Θρησκευτικός φανατισμός και τέχνη...

Μάλιστα...

Αλλά όλα αυτά τι σχέση έχουν με τους ιθαγενείς φονταμενταλιστές, που είναι έτοιμοι να ρίξουν στην πυρά τους...άπιστους;Που απαγορεύουν ότι θεωρούν ότι αντιβαίνει τις πεποιθήσεις τους;Που απο κοινού με νεοναζιστές τραμπούκους προσπαθούν με την βία να επιβάλλουν τις "απόψεις" τους;
 
Εκει θελω να καταληξω. Οι αρχες του αληθινου χριστιανισμου δε εχουν καμια σπολυτως σχεση με οσους κανουν αυτα τα αισχρα πραματα. Χριστιανος και Βια ειναι πραγματα εντελως αντιθετα. Διαφωνεις με κατι; Προσπαθα να τ αλαξεις με λογικη και συνεση. οχι με την βια. Αν ειναι δυνατον..
 
Δείχνουν ξεκάθαρα τη διαφορά μεταξύ πιστών και ''πιστών'' (φανατικών κατά το κοινώς λεγόμενο), ώστε να αποφεύγονται εννοιολογικές συγχύσεις και τσουβαλιάσματα.
 
Εκει θελω να καταληξω. Οι αρχες του αληθινου χριστιανισμου δε εχουν καμια σπολυτως σχεση με οσους κανουν αυτα τα αισχρα πραματα. Χριστιανος και Βια ειναι πραγματα εντελως αντιθετα. Διαφωνεις με κατι; Προσπαθα να τ αλαξεις με λογικη και συνεση. οχι με την βια. Αν ειναι δυνατον..

Μπορουμε να κανουμε γενικα αποδεκτο το μοτο "Hate the player don't hate the game" αλλα οταν το game(θρησκεια) χρησιμοποιειτε ανα τους αιωνες ως μεσο επιβολης, χειραγωγησης, εκμεταλλευσης ενω την ιδια στιγμη ο player(ανθρωπος) δεν δειχνει την παραμικρη θεληση για αλλαγη τοτε καλυτερα να ξεφορτωθουμε το game μια και καλη.

Τα εγγόνια τα δικά μου όχι, πάντως...θα φροντίσει ο μισάνθρωπος και φασίστας παππούς τους να τους εξηγήσει αρκετές έννοιες όπως τις αντιλαμβάνεται. Από 'κει και πέρα, αν δεν καταλάβουν και προτιμήσουν την αθεΐα, θα τα αποκληρώσει και θα υιοθετήσει ένα σκυλάκι καθότι φασίστας και μισάνθρωπος!!-bye-




Μετά τους άθεους=ελεύθερους, πιστούς=δούλους-φασίστες-μισανθρώπους, μένει να κατηγοριοποιήσουμε και τους προοδευτικούς σε σχέση με τους συντηρητικούς και λύσαμε παν θέμα...:smile:
Η προσωπικη αποψη του καθενος δεν χαρακτηριζει απαραιτητα το συνολο αυτων που πιστευει οποτε δεν ειναι αναγκη να κατηγοροιοποιησεις κανεναν, εγω αναφερθηκα στην ιδεα της θρησκειας και οχι στους πιστους.
Και γι'αυτην υπαρχουν χιλιαδες παραδειγματα της φασιστικης, ρατσιστικης και μισανθρωπης φυσης της. οσο και αν τα γραπτα τεινουν να κηρυσσουν ντεμεκ αγαπη και φιλευσπλαχνια.

Και το κορανι τιγκα στην αγαπη ειναι αλλα καποιοι φανατικοι εξτρεμιστες πιστοι του ευχαριστως θα αποκεφαλιζαν εσενα, την γυναικα σου, τον γιο σου και την μητερα σου στο ονομα της θρησκειας τους.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Θρησκευτικός φανατισμός και τέχνη...

