- 29 April 2011
- 2,571

Κλισέ σύνηθες στον χώρο του rock : “too old to rock’n’ roll , too young to die”.
Κλισέ σύνηθες στα δελτία τύπου και στις ανάλαφρες, δημοσιογραφικές παρουσιάσεις δίσκων νο. 1 : «Μετά από δέκα χρόνια απουσίας , ο ….. επιστρέφει και μας χαρίζει έναν από τους καλύτερους δίσκους του».
Κλισέ σύνηθες στις παρουσιάσεις δίσκων σε περιοδικά ευρείας κυκλοφορίας νο. 2 « Τις τελευταίες βδομάδες ο καινούργιος δίσκος του τάδε δεν λέει να αφήσει το πλατώ ή την συρταριέρα».
Ε λοιπόν, ο μόνος που θα μπορούσε να κονιορτοποιήσει το πρώτο κλισέ και να επιβεβαιώσει περίτρανα το δεύτερο και τρίτο ,δεν είναι άλλος από τον David Bowie, τον 66χρονο καλλιτέχνη που με το The Next Day έχει βαλθεί να μας τρελλάνει ( κλισέ; )
Η αλήθεια είναι ότι το The Next Day” είναι ο καλύτερος δίσκος του Bowie από την εποχή του «Scary Monsters and Super Creeps» (1981) και τουλάχιστον εφάμιλλος . Μπορεί ο πολύς Robert Fripp να μην δέχτηκε να παίξει κιθάρα για πολλοστή φορά σε δίσκο του, όμως δέχθηκαν προθύμως και ασμένως οι David Torn, Tony Levin, Earl Slick. Σιγά μην κολλούσε στον Fripp.
14 τραγούδια, τα 13 από πολύ καλά έως εξαιρετικά, ( το “If you can see me” είναι απλώς unlistenable) , τα πρώτα έξη ακούγονται μονορούφι ξανά και ξανά και ξανά, οι μνήμες από «Ziggy Stardust», «Heroes», «Scary Monsters» ακόμα και «The Man who sold the world» ξεπηδούν διαρκώς, εδώ κι εκεί bits and pieces που ενώνουν ένα ένδοξο παρελθόν με ένα εξ ίσου ένδοξο παρόν, μεγάλη συνθετική φλέβα, κομψότητα στην έκφραση, υψηλή αισθητική, έξοχο γκρούπ.
Συστήνεται ; Ανεπιφύλακτα, με κλειστά μάτια , αβλεπί και sans voir.
ΥΓ. Το closin track "Heat" θυμίζει τον Scott Walker των πρόσφατων χρόνων ( εάν ο τελευταίος είχε ταλέντο) !!!!