τροπος ελεγχου πιστοτητας ηχειων

φιλε tonal θα προσπαθησω να συγκρινω το
"συνολικό" φασματικό περιεχόμενο.

φιλε backousis το ξερω οτι τα πραματα ειναι ζορικα!!!και το χειροτερο ειναι οτι παω σε μονοπατια που δεν ξερω και πολυ καλα!!!αλλα αυτο ειναι το νοημα μιας καλης εργασιας να ψαξεις να κολλησεις να απογοητευτεις και στο τελος η να ξενερωσεις η να γουσταρεις οτι κατι εκανες!!!
το προγραμμα που θα παιρνει τις μετρησεις και θα βγαζει τα συμπερασματα υπαρχει!!το εχει φτιαξει ενας καθηγητης προγραμματιστης!!
το δυσκολο ειναι να παρω καποια λογικα συμπερασματα με τις μετρησεις!!
εννοω οτι να δοκιμασω πολλα διαφορετικα μουσικα δευτερελοπτα και αυτα να με οδηγουν στο ιδιο αποτελεσμα.οτι το ταδε ηχεια αναπαραγει πιο κοντα στο αρχικο φασματογραφημα σε σχεση με ενα αλλο ηχειο!!!η φασματογραφηση θα γινει με το cool edit pro το οποιο ειναι αρκετα αξιοπιστο για το επιπεδο δουλειας που θελουμε να κανουμε!!απο κει αποθηκευοντας σε μορφη wav θα τα περναμε στο αλλο προγραμματακι το οποιο θα τα συγκρινει αμεσα (μαλλον με εξισωσεις φουριε αν δεν κανω λαθος) με το αρχικο φασμα και θα μας δινει τα αποτελεσματα σε ποσοστιαια κλιμακα προσεγγισης του καθε φασματος!!!αν οι μετρησεις μας δειχνουν συνεχεια(με πολλα διαφορετικα κομματια) οτι το α ηχειο ειναι μονιμα καλυτερο του β τοτε θα μπορουμε να πουμε οτι το πειραμα δουλευει!!!αλλιως τζαμπα ο κοπος!!!!!!!!
 
Απάντηση: Re: τροπος ελεγχου πιστοτητας ηχειων

καταλαβαινω οτι γενικα ο χωρος θα ειναι αυτος που θα επηρεασει πολυ το τελικο αποτελισμα στη συγκριση του φασματος των ηχειων σε σχεση με το αρχικο φασμα!!για να πετυχω την απολυτη μετρηση θα πρεπει να εβαζα τα ηχεια σε ανοηχητικο θαλαμο (αν το λεω σωστα) ωστε να μην εχω επιρροη του χωρου στον ηχο!!
θεωρωντας ομως τον χωρο ιδιο δεν θα βγαλω καποια συμπερασματα στην ποιοτητα της αναπαραγωγης του καθε ηχειου??σαφεστατα τα ηχεια θα πρεπει να ειναι παρομοιας κατασκευης!!δεν μπορω να παω να συγκρινω το klipsch rf 83 με καποιο ηχειο βασης της harberth η της castle!!
Αν ενα ηχείο δεν παίξει καλά σε εναν συγκεκριμένο χώρο το ίδιο ηχείο υπάρχει περίπτωση να παίξει σε έναν άλλο χώρο καλύτερα.
Η σκέψη του να πάρεις αντικειμενικές μετρήσεις μάλλον θα σε οδηγήσει στο τέλος σε ανηχοικό θάλαμο.
Εγώ θα σου πρότεινα να αποφύγεις να επαναλάβεις πειράματα που εχουν γίνει ήδη και να προχωρήσεις πέρα απο αυτά.
 