Η προσωπικη αποψη του καθενος δεν χαρακτηριζει απαραιτητα το συνολο αυτων που πιστευει οποτε δεν ειναι αναγκη να κατηγοροιοποιησεις κανεναν, εγω αναφερθηκα στην ιδεα της θρησκειας και οχι στους πιστους.
Και γι'αυτην υπαρχουν χιλιαδες παραδειγματα της φασιστικης, ρατσιστικης και μισανθρωπης φυσης της. οσο και αν τα γραπτα τεινουν να κηρυσσουν ντεμεκ αγαπη και φιλευσπλαχνια.

Ντεμέκ?

Να σε ρωτήσω κάτι μιας και γράφεις ότι αναφέρεσαι στη θρησκεία και όχι στους πιστούς?

Οι θρησκείες, π.χ. η Χριστιανική, πόθεν εκπορεύεται? Εκ Θεού ή εξ' ανθρώπων?
 
Re: Απάντηση: Re: Θρησκευτικός φανατισμός και τέχνη...

Ντεμέκ?

Να σε ρωτήσω κάτι μιας και γράφεις ότι αναφέρεσαι στη θρησκεία και όχι στους πιστούς?

Οι θρησκείες, π.χ. η Χριστιανική, πόθεν εκπορεύεται? Εκ Θεού ή εξ' ανθρώπων?
Στην θεωρια απο τον εκαστοτε θεο στην πραξη απο τον ανθρωπο.
 
Re: Απάντηση: Re: Θρησκευτικός φανατισμός και τέχνη...

Οι θρησκείες, π.χ. η Χριστιανική, πόθεν εκπορεύεται? Εκ Θεού ή εξ' ανθρώπων?

Γιάννη το ερώτημά σου ορίζει την ειδοποιό διαφορά του πιστού και του ...''άπιστου''. Ο πρώτος θεωρεί τη θρησκεία εκπορευόμενη από κάποιον (το δικό του εν προκειμένω) θεό, ενώ ο δεύτερος τη θεωρεί ανθρώπινο κατασκεύασμα (άρα περιττή).
 
Re: Απάντηση: Θρησκευτικός φανατισμός και τέχνη...

Άκρη δεν βγαίνει δυστυχώς. Οι μισοί που συνήθως παίρνουν μέρος σε τέτοιες εκδηλώσεις το κάνουν απλά για τη δημοσιότητα. Η κακή δημοσιότητα για πολλούς είναι πολύ καλύτερη από καθόλου δημοσιότητα.


Επισης υπαρχουν και αυτοι που κανουν τετοιες παραστασεις μονο και μονο επειδη θα γινουν στοχος αυτων που αναφερεις και ετσι θα διαφημιστουν.

Τα εισητηρια απο τους περιεργους που θα πανε να δουνε την παρασταση ειναι πολυ καλυτερα απο τα λιγα που θα συγκεντρωναν ετσι κι αλλιως (λαμβανοντας υποψιν οτι το θεατρο παει κατα διαολου και οι εισπραξεις το ιδιο.)
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Θρησκευτικός φανατισμός και τέχνη...

Στην θεωρια απο τον εκαστοτε θεο στην πραξη απο τον ανθρωπο.

Καλός ο διαχωρισμός, όμως, δεν ισχύει στο παράδειγμα που έφερα. Ως γνωστόν, η χριστιανική θεωρία εφαρμόστηκε στην πράξη από τον ίδιο τον ιδρυτή της. Τώρα, αν κάποιος δεν πιστεύει καν ότι υπήρξε, είναι άλλη συζήτηση. Επομένως, ο άνθρωπος που δηλώνει πιστός δεν μπορεί να κάνει ότι να 'ναι, εφόσον υπάρχει πρακτικό παράδειγμα (με τις απαραίτητες αναλογίες φυσικά, τοπικές, χρονικές κ.λ.π.).

Γιάννη το ερώτημά σου ορίζει την ειδοποιό διαφορά του πιστού και του ...''άπιστου''. Ο πρώτος θεωρεί τη θρησκεία εκπορευόμενη από κάποιον (το δικό του εν προκειμένω) θεό, ενώ ο δεύτερος τη θεωρεί ανθρώπινο κατασκεύασμα (άρα περιττή).

