ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 2

Αν ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο μπορεί να εξασφαλίσει, δωρεάν φοίτηση και εισαγωγή μετά από πανελλήνιες εξετάσεις (ώστε να είναι σύννομο με την ισοπολιτεία που ευαγγελίζεται το σύνταγμα), καθώς και κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές αλλά και καθηγητικό προσωπικό τουλάχιστον εφάμιλλα με αυτά του δημοσίου πανεπιστημίου, τότε προσωπικά δεν έχω κανένα απολύτως πρόβλημα με την ίδρυσή του.
 
Απάντηση: Re: ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 2

Αν ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο μπορεί να εξασφαλίσει, δωρεάν φοίτηση και εισαγωγή μετά από πανελλήνιες εξετάσεις (ώστε να είναι σύννομο με την ισοπολιτεία που ευαγγελίζεται το σύνταγμα), καθώς και κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές αλλά και καθηγητικό προσωπικό τουλάχιστον εφάμιλλα με αυτά του δημοσίου πανεπιστημίου, τότε προσωπικά δεν έχω κανένα απολύτως πρόβλημα με την ίδρυσή του.

Ολα σωστά όσα γράφεις,κατά την γνώμη μου.
Και απεξάρτηση απο τον αρχικό χρηματοδότη ,εάν μιλάμε για οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια.Να μην γίνει ΠΑΕ το Πανεπιστήμιο.;) Και πουλάει και μπλουζάκια τού Ριβάλντο...............
 
Με το να ζητώ τουλάχιστον εφάμιλλο προσωπικό, προσπαθώ να εξασφαλίσω ότι το πτυχίο που θα δίνει το πανεπιστήμιο δεν θα χαρίζεται αλλά θα κερδίζεται. Το αν θα έχει πάνω στον πάπυρο διαφήμιση της εταιρίας που χρηματοδοτεί το πανεπιστήμιο, ή φωτογραφία του ιδιοκτήτη, λίγο με ενδιαφέρει.
Όσο για την διοικητική και κυρίως την οικονομική αυτοτέλεια, θα προτιμούσα να μην υπήρχε. Δεν θα ήθελα να δω πάλι τιμολόγια για τζακούζι, όπως αυτά του Παντείου πανεπιστημίου.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 2

Με το να ζητώ τουλάχιστον εφάμιλλο προσωπικό, προσπαθώ να εξασφαλίσω ότι το πτυχίο που θα δίνει το πανεπιστήμιο δεν θα χαρίζεται αλλά θα κερδίζεται. Το αν θα έχει πάνω στον πάπυρο διαφήμιση της εταιρίας πυ χρηματοδοτεί το πανεπιστήμιο, ή φωτογραφία του ιδιοκτήτη, λίγο με ενδιαφέρει.
Όσο για την διοικητική και κυρίως την οικονομική αυτοτέλεια, θα προτιμούσε να μην υπήρχε. Δεν θα ήθελα να δω πάλι τιμολόγεια για τζακούζι, όπως αυτά του Παντείου πανεπιστημίου.

Δεν εχει καμια σημασια τι λες εσυ και τι λεω εγω. Η αγορα εργασιας θα κρινει αν ειναι καλο ενα ιδρυμα ή οχι και καλο θα ηταν να αφησουμε στην παντα τους ρομαντισμους. Αυτο που γινεται παντου θα γινει και εδω. Π.χ. αν παρεις πτυχιο ηλεκτρολογου απο το Πετρος Μακρης University of Athens και ψαξεις για μεταπτυχιακο στην Αγγλια και γελανε οι αγγλοι με το πτυχιο σου, τι αλλη αποδειξη θα χρειαζεται για να χαρακτηριστει ενα ιδρυμα "της πλακας"? Αλλωστε, αυτο συμβαινει αρκετα και σημερα. Ακους το "μονο απο Αθηνα, μιστερ".
 
