Τερματίσαμε? Ταβανώσαμε?

Απάντηση: Re: Απάντηση: Τερματίσαμε? Ταβανώσαμε?

Αυτό θα ήταν τέλειο!
Γίνεται όμως να απενεργοποιήσει κανείς το HDR? ΔΗλαδη εχει καποιο option στο menu που το βαζεις στο off ή θελει καποιο ειδικό μαραφετι?

Και να υπήρχε, θα έμπαινε το μαγουλομωρό στο κρυφό μενού να απενεργοποιήσει το κλείσιμο του HDR...είναι φόλα ερωτευμένος με δαύτο!!:flipout:
 
Απάντηση: Re: Τερματίσαμε? Ταβανώσαμε?

Nope...δεν γίνεται τότε. Σου λέω γιατί:

Αν ρυθμίσεις χρωματικά την 4Κ κατά REC709 και της πετάξεις υλικό γραμμένο σε DCI ή και 2020 σου λέω εγώ, αυτό που θα βλέπεις θα είναι κουκουρούκου. Από την άλλη, το ίδιο θα συμβεί και στην 2Κ. Η ρύθμιση των δύο συσκευών πρέπει να γίνει με διαφορετικά πάτερνς ειδικά στον τομέα της οξύτητας/ευκρίνειας. Είναι δύο διαφορετικοί κόσμοι. Επομένως, το μόνο που θα μπορούσε να γίνει είναι να έχουμε δύο players που θα παίζουν ταυτόχρονα το ίδιο υλικό. Η μία τηλεόραση ρυθμισμένη, όπως πρέπει και η άλλη το ίδιο. Το υλικό στην μία θα είναι 4Κ και στην άλλη 2Κ...

Αν όμως το κάνουμε αυτό, η χρωματική διαφορά υπέρ της 4Κ θα κάνει μπαμ και θα μπερδέψει τα πράγματα. Αν κάνω λάθος διορθώστε με..

Σωστό αυτό, δεν το είχα σκεφτεί. Έστω και έτσι, θα βγάλουμε κάποια συμπεράσματα πάντως. Το ότι η 4Κ θα έχει πολύ πιο πλούσιο και βαθύ χρώμα είναι αυτονόητο. Πιο πολύ θα εστιάσουμε στην αναλυτικότητα της εικόνας.
 
Re: Απάντηση: Τερματίσαμε? Ταβανώσαμε?

Επομένως, το μόνο που θα μπορούσε να γίνει είναι να έχουμε δύο players που θα παίζουν ταυτόχρονα το ίδιο υλικό. Η μία τηλεόραση ρυθμισμένη, όπως πρέπει και η άλλη το ίδιο. Το υλικό στην μία θα είναι 4Κ και στην άλλη 2Κ...

Δεν ειναι δύσκολο (απο πλευράς υλικού τουλάχιστον)

Πολλά UHD δισκάκια (όπως αυτο που δοκίμασα) έχουν μέσα και 2ο δισκάκι με το απλό BD

Αν όμως το κάνουμε αυτό, η χρωματική διαφορά υπέρ της 4Κ θα κάνει μπαμ και θα μπερδέψει τα πράγματα. Αν κάνω λάθος διορθώστε με..

Κάπως έτσι το αντιλήφθηκα κι εγώ απο την σύντομη δοκιμή / σύγκριση που έκανα

Ωστόσο, έμεινα στο "αποτέλεσμα", που ήταν η πιο εντυπωσιακή εικόνα του UHD


Αυτό θα ήταν τέλειο!
Γίνεται όμως να απενεργοποιήσει κανείς το HDR? ΔΗλαδη εχει καποιο option στο menu που το βαζεις στο off ή θελει καποιο ειδικό μαραφετι?

Απο την πηγή, χλωμό (στο Samsung 8500 uhd player παντως δεν γίνεται)

Γίνεται όμως απο την TV, νομίζω
 
Απάντηση: Re: Τερματίσαμε? Ταβανώσαμε?

Σωστό αυτό, δεν το είχα σκεφτεί. Έστω και έτσι, θα βγάλουμε κάποια συμπεράσματα πάντως. Το ότι η 4Κ θα έχει πολύ πιο πλούσιο και βαθύ χρώμα είναι αυτονόητο. Πιο πολύ θα εστιάσουμε στην αναλυτικότητα της εικόνας.

