Τρόπος αποφυγής πληρωμής χαρατσιού ΔΕΗ - εξυπνο ή χαζομάρα;

Εδώ και η εγκύκλιος για την είσπραξη του τέλους με περισσότερες λεπτομέρεις για όποιον έχει ορεξη για διάβασμα:

ΠΟΛ 1211 10/10/2011 Επιβολή Έκτακτου Ειδικού Τέλους Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ)

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις των παρ. 1 έως 12 του άρθρου 53 του Ν.4021/2011 (ΦΕΚ 218/Α’/3.10.2011) «Ενισχυμένα μέτρα εποπτείας και εξυγίανσης των πιστωτικών ιδρυμάτων – Ρύθμιση θεμάτων χρηματοπιστωτικού χαρακτήρα – Κύρωση της σύμβασης-πλαίσιο του ευρωπαϊκού ταμείου χρηματοπιστωτικής σταθερότητας και των τροποποιήσεών της και άλλες διατάξεις».
2. Τις διατάξεις της παρ. 13 του άρθρου 53 του Ν.4021/2011, με τις οποίες εξουσιοδοτείται ο Υπουργός Οικονομικών να ρυθμίζει, με απόφασή του, τον ειδικότερο τρόπο και τη διαδικασία για την είσπραξη του τέλους, καθώς και κάθε αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου αυτού.
3. Την απόφαση Υ.350/8.7.2011 (ΦΕΚ 1603/Β’/11.7.2011) του Πρωθυπουργού «Καθορισμός αρμοδιοτήτων των αναπληρωτών Υπουργών Οικονομικών Φίλιππου Σαχινίδη και Παντελή Οικονόμου».
4. Το γεγονός ότι με την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.

Αποφασίζουμε

Άρθρο 1
Επιβολή Έκτακτου Ειδικού Τέλους Ηλεκτροδοτούμενων
Δομημένων Επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ)

Το ειδικό τέλος, που προβλέπεται με τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 53 του Ν.4021/2011, επιβάλλεται στις ηλεκτροδοτούμενες για οικιστική ή εμπορική χρήση δομημένες επιφάνειες των ακινήτων που υπάγονται κατά την 17.9.2011, για το έτος 2011, στο τέλος ακίνητης περιουσίας που προβλέπεται στην παρ. 1 του άρθρου 24 του Ν.2130/1993 (ΦΕΚ 62/Α’).
Ο προσδιορισμός της χρήσης της ηλεκτροδοτούμενης επιφάνειας λαμβάνεται από το πεδίο του Κωδικού Χρήσης Τιμολογίου της βάσης πληροφοριών του Διαχειριστή Δικτύου της ΔΕΗ την 17.9.2011. Η αλλαγή χρήσης στο ως άνω πεδίο της ηλεκτροδοτούμενης επιφάνειας μετά από την ανωτέρω ημερομηνία δεν λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό του ΕΕΤΗΔΕ έτους 2011.
Το ποσό του ΕΕΤΗΔΕ προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό των τετραγωνικών μέτρων των ηλεκτροδοτούμενων δομημένων επιφανειών επί τον συντελεστή προσαύξησης που αντιστοιχεί στην τιμή ζώνης του ακινήτου και επί τον συντελεστή προσαύξησης που αντιστοιχεί στην παλαιότητα του ακινήτου, όπως αυτοί ορίζονται στην παρ. 2 του άρθρου 53 του Ν.4021/2011.
Για τον υπολογισμό του ΕΕΤΗΔΕ, τα στοιχεία που αφορούν την ηλεκτροδοτούμενη δομημένη επιφάνεια, δηλαδή το εμβαδόν της δομημένης επιφάνειας, το ύψος της τιμής ζώνης και η παλαιότητα του ακινήτου, λαμβάνονται υπόψη όπως αυτά έχουν αποτυπωθεί, σύμφωνα με τα στοιχεία των Δήμων, και καταχωρηθεί στη βάση πληροφοριών του Διαχειριστή Δικτύου της ΔΕΗ μέχρι και την 17.9.2011. Σε περίπτωση που στη βάση πληροφοριών της ΔΕΗ δεν αναγράφεται ημερομηνία κατασκευής, τότε ο συντελεστής παλαιότητας θα είναι ένα (1).
Στις περιπτώσεις που τα τετραγωνικά μέτρα που λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμού του τέλους αυτού είναι υπερδιπλάσια των μεγαλύτερων εκ των τετραγωνικών μέτρων που αναγράφονται στα δημοτικά τέλη και στον δημοτικό φόρο, τότε το ΕΕΤΗΔΕ υπολογίζεται βάσει των τετραγωνικών μέτρων που αναγράφονται στα δημοτικά τέλη. Το προηγούμενο εδάφιο δεν εφαρμόζεται όταν τα τετραγωνικά μέτρα που αναγράφονται στα δημοτικά τέλη έχουν την τιμή μηδέν (0).
Το ΕΕΤΗΔΕ ενσωματώνεται διακριτά, μαζί με τον τρόπο υπολογισμού του, στον λογαριασμό κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος της ΔΕΗ και των εναλλακτικών προμηθευτών ηλεκτρικού ρεύματος και συνεισπράττεται υποχρεωτικά από αυτούς.
Ανεξάρτητα από το ονοματεπώνυμο του καταναλωτή που αναγράφεται στον λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος, υποκείμενος στο τέλος ή δικαιούχος των ευεργετημάτων του άρθρου 53 του Ν.4021/2011 είναι ο κύριος ή επικαρπωτής του ακινήτου.

Άρθρο 2
Διαδικασία χορήγησης απαλλαγών της παρ. 5 του άρθρου 53 -
Δικαιολογητικά απαλλαγής

