Θεοί της μουσικής ή "μουσικοαπατεώνες" των media?

Re: θεοί της μουσικής ή "μουσικοαπατεώνες" των media?

Led Zeppelin at Knebworth, 1979.
Ημουν εκεί. spell-binding.
και δεν είμαι fan: μόλις 2 άλμπουμ τους έχω κρατήσει.

Εχεις το πλεονέκτημα της ηλικίας Κώστα μου ... Να πώ οτι ζηλεύω, θα είναι λίγο (και ανακριβές...)

Πάντως αν και μόλις 15 ετών, βρέθηκα στο Earls Court στις 16 Ιουνίου 1981 και είδα το "The Wall" live ...
 
Re: θεοί της μουσικής ή "μουσικοαπατεώνες" των media?

κάνεις λάθος για τους Doors: η μουσική δεν ήταν μόνο μουσική τότε.
Ηταν και ήθος. Και στάση ζωής. Για κάποιους τουλάχιστον.
Κι αν το να βγάζει κάποιος "μερικά σπουδαία τραγούδια" κάθε χρόνο σου φαίνεται λίγο ξανασκέψου το. ή ψάξε για το αντίστοιχό του μετά από τους Doors. 6 studio albums μέσα σε 6 χρονια, ένα μόλις από αυτά μέτριο -The Soft Parade- τα άλλα από καλά και πάνω.

δεν ξέρω τι μπορεί να εννοείς λέγοντας 'κλέφτες'.
με την ίδια λογική, ολόκληρο το ροκ, απ την αρχή ως το τέλος του, είναι αποτέλεσμα 'κλοπής'.
μέχρι και οι CAN, 'πάτησαν' πάνω στα grooves του James Brown και στους VU.

Ήθος.Στάση ζωής.Σχετικά είναι αυτά.Μιλάμε για τότε ή για κάτι που έχει διάρκεια μέχρι τα ύστερα χρόνια?Στους Doors(ειδικά στους Doors) αποδυκνείεται το αντίθετο.Το 6 στα 6 δεν σημαίνει κι απαραίτητα παρατεταμένη συνθετική έξαρση.Το αντίθετο μάλιστα.Προσωπικά μου δείχνει μια προσπάθεια παραμονής στο προσκήνιο εξου και η αλλαγή ύφους ανα album πράγμα δυσνόητο για μια μπάντα πού είχε 4 στην ουσιά χρόνια ζωής.


Οι Zep απο την άλλη ήταν κοινοί κλέφτες.Συνειδητά.Χωρις ντροπή.Δεν αναιρεί όμως την σπουδαιότητα τους.Mόνο στο πρώτο album κλέβουν κατα σειρά στα "Babe i am gonna leave you","Dazed and Confused","How many more times".Αν φτάσουμε μέχρι το Physical Graffiti θα χαθεί η μπάλα.Εδώ κατάφερε και έκλεψε την ποζεριά με το δοξάρι και την κιθάρα απο τον Eddie Phillips των Creation.Kαι ακόμα το αρνείται...
 
Re: θεοί της μουσικής ή "μουσικοαπατεώνες" των media?

Οι Zep απο την άλλη ήταν κοινοί κλέφτες.Συνειδητά.Χωρις ντροπή.Δεν αναιρεί όμως την σπουδαιότητα τους.Mόνο στο πρώτο album κλέβουν κατα σειρά στα "Babe i am gonna leave you","Dazed and Confused","How many more times".Αν φτάσουμε μέχρι το Physical Graffiti θα χαθεί η μπάλα.Εδώ κατάφερε και έκλεψε την ποζεριά με το δοξάρι και την κιθάρα απο τον Eddie Phillips των Creation.Kαι ακόμα το αρνείται...

Κατσε βρε λιγο.
Για το "Dazed and Confused" κοιτα λιγο εδω , το "Babe I am gonna leave you" ειναι φυσικα της Anne Bredon αλλα οι Zeppelin το υιοθετησαν απο την Joan Baez, και η ιδια η Baez εγραφε στο δισκο Traditional και οι Zeppelin γραφουν στο δισκο "Traditional arr. by Jimmy Page" (και φυσικα αργοτερα πληρωσαν και δικαιωματα στην Anne Bredon) τελος το "How many more times" μοιαζει με το "Beck's Bolero" αλλα ας μην ξεχναμε οτι ο Page επαιζε κιθαρα και ο John Paul Jones επαιζε μπασο σε αυτο το κομματι. Επισης το κομματι αυτο καθ'εαυτο ειναι ουσιαστικα βασιμενο στο Bolero του Ravel οποτε ειναι δυσκολο να μιλαμε για κλοπη...
 