Ακριβώς Διονύση. Την ερώτηση, όμως, την έκανα για συγκεκριμένο λόγο. Γράφει παραπάνω ο συμφορουμίτης μερικά μπλεγμένα πράγματα ενώ κατά βάση είναι πιο απλά:

Αν η θρησκεία είναι θεϊκό δημιούργημα/κατασκεύασμα, δεν μπορεί να καταργήσει το game ένας τρίτος, π.χ. ο άνθρωπος.

Αν η θρησκεία είναι ανθρώπινο δημιούργημα/κατασκεύασμα, δεν έχει θεϊκή υπόσταση και προέλευση, οπότε δεν είναι θρησκεία με την παραπάνω έννοια.

Ας αποφασίσουμε για τι ακριβώς μιλάμε πρώτα και μετά ας βάλουμε όσες μισάνθρωπες, φασιστικές και ρατσιστικές ταμπελίτσες θέλουμε.
 
Re: Απάντηση: Θρησκευτικός φανατισμός και τέχνη...

Επισης υπαρχουν και αυτοι που κανουν τετοιες παραστασεις μονο και μονο επειδη θα γινουν στοχος αυτων που αναφερεις και ετσι θα διαφημιστουν.

Τα εισητηρια απο τους περιεργους που θα πανε να δουνε την παρασταση ειναι πολυ καλυτερα απο τα λιγα που θα συγκεντρωναν ετσι κι αλλιως (λαμβανοντας υποψιν οτι το θεατρο παει κατα διαολου και οι εισπραξεις το ιδιο.)

πολυ σωστα...
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Θρησκευτικός φανατισμός και τέχνη...

Γιάννη το ερώτημά σου ορίζει την ειδοποιό διαφορά του πιστού και του ...''άπιστου''. Ο πρώτος θεωρεί τη θρησκεία εκπορευόμενη από κάποιον (το δικό του εν προκειμένω) θεό, ενώ ο δεύτερος τη θεωρεί ανθρώπινο κατασκεύασμα (άρα περιττή).

Η ανθρώπινη προέλευση της θρησκείας δεν την καθιστά περιττή. Η περίφημη ρήση του Μαρξ περί οπίου των λαών δεν αναφέρεται μόνο στη θρησκεία ως ψευδή συνείδηση, αλλά και στην παρηγορητική λειτουργία της θρησκείας που είναι το βασικότερο θεμέλιο της μεταξύ των ανθρώπων.

Η συζήτηση όμως στο νήμα δεν είναι για τις θρησκείες ως κοσμοθεωρίες και δόγματα, αλλά για το θρησκευτικό φανατισμό ως βίαιο περιοριστικό μέτρο της ελευθερίας έκφρασης της Τέχνης. Παρακαλώ να περιοριστούμε στο δεύτερο. Και επ' αυτού, η δήλωση του Μητροπολίτη Σιάτιστας Παύλου αποκαθιστά κάποιες βασικές αρχές της θρησκευτικής προσέγγισης του θέματος, παρά την οφθαλμοφανή του άγνοια για το έργο.
 
Ο Χριστος διδαξε τους μαθητες του οτι η βασιλεια του δε ειναι μερος αυτου του κοσμου... επεπληξε τον Πετρο οταν τραβηξε σπαθι κτλ.. δίδαξε με αυτον τον τροπο οτι, διαφωνεις με κατι? δε το ασπαζεσαι και τελος..δεν διδαξε να κανεις πολεμο για να το καταπολεμήσεις.. οποιεσδήποτε επιθετικές πρακτικές απλα δεν συνάδουν με το πνεύμα της αληθινής χριστιανοσύνης και πηγαζουν απο διαφορα προσωπικά παθη, προσωπικά συμφέροντα , άρρωστο φανατισμό κτλ κτλ..
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Θρησκευτικός φανατισμός και τέχνη...

Επομένως, ο άνθρωπος που δηλώνει πιστός δεν μπορεί να κάνει ότι να 'ναι, εφόσον υπάρχει πρακτικό παράδειγμα (με τις απαραίτητες αναλογίες φυσικά, τοπικές, χρονικές κ.λ.π.)

Αυτο ποιος το λεει?
Ο ανθρωπος?
Ειπε ο θεος να τηρουνται τα λεγομενα του βαση χρονικων/τοπικων αναλογιων?