1. Διαδικασία χορήγησης απαλλαγής: Στις περιπτώσεις που έχει εκδοθεί λογαριασμός ΔΕΗ ή εναλλακτικών προμηθευτών ηλεκτρικού ρεύματος με ΕΕΤΗΔΕ, ενώ το ακίνητο απαλλάσσεται σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 53 του Ν.4021/2011, τότε:
1.1. Το ΕΕΤΗΔΕ καταβάλλεται μαζί με τον λογαριασμό του ηλεκτρικού ρεύματος και στη συνέχεια ο κύριος ή ο επικαρπωτής του ακινήτου υποβάλλει αίτηση επιστροφής του τέλους στη ΔΟΥ που είναι αρμόδια για τη φορολογία εισοδήματός του, προσκομίζοντας και τα οικεία δικαιολογητικά. Η αίτηση έχει όπως το συνημμένο Υπόδειγμα 1, το οποίο επισυνάπτεται ως παράρτημα της απόφασης αυτής.
1.2. Η ΔΟΥ, άμεσα μετά από την παραλαβή της αίτησης, βάσει των μηχανογραφημένων καταστάσεων που έχουν αποσταλεί σε αυτή από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), αποφαίνεται για το αν η αίτηση γίνεται δεκτή ή απορρίπτεται.
Σε περίπτωση που η αίτηση γίνει δεκτή με απόφαση του προϊσταμένου της ΔΟΥ, συντάσσεται Ατομικό Φύλλο Έκπτωσης (ΑΦΕΚ) και, αν από την εκκαθάριση αυτού προκύψει επιστροφή στον δικαιούχο, επιστρέφεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 83 του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ), όπως ισχύει, και της ΑΥΟ 1109793/6134-11/0016/ΠΟΛ.1223/24.11.1999 (ΦΕΚ 2134/Β’/8.12.1999), περί χορήγησης ενημερότητας.
Η ανωτέρω διαδικασία επαναλαμβάνεται για κάθε λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος που περιλαμβάνει δόση ΕΕΤΗΔΕ.
Η απόφαση απαλλαγής από το ΕΕΤΗΔΕ ή μείωσης του συντελεστή έχει όπως τα συνημμένα Υποδείγματα 2 και 3, αντίστοιχα, τα οποία επισυνάπτονται ως παραρτήματα της απόφασης αυτής.
1.3. Σε περίπτωση που η ΔΟΥ δεν κάνει δεκτή την αίτηση, τότε πρέπει να ενημερώσει τον υπόχρεο για την απόρριψη αυτή.
2. Δικαιολογητικά απαλλαγής: Η αίτηση της περ. 1.1 του άρθρου αυτού συνοδεύεται υποχρεωτικά από φωτοτυπία του λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος είτε επισημασμένου για την εξόφληση είτε συνοδευόμενου με οποιοδήποτε αποδεικτικό εξόφλησης, καθώς και δήλωση Φόρου Ακίνητης Περιουσίας (ΦΑΠ) έτους 2011 για τα νομικά πρόσωπα, πλην του Ελληνικού Δημοσίου και των αποκεντρωμένων δημόσιων υπηρεσιών που λειτουργούν ως ειδικά Ταμεία, ή εκκαθαριστικό Ειδικού Τέλους Ακινήτων (ΕΤΑΚ) έτους 2008 ή συμβόλαιο για απόκτηση ακινήτου μετά από την 1.1.2008 για τα φυσικά πρόσωπα και επιπλέον, κατά περίπτωση, με τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
α) Όταν συντρέχει περίπτωση απαλλαγής ακινήτου που ανήκει στις δημοτικές επιχειρήσεις, απαιτείται η προσκόμιση του οικείου Φύλλου Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ) ή του συστατικού τους εγγράφου.
β) Όταν συντρέχει περίπτωση απαλλαγής των κατά την παρ. 2 του άρθρου 13 του Συντάγματος γνωστών θρησκειών και δογμάτων, του Ιερού Κοινού του Πανάγιου Τάφου, της Ιεράς Μονής του Όρους Σινά, του Αγίου Όρους, του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων και της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας, για ακίνητα που χρησιμοποιούν για να επιτελούν το λατρευτικό, εκπαιδευτικό, θρησκευτικό και κοινωφελές έργο τους, απαιτείται η προσκόμιση του οικείου ΦΕΚ ή του συστατικού τους εγγράφου, καθώς και φωτοτυπίες φορολογικών εγγράφων που αποδεικνύουν την ιδιοχρησιμοποίηση (δήλωση φορολογίας εισοδήματος κ.λπ.).
Όταν συντρέχει περίπτωση απαλλαγής σωματείων ή ιδρυμάτων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που επιδιώκουν μόνο θρησκευτικούς σκοπούς και δικαιοπρακτούν για λογαριασμό των αντίστοιχων εκκλησιών – ευκτήριων οίκων γνωστής θρησκείας ή δόγματος, με τους οποίους συνδέονται άμεσα, απαιτείται η προσκόμιση:
i. Άδειας ίδρυσης και λειτουργίας ευκτήριου οίκου – ναού – μονής από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ή το οικείο ΦΕΚ.
ii. Βεβαίωση της αρμόδιας Διεύθυνσης του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ότι το πρόσωπο που υποβάλλει την αίτηση απαλλαγής είναι, κατά το άρθρο 13, παρ. 2 του Συντάγματος, γνωστή θρησκεία ή δόγμα.
iii. Καταστατικό του συναφούς σωματείου ή ιδρύματος, νόμιμα δημοσιευμένου, από το οποίο να προκύπτει η σύνδεση αυτού με το γνωστό δόγμα ή θρησκεία και τον ευκτήριο οίκο.
γ) Όταν συντρέχει περίπτωση απαλλαγής ημεδαπών νομικών προσώπων που δεν έχουν κερδοσκοπικό χαρακτήρα, για ακίνητα που χρησιμοποιούν αποκλειστικά για την εκπλήρωση των θρησκευτικών, εκκλησιαστικών, φιλανθρωπικών, εκπαιδευτικών, καλλιτεχνικών ή κοινωφελών σκοπών τους, απαιτείται η προσκόμιση του οικείου ΦΕΚ ή του συστατικού τους εγγράφου, νόμιμα δημοσιευμένου, καθώς και φωτοτυπίες φορολογικών εγγράφων που αποδεικνύουν την ιδιοχρησιμοποίηση (δήλωση φορολογίας εισοδήματος κ.λπ.).
δ) Όταν συντρέχει περίπτωση απαλλαγής αθλητικών σωματείων, ενώσεων, ομοσπονδιών που έχουν νόμιμα αναγνωριστεί από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, για ακίνητα που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά ως γήπεδα ή χώροι αθλητικών εγκαταστάσεων για την πραγματοποίηση των αθλητικών τους σκοπών, απαιτείται η προσκόμιση του οικείου ΦΕΚ, φωτοτυπίες φορολογικών εγγράφων που αποδεικνύουν την ιδιοχρησιμοποίηση (δήλωση φορολογίας εισοδήματος κ.λπ.), καθώς και βεβαίωση της αναγνώρισής τους από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού.
ε) Όταν συντρέχει περίπτωση απαλλαγής με τον όρο της αμοιβαιότητας ακινήτων ιδιοκτησίας ξένων κρατών που χρησιμοποιούνται για την εγκατάσταση των πρεσβειών και προξενείων αυτών, απαιτείται η προσκόμιση βεβαίωσης του Υπουργείου Εξωτερικών.
στ) Όταν συντρέχει περίπτωση απαλλαγής διατηρητέων ακινήτων, εφόσον είναι κενά και έχουν χαρακτηριστεί διατηρητέα με απόφαση του αρμόδιου υπουργού, απαιτείται η προσκόμιση του οικείου ΦΕΚ χαρακτηρισμού τους, καθώς και φωτοτυπίες φορολογικών εγγράφων που αποδεικνύουν ότι το διατηρητέο ακίνητο είναι κενό (δήλωση φορολογίας εισοδήματος κ.λπ.).
ζ) Όταν συντρέχει περίπτωση απαλλαγής ακινήτων που έχουν χαρακτηριστεί χώροι ιστορικών ή αρχαιολογικών μνημείων, απαιτείται η προσκόμιση του οικείου ΦΕΚ χαρακτηρισμού τους.
η) Όταν συντρέχει περίπτωση απαλλαγής ακινήτων που έχουν αποκλειστικά γεωργική ή κτηνοτροφική ή βιοτεχνική ή βιομηχανική χρήση, απαιτείται η ύπαρξη τιμολογίου γεωργικής ή βιομηχανικής χρήσης, αντίστοιχα, κατά την 17.9.2011. Η πληροφορία της χρήσης λαμβάνεται από το πεδίο Κωδικός Χρήσης Τιμολογίου της βάσης πληροφοριών του Διαχειριστή Δικτύου της ΔΕΗ την 17.9.2011 και στις περιπτώσεις αυτές ο λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος που εκδίδεται δεν περιλαμβάνει το ΕΕΤΗΔΕ.
θ) Για την απαλλαγή των κοινόχρηστων χώρων πολυκατοικιών λαμβάνεται υπόψη, εκτός του Κωδικού Απαλλαγής του Ν.2130/1993, επιπλέον και ο ειδικός Κωδικός Οικονομικής Δραστηριότητας για τα Κοινόχρηστα, όπως αυτός αποτυπώνεται στη βάση πληροφοριών του Διαχειριστή Δικτύου της ΔΕΗ την 17.9.2011 και, στις περιπτώσεις αυτές, ο λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος που εκδίδεται δεν περιλαμβάνει το ΕΕΤΗΔΕ.
Ειδικά για τα κύρια τουριστικά καταλύματα (ξενοδοχεία και κάμπινγκ), ως κοινόχρηστοι χώροι λογίζονται αποκλειστικά οι χώροι προσέλευσης υποδοχής και υγιεινής. Για τους χώρους αυτούς η ηλεκτροδοτούμενη επιφάνεια μειώνεται κατά 35%.