Last edited:
Re: θεοί της μουσικής ή "μουσικοαπατεώνες" των media?

Για το Dazed and Confuzed μόλις προχτές ο Ηolmes κινήθηκε νομικά εναντίον του.Θα μου πες ύστερα απο 40 χρόνια?Τι να πω,κατι παραπάνω θα ξέρει ο ίδιος...Είναι γνωστό πως ο Ηοlmes άνοιγε συναυλίες των Yarbirds τότε.Απο αυτό και μόνο καταλαβαίνεις.Άλλωστε το μουσικό ποιόν του Page δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνίες.Για το Βabe i am gonna leave η λέξη κλειδί είναι αργότερα.Γιατί το ίδιο έπραξε ας πούμε και για το Whole lotta love.Ύστερα δηλαδή απο δικαστικούς αγώνες που έχασε.Στο How many more times κάνεις λάθος.Ήταν ένα ξεδιάντροπό copy-paste του Ηοw many more years του Ηowlin' Wolf που βέβαια δεν αναγνωρίστηκε ποτέ.Και να φανταστείς πως όλα αυτα τα blues icons ήταν οι μουσικοί ήρωες του...
 
Re: θεοί της μουσικής ή "μουσικοαπατεώνες" των media?

Για το Dazed and Confuzed μόλις προχτές ο Ηolmes κινήθηκε νομικά εναντίον του.Θα μου πες ύστερα απο 40 χρόνια?Τι να πω,κατι παραπάνω θα ξέρει ο ίδιος...Είναι γνωστό πως ο Ηοlmes άνοιγε συναυλίες των Yarbirds τότε.Απο αυτό και μόνο καταλαβαίνεις.Άλλωστε το μουσικό ποιόν του Page δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνίες.Για το Βabe i am gonna leave η λέξη κλειδί είναι αργότερα.Γιατί το ίδιο έπραξε ας πούμε και για το Whole lotta love.Ύστερα δηλαδή απο δικαστικούς αγώνες που έχασε.Στο How many more times κάνεις λάθος.Ήταν ένα ξεδιάντροπό copy-paste του Ηοw many more years του Ηowlin' Wolf που βέβαια δεν αναγνωρίστηκε ποτέ.Και να φανταστείς πως όλα αυτα τα blues icons ήταν οι μουσικοί ήρωες του...

Το οτι κινηθηκε νομικα δεν λεει κατι, ετσι δεν ειναι; Αν ο αλλος δεν ξερει οτι το κομματι ειναι της Bredon φταιει σε κατι; Και η Baez απ'οπου παρθηκε το κομματι σαν traditional το ελεγε. Για το τελευταιο, δεν εχω ακουσει το how many more times, οποτε επιφυλλασομαι. Αλλα γιατι να αναφερει τον Dixon ("You shook me", I can't quit you baby")και να μην αναφερει τον Howlin' Wolf;
 
Re: θεοί της μουσικής ή "μουσικοαπατεώνες" των media?

Μπορεί να μην λέει κάτι αλλά έρχεται να προστεθεί στις υπόλοιπες(κοινές) νομικές περιπέτεις που είχε.Κι αυτό δεν είναι τυχαίο.Το μόνο που κάνει εντύπωση είναι για ποιο λόγο άργησε ο Holmes...

Αν έχεις τα albums των zep στις πρώτες τους εκδόσεις θα προσέξεις πως για όλα αυτά τα τραγούδια που συζητάμε(και για άλλα τόσα) δεν αναφέρεται τίποτα άλλο πέρα απο το Page/Plant ή ξέρω γω μόνο Page.Στο When The levee Breaks ας πούμε είναι ως Page/Plant/Jones/Bonham.Ύστερα απο δικαστικές μάχες(που έχασε τελεσίδικα γύρω στα μέσα του 90 αν θυμάμαι καλά) αναγράφεται ως Page/Plant/Μemphis Minnie/Jones/Bonham.Το ίδιο λοιπόν συνέβη και με το Babe I am gonna leave you...
 
