Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???

15 πράγματα για τα αεροπλάνα

Γιατί πετάνε με λιγότερα καύσιμα οι φθηνές αεροπορικές εταιρείες; Γιατί ανάβει η ένδειξη Προσδεθείτε χωρίς να υπάρχουν αναταράξεις; Ο Απόστολος Καλατζής δίνει απαντήσεις & μας μαθαίνει 15 πράγματα που δεν ξέραμε για τα αεροπλάνα

1.Πετάνε με λιγότερα καύσιμα – Οι «φθηνές» αεροπορικές εταιρίες πετάνε με λιγότερα καύσιμα για λόγους οικονομίας, γιατί πολύ απλά καις παραπάνω καύσιμα όταν κουβαλάς παραπάνω καύσιμα.

2.Τα κινητά δεν παρεμβάλουν – Τα κινητά εκπέμπουν σε χαμηλά VHF, ενώ τα συστήματα προσγείωσης π.χ. ILS εκπέμπουν σε συχνότητες UHF, ομοίως και τα ραντάρ εκπέμπουν σε X, S, Κa που δεν έχουν καμιά σχέση με τις συχνότητες των κινητών γύρω στα 2 GHz. Ο μοναδικός λόγος που δεν έχει επιτραπεί η χρήση των κινητών στα αεροπλάνα, είναι το κόστος των δορυφορικών συστημάτων και ότι ακόμα δεν έχει βρεθεί λύση στο πρόβλημα του θορύβου, όταν στις πτήσεις θα χτυπούν συνεχώς κινητά τηλέφωνα.

3.Τα φώτα δε σβήνουν για να φτιάξουν ατμόσφαιρα – Τα φώτα στη προσγείωση και την απογείωση δεν τα σβήνουν για να φτιάξουν ατμόσφαιρα, ή για να κοιμηθείς, τα σβήνουν για να μπορεί να προσαρμοστεί η όραση σου σε περίπτωση εγκατάλειψης.

4.Οι μάσκες έχουν οξυγόνο για 12 λεπτά – Οι μάσκες έχουν ροή οξυγόνου για 12 λεπτά, όμως για να κατέβει το αεροπλάνο από το συνηθισμένο ύψος που πετάει σε υψόμετρο που μπορείς να αναπνεύσεις, χρειάζονται περίπου 17 λεπτά. Ίσως χρειαστεί να κρατήσεις την αναπνοή σου για 5 λεπτά!

5.Τα αεροπλάνα εξακολουθούν να έχουν τασάκια – Όλα τα αεροπλάνα, ακόμα και τα καινούρια που φτιάχτηκαν φέτος, έχουν τασάκι στη τουαλέτα για τον ανεγκέφαλο που θα αποφασίσει να καπνίσει.

6.Γιατί ανάβει η ένδειξη «Προσδεθείτε» χωρίς αναταράξεις; – Όταν ο πιλότος θέλει να πάει στην τουαλέτα, ανάβει την ένδειξη «Προσδεθείτε» ώστε όλοι οι επιβάτες να καθίσουν κάτω και να φορέσουν ζώνες. Προσέξτε το την επόμενη φορά.

7.Η πόρτα δεν ανοίγει εν πτήσει – Η πόρτα δεν ανοίγει εν πτήσει όσο και να προσπαθήσεις, οπότε μην αγχώνεσαι αν δίπλα στην έξοδο κινδύνου κάθεται επιβάτης με κλειστοφοβία.

8.Απογείωση με τρελή ζέστη – Οι απογειώσεις με υψηλή θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι πιο επικίνδυνες, λόγο αραιού αέρα που σημαίνει χειρότερη καύση στη μηχανή και μικρότερο lift στο φτερό (η πίεση που κάνει ο αέρας στο φτερό για να το σηκώσει προς τα πάνω).

9.Όταν το αεροπλάνο σκάει σαν… τσιμέντο – Οι προσγειώσεις που το αεροπλάνο σκάει σαν… τσιμέντο είναι πολύ πιο ασφαλείς από τις χαλαρές, συνήθως τις κάνουν πιλότοι που ήταν προηγουμένως στην Πολεμική Αεροπορία και «ξέσκιζαν» μαχητικά.