Άρθρο 3
Καθορισμός διαδικασίας για την εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 6,
περί απαλλαγής από το ΕΕΤΗΔΕ ή επιβολής αυτού
με μειωμένο συντελεστή 0,5

1. Διαδικασία χορήγησης μειωμένου συντελεστή ή απαλλαγής ηλεκτρονικά: Τα πρόσωπα που τυγχάνουν του μειωμένου τέλους ή της απαλλαγής της παρ. 6 του άρθρου 53 του Ν.4021/2011, πρέπει να αποστείλουν (όπως ορίστηκε στην εγκύκλιο 1135771/Δ13/ΦΜΑΠ/28.9.2011) γραπτό μήνυμα (sms) κινητής τηλεφωνίας στον αριθμό 54160, αναγράφοντας ΕΤΑ, τον ΑΦΜ τους και τον αριθμό της παροχής τους, διαχωριζόμενα με έναν κενό χαρακτήρα, μέχρι τις 2.10.2011.
Για τη χορήγηση του μειωμένου ειδικού τέλους ή της απαλλαγής ηλεκτρονικά, η ΓΓΠΣ λαμβάνει υπόψη τα εξής:
α) Επιβολή μειωμένου συντελεστή ειδικού τέλους σε πολύτεκνους. Ο μειωμένος συντελεστής εφαρμόζεται εφόσον ο πολύτεκνος έχει την κυριότητα ή την επικαρπία (100% ή κατά ποσοστό) της ιδιοκατοικούμενης κύριας κατοικίας. Στην περίπτωση ποσοστού συνιδιοκτησίας, ο μειωμένος συντελεστής περιορίζεται στο ποσοστό αυτό.
Σύμφωνα με το άρθρο 7 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ΚΦΕ – Ν.2238/1994), τα τέκνα βαρύνουν, στην περίπτωση έγγαμων, τον υπόχρεο άνδρα και ως εκ τούτου για τον χαρακτηρισμό του πολύτεκνου λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των τέκνων του Κωδικού 003 της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2011.
Στις περιπτώσεις που έχει συμπληρωθεί ο Κωδικός 004 της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2011 με αριθμό μεγαλύτερο ή ίσο του τέσσερα (4), τότε ο μειωμένος συντελεστής εφαρμόζεται στο ιδιοκατοικούμενο ακίνητο της συζύγου κατά το ποσοστό της.
β) Επιβολή μειωμένου συντελεστή ειδικού τέλους σε πρόσωπο που είναι το ίδιο ανάπηρο ή βαρύνεται με ανάπηρο. Σύμφωνα με την περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 7 του ΚΦΕ, βαρύνει τον φορολογούμενο ο ή η σύζυγος που δεν έχει φορολογούμενο εισόδημα. Επομένως, στην περίπτωση έγγαμων, τον μειωμένο συντελεστή ειδικού τέλους έχει ο κατά κυριότητα ή επικαρπία (100% ή κατά ποσοστό) ιδιοκτήτης της κύριας ιδιοκατοικούμενης κατοικίας, εφόσον ο ίδιος είναι ανάπηρος κατά την έννοια της περ. θ’ της παρ. 5 του άρθρου 6 του ΚΦΕ ή ο/η σύζυγος που τον βαρύνει είναι ανάπηρο πρόσωπο κατά τα ανωτέρω και δεν έχει φορολογούμενο εισόδημα.
Στις περιπτώσεις λοιπών προστατευόμενων ανάπηρων μελών, ο μειωμένος συντελεστής χορηγείται σύμφωνα με τη διαδικασία της παρ. 2 του άρθρου αυτού.
Γ) Απαλλαγή ειδικού τέλους σε άνεργους. Η απαλλαγή χορηγείται εφόσον ο άνεργος έχει την κυριότητα ή την επικαρπία (100% ή κατά ποσοστό) της ιδιοκατοικούμενης κύριας κατοικίας. Στην περίπτωση ποσοστού συνιδιοκτησίας, η απαλλαγή περιορίζεται στο ποσοστό αυτό.
Για την προσαύξηση του οικογενειακού εισοδήματος ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών λαμβάνονται υπόψη αθροιστικά οι Κωδικοί 003 – 004.
Η ΓΓΠΣ, αφού επεξεργαστεί τα στοιχεία, θα απαντήσει σε όλα τα μηνύματα για το αποτέλεσμα της αίτησης με γραπτό μήνυμα (sms) είτε ότι η αίτηση έγινε δεκτή είτε ότι έχει απορριφθεί. Στη συνέχεια, η ΓΓΠΣ παραδίδει ηλεκτρονικό αρχείο στον Διαχειριστή Δικτύου της ΔΕΗ για τα πρόσωπα που απαλλάσσονται του ειδικού τέλους ή δικαιούνται μειωμένο τέλος, με τον αντίστοιχο αριθμό παροχής. Η ΔΕΗ και οι εναλλακτικοί προμηθευτές θα αρχίσουν να εκδίδουν λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος με χρέωση ΕΕΤΗΔΕ, μετά από σαράντα οκτώ (48) ώρες από τη λήψη του αρχείου της ΓΓΠΣ που θα περιλαμβάνει τα πρόσωπα που τυγχάνουν του μειωμένου τέλους ή της απαλλαγής της παρ. 6 του άρθρου 53 του Ν.4021/2011.
Σε περίπτωση που ο δικαιούχος δεν αποστείλει γραπτό μήνυμα μέχρι την ανωτέρω ημερομηνία (2.10.2011), καταβάλλει την πρώτη δόση και έπειτα δύναται, με την ίδια διαδικασία, να αποστείλει εκπρόθεσμα γραπτό μήνυμα μέχρι τις 30.11.2011. Εφόσον η αίτηση γίνει δεκτή, λαμβάνεται υπόψη σε επόμενο λογαριασμό που εκδίδεται από τη ΔΕΗ και τους εναλλακτικούς προμηθευτές μετά από την έγκριση της αίτησης.
Τυχόν επιπλέον καταβληθέν ποσό συμψηφίζεται στους επόμενους λογαριασμούς της ΔΕΗ και των εναλλακτικών προμηθευτών ηλεκτρικού ρεύματος.
Ο Διαχειριστής Δικτύου μεριμνά ούτως ώστε σαράντα οκτώ (48) ώρες μετά από τη λήψη του αρχείου από τη ΓΓΠΣ να έχουν αποσταλεί προς τη ΔΕΗ και τους εναλλακτικούς προμηθευτές ρεύματος όλα τα αρχεία με τα απαραίτητα στοιχεία των χρεώσεων λόγω των αλλαγών.
2. Διαδικασία χορήγησης απαλλαγής από τη ΔΟΥ: Στις περιπτώσεις που δεν ακολουθηθεί η ανωτέρω (περ. 1 του άρθρου αυτού) διαδικασία από τον υπόχρεο ή δεν χορηγηθεί η απαλλαγή ή η μείωση του συντελεστή από τη ΓΓΠΣ τότε, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις, η απαλλαγή ή η μείωση του συντελεστή ΕΕΤΗΔΕ χορηγείται από την αρμόδια για τη φορολογία εισοδήματός του ΔΟΥ σύμφωνα με τη διαδικασία που ορίζεται στην περ. 1 του άρθρου 2 της παρούσας, προσκομίζοντας τα ακόλουθα, κατά περίπτωση, δικαιολογητικά:
α) Όταν συντρέχει περίπτωση μειωμένου συντελεστή σε ιδιοκατοικούμενο ακίνητο πολυτέκνου, απαιτείται η προσκόμιση φωτοτυπίας της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2011, του εκκαθαριστικού φορολογίας εισοδήματος του ίδιου έτους, εφόσον αυτό έχει εκδοθεί, καθώς και του εκκαθαριστικού του ΕΤΑΚ έτους 2008 ή συμβόλαιο για απόκτηση ακινήτου μετά από την 1.1.2008, από τα οποία να προκύπτουν ότι το ακίνητο ανήκει, κατά κυριότητα ή επικαρπία, στον δικαιούχο του μειωμένου τέλους και ιδιοκατοικείται από αυτόν, τα τέκνα είναι προστατευόμενα, σύμφωνα με το άρθρο 7 του ΚΦΕ, το οικογενειακό εισόδημα του δικαιούχου είναι μέχρι 30.000,00 ευρώ, η ακίνητη περιουσία του για το έτος 2008 δεν υπερβαίνει το ποσό των 150.000,00 ευρώ, προσαυξημένη κατά 10.000,00 ευρώ για κάθε προστατευόμενο τέκνο, το ιδιοκατοικούμενο ακίνητο βρίσκεται σε ζώνη με τιμή κάτω των 3.000,00 ευρώ, καθώς και τα τετραγωνικά μέτρα του ιδιοκατοικούμενου ακινήτου.
β) Όταν συντρέχει περίπτωση μειωμένου συντελεστή σε ιδιοκατοικούμενο ακίνητο προσώπου που είναι το ίδιο ανάπηρο, κατά την έννοια της περ. θ’ της παρ. 5 του άρθρου 6 του ΚΦΕ ή που βαρύνεται φορολογικά, σύμφωνα με το άρθρο 7 του ΚΦΕ, από ανάπηρο, κατά την έννοια της περ. θ’ της παρ. 5 του άρθρου 6 του ΚΦΕ, απαιτείται η προσκόμιση βεβαίωσης από την αρμόδια Αρχή για την πιστοποίηση της αναπηρίας, φωτοτυπίας της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2011, του εκκαθαριστικού φορολογίας εισοδήματος του ίδιου έτους, εφόσον αυτό έχει εκδοθεί, καθώς και του εκκαθαριστικού του ΕΤΑΚ έτους 2008 ή συμβόλαιο για απόκτηση ακινήτου μετά από την 1.1.2008, από τα οποία να προκύπτουν ότι το ακίνητο ανήκει, κατά κυριότητα ή επικαρπία, στον δικαιούχο του μειωμένου τέλους και ιδιοκατοικείται από αυτόν, το πρόσωπο που τον βαρύνει, σύμφωνα με το άρθρο 7 του ΚΦΕ, είναι ανάπηρο κατά την έννοια της περ. θ’ της παρ. 5 του άρθρου 6 του ΚΦΕ, η ακίνητη περιουσία του για το έτος 2008 δεν υπερβαίνει το ποσό των 150.000,00 ευρώ, προσαυξημένη κατά 10.000,00 ευρώ για κάθε προστατευόμενο τέκνο, το ιδιοκατοικούμενο ακίνητο βρίσκεται σε ζώνη με τιμή κάτω των 3.000,00 ευρώ, καθώς και τα τετραγωνικά μέτρα του ιδιοκατοικούμενου ακινήτου.
γ) Όταν συντρέχει περίπτωση απαλλαγής σε ιδιοκατοικούμενο ακίνητο σε μακροχρόνια άνεργο, εγγεγραμμένο στα Μητρώα του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) ή στους καταλόγους προσφερόμενων προς εργασία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας και των παραρτημάτων του ή του λογαριασμού ανεργίας προσωπικού ημερήσιων εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης ή του λογαριασμού ανεργίας τεχνικών τύπου Αθηνών και Θεσσαλονίκης ή σε άνεργο που επιδοτήθηκε λόγω τακτικής επιδότησης από τους ως άνω φορείς και λογαριασμούς κατά τους έξι (6) τουλάχιστον από τους δώδεκα (12) μήνες που προηγούνται της ημερομηνίας έκδοσης του λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος, απαιτείται η προσκόμιση φωτοτυπίας της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2011, εκκαθαριστικού φορολογίας εισοδήματος του ίδιου έτους, καθώς και του εκκαθαριστικού του ΕΤΑΚ έτους 2008 ή συμβόλαιο για απόκτηση ακινήτου μετά από την 1.1.2008, από τα οποία να προκύπτουν ότι το ακίνητο ανήκει, κατά κυριότητα ή επικαρπία, στον δικαιούχο της απαλλαγής και ιδιοκατοικείται από αυτόν, το οικογενειακό εισόδημα του δικαιούχου είναι μέχρι 12.000,00 ευρώ προσαυξανόμενο με 4.000,00 ευρώ για κάθε προστατευόμενο τέκνο, η ακίνητη περιουσία του για το έτος 2008 δεν υπερβαίνει το ποσό των 150.000,00 ευρώ, προσαυξημένη κατά 10.000,00 ευρώ για κάθε προστατευόμενο τέκνο, το ιδιοκατοικούμενο ακίνητο βρίσκεται σε ζώνη με τιμή κάτω των 3.000,00 ευρώ, καθώς και τα τετραγωνικά μέτρα του ιδιοκατοικούμενου ακινήτου. Όταν ο δικαιούχος κατά τα ανωτέρω δεν περιλαμβάνεται στους καταλόγους της περ. 2.1 του άρθρου 4 της απόφασης αυτής που έχουν αποσταλεί από τη ΓΓΠΣ στις ΔΟΥ, απαιτείται επιπλέον η προσκόμιση βεβαίωσης από τον κατά περίπτωση αρμόδιο φορέα για την ανεργία, σύμφωνα με τα ανωτέρω. Για να χορηγηθεί η απαλλαγή αυτή, απαιτείται ο δικαιούχος να είναι άνεργος κατά την 17.9.2011.
Η απαλλαγή παρέχεται για την κύρια ιδιοκατοικούμενη κατοικία του δικαιούχου (κύριου ή επικαρπωτή του ακινήτου).
Αν ο δικαιούχος της απαλλαγής ή του μειωμένου συντελεστή δεν είναι κύριος ή επικαρπωτής του 100% του ακινήτου, τότε η απαλλαγή ή ο μειωμένος συντελεστής παρέχεται για το ποσοστό του.
Ο έλεγχος του ύψους της ακίνητης περιουσίας αφορά την αξία της περιουσίας του δικαιούχου (κύριου ή επικαρπωτή του ακινήτου) και όχι την αξία της ακίνητης περιουσίας της οικογένειας.