Last edited:
Καλά αυτός ο μύθος τής παντοδύναμης αγοράς εργασίας πόσο ακόμα θα γοητευει??
H Παιδεία είναι δημόσιο αγαθό και όχι αγαθό τού κάθε κατεργάρη.Και απ´όσα έχω διαβάσει κανείς δεν μιλά για το τί παιδεία θέλει.Ουτε η δεξιά ούτε η άλλη δεξιά μάς ξεκαθαρίζουν πώς φαντάζονται την παιδεία.
Για να ιδρυθούν ιδιωτικά παν/ια,θά πρέπει να εξασφαλίζεται ο κανόνας τής ισονομίας και τής ισότητας τών πολιτών.Αυτό είναι πάνω απ´όλα στο Συνταγμα.Και ασφαλώς υπάρχει και το θέμα τών διδάκτρων.Εδώ θα μάς φέρνουν τον κάθε Βρεττανό τυπάκο να μας τον παρουσιάζουν σαν Πανεπιστημιακό αστέρα και θα χρεώνουν απλησίαστα δίδακτρα.
Η θα γεμίσουν με καθηγητές Τ.Ε.Ι.,τα πανεπιστήμιά τους.???
 
Καλά αυτός ο μύθος τής παντοδύναμης αγοράς εργασίας πόσο ακόμα θα γοητευει??
H Παιδεία είναι δημόσιο αγαθό και όχι αγαθό τού κάθε κατεργάρη.Και απ´όσα έχω διαβάσει κανείς δεν μιλά για το τί παιδεία θέλει.Ουτε η δεξιά ούτε η άλλη δεξιά μάς ξεκαθαρίζουν πώς φαντάζονται την παιδεία.
Για να ιδρυθούν ιδιωτικά παν/ια,θά πρέπει να εξασφαλίζεται ο κανόνας τής ισονομίας και τής ισότητας τών πολιτών.Αυτό είναι πάνω απ´όλα στο Συνταγμα.Και ασφαλώς υπάρχει και το θέμα τών διδάκτρων.Εδώ θα μάς φέρνουν τον κάθε Βρεττανό τυπάκο να μας τον παρουσιάζουν σαν Πανεπιστημιακό αστέρα και θα χρεώνουν απλησίαστα δίδακτρα.
Η θα γεμίσουν με καθηγητές Τ.Ε.Ι.,τα πανεπιστήμιά τους.???

Ελα βρε Σπυρο. Για ποιο μυθο μιλας? "Αγορα εργασιας" δεν ειναι μονο οι επιχειρήσεις. "Αγορα εργασιας" ειναι ο οποιοσδηποτε θα κρινει, οχι αβιαστα βεβαια, το πτυχιο σου. Ενας φιλος μου μετα το Μετσοβιο πηγε στο ΜΙΤ για μεταπτυχιακο. Ξοδεψε καπου 80000-100000 η οικογενεια του αλλα μολις τελειωσε, το ΜΙΤ τον εβαλε σε μια δουλεια για ενα χρονο που του απεφερε τα λεφτα που ειχε ξοδεψει συν τα τρεχοντα εξοδα εκεινης της χρονιας. Δηλαδη, αυτος που τον πληρωνε, εκρινε το ΜΙΤ. Τι αλλη αποδειξη χρειαζεται ενα ιδρυμα? Αυτο ομως συμβαινει και στη χωρα μας. Άλλο το Μετσοβιο και αλλο τα υπολοιπα. Άλλο το Καποδιστριακο και αλλο τα Γιαννινα. Εκανα ενα χρονο στο φυσικο Θεσσαλονικης και μετα ηρθα Αθηνα. Ε, καμια σχεση το επιπεδο. Η μερα με τη νυχτα και αυτο το γνωριζει οποιος τον αφορα το θεμα. Δεν εχω λογο να πω ψεματα.

Για να μη μιλησω για τα διαφορα ΜΒΑ....
 
