Torque – το καλύτερο OBD-II android App ?

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,629
Torque – το καλύτερο OBD-II android App ?



Χαχα το λέω καλύτερο – γιατί δε χρειάστηκε να δοκιμάσω ποτέ κανένα άλλο
Μου έχει λύσει τα χέρια πραγματικά.
Όχι μονό εμένα αλλά και αρκετών φίλων μηχανικών που το έχουν πια πάντα στο τσεπάκι τους.

Η ΟΒD-ΙΙ θύρα για όσους δε ξέρουν είναι η στάνταρ θύρα που έχει επιβάλει η ΕΕ να έχουν όλα τα αμάξια που κυκλοφορούν.

• 1996: The OBD-II specification is made mandatory for all cars sold in the United States.
• 2001: The European Union makes EOBD mandatory for all gasoline (petrol) vehicles sold in the European Union, starting in MY2001 (see European emission standards Directive 98/69/EC[2]).
• 2004: The European Union makes EOBD mandatory for all diesel vehicles sold in the European Union
• 2008: All cars sold in the United States are required to use the ISO 15765-4[3] signaling standard (a variant of the Controller Area Network (CAN) bus).[4]

Η θύρα είναι διαγνωστική μεν αλλά παρέχει και χρήσιμη πληροφόρηση – για πολλούς παραμέτρους που είναι ευκολα κατανοητή από όλους μας.
Ενώ στα χέρια του κατάλληλου μηχανικού μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για να βρεθεί το πρόβλημα αλλά και να ‛σβήσουμε το λαμπάκι προβλήματος’.

Ιστορικά να πω ότι τα πράγματα ήταν δύσκολα.
Προ OBD-2 οι αντίστοιχες θύρες ήταν κουστουμάκι ραμμένο και κομμένο από τον εκαστοτε κατασκευαστή αυτοκινήτου.
Έχω ακόμα αντάπτορες από θύρα αμαξιού σε δύο σειριακές (ήθελε κλασικό pc με δυο σειριακές) και ρώσικο πρόγραμμα.
Φυσικά σε σταθερό PC γιατι laptop με δυο σειρακές δεν ήταν ότι πιο εύκολο να βρείς.
Αργότερα με το OBD-2 τα πράγματα έγινα λιγο πιο εύκολα και κουβαλώντας ένα Laptop μαζί σου σα συνοδηγός έκανες δουλειά,
Υπήρχαν custom Λύσεις για palia HTC/Palm μικρά φοριτά άλλα ήταν δύσχρηστα και ακριβά.
Ενώ και κάποιες πρώιμες x86 ταμπλέτες βόλευαν αρκετά.

Με τα χρόνια έφτασαν και οι Bluetooth θύρες – πολύ φθηνές από ebay
Και επιτέλους χωρίς να χρειάζεται καλώδιο από τη θήρα του αυτοκινήτου ως το laptop.
Και φυσικά τα smpartphones που πια τα έχουμε πάντα στην τσέπη μας.

Το Torque πραγματικά καποιοι από εμάς το περιμέναμε χρόνια – την ευκολια και τη φορητότιτα του.
Το μονο παράπονο που έχω? Ας είχαν τα αμαξια μας την θυρα πιο εύκολα προσβάσημη για μονιμη τοποθέτηση του Bluetooth OBD-II, γιατι πολλές φορές καποιο ‛ντουλαπακι’ πρέπει να αφήσεις ανοιχτό για να χωρά η φίσα.


http://torque-bhp.com/

400px-Torquehand.jpg

torque3.jpg

v2:org.prowl.torque:1:526_v1.6.46_1.png
 
Ναι είναι πολύ καλό το έχει φίλος και δουλεύει καλά, προς το παρών έχω εξειδικευμένο όργανο επάνω (dash dyno) επειδή τότε δεν εξυπηρετούσαν τα τηλέφωνα της εποχής... τώρα ένα bluetooth obd και το torque και είσαι κομπλέ!
 
Αυτο εννοούσα, να σβήνει...
Υπάρχει λιστα υποστηριζομενων αυτοκινητων , ή ειναι universal ο τρόπος που διαβάζει τα αυτοκίνητα?
 
Αυτο εννοούσα, να σβήνει...
Υπάρχει λιστα υποστηριζομενων αυτοκινητων , ή ειναι universal ο τρόπος που διαβάζει τα αυτοκίνητα?