Άρθρο 4
Διαδικασία βεβαίωσης του ΕΕΤΗΔΕ

1. Ενέργειες ΔΕΗ και εναλλακτικών προμηθευτών ηλεκτρικού ρεύματος
1.1. Η ΔΕΗ και οι εναλλακτικοί προμηθευτές υποχρεούνται να αποστέλλουν άμεσα στη ΓΓΠΣ μηχανογραφημένες καταστάσεις με τους καταναλωτές στους οποίους έχει επιβληθεί το ΕΕΤΗΔΕ, στις οποίες περιλαμβάνεται ο αριθμός παροχής, η διεύθυνση του ακινήτου, το ονοματεπώνυμο και ο ΑΦΜ, όπου υπάρχει.
1.2. Αν δεν καταβληθεί το ΕΕΤΗΔΕ εντός σαράντα (40) ημερών από την έκδοση του λογαριασμού, η ΔΕΗ και οι εναλλακτικοί προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος προβαίνουν στην έκδοση εντολής διακοπής του ρεύματος του καταναλωτή προς τον Διαχειριστή του Δικτύου, ο οποίος διακόπτει τη σύνδεση και δεν επαναχορηγεί το ηλεκτρικό ρεύμα μέχρι την εξόφληση του ΕΕΤΗΔΕ.
Αν δεν ζητηθεί η επαναχορήγηση του ηλεκτρικού ρεύματος εντός είκοσι (20) ημερών από τη διακοπή, η ΔΕΗ και οι εναλλακτικοί προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος προχωρούν σε διαγραφή της απαίτησης από τον πελάτη σε ό,τι αφορά το ΕΕΤΗΔΕ.
1.3. Η ΔΕΗ και οι εναλλακτικοί προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος οφείλουν, ταυτόχρονα με τη διαγραφή της απαίτησης σε ό,τι αφορά το ΕΕΤΗΔΕ, να αποστέλλουν στη ΓΓΠΣ καταστάσεις των καταναλωτών για τους οποίους διαγράφηκε η απαίτηση ΕΕΤΗΔΕ, στις οποίες περιλαμβάνεται ο αριθμός παροχής, η διεύθυνση του ακινήτου, το ονοματεπώνυμο και ο ΑΦΜ, όπου υπάρχει.
1.4. Η επαναχορήγηση του ρεύματος στην παροχή που ηλεκτροδοτεί το συγκεκριμένο ακίνητο από τη ΔΕΗ ή τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος, μετά από τη διαγραφή της απαίτησης για το ΕΕΤΗΔΕ, δεν μπορεί να γίνει αν δεν προσκομιστεί βεβαίωση εξόφλησης του ΕΕΤΗΔΕ από την αρμόδια ΔΟΥ. Η ίδια βεβαίωση απαιτείται και στις περιπτώσεις που αιτηθεί αλλαγή προμηθευτή ηλεκτρικού ρεύματος. Όσοι, με βάση την αποτύπωση στη βάση πληροφοριών του Διαχειριστή Δικτύου στις 17.9.2011, καθορίστηκαν ως υπόχρεοι ΕΕΤΗΔΕ, δεν μπορούν να προβούν σε αλλαγή προμηθευτή, αν πρώτα δεν έχουν εξοφλήσει στο σύνολό του το ΕΕΤΗΔΕ.
1.5. Ειδικά στην περίπτωση που διακοπεί το συμβόλαιο μεταξύ του καταναλωτή και της ΔΕΗ ή των εναλλακτικών προμηθευτών ηλεκτρικού ρεύματος μεταξύ της 17.9.2011 και της ημερομηνίας έκδοσης των πρώτων λογαριασμών που θα περιέχουν το ΕΕΤΗΔΕ, ο Διαχειριστής Δικτύου θα υπολογίσει το ΕΕΤΗΔΕ και θα αποστείλει σε κάθε προμηθευτή τις χρεώσεις που αφορούν τον ενεργό πελάτη την ημερομηνία της πρώτης έκδοσης, ώστε ο προμηθευτής να συμπεριλάβει το ΕΕΤΗΔΕ στον λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος. Σε περίπτωση που από τα στοιχεία της βάσης πληροφοριών του Διαχειριστή Δικτύου, την ημερομηνία έκδοσης των πρώτων λογαριασμών, δεν βρεθεί ενεργός πελάτης (ενώ ήταν ενεργός στις 17.9.2011) σε οποιονδήποτε προμηθευτή ηλεκτρικού ρεύματος, ο Διαχειριστής Δικτύου αποστέλλει στη ΓΓΠΣ κατάσταση στην οποία αναγράφονται τα οφειλόμενα τέλη, με παρατήρηση ότι δεν χρεώθηκαν σε λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος.
1.6. Η ΔΕΗ και οι εναλλακτικοί προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος οφείλουν να αποστείλουν στη ΓΓΠΣ καταστάσεις που περιλαμβάνουν τα στοιχεία των παροχών στις οποίες δεν επιβλήθηκε ΕΕΤΗΔΕ, με ενδείξεις Δημόσιο και ΝΠΔΔ.
2. Ενέργειες της ΓΓΠΣ
2.1. Η ΓΓΠΣ, μετά από την παραλαβή και επεξεργασία των καταστάσεων της περ. 1.1, αποστέλλει άμεσα τις καταστάσεις αυτές σε όλες τις ΔΟΥ, προκειμένου αυτές να χορηγούν τις απαλλαγές σύμφωνα με τα οριζόμενα στις περ. 1 του άρθρου 2 και περ. 2 του άρθρου 3 της παρούσας. Ταυτόχρονα, αποστέλλει στις ΔΟΥ τους καταλόγους των μακροχρόνια και επιδοτούμενων ανέργων που έχουν διατεθεί σε αυτή.
2.2. Η ΓΓΠΣ, μετά από την επεξεργασία των καταστάσεων των περ. 1.3 και 1.5 του άρθρου αυτού, τις αποστέλλει στις ΔΟΥ φορολογίας εισοδήματος του καταναλωτή. Αν από τις καταστάσεις που έχουν αποσταλεί δεν προκύπτει η αρμόδια ΔΟΥ, τότε η κατάσταση αποστέλλεται στη ΔΟΥ στη χωρική αρμοδιότητα της οποίας ανήκει το ακίνητο. Ταυτόχρονα με την αποστολή των ανωτέρω καταστάσεων – χρηματικών καταλόγων, η ΓΓΠΣ εκδίδει και αποστέλλει ειδοποιήσεις για την οφειλή αυτή στον καταναλωτή, ενημερώνοντάς τον ταυτόχρονα για τις επιπτώσεις της μη εκπλήρωσης της υποχρέωσης αυτής.
2.3. Η ΓΓΠΣ επεξεργάζεται τις καταστάσεις της περ. 1.6 του άρθρου αυτού και, σε συνεργασία με τις συναρμόδιες Διευθύνσεις, αποστέλλει καταλόγους με τους υπόχρεους σε καταβολή του τέλους στις αρμόδιες ΔΟΥ, ώστε να βεβαιωθεί το ΕΕΤΗΔΕ που δεν υπολογίστηκε μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ και των εναλλακτικών προμηθευτών ηλεκτρικού ρεύματος.
2.4. Η ΓΓΠΣ αποστέλλει αρχείο στον Διαχειριστή Δικτύου για τις περιπτώσεις του άρθρου 2 της παρούσας, ώστε να προβεί σε ακύρωση της χρέωσης του ΕΕΤΗΔΕ μέχρι τις 9.12.2011.
3. Ενέργειες των ΔΟΥ
3.1. Μετά από την παραλαβή των χρηματικών καταλόγων από τη ΓΓΠΣ, της υποπερ. 2.2 της περ. 2 του άρθρου αυτού, οι ΔΟΥ οφείλουν να μεριμνήσουν για την είσπραξη των οφειλών αυτών σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΕΔΕ. Μέτρα αναγκαστικής είσπραξης θα εφαρμοστούν στον κύριο ή τον επικαρπωτή του ακινήτου, ο οποίος είναι και υποκείμενος στο ΕΕΤΗΔΕ.
Σε περίπτωση που ο καταναλωτής δεν είναι κύριος ή επικαρπωτής του ακινήτου για το οποίο οφείλεται ΕΕΤΗΔΕ, προσέρχεται στην αρμόδια ΔΟΥ προκειμένου να υποδείξει τον κύριο ή επικαρπωτή του ακινήτου, ώστε να διαγραφεί από αυτόν το οφειλόμενο ΕΕΤΗΔΕ και να βεβαιωθεί στο όνομα του υπόχρεου. Σε περίπτωση που η ΔΟΥ του υπόχρεου είναι διαφορετική από τη ΔΟΥ του καταναλωτή, η τελευταία διαβιβάζει τον χρηματικό κατάλογο στη ΔΟΥ του υπόχρεου.
Η ίδια ως άνω διαδικασία μπορεί να εφαρμοστεί ανάλογα και από τον κύριο ή επικαρπωτή του ακινήτου.
3.2. Σε περίπτωση εξόφλησης του ΕΕΤΗΔΕ, η ΔΟΥ οφείλει να χορηγεί βεβαίωση προς τον υπόχρεο καταναλωτή, την οποία ο τελευταίος προσκομίζει στη ΔΕΗ ή στους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος, προκειμένου να επαναχορηγηθεί το ρεύμα ή να πραγματοποιηθεί η αλλαγή προμηθευτή ηλεκτρικού ρεύματος.
Η βεβαίωση έχει όπως το συνημμένο Υπόδειγμα 4, το οποίο επισυνάπτεται ως παράρτημα της απόφασης αυτής.

