Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Απάντηση: Re: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Κε Κόγια ευχαριστούμε για την "καταλητική" σας παρέμβαση
Η συνεχής και απρόκλητη διατύπωση εκκεντρικών συχνά με αλαζονικό και υβριστικό τόνο απόψεων και θέσεων τι συνιστούν κατά την γνώμη σας?


Να μας σωσει απο το κακο hi-end θελει βρε παιδια πως κανετε ετσι....δεν φτανει που ο ανθρωπος ενδιαφερεται για μας θα του τη "λεμε" κιολας?
 
Κυριε Κογια ειλικρινα εχετε καταντησει γραφικος πια....τις μαθαμε τις αποψεις σας, τις καταννοησαμε, φτανει αφηστε και κανα αλλα να πει την αποψη του...
Φιλικα
 
ο καθε ένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει τις απόψεις του οι οποίες είναι όλες σεβαστές εφόσον δεν προσβάλλουν τους άλλους και το πνεύμα του φόρουμ
Όπως βλέπετε κ Κόγια καταφέρατε να αποσπροσανατολίσετε μια πολύ ενδιαφέρουσα για πολλούς συζήτηση
 
Απάντηση: Re: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

ο καθε ένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει τις απόψεις του οι οποίες είναι όλες σεβαστές εφόσον δεν προσβάλλουν τους άλλους και το πνεύμα του φόρουμ
Όπως βλέπετε κ Κόγια καταφέρατε να αποσπροσανατολίσετε μια πολύ ενδιαφέρουσα για πολλούς συζήτηση

Φιλε angelo,

1oν. Ο Κ. Κογιας προσβαλει τους συνομιλιτες του με τον τροπο που εκφραζει την αποψη του και

2ον Εχουμε ακουσει την αποψη του 5000 φορες....Ας ακουσουμε και καποιον αλλο!

Φιλικα παντα.
 
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Εχω την αίσθηση ότι με τον όρο "μουσικότητα" μιας συσκευής , προσθέτουμε άλλο ένα μεταφυσικό / μυστικιστικό στοιχείο στο hi-fi .

Διότι εάν δεχθούμε τον παραλληλισμό με την εκτέλεση ενός μουσικού έργου καθώς και το ότι η "ερμηνεία" της εκτέλεσης και η κατάταξη της σε άρτια , ή γεμάτη πάθος , ή αδιάφορη , ή ψυχρή , σχετίζεται με τον , συνήθως άκρατο , υποκειμενισμό του εκάστοτε ακροατή , θα μεταφέρουμε απλώς τον ίδιο υποκειμενισμό και στις συσκευές , με αποτέλεσμα την πλήρη ασυνεννοησία .

Από την άλλη , μπορεί να κάνω και λάθος...

Άσε τις μετριοφροσύνες βρε Δημήτρη.
Έχεις απόλυτο δίκιο. Αυτός είναι ο σκοπός, η πλήρης ασυνεννοησία.

Σε λίγο το μάτσινγκ και το στήσιμο ενός συστήματος θα αναχθεί κι αυτό σε υψηλή τέχνη. Στις hi end εκθέσεις, θα πηγαίνουμε για να θαυμάσουμε εκθέματα γνωστών καλλιτεχνών του... εμπορίου ηλεκτρονικών συσκευών audio. Φυσικά η δημιουργία του καλλιτέχνη, θα αποτελείται αυστηρά και μόνον από τα προϊόντα που τυγχάνει ο ίδιος να αντιπροσωπεύει. Τα υπόλοιπα δεν έχουν... μουσικότητα. :flipout:

- Η μουσικότητα, χωρίς ορισμούς και στεγανά αλλά όπως την αντιλαμβάνεται ο καθένας, είναι χαρακτηριστικό των εκάστοτε ηχογραφήσεων. Εφόσον αυτή λοιπόν έχει ηχογραφηθεί, δουλειά της μηχανής - χώρου, είναι να την αναπαράγει σωστά, στα ίδια πλαίσια που καλείται να αναπαράγει και οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό αυτής (όπως πχ το ανόητο stage).
 