Re: θεοί της μουσικής ή "μουσικοαπατεώνες" των media?

Η αληθεια ειναι πως τα εχω στις πρωτες εκδοσεις :smile: και απο εκει διαβαζα και εγραφα και εδω, αλλα τωρα με εβαλες σε μια ανησυχια, οποτε επιφυλασομαι και για αυτο. Απλα μου κανει εντυπωση που δεν "ξεχασαν" τον Dixon...
 
Re: θεοί της μουσικής ή "μουσικοαπατεώνες" των media?

δεν ξέρω τι λέτε εσείς: ολόκληροι οι Stones είναι βασισμένοι πάνω στον Muddy Waters. Και του εχουν 'ξεπατικώσει' riffs, και στίχους και όλα. Εγώ τους Stones τους λάτρευα - Muddy Waters δεν μπορούσα να ακούσω.
κι αν έκλεψαν το riff του Ηonky Tonk Woman από τον Ry Cooder, την ώρα που κούρντιζε, στα sessions του Sticky Fingers, όπως ισχυρίζεται ο ίδιος, αυτό επ ουδενί κάνει τον Ry Cooder πιο σημαντικό.
 
Re: θεοί της μουσικής ή "μουσικοαπατεώνες" των media?

είχε δίκο πάντως ο Χατζιδάκις: 'οι μέτριοι αντιγράφουν - οι πραγματικά μεγάλοι, κλέβουν!'.
 
Re: θεοί της μουσικής ή "μουσικοαπατεώνες" των media?

δεν ξέρω τι λέτε εσείς: ολόκληροι οι Stones είναι βασισμένοι πάνω στον Muddy Waters. Και του εχουν 'ξεπατικώσει' riffs, και στίχους και όλα. Εγώ τους Stones τους λάτρευα - Muddy Waters δεν μπορούσα να ακούσω.
κι αν έκλεψαν το riff του Ηonky Tonk Woman από τον Ry Cooder, την ώρα που κούρντιζε, στα sessions του Sticky Fingers, όπως ισχυρίζεται ο ίδιος, αυτό επ ουδενί κάνει τον Ry Cooder πιο σημαντικό.

Ειναι παντως ενδειξη μεγαλειου το να παιρνεις ενα "εργαλειο" (ενα κομματι δλδ) και να το κανεις κατι ακομα μεγαλυτερο.

Ετσι κι αλλιως πολλα απο τα γνωστα "ονοματα" και rock (Bob Dylan, Cream, Jimi Hendrix, Led Zeppelin, Foghat, The Yardbirds, The Rolling Stones, The Doors, The Allman Brothers Band, Τhe Grateful Dead κλπ.) ,και blues (Muddy Waters, Howlin' Wolf, Little Walter κλπ.)εχουν παρει κομματια του Willie Dixon ("Little Red Rooster", "Hoochie Coochie Man", "Evil", "Spoonful", "Back Door Man", "I Just Want to Make Love to You", "I Ain't Superstitious", "My Babe", "Wang Dang Doodle", "Bring It On Home" κλπ.)
Αλλά τα πηραν και τα οδηγησαν αλλου...

Οταν η Simone τραγουδαει το "I put a spell on you" ή το "Ne me quitte pas" ή ακομα και το "Don't let me be misunderstood" δεν ειναι κλοπη ειναι απογειωση...
 
Re: θεοί της μουσικής ή "μουσικοαπατεώνες" των media?

Mισό λεπτό.Το να διασκευάζω κάποιο τραγούδι (να το αποσυναρμολογώ δηλαδή και να το επανακατασκευάζω δινοντάς του άλλη μορφή π.χ το Spoonful που αναφέρθηκε πιο πάνω) είναι τελείως διαφορετικό απο το να κοπιάρω ενα τραγούδι, να του δίνω διαφορετική υπόσταση(δεν εξετάσω αν ειναι καλή ή οχι) χωρίς να αποδίδω credits πουθενά.Το Hey Joe φερειπειν είναι αγνώστου συνθετικής ταυτότητας.Εντούτις ο Jimi (και είναι προς τιμήν του αυτό) αναγράφει ως συνθέτες τους Valenti/Roberts άσχετα αν το τραγούδι στην ουσία έχει "επαναεφευρεθεί".Ο Page λοιπόν έχει κάνει το ακριβώς αντίθετο.Πως είναι δυνατόν επομένως κλέφτης να θεωρείται ως "πραγματικά μεγάλος"?