10.Αεροπειρατεία – Όταν το αεροπλάνο προσγειωθεί με τα flaps πάνω, σημαίνει ότι έχει γίνει αεροπειρατεία.

11.Αναγκαστική προσγείωση – Το brace, η θέση που σου λένε να κάτσεις με το κεφάλι στα πόδια σε περίπτωση αναγκαστικής προσγείωσης, δεν είναι για να σωθείς, είναι για να αυξηθούν οι πιθανότητες να μείνουν ανέπαφα τα δόντια σου για μετέπειτα αναγνώριση.

12.Οι επιβάτες χωρίς αποσκευές δημιουργούν πρόβλημα – Οι επιβάτες που ταξιδεύουν χωρίς αποσκευές, άθελά τους δημιουργούν πρόβλημα καθώς κάποιες φόρες χρειάζεται να προστεθούν σάκοι άμμου στο αμπάρι για να υπάρχει ισορροπία στην απογείωση. Μου έχει συμβεί να είμαστε μόλις 50 επιβάτες σε πτήση με Boeing 777 χωρητικότητας 500 ατόμων, τελικά μας έβαλαν όλους να καθίσουμε πίσω.

13.Οι αναταράξεις δε μπορούν να ρίξουν το αεροπλάνο – Οι αναταράξεις δε μπορούν να ρίξουν το αεροπλάνο, όμως μπορούν να προκαλέσουν ζημιές στην άτρακτο με ό,τι αυτό συνεπάγεται, γι’ αυτό αν προσέξεις στις μεγάλες αναταράξεις ο πιλότος μειώνει ταχύτητα για να περιορίσει την καταπόνηση του αεροπλάνου.

14.Ένοπλοι φρουροί στις πτήσεις – Μετά το Νάην Ηλέβεν, υπάρχει ένοπλος φρουρός σε όλες της πτήσεις προς Αμερική και παλαιότερα από Αμερική και σε Ισραηλινές αεροπορικές εταιρίες. Είναι απλά ένας τύπος που έχει όπλο και κάθεται συνήθως στις πρώτες 5 θέσεις μετά την Μπίζνες Κλας, η δουλειά του είναι απλά να πετάει με το αεροπλάνο και να μη κάνει τίποτα. Θα τον καταλάβεις επειδή ταξιδεύει μόνος του και δε ζητάει αλκοόλ από την αεροσυνοδό. Καθαρίζει 6 με 7 χιλιάδες δολάρια το μήνα για να βλέπει ταινίες στο αεροπλάνο. Ζωάρα!

15.Οι πιλότοι κοιμούνται – Οι πιλότοι κοιμούνται στο πιλοτήρια, δε λέω ότι κοιμούνται ταυτόχρονα, όμως δεν αποκλείεται να έχει συμβεί. Αν κρίνω από το στρατό που σε μερικές σκοπιές έλεγες στον άλλο «κοιμάμαι 20 λεπτά, ξύπνα με να κοιμηθείς κι εσύ άλλα 20» που καταλήγατε στο τέλος να κοιμάστε και οι δύο, ίσως έχει συμβεί οι 2 πιλότοι να ξυπνήσουν από κάποιο alarm στο πιλοτήριο.

πηγή
 
Σωστά μίλησες...

Όταν το αεροπλάνο προσγειωθεί με τα flaps πάνω, σημαίνει ότι έχει γίνει αεροπειρατεία.
Να το σχολιάσω;


Καλά, όσο διαβάζω, τόσο απορώ με τη νοημοσύνη αυτού που τα (αντ)έγραψε και αυτού που επέτρεψε να δημοσιευτούν.
 
κάπου τα διάβασε μάλλον στα αγγλικά και δεν κατάλαβε τι διάβαζε και κάποια τα έγραψε με δικά του λόγια. πιχι στην αεροπειρατεία δεν προσγειώνεσαι χωρίς flaps με flaps προσγειώνεσαι αλλά ενώ κανονικά κάνεις taxing με τα flaps ανεβασμένα σε περίπτωση αεροπειρατείας κάνεις taxing με κατεβασμένα. Και αυτό είχε κάποια βάση πριν την 9/11 πλέον δεν ισχύει. Ποιός αεροπειρατής θα θελήσει να κάνει taxiing και να μην το αφήσει το αεροπλάνο στο διάδρομο ??? Αν κατέβεις χωρίς flaps θα αυξήσεις πολύ την ταχύτητα απώλειας στήριξης και θα πιάσεις με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα και φασκελοκουκουλωστα.