Το OBD-II είναι πρότυπο υποχρεωτικό εδώ και αρκετά χρόνια (δες και το πρώτο Post). Οπότε εάν συζητάς για καινούριο σχετικά αμάξι, σε καλύπτει.
Από εκεί και πέρα σίγουρα υπάρχουν κάποιες παραξενιές ανάλογα με το αμάξι. Λ.χ. μπορεί να χρειαστεί να σβήσεις δυο φορές ένα κωδικό σε γαλλικά αμάξια. Ε το συνηθίζεις κλικιτι κλικ διπλούν και όλα καλά.

Γενικά πες το αμάξι, ή έλα να το δοκιμάσουμε.

Από εκεί και πέρα κανείς δε πρέπει να υποκαθιστά το μηχανικό. Γιατί τα OBD error codes, έχουν μικροδιαφορές από αμάξι σε αμάξι.
Δηλαδή μπορεί να πάρεις ένα error το οποίο έχει να κάνει με την μια πλευρά της μηχανής. Αν το error αφορά τη δεξιά πλευρά του κινητήρα ή την αριστερή ή εάν σε 3κιλινδο αμάξι δεν διαφοροποιούνται και το error είναι κοινό, είναι θέμα και τεχνογνωσίας πάνω σε κάθε συγκεκριμένο μοντέλο.

Αν το θες για τυπική παρακολούθηση, rpm / mph / ABS σε κάθε τροχό κ.ο.κ. δουλεύει στο σύνολο των μοντέρνων αμαξιών.

Αλλά όσο πιο εξειδικευμένες είναι οι ανάγκες σου, ο καλός μηχανικός θα βοηθήσει για το ποιο είναι το πρόβλημα.

Αν απλά θες να σβήνεις ένα λαμπάκι – το οποίο το έχει ψάξει 10 φορές η αντιπροσωπία και όλο και σου εμφανίζεται και σου σπάει τα νεύρα – και τελικά δε βρίσκεις άκρη (και κάθε 15 μέρες πας από αντιπροσωπία μόνο για να σβήσουν το λαμπάκι). Σίγουρα μπορείς να σκεφτείς ότι θα σβήνεις το λαμπάκι του κινητήρα μόνος σου – αλλά δε μπορώ παρά να επισημάνω τους κινδύνους όταν αφήνεις τον μηχανικό απέξω.


Το μόνο σίγουρο είναι ότι με το κινητό, δε νοιώθεις τόσο geek Παλιότερα που μπλέκαμε με καλωδιώσεις και αντάπτορες για serial ports και ρωσικά προγράμματα – άστα να πάνε - νόμιζες είσαι το μεγαλύτερο nerd-geek bastard.

Σήμερα πια είναι απλό :-)
 
το έχω αγοράσει εδώ και 2 χρόνια και παίζω με ενα BT obd2...πολυ καλό και σε τρομερή τιμη!
 
Το OBD-II είναι πρότυπο υποχρεωτικό εδώ και αρκετά χρόνια (δες και το πρώτο Post). Οπότε εάν συζητάς για καινούριο σχετικά αμάξι, σε καλύπτει.
Από εκεί και πέρα σίγουρα υπάρχουν κάποιες παραξενιές ανάλογα με το αμάξι. Λ.χ. μπορεί να χρειαστεί να σβήσεις δυο φορές ένα κωδικό σε γαλλικά αμάξια. Ε το συνηθίζεις κλικιτι κλικ διπλούν και όλα καλά.

Γενικά πες το αμάξι, ή έλα να το δοκιμάσουμε.

Από εκεί και πέρα κανείς δε πρέπει να υποκαθιστά το μηχανικό. Γιατί τα OBD error codes, έχουν μικροδιαφορές από αμάξι σε αμάξι.
Δηλαδή μπορεί να πάρεις ένα error το οποίο έχει να κάνει με την μια πλευρά της μηχανής. Αν το error αφορά τη δεξιά πλευρά του κινητήρα ή την αριστερή ή εάν σε 3κιλινδο αμάξι δεν διαφοροποιούνται και το error είναι κοινό, είναι θέμα και τεχνογνωσίας πάνω σε κάθε συγκεκριμένο μοντέλο.

Αν το θες για τυπική παρακολούθηση, rpm / mph / ABS σε κάθε τροχό κ.ο.κ. δουλεύει στο σύνολο των μοντέρνων αμαξιών.

Αλλά όσο πιο εξειδικευμένες είναι οι ανάγκες σου, ο καλός μηχανικός θα βοηθήσει για το ποιο είναι το πρόβλημα.