Και για να μην δημιουργηθεί καμία παρεξήγηση.Είναι πραγματικά σπουδαίοι οι Zep.Πιθανόν το μεγαλύτερο συγκρότημα των seventies(όσον αφορά την αναγνωρισιμότητα).Το ένα όμως δεν αναιρεί το άλλο.
 
Re: θεοί της μουσικής ή "μουσικοαπατεώνες" των media?

Mισό λεπτό.Το να διασκευάζω κάποιο τραγούδι (να το αποσυναρμολογώ δηλαδή και να το επανακατασκευάζω δινοντάς του άλλη μορφή π.χ το Spoonful που αναφέρθηκε πιο πάνω) είναι τελείως διαφορετικό απο το να κοπιάρω ενα τραγούδι, να του δίνω διαφορετική υπόσταση(δεν εξετάσω αν ειναι καλή ή οχι) χωρίς να αποδίδω credits πουθενά.Το Hey Joe φερειπειν είναι αγνώστου συνθετικής ταυτότητας.Εντούτις ο Jimi (και είναι προς τιμήν του αυτό) αναγράφει ως συνθέτες τους Valenti/Roberts άσχετα αν το τραγούδι στην ουσία έχει "επαναεφευρεθεί".Ο Page λοιπόν έχει κάνει το ακριβώς αντίθετο.Πως είναι δυνατόν επομένως κλέφτης να θεωρείται ως "πραγματικά μεγάλος"?
Το οτι ειναι κλεφτης και παλιοχαρακτηρας δε σημαινει οτι δεν ειναι μεγαλος μουσικος.
 
Re: θεοί της μουσικής ή "μουσικοαπατεώνες" των media?

Mεγάλος μουσικός είναι.Μεγάλος κλέφτης επίσης.Το μεγαλείο του ταλέντου του όμως δεν πρέπει να κρύβει και το "μεγαλείο" της κλεψιας του.
 
Απάντηση: Re: θεοί της μουσικής ή "μουσικοαπατεώνες" των media?

είχε δίκο πάντως ο Χατζιδάκις: 'οι μέτριοι αντιγράφουν - οι πραγματικά μεγάλοι, κλέβουν!'.

:2thumb22sup:
Πόσες φορές ακούμε ερμηνείες ή συνθέσεις από σημαντικούς μουσικούς πού μπορεί νά μάς θυμίζουν κάτι..
Αν δέν υπήρχαν επιδράσεις κάθε φορά θάπρεπε νά προκύπτουν παρθενογεννέσεις πού δέν είναι καί τό σύνηθες στην ζωή.

Τό νά ´κλέβεις´καί νά δημιουργείς νέο ήχο ή καινούρια μουσική αποτελεί υψηλή τέχνη..Kαί ο Stravinsky ´κλέφτης´είναι και όχι φτηνός αντιγραφέας...

Αν ήταν αλλοιώς θά λέγαμε ότι ο Paul Bley ήταν ´παιδί´τού Bill Evans.

Eλα όμως ,πού ο Bley έφτιαξε ολόκληρη πιανιστική σχολή στήν αυτοσχεδιαστική jazz μόνος του παρότι υπάρχουν φορές πού 'βλέπεις' τόν Evans ;)
Τά παραδείγματα πού έφερα μπορεί νά μήν προέρχονται από τήν rock αλλά υπάρχουν σέ όλα τά μουσικά είδη καί δέν ακυρώνουν τήν πρωτοτυπία τών ´κλεμένων´συνθέσεων τών μεγάλων ταλέντων.
 
Re: θεοί της μουσικής ή "μουσικοαπατεώνες" των media?