Πιστεύω ότι το φόρουμ θα είχε πετύχει απόλυτα τον σκοπό του , εάν υπήρχε η δυνατότητα να γίνονται ακροάσεις σχετικές με τα θέματα που αναπτύσσονται σε διάφορα θρεντς , έτσι ώστε να γίνεται αντιληπτό αυτό για το οποίο συζητάμε .
Θα ήθελα πολύ ( αυτή τη στιγμή ) να μου υποδείξει π.χ. κάποιος δύο συσκευές , ανεξαρτήτου τιμής , εκ των οποίων η μία να έχει μουσικότητα και η άλλη όχι , για να αντιληφθώ τι εννοεί .

ΥΓ τι είναι το stage και γιατί είναι ανόητο ;
 
Mε αυτόν τον τρόπο ξεδιαλύνεις εύκολα το σχεδιαστή που ακούει μουσική από εκείνον που σχεδιάζει μόνο βάσει μετρήσεων και ανόητων όρων όπως το staging.

Χαριτολογώ...

Ως stage - staging αναφερόμαστε στο μέγεθος σκηνής και στην γενικότερη πληροφορία χώρου.
 
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Πιστεύω ότι το φόρουμ θα είχε πετύχει απόλυτα τον σκοπό του , εάν υπήρχε η δυνατότητα να γίνονται ακροάσεις σχετικές με τα θέματα που αναπτύσσονται σε διάφορα θρεντς , έτσι ώστε να γίνεται αντιληπτό αυτό για το οποίο συζητάμε .
Θα ήθελα πολύ ( αυτή τη στιγμή ) να μου υποδείξει π.χ. κάποιος δύο συσκευές , ανεξαρτήτου τιμής , εκ των οποίων η μία να έχει μουσικότητα και η άλλη όχι , για να αντιληφθώ τι εννοεί .

ΥΓ τι είναι το stage και γιατί είναι ανόητο ;

Δημήτρη, προσπαθείς να προσεγγίσεις ένα θέμα δια της λογικής -και καλά κάνεις, όταν ο χώρος, στον οποίον "ανήκει" αυτό το θέμα, δεν είναι σε θέση να ξεχωρίσει βασικές έννοιες. Δηλαδή, για να το καταλάβεις ρε παιδί μου, όποιος φτιάχνει ενισχυτές και ηχεία, είναι -άκουσον, άκουσον- καλλιτέχνης. Εκεί καταντήσαμε.

Με μια βασική διαφορά: Όταν ο Θεόφιλος ζωγράφιζε το φουρνόφτυαρο όρθιο και του είπαν, τί κάνεις; θα πέσει το ψωμί, αυτός τους απήντησε ότο δεν θα πέσει, γιατί είναι ζωγραφιστό. Αν τολμήσει κανείς να κάνει κάτι αντίστοιχο στο χώρο της Επιστήμης, πολύ απλά, και θα πέσει το ψωμί, και θα τον πάρουν με τις πέτρες. Εξαιρείται το high end, όπου λέμε ό,τι μας καπνίσει, όπως μας τη βαρέσει, τέλος πάντων ό,τι γουστάρουμε, και όλα ισχύουν, διότι είναι απόψεις ρε παιδί μου, πώς να το κάνουμε δηλαδή; Για παράδειγμα, ακούμε το get into the groove της Madonna από παλιό καλό βινύλιο, και λέμε, "πω πω κάτι μακροδυναμικάαααααααα, τς, τς, τς". Ή, πάρε αυτό το player που έχει jitter 5p, και όχι το άλλο που έχει 7p.

Επιπροσθέτως δε, όταν κάνει κάποιος τον κόπο να βάλει τα πράγματα επί ορθής βάσεως, τον κατηγορούν και για αλαζονεία και υβριστικό τόνο. Δηλαδής, όταν πας και λες σε κάποιον, κοίτα να δεις αγόρι μου, όταν είσαι κριτής τεχνολογικών προϊόντων, και η κρίση σου επιδρά στην τσέπη των άλλων, που σου κάνουν την τιμή να εμπιστεύονται την κρίση σου, ε, έχεις ηθική υποχρέωση, οφείλεις να αντιμετωπίζεις τα δοκίμια με κριτική στάση, και όχι να κάθεσαι εκστατικός μπροστά τους. Αλλά πού...

(Την ανοησία του staging κάνει τον κόπο να μας την εξηγήσει ο κ. Κωτσής. Αυτός ξέρει)...
 