και τα 17 λεπτά δεν ξέρω πως προέκυψαν. με 3000ft / min να κατεβαίνει έχει κατέβει 51000 πόδια στα 17 λεπτά . Και κάπου στα 10000ft αν κατέβει τότε λογικά δεν κινδυνεύει επιβάτης από υποξία. λίγο να δούλευε το μυαλουδάκι του θα καταλάβαινε ότι κάτι τέτοιο δεν στέκει γιατί πολύ απλά αν χρειάζονταν 17 λεπτά να κατέβει σε ύψος θα ήταν σύμφωνες και οι μάσκες οξυγόνου με το χρόνο αυτό. Και χώρια που αν θέλει ο κυβερνήτης να κατέβει γρήγορα κατεβαίνει από τα 30φέυγα χιλιάδες πόδια που πετάει ένα commerial στα 9000κάτι σε 2λεπτά και κάτι. Οκ εκτός flight manual η διαδικασία στο incident του 747 της china airlines το 1985.

και με τη θερμοκρασία κάπου τα έχει μπλέξει λίγο και το weight and balance είναι λίγο ταναπού και στις αναταράξεις φάσκει και αντιφάσκει.

γενικά αν και κάποια που γνωρίζω είναι σωστά σαν γενικό συμπέρασμα, γενικά πάσχει σαν κείμενο και έχει ένα σκασμό ανακρίβειες. Και η ορολογία που χρησιμοποιεί ο θεός να την κάνει αεροπορικη. Η μηχανή, το lift το φτερό και το πούπουλο σκάει σαν τσιμέντο το ναιν ηλέβεν που το πέρασε για χαλογουιν κλπ κλπ

μάλλον το αρχικό κείμενο είναι από εδώ

http://www.inflight.gr/15-πράγματα-που-δεν-ξέρατε-για-τα-αεροπλ/

που γενικά σαν σελίδα είναι τίγκα στις ανακρίβειες.

ο συντάκτης του

https://www.facebook.com/tolis.jasta

όπως δηλώνει είναι τυχοδιώκτης όντως αλλά αμφιβάλλω αν έχει πάει με αεροπλάνο μέχρι τα κύθηρα όχι στις 5 ηπείρους. Γιατί πολύ απλά αν είχε μπεί σε αεροπλάνο θα άκουγε σε περίπτωση ανάγκης πέφτουν οι μάσκες οξυγόνου και ετοιμαστείτε να κρατήσετε την αναπνοή σας για 5 λεπτά. Όσοι μπορείτε να την κρατήσετε 20 δεύτερα γιατί καπνίζετε σαν φουγάρα μην την βάλετε στο στόμα σας να περισσέψει οξυγόνο για τους άλλους που μπορούν 4.30. Έχετε ακούσει πολλές φορές ότι το κάπνισμα σκοτώνει. Ε ευκαιρία να το μάθετε σήμερα :FSGSFGS4:

πιχι άλλο θέμα από το σαιτ.
http://www.inflight.gr/κάθετη-απογείωση-airbus-a380/

ανατέθηκε σε 2 πρώην πιλότους μαχητικών να πετάξουν το 380. Λες και είναι ford mondeo και πήραν τα κλειδιά και μπήκαν μέσα. Οι test pilots είναι προφανώς που έχουν εκπαιδευτεί στον τύπο και η απογείωση δεν θεωρείται κάθετη. Κλασσική επίδειξη επιδόσεων αεροσκάφους είναι (ομολογουμένως εντυπωσιακή).
 
Last edited:
Τι φταις κι εσύ; Άλλο ένα τεχνικό πρόβλημα, λάθος πιλότου ή κακή συντήρηση και άλλο αυτό που έγινε...
 
Re: Απάντηση: Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???

ανάθεμά με θέμα που ξεκίνησα!

Ουδέν πρόβλημα!