Last edited:
Πέτρο υπάρχει εγγύηση ότι εδώ θα λειτουργήσουν Πανεπιστήμια τέτοιου επιπέδου??Δεν τα συμφέρει.
Και εμένα δεν με αφορούν μόνον οι οικογένειες που ,καλώς,μπορούν να αντέξουν υψηλά δίδακτρα για το παιδί τους.
Οσον αφορά για την αξιολόγηση τών Πανεπιστημίων αυτή πρέπει να γίνει οπωσδήποτε.
Εάν ιδρυθουν ιδιωτικά,να ισχύει και γι´αυτά ότι και για τα Δημόσια.Αυτό δεν μάς το λέει ουτε ο Καραμανλής ούτε το Γιωργάκι.Αυτοί δεν λένε τίποτα.
 
Με συγχωρείς Πέτρο αλλά σε ότι αφορά τα κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα το Μετσόβιο δεν υπερτερεί ΠΟΥΘΕΝΑ έναντι κάποιας άλλης πολυτεχνικής σχολής. Και σε πληροφορώ ότι υπάρχουν Πανεπιστημιακά τμήματα στην επαρχία που είναι κατά πολύ καλύτερα και χρόνια πιο μπροστά από τα αντίστοιχα της Αθήνας. Παραδείγματα πολλά. Το τμήμα ηλεκτρολόγων και μηχανικών Η/Υ της Πάτρας, τα τμήματα πληροφορικής τους Πανεπιστημίου Κρήτης, το τμήμα Φυσικής στα Ιωάννινα όσον αφορά την Αστροφυσική είναι μερικά από αυτά.

Τώρα το πόσο η αγορά εργασίας θα πρέπει να καθορίζει το πρόγραμμα και το επίπεδο των πανεπιστημιακών σπουδών είναι ένα θέμα που σηκώνει μεγάλη κουβέντα. Μην βλέπεις μόνο τη γίνεται στην Αγγλία και στις ΗΠΑ. Δες τί γίνεται και σε άλλες χώρες όπως η Γερμανία, ή η Γαλλία για παράδειγμα. Γιατί θα πρέπει το εκπαιδευτικό μας πρότυπο να είναι η Αγγλία δηλαδή; Επειδή έκανε την πανεπιστημιακή εκπαίδευση φάμπρικα; Πόσο μας ταιριάζει αυτή η προοπτική; Όσο για τον φίλο σου, το γεγονός ότι βρέθηκαν 80.000 ευρώ, δεν αποτελεί δεδομένο για τον μέσο οικογενειακό προϋπολογισμό. Ούτε και πρέπει να αντιμετωπίζεται έτσι. Ούτε φυσικά αρκούν 80.000 ή και 200.000 για να κάνεις μεταπτυχιακό στο ΜΙΤ. Άλλα πράγματα τον έβαλαν εκεί, και τα ίδια ακριβώς εκτιμά και η εταιρία που τον πληρώνει όσο τον πληρώνει τώρα.
 
Last edited:
Πέτρο υπάρχει εγγύηση ότι εδώ θα λειτουργήσουν Πανεπιστήμια τέτοιου επιπέδου??Δεν τα συμφέρει.

Θα φτιαχτουν αυτα που σηκώνει η αγορα της Ελλαδας και αν ειναι αξυπνοι θα τσιμπισουν και απο Βαλκανια, Τουρκια και μεση ανατολη. Το συνολικο εξοδο για την εκπαιδευση καθε Ελληνοπουλου ειναι απιστευτο. Αν δε δωσει μία καποιος μεχρι το πανεπιστημιο, του μενουν πολλα λεφτα για σπουδες στην Ελλαδα ή εξω. Θα παραμεινουν και τα δημοσια που πιστευω πως θα αναβαθμιστουν κιολας. Για μενα το προβλημα ειναι η παραπαιδεια και το συστημα που την τροφοδοτει.

Και εμένα δεν με αφορούν μόνον οι οικογένειες που ,καλώς,μπορούν να αντέξουν υψηλά δίδακτρα για το παιδί τους.

Ουτε εμενα, ουτε και κανεναν. Αυτοι εχουν τροπο ετσι κι αλλιως.

Οσον αφορά για την αξιολόγηση τών Πανεπιστημίων αυτή πρέπει να γίνει οπωσδήποτε.
Εάν ιδρυθουν ιδιωτικά,να ισχύει και γι´αυτά ότι και για τα Δημόσια.Αυτό δεν μάς το λέει ουτε ο Καραμανλής ούτε το Γιωργάκι.Αυτοί δεν λένε τίποτα.