Απάντηση: Re: τροπος ελεγχου πιστοτητας ηχειων

οπως???
Μα ακριβώς εδώ είναι το ζουμί της υπόθεσης.
Να ψάξεις αρχικά ποια πειράματα δεν έχουν γίνει.
Ποιες είναι οι καινοτομίες που έχουν ακολουθήσει οι διάφορες εταιρίες
ώστε να βελτιώσουν την ποιότητα του ήχου!!!
Για παράδειγμα η B&W με την χρήση laser interferometry βελτίωσε θεαματικά τα μεγάφωνα της.
Crossover 4ης και 6ης τάξης από διάφορες εταιρίες μπήκαν στην ζωή μας
Καμπίνες από τσιμέντο και υαλοβάμβακα, kevlar
Closed box, Bass reflex, electrostatics, transmission line.........
Έχουν γίνει άπειρα πειράματα για να βελτιώσουν τον ήχο.
Και σαν αποτελέσματα των πειραμάτων πάντα ο τελικός κριτής ήταν το ανθρώπινο αυτί και όχι κάποιο όργανο μέτρησης.
Ο ήχος είναι συναίσθημα.
Ισως θα πρέπει να κάνεις μια τεράστια έρευνα που γυρνά τουλάχιστον 30 χρόνια πίσω αν θέλεις να εστιάσεις κάπου.
Προσωπικά μου άρεσε η ιδέα που έδωσε ο ΙΝ() για την μέτρηση των συντονισμών της καμπίνας με την χρήση επιταχυνσιόμετρου.
 
Re: Απάντηση: Re: τροπος ελεγχου πιστοτητας ηχειων

Μα ακριβώς εδώ είναι το ζουμί της υπόθεσης.
Να ψάξεις αρχικά ποια πειράματα δεν έχουν γίνει.
Ποιες είναι οι καινοτομίες που έχουν ακολουθήσει οι διάφορες εταιρίες
ώστε να βελτιώσουν την ποιότητα του ήχου!!!
Για παράδειγμα η B&W με την χρήση laser interferometry βελτίωσε θεαματικά τα μεγάφωνα της.
Crossover 4ης και 6ης τάξης από διάφορες εταιρίες μπήκαν στην ζωή μας
Καμπίνες από τσιμέντο και υαλοβάμβακα, kevlar
Closed box, Bass reflex, electrostatics, transmission line.........
Έχουν γίνει άπειρα πειράματα για να βελτιώσουν τον ήχο.
Και σαν αποτελέσματα των πειραμάτων πάντα ο τελικός κριτής ήταν το ανθρώπινο αυτί και όχι κάποιο όργανο μέτρησης.
Ο ήχος είναι συναίσθημα.
Ισως θα πρέπει να κάνεις μια τεράστια έρευνα που γυρνά τουλάχιστον 30 χρόνια πίσω αν θέλεις να εστιάσεις κάπου.
Προσωπικά μου άρεσε η ιδέα που έδωσε ο ΙΝ() για την μέτρηση των συντονισμών της καμπίνας με την χρήση επιταχυνσιόμετρου.


Τι εννοεις συντονισμους καμπινας? Τα τοιχωματα? Αυτα μπορει να ειναι εντελως ακαμπτα, αλλα η ιδια η καμπινα να ειναι συντονισμενη πιθανως λαθος, οποτε δεν θα βρεις ακρη. Απ την αλλη υπαρχει και η θεωρια που θελει τα λεπτα τοιχωματα απο κοντρα πλακε, να παλλονται.
Συμφωνω παντως οτι το αυτι , αφου εννοειται εξαντληθουν οι μετρησεις και τα πειραματα, ειναι ο τελικος κριτης.
 
παιδια γεια χαρα!!!μια βοηθεια θα ηθελα ??εχει κανεις να μου δωσει πληροφοριες σχετικα με την τοποθετηση πυκνωτικου μικροφωνου μπροστα σε ηχειο ωστε να παρω μια σειρα μετρησεων που θελω???τι εννοω??σε τι αποσταση και σε ποιο υψος ή γωνια τοποθετουμε το μικροφωνο ωστε να παρουμε την οσο πιο δυνατο καλυτερη και πιστοτερη μετρηση!!!υπαρχει καποιο σαιτ η καποιος τυπος που γνωριζει κανεις???
σας ευχαριστω πολυ!!!!!
 