Κ
Αν η θρησκεία είναι θεϊκό δημιούργημα/κατασκεύασμα, δεν μπορεί να καταργήσει το game ένας τρίτος, π.χ. ο άνθρωπος.

Αν η θρησκεία είναι ανθρώπινο δημιούργημα/κατασκεύασμα, δεν έχει θεϊκή υπόσταση και προέλευση, οπότε δεν είναι θρησκεία με την παραπάνω έννοια.

Ας αποφασίσουμε για τι ακριβώς μιλάμε πρώτα και μετά ας βάλουμε όσες μισάνθρωπες, φασιστικές και ρατσιστικές ταμπελίτσες θέλουμε.
Μια χαρα απλα τα λεω.
Αυτος που λες δεν μπορει να ισχυει για τον ιδιο ανθρωπο, η αποδεχεσαι την θρησκεια η οχι.
Αν την αποδεχεσαι εισαι στην πρωτη περιπτωση εαν οχι στην δευτερη.
Εγω που δεν την αποδεχομαι και την θεωρω κατασκευασμα θα ηθελα να καταργηθει.

Και μην κολλας στις ταμπελιτσες, η θρησκεια που πιστευεις οπως και οι περισσοτερες θρησκειες ανα τον κοσμο εχουν αμαρτωλο παρελθον και θεμελιο λιθο τους εχουν τον ρατσισμο (ο δικος σου θεος ειναι ψευτικος, ο δικος μου αληθινος, η θρησκεια μου ειναι ανωτερη απο την δικια σου αλλα εσυ εισαι κατωτερος απο μενα) το να το αρνεισαι δεν οδηγει πουθενα εκτος αν αγνοησουμε τα ιστορικα στοιχεια οπως κανει αλλωστε και ο Χριστιανισμος.
 
Είναι προφανές ότι άλλα γράφω και άλλα γράφεις. Εφόσον, δεν μπορούμε να βρούμε κοινό τόπο συζήτησης ούτε στα βασικά, είναι ανώφελο να συνεχίζουμε. Ακόμα και μετά από 2 χιλιάδες ποστ, πάλι στο μηδέν θα ήμασταν. Χαιρετώ.


Συγγνώμη για το οφ τόπικ.
 
Οπως θες.
Συμφωνουμε τουλαχιστον στο οτι τα φαινομενα φανατισμου ειναι καταδικαστεα.
Οπως εσυ εχεις την ελευθερια να πιστευεις οτι θελεις αν δεν ενοχλεις κανεναν ετσι μπορει και ο αλλος να μην πιστευει χωρις να σε ενοχλει.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Θρησκευτικός φανατισμός και τέχνη...

Η ανθρώπινη προέλευση της θρησκείας δεν την καθιστά περιττή. Η περίφημη ρήση του Μαρξ περί οπίου των λαών δεν αναφέρεται μόνο στη θρησκεία ως ψευδή συνείδηση, αλλά και στην παρηγορητική λειτουργία της θρησκείας που είναι το βασικότερο θεμέλιο της μεταξύ των ανθρώπων.

Μια διευκρίνιση:
όσοι δεν αποδέχονται την θεϊκή προέλευση της θρησκείας τη θεωρούν (ακριβώς επειδή -κατ'αυτούς- είναι ανθρώπινο κατασκεύασμα) απλώς μια αυταπάτη, ένα ψυχολογικό προστατευτικό μηχανισμό απέναντι στην αγωνία για το επέκεινα, και συνακόλουθα τη θεωρούν περιττή.
Αυτό βέβαια δεν τους εμποδίζει να εφαρμόζουν το Καλό στη ζωή τους. Το ''καλώς πράττειν'' δεν είναι αποκλειστικότητα των θρησκευόμενων.
 