Last edited:
Ο ρυθμός έρχεται πρώτος στο μυαλό, η αίσθηση του μέτρου, καθώς και ο χρωματισμός της κάθε νότας - δυναμικός και τονικός- όπως και ο συγχρονισμός των επί μέρους εκτελεστών.

Επίσης, θα ήθελα να ξέρω ποια είναι η διαφορά του δυναμικού από τον τονικό χρωματισμό μιας νότας...
 
Επανέρχομαι , διότι προβληματίζομαι από όσα διαβάζω και δεν μπορώ να ερμηνεύσω .

Σε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο της γνωστής και πολύ καλής πιανίστριας Δανάης Καρά , όπου πραγματεύεται την σημασία της ρωσικής σχολής στην διαμόρφωση της τέχνης του πιάνου , σε κάποιο σημείο του κειμένου αναφέρονται ορισμένες απόψεις σχετικά με το αδιάσπαστο , το αδιαχώριστο της μουσικότητας και της τεχνικής . Λέει λοιπόν η καλή πιανίστρια : " . . . Είναι ερασιτεχνικός συλλογισμός- ότι κάποιος έχει μουσικότητα αλλά του λείπει η τεχνική, καθώς και το αντίθετο, ότι έχει τεχνική αλλά του λείπει η μουσικότητα. Το μόνο που δηλώνει η ρήση αυτή είναι η άγνοια της μουσικής καθεαυτής. Δηλώνει, ένα μερικό μουσικό αναλφαβητισμό όπου ως «μουσικότητα» αναγνωρίζεται μόνο η συναισθηματική απόδοση/ ανταπόκριση, (συχνά λανθασμένα, όπως γίνεται με τον αισθηματία) και ως τεχνική τα γρήγορα περάσματα, οκτάβες η οτιδήποτε αποτελεί υποκειμενική δυσκολία κάποιου, με άλλα λόγια, χονδρικά, τα προβλήματα ταχύτητας και ακρίβειας. . ."

Πως το αντιλαμβάνομαι τώρα εγώ αυτό το κείμενο σε σχέση με τα μηχανήματα και την μουσικότητα τους ; ( σημειωτέον η αναλογία στην οποίαν προβαίνω , είναι αυθαίρετη , δική μου και δεν υπάρχει στο κείμενο , το οποίο απλώς χρησιμοποιώ ως εφαλτήριο για την διατύπωση μου )

Οτι είναι πολύ πιθανό να θεωρούμε ότι ένα μηχάνημα έχει μουσικότητα , όταν ακούγεται "συναισθηματικό" , "γλυκερό" και μάλιστα το κάνει σε όλα σχεδόν τα προγράμματα που θα κληθεί να αναπαράξει , ανεξαρτήτως είδους , αυτή δε η συναισθηματική , γλυκερή του απόδοση μπορεί να λειτουργήσει ακόμη και "συγχωρητικά " για ορισμένες τεχνικές του ατέλειες .

Τι λέτε ;
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Αυτό δεν είναι και πανάκεια.
Μην ξεχνάς ότι οι μουσικοί ακούν διαφορετικά από τους ακροατές την ώρα που παίζουν...

Το σίγουρο είναι ότι γνωρίζουν τη χροιά του οργάνου τους καλύτερα από τον καθένα, οπότε καταλαβαίνουν πότε παίζει σωστά ένα μηχανάκι το όργανό τους και πότε όχι.

Αλλά και πάλι, κάποιος που δεν είναι μουσικός μπορεί να καταλάβει πολλά από τις φωνές.

Aγαπητε μου, οι μονες φωνες με τις οποιες μπορει καποιος να ειναι οικειος (εκτος βεβαια αν ξημεροβριαδιαζεται στη Λυρικη:grinning-smiley-043 ) ειναι, της γυναικας του οταν τσακωνονται, του μαναβη στη λαικη, της κυρα Κατινας της γειτονισσας κλπ κλπ. Τι σχεση εχουν αυτα με τη μουσικη?
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Aγαπητε μου, οι μονες φωνες με τις οποιες μπορει καποιος να ειναι οικειος (εκτος βεβαια αν ξημεροβριαδιαζεται στη Λυρικη:grinning-smiley-043 ) ειναι, της γυναικας του οταν τσακωνονται, του μαναβη στη λαικη, της κυρα Κατινας της γειτονισσας κλπ κλπ. Τι σχεση εχουν αυτα με τη μουσικη?

