Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???

To είχα κοιτάξει όταν έκλεισα το εισιτήριο και είδα οτι θα πέταγα με Α320\Α321. Όταν έκανα check-in είδα το MD. Έπεσα στην περίπτωση: ολη την υπόλοιπη εβδομάδα το δρομολόγιο γίνεται με Α320\Α321\CRJ. Αμέσως άρχισα να ψάχνω για τρένο μέχρι το Μόναχο...
 
Είχα πετάξει με ενα τέτοιο της Air Croatia, ενώ είχα κλείσει με Ολυμπιακή, Θεσσαλονίκη - Αθήνα. Ηταν η εποχη που η παλια Ολυμπιακη νοικιαζε ο,τι νά´ναι, αρκει να εχει φτερα. Με είχαν ρωτήσει αν θέλω να περιμένω να πάω με τη βραδυνη με αεροπλάνο της ΟΑ. Το είχα δει στην πίστα και νόμισα λάθος οτι είναι Β717 οπότε θέλησα να πετάξω γιατί που θα το ξαναεβρισκα...φτάνοντας με το λεωφορείο βλεπω τον πιλότο απο το ανοιχτό παράθυρο του πιλοτηριου, ασπρομαλλης με κόκκινα μαγουλα, να μιλά με την αεροσυνοδο στην πόρτα η οποία ήταν μαύρη γύρω στα 50, κατάσταση Τζαμαικα...

Μέσα μύριζε πολυ άσχημα και είχε ζέστη, ενώ όταν έψαξα για τη θέση μου άκουσα την ατάκα "It s free sitting".
Τελικά η πτήση ήταν μια χαρα, και ήμουν αρκετά τυχερός να έχω διαλέξει αριστερό παράθυρο και να γίνει η προσέγγιση εκείνη την ημέρα πάνω απο την Αθήνα με εκπληκτικό απογευματινό φως.

Ο συγκεκριμένος τύπος και όλη η οικογένεια, έχουν πολυ κακή φήμη στην Αμερική, που κυκλοφορούν πολλα.
 
Και η δική μου πτήση καλή ήταν (καλύτερη τουλάχιστον απο την επόμενη με το Α320 της Aegean). Δεν μπορούσα όμως να βγάλω απο το μυαλό μου τόσα επεισόδια του Air Crash Investigation με πρωταγωνιστές DC και MD. Μόλις γύρισα έκατσα να δω τα δύο ατυχήματα της SAS με MD :p
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Spanair_Flight_5022

Απο το ατύχημα της SPANAIR και μετά ασκήθηκε τεράστια πίεση στις αεροπορικές εταιρείες να αντικαταστήσουν τον γερασμένο αυτό τύπο αεροσκάφους , ενδεικτικά αναφέρω ότι μια εποχή στελνόταν σήμα από το Eurocontrol να ελέγχεται το κάθε αεροσκάφος σχεδόν καθημερινά απο τις τοπικές Υπηρεσίες Πολιτικής Αεροπορίας βάση "blacklist" που έχει δημιουργηθεί...

http://www.eurocontrol.int/sites/de...cuments/brochures/201101-leaf-safa-latest.pdf

Η πίεση απέδωσε και οι περισσότερες εταιρείες από τότε έχουν αντικαταστήσει τον συγκεκριμένο τύπο. Η SAS στην Ελλάδα πλέον έρχεται κυρίως με 737.
 
Ψαχνω πληροφοριες η και επεισοδιο Air Crash Investigation για το δυστυχημα της AeroSvit στη Θεσσαλονικη, γυρω στο 1995. Εχει βρει κανεις τιποτα?
 
Το δυστύχημα την Spanair νομίζω ήταν λάθος των πιλότων.

Έχω την εντύπωση οτι πέταξα με το OY-KHE, αεροπλάνο 25 ετών δηλαδή. Όταν το παραλάμβανε η SAS, εγώ τελείωνα το γυμνάσιο...

Σύμφωνα με το FlightMapper, η SAS πετάει στην Αθήνα με Airbus αν και έχει κάποια εμβόλιμα δρομολόγια με MD. 3,5 ώρες στον αέρα, με MD, Δεκέμβριο μήνα...Μπρρρρ
 
Κύριοι, αν μου επιτρέπετε ........... προτιμώ να πετάξω με ένα καλοδιατηρημένο αεροσκάφος 20, 25 ακόμα και 30 ετών παρά ένα καινούργιο που η εταιρεία που το πετάει δεν το συντηρεί σωστά. Σαν παράδειγμα θα σας αναφέρω τα Β707 - Β727 και Β737 της πάλαι κραταιάς Ολυμπιακής τα οποία συμπλήρωσαν σχεδόν 30 χρόνια πτήσεων.

Τa MD ήταν απο τα καλλίτερα αεροσκάφη και αν θυμάμαι καλά, τα περισσότερα ατυχήματα συνέβησαν λόγω ανθρωπίνων λαθών. Το ατύχημα της Spanair συνέβη (όπως ανεφέρθει πιό πάνω) από ανθρώπινο σφάλμα.