Ναι, αλλά, ξέρεις πως είναι αυτά τα πράγματα...το μάτι το άτιμο θα μας προδώσει. Π.χ. κάνεις ένα πείραμα με δυο μέσα που έχουν διαφορετική φωτεινότητα και λες στους παρευρισκομένους ''εστιάστε μόνο στο κόντραστ'', 9 στους 10 θα σου πουν ότι αυτή με την μεγαλύτερη φωτεινότητα είχε καλύτερη αντίθεση παρότι οι συσκευές είναι μετρημένες με το ίδιο κόντραστ. Τώρα θα μου πεις...ναι, αλλά, εξαρτάται και τι σκηνές περιελάμβανε το συγκριτικό και εκεί μπερδεύεται ακόμα πιο πολύ το πράγμα.:D
 
Θα μπορούσα να τραβήξω non-HDR 4Κ clips με την Sony A6300 και τον zeis 24 1.8 που ξυρίζει και να τα δούμε.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Ναι, αλλά, ξέρεις πως είναι αυτά τα πράγματα...το μάτι το άτιμο θα μας προδώσει. Π.χ. κάνεις ένα πείραμα με δυο μέσα που έχουν διαφορετική φωτεινότητα και λες στους παρευρισκομένους ''εστιάστε μόνο στο κόντραστ'', 9 στους 10 θα σου πουν ότι αυτή με την μεγαλύτερη φωτεινότητα είχε καλύτερη αντίθεση παρότι οι συσκευές είναι μετρημένες με το ίδιο κόντραστ. Τώρα θα μου πεις...ναι, αλλά, εξαρτάται και τι σκηνές περιελάμβανε το συγκριτικό και εκεί μπερδεύεται ακόμα πιο πολύ το πράγμα.:D

Συμφωνώ, ένα τσακ να έχει διαφορά σε φωτεινότητα ή sharpness, κοροιδευεται το ματι. Για το χρώμα πάντως, το πολύ-πολύ να αφαιρέσουμε λίγο τον κορεσμό από την 4Κ ώστε να έρθει λίγο πιο κοντα.
 
Σύριε, θα σου πω κάτι...

Ξέρεις πολύ καλά ότι όλη η εικόνα είναι αλυσίδα. Δεν υπάρχει μόνο ένα πραγματάκι αλλά πολλά. Τώρα μιλάμε για την ανάλυση και κατά πόσο αυτή γίνεται αντιληπτή. Είναι βασικό να περιορίσουμε (όσο το δυνατόν) το πεδίο μόνον σε αυτόν τον παράγοντα, διότι 1000:1 να αυξήσεις το κόντραστ, παίρνεις άλλο αποτέλεσμα, λίγο το χρωματικό να αλλάξεις, παίρνεις άλλο....και θα σε πάω παρακάτω, επειδή μιλάμε για το αποτέλεσμα.

Ας υποθέσουμε ότι έχουμε 3 όμοιες τηλεοράσεις. Μία 4Κ και άλλες 2 2Κ. Ρυθμίζουμε και τις τρεις κατά τα πρότυπα. Λέμε στον κόσμο να εστιάσει μόνον στην ευκρίνεια της εικόνας (όσο αυτό είναι δυνατόν) και τροφοδοτούμε τις συσκευές με σήμα:

4Κ 24 καρέ την 4Κ
2Κ 24 καρέ την 2Κ
2Κ 60 καρέ την 2Κ


Για πες μου...ποια φαντάζεσαι ότι θα πουν έχει την μεγαλύτερη ευκρίνεια από κοινή απόσταση θέασης.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Θα μπορούσα να τραβήξω non-HDR 4Κ clips με την Sony A6300 και τον zeis 24 1.8 που ξυρίζει και να τα δούμε.

Well done my boy!! You got yourself a job!!:flipout:
 
Τουλαχιστον οσον αφορα τα ρυθμιστικα της οξυτητας (ακομα και οταν αυτα ειναι στο 0%) δεν ξερουμε η 4Κ tv τι οξυτητα εχουν αποφασισει να βγαζει σε σχεση με την 1080 Tv. Θελει πολλη δουλεια και ψαξιμο να ρυθμιστουν οσο το δυνατον το ιδιο.

