Η Wall Street Journal αναλύει πόσο ακριβώς θα ακριβύνουν τα smartphone της Apple.
H μεταφορά και μόνο της διαδικασίας συναρμολόγησης στις ΗΠΑ δε θα ήταν ούτε φθηνή, ούτε εύκολη.
Ας πάρουμε για παράδειγμα το iPhone 16 Pro.
Η τιμή του για τον καταναλωτή, για την έκδοση των 256 GB, είναι 1.100 δολάρια. Το κόστος του hardware – ο λεγόμενος “λογαριασμός υλικών” – ήταν περίπου 550 δολάρια όταν το τηλέφωνο κυκλοφόρησε, σύμφωνα με τον αναλυτή της TechInsights, Γουέιν Λαμ. Αν προστεθεί και η συναρμολόγηση και οι δοκιμές, το συνολικό κόστος για την Apple φτάνει τα 580 δολάρια.
Ακόμα και με την προσθήκη του διαφημιστικού προϋπολογισμού της εταιρείας και των υπηρεσιών όπως iMessage και iCloud, το περιθώριο κέρδους παραμένει υγιές.
Τώρα, με τον νεοεισαχθέντα δασμό στις εισαγωγές από την Κίνα – που φτάνει το 54% – το κόστος ανεβαίνει στα 850 δολάρια. Το περιθώριο κέρδους της Apple συρρικνώνεται σημαντικά, εκτός αν αυξήσει την τελική τιμή. Και δεν γίνεται να φτάσεις να είσαι εταιρεία τρισεκατομμυρίων αν πουλάς προϊόντα στο κόστος.
Εκπρόσωπος της Apple αρνήθηκε να σχολιάσει τα σχέδια της εταιρείας για την τιμολόγηση ή τις λεπτομέρειες της παραγωγής
Περισσότερα εδώ
Το όνειρο του Τραμπ είναι μέσω των δασμών να φέρει την υψηλή τεχνολογία παραγωγής στις ΗΠΑ. Η πραγματικότητα μπορεί να είναι ένα iPhone απαγορευτικά ακριβό.
Η μεγάλη μηχανή χρήματος της Apple βασίζεται σε ένα παγκόσμιο μωσαϊκό, όπως εξηγεί η Wall Street Journal. Τα εξαρτήματα προέρχονται από κάθε γωνιά του πλανήτη και συναρμολογούνται κυρίως στην Κίνα, όπου η βιομηχανία ηλεκτρονικών έχει τελειοποιηθεί μέσα από δεκαετίες.H μεταφορά και μόνο της διαδικασίας συναρμολόγησης στις ΗΠΑ δε θα ήταν ούτε φθηνή, ούτε εύκολη.
Ας πάρουμε για παράδειγμα το iPhone 16 Pro.
Η τιμή του για τον καταναλωτή, για την έκδοση των 256 GB, είναι 1.100 δολάρια. Το κόστος του hardware – ο λεγόμενος “λογαριασμός υλικών” – ήταν περίπου 550 δολάρια όταν το τηλέφωνο κυκλοφόρησε, σύμφωνα με τον αναλυτή της TechInsights, Γουέιν Λαμ. Αν προστεθεί και η συναρμολόγηση και οι δοκιμές, το συνολικό κόστος για την Apple φτάνει τα 580 δολάρια.
Ακόμα και με την προσθήκη του διαφημιστικού προϋπολογισμού της εταιρείας και των υπηρεσιών όπως iMessage και iCloud, το περιθώριο κέρδους παραμένει υγιές.
Τώρα, με τον νεοεισαχθέντα δασμό στις εισαγωγές από την Κίνα – που φτάνει το 54% – το κόστος ανεβαίνει στα 850 δολάρια. Το περιθώριο κέρδους της Apple συρρικνώνεται σημαντικά, εκτός αν αυξήσει την τελική τιμή. Και δεν γίνεται να φτάσεις να είσαι εταιρεία τρισεκατομμυρίων αν πουλάς προϊόντα στο κόστος.
Εκπρόσωπος της Apple αρνήθηκε να σχολιάσει τα σχέδια της εταιρείας για την τιμολόγηση ή τις λεπτομέρειες της παραγωγής
Περισσότερα εδώ