The CIAIAC published its final report into the accident on 26 July 2011.[11]

It determined that the cause of the accident was:
The crew lost control of the aircraft as a result of a stall immediately after takeoff, because they did not have the correct plane configuration for take-off (by not deploying the flaps and slats, following a series of errors and omissions), coupled with the absence of any warning of the incorrect configuration.

The crew did not recognize the indications of stall, and did not correct the situation after takeoff, and – by momentarily retarding the engine power and increasing the pitch angle – brought about a deterioration in the flight condition.

The crew did not detect the configuration error because they did not properly use the checklists to select and check the position of the flaps and slats during flight preparation, specifically: they failed to select the flaps/slats lever during the corresponding step in the "After Start checklist";

they did not cross-check the position of the lever and the state of the flaps/slats indicator lights during the "After Start" checklist;
they omitted the flaps/slats check under 'Take Off Briefing' (taxi) checklist;

the visual inspection carried out in execution of the "Final Items" step of the "Take Off Imminent" checklist – no confirmation was made of the position of the flaps and slats, as shown by the cockpit instruments.


The CIAIAC determined the following contributory factors:
The absence of any warning of the incorrect take-off configuration because the TOWS did not work. It was not possible to determine conclusively why the TOWS system did not work.
Inadequate crew resource management (CRM), which did not prevent the deviation from procedures and omissions in flight preparation.

Εάν το Eurocontrol είχε ασκήσει πιέσεις και είχε βρεί κάτι τις στα αεροσκάφη της SAS ή των άλλων εταιρειών θα είχε απαγορεύσει άμεσα τις πτήσεις τους. Υπ´όψιν η SAS πετάει στην Ελλάδα ώς επι το πλείστον με Α321 και ενίοτε (χειμώνα) με Α319 και Β737.


Όσον αφορά το ατύχημα της Aerosvit, αυτό συνέβη το 1997 και το αεροσκάφος ήταν ΥΑΚ - 42 το οποίο ήταν μόλις 11 ετών (αν θυμάμαι καλά). Το ατύχημα απεδώθη σε ανθρώπινο σφάλμα, μιάς και ο κυβερνήτης/συγκυβερνήτης απέτυχαν στην αρχική προσσέγγιση ILS και κατόπιν δεν ακολούθησαν τις οδηγίες του Go - Around του αεροδρομίου Μακεδονία (αναφέρονται στου χάρτες Jeppesen).

Καλό σας βράδυ
 
Κύριοι, αν μου επιτρέπετε ........... προτιμώ να πετάξω με ένα καλοδιατηρημένο αεροσκάφος 20, 25 ακόμα και 30 ετών παρά ένα καινούργιο που η εταιρεία που το πετάει δεν το συντηρεί σωστά. Σαν παράδειγμα θα σας αναφέρω τα Β707 - Β727 και Β737 της πάλαι κραταιάς Ολυμπιακής τα οποία συμπλήρωσαν σχεδόν 30 χρόνια πτήσεων.
Φυσικά σας επιτρέπουμε, κύριε μου. Η εμπειρία πάντα είναι καλοδεχούμενη :)

Όταν μιλάμε για μια εταιρία με ένα Α επίπεδο τεχνογνωσίας και τεχνικών ελέγχων-συντήρησης των αεροσκαφών της, τότε θα προτιμήσω να πετάξω με το νεότερο που έχει.
Αν πρέπει να διαλέξω μεταξύ μιας τυχάρπαστης εταιρίας με νέα αεροσκάφη αλλα αμφίβολη συντήρηση και μιας αναγνωρισμένης με παλιότερα αεροσκάφη, θα διαλέξω την δεύτερη.

Σας έχω πει οτι φοβάμαι τα αεροπλάνα; :p

Εάν το Eurocontrol είχε ασκήσει πιέσεις και είχε βρεί κάτι τις στα αεροσκάφη της SAS ή των άλλων εταιρειών θα είχε απαγορεύσει άμεσα τις πτήσεις τους. Υπ´όψιν η SAS πετάει στην Ελλάδα ώς επι το πλείστον με Α321 και ενίοτε (χειμώνα) με Α319 και Β737.

Ώς επι το πλείστον. Έχει και κάποια εμβόλιμα με MD82. Συγνώμη, αλλα δεν αισθάνομαι άνετα στη σκέψη να περάσω 3,5 ώρες μέσα σε αεροσκάφος 25 ετών. Εκτός απο τη συντήρηση είναι και η φυσική φθορά των υλικών.

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί μεγάλες εταιρίες (ΒΑ, Lufthansa, KLM) κρατούν στο στόλο τους αεροσκάφη τόσο μεγάλης ηλικίας. Φαντάζομαι οτι η συντήρηση τους θα είναι ασύμφορη απο ένα σημείο και μετά.
 
Σας έχω πει οτι φοβάμαι τα αεροπλάνα; :p

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί μεγάλες εταιρίες (ΒΑ, Lufthansa, KLM) κρατούν στο στόλο τους αεροσκάφη τόσο μεγάλης ηλικίας. Φαντάζομαι οτι η συντήρηση τους θα είναι ασύμφορη απο ένα σημείο και μετά.