Τελικά τα Χρυσαύγουλα καλά κανουν και πάνε με τον καθε Ναζί Παναγιώταρο και τα σπάνε εξω απο τα θέατρα μιάς και προφανώς εχουν αντιληφθεί ως γνήσιοι ''πατριώτες'' οτι μερικές παραστάσεις γινονται για να κόβονται εισιτήρια..:flipout::flipout::flipout::flipout:

Τελικά η εποχή προσφέρεται για να καταταγεί κάποιος ως υποδεκανέας τού Αδόλφου..Ορεξη νάχει...:BDGBGDB55::BDGBGDB55::BDGBGDB55:
 
"Διάβασα ένα μεγάλο μέρος από το βιβλίο σας τις τελευταίες μέρες και σας ευχαριστώ πολύ για την αποστολή του. Με εντυπωσίασε ιδιαίτερα που μου το αποστείλατε. Όσον αφορά την πραγματική στάση απέναντι στη ζωή και στην ανθρώπινη κοινότητα έχουμε πολλά κοινά.

Η λέξη Θεός για μένα δεν είναι τίποτα περισσότερο από την έκφραση και το προϊόν της ανθρώπινης αδυναμίας, η Βίβλος μια συλλογή αξιότιμων, αλλά πρωτόγονων μύθων που είναι εντούτοις και αρκετά παιδαριώδεις. Καμία ερμηνεία όσο λεπτομερής κι αν είναι (για μένα) δεν μπορεί να το αλλάξει αυτό.

Οι πολλαπλές ερμηνείες που δίδονται, δεν έχουν σχεδόν καμία σχέση με το αρχικό κείμενο. Για μένα η εβραϊκή θρησκεία, όπως όλες οι άλλες θρησκείες, είναι μια ενσάρκωση των πιο παιδαριωδών δεισιδαιμονιών.

Και ο εβραϊκός λαός, στον οποίο ευχαρίστως ανήκω, και με τη νοοτροπία του οποίου έχω βαθιά συγγένεια, δεν έχει καμία διαφορετική ποιότητα για μένα από ό,τι για όλους τους άλλους λαούς. Και όσον αφορά την εμπειρία μου, δεν είναι καλύτερη από ό,τι άλλες ομάδες πληθυσμού, αν και προστατεύονται από τις χειρότερες μορφές καρκίνου εξαιτίας έλλειψης δυνάμεως. Διαφορετικά δεν μπορώ να δω κάτι να με κάνει να πω "επέλεξε αυτούς".

Γενικά θεωρώ ότι είναι επώδυνο να διεκδικείς προνομιακή θέση και να προσπαθείς να την υπερασπιστείς μεταξύ δύο τειχών υπερηφάνειας, μιας εξωτερικής ως άνθρωπος και μιας εσωτερικής ως εβραίος. Σαν άνθρωπος αξιώνεις, τρόπον τινά, την εξαίρεση από την αιτιολόγηση που σε άλλες περιπτώσεις γίνεται αποδεκτό, και σαν Εβραίος διεκδικείς το προνόμιο του μονοθεϊσμού. Αλλά η περιορισμένη αιτιολόγηση δεν είναι πλέον αιτιολόγηση, όπως αναγνώρισε ο υπέροχος Σπινόζα, πιθανώς ως πρωταρχικό κανόνα. Και οι ανιμιστικές ερμηνείες των θρησκειών της φύσης δε ακυρώνονται εξ ορισμού, από το μονοπώλιο. Με τέτοια τείχη μπορούμε να πετύχουμε μόνο μια συγκεκριμένη αυταπάτη, αλλά οι ηθικές μας προσπάθειες δεν εξυπηρετούνται από αυτά. Το αντίθετο μάλιστα.

Τώρα που έχω δηλώσει ανοιχτά τις διαφορές μας στις πνευματικές μας πεποιθήσεις, είναι σαφές για μένα ότι είμαστε πολύ κοντά σε βασικά πράγματα, δηλαδή: στις αξιολογήσεις μας για την ανθρώπινη συμπεριφορά. Αυτά που μας διαφοροποιούν είναι μόνο τα πνευματικά "στηρίγματα" και ο "εξορθολογισμός" στη γλώσσα του Φρόιντ.

Πέρα τούτων πιστεύω ότι θα κατανοούσαμε ο ένας τον άλλον πολύ καλά, αν μιλούσαμε για συγκεκριμένα πράγματα."


Με φιλικές ευχαριστίες και τις καλύτερες ευχές,
δικός σας, Α. Αϊνστάιν


http://www.pheme.gr/article.aspx?id=5654#.UIGU2vDq3g4.twitter