Δεν είμαι ειδικός στις μετρήσεις ηχείων, αλλά απ' ότι διαβάζω μία συνήθης πρακτική είναι να τοποθετούν το μικρόφωνο 2 ως 5cm στον άξονα του tweeter.
Αν στήσεις στο μισό ή στο ένα μέτρο, μετράς μαζί και το χώρο.
Τα παραπάνω είναι η γενική ιδέα, ας απαντήσουν και τα μέλη που έχουν ασχοληθεί πιο "βαριά" με το άθλημα.
 
παιδια γεια χαρα!!!μια βοηθεια θα ηθελα ??εχει κανεις να μου δωσει πληροφοριες σχετικα με την τοποθετηση πυκνωτικου μικροφωνου μπροστα σε ηχειο ωστε να παρω μια σειρα μετρησεων που θελω???τι εννοω??σε τι αποσταση και σε ποιο υψος ή γωνια τοποθετουμε το μικροφωνο ωστε να παρουμε την οσο πιο δυνατο καλυτερη και πιστοτερη μετρηση!!!υπαρχει καποιο σαιτ η καποιος τυπος που γνωριζει κανεις???
σας ευχαριστω πολυ!!!!!

γεια σου φίλε. Εχω ασχοληθεί με μετρήσεις ηχείων στα πλαισια της διπλωματικής μου στο εργαστήριο ηλεκτρακουστικής στο πολυτεχνείο της πάτρας και μπορω εν συντομία να σου πώ τα εξής:

- για τις μετρήσεις ηχείων υπάρχει πολύ υλικό για διάβασμα, επιστημονικά τεκμηριωμένο και όχι εμπειρικά quick guides από αυτά που βρίσκεις στο internet. Πρόσβαση σε τέτοιο υλικό μπορείς να αποκτήσεις αν απευθυνθείς (και με την βοήθεια του καθηγητή σου) στις Πολυτεχνικές Σχολές που έχουν εργαστήρια Ηλεκτρακουστικής, όπως πχ της Πάτρας. Contact details μπορείς να βρεις και στα web sites της κάθε σχολής.

- το σύστημα μέτρησης ( software+hardware+μεθοδολογία) που πάτε να φτιάξετε from scratch για το project σας, υπάρχει έτοιμo και ολοκληρωμένο. Τα πανεπιστήμια καθώς και πολλές σοβαρές εταιρίες χρησιμοποιούν το MLSSA της DRA Labs σε συνδυασμό με κάποιο ακριβό μικρόφωνο μετρήσεων πχ Brüel & Kjær. Υπάρχουν και άλλα φτηνότερα πακέτα όπως το Clio & το Praxis. Εσύ αυτό που χρειάζεσαι (εφόσον πρόκειται μόνο για μια εργασία με εκπαιδευτικό χαρακτήρα) ένα μικρόφωνο Behringer ECM8000, εναν μίκτη Xenyx 802 με phantom power ως προενισχυτή μικροφώνου, μια κάρτα studiaκών προδιαγραφών (πχ Terratec Phase 22) καθώς και ένα software όπως το ARTA που προαναφέρθηκε ή το freeware SpeakerWorkshop