Άρθρο 5
Διαδικασία απόδοσης του ΕΕΤΗΔΕ από τη ΔΕΗ
στο Ελληνικό Δημόσιο

1. Με τη συμπλήρωση της εικοστής (20ής) ημέρας (ή της επόμενης εργάσιμης) από τη λήξη του μήνα που εισπράχθηκε το ΕΕΤΗΔΕ, η ΔΕΗ και οι εναλλακτικοί προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος οφείλουν να καταθέτουν το εισπραχθέν ποσό στον ΚΑΕ 0224 του προϋπολογισμού.
2. Κατά την ίδια ως άνω ημερομηνία, η ΔΕΗ και οι εναλλακτικοί προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος οφείλουν να αποστέλλουν στη ΓΓΠΣ καταστάσεις εισπραχθέντων ΕΕΤΗΔΕ, στην οποία περιλαμβάνονται ο αριθμός παροχής, η διεύθυνση του ακινήτου, το ονοματεπώνυμο, ο ΑΦΜ, όπου υπάρχει, και το εισπραχθέν ποσό.
3. Η Διεύθυνση Φορολογίας Κεφαλαίου έχει πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες που περιλαμβάνονται στις καταστάσεις που αναφέρονται στην παρούσα απόφαση και αποστέλλονται από τον Διαχειριστή Δικτύου, τη ΔΕΗ και τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος στη ΓΓΠΣ.

Άρθρο 6

Η απόφαση αυτή, που ισχύει από 3.10.2011, να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ


 
Πήραν τα μέτρα τους....



Ανατρέπει το Νομικό Συμβούλιο την πληρωμή της ΔΕΗ στο Ταμείο Παρακαταθηκών χωρίς το τέλος ακινήτων.....

Το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων δεν μπορεί να δέχεται καταθέσεις για οφειλές προς τη ΔΕΗ χωρίς το ειδικό τέλος ακινήτων, έκρινε το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ύστερα από σχετικό ερώτημα που απηύθυνε το Ταμείο.

Το ζήτημα έχει απασχολήσει τόσο τη ΔΕΗ όσο και τους εναλλακτικούς παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς ένας από τους τρόπους αποφυγής της πληρωμής του τέλους που έχει συζητηθεί το τελευταίο διάστημα, χωρίς ταυτόχρονα να διακοπεί η ηλεκτροδότηση, ήταν η κατάθεση στο Ταμείο Παρακαταθηκών της αξίας του λογαριασμού ρεύματος, χωρίς το ειδικό τέλος ακινήτων.

Σύμφωνα με την ομόφωνη απόφαση του Δ' Τμήματος του ΝΣΚ (435/ 18 -10-2011), οι καταθέσεις στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων αποσκοπούν στην εξυπηρέτηση ιδιωτικών διαφορών, ενώ το τέλος ακινήτων «ανεξαρτήτως του οργάνου στο οποίο έχει ανατεθεί η είσπραξή του, αποτελεί αναμφισβήτητα ένα δημόσιο έσοδο, ώστε η οποιαδήποτε διαφορά ως προς την οφειλή και την καταβολή του να αποτελεί φορολογική-διοικητική διαφορά».

Όταν είναι προδήλως φανερό ότι δεν συντρέχουν οι λόγοι της δημόσιας παρακατάθεσης ή ότι αυτή, ως μέσο εξόφλησης, αντίκειται σε διατάξεις νόμου, τότε το ΤΠΔ όχι μόνο έχει το δικαίωμα αλλά και οφείλει να αρνηθεί την αποδοχή της, προσθέτει το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους.

Αναφέρει ακόμη ότι το κρίσιμο ζήτημα, δηλαδή το κατά πόσο η οφειλή είναι νόμιμη θα κριθεί από τα αρμόδια δικαστήρια.

Η ΔΕΗ έχει ξεκινήσει την αποστολή λογαριασμών με το τέλος ακινήτων, το οποίο για το 2011 θα καταβληθεί σε δύο δόσεις.

Στους λογαριασμούς περιλαμβάνεται μήνυμα που αναφέρει ότι «Σύμφωνα με το Ν. 4021/11 η ΔΕΗ είναι υποχρεωμένη να συνεισπράττει με τους λογαριασμούς ρεύματος το Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών και στην περίπτωση μη εξόφλησης μέχρι την ημερομηνία λήξης του λογαριασμού αυτού, να προβαίνει στην έκδοση εντολής διακοπής ρεύματος».

http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231135397
 
Μήνυμα από 54160 περί τέλους ακινήτων μέσω ΔΕΗ

Μόλις έλαβα από το 54160 το παρακάτω sms:

ΒΑΣΕΙ ΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΦΟΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2011
ΔΕΝ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΟΤΙ Ο ΑΦΜ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΠΟΥ ΕΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ

Ειμαι πολύτεκνος με 4 ανήλικα παιδιά τα οποία φυσικά αναγράφονται στη δήλωση φόρου
εισοδήματος 2001 όπως και στο εκκαθαριστικό που μόλις τύπωσα (για επιβεβαίωση) από το taxis.

Τι κάνω;
Τι μπορώ να κάνω;

Μήπως αφήσαν απ' έξω τους πολύτεκνους και δεν το έμαθα;
 
Oι πολύτεκνοι δεν εξαιρούνται απ' την καταβολή του τέλους ακινήτων. Απλώς πληρώνουν μειωμένο τέλος (0,5 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο) και αυτό εφόσον το οικογενειακό εισόδημα είναι κάτω από 30.000 ευρώ. Σε αντίθετη περίπτωση το καταβάλλουν κανονικά.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Τρόπος αποφυγής πληρωμής χαρατσιού ΔΕΗ - εξυπνο ή χαζομάρα;

Το γνωρίζω αυτό που γράφεις αλλά όταν λέει για ομάδες που εντάσσονται στις εξαιρέσεις δεν εννοεί μόνο αυτούς
που απαλλάσονται εντελώς αλλά και αυτούς που πληρώνουν μειωμένο.
Έτσι το αντιλαμβάνομαι εγώ.
Ίσως να κάνω λάθος.

Μακάρι δηλαδή να κάνω λάθος και να πληρώσω με 0,5 /τ.μ. γιατί αλλιώς θα τρέχω στις εφορείες.
 
Re: Απάντηση: Re: Τρόπος αποφυγής πληρωμής χαρατσιού ΔΕΗ - εξυπνο ή χαζομάρα;

Το γνωρίζω αυτό που γράφεις αλλά όταν λέει για ομάδες που εντάσσονται στις εξαιρέσεις δεν εννοεί μόνο αυτούς
που απαλλάσονται εντελώς αλλά και αυτούς που πληρώνουν μειωμένο.
Έτσι το αντιλαμβάνομαι εγώ.
Ίσως να κάνω λάθος.

Οχι, δεν κάνεις λάθος, σύμφωνα με αυτά που ανακοινώθηκαν για να εξαιρεθείς έπρεπε να στείλεις το sms. Μήπως έχεις οικογενειακό εισόδημα πάνω από 30.000 ευρώ; ή ακίνητη περιουσία με αντικειμενική αξία > 150.000 ευρώ;

Συγνώμη που ρωτώ, αλλά μόνο έτσι πληρώνεις ολόκληρο το τέλος. Αλλιώς έχουν κάνει λάθος, και θα πρέπει να το ψάξεις. Ισως χρειάζεται να πας αυτοπροσώπως στην εφορία να ρωτήσεις.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Τρόπος αποφυγής πληρωμής χαρατσιού ΔΕΗ - εξυπνο ή χαζομάρ

Έστειλα sms εντός της προθεσμίας, (γι αυτό και έλαβα φαντάζομαι την παραπάνω απάντηση),
Το εισόδημά μου είναι κάτω των 30.000€ όπως και η ακίνητη περιουσία μου είναι κάτω των 150.000€
όπως προκύπτει και από το τελευταίο ΕΤΑΚ.
Άρα έγινε λάθος και απορώ από που έκαναν τον έλεγχο και την διασταύρωση για να καταλήξουν σ' αυτό το συμπέρασμα.
 