Υ.Γ.
Σε ξενη Tv δεν μπαινω σε κρυφο μενου, για να μην καταληξει σαν κανενα galaxy note 7.
Aν παρόλα αυτα, ηταν εμμεση προσκληση να συμμετασχω σε καποιο τεστ, το δεχομαι και αποδεχομαι. :proud:
 
Χρειάζεται όντως δουλίτσα με patterns πριν το test ώστε να σιγουρευτούμε πως οι τηλεοράσεις δεν κάνουν "μαιμουδιες" στο background. Γίνεται πάντως.
 
Απάντηση: Re: Τερματίσαμε? Ταβανώσαμε?

Πάμε να το κάνουμε πρακτικό Ναθαναήλ....

Έχουμε ένα μόνιτορ 1020χ1080. Παίρνουμε μια φωτογραφία 8Κ και την βλέπουμε στο μόνιτορ. Λόγω downscale δεν προσλαμβάνουμε όλη την πληροφορία...λογικό. Παίρνουμε την ίδια φωτογραφία (ή την ορίτζιναλ φωτογραφία στα 2Κ) και την συμπιέζουμε στα 1920χ1080. Την ξαναβλέπουμε στο ίδιο μόνιτορ. Έχει καμμία διαφορά?

Έκανα μία δοκιμή, με μία φωτογραφία με αρχική ανάλυση 4608Χ3456 σε μορφή tiff, και την έσωσα επίσης σε tiff, σε ανάλυση 1600Χ1200, (με ανάλυση μόνιτορ 1920Χ1200). Για να είμαι ειλικρινής περίμενα ότι θα δω διαφορές, αλλά αν υπάρχουν δεν είναι καθόλου εύκολα εμφανείς σε πλήρη οθόνη!

ΥΓ. Την έσωσα σε tiff γιατί το σώσιμο σε jpg είναι απωλεστικό, οπότε υπάρχουν έτσι κι αλλιώς διαφορές σε αυτή τη περίπτωση, και εμφανείς μάλιστα (συγκεκριμένα στην ίδια εικόνα, ο θόρυβος στον ουρανό έχει έντονη διαφορά στο jpg).
 
Re: Απάντηση: Re: Τερματίσαμε? Ταβανώσαμε?

Μάλιστα. Το διάβασα Ηλία. Φυσικά δεν πρόκειται να κάνω το λάθος να πάρω θέση σε τόσο εξειδικευμένα πράγματα τα οποία απαιτούν ειδικές γνώσεις. Συνεπώς, περιμένω τους επαΐοντες να παρέμβουν στο νήμα. Πάμε σ' αυτά που καταλαβαίνω...

Καταλαβαίνω, λοιπόν, ότι ο εν λόγω επιστήμονας (ο οποίος δεν είναι ειδικός επι του θέματος, είναι άλλο το αντικείμενό του...) επικαλείται 3 ή 4 έρευνες για να στηρίξει τα λεγόμενά του. Ως εδώ όλα καλά. Σε ρωτάω λοιπόν: Γιατί το 1 arc έχει καθιερωθεί στην οφθαλμολογική κοινότητα? Είναι κάποια παγκόσμια συνωμοσία που θέλει να θάψει την αλήθεια? Και για ποιο λόγο? Και στο πάω παρακάτω...

Όλοι όσοι υποστηρίζουν την επικρατούσα θεωρία με τεστ και ριβιούς μηχανημάτων επιβεβαιώνοντας αυτούς τους περιορισμούς, είναι στημένοι, αυθυποβαλλόμενοι ή τυφλοί? Διότι, τουλάχιστον στον χώρο μας (εικόνα), απ' όσα έχω διαβάσει, πάντα επιβεβαιώνονται με τον έναν ή άλλο τρόπο τα πινακάκια. Αν έχεις διαβάσει τα αρχικά ριβιού τηλεοράσεων 4Κ vs 2K όλα τα ίδια γράφουν σχετικά με την διακριτική ικανότητα και τις αποστάσεις.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

@malakudi,

φυσικά και βοηθάει το πείραμα, άλλωστε, και τα πινακάκια μετά από πειράματα και έρευνες έχουν καθιερωθεί. Σ' αυτό δεν νομίζω κανένας να διαφωνεί. Η ερώτηση που έκανα στον Ηλία, ισχύει και για σένα εφόσον θέλεις να απαντήσεις.

Ειδκός δεν είναι αλλά η δουλειά του είναι να ανιχνεύει αδιόρατα αστρα .. δεν είναι καθόλου άσχετο με το θέμα μας.