Αν απλά θες να σβήνεις ένα λαμπάκι – το οποίο το έχει ψάξει 10 φορές η αντιπροσωπία και όλο και σου εμφανίζεται και σου σπάει τα νεύρα – και τελικά δε βρίσκεις άκρη (και κάθε 15 μέρες πας από αντιπροσωπία μόνο για να σβήσουν το λαμπάκι). Σίγουρα μπορείς να σκεφτείς ότι θα σβήνεις το λαμπάκι του κινητήρα μόνος σου – αλλά δε μπορώ παρά να επισημάνω τους κινδύνους όταν αφήνεις τον μηχανικό απέξω.


Το μόνο σίγουρο είναι ότι με το κινητό, δε νοιώθεις τόσο geek Παλιότερα που μπλέκαμε με καλωδιώσεις και αντάπτορες για serial ports και ρωσικά προγράμματα – άστα να πάνε - νόμιζες είσαι το μεγαλύτερο nerd-geek bastard.

Σήμερα πια είναι απλό :-)

Ford focus mk2 2006....
Λογικα θα ειναι οκ.
Βασικά το λαμπάκι για την σκέτη βενζίνη θέλω να σβήνω :p
 
Ένα τέτοιο http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=obd+bluetooth&_nkwusc=obd+blutooth&_rdc=1

Το torque, και ένα κινητό/ταμπλέτα android χρειάζεται.

Ναι μπορεί να το αντικαταστήσει αλλά το καλό είναι ότι βλέπεις σε real time ότι παραμέτρους επιτρέπει η ECU του αυτοκινήτου σου... πχ πίεση τούρμπο, θερμοκρασία ψυκτικού, θερμοκρασία εισαγωγής, φορτίο, θέση πεταλούδας, προπορία, narrow band halmeter κλπ κλπ...
 
Ένα τέτοιο http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=obd+bluetooth&_nkwusc=obd+blutooth&_rdc=1

Το torque, και ένα κινητό/ταμπλέτα android χρειάζεται.

Ναι μπορεί να το αντικαταστήσει αλλά το καλό είναι ότι βλέπεις σε real time ότι παραμέτρους επιτρέπει η ECU του αυτοκινήτου σου... πχ πίεση τούρμπο, θερμοκρασία ψυκτικού, θερμοκρασία εισαγωγής, φορτίο, θέση πεταλούδας, προπορία, narrow band halmeter κλπ κλπ...

Όπως τα λές :-)

Χρήστο, σα να θυμάμαι να μου έχεις ξαναπεί για το dash dyno, και πιθανά να είναι ευκαιρία να μας το παρουσιάσεις. Είναι και εντελώς αυτόνομη λύση αν θυμάμαι καλά, για να μη μπλέκει κανείς καν με κινητά και ταμπλέτες.
 
Το dash dyno http://www.dashdyno.net/

είναι πολύ καλό εργαλείο, αλλά μπορεί αφενός να μην χρειάζεται ο μέσος αυτοκινητιστής όλα αυτά που κάνει... (πχ το δυναμόμετρο, ή την καταγραφή δεδομένων σε κάρτα SD, ή την σύνδεση αναλογικών ή ψηφιακών sensors) και είναι πολύ ακριβότερο από την λύση του obd blutooth/torque/android.

Ενδεχομένως επίσης να είναι παρωχημένο σήμερα, όταν πρωτοβγήκε ήταν ένα από τα καλύτερα.

Αν θέλει κάποιος κάτι απλούστερο ας πάει στο scangauge http://www.scangauge.com/products/scangaugeii/ που είναι φτηνότερο και ευκολότερο στην χρήση (άσε που αλλάζει και χρώματα και ταιριάζει σε κάθε αμάξι, για όσους θέλουν τακτοποιημένο καντράν).
 
Καλή φάση η OBD όντως όχι μόνο για το Torque αλλά και για το aLapRecorder HD και το OBD Trouble Code Lookup.

Ρίχνει κανείς όμως μια ματιά στα καταστήματα εσωτερικού και βλέπει τιμές 30+Euro, όταν στο ebay ξεκινάνε από 10$! Έλεος δηλαδή...

Έχει κανένας να προτείνει μαγαζί στα νότια προάστια για την αγορά του bt adapter;
 
Πολύ ενδιαφέρον.

Η διαφορά του Lite με το Pro ποιά είναι?
 
Re: Απάντηση: Torque – το καλύτερο OBD-II android App ?

επειδή βλέπω ότι λείπουν κάποιες μάρκες, μπορεί να γίνει ζημιά στο αμάξι ή απλά δεν θα βγάζει ενδείξεις;

Ζημιά δεν μπορεί να γίνει. Απλά δεν θα διαβάζει όλους τους αισθητήρες.
 
Re: Απάντηση: Torque – το καλύτερο OBD-II android App ?

Καλή φάση η OBD όντως όχι μόνο για το Torque αλλά και για το aLapRecorder HD και το OBD Trouble Code Lookup.