Πως, όλα αυτά μπορεί να περιέχονται στον καινούργιο δίσκο του Θανάση Παπακωνσταντίνου. :grinning-smiley-043
 
Επίσης, θα ήθελα μια αποσαφήνιση του όρου tempo, επειδή έπεσε κι αυτός στο τραπέζι. Συναντώ αυτόν τον όρο σε δοκιμές συσκευών, όπως οι ενισχυτές και τα ηχεία, οι οποίες είναι φύσει αδύνατο να επιδράσουν στο σήμα με τον τρόπο που ο όρος αυτός αναφέρεται στη μουσική. Επίσης, τον συναντώ και σε δοκιμές πηγών, αλλά, εάν μια πηγή είναι αναλογική, και επιδρά στο tempo του σήματος τόσο πολύ, ώστε αυτή η επίδραση να είναι ακουστή, αυτή η συσκευή είναι απλώς για πέταμα. Εάν είναι ψηφιακή, τότε αδυνατεί να επιδράσει στο tempo. Άρα, προφανώς, με τον όρο tempo υπονοείται κάτι άλλο. Τί;
 
Τι, τι ,τι, τι; όλο ερωτήσεις είναι αυτό το παιδί. Να η σωστή ερώτηση:
Τι κάνει νιαου νιάου στα κεραμίδια; Η αδυναμία του Κόγια να αντιληφθεί τον χρόνο στις συσκευές αναπαραγωγής. Η αδυναμία του να καταλάβει ότι ένα διασπασμένο χρονικά φάσμα αλλοιώνει την αντιληπτότητα του ρυθμού, της δυναμικής αντίθεσης, της τονικής απόστασης ανάμεσα στις νότες. Είναι άλλωστε σαφές σε εμένα ότι ο άνθρωπος που θεωρεί ότι η καλύτερη τοπολογία είναι η balanced και δεν βρίσκει διαφορά ανάμεσα στο ΜΡ3 και το βινύλιο, απλά αδυνατεί να νιώσει τη μουσική λίγο πιο βαθιά από τα αυτιά του. Μπορεί η ζωή να τον πλήγωσε και να μην αντέχει κοντινές επαφές με την καρδιά του- έτσι έγινε σκλήρός και αντιλαμβάνεται μόνο ό,τι μετριέται. Δικαίωμά του είναι, αλλά στο forum καλό είναι να καταθέτουμε τις απόψεις μας και όχι να κάνουμε ανάκριση στους άλλους για τις δικές τους. Δεν έχουμε ανάγκη από audio μπάτσους.
Το ότι ο στόχος του είναι οι δοκιμαστές, είναι σαφές. Εκείνο που δεν είναι (ακόμη) σαφές είναι αν έχει καταλάβει για ποιον δουλεύει και τι σκοπούς εξυπηρετεί.
 
Kωστα μιας και δεν το αναρωτιεσαι ,υποθετω οτι το ξερεις!!!
Κάνεις τον κοπο να μου εξηγησεις την περιβοητη ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ.
Θα σκασω ,αν δεν το μαθω!!!!.
 
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Τι, τι ,τι, τι; όλο ερωτήσεις είναι αυτό το παιδί. Να η σωστή ερώτηση:
Τι κάνει νιαου νιάου στα κεραμίδια; Η αδυναμία του Κόγια να αντιληφθεί τον χρόνο στις συσκευές αναπαραγωγής. Η αδυναμία του να καταλάβει ότι ένα διασπασμένο χρονικά φάσμα αλλοιώνει την αντιληπτότητα του ρυθμού, της δυναμικής αντίθεσης, της τονικής απόστασης ανάμεσα στις νότες. Είναι άλλωστε σαφές σε εμένα ότι ο άνθρωπος που θεωρεί ότι η καλύτερη τοπολογία είναι η balanced και δεν βρίσκει διαφορά ανάμεσα στο ΜΡ3 και το βινύλιο, απλά αδυνατεί να νιώσει τη μουσική λίγο πιο βαθιά από τα αυτιά του. Μπορεί η ζωή να τον πλήγωσε και να μην αντέχει κοντινές επαφές με την καρδιά του- έτσι έγινε σκλήρός και αντιλαμβάνεται μόνο ό,τι μετριέται. Δικαίωμά του είναι, αλλά στο forum καλό είναι να καταθέτουμε τις απόψεις μας και όχι να κάνουμε ανάκριση στους άλλους για τις δικές τους. Δεν έχουμε ανάγκη από audio μπάτσους.
Το ότι ο στόχος του είναι οι δοκιμαστές, είναι σαφές. Εκείνο που δεν είναι (ακόμη) σαφές είναι αν έχει καταλάβει για ποιον δουλεύει και τι σκοπούς εξυπηρετεί.

