίσαμε? Ταβανώσαμε?

Πάντως θα ήταν ενδιαφέρον να διοργανώσουμε ένα side by side συγκριτικό μεταξύ δυο τηλεοράσεων της ίδιας μάρκας με βασική διαφορα την ανάλυση του πάνελ (2K vs 4K) και κοινη πηγή ένα 4Κ player. Φυσικά απαιτείται equalization φωτεινότητας, οξύτητας, χρωματικής ισορροπίας σε Rec 709, θερμοκρασίας λευκού και φυσικά απενεργοποίησης του HDR και λοιπών enhancements.
Αυτό θα ήταν τέλειο!
Γίνεται όμως να απενεργοποιήσει κανείς το HDR? ΔΗλαδη εχει καποιο option στο menu που το βαζεις στο off ή θελει καποιο ειδικό μαραφετι?