Κοίτα .. οταν πήγα στο οφθαλμίατρο για πρεβυωπία δεν πήγα γιατί δεν έβλεπα την τρίχα του μοντέλου της Λορεάλ που πετάει αλλά γιατί δεν μπορούσα να διαβάσω τα γραμματάκια στα φάρμακα. Ακριβώς αυτό είναι που ενδιαφέρει και τους οφθαλμίατρους και εκεί μετράει το arc min 1. Δεν τους νοιάζει αν βλέπεις την τρίχα αληθωφανώς (λεπτή λεία και λαμπερή) ή σαν μουντό νήμα (η έλειψη ανάλυσης και το aliasing (δοντάκια) μπορεί να κανει μια τέτοια τρίχα να φαίνεται σαν μουντό δίκλωνο νήμα με διπλάσιο πάχος) .. ουτε του νοιάζει αν το χορτάρι του Γουέμπλευ φαίνεται σαν πράσινη σούπα ..

Πριν δυο-τρία χρόνια σε σχετική συζήτηση είχα ανεβάσει μια γκρι γραμμη σε γκρι φόντο (κοντραστ κάπου 2:1) την οποία τότε την έβλεπα στην οθόνη μου των 90dpi (όσο και μια 50in 4K) από τα 4-5 μέτρα.

Τα ρηβιου τηλεοράσεων που λές (δεν εχω διαβασει ουτε ένα τα τελευταία χρόνια ..) εξετάζουν την ευκρίνεια με ασυμπίεστα καρέ ή με συμπιεσμένα AVC 4:2:0 ??. Διότι η συνήθης συμπίεση περιέχει τουλάχιστον chroma subsampling + lowpass filter 0.5f (το τελευταίο σύμφωνα με Nuiqvist υποχρεωτικό για να μην έχεις aliasing moire ..αλλα και βολικό γιατι μειώνει το απαιτουμενο bitrate)

Αν θέλουμε να απομονώσουμε την διακριτότητα του μέσου απο τυχόν επηρεασμούς απο συμπίεση και λοου παςς, θα έλεγα οτι το τέστ καλό είναι να γίνει σε tiff απο καρέ φωτογραφικο RAW σαν αυτα του Dpreview https://www.dpreview.com/reviews/im...n=full&widget=390&x=0.008533945&y=0.281654447 .. μετατροπή σε tiff με ουδετερο raw converter (Rawtherapee) και ρεσαμπλινγ σε 4K & 2K .. και θα έλεγα τεστάρισμα στην ίδια 4Κ οθόνη .. για το 2Κ καρε μπορεί να χρησιμοποιηθεί to ίδιο 4Κ καρέ με mosaic 2X2 του Photoshop για να μην παίζει ρόλλο ο αλγόριθμος resampling ..
 
Το τελευταίο όμως δεν θα είναι αντιπροσωπευτικό του τι θα βλέπουμε στην πραγματικότητα στο σαλόνι μας. Γι αυτό είναι απαραίτητο η σύγκριση να γίνει με υπάρχον υλικό 4K video/film.
 
Τακη, θες δηλ. να απαντήσουμε στο άλλο νημα " αξίζει να πάρω 4Κ TV" ?. Εγώ θεώρησα οτι το παρόν νήμα επιζητεί μια τεχνική προσέγγιση και αρα πρέπει οι παράμετροι να εξεταστουν χωριστά.

Για παράδειγμα η α6300 πιθανότατα (εξαρτάται βέβαια απο το είδος της λήψης και το περιεχόμενο ..) δεν χρησιμοποιεί επαρκές bitrate για 4Κ .. αυτό μπορει να εισαγάγει μια θολούρα είτε λόγω συμπίεσης είτε λόγω low pass filter/denoise etc ..
 
Last edited:
Το ένα δεν αναιρεί το άλλο, αλλά πρέπει η σύγκριση να γίνεται σε ρεαλιστική βάση. Δεν βλέπουμε patterns στο home cinema, αλλά ταινίες και videos.
 
Απάντηση: Re: Τερματίσαμε? Ταβανώσαμε?

Για παράδειγμα η α6300 πιθανότατα (εξαρτάται βέβαια απο το είδος της λήψης και το περιεχόμενο ..) δεν χρησιμοποιεί επαρκές bitrate για 4Κ .. αυτό μπορει να εισαγάγει μια θολούρα είτε λόγω συμπίεσης είτε λόγω low pass filter/denoise etc ..