Για σκέψου να είχες ανοίξει ένα άλλο με τίτλο .................. τι γίνεται με τα αυτοκινηστικά ατυχήματα στην Ελλάδα?

http://www.astynomia.gr/images/stories//2014/statistics14/ethsio2013troxaia_thanontes_traumaties.JPG
 
Απάντηση: Re: Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Γεγονος που καταδεικνυει ποσο ΔΥΝΑΤΟΙ ειναι οι σημερινοι κινητηρες.

Εστω και δυο απο αυτους !

Νομίζω ότι κάτι δέ πάει καλά μέ τό βίντεο ,κάτι δεν μού <κολλάει> .Δές το ξανά μέ προσοχή
 
Re: Απάντηση: Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Άμα σε θέλει ή δεν σε θέλει...
"Η πιο δυστυχισμένη γυναίκα και ο πιο ευτυχισμένος άντρας, εξαιτίας και χαρην των μοιραίων πτήσεων των Μαλαισινιανών αερογραμμών..."

http://www.koutipandoras.gr/article...io-eytyhismenos-antras-exaitias-kai-hari-stis

Εδω ταιριάζει το ......................... αν έχεις τύχη............. κάνε ποδήλατο!

Οσο για την άτυχη Κέλυ ............... δράμα!
 
Re: Απάντηση: Re: Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Νομίζω ότι κάτι δέ πάει καλά μέ τό βίντεο ,κάτι δεν μού <κολλάει> .Δές το ξανά μέ προσοχή

Δεν διακρινω κατι περιεργο.

Αν θες ... επισημανε μας αυτο που δεν <κολλαει>.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Δεν διακρινω κατι περιεργο.

Αν θες ... επισημανε μας αυτο που δεν <κολλαει>.

Το πρώτο είναι στο 0.48 όταν αρχίζει νά ανεβαίνει τό αεροπλάνο κοίταξε τό χρώμα τού ουρανου πού είναι γαλάζιο καί στό 0.50 γίνεται γκρί
Στή συνέχεια τό α/φ μαζευει τροχούς ενώ κάνει κύκλο επαναπροσέγγισης-πράγμα μάλλον παράξενο.
Υπάρχουν καί άλλα σημεία πού προκαλούν προσοχή
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Το πρώτο είναι στο 0.48 όταν αρχίζει νά ανεβαίνει τό αεροπλάνο κοίταξε τό χρώμα τού ουρανου πού είναι γαλάζιο καί στό 0.50 γίνεται γκρί
Στή συνέχεια τό α/φ μαζευει τροχούς ενώ κάνει κύκλο επαναπροσέγγισης-πράγμα μάλλον παράξενο.
Υπάρχουν καί άλλα σημεία πού προκαλούν προσοχή

Καλησπέρα Πέτρο,

Το διαφορετικό χρώμα του ουρανού ίσως έχει να κάνει ότι το επεισόδειο συνέβει στις 06:52 τοπική ώρα (λίγο πριν - η μετά την ανατολή του ήλιου).

Όσον αφορά τους τροχούς, προσπάθησα να ανεβάσω μία εικόνα για το τί πρέπει να κάνει ο πιλότος, αλλά η σύνδεση είναι ...... άστα να πάνε!

Σου δίνω το λίνκ

http://blog.privatefly.com/ask-the-pilot-what-does-it-mean-when-an-aircraft-is-going-around

όπου μεταξύ άλλων αναφέρει:

1. Apply full power
2. Flaps to take off
3. Gear up
4. Flaps up
5. Fly the standard missed approach procedure
6. Inform Air Traffic Control
7. Inform and update cabin crew
8. Plan next landing
9. Update passengers

Επίσης αν θες μπορείς να διαβάσεις περισσότερα εδώ:

http://www.pprune.org/rumours-news/543082-aerolineas-argentina-a340-runway-incursion-bcn-video.html

Καλό βράδυ στην όμορφη Θεσσαλονίκη ............... και βέβαια στην Περαία με τις ταβέρνες της στην αμμουδιά!
 
Μου έχει συμβεί ακριβώς τι ίδιο (σαν επιβάτης προφανώς, στο προς προσγείωση αεροπλάνο), με DELTA στο JFK.

Περιττό να αναφέρω τι ουρλιαχτά ακούστηκαν την στιγμή του: 1. Apply full power