Συμφωνω απολυτως

:ernaehrung004:
 
Απάντηση: Re: ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 2

Με συγχωρείς Πέτρο αλλά σε ότι αφορά τα κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα το Μετσόβιο δεν υπερτερεί ΠΟΥΘΕΝΑ έναντι κάποιας άλλης πολυτεχνικής σχολής. Και σε πληροφορώ ότι υπάρχουν Πανεπιστημιακά τμήματα στην επαρχία που είναι κατά πολύ καλύτερα και χρόνια πιο μπροστά από τα αντίστοιχα της Αθήνας. Παραδείγματα πολλά. Το τμήμα ηλεκτρολόγων και μηχανικών Η/Υ της Πάτρας, τα τμήματα πληροφορικής τους Πανεπιστημίου Κρήτης, το τμήμα Φυσικής στα Ιωάννινα όσον αφορά την Αστροφυσική είναι μερικά από αυτά.

Ποια επαγγελματικα δικαιωματα? Δεν αναφερομαι σε αυτα. Οσο για το φυσικο Ιωαννινων, εχω ιδία αποψη. Μια κβαντο εκει, 2 στην Αθηνα. Η υλη της μιας των Ιωαννινων δε φτανει ουτε την πρωτη απο τις δυο των Αθηνων. Για το τμημα αστροφυσικης των Ιωαννινων δε γνωριζω τιποτα, αλλα των Αθηνων ειναι πολυ καλο. Εχω κανει την πτυχιακη μου σε θεμα αστροφυσικης και ειχα κοντινότερη επαφη με τον τομεα. Ο Δανεζης και ο Θεοδοσιου, που εχουν την εκπομπη στην ΕΤ3, ειναι απο την Αθηνα. Παρεπιπτοντως, να πω πως ο Δανεζης ειναι απο τους καλυτερους ανθρωπους που εχω γνωρισει ποτε, οσο τον γνωρισα βεβαια. :grinning-smiley-043

Τώρα το πόσο η αγορά εργασίας θα πρέπει να καθορίζει το πρόγραμμα και το επίπεδο των πανεπιστημιακών σπουδών είναι ένα θέμα που σηκώνει μεγάλη κουβέντα. Μην βλέπεις μόνο τη γίνεται στην Αγγλία και στις ΗΠΑ. Δες τί γίνεται και σε άλλες χώρες όπως η Γερμανία, ή η Γαλλία για παράδειγμα. Γιατί θα πρέπει το εκπαιδευτικό μας πρότυπο να είναι η Αγγλία δηλαδή; Επειδή έκανε την πανεπιστημιακή εκπαίδευση φάμπρικα; Πόσο μας ταιριάζει αυτή η προοπτική; Όσο για τον φίλο σου, το γεγονός ότι βρέθηκαν 80.000 ευρώ, δεν αποτελεί δεδομένο για τον μέσο οικογενειακό προϋπολογισμό. Ούτε και πρέπει να αντιμετωπίζεται έτσι. Ούτε φυσικά αρκούν 80.000 ή και 200.000 για να κάνεις μεταπτυχιακό στο ΜΙΤ. Άλλα πράγματα τον έβαλαν εκεί, και τα ίδια ακριβώς εκτιμά και η εταιρία που τον πληρώνει όσο τον πληρώνει τώρα.

Αυτα που λες για το φιλο μου ειναι ΟΛΑ ΛΑΘΟΣ και κακως τα λες.

...
 
Γιατί είναι όλα λάθος;

Γιατί πρέπει να δούμε το παράδειγμα της Μεγάλης Βρετανίας και μόνο αυτό;

Γιατί πρέπει η αγορά εργασίας να καθορίζει τις εξελίξεις; Είναι αυτός ο σκοπός του πανεπιστημίου; Όχι, δεν είναι αυτός.