Ρίχνει κανείς όμως μια ματιά στα καταστήματα εσωτερικού και βλέπει τιμές 30+Euro, όταν στο ebay ξεκινάνε από 10$! Έλεος δηλαδή...

Έχει κανένας να προτείνει μαγαζί στα νότια προάστια για την αγορά του bt adapter;

Κορυφαία φαίνεται το aLAP RecorderHD !!!

Το έχεις δουλέψει καθόλου?

Νταξ μονό για αυτό είναι ευκαιρία να πάμε ένα Nurburgring να μαζέψουμε στοιχεία :D

Όσο για τις τιμές στην Ελλάδα – δε φαντάζομαι κανένας να είναι αντιπρόσωπος , απλά από το ebay ΗΚ θα τα έφεραν και αυτοί.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Torque – το καλύτερο OBD-II android App ?

Το έχεις δουλέψει καθόλου?
Μα όχι, γι αυτό ρωτάω και εγώ για το που θα βρω κάνα φτηνό. Το YouTube είναι γεμάτο με βιντεάκια τραβηγμένα με το aLapRecorder, check it!
Όσο για τις τιμές στην Ελλάδα – δε φαντάζομαι κανένας να είναι αντιπρόσωπος
Δεν υφίσταται θέμα αντιπροσώπου, για oem κινέζικα bt adapter μιλάμε που βγαίνουν με το κιλό και φτάνουν να πουλιούνται στο Ελλάντα σε τιμές μπιζουδακίων....
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Torque – το καλύτερο OBD-II android App ?

Μα όχι, γι αυτό ρωτάω και εγώ για το που θα βρω κάνα φτηνό. Το YouTube είναι γεμάτο με βιντεάκια τραβηγμένα με το aLapRecorder, check it!

Δεν υφίσταται θέμα αντιπροσώπου, για oem κινέζικα bt adapter μιλάμε που βγαίνουν με το κιλό και φτάνουν να πουλιούνται στο Ελλάντα σε τιμές μπιζουδακίων....

Δε θέλω να μείνεις με το παράπονο για τις τιμές… ;-)

Οπότε απλά να σου αναφέρω ότι πρόπερσι που στο e-bay οι τιμές ίδιες ήταν , κάποιοι εδώ στην Ελλάδα ζητούσαν πάνω από 300
Τρία χρόνια πριν χρέωναν και χιλιαρικάκι με το laptop μαζί και καλά και άλλες ιστορίες.

Οπότε μη παραπονιέσαι για τα 30 ευρώ, κάποιοι άλλοι έχουν πληρώσει τα 10πλα και τα 100απλα … πρόσφατα.
 
Δε θέλω να μείνεις με το παράπονο για τις τιμές… ;-)

Οπότε απλά να σου αναφέρω ότι πρόπερσι που στο e-bay οι τιμές ίδιες ήταν , κάποιοι εδώ στην Ελλάδα ζητούσαν πάνω από 300
Τρία χρόνια πριν χρέωναν και χιλιαρικάκι με το laptop μαζί και καλά και άλλες ιστορίες.

Οπότε μη παραπονιέσαι για τα 30 ευρώ, κάποιοι άλλοι έχουν πληρώσει τα 10πλα και τα 100απλα … πρόσφατα.

Εχεις δικιο. Η νοοτροπια του μεσου ελληνα επιχειρηματια ειναι γνωστη. Οσα τσεπωσουμε σημερα. Για αυριο εχει ο θεος.

Ηθελα πριν χρονια το γνησιο καλωδιο ross tech για vw. Πηγα στον ελληνα αντιπροσωπο αυτοπροσωπως στον κορυδαλλο. Η τιμη που μου εδωσε ηταν γυρω στα 450 ευρω. Το εφερα απο τον αγγλο αντιπροσωπο (δεν εμπιστευτηκα αλλα και δεν υπηρχαν τοτε στο ebay) με περιπου 280 ευρω. Η διαφορα ηταν χαοτικη. Για συνεργεια η τιμη ηταν πανω απο χιλιαρικο γιατι ειχε και τηλεφωνικη υποστηριξη. Αλλα σε εναν ιδιωτη για πιο λογο 60 % καπελο?

Παντως αν η διαφορα απο ελλαδα ειναι στα βτ 10-15 ευρω αξιζει απο ελληνικο μαγαζι. Και για τη στηριξη καποιου τιμιου εμπορα αλλα και γιατι αν δεν δουλευει (που ειναι πιθανο) το αλλαζεις επιτοπου και δεν μπλεκεις με αποστολες σε κινες και αγγλιες με εξτρα εξοδα.