Re: ειδική εισφορά αλληλεγγύης

Συγνώμη ρε παιδιά, αλλά που μπορώ επίσημα να ενημερωθώ για το τι ισχύει σχετικά με το χαράτσι στο λογαριασμό της ΔΕΗ;

Αν κάποιος είναι άνεργος και δηλωμένος στον ΟΑΕΔ για μήνες, δε θα πρέπει να έχει μείωση στον φόρο που μας έβαλαν να πληρώσουμε στο λογαριασμό της ΔΕΗ;

Το βρήκα εδώ είναι => http://www.gsis.gr/faq/faq_eta.html
 
Last edited:
Re: ειδική εισφορά αλληλεγγύης

Βέβαια έχουν πλάκα.
Έχω στείλει SMS κανονικά και επειδή δεν έχει γίνει ακόμα εκκαθάριση της δήλωσης μου για το Οικ. έτος 2011, δεν εξαίρεσαν τον φόρο μιας και ο λογαριασμός και το ακίνητο είναι στο όνομα της συζύγου και είναι στον ΟΑΕΔ εδώ και 9 μήνες !
Πρέπει να πάμε εφορία για τσακωμούς τώρα.

Ε ρε ξύλο που θέλετε, καλά τα λέω τόσο καιρό εγώ, αλλά ποιος με ακούει !
 
Re: Ειδική εισφορά αλληλεγγύης

Καλά είναι μεγάλοι απατεώνες !

Πήγε η γυναίκα μου από την εφορία και της λένε από τη στιγμή που το οικογενειακό εισόδημα είναι μέσα και του συζύγου που εργάζεται θα πρέπει να πληρώσετε κανονικά τον φόρο για τη ΔΕΗ !

Για καθίστε ρε; Δικό μου είναι το σπίτι και δεν το ήξερα;;;;;;;;;;;;;;;
Όταν είσαι με ενοίκιο που δεν είναι δικό σου το σπίτι γιατί το πληρώνει ο ιδιοκτήτης; Γιατί είναι δικό του φυσικά.
Τώρα που η γυναίκα μου είναι άνεργη επίσημα στον ΟΑΕΔ και απλά μένω εγώ μέσα και είναι δικό της το σπίτι, επειδή έχω εγώ εισόδημα θα πρέπει να πληρωθεί στο ακέραιο ο φόρος.

Δηλαδή φταίω εγώ να δηλώσω μετά σε δικηγόρο πως είμαι σε διάσταση και να μη βγάλω διαζύγιο ποτέ, να πάω να δηλώσω πως μένω και στον αδερφό μου και άντε γεια μετά !!!!
Να δούμε μετά τι άλλη δικαιολογία θα μας βρουν !!!!!!

Τι είναι αυτοί ρε !!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Aπ' ότι λέει ο νόμος που ψήφισαν, αν το οικογενειακό εισόδημα υπερβαίνει τα 30.000 ευρώ, τότε ο φόρος αυτός πληρώνεται κανονικά.

Επίσης πληρώνεται κανονικά ακόμη και αν δεν υπάρχει καθόλου εισόδημα στην οικογένεια, αλλά υπάρχουν στην κατοχή σου ακίνητα με αντικειμενική αξία μεγαλύτερη από 150.000 ευρώ.......
 
Last edited:
Οχι ότι περιμέναμε και κάτι διαφορετικό. Μάλλον δεν πρέπει να τρέφουν ελπίδες όσοι προσέφυγαν. Σιγά μην αποφασίσουν υπέρ τους τα δικαστήρια.....

Όχι από το δικαστήριο σε 90χρονη που είχε προσφύγει κατά του τέλους ακινήτων

Η 90χρονη δήλωσε αδυναμία καταβολής του τέλους αφού από την σύνταξη των 900 ευρώ που παίρνει τα 500 πηγαίνουν για την γυναίκα που την φροντίζει! Έτσι, το Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης απέρριψε την αίτηση προσωρινής διαταγής που είχε υποβάλει 90χρονη συνταξιούχος αναφορικά με το έκτακτο τέλος ακίνητης περιουσίας.

Στις 8 Φεβρουαρίου 2012 θα εκδικασθούν τα ασφαλιστικά μέτρα.

Η 90χρονη προσέφυγε στην δικαιοσύνη δηλώνοντας αδυναμία να καταβάλει το έκτακτο τέλος συνολικού ύψους 1.104 ευρώ και ζητώντας την προσωρινή παροχή προστασίας, ώστε να μην της διακοπεί το ρεύμα από τη ΔΕΗ.

Η σύνταξή της ανέρχεται σε 900 ευρώ μηνιαίως, από τα οποία 500 πληρώνει σε γυναίκα που τη φροντίζει, ενώ δεν διαθέτει άλλα περιουσιακά στοιχεία και έσοδα. Υποστήριξε δε ότι η επιβολή του τέλους με τους λογαριασμούς της ΔΕΗ είναι αντισυνταγματική, παράνομη και καταχρηστική.
 
Προσωρινή διαταγή Πρωτοδικείου απαγορεύει διακοπή ηλεκτροδότησης λόγω τέλους ακινήτων

Το Μονομελές Πρωτοδικείο Καλαμάτας, με προσωρινή διαταγή του, απαγόρευσε στην ΔΕΗ την διακοπή παροχής ηλεκτροδότησης μέχρι τη συζήτηση αιτήσεως ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσε οικογένεια, υποστηρίζοντας ότι το έκτακτο τέλος ακινήτων είχε υπολογιστεί με λανθασμένο τρόπο και ήταν «φουσκωμένο».

Η οικογένεια είχε πληρώσει έγκαιρα στη ΔΕΗ το ποσό το οποίο αντιστοιχεί στην κατανάλωση του ρεύματος, δημοτικά τέλη, δημοτικούς φόρους, ΕΡΤ και ΦΠΑ. Εντούτοις, επικαλούμενη οικονομική δυσχέρεια, δήλωσε ότι αδυνατεί να καταβάλλει 2.235,60 ευρώ για «το εσφαλμένο και υπέρογκο Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ηλεκτροδοτούμενης Επιφάνειας Ακινήτων».

Σύμφωνα με την προσφυγή, ο υπολογισμός του τέλους ακινήτων ήταν εσφαλμένος και διογκωμένος, επειδή αφενός μεν υπήρχε λανθασμένη αντικειμενική τιμή ζώνης για τον υπολογισμό του ύψους αυτού και αφετέρου είχε γίνει χρέωση σε παραπάνω τετραγωνικά μέτρα από την πραγματικά δομημένη επιφάνεια.

Το Πρωτοδικείο, με την προσωρινή διαταγή του, απαγόρευσε στην ΔΕΗ την διακοπή παροχής ηλεκτροδότησης μέχρι τη λήψη απόφασης επί της αιτήσεως ασφαλιστικών μέτρων.

«Η απόφαση που εκδόθηκε από το Μονομελές Πρωτοδικείο Καλαμάτας (Διαδικασία Ασφαλιστικών Μέτρων), καθίσταται 'απόφαση - οδηγός' για την περαιτέρω εφαρμογή του Νόμου και είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει την Πολιτεία στην ανάκληση, άλλως τροποποίηση αυτού» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Δικηγορικού Συλλόγου Καλαμάτας.
 
Ρε θα μας τρελάνουν εντελώς !

Με παίρνουν τηλέφωνο τώρα από την εφορία, είχαμε μία διευκρίνιση για τη δήλωση μου, που την έκανε λογίστρια και ρώτησα μετά για την Έκτακτη Εισφορά που δε μου έχει έρθει.

Απάντηση: Μόλις γίνει η εκκαθάριση, θα πάει εντολή να τρέξει και η Έκτακτη Εισφορά και μπορεί να μη γίνει συμψηφισμός, αλλά να χρειαστεί να πληρώσετε πρώτα την Έκτακτη Εισφορά και μετά να πάρετε την Επιστροφή Φόρου !

Ρε μας δουλεύουν, εμ μας χρωστάνε εμ θα τους πληρώσουμε και από πάνω ! Μία η ΔΕΗ, μία η Έκτακτη Εισφορά και μετά θα περιμένω να πάρω τα χρήματα μου πίσω;
 
Ε αυτό λύνεται, πας από το ταχυδρομείο.
Έτσι έκανα και εγώ για ένα διάστημα, όταν μας τους έφερναν και είχαν ήδη "λήξει" !!!
 