Πάντως για την 6300 έχω διαβάσει στα reviews πολύ καλές κριτικές για το 4Κ video της (κάποιοι θεωρούν ότι προσφέρει σχεδόν broadcast quality) γι'αυτο προσφέρθηκα να τραβήξω μερικά πλάνα. Από υλικό 4Κ πάντως έχουμε να φαν και οι κότες.
 
Re: Απάντηση: Re: Τερματίσαμε? Ταβανώσαμε?

Πάντως για την 6300 έχω διαβάσει στα reviews πολύ καλές κριτικές για το 4Κ video της (κάποιοι θεωρούν ότι προσφέρει σχεδόν broadcast quality) γι'αυτο προσφέρθηκα να τραβήξω μερικά πλάνα. Από υλικό 4Κ πάντως έχουμε να φαν και οι κότες.

Δηλαδή πιστεύεις οτι τα 50Mbps @1080p30 είναι υπερβολή ?. Διότι αναλογικά το 4Κ θα έπρεπε να έχει 200Mbps για ίδια ποιότητα αντι των 100 που δίνει. ΟΚ .. στην πραγματικότητα είναι κάπως λιγότερο απο 4Χ για τεχνικούς λόγους αλλά οχι 2Χ .. πιο κοντα σε 3Χ θα έλεγα ..
Επίσης αν θυμάμαι καλά οι Sony (και όχι μόνο) χρησιμοποιούν απλούστερη κωδικοποίηση που μειώνει την αποτελεσματικότητα στα 100Mbps (δεν χρησιμοποιούν B-frames, χρησιμοποιούν 4-slices, νομίζω οτι δεν χρησιμοποιούν και Cabac ή adaptive 8X8 transform (ένα απο τα δύο λείπει) .. όλα αυτα μπορεί να κάνουν και 30% πτώση αποτελεσματικότητας .. αν μπορέσω να δουλέψω ξανα (το έχασα μετα απο κρασάρισμα) το Elecard steam-eye analyzer θα μπορέσουμε να δούμε ..

Πάντως το δύσκολο τεστ είναι ενα πανάρισμα σε ευρυγώνιο κάδρο με πολλή λεπτομέρεια/δυσκολία (φύλλα-χορτα-κανενα σιντριβάνι-κάπως ψηλό ISO) και με μεγάλο βάθος πεδίου .. αν θέλεις κάντο. Aν το περάσει αυτό κοιμήσου ήσυχος ;)
 
Κοιτά, τις καλές κριτικές για το video 4K της Sony (εκτός του rolling shutter) δεν τις έχω γράψει εγώ αλλά οι reviewers. Λένε πως τραβάει σε 6Κ και κανει εςωτερικο convert σε 4Κ. Το μόνο που μπορώ να πω είναι πως στα μάτια μου όντως το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό. Αν τραβήξω όμως για τους σκοπούς του test δεν θα κάνω κανένα πανάρισμα, παρα μόνο στατικό ευρυγώνιο πλάνο με τρίποδο με κάδρο λεπτομέρειας όπως προτείνεις και εσυ. Σε κάθε περίπτωση όμως, στο test θα πρέπει να έχουμε Professional 4K υλικό του εμπορίου.
 
Ηλία, για ποια ασυμπίεστα βίντεο μιλάς? Όλα συμπιεσμένα είναι. Τα ριβιού των τηλεοράσεων γίνονται με το γνωστό συμπιεσμένο υλικό είτε σε 2Κ είτε σε 4Κ, οπότε δεν υπάρχει θέμα. Έγραψες διάφορα, αλλά, αυτό που ρώτησα έμεινε ακόμα εκεί αναπάντητο. Το ξαναρωτάω...

Υπάρχει κάποια παγκόσμια συνωμοσία υποβάθμισης της ανθρώπινης όρασης και διακριτικής ικανότητας? Και αν ναι, γιατί?

Σωτήρη,

αν εξαιρέσεις τον θόρυβο της συμπίεσης (λογικό), διακρίνεις άλλες διαφορές στις δύο εικόνες (διαφορές πληροφορίας)? Θενκς Σωτήρη!! Ακριβώς τα ίδια βλέπουμε ή μάλλον δεν βλέπουμε...