Και αν, π.χ. αλλάξει κατευθύνσεις η αγορά εργασίας σε 4 χρόνια, τί θα γίνει, θα πρέπει και τα πανεπιστήμια να ακολουθούν ασθμαίνοντας; Επίσης μήπως θυμάστε κάποιες εποχές, που δεν τα πήγαινε καλά ο ιδιωτικός τομέας (χρονιές ύφεσης) που όλοι στρέφονταν προς τις κρατικές επενδύσεις;

και τί παραπάνω έχει το Μετσόβειο από το Πολυτεχνείο Κρήτης; Μήπως είναι πιο ψηλά στην αξιολόγηση; Ξέρετε ποιό είναι το πανεπιστήμιο στην Ελλάδα με την υψηλότερη βαθμολογία; Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, που ζήτησε πέρισι αξιολόγηση ECTS και την έχασε λόγω ενός (και μόνο ενός) παρωχημένου μεταπτυχιακού προγράμματος. 103,7% είχε πάρει, αλλά η πιστοποίηση δίνεται συνολικά για το κάθε πανεπιστήμιο και ισχύει για 3 χρόνια. Επίσης μπορεί να ζητήσει κάποιος να αξιολογηθεί ξανά μετά την πάροδο 3 ετών. Υπόψη ότι πιστοποίηση ECTS δεν έχει κανένα βρετανικό πανεπιστήμιο.

Για όλα τα υπόλοιπα με εκφράζει ο κύριος Σούρλας. Μη κρατικά ναι, αλλά και μη κερδοσκοπικά, δηλ. όχι επικερδείς επιχειρήσεις αλλά ιδρύματα, με υποχρέωση να λειτουργούν επι δεκαετίες και απαγόρευση πάυσης λειτουργίας όταν βρεθούν μπροστά στο φάσμα της πτώχευσης, αφού η λειτουργία του πανεπιστήμίου και όχι το κράτος, θα εγγυώνται το επίπεδο των σπουδών και την αξιοπιστία του πτυχίου.

Ίδιες διαδικασίες εκλογής και εξέλιξης προσωπικού, εργαστήρια, βιβλιοθήκες κανονικά, ίδιοι κανόνες λειτουργίας. Αναβάθμιση και όχι εμπορευματοποίηση. Και ένα πανεπιστήμιο θέλει γερές επενδύσεις για να γίνει. Το Παν/μιο Δυτικής Μακεδονίας στοίχισε για 4 τμήματα 40 εκ. ευρώ για 6 έτη. Μόνο οι παραγγελίες βιβλίων και συνδρομές περιοδικών είναι 110-120.000 ευρώ το χρόνο για τα 4 τμήματα. Μπορεί κάποιος ιδιώτης να δώσει αυτά τα χρήματα; Και μιλούμε για ανθρωπιστικές σπουδές και μια πολυτεχνική, δεν μιλούμε ούτε για ιατρικές, ούτε για άλλες σχολές που χρειάζονται τεράστια κεφάλαια σε υποδομές.
 
Πέτρο με παρεξήγησες στο θέμα του φίλου σου. Εννοούσα ότι το MIT τον δέχτηκε περισσότερο για τα skills που είχε να παρουσιάσει (βαθμός πτυχίου, πτυχιακή εργασία, προσωπική συνέντευξη, συστατικές επιστολές) παρά για τα χρήματα. Το MIT δεν είναι ίδρυμα που ανοίγει τις πόρτες μόλις δει λεφτά να κουνιούνται. Και αυτά τα ίδια skills σε συνδυασμό με το MIT είναι που δίνουν στον φίλο σου τη θέση που έχει και τα χρήματα που αυτή φέρνει. Ελπίζω να λύθηκε η παρεξήγηση.
 