Ακόμα δεν έχει έρθει.

Λέτε να με ξέχασαν?:BDGBGDB55:
Έχω περιέργεια να δω τον συντελεστή μου.

Είμαι εκτός οικισμού (σε αγροτική περιοχή) μέσα στα βουνά και τα λαγκάδια.

Τον πατέρα μου για 68 τμ τον πετσοκόψανε.
Που πα ρε πατέρα που ήθελες και σπίτι............................................................................:7SFGSFG:
 
Απάντηση: Re: Τρόπος αποφυγής πληρωμής χαρατσιού ΔΕΗ - εξυπνο ή χαζομάρα;

Προσωρινή διαταγή Πρωτοδικείου απαγορεύει διακοπή ηλεκτροδότησης λόγω τέλους ακινήτων

Το Μονομελές Πρωτοδικείο Καλαμάτας, με προσωρινή διαταγή του, απαγόρευσε στην ΔΕΗ την διακοπή παροχής ηλεκτροδότησης μέχρι τη συζήτηση αιτήσεως ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσε οικογένεια, υποστηρίζοντας ότι το έκτακτο τέλος ακινήτων είχε υπολογιστεί με λανθασμένο τρόπο και ήταν «φουσκωμένο».

Η οικογένεια είχε πληρώσει έγκαιρα στη ΔΕΗ το ποσό το οποίο αντιστοιχεί στην κατανάλωση του ρεύματος, δημοτικά τέλη, δημοτικούς φόρους, ΕΡΤ και ΦΠΑ. Εντούτοις, επικαλούμενη οικονομική δυσχέρεια, δήλωσε ότι αδυνατεί να καταβάλλει 2.235,60 ευρώ για «το εσφαλμένο και υπέρογκο Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ηλεκτροδοτούμενης Επιφάνειας Ακινήτων».

Σύμφωνα με την προσφυγή, ο υπολογισμός του τέλους ακινήτων ήταν εσφαλμένος και διογκωμένος, επειδή αφενός μεν υπήρχε λανθασμένη αντικειμενική τιμή ζώνης για τον υπολογισμό του ύψους αυτού και αφετέρου είχε γίνει χρέωση σε παραπάνω τετραγωνικά μέτρα από την πραγματικά δομημένη επιφάνεια.

Το Πρωτοδικείο, με την προσωρινή διαταγή του, απαγόρευσε στην ΔΕΗ την διακοπή παροχής ηλεκτροδότησης μέχρι τη λήψη απόφασης επί της αιτήσεως ασφαλιστικών μέτρων.

«Η απόφαση που εκδόθηκε από το Μονομελές Πρωτοδικείο Καλαμάτας (Διαδικασία Ασφαλιστικών Μέτρων), καθίσταται 'απόφαση - οδηγός' για την περαιτέρω εφαρμογή του Νόμου και είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει την Πολιτεία στην ανάκληση, άλλως τροποποίηση αυτού» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Δικηγορικού Συλλόγου Καλαμάτας.


ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Δ.Σ.Α. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΕ ΕΚΔΟΣΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ



ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
Ακαδημίας 60, 10679 Αθήνα
Τηλ. 210-33.98.270, 71
Αθήνα, 18.11.2011

ΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΔΣΑ


Η έκδοση της προσωρινής διαταγής από το Μονομελές Πρωτοδικείο Καλαμάτας αναφορικά με την απαγόρευση (μέχρι τη συζήτηση της κατατεθείσας αίτησης ασφαλιστικών μέτρων) της διακοπής της ηλεκτροδότησης ακινήτου για την περίπτωση μη εξόφλησης λογαριασμού της ΔΕΗ, που περιέχει - κατά τους αιτούντες - πρόδηλα σφάλματα κατά τον υπολογισμό του καταβλητέου Έκτακτου Ειδικού Τέλους Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών, αποτέλεσε μία τολμηρή και πρωτοπόρα ενέργεια, κινούμενη προς την - κατά γενική πλέον ομολογία - διαπιστούμενη ανάγκη προστασίας των πολιτών από αυθαίρετες φοροεπιδρομές που προσβάλλουν συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματά τους.
Με τη διαπίστωση αυτή ουδόλως συμφωνεί το Υπουργείο Οικονομικών, το οποίο δυστυχώς εμμένει στην πολιτική της - πάση θυσία και με κάθε τρόπο και απειλή - αφαίμαξης των Ελλήνων πολιτών, επιδεικνύοντας πρωτοφανή αναλγησία. Ως απόρροια της εν λόγω πολιτικής προκύπτει η τάχιστη αντίδρασή του, καθώς έσπευσε να εκδώσει ανακοίνωση στην οποία κάνει λόγο για «υπέρβαση της δικαιοδοσίας των πολιτικών δικαστηρίων σε σχέση με ζητήματα βεβαίωσης και είσπραξης φόρων και τελών», προαναγγέλοντας μάλιστα παρέμβαση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους «προκειμένου να μη δημιουργούνται ψευδείς εντυπώσεις στους πολίτες».
Ως νομικοί και συλλειτουργοί στην απονομή της Δικαιοσύνης δεν μπορούμε παρά να επισημάνουμε το εξής παράδοξο: Το Υπουργείο Οικονομικών εγκαλεί τη Δικαστή του Μονομελούς Πρωτοδικείου Καλαμάτας για έκδοση προσωρινής διάταξης καθ’ υπέρβαση δήθεν της αρμοδιότητας των πολιτικών Δικαστηρίων, τη στιγμή κατά την οποία το ίδιο υπερβαίνει διά των λεγομένων του το ρόλο του και τις αρμοδιότητές του ως οργάνου της εκτελεστικής εξουσίας, παρεμβαίνοντας στη λειτουργία της ανεξάρτητης - κατά το Σύνταγμα -Δικαιοσύνης. Παράλληλα, επιχειρεί - άνευ οποιουδήποτε νομικού ερείσματος και ύπαρξης ιεραχικής εξάρτησης - να υποκαταστήσει στη θέση των μόνων αρμόδιων για την εφαρμογή και ερμηνεία των νόμων Δικαστηρίων το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, ως δήθεν αρμόδιο να αποκαταστήσει την, κατά τους ισχυρισμούς του, διαταραχθείσα ισορροπία που επέφερε η ως άνω απόφαση. Περαιτέρω, καταφανής είναι η πρόθεση της εκτελεστικής εξουσίας να χειραγωγήσει τους Δικαστικούς λειτουργούς που θα επιληφθούν αντίστοιχων υποθέσεων στο μέλλον, στην αγωνιώδη προσπάθειά της να αποφύγει τη διά της δικαστικής οδού ανατροπή των κοινωνικά άδικων και ανάλγητων εισπρακτικού και μόνο χαρακτήρα πολιτικών της.
Κατόπιν των ανωτέρω, καλούμε κάθε αρμόδιο φορέα να επιδεικνύει έμπρακτα σεβασμό στη συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της διάκρισης των λειτουργιών και να απέχει στο εξής από κάθε ενέργεια που αποσκοπεί στην παρέμβαση στο έργο της Δικαιοσύνης, η ανεξαρτησία και η λειτουργία της οποίας ως θεσμού προστατεύονται ρητά από το Σύνταγμα.
Η ανάγκη για την κάλυψη των ταμειακών δυσχερειών του κράτους είναι αδιαμφισβήτητη. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να χρησιμοποιείται ως αφορμή για την υιοθέτηση μέτρων που καταλύουν κάθε έννοια νομιμότητας. Η δυνατότητα του πολίτη να προσφύγει στα Δικαστήρια για την προστασία των δικαιωμάτων του αποτελεί κατοχυρωμένο δικαίωμα και δεν τίθεται υπό καμία διαπραγμάτευση.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ Δ. ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ


http://dsa.gr/index.phtml?url=news&...3%E5%E9%F2&id=2542341&search=&searchkeywords=