Μάλιστα. Σαφή απάντηση περί μουσικότητας, staging , κατασκευαστικών λογικών και τέχνης στο hi end δεν λάβαμε. Τουλάχιστον όμως, έγινε απολύτως κατανοητό σε όλους, ότι διαβάζετε ανελλιπώς τα γραπτά του κυρίου Κόγια, όπου κι αν γράφει.

Και καλά κάνετε δηλαδή, είναι πολύ χρήσιμα... -bye-

Μιας και προσφερθήκατε, προσπερνώ τους προσωπικούς χαρακτηρισμούς, γιατί είμαι όλος αγωνία να μάθω τόσο τους σκοπούς, όσο και τον εργοδότη του κυρίου Κόγια.

Είμαι όλος αυτιά! :flipout:
 
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Τι, τι ,τι, τι; όλο ερωτήσεις είναι αυτό το παιδί. Να η σωστή ερώτηση:
Τι κάνει νιαου νιάου στα κεραμίδια; Η αδυναμία του Κόγια να αντιληφθεί τον χρόνο στις συσκευές αναπαραγωγής. Η αδυναμία του να καταλάβει ότι ένα διασπασμένο χρονικά φάσμα αλλοιώνει την αντιληπτότητα του ρυθμού, της δυναμικής αντίθεσης, της τονικής απόστασης ανάμεσα στις νότες.

Μαζί με τα παραπάνω που ερωτώ, κ. Κωτσή, πείτε μας και πώς, ΠΩΣ συνδέεται ο χρόνος με την τονική απόσταση που χωρίζει δύο νότες. Άιντε να δούμε, τί άλλο θα ακούσω σήμερα...

Σημείωση:
Για όσους ίσως απορούν, δικαιολογημένως ο κ. Κωτσής δεν νιώθει και πολύ άνετα απέναντί μου, μετά από τόσα που του έχω σούρει εδώ, και εδώ, χρησιμοποιώντας ακλόνητη επιχειρηματολογία. (Πού ξέρετε, μπορεί τα επιχειρήματα να είναι χαρακτηριστικό των μπάτσων)...
 
Ειλικρινά, δεν αντιλαμβάνομαι γιατί και σε ποιον χρωστώ ακριβείς απαντήσεις σε θέματα-ερωτήματα στα οποία ουδέποτε αυτός τοποθετήθηκε. Όσο για το "ανελλιπώς", προς θεού, απλώς οι απόψεις του είναι πια ανέκδοτο στους κύκλους των μουσικόφιλων. Θες δε θες τις ακούς και γελάς μ'αυτές. Πολύ ασχολήθηκα όμως με τα σχέδια και τις φιλοφοξίες τρίτων.
Πείτε μας λοιπόν εσείς κ. Κόγια κι εσείς κ. Τσαρουχά, τι καθορίζει τη μουσικότητα μιας συσκευής; Δώστε τις απαντήσεις σας όπως μπορείτε και αφήστε τους αναγνώστες του forum να τις μελετήσουν. Όπως έκανα κι εγώ. Τόσο δύσκολο είναι;

Υ.Γ Από επιχειρήματα οι μπάτσοι, άλλο τίποτα.
 
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Kωστα μιας και δεν το αναρωτιεσαι ,υποθετω οτι το ξερεις!!!
Κάνεις τον κοπο να μου εξηγησεις την περιβοητη ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ.
Θα σκασω ,αν δεν το μαθω!!!!.

Έτσι όπως τη χρησιμοποιούν, δεν ξέρω. Πάντως, αν θέλεις εσωτερικότητα, υπάρχουν οι ερμηνείες της Luz Casal και του Miguel de Molina στη συλλογή με τα τραγούδια του Αλμοδόβαρ. Και αυτή η εσωτερικότητα δε χαμπαριάζει από high end, low end, διασπασμένα χρονικά φάσματα και τα τοιαύτα...