Eυτυχώς που τοποθετήθηκε ο Κύριος Βλασσίδης και αποσαφήνισε ορισμένα πράγματα.Εχω την εντύπωση ότι αυτοί που κατηγορούνται ως κρατιστές,στο φόρουμ, μόνον αυτό δεν είναι.Αντιθέτως όλες τους οι αντιρρήσεις είναι στον ´έρωτα´και στην πλήρη υποταγή στον φοβερό και τρομερό ιδιώτη -κάτι σαν τον θείο απο το america-που θα έρθει εδώ για τα όμορφα μάτια μας.
Θά είχε ενδιαφέρον να έβλεπε κανεις πόσα θα κόστιζε μιά σχετικά αξιοπρεπής Ιατρική Σχολή.Πάντως το Harvard δεν έρχεται.Δεν το συμφέρει.Μπορεί να έρθει κανένα παράρτημα αιμοληπτών.:flipout: :flipout:
 
Απάντηση: Re: ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 2

Γιατί είναι όλα λάθος;

Γιατί πρέπει να δούμε το παράδειγμα της Μεγάλης Βρετανίας και μόνο αυτό;

Γιατί πρέπει η αγορά εργασίας να καθορίζει τις εξελίξεις; Είναι αυτός ο σκοπός του πανεπιστημίου; Όχι, δεν είναι αυτός.

Ποιο σκοπο εξυπηρετεί σημερα το πανεπιστημιο? Παιδεια ή επαγγελματικη αποκατασταση?

Και αν, π.χ. αλλάξει κατευθύνσεις η αγορά εργασίας σε 4 χρόνια, τί θα γίνει, θα πρέπει και τα πανεπιστήμια να ακολουθούν ασθμαίνοντας; Επίσης μήπως θυμάστε κάποιες εποχές, που δεν τα πήγαινε καλά ο ιδιωτικός τομέας (χρονιές ύφεσης) που όλοι στρέφονταν προς τις κρατικές επενδύσεις;

και τί παραπάνω έχει το Μετσόβειο από το Πολυτεχνείο Κρήτης; Μήπως είναι πιο ψηλά στην αξιολόγηση; Ξέρετε ποιό είναι το πανεπιστήμιο στην Ελλάδα με την υψηλότερη βαθμολογία; Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, που ζήτησε πέρισι αξιολόγηση ECTS και την έχασε λόγω ενός (και μόνο ενός) παρωχημένου μεταπτυχιακού προγράμματος. 103,7% είχε πάρει, αλλά η πιστοποίηση δίνεται συνολικά για το κάθε πανεπιστήμιο και ισχύει για 3 χρόνια. Επίσης μπορεί να ζητήσει κάποιος να αξιολογηθεί ξανά μετά την πάροδο 3 ετών. Υπόψη ότι πιστοποίηση ECTS δεν έχει κανένα βρετανικό πανεπιστήμιο.

Να πω ενα παραδειγμα που εζησα. Στο ΜΒΑ που παρακολουθησα ειχα πολλους συμμαθητες αποφοιτους του οικονομικου πανεπιστημιου Αθηνών, κυριως του οικονομικου της νομικης. Παρεμπιπτόντως, την ιδια σχολη εχει βγαλει και η γυναικα μου. Στο ΜΒΑ λοιπον ειχαμε 2 προπαρασκευαστικους μηνες στη λογιστικη, πριν ξεκινησει το κυριως προγραμμα και αλλους δυο μηνες που διηρκησε το κανονικο μαθημα. Το παραδοξο ηταν πως οι απόφοιτοι του οικονομικου της νομικης οχι μονο δεν ηταν απο τους καλους της ταξης στη λογιστικη, αλλα ο ενας κοπηκε στο μαθημα. Κοπηκε ενω ειχε παρακολουθησει (εστω, περασει) τουλαχιστον 2 εξαμηνα λογιστικης στο πανεπιστημιο!!!Καταλαβαινεται τι θελω να πω, ετσι?

...
 
Last edited:
Απάντηση: Re: ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 2

Πέτρο με παρεξήγησες στο θέμα του φίλου σου. Εννοούσα ότι το MIT τον δέχτηκε περισσότερο για τα skills που είχε να παρουσιάσει (βαθμός πτυχίου, πτυχιακή εργασία, προσωπική συνέντευξη, συστατικές επιστολές) παρά για τα χρήματα. Το MIT δεν είναι ίδρυμα που ανοίγει τις πόρτες μόλις δει λεφτά να κουνιούνται. Και αυτά τα ίδια skills σε συνδυασμό με το MIT είναι που δίνουν στον φίλο σου τη θέση που έχει και τα χρήματα που αυτή φέρνει. Ελπίζω να λύθηκε η παρεξήγηση.