Ειλικρινέστατος, αλλά μην τα φοβάσαι ............ τα ρημάδια τα αυτοκίνητα να φοβάσαι, στους Ελληνικούς δρόμους με Έλληνες οδηγούς.

Η συντήρηση δεν είναι ασύμφορη, απλά τα αεροσκάφη γίνονται αντιοικονομικότατα.

Η εταιρεία που προσπαθούσε να έχει το νεώτερο στόλο ήταν κάποτε η Singapore Airlines. Αγόραζε πχ. ένα (ή περισσότερα) Α340 και μετά από 2 - 3 χρόνια τα πουλούσε ή τα νοίκιαζε. Μιλάμε για πολλά $$$$$$ κέρδη από τις αγοραπωλησίες.

Αν θυμάσαι ήταν η πρώτη εταιρεία που πέταξε το Α380 και είχε κάνει συμφωνία με την Αιρμπάς να είναι η μόνη εταιρεία που θα τα πετούσε για τους πρώτους έξη μήνες. Εκεί να δεις χρήμα. Είχαν και την πολυτέλεια να βγάλουν σε πληστηριασμό τις θέσεις των 2 πρώτων πτήσεων και τα έσοδα τα έδωσαν σε φιλανθρωπικά ιδρύματα.

Τώρα αν ακούσουμε ότι τα πουλάνε ή τα νοικιάζουνε και αγοράζουν Β747-800 δεν θα εκπλαγώ καθόλου.
 
Τα φοβάμαι οταν είμαι μέσα και τα λατρεύω όταν είμαι έξω. :D
Το άγχος μου με τα αεροπλάνα ξεκίνησε όταν κατανόησα σε ποιες αρχές στηρίζεται η λειτουργία τους. Η όλη ισορροπία μου φαίνεται τρομερά εύθραυστη.

Όσο για τα Α380, απο τη μία δεν δε νομίζω να βρουν εύκολα αγοραστές και απο την άλλη, ένα τέτοιο αεροσκάφος δίνει κύρος στην εταιρία.
 
Αν κατάλαβα, έπιασε το ILS του 02 για να βρει το στόχο και να γυρίσει να προσγειωθεί στον 20?
Γιατί έγινε αυτο μάθαμε?
Επίσης, που έγινε?
 
Δυστύχημα απόψε στο Σαν Φρανσίσκο. Μπόινγκ 777 της Ασιάνα Αιρλάινς συνετρίβη και πήρε φωτιά κατά την προσγείωση (λένε πως ήταν αναγκαστική). Δεν υπάρχουν πληροφορίες για αριθμό εγκλωβισμένων επιβατών.
 
Τέλος καλό, όλα καλά για τους επιβάτες. Όλοι βγήκαν ζωντανοί απο το αεροπλάνο.

Η προσέγγιση ήταν κανονική, δεν υπήρχε κάποιο πρόβλημα. Το 777 χτύπησε στην άκρη του αεροδιαδρόμου.

asiana_b772_hl7742_san_francisco_130706_map.jpg


http://avherald.com/h?article=464ef64f&opt=0
 
Emergency services initially reported all occupants have been accounted for and are alive. Emergency services repeated ALL occupants have been accounted for in response to media reports that two people have been killed. A number of people were taken to hospitals with injuries of varying degrees. In a later press conference the fire chief of San Francisco said, not all people have been accounted for, two people were confirmed killed in the accident.

In a second press conference Saturday evening (Jun 6th San Francisco local time) the fire chief reported, all passengers and crew have been accounted for, final numbers were 2 occupants killed, 10 in critical condition, 38 with serious injuries, 82 with minor injuries, 175 uninjured. The confusion about people being not accounted for was the result of survivors being taken to two different locations at the airport.

Τα έκαναν λίγο μαντάρα τα σωστικά συνεργεία.
 
Οι πρώτες πληροφορίες λένε ότι στον συγκεκριμένο διάδρομο το ILS (Instrument Landing System - http://en.wikipedia.org/wiki/Instrument_landing_system) αλλά και το PAPI (στα Ελληνικά παπάκι - στα Αγγλικα Precision approach path indicator - http://en.wikipedia.org/wiki/Precision_approach_path_indicator) δεν λειτουργούσαν.

Αυτό ήταν γνωστό απο τους πιλότους, αφού είχε εκδοθεί το σχετικό ΝΟΤΑΜ http://en.wikipedia.org/wiki/NOTAM

Με λίγα λόγια η προσγείωση θα έπρεπε να είναι Visual Approach (οπτική προσέγγιση) .............. αλλά αποδεικνύεται (γιά άλλη μια φορά) ότι πολλοί πιλότοι εξαρτώνται απο τα κομπιούτερς και έχουν ξεχάσει κάποιες βασικές αρχές.

Όπως ανέφερα, αυτά λένε οι αρχικές πληροφορίες, αλλά τα ακριβή αίτια θα τα δείξει το πόρισμα (σε 1 - 2 χρόνια απο τώρα).