- Η λογική επιγραμματικά είναι η εξής: Στηνεις τον εξοπλισμό σε ενα μεγάλο δωμάτιο με το μικρόφωνο & το ηχείο να αποτελούν τις εστίες μιας έλλειψης που οριοθετείται από τα τοιχώματα του χώρου. Το μικρόφωνο πρέπει να είναι στον αξονα του tweeter και σε απόσταση που να εξασφαλίζει ότι βρίσκεσαι στο Far Field (το ff σχετίζεται και με την μεγιστη διαγώνιο του ηχείου). Η μέτρηση πραγματοποιείται στέλνοντας μια ψευδοτυχαία ακολουθία παλμών (σήμα MLS) από το ένα κανάλι της κάρτας ήχου στο ηχείο. Από το μικρόφωνο το σήμα (περιέχοντας την πληροφορία του ηχείου του χώρου και του εξοπλισμού) εισέρχεται στο άλλο κανάλι της κάρτας ήχου. Το σήμα MLS έχει ως χαρακτηριστικό ότι μπορούμε από αυτό με μια μαθηματική επεξεργασία να πάρουμε την κρουστική απόκριση του συστήματος. Η κρουστική αποκριση επειδή ακριβώς είναι στο πεδίο του χρόνου, μας δίνει την δυνατότητα να απομονώσουμε (εφαρμόζοντας χρονικό παράθυρο) τις ανακλάσεις του χώρου και να κρατήσουμε μόνο την πληροφορία του ηχείου. Αυτό κοστίζει μόνο λίγη πληροφορία στις χαμηλές συχνότητες (που μπορει να συμπληρωθεί με άλλου τύπου μέτρηση (near field) αλλά αφαιρεί την επίδραση του χώρου. Η επίδραση του εξοπλισμού αφαιρείται με σχετικό calibration που γίνεται μόνο μια φορά. Στην "παραθυρωμένη" κρουστική απόκριση εφαρμόζοντας γρήγορο μετασχηματισμό fourier περνάμε στο πεδίο της συχνότητας, που είναι η πληροφορία που σε ενδιαφέρει, καθαρή, μόνο η απόκριση του ηχείου. Μπορουν να ακολουθήσουν κι άλλες μετρήσεις, far field εκτός άξονα (και οριζόντια και κατακόρυφα), σύνθετης αντίστασης, απεικονίσεις csd, μετρήσεις αρμονικής παραμόρφωσης κα.

- ειναι πολυ ευκολο να πάρει κανείς μια μέτρηση, ειναι όμως πιο δυσκολο να πάρει σωστή μέτρηση, καθώς και να εκτιμήσει ότι αυτό που μετράει ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Επίσης αυτο που ακούμε δεν είναι αυτό που μετράμε γιατι το ποσοστό με το οποίο το αυτί λαμβάνει υποψη τις ανακλάσεις μεταβάλλεται με την συχνότητά τους ενώ το μετρητικό (οταν συμπεριλαμβανουμε στους υπολογισμους μας και την επιδραση του χώρου) δεν εξομοιώνει τετοια συμπεριφορά.

- μια καλή μέτρηση ενος ηχειου είναι αναγκαία αλλά οχι ικανή συνθήκη για να ακουγεται και καλά :grandpa:

just my 2p.


PS
(διάβασε τα πρώτα κεφάλαια από το manual του mlssa και απευθύνσου σε καποιο εργαστήριο ηλεκτρακουστικής πολυτεχνειου, αλλωστε προκειται για διπλωματική εργασία)
 
Ενδιαφέρουσα η επιλογή του Xenyx 802. Γιατί; Έχει κάποιες κρυφές αρετές που πρέπει να ξέρουμε; Μήπως γνωρίζεις τίποτα για τα κυκλώματά του;
 
έχω τον προκάτοχό του (ub802) που ταιριάζει γάντι με το 8000, φοράει alps, έχει χαμηλότατα επίπεδα θορύβου και παραμόρφωσης, απόκριση 10Hz-200ΚΗz, είναι τσάμπα και εκτός απο την χρήση του ως προενισχυτής μικροφώνου, δεν παυει να ειναι και ενας μίκτης που μπορει να φανεί χρήσιμος και μετά το πέρας του συγκεκριμένου project.. συνήθως οι μίκτες της σειράς αυτής είναι η επόμενη λύση μετά τον stand alone προενισχυτή μπαταρίας για τους diy-ers