Άι γεια σου. Αυτοι δεν ειναι οι σωστοι λογοι για να σε δεχτει ή οχι ενα ιδρυμα?
 
Σήμερα το Πανεπιστήμιο ,κατά την γνώμη μου δεν καλύπτεται πλέον απο τον παλιό Νομο-Πλαίσιο.Αλλο αυτό και άλλο η σπουδή τής κατάργησης του Αρθρου 16,που απ´ότι έχω καταλάβει η κατάργησή απο μόνη της,δεν καθορίζει κανένα νέο πλαίσιο λειτουργίας.Ολο το παιγνιδι τών δυο μεγάλων κομμάτων,και η ´αμηχανία´τού γιωργάκη εγκειται στο τι θα γίνει στην επόμενη Αναθεωρητική Βουλή,όπου θα επιτρέπονται αλλαγές με 151 βουλευτές και όχι με 180 όπως νομίζω ότι ισχύει τώρα.
Προσωπικά θεωρώ ότι το Πανεπιστήμιο πρωτευόντως πρέπει να εκπαιδεύει πολίτες ,εχοντας βεβαίως υπ´όψιν και το τί γινεται στην κοινωνία.Αυτό δε (παίδευση πολιτών)τήν θεωρώ απολύτως επιβεβλημένη για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
 
Πέτρο αν εννοείς για μεταπτυχιακό, ναι αυτοί είναι οι σωστοί λόγοι επιλογής. Αν εννοείς για πρώτο πτυχίο όχι. Γιατί είναι και το θέμα της ηλικίας και η διαμόρφωση του χαρακτήρα μέσα στο πανεπιστήμιο. Το Πανεπιστήμιο δεν διαμορφώνει επιστήμονες μόνο δίνοντάς τους γνώση. Κυρίως πρέπει -κατά την ταπεινή μου γνώμη- να τους ωθεί στο να αναζητούν σωστά την εξέλιξη στην επιστήμη που έχουν επιλέξει και να ξέρουν πως να εφαρμόσουν τη γνώση που έχουν αποκομίσει από τις σπουδές τους. Αυτά πιστεύω εκτίμησαν στον φίλο σου εκεί στο Αμέρικα και όχι τη γνώση που πήρε στο ΕΜΠ (όχι ότι αυτή είναι για πέταμα κάθε άλλο). Αν μείνεις μόνο στη γνώση τότε το έχασες το παιγνίδι.

Για το θέμα των υποδομών δεν θεωρώ ανέφικτο να συσταθεί ιδιωτικό πανεπιστήμιο, ή έστω πανεπιστημιακό τμήμα, με υποδομή εφάμιλλη του αντίστοιχου κρατικού. Ούτε το Ελληνικό κρατικό πανεπιστήμιο αποτελεί πρότυπο πανεπιστημίου, τόσο σε υποδομές όσο και σε λειτουργία. Αλλά, θεωρώ πολύ δύσκολο, το να επενδύσει κάποιος αυτά τα λεφτά που χρειάζονται πραγματικά, αν ο νόμος περί ιδιωτικών πανεπιστημίων είναι ανάλογος με εκείνων της Θάτσερ για τα politechnics. Προβλέπω δηλαδή, να μετατρέπονται τα σημερινά ιδιωτικά ΙΕΚ σε πανεπιστημιακά ιδρύματα εν μία νυκτί. Κάποια ίσως προτιμήσουν να συμπορεφθούν με πανεπιστήμια του εξωτερικού λειτουργώντας και σαν παραρτήματα.
 
Last edited:
τα οικονομικά, η νομική είναι οι εύκολες σχολές, αυτές γίνονται εύκολα και χωρίς μεγάλες επενδύσεις και γρήγορα αλλάζουν αντικείμενα ή κατευθύνσεις και προγράμματα σπουδών. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με τις πολυτεχνικές, με τις ιατρικές και με τις ανθρωπιστικές σπουδές, που άλλες χρειάζονται μεγάλες επενδύσεις (π.χ. νοσοκομεία, εργαστήρια σε κάθε τομέα, μεγάλες βιβλιοθήκες και κουλτούρα).

Το πανεπιστήμιο δεν αποσκοπεί να δώσει επαγγελματικά εφόδια. Αποσκοπεί στην ελεύθερη κυκλοφορία των ιδεών, στην ανάπτυξη της σκέψης και στη δημιουργία των προυποθέσεων για την ανάπτυξη των επιστημών. Σε αυτά τα κριτήρια βασίστηκε η δημιουργία των πανεπιστημίων στη δυτική Ευρώπη και στις ανατολικές ακτές των ΗΠΑ.
 
Δε νομιζω πως εχω να πω κατι αλλο. Στα θεματα για την παιδεια εχουμε πει πολλα. Αν ολοι μας εχουμε στο νου μας την "καλυτερη παιδεια" και οχι οτιδηποτε αλλο, τοτε σιγουρα η πορεια θα ειναι προς το καλυτερο.

Με δυο λογια μονο να επαναλαβω πως χωρις αξιολογηση των καθηγητων δεν μπορει η κατασταση να βελτιωθει. Να τι γινεται στο ΜΒΑ που πηγα. Στα τελευταια 10' της τελευταια διάλεξης του καθε μαθηματος, φυσικα πριν τις εξετασεις, μας εδιναν απο τη διευθυνση να συμπληρωσουμε ενα δισελιδο ερωτηματολογιο που αφορουσε την αποδοση του καθηγητη. Ο καθε φοιτητης δηλαδη, βαθμολογουσε τον καθηγητη του. Καθε 1 ή 2 χρονια (δε θυμαμαι καλα) ο καθηγητης που συγκεντρωνε τη χαμηλότερη βαθμολογια εφευγε απο τη σχολη. Τα κριτηρια αξιολογησης συμπεριελαμβαναν ολες τις πτυχές του μαθηματος, οπως το ενδιαφερον του καθηγητη για τους φοιτητες του, το αν ηταν διαθεσιμος στους φοιτητες σε αλλες ωρες εκτος μαθηματος, αν ηταν μεταδοτικος, κτλ. Το κλιμα ηταν ιδιαιτερα χαλαρο εκεινη την ωρα και ολοι οι φοιτητες αξιολογουσαμε ειλικρινα τους καθηγητες μας. Το μοτό του μαρκετινγκ της σχολης ειναι πως οι ιδιοι οι φοιτητες πρεπει να προστατευουν το κυρος του ιδρυματος. Διαφωνει κανεις με μια τετοιου ειδους αξιολογηση?
 
Εγώ διαφωνώ. Με τί κριτήρια αξιολογούσατε τους καθηγητές. Και με τί προσόντα; Τα είχατε εσείς τα προσόντα για να αξιολογήσετε το επιστημονικό έργο ή τη μεταδοτικότητά του; Γνωρίζεται το αντικείμενο το οποίο σας δίδασκε ώστε να αξιολογήσετε τον τρόπο, το περιεχόμενο και την ποιότητα της διδασκαλίας του; Με το ερευνητικό του έργο τί γίνεται; Μένει στην απ' έξω;

Ο καθηγητής δεν αρκεί να είναι αρεστός στο κοινό του. Ούτε και πρέπει να κρίνεται από αυτό. Άποψή μου είναι ότι για να κρίνεις κάτι πρέπει πρώτα από όλα να γνωρίζεις πως θα το κρίνεις. Είναι διαφορετικό να έχεις μια άποψη για κάτι και διαφορετικό το να κρίνεις κάτι. Θεωρώ πως τέτοιου είδους ερωτηματολόγια δικαιολογούνται μόνο σε ερωτήσεις που έχουν να κάνουν καθαρά με διαδικαστικά ζητήματα, όπως λόγου χάρη αν κάποιος καθηγητής έρχεται στην ώρα του, ή είναι διαθέσιμος, ή είναι εριστικός στη συμπεριφορά του.