Δεν διαφωνώ Σπύρο σε αυτό που λες(ελπίζω να μου επιτρέπεται ο ενίκος μιας και η γνωριμία μας περιορίζεται μόνο ψηφιακά) αλλά συχνά ο κόσμος μπερδεύει το "δάνειο" με την "κλοπη".Το να "βλέπω" έναν μουσικό μέσα σε έναν άλλον είναι θεμιτό και κατανοητό...Μάλλον αναγκαίο θα έλεγα. Η κλοπή όμως στην "Τεχνη" ούτε θεμιτή είναι ούτε κατανοητή.Αναγκαία σε ορισμένες περιπτώσεις είναι.Στους "Μεγάλους" η κλοπή αναγνωρίζεται ως ταλέντο,στους "Μικρούς" ως επιροή.
 
Απάντηση: Re: θεοί της μουσικής ή "μουσικοαπατεώνες" των media?

Δεν διαφωνώ Σπύρο σε αυτό που λες(ελπίζω να μου επιτρέπεται ο ενίκος μιας και η γνωριμία μας περιορίζεται μόνο ψηφιακά) αλλά συχνά ο κόσμος μπερδεύει το "δάνειο" με την "κλοπη".Το να "βλέπω" έναν μουσικό μέσα σε έναν άλλον είναι θεμιτό και κατανοητό...Μάλλον αναγκαίο θα έλεγα. Η κλοπή όμως στην "Τεχνη" ούτε θεμιτή είναι ούτε κατανοητή.Αναγκαία σε ορισμένες περιπτώσεις είναι.Στους "Μεγάλους" η κλοπή αναγνωρίζεται ως ταλέντο,στους "Μικρούς" ως επιροή.

Αφαλώς και ενικός.:2thumb22sup:
Αν εννοείς απλή αντιγραφή μαζί σου.

Ομως επειδή η παγκόσμια μουσική έχει ρίζες(καί συχνά μάλιστα απρόσμενα κοινές) πολλές φορές εκπλήσσει ό ´συντονισμός´εντελώς διαφορετικών μουσικών προελεύσεων, γι´αυτό ποτέ δέν επικρίνω αυτό πού και ο Λύμπε(μέσω Χατζιδάκι) ορίζει ως ´κλοπή´..
Τό φτηνό αντίγραφο αναγνωρίζεται εύκολα και περνά στήν λήθη.

Η ´κλοπή´μέ έναν αυθεντικό τρόπο(παρότι φαίνεται αντιφατικό τό πιστεύω) αφομοιώνεται απο τόν ταλαντούχο καλλιτέχνη και γίνεται πρωτότυπο.

Καί συμφωνώ μαζί του γι´αυτό πού γράφει γιά τούς Stones..

Σέ άλλο παράδειγμα πού μούρχεται στόν νού ,ο Θεοδωράκης έχει ´κλέψει´μοτίβο απ´τήν 4η τού Mahler γιά τό ´Μαουτχάουζεν´...Τόχει όμως κάνει εξαιρετικά καί τόχει ενσωματώσει στό δικό του έργο,πού πλέον αποκτά τήν δική του αυτόνομη ´ζωή´.
 
Re: θεοί της μουσικής ή "μουσικοαπατεώνες" των media?

Kαλά αν είναι για 4-5 κομμάτια να λέμε ότι ήταν κλέφτες οι Led Zeppelin με κομμάτια σαν το Kashmir, Stairway to heaven, Black Dog, Immigrant Song, κλπ κλπ......

Μακάρι σήμερα να υπήρχαν συγκροτήματα με τέτοιο ταλέντο και μουσικά σύνολα όπως το δικό τους....
 
Re: θεοί της μουσικής ή "μουσικοαπατεώνες" των media?

To original
http://www.youtube.com/watch?v=pTsvs-pAGDc

Το "κλεμμένο"
http://www.youtube.com/watch?v=auDv6cf2PBM&feature=related

Ποιός βγαζει την μυσταγωγία και το αποθεώνει σαν riff???
Kαι ναι το κατέβασμα είναι κλεμμένο, αλλά το κομμάτι γίνεται "άλλο" κομμάτι στους Led....-bye-

Υ.Γ Επίσης το κατέβασμα ειδικά, είναι τόσο κοινό πια που πολλά κομμάτια έχουν τέτοιες μελωδίες....
 
Last edited: