ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Βλάση, δεν είχα ακούσει για κατάρρευση του συστήματος αξιολόγησης στη Μεγάλη Βρετανία. Μπορείς να μας πεις δυο λόγια για αυτό; Εκτός από σημαντικό, είναι και εντελώς εντός θέματος.

Επίσης, γιατί οι τίτλοι σπουδών που έχουν δώσει ιδρύματα που έχουν κλείσει θα είναι άκυροι; Εγώ μεγαλύτερο πρόβλημα βλέπω στο τι θα απογίνουν οι φοιτούντες σε ένα ίδρυμα που απαιτείται να κλείσει. Θα υποχρεούται να λειτουργεί με ζημιά μέχρι να αποφοιτήσουν όλοι;
 
Υπήρξαν αρκετά πανεπιστήμια που κυνήγησαν στο παρελθόν τις πολύ καλές βαθμολογίες. Αυτό σημαίνει ότι έκαναν ΜΟΝΟ ότι βαθμολογούνταν και τίποτε άλλο. και επίσης ότι οι καθηγητές αντί να ασχολούνται με την έρευνα και τη διδασκαλία ασχολούνταν με τη δικαιολόγηση των όποιων ενεργειών τους (π.χ. 10 ώρες και 5 σημειώματα για το σκεπτικό επιλογής των θεμάτων εξέτασης και σύνδεσής με το επίπεδο των φοιτητών στο μάθημα, στα άλλα μαθήματα και δικαιολόγηση της διαφοράς του επιπέδου μαθητών της μιας σχολής σε σχέση με τις άλλες.

Μπορεί να σας πει πολύ περισσότερα ο Γιώργος Καζαμίας, ιστορικός σε βαθμίδα επίκουρου καθηγητή που παράτησε το Εδιμβούργο (αν θυμάμαι καλά) γι αυτό το λόγο και πήγε ως λέκτορας στο πανεπιστήμιο της Κύπρου.

Για το άλλο που ανέφερα... πρόχειρα. Ή υπάρχει ένας φορέας που πιστοποιεί σήμερα, αύριο και μεθαύριο την ποιότητα των σπουδών όλων των ιδρυμάτων, ή το κάθε ίδρυμα είναι υπεύθυνο για τις σπουδές του. Στη δεύτερη περίπτωση, όπως καταλαβαίνετε, αν κλείσει το ίδρυμα, δε υπάρχει κάποιος που να μπορεί να πιστοποιήσει 20 χρόνια μετά ότι ο τίτλος σπουδών που έχεις προσκομίσει είναι έγκυρος και ότι αντιστοιχεί σε αυτό και όχι εκείνο, ή ότι εκείνη την εποχή ήταν καλύτερο σε σχέση με το επίπεδο της σχολής όταν έκλεισε. Γι αυτό και τα πανεπιστήμια (όχι κολλέγια) είναι ιδρύματα μη κερδοσκοπικά και μακράς διαρκείας. Δηλ. έστω ότι ο Κόκκαλης θέλει να κάνει την Πολυτεχνική σχολή που ονειρεύεται (και μπράβο του). Θα πρέπει να δώσει στο ίδρυμα 20-25 εκ. ευρώ για τα επόμενα χρόνια. Αυτά τα χρήματα δεν θα τα πάρει πίσω ΠΟΤΕ!!! Επαναλαμβάνω ΠΟΤΕ. Μένουν στο ίδρυμα. Και τα ιδρύματα κάνουν πολιτική ανάλογα με τα κεφάλαια που διαθέτουν. Οι δωρητές παραμένουν δωρητές και οι χορηγοί, χορηγοί. Τέτοιο ίδρυμα είναι και το Μουσείο Μπενάκη. Όλοι δίνουν χρήματα στο Μπενάκη, κανείς δεν παίρνει. Το ίδιο γίνεται με τα αξιόλογα πανεπιστήμια στο εξωτερικό. Φυσικά ένα πανεπιστήμιο γίνεται από μέτριο > καλό, ανάλογα με τα χρήματα που λαμβάνει. Και φυσικά οι χορηγοί, μπορούν να αλλάξουν άρδην το πρόγραμμα σπουδών. Έστω δηλ. ότι έχουμε ένα πολυτεχνικό τμήμα για νανοτεχνολογία και έρχεται ένας όμιλος εφοπλιστών που θα δώσει 18 εκ. ευρώ για ναυπηγικές σπουδές και για πλόες μέσω GIS . Πιστεύεται ότι θα παραμείνει στη νανοτεχνολογία;
 
Και φυσικά οι χορηγοί, μπορούν να αλλάξουν άρδην το πρόγραμμα σπουδών. Έστω δηλ. ότι έχουμε ένα πολυτεχνικό τμήμα για νανοτεχνολογία και έρχεται ένας όμιλος εφοπλιστών που θα δώσει 18 εκ. ευρώ για ναυπηγικές σπουδές και για πλόες μέσω GIS . Πιστεύεται ότι θα παραμείνει στη νανοτεχνολογία;

Εννοείται ότι δεν θα μείνει, άλλωστε στην εποχή της παγκοσμιοποίησης (και στο όνομα αυτής) οι χορηγοί είναι αυτοί που κάνουν το "παιχνίδι"

Μήπως αυτό δεν γίνεται, εδώ που τα λέμε, από αρχαιοτάτων χρόνων??

:grinning-smiley-043
 
Ετσι οπως εχουν δρομολογηθει οι σπουδες και η νοοτροπια του φοιτητη-καθηγητη οι σπουδες ειναι απλως το απαιτουμενο βημα οπου θα παρεις καποιες αρκουσες γνωσεις και ικανοτητες ωστε να μπορεσεις να σταθεις στον επαγγελματικο τομεα. Εκει αρχιζει η πραγματικη εκπαιδευση και λιγοτερο στο πανεπιστημιο. Οσοι θελουν αποδεσμευση του πανεπιστημιου απο την αγορα εργασιας ειναι ελευθεροι να το κανουν με την αδεια μου με εναν μονο ορο. Οταν θα παρουν, με το καλο, το πτυχιο τους να μην απαιτησουν να βρουν δουλεια, τωρα που βγηκαν απο το πανεπιστημιο και εχει ανεργια. Τοτε θα ακουσω και την αποψη που υποστηριζει την αποδεσμευση. Μεχρι τοτε φωναξτε αλλου, ειμαι κουφος
 
Δώρο ένα χρυσό φτυάρι στον κύριο για την ανασκαφή! (Old 28-11-2006, 22:00 )
Σίγουρα το θέμα είναι διαχρονικό!